Spuchniety i zwarty stojan z obudową. Klasyka
Kolego lepiej kup jakiś używany alternator bo jeżeli diody masz uszkodzone szczotki na wykończeniu i stojan jak słusznie zauważył kolega elektrit przytarty łożyska też na pewno zużyte to naprawa będzie dużo droższa niż alternator Boscha, ale wybór należy do ciebie.P
Zapnij jakikolwieg akumulator 12V zamiast tych dwóch 6V. Na krótką metę ciągnik odpali wtedy sprawdź ładowanie.
Wypnij duży bezpiecznik FL-4/100A/ ,powinien spaść pobór prądu!
Masło maślane, bez ładu i składu - czytać się nie da... Alternator Mitsubishi i co z tego? Dobre produkty, moim skromnym zdaniem lepsze od Valeo. Wzbudzenie ma połączenie z BSM, a to komunikuje się z BSI. Webasto fabryczne jest sterowane przez ECU silnika. Jest ze sterownikiem? Musi być dołożona pompa obiegowa. Moje auto też jest z Danii i nic nie kradnie...
masa ,słaba i nie ma odprowadzenia ciepła ,typu elektroda z spawarce ,dotkniesz jest zwarcie i się czerwieni nie dotkniesz się pali spoiwo. masa związana z akumulatorem.
Zostaw regulator podłączony tylko do alternatora (wszystko inne odłącz) i zobacz czy wtedy się grzeje.
Akumulator PB ma niższy pobór prądu z racji technologii wykonania. Dwa akumulatora kwasowo ołowiowego nie rozładowuje się tak nisko. Gdyby nie było różnicy nie byłoby tego tematu ,że alternator się grzeje.
Myślę, że jest to celowe działanie, a nie skutek zintegrowana regulatora w alternatorze, w którym to najbardziej grzeją się diody. To jest skutek zintegrowania regulatora z alternatorem, ale celowo się temu nie przeciw działa, tak jak zauważyeś, żeby nie sfajczyć alternatora. Grzeje się alternator, bo gdyby grzały się diody, to ten spadek napięcia...
Odłączając pracujący alternator można go uszkodzić. W tych autach niejednokrotnie spotkałem się z uszkodzeniami alternatorów spowodowanymi wyciekami z pompy wspomagania. Wtedy niestety jedyne co się opłąca to wymiana alternatora na drugi.
wystarczy przeciąć jeden kabelek przy sterownik grzania świec-bodaj niebieski z białym pasmem lub zielony,nie pamietam już.Chodzi o to,aby sterowniczek nie wiedział że alternator pracuje.
Alternator sie strasznie grzeje oraz plusowa klema przy akumulatorze. Spróbuj założyć inny akumulator na próbę. Wygląda że altek pakuje na maxa i nie może doładować .Jeśli jest sprawny bo może przywiera dioda lub stojan.
i naładuj ten akumulator bo się tak alternator grzać będzie.
Jaki jest kierunek przepływu prądu- do czy od akumulatora? Jeśli do to alternator ładuje akumulator i nic w tym dziwnego dopóki napięcie na klemach nie jest za wysokie. Jeśli przepływ prądu jest od akumulatora to coś mocno obciąża- grzenie świec/grzanie plynu/rozrusznik lub nawet uszkodzony alternator. Kabel przy alternatorze ten gruby też się grzeje?...
Alternator grzeje się? Dotknij dłonią po pięciu minutach pracy (ale zimny silnik !) i włączonych obciążeniach.
Ile lat ma auto? Może spadki napięcia są pomiędzy alternatorem a akumulatorem zbyt duże? Zmierz napięcie na przewodzie "+" pomiędzy akumulatorem i alternatorem, napięcie na zaciskach akumulatora i alternatora. Szukać trzeba gdzie są spadki napięcia. Także test nieobciążony alternator i załączać stopniowo światła, wiatraki, grzanie szyby. Jeżeli są spadki...
Proszę sprawdzić amperomierzem pobór, zakładamy że nowy alternator 100 % sprawny , czy przy odłączonym B+ jest tak samo?
