Z którego roku ten samochód, jaki to ma silnik? Bo jak dla mnie to albo uwalona instalacja, albo regulator napięcia w alternatorze.
Przyczyną był regulator napięcia w alternatorze.
Witam. sprawdź łożyska alternatora i szczotki na regulatorze napięcia.
Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") - Mazda (R -...
Nie sądze żeby to była wina predkości obrotowej , chyba ze alternator nie jest oryginalny i przełożony z innego auta , wtedy koło pasowe może być za duże i altek ma za małą predkość , wydaje mi sie ze padł 1. Regulator 2. Szczotki 3. Uszkodzony akumulator sam z siebie pobiera za dużo prądu 3. Gdzieś na stykach jest zabrudzenie albo zasniedzenie Zrob...
Na co dzień jeżdżę roczną Hondą natomiast dziadek wozi konkretne gabaryty dopasowane do wnętrza i potrzeb w terenie. Prostownik (10A prawdziwe, własny) posiada regulowany próg wyłączania, ustawiany dla szarika na 15,9V i nie zawiódł nigdy. Auta stoją na podjeździe do domu. Zawodzą bardziej nerwy :) na tego nabytego latem wapniaka CaCa.
Mam pytanie: jakiemu celowi służy połączenie regulatora napięcia tego alternatora z komputerem? Rzecz dla mnie istotna o tyle, że w poszukiwaniu zamiennika istotnym ograniczeniem rolę oprócz sposobu mocowania jest głównie to połączenie: alternatory dedykowane do tego auta w wersji gaźnikowej nie mają tego wyjścia z regulatora. A poza tym lubię wiedzieć...
Przecież w DT jest seryjnie regulator napięcia. Nie pamiętam już czy tam są światła z akumulatora czy alternatora. Honda MTX 80 ma alternator przystosowany do świateł z alternatora, więc tylko kwestia połączenia dwóch przewodów. Jak podłączyłeś bezpośrednio do alternatora oświetlenie to się nie dziw że się żarówki spaliły, bez regulatora wystarczy jedno...
Witam. Zepsuł mi się regulator napięcia w hondzie i chcę go zastąpić osobno regulatorem i prostownikiem znalazłem temat na zagranicznym forum oto on: honda-cb750-s.456789.n3.nabble.com/Cheap... Alternator 260W jest obco wzbudny. Pytanie jaki dać mostek prostowniczy 3 fazowy? Serwisówka podaje...
Witam ,mam traktorek hondy2114 Do ktorego zalozylem silnik briksa 16hp v twin.W kosiarce zostal orginalny regulator napiecia (radiator z 4 przewodami ),jak udalo mi sie ustalic czarny masa ,bialy plus, dwa szare do alternatora.Z briksa natomiast wychodzi biala wtyczna z dwoma przewodami czerwony z dioda i czarny.Wyczytalem z forum ze czerwony kabel...
Alternator wymieniłem na sprawny z drugiego samochodu, kontrolka bez zmian, takie cos ... Czy ten system byłby na tyle sprytny ze w momencie duzego poboru pradu np uszkodzony akumulator zapala kontrolke. Z tym ze silnik odpala normalnie. Najbardziej mnie ciekawi czemu kontrolka gasnie po wyjeciu wtyczki z alternatora, ładowanie na jałowych na poziomie...
Rok temu podobny problem i okazało się (bo 8 miesięcy był spokój) ze to dioda na alternatorze więc (regeneracja) 8 miesięcy git problem wrócił Zacznij od tego że alternator ma więcej diod... padła jedna, będą padać inne... Czasem taniej jest kupić nowy alternator niż reanimować trupa. Dodano po 2 Dokładnie tak jak mówisz z tymi 40mah , kupiłem voltomierz...
Koledzy, zakupiłem Hondę i wymieniłem akumulator na żelowy (12V) po jakimś czasie rozładował się - naładowałem i rozładował się znowu, napięcie na wolnych obrotach na akumulatorze 12V - napięcie aku. 12,6 V napięcie przy 4000 - ok. 14V napięcie międzyfazowe na prostownik-regulator z alternatora ok. 9,8V na wolnych obrotach - 12-13V na obrotach od 3000...
Coś mi tu nie pasuje. Powinieneś mieć trzy takie płytki, każda na fazę, z tym że tyrystor powinien być dużo większy i na radiatorze. Wtedy oznaczenie możesz sprawdzić z innej płytki. Honda raczej nie stosuje regulatorów z wejściem "sense". Musiałbyś mieć trzy tyrystory w okolicach diod prostowniczych. Dodano po 14 Chyba już wiadomo. Masz alternator...
prawie wszystkie powyższe posty świadczą o nieznajomości tematu... proponuję poczytać jak działa instalacja w motocyklach ze stałym wzbudzeniem - yamaha cbr 1100 nie istnieje, a honda cbr1100xx, honda vfr 750, honda xrv 750, honda cbr900rr mają właśnie takie regulatory i od nich powinien pasować, o ile ta samoróbka alternator się do tego nadaje.......
Witam Jak podłączyć tu fiatowski regulator taki od malucha?? Musi być sterowany masą.Pozdrawiam
Na schemacie diody D5, D6, D7 mają być odwrotnie. Alternator 500W to bardzo dużo, więc nie ma co się dziwić że się palą. Typowo w motocyklach stosuje się alternatory o mocy około 350W. Z tego względu jakoś nie widzę aby samoróbka wytrzymała takie obciążenia. Po pierwsze potrzebny jest mostek trójfazowy na diodach Schotky, a po drugie mocne tyrystory....
