zielony to masa tak samo mam w swoim quadzie.
Gwiazda jak w większości schematów oznacza potrzebę doboru elementu do warunków pracy, czyli takie dopasowanie. Jak widać opornik jest częścią dzielnika napięcia z którego dioda Zenera korzysta. Na tym oporniku ma się odłożyć napięcie ponad wartość mierzoną.
Uszkodzony regulator napięcia.
Jakie napięcie masz w hondzie.Jeżeli 6Vto z Trabanta 12V z Fiata oba po około 20,-zetów.Pod warunkiem że masz alternator ale Honda zawsze miała najnowsze rozwiązania.
Panie i Panowie. Kupiłem traktorek Honda 2622 z silniky GXV660 który odpalał i pracował, ale tylko gdy kluczyk był w pozycji "trzeciej", czyli prąd na rozrusznik. Do czasu, gdy prąd szedł na rozrusznik i się kręcił razem z kołem, wszystko bylo ok. Gdy kluczyk wraca na pozycję "druga" pracy, silnik gaśnie. Odłączyłem regulator napięcia - silnik odpala...
Nie wiem czy dasz radę to naprawić, moim zdaniem lepiej kupić nowy: http://larsson.pl/?c=r&no=MTI5MDAwOQ==&b... 265PLN to w porównaniu z oryginałem: http://www.sklep.motorista.pl/szukaj/mod... 756PLN. Po za tym możesz poszukać regulatora z lepszym radiatorem. Ten z Larssona znajomemu wytrzymał 2 lata i 14kkm, po czym sprzedał...
Jest to oryginalny regulator od tej Hondy? Takie regulatory to tylko w Piaggio są stosowane. Jeśli to jest oryginalny regulator a skuter produkowany z jakąś licencją z Piaggio, to może serwisówki Piaggio Ci pomogą: http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/use... http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/use...
Cześć, jeśli ma Ci ktoś pomóc zacznij od odszukania schematu obu instalacji elektrycznych, na pewno ten problem fizycznie rozwiąże Ci pobliski warsztat elektryki samochodowej.
Setki razy było o tym. Typowy objaw braku ładowania. Miernik do ręki i pomiary. Zazwyczaj pada regulator napięci (regler) ale warto zmierzyć napięcie międzyfazowe alternatora.
Najczesciej uszkodzony regulator napięcia
Internet podpowiada mi, że stosowano tam regulator SH691AA. Natomiast w wielu pozostałych motocyklach Hondy (600, 1000) z lat '90 stosowano regulator SH691-12. Musiałbym posprawdzać w katalogach czym różnią się te regulatory, czy to złączem, pinoutem, mocowaniami, czy parametrami. Tylko że w tych motocyklach często dochodziło do uszkodzeń alternatora...
Potencjał na diodzie Zenera teoretycznie ma mieć tą samą wartość (cechy regulatora typu P). Tyle, że relacja R1/R2 ustawia moment osiągania tego potencjału. Czyli twoje rozumowanie poprawne. Zwiększy się nieco obciążenie R2, ale może być bez znaczenia dla układu. Chyba nie ma prostych sposobów innych niż zastosowany do regulowania napięcia tej instalacji.3...
Można to pominąć. Sterownik silnika ingeruje w alternator z chwilą, gdy zwiększa się zapotrzebowanie na prąd (np praca elektrowentylatora, grzana szyba tylna).
Jeżeli wtyczki pasują to będzie ok
Typowe dla tego modelu - uszkodzony regulator napięcia.
Witam wszystkich, mam problem z odpalaniem Honda XL500. Czy jest ktoś na forum, kto by pomógł mi ustalić, jak powinna wyglądać elektryka: cewka, moduł, regulator i akumulator, jak to wszystko można odpowiednio podłączyć i czy można czymś zastąpić starą instalację? Proszę o pomoc, bo jestem zielony z tego tematu, z góry dziękuję. AI: Z którego roku jest...
