Jak pamiętam jedna szczotka dołączona do masy . Stosujesz regulator Ra2.
Jakie napięcie masz w hondzie.Jeżeli 6Vto z Trabanta 12V z Fiata oba po około 20,-zetów.Pod warunkiem że masz alternator ale Honda zawsze miała najnowsze rozwiązania.
Szanowny Panie Moderatorze.Ten sam alternator zabudowany w samochodzie pracuje z przedziałem prędkości do około 5000 obr/min w zależności od obrotów silnika.Regulator wpięty szeregowo w uzwojenie wirnika ma za zadanie utrzymać określone parametry i utrzymać odpowiedni poziom magnetyczny wirnika aby napięcie na akumulatorze nie było wyższe od 14.5V Alternator...
Cześć! Mam mały problem ze starą Hondą. W załączniku umieściłem schemat elektryczny. Czerwoną strzałką zaznaczyłem alternator. Regulator napięcia to ten kwadrat z 3 nóżkami na schemacie. Środkowa nóżka idzie do aku i na instalację jako +, na środku jest śruba do masy (ramy). Pozostałe 2 nóżki powinny przyjmować energię z cewek. Oryginalnie był to regulator...
Coś mi to nie pasuje - nie ma regulatora a alternator daje napięcie ???
Kupuj na 99,9%. Tylko nie rób mu takiej przeprawy jak poprzednikowi. Nigdy nie odłączaj akumulatora ani alternatora na pracującym silniku!
Moze kolego jakies wyjasnienie dla tej odpowiedzi. Chodzi o to by dowiedziec sie czemu to slepa uliczka?
Ew. zły regulator napięcia. I dlatego świeci mimo poprawnego ładowania.
Z którego roku ten samochód, jaki to ma silnik? Bo jak dla mnie to albo uwalona instalacja, albo regulator napięcia w alternatorze.
Typowe dla tego modelu - uszkodzony regulator napięcia.
Wymień regulator napięcia
alternator 3 fazowy,wytwarza napięcie min 17V max 60V. Czyli typowo. Zastosowałem regulator od Motocykla Honda VFR napięcie niby 14.6V Też typowo, ale czy w całym zakresie obrotów ? I pytanie ? Z alternatora wychodzi 3 czy 5 przewodów, innymi słowy czy to alternator z magnesami trwałymi czy też ze wzbudzeniem zewnętrznym?
Jest to bezszczotkowy alternator składający się z cewki i magneta od honda xl125 cross 90r. 2 uzwojenia są jedno do akumulatora ładowania i świateł a drugie do zapłonowej cewki.
jeśli masz alternator na zewnątrz to sprawdź mostek prostowniczy jeśli jes ok to wymień regulator
Fajnie, ale to zadziała tylko raz i to krótko... A to cb650 nie ma alternatora ze wzbudzeniem tak jak cbx650? Który to rocznik?
Można to pominąć. Sterownik silnika ingeruje w alternator z chwilą, gdy zwiększa się zapotrzebowanie na prąd (np praca elektrowentylatora, grzana szyba tylna).
Regulator jest nowy napięcie z alternatora mierzone bez podpietego regulatora
Witam. sprawdź łożyska alternatora i szczotki na regulatorze napięcia.
Jaką elektronikę masz dwa alternatory i każdy ma swój regulator. Jak na takie same napięcie dołączysz B+ z B+ i B- z B- i do tego w zależności od regulatora pozostała wyjścia. Do tego akumulator wystarczy nawet mały 12Ah. Sprawdziłem od Mercedesa największe koło ma 143mm.
Czarny z żółtym paskiem - elektrozawór odcinający paliwo. Jeżeli biały przewód podłączyłeś tak jak przedstawił to (at)michalrybka w poście #5. Będzie działać. Ale podłączasz wtedy wyjście z regulatora napięcia bezpośrednio do akumulatora z pominięciem bezpiecznika, który jest widoczny na schemacie. Chyba że w traktorku nie ma żadnych bezpieczników....
Nie wiem skąd to rozróżnienie: regulator i regulator DC. Na schemacie ani żadnym znanym mi układzie nie ma dwóch takich urządzeń. Jest tylko jedno: regulator napięcia. Konstrukcje mogą się różnić ale taki podział nigdzie nie występuje. Regulator można sprawdzić " na stole" ale trzeba się do tego przygotować. Transformator trójfazowy z wyjściem 3xok...