Witam. mam następujący problem który nie dotyczy auta a motocykla Honda Cb650. ktoś wymodził sobie ładowanie i na wzbudzenie puścił 14V prosto z instalacji... na szczęście nie zdążyła sie spalić.. lekko przypalić. w każdym razie brak ładowania , rozebrałem układ wyczyściłem powierzchnie styku szczotek wirnika i na probe przez żarówkę puściłem mu 14...
Czemu 16V? Można w pewien sposób oszukać regulator w alternatorze aby lekko podniósł napięcie, ale ja tego nie zastosowałem. Obroty jałowe wedle producenta powinny być 1400 rpm, ja ustawiłem 2000. Przy wzbudzonym alternatorze, nawet bez obciążenia, kiedy zejdę na 1400 silnik przygasa, więc ustawiłem min. ~2000 rpm. Obroty mocy maksymalnej silnik osiąga...
Internet podpowiada mi, że stosowano tam regulator SH691AA. Natomiast w wielu pozostałych motocyklach Hondy (600, 1000) z lat '90 stosowano regulator SH691-12. Musiałbym posprawdzać w katalogach czym różnią się te regulatory, czy to złączem, pinoutem, mocowaniami, czy parametrami. Tylko że w tych motocyklach często dochodziło do uszkodzeń alternatora...
Czarny z żółtym paskiem - elektrozawór odcinający paliwo. Jeżeli biały przewód podłączyłeś tak jak przedstawił to (at)michalrybka w poście #5. Będzie działać. Ale podłączasz wtedy wyjście z regulatora napięcia bezpośrednio do akumulatora z pominięciem bezpiecznika, który jest widoczny na schemacie. Chyba że w traktorku nie ma żadnych bezpieczników....
witam ! Mam pytanie do szanownych kolegow<a mianowicie ostatnio borykam sie z notorycznie przegrzewajacym sie regulatorem napiecia w Hondzie CBR 600 F2,nawet po krótkiej jezdzie regulator osiaga taka temperature ze parzy i podgrzewa przy tym cala ramę co jest troche nieprzyjemne bo znajduje sie on w okolicach siedzenia :) alternator daje normalne...
Przy rozłączonym alternatorze może być wysokie napięcie,alternator musi być zawsze obciążony akumulatorem.
Witam, Postaram się opisać co mi się przytrafiło. Jadąc jakiś 1 msc temu autem zapaliła mi się kontrolka ładowania, zdziwiony dodałem lekko gazu i kontrolka zgasła. Niestety jakiś tydzień temu kontrolka znów się zapaliła. Zauważyłem, że po dodaniu gazu (obroty powyżej 5-6 000 rpm) kontrolka ładowania gaśnie. Odstawiłem auto na parking. Trochę popadało...
Proszę o przeniesienie tematu, nie wiedziałem gdzie go umieścić. Moje pytanie brzmi: czy można przerobić alternator 12v na 24 V budując regulator napięcia na 24 V, czy oryginalne diody to wytrzymają? Zmiana diod nie problem, można zbudować wszystko od podstaw ale po co skoro oryginalne dadzą radę. Buduje terenowa zmote rocznik 64, auto posiada tylko...
alternator 3 fazowy,wytwarza napięcie min 17V max 60V. Czyli typowo. Zastosowałem regulator od Motocykla Honda VFR napięcie niby 14.6V Też typowo, ale czy w całym zakresie obrotów ? I pytanie ? Z alternatora wychodzi 3 czy 5 przewodów, innymi słowy czy to alternator z magnesami trwałymi czy też ze wzbudzeniem zewnętrznym?
Przerwa w przewodach, przepalone bezpieczniki. Wymieniasz elementy bez diagnostyki, to jest działanie bez sensu. Problem z ładowaniem, a cewka wymieniona? Motocykl odpala/ kręci rozrusznik? Z Twojego nijakiego opisu wynika, że którąś wiązkę naruszyłeś i jakiś kabelek ma przerwę, Dodano po 1 Urządzenie: wystarczy multimetr. Dodano po 2 I na forum motocyklistów...
Moja teoria jest taka ze ten typ tak ma , posiadam alternator (chyba od hondy crx) który tak samo sie zachowuje, napdzałem go wiertarką i zeby zaczał ładować przez chwile trzeba mu wyzszych obrotów ale kiedy "załapie" mozna smiało obnizyc obroty i to dużo i ładowanie jest 14,5V Widocznie te regulatory tak mają , koniec kropka :D :P
Nie zgodze sie, jesli wlasnie stator jest uszkodzony, co bardzo czesto zdarza sie w japonskich motocyklach to wlasnie bardzo latwo bedzie to zdiagnozowac. Nalezy odlaczyc kostke alternatora (3 przewody) od regulatora, uruchomic motocykl, wkrecic go na 5000 obr i mierzyc napiecie zmienne miedzy tymi trzema przewodami. Powinno ono byc w kazdym z trzech...
Witam ponownie....przyznam, ze niestety czytaj mogę pokusić sie o stwierdzenie ze na autach sie nie znasz, w czym nie ma niczego złego, bo nie każdy sie musi na wszystkim znac:) Sprobuje jednak w punktach wymienic co mozesz zrobic (było by super, gdyby mógł Ci pomoc ktokolwiek kto moze wiec cos wiecej, moze sąsiad, kolega?): 1. proponuje auto odpalic...
Przewody sprawdzałem. W alternatorze wymieniony regulator napięcia, szczotkotrzymacz ze szczotkami.
witam problem jest tego typu; chodzi o motocykl marki Honda cx 500 custom mam bardzo słabe ładowanie z alternatora /w który nie ma szczotek/ wychodzą trzy przewody od kilunast małych cewek wzudzanych kołem magnesowym, przewody łączą sie z regulatorem i jak sądzę prostownikiem w jednym urządzeniu;; za regulatorem wychodzi prąd ok24vnapięcia zmiennego...