Sprawdź regulator napięcia :)
Wymień regulator napięcia
Regulator to zwykły ogranicznik napięcia, do ładowania akumulatora zazwyczaj służy zwykła dioda prostownicza. Ogranicznik to układ zaznaczony w żółtym polu: http://www.motelek.net/schema/spannung/f... To jest schemat regulatora stosowanego w skuterach, ma on obciążalność prądową 12A.
Byłem u elektryka i rzeczywiście, uszkodzone zostały diody wraz z regulatorem napięcia.
Kupuj na 99,9%. Tylko nie rób mu takiej przeprawy jak poprzednikowi. Nigdy nie odłączaj akumulatora ani alternatora na pracującym silniku!
Jak pamiętam jedna szczotka dołączona do masy . Stosujesz regulator Ra2.
Ew. zły regulator napięcia. I dlatego świeci mimo poprawnego ładowania.
Wie ktoś jaka instalacja elektryczna będzie pasować do hondy cbr 125 jc34? bo nigdzie nie mogę znaleźć nowej instalacji do tej wersji już nie robią, najbardziej będzie mi zależeć na przewodach co idą od rozrusznika do przekaźnika i od regulatora napięcia
Regulator raczej powinien być, tyle tylko, że jest schowany wewnątrz obudowy alternatora. Jeżeli naięcie ni jest utrzymywane na odpowiednim poziomie, to pewnie padł właśnie regulator napięcia.
Raczej tam nie będzie czego naprawiać. Regulatory napięcia trójfazowe są wykonywane techniką hybrydową. U chińczyka za 60 zł może się okazać że wewnątrz siedzi trojan a nie regulator... Zalewę trzeba grzać opalarką i skrobać. Czasem jest miękka jak guma i łatwo się rozbiera, w innych przypadkach skrobie się jak gips. Często można spotkać zasypywanie...
Ta spalona część to regulator napięcia ( AVR) . Na alledrogo są po ok 100zł.
Skoro na światłach alternator daje 10A, to jakiej mocy masz tam żarówki, (pewnie za mocne ) i stąd grzanie się prostownika.
Nie na gniazdku, a na kostce.
Czyżbyś był posiadaczem kolejnego chińskiego badziewia z Alledrogo za 900 zł? Zamieść zdjęcie tego urządzenia to się na 100% wyjaśni czy to jest faktycznie HONDA czy dałeś się nabić w balona napisem. Jeżeli to faktycznie HONDA, to zajrzyj na tą stronkę: http://www.mojahonda.pl/siec-serwisowa A jak to chińczyk, to kup sobie bilet lotniczy do Pekinu....
To jest przerywacz kierunkowskazów. Trochę dziwnie opisany...
Wymien regulator napięcia i jezdzij dalej
witam.ile wynosi jego zasilanie?myśle że 12v ale nie jestem pewny.
Szukam regulatora napięcia do agregatu prądotwórczego HONDA EC 9500 może ktoś wie gdzie można kupić lub czym zastąpić ?
Czy pamiętasz co z czym było połączone? Jeżeli tak, to odtwórz schemat z natury. Czy te dwie cewki są nawinięte cienkim drutem? Daj zdjęcia modułu zapłonu i regulatora napięcia prądnicy.
alternator 3 fazowy,wytwarza napięcie min 17V max 60V. Czyli typowo. Zastosowałem regulator od Motocykla Honda VFR napięcie niby 14.6V Też typowo, ale czy w całym zakresie obrotów ? I pytanie ? Z alternatora wychodzi 3 czy 5 przewodów, innymi słowy czy to alternator z magnesami trwałymi czy też ze wzbudzeniem zewnętrznym?
Dostałem oryginał hondy.
Przyczyną był regulator napięcia w alternatorze.
Pomiar napięcia na alternatorze wskazuje że jest raczej sprawny. Spróbuj zmierzyć napięcie, na żółtych kablach, z podpiętym regulatorem. Jakie napięcie jest na starym regulatorze?
