Hi, W twoim przypadku akumulatora bym sie nie czepiał, napięcie akumulatora w spoczynku, dobre, przy kręceniu moze ciut za niski (tu trzeba by złapać oscyloskopem do ilu ono naprawdę spada. Jedyna rzecz jaka przychodzi mi do glowy, do sprawdzenia to poziom napięcia zmiennego jaki wychodzi z alternatora (ja osobiście sie nie spotkałem z takim przypadkiem...
No to wiec: akumulator zmieniony,rozrusznik tez sprawdzony,ktory tez podejrzewalem ze moze powodowac zwarcie,a alternator nadal goracy ze dotknac go nie mozna.Dziwi mnie jednak ze w skrzynce bezpiecznikow na wiekszej czesci bezpiecznikow jak przed tak i za bezpiecznikiem przejscie do masy jest praktycznie calkowite,i to mnie teraz zaczelo dziwic. Pozdrawiam
Właśnie wruciłem z trasy, coś znowu zaczeło śmierdzeć podniosłem maske do góry dotchnełem alternatora i ku mojemu zdiwnieu, alternator był tak goracy że nie dało sie go dotchnac, ujechałem może jakieś 10 Km, w alternatorze nic nie piszczy tylko wyje.
Juz wiem .... odlaczylem alternator jak poradziliscie i odpalilem puga. Co sie okazalo .... 1. silnik start = alternator daje 14 V 2. silnik cieply = alternator daje 38 V !!!! 3. silnik goracy = alternator daje 0 V Podejrzewam, ze punkt 2 zalatwil mi tez rozrusznik, ktory raz dzialal, a innym razem zero odzewu. No i po wymianie rozrusznika jeszcze mam...
Stary ladowal na 14.60V a w tym caly czas wacha sie od 14.67 do 14.77V. Z tego co udalo mi sie znalezc to komputer wysterowuje prad ladowania ale zmian dokonuje sie tylko przy przejsciu ze 120A na 150A z tym powinien sobie poradzic? Dziwne jest to ze po wlaczeniu klimy momentalnie jest goracy a po wylaczeniu zajmuje mu to bardzo dlugo. W pierwszej chwili...
Pobor pradu wynosi ok 55A z czaego 35 zlapal akumulator (juz sie troche wyladowal po tych roznych probach). Wiec obciazenie bylo ponizej 50%. Alternator w ciagu minuty przy takim pradzie jest goracy i parzy (silnik jeszcze zimny) - grzeje sie obudowa pewnie stojan ma zwarcie (regler i diody chlodne). Mogl dostac przebicia jak dawal 18V. Juz wymontowalem...
Witam. Prosze o rade w sprawie akumulatora do w/w auta. Troche danych technicznych: Skoda Favorit 135L, 92 rocznik, moc 43 KM, prad oddawany przez zimny alternator - 37 A, przez goracy - 55 A instalacja LPG . Chodzi mi o dobranie odpowiedniej pojemnosci ksiazka zaleca 40 Ah ale wiem ze z gazem powinien byc wiekszy. Ostatnio kolega do swojego poldka...
Witam , pozdrawiam . Pomijajac straty przetwornicy : 2KW = 2000W / 13,6V = 147A ( + straty okolo 40 - 60% ) . Czyli by pobierac ta moc z akumulatora potrzebujesz taki akumulator o pojemnosci okolo 150Ah by moc pracowac przez okolo 50 minut a akumulator bedzie goracy . Alternator w samochodach posiada moc okolo 500 - 1000 W czyli nie bedzie zbyt wielka...
witam mam taki mały problem . mam samochód opel kadett E 1,6 diesel . przez zimę prawie w cale go nie odpalałem później jak już go odpaliłem to zaczeły się problemy . pierwsze co zauważyłem jak odpaliłem auto i lekko przygazowałem żeby ładowanie się złączyło to kontrolka zgasła tyle że im więcej gazu tym mocniej się świeciła odrazu wziełem miernik i...
Witam , pozdrawiam . Kupilem niedawno zdemolowana Astre , lubie i szanuje autka tego typu bo moja poprzednia mnie nigdy jeszcze nie zawiodla ale ... No coz , dzis wracajac z roboty zaczelo sie tak : "bzyczenie" w radio , kontrolka silnika zapalila sie ( pomaranczowa ) , silnik lekko "zakulal" i po 900m na swiatlach dotarl do mego nosa swad palacej sie...
