Odkręć i oczyść wszystkie masy potem martw się alternatorem.
Przeważnie gnije tak 20-30 cm od alternatora ;)
Tu nie ma żadnej zagadki i dopóki będziesz próbował to naprawić "od tyłu" to nic z tego nie wyjdzie. Minął już tydzień a ty nadal nie wiesz w czym leży problem, pisałem Ci już że dopóki nie sprawdzisz dokładnie co się pojawia w wtyczce to sprujesz pół samochodu na darmo. Miernik w rękę i rób pomiary, to wyjaśni czy problem jest z wiązką czy alternatorem.
Koniec szczotek lub pierścieni ślizgowych. Alternator do naprawy.
Uszkodzone radio nie podnosiło by napięcia to na 99% alternator , raczej laweta.
C zęsto pomaga tylko oryginalny regulator Ford lub wymiana alternatora
Msz chyba uszkodzony alternator, albo coś go tak obciąża. Zakładam jednak że jest uszkodzony.
No to masz regulator do wymiany. I raczej na oryginał-Magneti Marelli. No chyba, że wtyczka była uszkodzona i ktoś przewody wpiął jak chciał. Gdzie to Cumnock jest?
(at)witek_elektr Idź stąd, najlepiej doczytać jak to w Fordzie działa, te "inteligentne ładowanie". W dieslu bardzo długo działają podgrzewacze - w fordzie łącznie bodaj 7 szt. świec żarowych. Jeśli do tego dołożysz sobie po co najmniej 30A podgrzewania szyby i wentylator, to dojdziesz do słusznego wniosku że alternator musi się zagotować - tym bardziej,...
Alternatora. Wymienić jak najszybciej. Zerwanie będzie powodem braku ładowania akumulatora.
Kup trzeci szrot. Może pomoże
Denso czy Magneti Marelli?
Najpierw do dobrze wyczyść zestyk prądowy na alternatorze.
Razem z alternatorem.
Zmień alternator
alternator sterują 3 przewody : S,SIG,FR - na S ,czyli informacja o naładowaniu akumulatora wynosi 14,7 dokładnie tak jak miernik bezpośrednio na akumulatorze - na SIG na wolnych obrotach jest napięcie ok 9v a dodając gazu rośnie do 15 - na FR na wolnych obrotach jest ok 3,5v a dodając gazu maleje do 1,5 v Trochę to nie pasuje do teorii która głosi:...
witam kolega seba 911 masz taki miernik na sprawdzenie tego typu alternat. ster. (PCM) interesuje mnie cos takiego :idea:
Powodem braku ładowania może być alternator ale to sprawdzisz jak odpalisz auto.
Sterowniki czy komputer są w pewnym stopniu odporne na zbyt wysokie napięcie, jeśli na biegu jałowym masz 15,3V to przy wyższych obrotach zapewne napięcie wzrastało ze względu na brak regulacji napięcia ładowania.
(at)stanislaw1954 Też prawda.
Do regulatora w alternatorze idzie d+ d- dwie śrubki do szczotek i jeden dodatkowy lutowane co to jest? Z zewnątrzwydzielniczej kostce jest plus Aku . Sygnał ze sterownika i drugi sygnał powrotny z alternatora prawda ?
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Zacznij od stanu akumulatora. Może jest niedoładowany. I ładowanie alternatora.
chętnie zgłoszę się do jakiegoś serwisu w okolicach krakowa/katowic żeby naprawić to niewielkim kosztem. Niestety o niewielkich kosztach proszę zapomnieć to nie maluch. A jeżeli są problemy z naprawą zamontować boscha.P
Tak amperomierzem, tam masz układ inteligentnego ładowania. A kontrolka ładowania nie jest zwiazana z alternatorem.
Masz trzy przewody czyli kontrolkę , do ECU jest to kontrola procentowego obciążenia alternatora dlatego przy zwiększanym poborze następuje podnoszenie obrotów silnika w celu zwiększenia mocy i zasilanie kontrolne akumulatora.P
Napraw rozrusznik. Jakiej firmy alternator?
Pociągnij przewód idący do regulatora. One gniją .Alternator gubi komunikację.
Np bral połaczenia alternator-PCM lub złe napięcie odniesienia na alternator
Obroty alternatora to obroty silnika x2, przy takich objawach alternator kwalifikuje się do naprawy
Bateria ok. Przejście jest - sprawdzałem. Tu info, że komputer nie jest przy bezpiecznikach/ przekaźnikach, tylko między nadkolem, a zderzakiem po lewej stronie. Przewód błękitny z brązowym paskiem. Tu też uwaga, bo taki sam kolor przewodu ma czujka obok alternatora.