Witam. Zepsuł mi się regulator napięcia w hondzie i chcę go zastąpić osobno regulatorem i prostownikiem znalazłem temat na zagranicznym forum oto on: honda-cb750-s.456789.n3.nabble.com/Cheap... Alternator 260W jest obco wzbudny. Pytanie jaki dać mostek prostowniczy 3 fazowy? Serwisówka podaje...
Sprawdź główny bezpiecznik (MAIN) na styczniku rozrusznika oraz pozostałe bezpieczniki instalacji elektrycznej. Po takiej pomyłce uszkodzona może być nawet cała elektronika, tj. regulator napięcia, ECU + immo, liczniki.
witam od dwóch dni na wolnych obrotach świeci mi się kontrolka ładowania ale to pół biedy nic z tym nie zrobiłem dopiero dzisiaj jadąc na początku stryskiwacze ledwie pryskały puzniej radio samo gasło nie wiem czy światła świeciły następnie zaświeciła się kontrolka wspomagania a to wszystko w dwie minuty zatrzymałem się zgasiłem i już nawet nie zakręcił...
Regulator jest nowy napięcie z alternatora mierzone bez podpietego regulatora
Napięcie jest minimalnie za wysokie - powinno wynosić od 13,6V do 14,4V. Opisana sytuacja zagraża trwałości akumulatora. Należy pilnie sprawdzić regulator napięcia. Pozdrawiam.
Tak jest to silnik bez szczotek i regulatora napięci, kondensatory są wpięte po jednym na uzwojenie [ czyli jedno fazowy ] bajer polega na tym, że silnik nie ma wolnych obrotów tylko obrazu średnie i nie reaguje na obciążenie. Jeżeli zmniejszę mu ręcznie napięcie spada i jest płynna regulacja [ czyli więcej gazu więcej napięcia]. Po kilku konsultacjach...
Okej jest w porządku, .? A ma coś wspólnego podciśnienie ,lub ubytek oleju z ładowaniem ,? U mnie po prostu nie ma ładowania , i o to zapytałem, , wymieniono cewkę ,nowy regulator napięcia ,i nadal brak ładowania,
Witam. sprawdź łożyska alternatora i szczotki na regulatorze napięcia.
Dzięki będę szukał ...
za nim regulator AC i kondensator To raczej regulator DC - uzwojenie na statorze "bezmasowe" i regulator napięcia z mostkiem Graetza wewnątrz. Hondy miały trochę dziwne rozwiązania.
prawdopodobnie padł regulator napięcia
Coś mi to nie pasuje - nie ma regulatora a alternator daje napięcie ???
Witam klos4 Jak sprawdzałeś to "napięcie ładowania" ? Coś za duże rozbieżności (12-14V). Po kilku, kilkunastu minutach pracy silnika powinno być ok 14,4 z niewielkimi wahaniami (0,2V), mierzone na akumulatorze. Podejrzewam uszkodzony regulator napięcia. Pozdrawiam
Wygląda jak rezystor dużej mocy, będący elementem regulatora napięcia. Bez niego regulator nie działa i napięcie rośnie w niekontrolowany sposób wraz z obrotami silnika.
Rok temu podobny problem i okazało się (bo 8 miesięcy był spokój) ze to dioda na alternatorze więc (regeneracja) 8 miesięcy git problem wrócił Zacznij od tego że alternator ma więcej diod... padła jedna, będą padać inne... Czasem taniej jest kupić nowy alternator niż reanimować trupa. Dodano po 2 Dokładnie tak jak mówisz z tymi 40mah , kupiłem voltomierz...
Witam ! Znajomy próbuje zrobić mi nowy regulator napięcia do hondy cbr f4i testował go juz 2 razy na motorku...ładowanie jest jednak w pewnym momencie z niego zaczyna się dymić....czegoś brakuje coś nie tak ?? Wrzucam schematy jakie zrobił....prosze o pomoc bo sezon tuż tuż....
