Do tego co napisałem powyżej dodam jeszcze to.
Uszkodzone radio nie podnosiło by napięcia to na 99% alternator , raczej laweta.
Na pin 3 idzie napięcie akumulatora , pozostałe 2 idą do PCM. Prawdopodobnie trafiony regulator. Przedzwoń przewody do PCM i ten na 3 pinie próbówka czy ma zasilanie. http://obrazki.elektroda.pl/5127218400_1... przykładowy schemat Forda.
(at)witek_elektr Idź stąd, najlepiej doczytać jak to w Fordzie działa, te "inteligentne ładowanie". W dieslu bardzo długo działają podgrzewacze - w fordzie łącznie bodaj 7 szt. świec żarowych. Jeśli do tego dołożysz sobie po co najmniej 30A podgrzewania szyby i wentylator, to dojdziesz do słusznego wniosku że alternator musi się zagotować - tym bardziej,...
No to masz regulator do wymiany. I raczej na oryginał-Magneti Marelli. No chyba, że wtyczka była uszkodzona i ktoś przewody wpiął jak chciał. Gdzie to Cumnock jest?
Denso czy Magneti Marelli?
chętnie zgłoszę się do jakiegoś serwisu w okolicach krakowa/katowic żeby naprawić to niewielkim kosztem. Niestety o niewielkich kosztach proszę zapomnieć to nie maluch. A jeżeli są problemy z naprawą zamontować boscha.P
Alternator do naprawy
Koniec szczotek lub pierścieni ślizgowych. Alternator do naprawy.
Powodem braku ładowania może być alternator ale to sprawdzisz jak odpalisz auto.
Obroty alternatora to obroty silnika x2, przy takich objawach alternator kwalifikuje się do naprawy
(at)stanislaw1954 Też prawda.
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Do regulatora w alternatorze idzie d+ d- dwie śrubki do szczotek i jeden dodatkowy lutowane co to jest? Z zewnątrzwydzielniczej kostce jest plus Aku . Sygnał ze sterownika i drugi sygnał powrotny z alternatora prawda ?
Z własnych obserwacji jako użytkownik focusa 1.8 TDDi. Świece grzeją naprzemiennie. Przy sprawnym układzie chłodzenia ten silnik osiąga max. 85 °C podczas jazdy. W dogrzewaniu pomaga sprawny EGR, chodzi o chłodnicę spalin. Szybciej osiąga temperaturę jeśli chociaż przez 1 km mocniej się go przegoni, chodzi o wyższą temperaturę spalin. Ponoć w okresie...
Wszystkie połączenia elektryczne skontroluj, przede wszystkim grube przewody od akumulatora - też sprawdź przewód łączący alternator z baterią. Następnie jeżeli to wszystko jest okej, wyciągnij alternator i zawieź do fachowca, co je regeneruje.
Nie mam 100% pewności co do tego konkretnie przypadku, ale bywały uszkodzone przewody na zgięciu zaraz przed wtyczką wtykaną do alternatora. Z pamięci nie wyrecytuję, ale doczytaj w innych wątkach a ze szczególnym wskazaniem na problemy z przewodem i wtyczką. Były tam historie, gdzie przez brak sterowania alternator pracował w trybie bezpiecznym i ładował...
Sprawdź napięcie na akumulatorze przy włączonym silniku. Być może regulator napięcia lub alternator jest uszkodzony i daje za duże napięcie.
alternator sterują 3 przewody : S,SIG,FR - na S ,czyli informacja o naładowaniu akumulatora wynosi 14,7 dokładnie tak jak miernik bezpośrednio na akumulatorze - na SIG na wolnych obrotach jest napięcie ok 9v a dodając gazu rośnie do 15 - na FR na wolnych obrotach jest ok 3,5v a dodając gazu maleje do 1,5 v Trochę to nie pasuje do teorii która głosi:...
witam kolega seba 911 masz taki miernik na sprawdzenie tego typu alternat. ster. (PCM) interesuje mnie cos takiego :idea:
U mnie kiedyś zepsuł się mikrowyłącznik w zamku bagażnika - lampka świeciła zały czas. Zatrzaśnij zamek recznie na otwartym bagażniku - zobacz czy zgaśnie. Jeśli nie to - hmm... może być wszystko;) może alternator ma upływ? odłącz go i zmierz czy nadal jest pobór. Jak nie ma to zacznij eliminować wyciągając kolejno bezpieczniki i obserwując pobór.