Potrzebuje informacji na temat ładowania w Hondzie CRV 2009 rok. Problem polega na tym że w tej hondzie ładowanie wygląda tak: -samochód zimny i wszystkie odbiorniki wyłączone ładowanie w granicach 14.2V -samochód zimny i włączony który kolwiek z odbiorników (światła, klima , radio) ładowanie w granicach 14.2V -samochód po nagrzaniu (temp. 80-90C) odbiorniki...
Jak umiejętnie otworzysz i masz doświadczenie w naprawie tego typu hybryd, to próbuj... Możesz kupić jakiś zamiennik, uniwersalny lub samemu zrobić. Schematy są na forum. Jednak nadal uważałbym z nowym regulatorem. Sprawdź uzwojenia, bo regulatory będą ci się palić, jak suche siano.
Chce zmienić regulator napięcia ponieważ stary na wysokich obrotach wytwarzał ładowanie 18V i mi. przepalało żarówki. Problem jest taki, że kupiłem chiński regulator, który wygląda identycznie za to nie ma żadnego opisu co gdzie podpiąć. Wypiąłem stary regulator i zidentyfikowałem PIN-y minusowe i plusowe od pojazdu, gdyż napięcie na nich jest takie...
Jaką elektronikę masz dwa alternatory i każdy ma swój regulator. Jak na takie same napięcie dołączysz B+ z B+ i B- z B- i do tego w zależności od regulatora pozostała wyjścia. Do tego akumulator wystarczy nawet mały 12Ah. Sprawdziłem od Mercedesa największe koło ma 143mm.
800km bez ładowania? Przecież XX po 2001 roku miały wtrysk. Alternator ma prawie 400W nie dla żartów, nawet nie dla świateł. Na pierwszej lepszej stronie opisującej XX stwierdzają: największą wadą tej Hondy jest regulator i alternator. Współczuję i jedź do serwisu... weź dużo kasy. Pozdrawiam
To nie jest alternator jak w samochodzie-to magneto-bez diod i wirnika tylko z wirującym kołem magnesowym a wiec czy w tym przypadku konieczny jest demontaż? Swoja droga, dziękuje Jedrek za ciekawy sposób diagnozy zwykłego alternatora, to tez mi się może przydać. Mam tez pytanie odnośnie dopasowania regulatora napięcia od innego motocykla (oryginalne...
Witam Serdecznie. Posiadam motocykl honda hornet 600 (98 rok) Miałem problemy z akumulatorem. Stary nie "trzymał" prądu. Wymieniłem na nowy. Pół roku podziałał i znowu to samo... Zrobiłem pomiary i napięcie skacze mi czasem nawet do 16V. A na wolnych obrotach czasami jest za małe ledwo 13V. Dodatkowo dodając gazu światła świecą mi mocniej :( Więc akumulator...
Co było powodem uszkodzenia oryginalnego regulatora? Jeżeli z alternatora wychodzą dwa przewody to, połączenie z masą jest tylko wtedy gdy jest osobne uzwojenie do ładowania a oddzielne do oświetlenia. Wtedy jest stosowany inny regulator, bez masy na obudowie. Jakiej mocy jest (był) ten regulator Briggsa?
Witam, Kupiłem niedawno samochód Honda Accord 2.0 benzyna, rok 2002. Samochód miał padnięty akumulator, więc kupiłem nowy. Po około 10h od podłączenia akumulator był "pusty". Wziąłem miernik i okazało się, że coś ciągnie non stop 2.4A. Doszedłem, że to kwestia alternatora. Po odpięciu grubego kabla prądowego pobór prądu z akumulatora spadł do 0.1A....
Witam. Jeśli nie ten dział, to proszę o przeniesienie. Buduje doświadczalnie mini agregat prądotwórczy, którym chcę zasilić kilka urządzeń działających na 24V przez przetwornicę podnoszącą napięcie i jednocześnie ładować akumulator samochodowy 12V. Od strony technicznej poradziłem sobie i uzbroiłem silnik hondy gx25 w rozrusznik, zamocowałem koło zamachowe...
Mam problem ze swoją CRV-ką. Napięcie akumulatora przy wyłączonym silniku wynosi 12.4V, w czasie pracy silnika na biegu jałowym wzrasta do 14.1V a po chwili spada do 12.5V. Gdy to się dzieje, słychać różnicę w dźwięku pracy silnika. Po chwili napięcie wraca do poziomu 14.1V. Po włączeniu wszelkich możliwych odbiorników (światła długie, ogrzewanie szyby,...
W takim razie trzeba przeanalizować miernikiem cęgowym pobór prądu przez motocykl oraz prąd ładowania z regulatora. Najlepiej wykonać próbę zwarciową alternatora (w tym przypadku połączenie w trójkąt). Jeżeli wynik będzie za niski, najprawdopodobniej pozostanie wymienić koło magnesowe (z magnesami neodymowymi), możliwe że zostało przegrzane i rozmagnesowane.
Regulator raczej powinien być, tyle tylko, że jest schowany wewnątrz obudowy alternatora. Jeżeli naięcie ni jest utrzymywane na odpowiednim poziomie, to pewnie padł właśnie regulator napięcia.
No i sobie już sam odpowiedziałeś... KATEGORYCZNIE NIE WOLNO ODŁĄCZAĆ AKUMULATORA OD INSTALACJI W CZASIE PRACY SILNIKA!!! To kowalska metoda prowadząca do uszkodzenia alternatora i jego regulatora. Więc jeśli tak robiłeś, to najprawdopodobniej jeden z tych podzespołów nadaje się na śmietnik. A bez przejrzenia tego sprzętu trudno wróżyć, co padło.