Z którego roku ten samochód, jaki to ma silnik? Bo jak dla mnie to albo uwalona instalacja, albo regulator napięcia w alternatorze.
Przewody sprawdzałem. W alternatorze wymieniony regulator napięcia, szczotkotrzymacz ze szczotkami.
Jeśli okaże się że magnesy są w porządku, a nie mam żadnego napięcia wychodzącego z uzwojenia wzbudzenia to będzie znaczyło że uzwojenie uszkodzone ? Ponieważ w ogóle do regulatora nie wchodzi żadne napięcie zmienne.
Nie ma regulatora napięcia, jedyne co to mostek prostowniczy. Mnie się wydaje że nazwa trochę źle wskazuje i to nie dość że jest mostek prostowniczy to i pełni funkcje ogranicznika napięcia ( czyli regulator).
Piny nie będą przypadkiem oznaczone w środku tego zielonego gniazda nad/obok pinów?
Moze kolego jakies wyjasnienie dla tej odpowiedzi. Chodzi o to by dowiedziec sie czemu to slepa uliczka?
Witam, Jestem Szymek. Lubię sobie pomechanikować w wolnym czasie. To mój pierwszy post na forum. Aktualnie zmieniam motor w kosiarce z briggsa na tematyczną Hondę GXV620. Niestety nie udało mi się kupić regulatora w komplecie, a nowe kosztują 130$. Postanowiłem zatem zmontować samemu. Od biedy pewnie wystarczyły by 4 diody, ale chętnie podłączyłbym...
Dawno mnie nie było ale problem z ładowanie i paleniem się regulatora i alternatora rozwiązany. Zmieniłem kable od alternatora do regulatora oraz zrobiłem porządne połączenie miedzy tymi dwoma urządzeniami do tego wyczyściłem dokładnie mostek pod siedzenie i wszystkie problemy zniknęły. Jak narazie motocykl lata bez zastrzeżeń jeżeli chodzi o prąd.
A regulator napięcia do ilu zbija? jakie jest napięcie. Bo tam regulator to typowe sztuczne obciążenie.
Problem z tym motorkiem zacza sie nie dawno, od pewnego czasu zaczałem miec problemy z odpalniem, wiec pierwsze co przyszło mi na mysl to z jest zle wyregulowany gaznik, gdzy podkręcałem srube przepustnicy zeby przepustnce ustawc w wyrzszym połozeniu, to zapalic się udawało. Az pewnego dnia, mimo ze sruba był juz wkrecona na max, motorek nie odpalił....
A gdzie ta różnica? I co ma 2T lub 4T do układu ładowania?
Na samej kostce. Bez regulatora. Napięcie między fazą a masą.
Pomierz napięcie przed regulatorem między fazami poszczególnymi. Oraz próbę izolacji stojana.
Z tego co wiem po odpaleniu silnik powinien dążyć do zamknięcia przepustnicy a u mnie jest odwrotnie. Jest taka możliwość, że jak czyściłem dźwignie regulatora to zbyt mocno ją odgiąłem w którąś stronę? Czy to mogło uszkodzić regulator? Dodam, że przestawianie dźwigni regulatora na tym bolcu co wychodzi z silnika nie pomaga, ostatecznie zostawiłem...
Nie mam nic więcej czytelnego tylko chciałem się dowiedzieć czy to jest stacyjka czy regulator napięcia :?:
Foto moge zamieścić, tylko po co ? To typowy generator ze sklepu 115V/60Hz/3,3KVA/1faz z jednocylindrowym silnikiem OHC. Sprzężenie silnika z prądnicą za pomocą sprzęgła elastycznego. Regulacja obrotów silnika -regulator odśrodkowy (Watta), regulator napięcia hybrydowy. Produkt HONDA made in Brazil :D Rozruch......ręczny
jeśli masz alternator na zewnątrz to sprawdź mostek prostowniczy jeśli jes ok to wymień regulator
Sprawdź jeszcze czy masz plusa na regulatorze napięcia czerwony przewód i masę zielony.