Wszystko to co napisałeś jest potwierdzeniem tego co ja napisałem. 2-3min od odpalenia na wolnych włączone ksenony, klima i wszystko elektryczne bez długich - napięcie startowało od 13.37V i spadało aż do 12.17V po 1 minucie. Ta 1 minuta to jest czas nagrzania się stojana, a od niego regulatora napięcia. Jak dotknąłem ręką obudowy alternatora to po...
(at)66cm3 kolego,Ty przestań czytać te poradniki, teoria to jedno a praktyka to drugie. Wiem,że powinno się rozbierać na gorąco ale ja nie pisałem ,że użyłem młotka 10kg i napiepszałem aż się rozpołowiło. Udeżałem młoteczkiem 200gr i to delikatnie. Poza tym jeśli każde łożysko powinno zdejmować się na gorąco to po co są ściągacze do łożysk? Znajdź...
Witam Mam problem z alternatorem w Seacie Ibiza 1.4 AKK, 60 KM, rok 2000, alternator typu Bosch 70A. Jakiś tydzień temu zaczęła mi świecić kontrolka ładowania i po kilku godzinach rozładował się akumulator. Oddałem auto do warsztatu, gdzie wymieniono regulator napięcia na alternatorze. Od tego czasu zachodzi zjawisko, że po uruchomieniu silnika kontrolka...
Jeżeli dobrze rozumiem, alternator w dalszym ciągu niesprawny. Nie naprawiałeś na gorąco? Diod takich chyba w handlu nie ma. Może jakieś specjalistyczne hurtownie. Popatrz w necie, na allegro. Kiedyś można było kupić na targu od ruskich. Ewentualnie z rozbiórki gdzieś w warsztacie. Pytasz o podmianę regulatora. To może się udać, kiedyś takie rzeczy...
Przewód zasilania nowy 8mm2 . Bezposrednio aku lub rozrusznik. Ten z prądnicy się upali. To bardzo ważne spostrzeżenie. Część mechaników łączy alternator z rozrusznikiem za pomocą przewodu takiego jaki użyty był do połączenia świateł w instalacji ciągnikiów C-330/C-360. Potrafią nawet zdemontować grubsze przewody i założyć tę cieniznę. Będzie to działało...
Dzisiaj żonie gasło auto na niskich obrotach.Zajechałem na miejsce a tu lampka ładowania świeci się przy wyłączonej stacyjce.Dotykam regulatora napięcia na alternatorze - cały gorący.Dawaj do sklepu kupiłem nowy zakładam kleme na akumulator a tu to samo. Dodam że jak przekręce kluczyk w stacyjce kontrolka ładowania gaśnie.Nie wiem od czego zacząć. Auto...
Nie we wszystkich, i nie od temperatury otoczenia a samego regulatora, co nie ma większego sensu, bo regulator w gorącej komorze silnika a akumulator na mrozie i powinien dostać wtedy wyższe napięcie. w starych regulatorach czujnik był na zewnętrznej krawędzi regulatora, i podczas jazdy nie jest gorąco przy alternatorze, bo zawsze jest (prawie) w przewiewnym...
Nie wolno w zadnym wypadku odpinac alterantora od instalacji. Czy wyrazenie odpinam chodzi o strikte podpiecie elektryczne , czy zdejmujesz np pasek? Piszesz o czystych kostkach, ale nie napisales jakim napieciem laduje i czy wogole laduje. Jedynie woltomierz to moze pokazac. Sprawadz i napisz wyniki. Podaj tez napiecie spoczynkowe twojego akumulatora....
To że przeładowywał na gorąco to mogli stwierdzić. Pytanie tylko czy właściwie określili miejsce usterki. Podaj typ alternatora.
Odlaczylem cewki przekaznika i sprawdzilem miernikiem i okazuje sie ze jest zwarcie ale bez podlanczania napiecia do plytki. Przekazniki narazie odpialem i gdy podlacze napiecie do plytki i podam i podam mase z kontrolki alternatora to tranzystor w pare sekund jest goracy. Moze jakies wskazowki?