Minął ponad rok:) Wymieniłem alternator miesiąc temu na oryginalny używany. Stary niby ładował 14-14,5V, ale komputer zgłaszał jakiś błąd i powiedziano mi, że to wina altka. Nie śpieszyłem się z wymianą bo zbytnio w to nie wierzyłem:) W końcu urwało się sprzęgło alternatora i musiałem dokonać zakupu:) Po demontażu starego okazało się, że był on od innego...
Andrzej, jak by była do kitu bateria to nie zakręcił by. Jak by była mocno rozładowana to alternator grzał by się. Sam wiesz, że dłonią sprawdzisz lepiej niż cęgówką. Spadek napięcia? Za grube kable w bejcy są, poza tym kabeloczka są oblutowane.
Czy kojarzycie który z czujników odpowiada za przesłanie informacji ze, temperatura została osiągnięta i świece można przestać zasilać czasem grzania świec steruje ECU, sygnał jest pobierany z czujnika temperatury płynu i im wyższa temperatura płynu tym krótszy czas to sterownik decyduje o czasie ich grzania.
jeśli wymieniać to cały mostek (można kupić jako część zamienną) ale czasami po prostu się nie kalkuluje - tańsza używka diody można odlutować (trzeba mocno grzać jakąś kolbą do rynien albo położyć na palniku gazowym) ale już problem z przylutowaniem drugich - można je przegrzać (tzn lutując na kuchence gazowej) w czasach kryzysu w te radiatory czasami...
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
Nie podoba mi się, to ładowanie. Sprawny alternator ładuje "dobry" akumulator do 14,3 V, a w Twojej sytuacji jest sporo mniej. Podmień na próbę na sprawny akumulator, aby przekonać się, czy alternator jest sprawny. Jeśli i w tym przypadku będzie się grzał akumulator, to albo alternator do sprawdzenia (może padła któraś z diod) albo akumulator "padaka"....
Żarówki 4W tak zaraz same z siebie niczego nie topią, przecież w sprawnym układzie ona gaśnie po wzbudzeniu alternatora. Owszem może nadtopić obudowę jak np. zapomnisz wyciągnąć kluczyk ze stacyjki i ona sobie świeci i grzeje całą noc.
Jeżeli alternator oddaje prąd np 8A to nie powinien się grzać. Jeżeli przy małym prądzie się grzeje to uszkodzony jest stojan. Uzwojenie stojana jeżeli zmieniło barwę z brązowej na czarną to już mamy pewność. Alternator z uszkodzonym stojanem trudniej się wzbudza, trzeba przygazować aby kontrolka zgasła.
witam panowie.mam pytanie.kupiłem nowy alternator do c -360 firmy Korurs(zamiennik wg katalogu cześći zamiennych N-9515281) 14V/45A.jakich zmian należy dokonac by prawidłowo go podłączyc?sprzedawca w Agromie kazał wyjąć standardowy regulator napiecia (wcześniej ładowanie było z prądnicy).podłączyłem + od akumulatora do zasilenia i brązowy kabel do odbioru...
Mam VW Transportera T4 2.4 Diesel i ostatnio go kupiłem . Grzeje się w nim alternator , spalił już 3-ci regulator Wymień alternator skoro uszkodzony. Regulatory nie palą się bez powodu.
do dwóch dochodzi prąd ale są spalone a do jednej która akurat jest dobra prąd nie dochodził czy ktoś tak miał? Wymień spalone świece, trzecia świeca grzeje dodatkowo i tylko jak silnik zimny i alternator wydajny.
Koło pasowe alternatora się nie grzeje?
nie rozumiem tego pomysłu z tym alternatorem... Dodano po 35 chcesz ciepłem z grzania się alternatora grzać pojler???