Witam Agregat pracuje. Uszkodzony był regulator napięcia. Pozdrawiam. Dziękuje za pomoc.
Okazało się że to regulator napięcia , dzięki za zainteresowanie i pomoc .
> Jesteś pewien że dobrze naprawiłeś ten regulator? Może być źle nawinięta tego nie można wykluczyć też ale ja bym właśnie bardziej stawiał na regulator.:idea::|
może regulator napięcia walnięty?
honda cx 500
Pomierzyłem ostanio trochę moją HondęB75 i okazało się że cewka wysokiego napięcia jest dobra.Przyczyna była gdzie indziej.Zrywka naprawiona i silniczek ładnie odpala i chodzi jak zegarek.Ten moduł elektroniczny zaznaczony właśnie odpowiada za wszystko.A ten z radiatorem to zwykły regulator napięcia do ładowania zewnętrznego akumulatora.
Niestety tutaj maksymalna moc tego agregatu to jest ok 2200 W na 3 fazach w krótkich impulsach . Ciągła moc to ok 550 W na fazę . Uzwojenia wykonane z aluminium wirnik i stojan , malowane na kolor miedzi . Do tego dochodzi kiepski regulator AVR wykonany na styk .
Problem rozwiazany
Cześć! Mam mały problem ze starą Hondą. W załączniku umieściłem schemat elektryczny. Czerwoną strzałką zaznaczyłem alternator. Regulator napięcia to ten kwadrat z 3 nóżkami na schemacie. Środkowa nóżka idzie do aku i na instalację jako +, na środku jest śruba do masy (ramy). Pozostałe 2 nóżki powinny przyjmować energię z cewek. Oryginalnie był to regulator...
Najczęściej w takiej sytuacji pada regulator napięcia AVR. Poczytaj [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
A tam jest alternator bodajże akumulator 12V? Regulator napięcia masz sprawny.
Mam już dosyć palących się regulatorów i wydawania kasy w błoto. Kolego, trzeba znaleźć przyczynę palenia regulatorów.
Dzień dobry, Podczas ostatniej przejażdżki Honda straciła możliwość ładowania akumulatora. Sprawca odnaleziony- regulator wyzioną ducha. Koszt nowego regulatora jest dość wysoki(~400zł), więc postanowiłem spróbować ożywić stary. Po kilkunastu minutach dokopałem się do płytki drukowanej nie wiele większej od paznokcia: http://i.imgur.com/bxjaVkU.jpg...
Cześć, przeczytałem sporo tematów na forum i filmów na YT i na podstawie zdobytej wiedzy wykombinowałem plan. Chciałbym podpytać bardziej doświadczonych kolegów w temacie zasilania awaryjnego. Początkowo planowałem wykorzystać agregat 4,5 kW bez AVR (pewnie podróba Hondy), który odziedziczyłem, do awaryjnego zasilania magazynu. Problem, który wystąpił...
Mierzyłeś napięcie ładowania na akumulatorze? Może regulator uszkodzony.
Witam, Mam uszkodzony regulator napięcia, motocykl to Honda CLR 125, niestety nigdzie oprócz ASO nie idzie dostać nowego regulatora napięcia do tego modelu, a nie widzi mi się wydawać ponad 650zł na regulator przy wartości pojazdu 2500zł. Jest możliwość zamontowania regulatora z innego pojazdu? Dodaje kilka zdjęć: http://obrazki.elektroda.pl/2077860400_1...
Ok postaram się to przesmarować co widać oraz sprawdzić połączenie masy i alternatora. Może to być uszkodzony regulator napięcia czy to nie ma z tym nic wspólnego?
A który byłby lepszy : taki: http://allegro.pl/regulator-napiecia-4-p... czy taki: http://allegro.pl/regulator-napiecia-4-p...