To w jaki sposób mam sprawdzić czy ten akumulator jest sprawny czy zasiarczony. Bo nierozumiem dlaczego by miał być jak ja go doładowuje codziennie! Tak jak pisałem napięcie ma cały czas rządu 13V, ja go ładuje z altenatora i po podlaczeniu prostownika nie chce się ładować (nie łąduje go też zimnego bo przed podłączeniem prostownika w aucie było gorąco...
Nie rozumiem o czym piszesz jest logiczne że jak nie podłączyłeś kontrolki to alternator nie ładuje i jest zimny a jak połączysz kontrolkę to ładuje i jest gorący.P
aha i dodam ze zaraz po wymianie alternatora zauwazylem ze jak silnik jest zimny to lampka oleju gasnie po ok 3sek, wczesniej przed wymianą gasła od razu, ale az do teraz nie kojarzylem tego z alternatorem, czyzby to ta wakupompka była jakaś trefna? Dodano po 19 jednak dochodze do wniosku ze to ta wakupompka na alternatorze sie pier..oli, pomylilem...
Może na szczęście nie da się (nie jest to w granicach naszych możliwości) zatrzymać krążenia Ziemi wokół Słońca, bo około 64,5 dnia później spadłaby na Słońce. A nieco wcześniej na dużym jej obszarze byłoby bardzo jasno i bardzo gorąco - coraz bardziej w miarę zbliżania się do Słońca.
pomiar napięcia przeprowadz na zaciskach alternatora jeżeli podmieniłeś regulator i usterka występuje nadal wybuduj go raz jeszcze sprawdz gwiazdę/zimny lut/ obejrzyj wirnik-pierscienie punkty lutown. na pierscieniach pomierz opornosć uzw. wirnika/na zimno -gorąco/trochę może przesadzam ale to Ty musisz dokonać oceny
Co znaczy raz jest ładowanie raz nie ma? Pytanie bardzo istotne. U mnie w corolli 1.4 vvti z 2004 roku, zaobserwowałem np takie zjawisko. Jak samochód jest zimny i alternator też, to po odpaleniu silnika, alternator daje napięcie 14.3-14.4 V, ale jak się pod maską zrobi gorąco i automatycznie alternator robi się gorący, to napięcie spada do 13.9-14.0...
normalne,załacza sie przekaxnik swiec żarowych właczając je w obwód.Są bardzo żarłoczne w prąd,więc wiadome czemu napięcie przysiada. Jezeli przekaxnik swiec ma oznaczenie 102,to ten ancymon niestety taki jest. Proponuję sprawdzić czy w momencie jak jest słabe ładowanie nie grzeją czasem świece,jeżeli tak,a silnik jest goracy to sprwdzić czy przekaźnik...
Ja do tego celu wykorzystuję tulejki zaciskowe w przypadku linek, natomiast w przypadku drutu wykonuje je technika zbliżoną do techniki Autora tematu. Otóż to. Nie ma się co spinać na styki rzędu ułamków mOhm , skoro dopuszczalny prąd w linii nie przekroczy 32 A. Lepiej spójrzcie na biodegradowalne wiązki w nowych autach, jakie są tam napięcia i jakie...
Jadąc 30 min temu trasa KATOWICE - CZESTOCHOWA nadle zgaslo mi radio ( pomyslalem popsulo sie! Fajnie i tak chce kupic nowe ) Chwile pozniej zmieniajac pas zauwazylem ze lampa migacza jakos tak slabiej mi swieci. Nie zwazajac na nic przjechalem jeszcze z 20 km i sie zatrzymalem bo jakos mi to spokoju nie dawalo ( cale szczescie ze z gorki bylo bo mi...
jeśli nie lutownica to ewentualnie zostaje coś a'la poxipol, przetrzeć papierem ściernym i cieniutką warstwe położyć, żeby nie zawieszał się o ścianki gaźnika, kiedyś na chwile przykleiłem końcówke węża który dostarczał po ciśnieniem goracy olej smarujący pompę próżniową osadzoną na alternatorze w oplu rekordzie i przejeździłem tak 3 lata, a'propos...