A skąd żesz aż 45A? Akumulator naładowany był? Poza tym zwaz na to, że przy wyższych obrotach alternator grzeje się mniej, bo szybciej działa wentylator. Sprawdzałeś na wolnych?
korozja na zaciskach (nie na oczkach tylko tam gdzie oczko ściska przewód Bardzo częsty przypadek w Oplach, zaciśnięte kable nie kontaktują w klemach akumulatora. Efektem jest własnie spadek napięcia ładowania o 0,3 - 0,5V i grzanie się klem (czasem aż można się oparzyć) W grupie VW, w samochodach które mają skrzynkę bezpieczników blaszkowych na akumulatorze...
Buczenie to raczej nie łożyska, prędzej coś nie tak z uzwojeniem. Może być i zwarcie międzyzwojowe albo uszkodzony prostownik silnie obciąża stojan. Alternator nie grzeje się nadmiernie?
Może jakieś niewidoczne zwarcie międzyzwojne w stojanie, patrzyłeś w nocy czy nie widać w środku jakiegoś łuku ? pomiar samej rezystancji jest praktycznie bezużyteczny , lepszy byłby pomiar odpowiedzi czasowej na impuls prądowy zaobserwowany za pomocą oscyloskopu.
Masz chyba pomyłkę w pytaniu , nie 100k tylko 100R , tak sądzę . Powinien być zastosowany minimalny rezystor 136R 1W przy napięciu max 14.4 (alternator) i prądzie 0.08A . Grzanie to norma . Aby uniezależnić się od zmian napięcia lepiej zastosować najprostszy układ stabilizatora prądowego , LM317 + rezystor .
teraz alternator jest wyjety, ale wczesniej ta srube odkrecałem i przykrecałem, więc chyba można to wykluczyć. Alternator nie grzeje sie i nie wyje
Trzeba sprawdzić pobór prądu przez świece żarowe i wentylator. Włącza się tryb oszczędzania energii. Czy stojan alternatora się grzeje ?
Jak podłączam kable do alternatora to iskrzy i zaczynają się grzać. Co może być przyczyną?
Po mojemu masz niedoładowany akumulator który zbytnio obciąża alternator. Nie grzeje się czasem jarzmo magnetyczne?
Wyje/buczy/nadmiernie się grzeje? Po mojemu zwarcie miedzyfazowe lub międzyzwojowe.
Może coś robi zwarcie i alternator się grzeje.
wymienic alternator, bo grzeje sie uzwojenie, ani szczotki ani lozyska takiego tarcia nie wytworza, z ciekowsci nie wjechales w kazuze lub cos podobnego?
A skąd wiesz, że ta informacja nie płynie w dwie strony, np. zwieksz ładowanie bo grzeją świece, zwiększ bo włączy się wiatrak chłodnicy, bo kierowca był uprzejmy włączyć grzanie tylnej szyby?
14.67V do 14.77V Wysoko ładuje i sie grzeje.
koledzy dziekuje za zainteresowanie tematem czujnik temperatury jest nowy a alternator grzeje sie do okolo 90 stopni nawet przy odlaczonym wentylatorze tylko wolniej sie nagrzewa czas nagrzania do 90 stopni jakies 25minut a przy wlaczonym wentylatorze okolo10 minut dodam ze stary alternator tak sie nagrzal ze doprowadzil do pozaru auta
W tych autach jak i Toledo II, Octavia itp jest problem z gnijącym od środka przewodem alternatora. Można to sprawdzić bo grzeje się bezpiecznik pierwszy od lewej w tej puszce nad akumulatorem gdzie główna linia 12V jest rozdzielana. Często plastik jest stopiony itp. Posta piszę żeby kolejni którzy będą szukać wiedzieli co i jak - bo w zeszłym tygodniu...
Uszkodzony alternator i do tego koncówki jak i nie całe przewody do wymiany bo po zrobieniu alternatora beda sie grzały. Dodano po 0 Uszkodzony alternator i do tego koncówki jak i nie całe przewody do wymiany bo po zrobieniu alternatora beda sie grzały.
Używane alternator jest uszkodzony (bardzo często w tym silniku pada - trzeba wymienić mostek diodowy o nr arc2020) oraz cały czas grzeją świece żarowe - stąd siada napięcie podczas pracy.
Temp około 0 stopni celcjusza i brak błedów ładowania alternatora.