Witam! Mam problem z ładowaniem. (Alternator obcowzbudny 3-fazowy) Motor kupiłem bez regulatora. Wirnik oddałem do przewinięcia oraz założyłem regulator od malucha + diody prostownicze, dopasowałem i wymieniłem szczotki wraz z kablami, wyczyściłem komutator, oporność na wirniku mierzona przez wtyczkę to 7Ω bez pośrednio na wirniku 5Ω Z mierzonej...
sebosss - hondy VFR miały jedną przykrą przypadłość - alternatory w nich dostawały zwarć międzyzwojowych i wtedy każdy regulator palił się w nich, jak suche siano. To standardowa usterka w nich. Przećwiczyłem to w dwóch egzemplarzach. Uratuje cię w zasadzie tylko wymiana uzwojeń. Chyba, że ktoś ci to ładnie przewinie... W tej Gilerze na 99% będzie "przerośnięte...
Witam. Mam trudną do wykrycia usterkę w motocyklu. Generalnie brak było ładowania. Założyłem nowy alternator oraz nowy regulator. Napięcie ładowania jest w normie, aku się ładuje. Niestety wyładowuje się podczas jazdy. Wcześniej było tak, że jazda bez świateł nie rozładowała akumulatora, podłączając słaby aku i jadąc ładnie się ładował. Natomiast jazda...
Mea Culpa z pospiechu zapomniałem dopisać instalacja 12V akumulator ładowany z alternatora normalny prostownik trójfazowy plus regulator. Wiem co to CDI rozładowanie kondensatora przez cewkę zapłonową powoduje przeskok iskry. Nie może być TCI ponieważ muszę zastosować cewki niskoomowe od typowego zapłonu elektronicznego,gdybym miał cewki o rezystancji...
Witam... Pacjent 2.2 dtci 2006r.. Kilka razy rozładowanie akumulatora... Po pierwszym razie wymiana regulatora napięcia.. Miesiąc spokoju.. Następnie padł całkowicie alternator.. Po wymianie (sprawdzony na stole - sprawny) po miesiącu znów rozładowany aku.. Mechanik podczas sprawdzania doszedł do takiego wniosku... Wszystko jest dobrze do momentu kiedy...
Lepiej nie bo jak ci sie omsknie przewod to spalisz regulator.
Zazwyczaj nie oznacza, że zawsze. Pomiar napięcia alternatora był zrobiony? Nie do końca wiem gdzie jest alternator, natomiast sprawdziłem napięcie przed i po przejechaniu kilometra / dwóch i nie ma ładowania. Dodano po 1 Kupiłem regulator napięcia i wymieniłem, po 10km akumulator padł. Ten regulator to oryginał Hondy, czy "chińczyk"?
Jedynym prawdopodobnym wytłumaczeniem jest to że przypadkowo na przewód z alternatora podałeś masę, albo znaczne obciążenie co w czasie pracy silnika doprowadziło do uszkodzenia pomocniczych diod w alternatorze.Ale wtedy kontrolka powinna świecić cały czas. Obawiam się więc że masz uszkodzony w konsekwencji przebicia w diodach, również regulator napięcia....
Z jakiegoś powodu zanikło zasilanie na cewkę. Musisz sprawdzić instalacje elektryczną. szczególności przewody: biało-czarny, (regulator-wyłącznik zapłonu- moduł zapłonu) czarny, przy regulatorze napięcia żółty, układ zapłonowy- cewka - obrotomierz kostkę oraz przewód od alternatora, złącze przy regulatorze (3x żółte) Niestety motorek ma swoje lata....
Ok postaram się to przesmarować co widać oraz sprawdzić połączenie masy i alternatora. Może to być uszkodzony regulator napięcia czy to nie ma z tym nic wspólnego?
Kupiłem regulator napiecia z Chin -tak na wszelki wypadek (na zapas) Podczas podłączenia -ma za małe napiecie ładowania. Te trzy żółte przewody to od alternatora-sprawdziłem dają od 15 V do max 80V prądu zmiennego przy duzych obrotach silnika Kupiłem za małe pieniądze ok 60 zł i chce go na jesień naprawić.Jest zalany twarda żywicą -jak ją usunąc?
Zamiszczam to tutaj dlatego że moze sie to przydać wielu innym motocyklistom. Uzi 18 napisał: Oryginalny regulator na biegu jalowym daje 14-15 V. Tak jak w instrukcji. Przy zwiekszeniu obrotów napiecie spada do ok. 13 V przez co mam problemy z ladowaniem. Gdy Odlacze regulator i mierze V na alternatorze wraz z obrotami rosnie V. Co mozna w tym temacie...
Szanowny Panie Moderatorze.Ten sam alternator zabudowany w samochodzie pracuje z przedziałem prędkości do około 5000 obr/min w zależności od obrotów silnika.Regulator wpięty szeregowo w uzwojenie wirnika ma za zadanie utrzymać określone parametry i utrzymać odpowiedni poziom magnetyczny wirnika aby napięcie na akumulatorze nie było wyższe od 14.5V...
Witam Na wstępie przepraszam, jeśli post zamieściłem w niewłaściwym dziale. Zawsze mam problemy z "topografią" na tak rozbudowanych stronach, ale... do rzeczy: moje auto, to Honda City z 2009 roku , zbudowana na płycie podłogowej Hondy Jazz. Niestety, mimo dość "młodej" konstrukcji, (chociaż biorąc pod uwagę Hondę Jazz - to już nie tak młodej) auto...
Witam! Problem mam jak w temacie. Alternator nie ładuje mi wogole aku Stalo to sie rano(wczoraj jeszcze wszystko gralo) wyjechałem autem przejechalem kawalek zgasilem auto i nie moglem juz go odpalic. W domu sprawdzilem i okazalo sie ze alternator wcale nie laduje akumulatora. Po podlaczeniu aku do prostownika i naladowaniu aku pokazywal mi 12.5 V po...