Przyczyną był regulator napięcia w alternatorze.
- bateria laduje przy obciazeniu swiatlami na 14.5v (sprawdzilem tylko podczas 5 minut pracy silnika), - Na 3 zoltych fazach alternatora mam obecnie: 6.7-7v przy 1.400 obrotow bez obciazenia, Takie wyniki będziesz miał mierząc zwykłym miernikiem, przy całkowicie sprawnym ładowaniu. Sprawdź sobie na oscyloskopie jaki kształt sieczki ma napięcie fazowe...
Zostaw regulator podłączony tylko do alternatora (wszystko inne odłącz) i zobacz czy wtedy się grzeje. Co to da? Regulator w moto tylko z nazwy jest podobny do samochodowego, są w nim wbudowane diody prostownicze które w samochodowym alternatorze są wewnatrz a człon regulacyjny nie steruje wzbudzeniem jak w samochodzie tylko jest to stabilizator równoległy...
Kiedy się nauczycie że w motocyklu jest zupełnie inny alternator i regulator jak w samochodach. Po pierwsze nie wolno odpalać silnika jeżeli przewody z alternatora sa odłączone, napięcie skacze wtedy do kilkuset volt i przebija izolacje cewek. Regulatory stratne są celowo tak konstruowane że nawet w razie uszkodzenia stanowi on obciążenie. Trzeba pomierzyć...
Rok temu podobny problem i okazało się (bo 8 miesięcy był spokój) ze to dioda na alternatorze więc (regeneracja) 8 miesięcy git problem wrócił Zacznij od tego że alternator ma więcej diod... padła jedna, będą padać inne... Czasem taniej jest kupić nowy alternator niż reanimować trupa. Dodano po 2 Dokładnie tak jak mówisz z tymi 40mah , kupiłem voltomierz...
Setki razy było o tym. Typowy objaw braku ładowania. Miernik do ręki i pomiary. Zazwyczaj pada regulator napięci (regler) ale warto zmierzyć napięcie międzyfazowe alternatora. Kupiłem regulator napięcia i wymieniłem, po 10km akumulator padł.
Przewody sprawdzałem. W alternatorze wymieniony regulator napięcia, szczotkotrzymacz ze szczotkami.
Alternator wymieniłem na sprawny z drugiego samochodu, kontrolka bez zmian, takie cos ... Czy ten system byłby na tyle sprytny ze w momencie duzego poboru pradu np uszkodzony akumulator zapala kontrolke. Z tym ze silnik odpala normalnie. Najbardziej mnie ciekawi czemu kontrolka gasnie po wyjeciu wtyczki z alternatora, ładowanie na jałowych na poziomie...
Zacznijmy od drugiego problemu. Moim zdaniem, Nie wolno robić takiego układu jaki proponujesz. Pomijam już to jaka dioda wytrzyma długotrwałe prądy w twoim układzie. Pomimo jednopołówkowego prostowania popłyną olbrzymie prądy. Przecież zasilasz instalację napięciem międzyfazowym. Póki akumulator się nie wygotuje będzie trzymał napięcie poniżej 16-18...
kable od alternatora do kostki regulatora są nowe trochę grubsze niż te oryginalne, po podłączeniu regulatora i odpalaniu ten odcinek oryginalnych kabli regulatora grzeje się i to bardzo tak jakby były zbyt słabe... alternator pomierzony według serwis....
Jedynym prawdopodobnym wytłumaczeniem jest to że przypadkowo na przewód z alternatora podałeś masę, albo znaczne obciążenie co w czasie pracy silnika doprowadziło do uszkodzenia pomocniczych diod w alternatorze.Ale wtedy kontrolka powinna świecić cały czas. Obawiam się więc że masz uszkodzony w konsekwencji przebicia w diodach, również regulator napięcia....
Witam Potrzebuję zrobić regulator napięcia do ładowania akumulatora 12V. Z alternatora wychodzą 2 przewody na których w zależności od obrotów jest 21-110V prądu przemiennego. Wydajność wynosi 10 A, tyle też musi wytrzymać regulator. Alternator znajduję się w silniku od motorówki, ma kilka uzwojeń (do zapłonu i reszty elektroniki silnika) i to jedno...