O darmowej energii (między innymi wiatrakach i prądnicach do nich) znajdziesz na stronie: http://darmowa-energia.eko.org.pl/ .Ja osobiście jestem na etapie konstrukcji pompy kawitancyjnej (wiadomości o czymś takim na tej stronie) i wiąże z tym tematem wielkie nadzieje.Jeśli jesteś zainteresowany energią prawie za darmo gorąco polecam tą stronę.
dołożyłem kawałek druta zlutowałem, zalałem klejem na gorąco tak cieniutko bo tam nie mogło być grubiej niż w oryginale i działa wszystko, dzięki!
Przypomina mi to trochę moją przygodę w corolli. Po przypadkowym zwarciu przestało mi działać parę urządzeń i między innymi ładowanie akumulatora (świeciła się kontrolka ładowania). Po odpaleniu silnika wolne obroty falowały, a napięcie na alternatorze w takt zmian obrotów jeździło od 12-16V. i alternator momentalnie zrobił się gorący (mnie też przy...
Silnik też jest gorący, mocowanie alternatora stwarza kontakt termiczny z nim, obecność gorącego powietrza z chłodnicy.Wreszcie dośc uczciwe obciążenie prądowe. Gorąco- pojęcie względne, sądze nieśmiało, że wszystko jest ok. Tfu, napisałeś wyłączonych odbiornikach, troche dużo prądu, albo bateria ma zwarcie w celi, albo rozładowana.
witam proszę o poradę w tico jak wyjmę kluczyk ze stacyjki to kontrolka ładowania się pali a jak zapalę samochód to gaśnie ale po dwóch godzinach już nie mogę odpalić bo słaby akumulator a stało sie to jak było gorąco i pasek długo piszczał pozdrawiam
ie mam pojęcia co było uszkodzone w alternatorze, został wymieniony w całości razem z regulatorem i całą resztą. Po wymianie wszystko jest ok w samochodzie. Niby cię interesuje elektronika, a uszkodzonego alternatora nie wziąłeś. z warsztatu. Dlaczego? Ja bym wziął, aby zaspokoic ciekawość ( i przekonać się, czy alternator nie jest od Poloneza). On...
Czyli już ktoś tam mieszał skoro 15 jest zaklejona klejem na gorąco. Tutaj mamy do czynienia z urządzeniem sześciodiodowym. Regulator napięcia zewnętrzny zasilony z instalacji (brak zasilenia wewnętrznego). Tak przyłączona lampka nie sprawdzi się. Lampkę można wyłączać np przekaźnikiem reagującym na napięcie powyżej 12,5 V lub diodą Zenera. Ale skoro...
Witam, niedawno kupiłem malucha z 85r, niestety wiadomo jak coś takiego działa gdy jest zimno, mam zrobiony moduł zapłonowy na tranzystorze IRF 840 (znalazłem go tu w jakimś temacie o maluchu), i mam pytanie, czy trzeba usunąć drut oporowy? Oraz, czy wystarczy jeden moduł? jeżeli ma byc jeden to jak działa cewka w maluchu że daje iskrę na 2 cylindry?...
Sprawdziłem na stole jak radził elektrit a potem na "gorąco" w samochodzie. Zasilacz miałem o nieco niższej wydajności z zabezpieczeniem prądowym. Dałem jednak drugą żarówkę 21W w szereg. Przyczyną niesprawności były połączenia przewodów na wsuwkach konektorów. Dziękuję wszystkim za pomoc. Pozdrowienia Waldek.
Podłączyłem dzisiaj kondensator Car Power automat 1F i doprowadziłem dobrze mase i kable do konda sie nie grzeja ale znow od wzmaka do kondensatora goracy. Fakt ze jest to kabel srebny (druciki tez) czyli jakis nie miedziany 10 mm2 czyli taki jaki sie miesci do wzmaka do zlacza. I znow grzeje sie masa ze az metalowe zlacze wzmaka jest gorace. Takze...