Witam!! Jestem posiadaczem Hondy CBR600 F2 z 1992 roku. Jakieś 2 dni temu spalił mi się regulator napięcia , tym samym przeładował mi akumulator. Przeczytałem sporo postów na elektordzie i sprawdziłem ze jest taki niemiecki schemat 3 fazowego regulatora napiecia do poskladania, wyczytalem ze sa tez specjalisci ktorzy sprzedaja swoje uniwersalne regulatory...
Jaki rocznik motocykla? Pięćsetka i znamionowe napięcie cewek 6V ??? Skąd ta informacja? Znajdź i zmieść schemat elektryczny. Będzie łatwiej dyskutować. Wg. mnie powinien być tam alternator trójfazowy z wzbudzeniem od magnesów trwałych i instalacja 12 V znamionowe. Zrobienie regulatora to nie jest jakiś wielki problem. Jednak trzeba obciążyć alternator!...
Jeżeli schemat jest adekwatny do sytuacji, to: 1. Zapłon jest CDI i jest zupełnie niezależny od ładowania i świateł - osobna cewka impulsator. 2. Ładowanie aku i inne obwody prądu stałego zasilane są z kolejnej osobnej cewki. Tam prawdopodobnie masz problem. 3. Światła to osobna cewka i osobny bardzo prostacki regulator równoległy. Czyli zwierający...
Popełniłem parę takich układów w swoim życiu i klijęci byli z nich zadowoleni. Ostatni zrobiłem dla kolegi, który zajmował się serwisem wyjazdowym. Silnik Hondy, GX 200, bo akurat taki był po ręka. Postawione to było na butli od LPG bodajże 80l. Sprężarka od Stara ze smarowaniem rozbryzgowym ( dzięki temu dało się napompować koła i używać dorywczo klucza...
Witam. W wielkiej rozpaczy zwracam się do Was o pomoc. Cała historia wyglądała tak: Gdy kupiłem tę Hondę co jakiś czas gubiła mi prąd (świeciła się kontrolka akumulatora ale zaraz znikała i tak migała raz na jakiś czas). Problem migającej kontrolki jednak sam zniknął. Wczoraj podjechałem wieczorem pod sklep. Zgasiłem auto no i już go nie odpaliłem....
Przede wszystkim taki tester nie pokaże rzeczywistej pojemności, bo sposób pomiaru przeczy prawom fizyki, aby to było możliwe i procent z wydruku w żadnym wypadku nie będzie adekwatny, a opiera się on na przyroście rezystancji wewnętrznej (co daje spadek obciążenia) - warunek pomiaru akumulator naładowany do pełna. W "normalnym" alternatorze regulator...
Regulator napięcia: wtyczka 2 + 2 górny rząd : plus na akumulator, ładowanie z alternatora dolny rząd: ładowanie z alternatora, masa Rozumiem, że jako masa podpinam minus akumulatora? Minus od akumulatora mam dopięty do ramy jako mase.
Otóż takie rozwiązanie nie miałoby sensu. Z alternatorem współpracuje zwyczajny regulator stratny. Rozłączanie prądu ładowania (na przewodzie od akumulatora) powodowałoby zwiększone obciążenie regulatora napięcia (tyrystorów). Ponadto wywoływałoby to przepięcia doprowadzające do niestabilnej pracy regulatora i w rezultacie jego uszkodzenie. To nie jest...
Regulator oryginał Bosch? Na moim regulatorze widnieje takie oznaczenie F00M145206 jedyny jaki znalazłem pasujący do teog oznaczenia to z tej aukcji na innych stronach nic nie znalazłem pasującego : Dodano po 1 Witam, jakim miernikiem Kolega dokonał pomiaru napięcia? Szczerze nie pamiętam bo miernik nie był mój tylko ze tak powiem osoby która podjechała...
jak wychodzi 5 kabli to: 1 to jest masa 2 to prądowy na regulator i światła 3 to pradowy do cewki na świece 4 to prądowy podający impuls na tyrystor żeby był przeskok iskry 5 do regulatora na ładowanie akumulatora ten zapłon działa na zasadzie otwierania i zamykania tyrystora ,bez modułu nie pojedziesz regulator do jazdy nie jest potrzebny ,tylko do...
Ze schematu wynika, że ten regulator dostarcza jedynie napięcia dla zegarów (jakieś napięcie referencyjne), by nie zakłamywały wskazań. Za niezapalanie motocykla nie odpowiada żaden regulator, ani ten "średniowoltowy" , ani alternatora. Moduł zapłonowy ma własne cewki zasilające. Jedyne połączenie z instalacją, to przewód czarno - biały (Bl/W) który...
ani to wzbudzenie ani prostownik alternatora ta dioda jest odpowiedzialna za zezwolenie na rozruch/zapłon motocykla w przypadku gdy otwarta jest stopka boczna, zapięty bieg.sygnały z obu tych czujników sa sumowane przez tą diode (są to dwie diody w jednej obudowie) i blokują rozruch maszyny-chyba że wciśnięte zostanie sprzęgło. można zastąpić dwoma...
mówisz o światłach mijania czy długich???przy właczeniu świateł alternator obciąża silnik i wtedy obserwujemy spadek napięcia może masz gdzieś jakieś zwarcie lub za duże obciążenie na lampach ... a jak jest obciążony silnik to sonda pokaże ubogą mieszankę... to tak samo jak z włączeniem klimy tylko że komputer podnosi wtedy obroty dla silnika i nie...