Standard piszczenia w tym silniku to wyrobione koła pasowe. Isuzu ma ten problem że jest duże obciążenie alternatora po odpaleniu "grzeją świece żarowe"
Poszukuję schematu instalacji elektrycznej do ciągnika fendt 612. Grzeje się alternator, wskaźnik nie pokazuje temperatury wody po naciśnięciu hamulca/stop wskaźnik wychyla się. Proszę o pomoc.
Witam, po włączeniu zapłonu około pół minuty świece żarowe przestają grzać, jak się odpali silnik to świece grzeją cały czas, alternator jest sprawny, przekażnik świec podmieniony i nic nie zmienia. Po odpięciu świec ładowanie jest w normie, a tak na poziomie 12v, gdzie dalej szukać przyczyny ciągłego grzania świec?
Witam Zaczelo sie banalnie zerwanym paskiem od alternatora. Niestety po zalozeniu nowego i odpaleniu silnika zaczela sie palic kontrolka ladowania a alternator sie grzeje. Jakies pomysly?
14.1 to napięcie z obciążeniem czy bez /na ten typ za niskie/ , jak długo grzeją świece - być może uszkodzony system dogrzewania/ zbyt długie grzanie powoduje niedoładowywanie akumulatora, będzie wykańczać alternatory/.P
Sprawdź ile masz na przewodzie od klemy plusowej i czy klema się nie grzeje bo to przypadłość w tych samochodach.P
Witam!!! Straciłem ładowanie akumul. w fordzie.( prostownik-szesc identycznych diod ).alternator grzał się jak cholera!!! padła dioda jedna i regulator.Wymieniłem regulator i tylko tę diodę.Ładowanie pokazało się tylko na 300km i padło.Znowu ktoraś z diod.Dlatego mam pytanko.Trzeba wszystkie diody wymienić,bo inne dostały po tyłkach? I gdzie takie diody...
Tanie światła LED DRL niestety tak mają. Sam to przerabiałem w 4 zestawach aż ostatecznie zrezygnowałem z tego dodatku. Możesz wsadzić szeregowo rezystor w obwód by pochłaniał część mocy idądej na ledy w czasie pracy alternatora. Będą grzać się mniej, ale niestety i tak może je szybko zabić skakanie napięcia przy zmiennym obciążeniu alternatora (załączający...
Podmieniłem alternator i sie nie grzeje, winne były łożyska.
Regulatory orginalne vw, zastanawiam się czy może to byc od mostka. a i zapomniałem dodac że alternator się strasznie i szybko grzeje
Jak jest zimny grzeją świece , dlatego alternator nie daje rady dobić do 14V .To normalne.
Witam Musi sie grzać bo aku są rozladowane Naładuj prostownikiem a póżniej jak bedą naładowane grzanie alternatora powinno ustąpic (oczywiście jeśli sa dobre) Jeśli jeden z aku jest uszkodzony alternator będzie się grzał bo nie ma ogranicznika prądu ladowania i na "chłopski rozum bedzie ładowal w "błoto") Alternator poprostu "chce" je naladowac jak...
Skoro mostek prostowniczy nie był wymontowany i obejrzany to trudno o uściślenie diagnozy. Także nie wiadomo do końca z jakiego powodu alternator grzał się. Nie da sie wykluczyć zwarcia między uzwojeniami, które następuje po nagrzaniu. Marne połączenia na mostku też mogły rozgrzewać. Ale skoro urządzenie było w rękach fachowców to już nieco ciekawiej....
Kolego, przesadzasz. Ręki nie wsadzi nawet na tyle, abyś po pięciu minutach pracy nie stwierdził, czy alternator nie grzeje się? To będzie jakaś wskazówka, czy nie jest przeciązony. Tak że przeproś Błażeja.
Witam.czy problem został rozwiązany bo mam podobny problem w xsara picasso 2.0. Czasami jest ladowanie czasami nie ma. Akumulator jest dobry. Alternator się grzeje . Nie wiem co robić. Czy wymienić na nowy czy nie. Pozdr
Bywają przypadki zwarcia pojedynczych zwojów w alternatorze ładowanie jest niby dobre ale alternator się grzeje jak piernik i wyje. Jeśli wysokość tego dźwięku wzrasta z obrotami to może być tak jak pisze.