Nie wymieniaj tylko napraw alternator
Trzeba sprawdzić lub/i wyczyścić: 1. klemy akumulatora, 2. przewód masy na silniku, 3. przewód masy na nadwoziu, 3. przewód łączący akumulator z rozrusznikiem. Dopiero po tym wszystkim sprawdzać alternator.
Zobacz wiązki i kostki z prawej strony wszak tam jest alternator.
Witaj, A sprawdzałeś jakie błędy masz podczas gdy zapala się kontrolka silnika? Ja bym się nie czepiał alternatora..
dziwne bo powinna zgasnac odrazu, potem o ew. problemach z ladowaniem poinformuje kontrolka, kolego alternator na 80% do regenracji, ew sprawdzic walek prowadzacy pasek-alternator
Sterownik/przkaźnik świec żarowych. Nie dochodzi prąd do świec czy jak? Prad dochodzi, grzeje za długo i nie w tym momencie kiedy ma grzac (przez to spalil sie alternator)
sprawdz ladowanie alternatora
Wg mnie masz kiepski akumulator - sprawdź stosownym przyrządem. Po uruchomieniu silnika odczekaj nieco, aż alternator podładuje akumulator, a nawet wyłącz zbędne odbiorniki na ten czas, a podgrzewanie szyby włącz później. Przypominam, że podgrzewacz szyby, to dość duże obciążenie dla (kiepskiego) akumulatora. Sprawdź przy okazji poprawność ładowania...
0,06 A to dobry pobór. Czyli winowajcą był alternator!
Nie w alternatorze problem.P
sprawdz ładowanie na wyjściu z alternatora
Brak ładowania to oznaka niesprawnego alternatora.
na regulator nie zwróciłem uwagi, ale przełożyłem ze starego alternatora.
Proponuję na początek sprawdzić naciąg i stan paska napędzającego alternator.
Wszystkie połączenia elektryczne skontroluj, przede wszystkim grube przewody od akumulatora - też sprawdź przewód łączący alternator z baterią. Następnie jeżeli to wszystko jest okej, wyciągnij alternator i zawieź do fachowca, co je regeneruje.
Witaj, - Na początek sprawdził bym szczelność , czy gdzieś silnik nie zaciąga " lewego" powietrza, przez co te obroty tak się zawieszają - jakaś sparciała uszczelka itp - Możesz też zmierzyć napięcie ładowania akumulatora, może szczotki się w alternatorze kończą i taki dziwny efekt jest.. :)
sprawdź pierścienie na wirniku ,jak mają rowki to wywal wirnik. Do wirnika musi być dopasowany regulator. Szukaj właściwego regulatora do modelu alternatora. pozdrawiam.
Witam Chciałbym się dowiedzieć jakie łożyska są w alternatorze: Denso 3M5T-10300-PD 30795422 104210-3513 12V – 120A R6ZCC Ford focus MK2, 2.0 TDCI, 136 KM Z góry dziękuje za pomoc.
Samo oświetlenie to 10A - może z 5 godzin wytrzyma o ile sterownik silnika wcześniej nie oszaleje. Trzy takie akumulatory na zmianę to może dojedziesz :D To 11,4 masz z odpiętą kostką od alternatora?
Nie lata nic tam? Przy alternatorze nasłuchiwałeś?
Mechanik pie**li. Krótko-na czerwonym ma być plus, jak nie ma to wybity bezpiecznik w skrzynce na podszybiu, bodaj F4. Ale sprawdzić czy jest ładowanie jak się wogóle wypnie trzypinową wtyczkę z alternatora.
Ze zgaszonym silnikiem dziwięk bez zakłóceń na każdym wejściu, więc jednak alternator :) tylko czemu wyłącznie na CD go słychać?
Ja pie****ę, w poście numer 8 napisałem Ci, że dopóki masz błąd w sterowniku silnika, krytyczny błąd ciśnienia doładowania to ESP będzie wyłączone do czasu usunięcia usterki i skasowania błędu. A Ty, zamiast wziąć się za turbinę, ewentualnie nastawnik jej kierownic to kombinujesz jak koń pod górę z alternatorem, akumulatorem, a teraz czujnikami obrotów...