Oczywiście jak zwykle wszyscy radzą tylko nikt pojecia nie ma .... Jakie znowu trafa, przetwornice? Jaka obcowzbudna prądnica??? Toć to zwykłe dynamo rowerowe tylko większe! Widział ktoś w dynamku wzbudzenie? Pedałowe chyba tylko :) hubiwit popatrz pod hasłem "regulator stratny) tudzież przejrzyj schematy instalacji motocyklowych gdzie alternator jest...
Ok, mam nowe informacje. Znalazłem manula do tej Hondy i opisują tam jak sprawdzić stojan alternatora. Jeśli metoda jest ok to jest to prosta sprawa. Kazali odłączyć kable alternatora wchodzące do prostownika/regulatora (okazało się, że prostownik jest na zewnątrz alternatora, razem z regulatorem) i sprawdzić czy są między nimi zwarcia. Jeśli są to...
Witam, mam problem z regulatorem napięcia w wyżej wymienionym w temacie motocyklu, otóż od pewnego czasu zaczął on przeładowywać akumulator pojawiło się ładowanie na wolnych powyżej 14 V i po lekkim przygazowaniu skoczyło do 20 V !, zmierzyłem prąd na 3 fazach alternatora jest jednakowy, tak wiec obstawiony został regulator, zamówiłem już zamiennik,...
Dzięki ja za wszystkie odpowiedzi. Jutro sprawdzę napięcie na alternatorze miernikiem. A ten regulator napięcia gdzie się znajduje i ja go sprawdzić ? A co do piszczącego paska to jest tak: na biegu jałowym z włączonymi światłami są bardzo małe obroty silnika i bardzo powoli się kręci pasek od alternatora jak ruszam i dodam więcej gazu pasek zaczyna...
Regulator od samochodowego alternatora się nie nadaje ! Alternatory motocyklowe to inna bajka. Twoja wiedza w temacie jest minimalna. :cry: Doczytaj: [url=]Link Nie kombinuj. Możesz szukać tańszy, używany z "rozbitka". Jak masz pod ręką elektronika to można zrobić regulator samodzielnie lub próbować naprawić oryginalny, gdy nie jest zalany twardą masą.
Witam! Mam następujący problem z moja honda civic 96rok 1.6 16v: auto nie chciało odpalić, mechanik stwierdził że należy wymienić aparat zapłonowy, aparat wymieniony został na nowy od tego samego modelu auta o takim samym oznaczeniu aparatu lecz o innym oznaczeniu cewki, auto zaczęło odpalać, jednak pojawił się inny problem, po odpaleniu auta pali się...
Jakie są napięcia międzyfazowe alternatora bez oraz z obciążeniem żarówkami 230V? Info, że żarówki świeciły, jest za mało dokładne. Z jakich diod zrobiłeś mostek? Podaj typ. Zenerki mają mieć ANODĘ dołączoną do bramki. Sprawdź jeszcze raz układ połączeń. Nie sugeruj się paskami na obudowie tylko sprawdź miernikiem! Tym bardziej, że masz wątpliwości...
Ależ kolego jack63 za nic mnie nie złapałeś mam wolne ręce i nogi nie czuje żeby mnie ktoś za cos trzymał. Motorku nie znam pisałem o tym , ale co widzę ze schematu to B/R idzie do modułu zapłonowego , W/Y idzie do diody prostowniczej ( A C Regulator) nie widać na nim żeby był podłączony do masy, więc żadna regulacja tam nie następuje tylko prostowanie...
Motocykl posiada elektrostarter i akumulator, czy tylko i wyłącznie kopstarter? To jest oryginalne EC, czy SM, czy może EC przerobione na SM? W zależności od wersji i od tego czy pojazd posiada rozrusznik elektryczny zależy też jaką posiada instalację elektryczną, alternator i regulator napięcia, a czasem także i moduł zapłonowy. Stator wygląda na wersję...
W takim razie mozesz miec przebicie miedzy zwojami alternatora pod obciazeniem, druga mozliwosc to uszkodzony regulator. Podmien po kolei te czesci na pewne, najlepiej ze sprawnego motocykla
Witam kolegów! Od jakiegoś czasu męczy mnie pytanie odnośnie regulatorów napięcia w motoryzacji. Alternator ma wyjście 3-fazowe, do którego to podłączany jest regulator napięcia utrzymujący napięcie ładowania na stałym poziomie około 13.7V. Widziałem już wiele konstrukcji i zastanawiam się czy nie można zrobić regulatora w ten sposób: Jest to mocno...
Co mogło ulec uszkodzeniu - regulator czy alternator czy może coś jeszcze zupełnie innego i jak to sprawdzić aby mieć 100% pewność ? Ewidentnie nie masz łądowania. Gdzie jest umiejscowiony regulator i alternator i czy ewentualna naprawa lub wymiana jest możliwa dla laika Nie. Umów się u elektryka niech sprawdzi co trzeba.
Zozróżnienia używam, bo dla mnie regulator ma ewidentnie cześć napięcia przemiennego AC 3x żółty przewód i wyjście z regulatora 5 przewodów napięcia stałego. Akumulator sprawdzany był w serwisie. Sprawny, ale rozładowany w momencie pomiaru. Wątpie żeby miał inne zastosowanie przewód czarny. Pewności nie mam. Posprawdzam i dam znac.
Sprawdź jeszcze bardzo dokładnie połączenia masy. Kable złączki kabeloczka itp. Nistety wygląda na regulator. :D Czy był ori czy jakaś podróba? Co z masą regulatora ? Musi byc przesolidna! Co z chłodzeniem reg. ? Jeżeli nie było dobrego styku na złącze alternatora to reg mógł paść z nierównomiernego rozpływu prądów. Osobiście nie kupowałbym reg tylko...