Nadmuch powinien być od strony wydechu - wtedy jest najefektywniejszy, a cylinder i głowica chłodzone są w najgorętszych miejscach. Jeżeli nie jest to możliwe to przekręć głowicę o 90 st. tak aby jej żebra nie hamowały strumienia powietrza (nie pamiętam czy w tym silniku jest to możliwe).
jurekk55 napisał: los_sombreros napisał: Oczywiście że temperatura wpływa na działanie regulatora. Pół prawda, elementy użyte do budowy regulatora mają określone parametry pracy, ich jakość określa czy podzespół alternatora jest "lepszej" czy "gorszej" kategorii części zamiennej.Bardziej wrażliwe na zmiany temperatury ,niestety będą powodem nietypowej...
Gimak, jak miałem 12.6v w piątek po pracy, to co się stało z tym prądem do poniedziałku rano ? Alternator zjadł na postoju ? Coś mi tu nie pasuje. Uczepiłeś się ładowania, 14,3 / 14.4 to raczej dobre wartości. Nie uczepiłem się tych wartości, tylko próbuję Ci to wyjaśnić. Ja je też mam te wartości zaraz na początku po odpaleniu zimnego silnika, a konkretnie...
... Gdyby zastosować coś, co paruje jeszcze szybciej - np alkohol :D:D:D:D... oczywiście woda jest wystarczająco dobra. poparzenia + upojenie alkoholowe, skóra też oddycha i chłonie... Moje pytanie brzmi czy jesliby uzyc czterech takich orniw, odpowiednio montujac je w kazdym z nawiewow w samochodzie, odprowadzajac spraplana wode i takie tam inne uzyslalbym...
Akurat zapomniałem dodać , to również sprawdzałem masa silnika jest dla dokładności przewód z lewej strony jak się stoi przed autem. Kable zasilające tez w porządku usunąłem cienkie blaszki i zrobiłem bez pośrednio kabel tam pod siedzeniem pasażera myślałem ze alternator nie ładuje ale jak odłączyłem plus i by alternator nie ładował to by zgasł silnik...
witam gorąco ponieważ już mam dość 2 razy w roku naprawiać ren alternator w vectrze 1,7td isuzu, chcę wyprowadzić regulator na zewnątrz obudowy żeby sie troszkę przewietrzył i nieprzegrzewał.Mimo że mam troszke pojęcia o elektronice te symbole jakoś do mnie nie przemawiają na regulatorze są tylko przy pinach literki B S R L F E i nic więcej, 6 pinów...
chyba bede upieral sie przyswojej koncepcji alternatora : gdyby alternator razem z przekladnia - od szlifierki katowej wiekszej mocy utopic w garnku z olejem i wymusic krazenie to przy rurce doprowadzajacej olej umieszczonej jak najbardziej centralnie w poblizu wirnika wytworzy sie cos w rodzaju pompy odsrodkowej ktora z kolei wymusi przeplyw oleju(w...
Witam, Zawsze kiedy jest zwiększona wilgotność powietrza, np rano, późnym wieczorem lub kiedy pada/padało a silnik jest zimny ( uruchamiana po dłuższym postoju, np nocy ) piszczy mi pasek osprzętu. Różnie kiedy wchodzi na obroty lub na wolnych. Kiedy jest ciemno a zaczyna piszczeć zauważyłem że światła przygasają jakby zanikło ładowanie a nawet kiedy...
Możliwości jest kilka. Niekompatybilny alternator / jego podzespoły, niepoprawne podłączenie, brak połączenia (wtyczki, przewody). Jeśli to pierwsze i jest tam jakiś zamiennik to możliwe że podłączyć się tego nie da i nie będzie to współpracować z ECU i kontrolka będzie świecić. Tylko że powinna być kompensacja tempraturowa (może w najtańszych nie ma),...
witam Wszystkich gorąco! Problem jak w temacie, w jaki sposób w warunkach domowych mogę zmierzyć czy w moim aucie jest jakikolwiek upływ prądu bo już siły nie mam z tym autem, akumulator nowy, regulator nowy, alternator i rozrusznik u elektryka mierzony i wszystko niby Ok a jak przychodzi zima to auto palić nie chce. Posiadam miernik elektryczny, jak...
goracy gazie gorący goracy akumulator goracy
wymiana grzałki obrotomierz wysoki driver genius
Amica WA3S714 – kalibracja bębna, tryb t19, procedura serwisowa 300B SE – optymalny punkt pracy dla dynamiki, Ua 380V, Ia 75mA, Ra 3kΩ, audio high-end