Witam. Potrzebuję schemat regulatora napięcia . Czy można coś skonstruować samemu aby mieć napięcie na wyjściu? Nowy regulator kosztuje coś ok.800 zł lub więcej a kasy brak. Typ Honda ECMT7000.
Witam! Zamieszczam schemat uzwojenia stojana podróbki agregatu Honda EM 5500CXS. Aluminiowe uzwojenie zastąpione miedzianym. Kontrola napięcia na jednej fazie. Prądnicę tego agregatu obecnie przezwajałem. Napięcia poszczególne kształtują się następująco: - uzwojenie główne - 3x400V , 3 po 230 V; - napięcie pomiarowe - odniesienia / odczep z uzwojenia...
Witam mam takie pytanie czy możliwe jest wykonanie takiej instalacji żeby podłaczyc oświetlenie do crossa z akumulatora który byłby ładowany prądem wytwarzanym juz w tym crossie. Pomiary prądu podam jak najszybciej jak bedzie to możliwe.Czy może juz ktoś wykonywał taką instalacje? Dodam że w crossie jest zapłon bezdotykowy tzn nie posiada żadnego przerywacza...
Niekoniecznie. W VFRach bolączką były właśnie uzwojenia alternatora, które uszkadzały się z wiekiem i powodowały, że regulatory napięcia paliły się jak suche siano.
Witam , mam mały problem z ładowaniem akumulatora mianowicie po odpaleniu silnika i przyłozeniu woltomierza do klem okazuje sie ze napięcie ładowania wynosi 8-8,5 V , myślicie panowie że regulator do wymiany czy stator albo jedno i drugie ?? nie spotkałem sie jeszcze nigdy z tak niskim napięciem więc proszę o jakąkolwiek rade.
Jak w temacie zepsuty moduł prądnicy potrzebuję nowy. Czytam forum a tam pisze że ten agregat ma ponoc max 2KW. Komu wierzyć. Na Allegro pełno modułów ale moc max 3KW. Dawniej były moduły większej mocy dostępne czy tylko tak pisali? Gdzie zakupie moduł właściwy i jakiej mocy potrzebuję faktycznie? Zdjąłem naklejkę a tam chińskie napisy: https://obrazki.elektroda.pl/8271466300_...
Witam Potrzebuje pomocy. mianowicie mam schemat nie do końca uzupełniony regulatora napięcia do motocykla Honda VFR 800 Vtec, orginał spalił mi sie niedawno, a zamiennik kosztuje ponad 5 stówek. Tego oryginału nie da sie rozebrac bo jest zalany jakas żywica czy coś. Schemat znalazłem na internecie jak ma to wyglądac i potrzebuje fachowca do tego. Moto...
Witam.Zakupiłem agregat prądotwórczy 3-fazowy ze spawarką SINCRO EW220DC (silnik honda gx390).Moje pytanie jest na co mam zwrócić uwagę,bo napięcie na wyjściu z gniazd jest 200V a powinno być 230 V na każdej fazie.Jak mam podnieść napięcie? lub czym mam wyregulować? (nie zauważyłem tam nigdzie regulatora napięcia)a tak poza tym wszystko działa .
dabu i tutaj się mylisz ,nie masz pojęcia co potrafią koła magnesowe w skuterach należy pamiętać że te pojazdy i układy elektryczne jaki i elektroniczne ,to wierne kopie ich poprzedników . to znaczy Piaggio Yamaha Honda itp.A dla kolegi poniżej dodaje schemat podłączenia standardowego regulatora napięcia do instalacji zasilania reflektora ,sam montuje...
regulator napiąć agregat honda alternator honda regulator napiąć regulator honda
ustawienie poziomu paliwa instrukcja radio smart tokarka samoróbka
płyta główna viessmann vaillant atmomag serwomotor
Błąd E01 w robocie kuchennym Klarstein Renta Rossa Jak zresetować robot kuchenny Klarstein Renta Rosa?