Może po prostu przez ten czas grzeją świece żarowe albo działa jakiś inny prądożerny odbiornik, alternator nie wyrabia, być może akumulator nie trzyma i napięcie spada. Po wyłączeniu odbiornika wszystko wraca do normy
Też sprawdzałem na innym akumulatorze mam jeszcze drugie auto i przekładałem akumulator z niego a mianowicie Centra Futura, czy się szybko grzeje alternator też sprawdzone jak wiadomo te kianki mają duży obieg i nie grzeją się za szybko po godzinie pracy na wolnych obrotach alternator można było dotknąć nagą dłonią lecz mam 60 km do pracy po takiej...
Czepił bym się tego 14,4 na wolnych obrotach a co na większych i wtedy regulator A ile ma być według ciebie? Ma poprawne ładowanie, zresztą pisze gdzieś, że z aku capi siarkowodorem albo się grzeje co mogło by świadczyć o tym, że napięcie ładowania jest za wysokie? A tutaj na forum SEAT'a, ktoś napisał, że akumulator masz za duży pojemnościowo: . Na...
pasty termoprzewodzącej trochę aplikowałem, diód diotec jeszcze nie badałem po wymontowaniu, wytrzymały one 50000km więc obstawiałbym że one wysiadają od temperatury chociaż w karcie katalogowej tych diód dopuszczalne temperatury są chyba znacznie wyższe niż temperatura do jakiej się one nagrzewają w tym alternatorze, fajnie byłoby wyprowadzić cały...
poprawne ładowanie 13,5-14,5v,sprawdzic naciąg paska.czy alternator nie grzeje się,sprawdzic napiencie przy alternatorze i przy rozruszniku powino byc take same. Dodano po 3 poprawka 13,9-14,5v.
To że alternator się grzeje to normalne ,jak mierzyłem temperaturę alternatora w moim aucie to nawet ponad 100 stopni zależnie od temperatury na zewnątrz i obciążenia , jakość alternatora po za pomiarami prądu i napięcia najlepiej sprawdzisz oscyloskopem tam widać uszkodzenie każdej diody . Prąd 2,8 ampera jak na ładowanie akumulatora i zasilanie auta...
Zbieg okoliczności, albo sterownik silnika nie widział pracy alternatora, to on decyduje o tym czy włączyć mały czy duży stopień grzania.
Zobacz czy świece ci nie grzeją non stop.
Można to pominąć. Sterownik silnika ingeruje w alternator z chwilą, gdy zwiększa się zapotrzebowanie na prąd (np praca elektrowentylatora, grzana szyba tylna).
To wielkie zielone na błotniku jest to dławik-cewka przeciwzakłóceniowa. Najpewniej to idzie na zapłon. Należy sprawdzić czy na cewce zapłonowej jest napięcie. To się sprawdza kawałkiem kabelka żarówką 5W (np wyjętą z pozycyjnego przedniego). Trzeba sprawdzić oba bieguny cewki czy na jednym jest cały czas 12V a na drugim ma zanikać kiedy przerywacz...
prąd ucieka gdzieś w mase :) Jeśli zamkniesz auto pilotem i po 15min masz 4A poszukaj alternator ,radio,grzane lusterka,tylna miotła. Pobór max 0,05A masz miec po ~15min.
Cos ci zre prad. Cegi i sprawdz. Moze swiece żarowe non stop grzeją
Brak dobrego kontaktu przewodu z klemą/oczkiem/śrubą i grzeje się w najsłabszym miejscu ? Tylko tu się grzeje ? Gdzie indziej, cały przewód, drugi jego koniec się nie grzeje ? Oczyść, zarób porządnie przewód, przykręć... Takie grzanie miałem przez słaby styk oczka przewodu z klemą akumulatora, po poprawieniu połączenia przestało się grzać, co możesz...