Prawdopodobnie tzw. zimne luty na płytce za zegarami.
W moim aucie wyłączona jest funkcja załączania automatycznie przy odpaleniu grzania szyb. Pomiarów prądu dokonywał elektryk i stwierdził że wszystko z poborem prądu jest ok. Dzisiaj rano po odpaleniu miernik pokazywał 13.2V a po ok 5 minutach 14.2V. Po włączeniu świateł i radia ładowanie takie same 14.2 V. Natomiast po włączeniu dodatkowo ogrzewania...
Okazało się , że alternator jest z innego forda. Oraz mocowanie było przeszlifowane bo się nie mieścił. Kupiłem używany alternator razem ze sprzęgłem i mocowaniem. Zrobiłem już 3tyś km i wszystko działa. Więc temat zamykam. Aha po wymianie alternatora zaczęła działać ogrzewana przednia szyba. Przeczytałem gdzieś, że jak coś jest nie tak w komunikacji...
Prawdopodobnie przebicie na uzwojeniu wirnika lub komutatora do "masy". Zimny lut między regulatorem a alternatorem. Po wymianie Lamery, wiecie o czym piszecie, tak sobie gryzmolicie aby sobie popisać? W żadnym alternatorze nie ma komutatora, to do pierwszego lamerka. Do drugiego lamerka- tam jest alternator Denso, nie ma tam ani jednego lutu. Serio!...
tak też myślałem. Czyli alternator powinien ładować bez tej małej wtyki? Jeżeli będzie ładował po odpięciu to co można jeszcze sprawdzić?
Nie do końca. Mostek are6020 ma wzmacnianą konstrukcję i po jego montażu ten alternator jest wieczny. Chodzi o fakt że najlepiej zostawić orginalny regulator Denso, a niestety nie można takiego kupić. Osobiście wspomagam się używanymi alternatorami.
Urywa się ciągle sprzegło alternatora w Focusie MK1 1,8 tdci Wymieniłem sprzęgiełko w całości na używane (foto poniżej) 3x Wymieniłem samo gumowe kółeczko które łączy się z alternatorem w końcu na nowe dobrej firmy Przejeżdżam 50-150km i się ono ukręca ta guma. Alternator jak obracam ręka niby lekko się kręci. Teraz jak się urwało to patrzę alternator...
Kolego powtarzam słowa gościa który prowadzi firmę naprawiającą sterowniki i co lepsze jeszcze prowadzi szkolenia więc nie musisz po mnie jeździć, to nie moja słowa. W fordzie alternator sterowany z zewnątrz.
W takim razie na początek odłącz alternator i sprawdź czy spadnie a jak nie to kolejno leć z bezpiecznikami... Zacznij od radia 🙂
Prostownik do tego alternatora kosztował miesiąc temu 190zł.
Podpinam się do tematu, focus 1.5 tdci, miesiąc temu nowy alternator bo padł podczas jazdy, akumulator sprawny a wczoraj podczas jazdy pojawił się problem ze wspomaganiem, po zgaszeniu nie działał zamek centralny, po 2 godzinach postoju wszystko wróciło do normy. W ABS błąd U3003, w silniku czysto, ładowanie 14,9V.
Dobra powiem tak - szukać przyczyny i tracić czas mi się nie chce :P Sprawny używany alternator kosztuje ok. 100 zł. Najchętniej bym kupił, wymienił i zapomniał zwłaszcza, że auta i tak będę się pozbywał. Jeśli to nie alternator to co innego?
Niedawno wymieniłem pasek alternatora jak i sam alternator Alternator nowy, czy używany?
Minął ponad rok:) Wymieniłem alternator miesiąc temu na oryginalny używany. Stary niby ładował 14-14,5V, ale komputer zgłaszał jakiś błąd i powiedziano mi, że to wina altka. Nie śpieszyłem się z wymianą bo zbytnio w to nie wierzyłem:) W końcu urwało się sprzęgło alternatora i musiałem dokonać zakupu:) Po demontażu starego okazało się, że był on od innego...
Zmień alternator
Np bral połaczenia alternator-PCM lub złe napięcie odniesienia na alternator
Nie wymieniaj tylko napraw alternator
Sprawdziłem teraz i tym razem włączone światła, nawiew na max, klima, grzana przednia szyba i tylna wyszło min 12.7V na wolnych obrotach przy 2000 pokazywało 13.9-14.0V, tyle samo też mam cały czas podczas jazdy. Jednak dzisiaj też pierwszy raz od poniedziałku z rana po odpaleniu potrafiła się włączyć kontrolka ładowania przy tylko włączonych światłach...