Agregat honda 5,5 kW . nie daje prądu. na zdjęciu regulator wzbudzenia prądnicy, prawdopodobnie to on jest przyczyną ... ale to jest zalane. http://obrazki.elektroda.pl/7017154200_1... http://obrazki.elektroda.pl/6703826000_1... http://obrazki.elektroda.pl/9019039500_1...
Witam bardzo serdecznie! Mam problem z wyżej wymienionym agregatem pradotwórczym. Znajomy podrzucił mi go do sprawdzenia. Problem jest taki, że nie wychodzi napięcie na gniazdach jak i bezpośrednio z prądnicy. Podobno niedawno coś w nim strzeliło i jak udało mi się dosciec, był to regulator napięcia AVR. Wmieniłem na nowy, jednak nie przyniosło to rezultatu....
Witam, buduje agregat prądotwórczy, mam juz silnik itp ale problem jest z alternatorem. Mam sam alternator ale nie mam do niego regulatora, jak to wszystko połączyć, jakie napięcie dac na wirnik że by dawał określone napięcie (np. 24V), nie mam do niego diod jednak zależy mi na tym że by prąd był zmienny, da sie zrobić?
Witam, mam problem z wymianą regulatora napięcia w alternatorze hitachi. Nie wiem czy trzeba rozkręcać alternator, czy da się zdemontować regulator bez rozkręcania alternatora...
Jak powinno wyglądać podłączenie stacyjki Honda1211. Czy po przekręceniu kluczyka do pozycji pierwszej cewka układu zapłonowego po stronie niskiego napięcia powinna być zasilana ? Jak powinien być podłączony regulator ładowania akumulatora ?
witam problem jest tego typu; chodzi o motocykl marki Honda cx 500 custom mam bardzo słabe ładowanie z alternatora /w który nie ma szczotek/ wychodzą trzy przewody od kilunast małych cewek wzudzanych kołem magnesowym, przewody łączą sie z regulatorem i jak sądzę prostownikiem w jednym urządzeniu;; za regulatorem wychodzi prąd ok24vnapięcia zmiennego...
Witam, Panowie czytam tak wasze wypowiedzi i jestem pełen podziwu. W związku z tym, chciałbym prosić o pomoc. Mam motocykl HONDA z 1979r z "dziwną" elektryką. Standardowo 12V. Z prądnicy wychodzą 4 przewody - czyli na mój laicki umysł 3 fazy i uziemienie. Byłoby ekstra gdyby wszystkie przewody szły do regulatora, ale nie. Tylko dwie fazy dochodzą do...
Witam, Kupiłem niedawno samochód Honda Accord 2.0 benzyna, rok 2002. Samochód miał padnięty akumulator, więc kupiłem nowy. Po około 10h od podłączenia akumulator był "pusty". Wziąłem miernik i okazało się, że coś ciągnie non stop 2.4A. Doszedłem, że to kwestia alternatora. Po odpięciu grubego kabla prądowego pobór prądu z akumulatora spadł do 0.1A....
O zdjęciach raczej zapomnij. Trzeba nauczyć się czytać schematy elektryczne. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Znalezione w internecie: Szczegółowa analiza schematu okablowania fabrycznego i motocykla pokazuje: Jedna cewka z alternatora do zapłonu bezpośredniego Jedna cewka od alternatora do regulatora/odbiornika ładująca akumulator,...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
A tam jest alternator bodajże akumulator 12V? Regulator napięcia masz sprawny.
Motocykl posiada elektrostarter i akumulator, czy tylko i wyłącznie kopstarter? To jest oryginalne EC, czy SM, czy może EC przerobione na SM? W zależności od wersji i od tego czy pojazd posiada rozrusznik elektryczny zależy też jaką posiada instalację elektryczną, alternator i regulator napięcia, a czasem także i moduł zapłonowy. Stator wygląda na wersję...
To trzeba znaleźć przyczynę braku świateł „ze silnika”. Jeżeli alternator jest uszkodzony (co rzadko się zdarza) to w ogóle nie będziesz miał ładowania. Zwykle uszkodzeniu ulega regulator napięcia, jest zwarcie na przewodzie zasilania świateł AC, albo przerwa w instalacji (rozłączona wtyczka alternatora). Nawet jeśli obecnie masz ładowanie, to będzie...