Przegrzebałem bardzo dużo for internetowych. No i tam piszą, że najlepiej jest kupić wiązkę i alternator. Nie wiem co mierzyć :( Jak na razie to sprawdziłem cewkę wn. Jakbyście mogli, to podpowiedzcie jak sprawdzić regulator napięcia, alternator, tą stopkę i czy nie występuje u mnie jakieś zwarcie.
przez swoja nieuwagę możesz spalić moduł zapłonowy, alternator, pompę i szereg innych rzeczy Małe szanse ale jednak niezerowe. Najgorsze co może być to przerwanie obwodu wyjście regulatora, + aku, - aku, masa regulatora. Aku sanowi ostatnią barierę przez ew. wzrostem napięcia. Do puki nie wygotuje sie jego elektrolit/zewrą sie płyty aku potrafi ograniczyć...
rezystor anody zenerki zostawił bym 1k natomiast ten drugi przy kondensatorze zmniejszył bym o połowę gdyż wartośc kondensatora jest dwa razy większa czyli 1.2k co przyśpieszy pracę tranzystora i zmniejszy wahania napięć lub wstawił kondensator 10uf i rezystor 2.3k tak jak na schemacie Burgmana. To nie jest takie proste jak ci się wydaje. Zmniejszając...
Na zdjęciu masz rezystor od świateł i regulatora napięcia (który był beznadziejnym rozwiązaniem układowym). Nie jest on konieczny do zapłonu, lecz jeśli chce się mieć dobre światła i ładowanie, trzeba usunąć ten rezystor, przerobić połączenie regulatora i zamontować typowy regulator od skutera. Dostrzegam że to wersja chłodzona powietrzem. Z tymi modelami...
Witam! Mam problem , wczoraj założyłem Sobie dodatkowy automat do dziennych ( taki który załącza mi dzienne dopiero w momencie kiedy wyczuje ładowanie z alternatora ) I sprawa wygląda tak , że faktycznie włącza je chwile po odpaleniu . Na postoju ile auto by nie stało jest OK świecą cały czas . W trasie tak samo wszystko OK . Problem zaczyna się na...
Z tego co widzę to tam jest typowe rozwiązanie stosowane w latach '70. Za ładowanie odpowiada tylko mostek Graetza, nie ma żadnego regulatora napięcia. Ładowanie jest na stałe spięte jako "pełen prąd" (uzwojenia połączone równolegle). Zazwyczaj w instalacjach z tamtego okresu pełne ładowanie było załączane razem z włączeniem oświetlenia głównego. Jeśli...
Panowie, Trochę mnie nie było. Olśniło mnie, tylko nie wiem czy prawidłowo. Wg schematu wynika, że 3 cewki połączone są równolegle, a alternator jest 1 fazowy. Jakby je tak połączyć w gwiazdkę uczyniwszy 3 fazowy i podłączyć zwykły regulator motocyklowy z 5 pinami. Ktoś robił takie zmiany? Szymek
Zakupiłem silnik od CBR 125 i musze go pilnie odpalić. Posiadam oryginalny moduł zapłonowy ale nie mam regulatora napięcia ani oryginalnej cewki WN. Mam cewki od innych pojazdów ale tam zasilanie cewki to ok. 80V. Mam kilka pytań. Czy mogę użyć swojej cewki zapłonowej (w CBR zasilanie cewki to +12V) oraz czy mogę zasilić moduł z zewnątrz tzn. Czy zamiast...
Regulator jest nowy napięcie z alternatora mierzone bez podpietego regulatora
Dawno mnie nie było ale problem z ładowanie i paleniem się regulatora i alternatora rozwiązany. Zmieniłem kable od alternatora do regulatora oraz zrobiłem porządne połączenie miedzy tymi dwoma urządzeniami do tego wyczyściłem dokładnie mostek pod siedzenie i wszystkie problemy zniknęły. Jak narazie motocykl lata bez zastrzeżeń jeżeli chodzi o prąd.
Cześć! Mam mały problem ze starą Hondą. W załączniku umieściłem schemat elektryczny. Czerwoną strzałką zaznaczyłem alternator. Regulator napięcia to ten kwadrat z 3 nóżkami na schemacie. Środkowa nóżka idzie do aku i na instalację jako +, na środku jest śruba do masy (ramy). Pozostałe 2 nóżki powinny przyjmować energię z cewek. Oryginalnie był to regulator...
Bardzo przepraszam za pomyłkę. Dziękuję za pomoc - o jakimś konkretnym regulatorze kolega pisze podając kolory? Czy to typowe oznaczenie wszystkich takich regulatorów/prostowników. Czy dobrze zauważyłem że o ile Honda stosuje zespół "prostownik; stabilizator" to w Tohatsu jest tylko prostownik bez stabilizacji? A czy kolega może ma pomysł jak podłączyć...
Na 100% stawiałbym na regulator napięcia ale dlaczego czasami jest dobrze. Sprawdzić należy również masowanie silnika oraz styki w 4 pinowym złączu alternatora. Jak piszesz kostka jest 4 pinowa więc za pewnę kontrolka, wzbudzanie, sygnał do komputera i odniesienie akumulatora(napięcie). Sprawdź również szczotki alternatora, mogą się zawieszać.
Witajcie Posiadam Hondę hornet 600 2000 rok produkcji. Oczywiście nowy akumulator wraz z zakupem motocykla. Po około 5 podpaleniach nie ma siły zakręcić juz. Wymieniłem regulator napięcia z myślą że tu leży problem, nie stety nadal mam brak ładowania może ktoś się orientuje jakie powinny być wartości napięcia na fazach z alternatora bo może tam jest...
Na wyłączonych światłach z odpalonym silnikiem na akumulatorze jest 6,5V , po włączeniu świateł napięcie spada powoli do 4V / Jest to instalacja 1 fazowa i najchętniej bym ustalił czy to wina alternatora ,magneta czy regulatora .Nie wiem jakie wartości napiecia np na wyjściu alternatora sa poprawne dla jakich obrotów bo nie miałem styczności z 6 V instalacjami...