Witam. Mam problem z Fordem Fokusem 2 1,8 dcti. Od pewnego czasu auto chodzi zamulone i wyświetla błąd sterownika silnika. Kiedyś, jak długo pracował, to komunikat zgasł i auto normalnie chodziło, lecz po zgaszeniu ponownie jest komunikat. Jest to auto syna, a ja obecnie nie sprawdzę, bo jestem w wózku. Syn bardzo się denerwuje i chce mu pomóc. Ktoś...
Pozwolę się podpiąć - ale pacjent to Transit Connect 2014 (wg katalogów alternator Valeo ten sam co w Focus MK3 i Fiesta). Napięcie ładowania 15.3V, czyli za wysokie plus błąd U0120, kontrolka ładowania świeci się (zapala kilkanaście sekund po odpaleniu). Wymieniłem regulator napięcia, spadło poniżej 15 (testowane miernikiem oraz carscannerem), ale...
Cześć. Focus MK1 HB 99 1.4L ALTERNATOR 98AB10300GH Po czym poznać kiedy zarzuty jest komutator? Ile może się on wytrzeć? Wymienili mi regulator w alternatorze i nie wytrzymał roku, więc kupiłem używany sprawny alternator. Zobaczyłem do środka, żeby nie zamontować umierającego alternatora. Tak to wygląda co sądzicie? To jest jeszcze fabrycznie zamontowany...
Ze zgaszonym silnikiem dziwięk bez zakłóceń na każdym wejściu, więc jednak alternator :) tylko czemu wyłącznie na CD go słychać?
Rzeczywiście jak są rowki na pierścieniach to wirnik do wymiany. Bo to się nie da wymienić samych pierścieni, te same co np. do fiata punto. 12 zł pierścienie. Jak do wirnika musi być dopasowany regulator? Wyjaśnisz tą zawiłość? Trzecie- widzisz pudełko? Więc z pewnością regulator dostał właściwy, i co najważniejsze-oryginał. W focusach właśnie jest...
Witam, walka z Fordem Focusem Cmax 2006r. 1.6 80KW. Problem polega na tym iż w sterowniku silnika pojawia się błąd P1577 oraz w zegarach C1750. Oba błędy związane są z pedałem gazu. Zegary przelutowane. Problem dotyczy pedału gazu w związku z wentylatorem chłodnicy. Już mówię o co chodzi. Wszystko jest dobrze do momentu włączenia wentylatora chłodnicy...
Witam. Akumulator w grudniu 2023 wymieniony na nowy. Alternator 1,5 roku temu wymieniony na nowy (podobno z oryginału nie było co zbierać) nowy oryginalny. Ładowanie 14,3 w normalnej jeździe po mieście. Czasami 15,5, czasami 12,8. To dobrze. Test zegarów (Przepraszam, może zapomniałem napisać) tam wskazówki są ok, kontrolki świecą bądź mrugają (w zależności...
Na zdjęciu masz Alternator Denso mondeo MK4 lub focus MK2. Ty masz visteon i faktycznie wtyk 3, piny. Oba mogą wystartować awaryjnie wystarczy plus na b+ i masa na obudowie. Tylko wysokie obroty potrzebujesz aby ruszył.
dziwne bo powinna zgasnac odrazu, potem o ew. problemach z ladowaniem poinformuje kontrolka, kolego alternator na 80% do regenracji, ew sprawdzic walek prowadzacy pasek-alternator
Alternator się rozleciał?
Witam mam problem z ładowaniem w Focusie,chodzi konkretnie o kontrolke ładowania.Kontrolka zapala się nieregularnie (raz na kilka tygodni,miesięcy)czasem 2 razy w tygodniu nie ma reguły. Opisze sytuacje :Auto ,,staje" Pierwsza diagnoza :akumulator powoduje zwarcie,akumulator wymieniony,problem znika na rok. Po tym czasie problem znowu się pojawia druga...
focus alternator focus inteligentny alternator focus alternator wtyczka
zmiana czasu letni zimowy sprzedam głośnikowe testy akumulatorów
klimatyzator zibro sharp lc60le740
Jak uzyskać pomoc w dziedzinie elektroniki? Wybuchowe włączanie piecyka gazowego Termet Mini Max - przyczyny i rozwiązania