Regulator raczej powinien być, tyle tylko, że jest schowany wewnątrz obudowy alternatora. Jeżeli naięcie ni jest utrzymywane na odpowiednim poziomie, to pewnie padł właśnie regulator napięcia.
Pomiar napięcia na alternatorze wskazuje że jest raczej sprawny. Spróbuj zmierzyć napięcie, na żółtych kablach, z podpiętym regulatorem. Jakie napięcie jest na starym regulatorze?
Ok postaram się to przesmarować co widać oraz sprawdzić połączenie masy i alternatora. Może to być uszkodzony regulator napięcia czy to nie ma z tym nic wspólnego?
Okazało się że to regulator napięcia , dzięki za zainteresowanie i pomoc .
Proponuję wymienić ten regulator wygląda na padnięty na wzbudzenie alternatora daje za duże napęcie i stąd masz 10A. Bardzo szbko zniszczy akumulator. Pozdrawiam
Ja w swoim motocyklu wymieniałem żarówkę z tyłu codziennie... Ja przy swoim kiedyś wymieniałem co około 2 tygodnie, dwuwłóknowe żarówki i zawsze spalone światło pozycyjne, rzadko światło stopu. Do czasu kiedy przerobiłem mocowanie i zamontowałem lampę poprzez przepusty gumowe do wiązek przewodów, podobnie jak to było robione w motocyklach Hondy. Od...
Przecież w DT jest seryjnie regulator napięcia. Nie pamiętam już czy tam są światła z akumulatora czy alternatora. Honda MTX 80 ma alternator przystosowany do świateł z alternatora, więc tylko kwestia połączenia dwóch przewodów. Jak podłączyłeś bezpośrednio do alternatora oświetlenie to się nie dziw że się żarówki spaliły, bez regulatora wystarczy jedno...
Coś mi tu nie pasuje. Powinieneś mieć trzy takie płytki, każda na fazę, z tym że tyrystor powinien być dużo większy i na radiatorze. Wtedy oznaczenie możesz sprawdzić z innej płytki. Honda raczej nie stosuje regulatorów z wejściem "sense". Musiałbyś mieć trzy tyrystory w okolicach diod prostowniczych. Dodano po 14 Chyba już wiadomo. Masz alternator...
Niekoniecznie. W VFRach bolączką były właśnie uzwojenia alternatora, które uszkadzały się z wiekiem i powodowały, że regulatory napięcia paliły się jak suche siano.
witam,wejdż na www.123bikes.co.uk/acatalog/index.html ,wybierzregulators,a następnie honda ,może tam coś znajdziesz.pozdrawiam
Witam tak jak w temacie mam problem z ładowaniem w mojej hondzie cbr 125 wymieniłem nowy alternator akumulator i regulator napięcia ładowanie jest jak mu dam na obroty a na wolnych obrotach nie ma wogule ładowania traci prąd gdy pochodzi chwilę na postoju zgasze go to już rozrusznik nie chce zakręcić wyciągnołem 2 żarówki ładowanie było na wolnych obrotach...
Regulator napięcia: wtyczka 2 + 2 górny rząd : plus na akumulator, ładowanie z alternatora dolny rząd: ładowanie z alternatora, masa Rozumiem, że jako masa podpinam minus akumulatora? Minus od akumulatora mam dopięty do ramy jako mase.
Przegrzebałem bardzo dużo for internetowych. No i tam piszą, że najlepiej jest kupić wiązkę i alternator. Nie wiem co mierzyć :( Jak na razie to sprawdziłem cewkę wn. Jakbyście mogli, to podpowiedzcie jak sprawdzić regulator napięcia, alternator, tą stopkę i czy nie występuje u mnie jakieś zwarcie.
regulator alternator honda regulator napiąć honda napiąć ładować alternator honda
pikanie radia citroen pixma service manual systemy zasilania budynku
Peugeot Citroën P1337 – kasowanie kodu, wypadanie zapłonów, czujnik wału Volvo XC90 – polaryzacja gniazda 12V, zapalniczka, złącza, schematy