Witam, mam pomysł tylko nie wiem czy dobrze kombinuję. Co się stanie jeśli podłączę mostek prostowniczy do alternatora samochodowego (demontując oryginalny mostek z alternatora) jakie otrzymam napięcie stałe? Chodzi mi o ewentualne podłączenie prądu stałego do falownika od fotowoltaiki. Tyle że przeważnie na panelach jest wysokie napięcie ale małe natężenie....
Zobacz po naładowaniu akumulatora czy alternator nie grzeje się. Częstą ich usterką było pękanie lakieru na stojanie i zwarcia uzwojeń. Mógł paść regulator napięcie i .......akumulator co w tym ostatnim przypadku dzieje się często nagle i bez ostrzeżenia.
Więc jest ok. Grzanie się alternatora w czasie pracy jest normalnym zjawiskiem.
Do alternatora jest kondesator specjalnie do tego zrobiony, przykręcamy go do dobrze oczyszczonego punku masy na alternatorku, a plus ma kawałek kabelka z oczkiem wkręcamy pod najgrubszy kabel w alternatorze czyli "+". (czerwony) Natomiast ze zwykłym kondesatokiem od płytek jest pewien problem, nie jest jego obudowa przystosowana do wyższych temperatur,...
Skad wiesz, że nie jest za duży prąd czerpany z alternatora i dlatego się grzeje? I co to upływnośc uzwojeń to chyba tylko krasnale ogrodowe wiedzą. ad. 2. Co do upływności miałem na myśli kompletne zwarcie 1-go z 3 uzwojeń i sądzę, że przyczyną jest zwarcie diody w mostku. ad. 1. Gdyby tak było tzn. za duży prąd czerpany z alternatora - wóz nie odpaliłby...
Śnieg nie był na tej stronie auta nawet i filter już sprawdziłem czy alternator sie grzeje , niewim nie sprawdzałem a jakie byłyby objawy tego nagrzania , a czy jest jakiś czujnik obrotów może na stronie gdzie jest akumulator ? Czy coś w tym stylu ?
Witam , mam problem z alternatorem . Po wymianie diód i nawinięciu stojana alternator bardzo się grzał . Co kilka miesięcy zakładałem nowe diody . Już miałem tego dosyć wiec kupiłem NOWY ALTERNATOR z myślą że problem skończy sie raz na zawsze ! Po założeniu nowego alternatora ten sam objaw -grzeje sie ,że aż parzy ! Po odpaleniu silnika alternator podaje...
Nowy 750? Nowe pierścienie (olej zawsze je wykańcza) 7pln, łożyska koło 30. Robota - trzeba by wylutować uzwojenia (nie zazdroszczę - palniczek gazowy, ostrożnie na plastik). Pierścienie trzeba zgrzać - może te szrotowskiesą właśnie tylko zaciśnięte i tak grzeją?
Zamontowałem do C-330 alternator z Allegro kosztował mnie nie całe 200 zł podobno jest on właśnie przeznaczony do przerobienia c-330 na Altek. Został założony zgodnie ze schematami jakie często i gęsto można znaleźć w necie czyli ltek jest już z regulatorem napięcia zacisk plusowy Altka bezpośrednio do klemy plusowej a kolejny jako wzbudzenie przez...
Czy alternator jest na 12V czy 24V? czy przy wymianie aku na 12V była jakaś zmiana w regulatorze napięcia, alternatorze? Co do przełącznika, tam nie ma cudów wystarczy założyć 3 pozycyjny jeśli masz silnik z podgrzewaniem na 0 wyłączony na 2 grzanie a na 3 pozycji rozrusznik i grzanie lub sam rozrusznik. Odpowiedz na poprzednie pytania a coś pomyślimy:)
Minął rok:) Świece były sprawne ale podgrzewacz nie załączał się. Podobnie grzanie przedniej szyby... Komputer pokazywał jakiś błąd. Ktoś mi podpowiedział, że on pokazuje się jak komputer źle rozpoznaje alternator. Alternator niby ładował ponad 14V więc nie śpieszyłem się z gmyraniem przy nim. Niedawno urwało mi się sprzęgło alternatora i kupiłem cały...