Kolego powtarzam słowa gościa który prowadzi firmę naprawiającą sterowniki i co lepsze jeszcze prowadzi szkolenia więc nie musisz po mnie jeździć, to nie moja słowa. W fordzie alternator sterowany z zewnątrz.
Mogłem napisać "w dolnych partiach silnika" i byłoby to lepiej zrozumiane. Wpisałem w wyszukiwarkę "schemat smarowania silnika 1,8 gdi", ale nici ze schematu. Zamiast tego znalazłem artykuł jakich silników należy unikać (wady fabryczne, wadliwe projekty), przyznam że mnie zaskoczył. Tak trochę nie na temat. Robiłem kiedyś takie gdi (i do dziś pamiętam)...
Ciśnienie paliwa, i alternator. A raczej nieprawidłowy regulator.
z uwagi na fakt że jego żywotność nie przekracza 500km w warunkach jakich jeździ A co to ma do żywotności alternatora?
O kurczę no ale to już trzeba miec lepszy sprzęt:D mój bylejaki miernik sfajczy się jak podłączę go w szereg - chyba, że jest inna metoda? Rozumiem, że zaniki prądu = walnięty alternator?
Z całym szacunkiem kolego ale nie pisz bzdur: http://www.ford.ewor.pl/towar/4029/sprze...
W moim aucie wyłączona jest funkcja załączania automatycznie przy odpaleniu grzania szyb. Pomiarów prądu dokonywał elektryk i stwierdził że wszystko z poborem prądu jest ok. Dzisiaj rano po odpaleniu miernik pokazywał 13.2V a po ok 5 minutach 14.2V. Po włączeniu świateł i radia ładowanie takie same 14.2 V. Natomiast po włączeniu dodatkowo ogrzewania...
Dominik czy masz jakąś rozpiskę które kable przy włączniku świateł za co odpowiadają ? Mam taki włącznik jak mówisz i chciałbym go podłączyć .
Cześć. Focus MK1 HB 99 1.4L ALTERNATOR 98AB10300GH Po czym poznać kiedy zarzuty jest komutator? Ile może się on wytrzeć? Wymienili mi regulator w alternatorze i nie wytrzymał roku, więc kupiłem używany sprawny alternator. Zobaczyłem do środka, żeby nie zamontować umierającego alternatora. Tak to wygląda co sądzicie? To jest jeszcze fabrycznie zamontowany...
jest całkiem możliwe że jest tak jak piszesz ale regulator nie zawsze pozwoli utrzymać napięcie wcześniej też próbowałem go wymienić i nic nie pomogło dlatego że jak dostawał 19V to głupiał i dalej komputer już nie pozwalał jechać więc pozostaje alternator.
Niedawno wymieniłem pasek alternatora jak i sam alternator Alternator nowy, czy używany?
Problem rozwiązany, elektryk wymienił regulator napięcia przy alternatorze i jest ok.
Jak to zrobic?
przy zapalonym silniku 11 ewidentnie alternator do remontu
Kolego prosta sprawa po odpięciu wtyczki od alternatora problem powinien minąć. Jeśli to to .
Alternator się rozleciał?
Prostownik do tego alternatora kosztował miesiąc temu 190zł.
To tak jak teraz "tele-porada u lekarza" :). W zimniejsze dni zawsze chodzi troszkę inaczej a tym bardziej na początku pracy po uruchomieniu silnika. Albo jestem głuchy :) , albo nic nie słyszę dziwnego - 1.6 tdci słyszałem gorsze na zimnym. Po wymianie oleju chodzi inaczej, po kilku tysiącach już inaczej, A i nawet paliwo ma wpływ na pracę - odgłos....
Altek-alternator.
Założony jest alternator denso.I co trzeba zrobić żeby kontrolka zgasła?
Witam. Lub masz uszkodzoną diodę wzbudzenia w alternatorze, sprawdź wszystkie.
Przecież napisał , że z Nissana! . Przecież widzisz że to regulator z alternatorów rodziny A115, focus ma nawet podobny.
Temat rozwiązany. Wymiana alternatora rozwiązała problem. Ponieważ brak zainteresowania tematem to zamykam.
Witam. Alternatory z focusa z 3 pinową kostką są sterowane przez komputer i bez sygnału z tego sterownika nie będą działały.
czy ten alternator posiada sprząglo jeżeli tak to moze byc wina sprzęgła
pedał gazu jest możliwy czytałem że to może być przyczyną natomiast u mnie padł alternator i tak samo się działo po wymianie alternatora jest ok.