Rozumiem, ale błąd był przed wymianą regulatora na nowy, a teraz po skasowaniu błędów już się nie wyskakuje ponownie, ale alternator nie ładuje. opisz cos wiecej , kontrolka ladowania swieci? alternator sie grzeje? sam regulator wymieniales? jak wygladaja pierscienie na wirniku? po dodanie gazu napiecie maleje czy stoi?
Witam. Czy ktos miał juz podobny problem? Po odpaleniu swiece zarowe grzeją jeszcze ponad 3 minuty. Alternator robi sie gorący. Po czym wyłącza sie grzanie i temperatura alternatora powoli spada. Według mnie swiece powinny wyłączyc sie po paru sekundach. Peugeot 307 2.0 hdi 2001 rok. Mieliście juz taką usterkę?
Zwykłe lampy poliftowe, osobno mijania i osobno drogowe, bo były też lampy z H4. Dodano po 9 Jeśli chodzi o przewody to nic się nie grzeje. Przewody przy alternatorze dokręcone bardzo dobrze. Jutro sprawdzę miernikiem pobór napięcia.
Jeśli alternator nie osiąga pełnego napięcia i się grzeje to powinno się zrobić pomiar prądu jaki jest z niego pobierany.
W alternatorze nie ma komutatora, to są pierścienie ślizgowe. A co to za alternator? Bo jak Valeo 120A (Audi, Passat, Megane/Scenic) to masz popuszczony koszyczek i pręty utrzepie. Druga sprawa- gdzie to niby się upala? Bo jak alternator Visteon (Mondeo) to tam trzeba pręty do pierścieni lutować wysokotemperaturowym spoiwem. Grzeje się tam jak diabli,...
Do wymiany oczko na przewodzie alternatora tym co sie grzeje. Typowa usterka.
Rok 1995. Dzisiaj poskładalem ten silnik i po odpaleniu sprawdziłem napiecie. wynosiło 13,5 na wolnych obrotach a na wyższych 13.8. dodam ze alternator strasznie sie grzeje ze nie idzie sie go dotknac. Od czego mam zaczac zeby to dobrze sprawdzic. Jak grzeje się alternator to jest duże prawdopodobieństwo że któraś z diód jest uszkodzona lub uzwojenie...
No to wykrywanie wzrostu napięcia ładowania. Wiadomo że na starcie grzeją świece, uzupełnia prąd wzięty do rozruchu... Ustawić by włączało np po przekroczeniu 13.7V i z głowy. Podniesienie napięcia ładowania samo z siebie mówi że pobory się skończyły i alternator ma lżej. Nie działa tylko w nowych samochodach z "ynteligentnym" ładowaniem... Po co sterowanie...
Mam problem z alternatorem w BMW e46 td. Alternator 150 amper. Spaliły mi się da alternatory a trzeci się mocno grzeje. Wiem że ten typ alternatora ma też dodatkowe sterowanie z komputera samochodowego. byłem już z problemem u trzech różnych elektryków samochodowych i kilku mechaników nie spotkali się z podobnym problemem... mówią tradycyjne rzeczy...
Peugeot 206 1.4 hdi 2003, padł alternator. Podejrzewałem zwarcie między uzwojeniami, był bardzo gorący(dymił). Wymieniłem alternator na sprawny, lecz nadal się grzeje Na postoju, przy wyłączonych odbiornikach( klima, światła, itp), po kilku minutach alternator parzy. Sprawdzony sterownik świec żarowych - nie grzeją, podgrzewacz płynu chłodniczego -...
Co się zaczęło grzać - kabel czy alternator. Pozdrawiam.
alternator grzać aster alternator suzuki alternator kenwood grzać
odczyt temperatura ds18b20 galaxy serwerem antena wielopasmowa
Scania Euro 6 EEC 4353 – zapchany filtr AdBlue, różnica ciśnień, błąd SCR Volvo XC90 – demontaż włącznika świateł awaryjnych, procedura krok po kroku