Na zdjęciu masz Alternator Denso mondeo MK4 lub focus MK2. Ty masz visteon i faktycznie wtyk 3, piny. Oba mogą wystartować awaryjnie wystarczy plus na b+ i masa na obudowie. Tylko wysokie obroty potrzebujesz aby ruszył.
Prawdopodobnie przebicie na uzwojeniu wirnika lub komutatora do "masy". Zimny lut między regulatorem a alternatorem. Po wymianie Lamery, wiecie o czym piszecie, tak sobie gryzmolicie aby sobie popisać? W żadnym alternatorze nie ma komutatora, to do pierwszego lamerka. Do drugiego lamerka- tam jest alternator Denso, nie ma tam ani jednego lutu. Serio!...
BMS był resetowany,ładowanie 14,3
Jestem posiadaczem tego auta o 2 lat i od początku miałem problem z ładowaniem ,który zawsze objawiał sie w okresie zimowym. Pierwszy alternator oryginalny Ford również padł.Więc coś tu jest nie tak. Natomiast jeśli chodzi o zmianę ustawień w PCM ( alternator 150A), to takowe zostały dokonane, skutek żaden.
Masz niewłaściwy alternator w stosunku do PCM samochodu . Nic na to nie poradzisz
Najpierw sprawdzasz wszystkie ! bezpieczniki. Większość sterowników ma zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją, jest dioda która ma za zadanie spalić bezpiecznik. Podobnie działają diody w alternatorze, jak podłączysz odwrotnie klemy spory prąd z akumulatora płynie przez diody. Do sprawdzenia więc wszystkie bezpieczniki i alternator, potem diagnostyka...
Prawdopodobnie tzw. zimne luty na płytce za zegarami.
do alternatora masz 3 pinowa wtyczke?
Sorki - zrozumiałem Twój pierwszy post że odpiąłeś akumulator na pracującym silniku. Wyczyść dobrze zacisk prądowy na alternatorze, to na początek.
Sprzęgiełko alternatora, lub koło dwumasowe. Trzeba posłuchać.
Podpinam się do tematu, focus 1.5 tdci, miesiąc temu nowy alternator bo padł podczas jazdy, akumulator sprawny a wczoraj podczas jazdy pojawił się problem ze wspomaganiem, po zgaszeniu nie działał zamek centralny, po 2 godzinach postoju wszystko wróciło do normy. W ABS błąd U3003, w silniku czysto, ładowanie 14,9V.
Doładuj akumulator prostownikiem, bo pewnie ciągnie z alternatora dużo więcej niż powinien.
Dla mnie to dźwięk zacierającego się sprzęgła alternatora wtedy napinacz zaczyna drżeć, najlepiej by było odpalić bez paska PK lub przyjrzeć się napinaczowi jak pracuje
A ja bym obstawił alternator. Ewentualnie masy-akumulator-karoseria-silnik.
problem rozwiązany przyczyną był wadliwy alternator po wymianie problem zniknoł
Proponuje zrobić to szybko bo regeneracja alternatora kosztuje, nie mówiąc o naprawie pompy.
Oddaj komuś kto ma sprzęt i wiedzę. O alternatorach i problemach z ładowaniem, w tym aucie, jest naprawdę dużo na forum. Poczytaj. I tak oddasz do warsztatu. Sam alternator może być sprawny!
Czyli rozumiem, że to "coś" nie jest konieczne ? można to pominąć?
Co powiecie na jednostki 1.4 TSI koncernu VW? W serwisowanych nie widzę kłopotów. Dziś już nie ma małoawaryjnych samochodów i trzeba sobie to głośno powiedzieć i zrozumieć... Co do: Roboty nie braknie nie ma się co martwić. Tu bym spekulował :D Roboty nie braknie osobom kompetentnym a nie osobom, które są w posiadaniu kilku kmpl. kluczy + forum i uważają...
Zamiast całego układu detektora możesz podłączyć przekaźnik pod zacisk D+ alternatora, dwa przekaźniki są imo zbędne
focus alternator focus inteligentny alternator focus alternator wtyczka
amilo instrukcja gramofon technics cicho wygłuszanie pomieszczeń
polonez abimex parkside robot koszący
Konica Minolta Bizhub 350 - Specyfikacja i Problemy Naprawa modułu UEC w Oplu Vectra C: Diagnostyka i programowanie