Witam mam pytanie chcę zamontować światła w mojej Hondzie crf 250r z 2007r i tak znalazłem stojan na allegro pisze że pasuje od 2004rdo 2009 roku i czy wiązka z hondy crf 250x podejdzie czy z r trzeba szukać zostaje jeszcze jaki regulator . pomoże ktoś co i jak ELECTROSPORT UZWOJENIE ALTERNATORA STATOR ZE ŚWIATŁAMI HONDA CRF 250R (04-09), CRF 450R (05-08)...
10.7V z obciążeniem świadczy o tym, że instalację zasilał akumulator. I teraz albo ten motocykl tak ma, albo coś nie tak jest z alternatorem i/lub regulatorem. on písal : nowy alternator akumulator i regulator
Zostaw regulator podłączony tylko do alternatora (wszystko inne odłącz) i zobacz czy wtedy się grzeje. Co to da? Regulator w moto tylko z nazwy jest podobny do samochodowego, są w nim wbudowane diody prostownicze które w samochodowym alternatorze są wewnatrz a człon regulacyjny nie steruje wzbudzeniem jak w samochodzie tylko jest to stabilizator równoległy...
Witam Szukam pomocy z lodowaniem w samochodzie Honda cr-v 2.4. Problem polega na tym że po wymianie alternatora świeci mi się kontrolka ładowania. Alternator podobno po regeneracji. Co ciekawe stary wariował i pokazywał dziwne napięcia ładowania. Raz 12v raz 14 a innym razem 13 albo wcale. Podobno stojan i regulator padł plus łożyska do wymiany bo głośny...
nie zetnie jeśli jest dobrze koło przykręcone, używałem tak jakiś czas Briggsa (serii 550) którego zamontowałem w traktorku-kosiarce (tylko do jazdy, bez kosiska), tylko strasznie ciężko było go odpalić i miał strasznie mały moment, ale co ciekawe w staaaarych Briggsach (2.5, 3km) z poziomym wałem, takich jeszcze z przerywaczem jest żeliwne koło zamachowe,...
Witam Mam problem z Honda CBR600F4I . Po rozgrzaniu motor się dusi brak mocy strzela z tłumika , spada napięcie do 11v wymieniłem regulator napiecia, świece, zmierzyłem napięcie alternatora przy 6000 tys ma ok 50v . Po rozgrzaniu obroty spadają do 800, jak zgaszę motocykl ciężko go odpalić, trzeba dodać gazu aby zaskoczył. Rozlanczalem pokoleji cewko...
Generalnie fabryczny akumulator wytrzymuje 4-5lat zamiast 12-15 jak dawniej. Przez ten mokry sen inżyniera A to niestety też prawda. Chociaż są wyjątki... Prawie 8 lat temu kupiłem do mojego drugiego auta honda jazz aku firmy yuasa i bardzo dzielny muszę przyznać. Do tej pory działa bez problemowo puki co nic nie zapowiada że się kończy Dodano po 1...
powiedzcie lepiej mi dlaczego przy sprawdzaniu voltomierzem przewodów, które dochodzą do regulatora jest -12V, a jak zamienię przewody + na - to pokazuje +12V A powiedz jak Ty to mierzysz ? z odłączonym akumulatorem i regulatorem ? i na jakich obrotach silnika ? moze mierzysz tylko akumulator skoro jest te + 12V lub -12V ? Odłącz wszystko od elektryki...
witam wszystkich i proszę o pomoc... samochód honda civic model D13B2 93rok poj. 1.3 16v otóż problem jest następujący - pojawiła się kontrolka ładowania (problem tkwił w alternatorze - uszkodzony został regulator napięcia po czym napięcie na włączonym silniki dochodziło do ~20V - zakupiłem regulator napięcia (rygler) wymieniłem i super wszystko jest...
Dałem do sprawdzenia alternator elektrykowi i stwierdził że regulator jest do wymiany,a ponieważ jest on jak powiedział zintegrowany razem z mostkiem,wymienić trzeba całość.Koszt 240+robota,czyli ok 300. Naprawa nieopłacalna,mam już drugi. Firma Mitsubishi TYP A1T04991 Na załącznikach pokazane są wtyk i gniazdo.Na opisie napisane jest" "View from terminal...
trzeci przewód we wtyczce idzie do ECU czyli wg. schematu FR drugi to lampka pierwszy + po stacyjce. Po odłączeniu kostki od alternatora i włączonym zapłonie mam następujące napięcia: FR 5,05V wht/red L 11,23 blue/wht IG 11,21 blk/yel Dodano po 3 W końcu po wielu bojach udało się odkryć przyczynę problemów. Sprawcą całego zamieszania były nie kontaktujące...
Żarówki palą się od dziur na drodze ! włukno rozgrzewa się i po wjechaniu w dużą dziurę poprostu obrywa się. Częstotliwość przepalania się zależna jest od wielkości dziury i zużytego zawieszenia. A strony no to wiadomo którąwpadasz tą przepala. Czesto też przepalają się razem obydwie. Rada: Mijaj dziury zrób zawieszenia albo załóż xenony chińskie bo...
Niekoniecznie. W VFRach bolączką były właśnie uzwojenia alternatora, które uszkadzały się z wiekiem i powodowały, że regulatory napięcia paliły się jak suche siano.
W żadnym aucie tempomat nie jest wbudowany w ABS. Odłącz złączkę od alternatora, jak nie pali bezpiecznika to ubity regulator
Witam! Mam problem z takim właśnie agregatem i dosłownie na wyjściu AC jest 400>~>500V a na DC jest ~90V. Rozebrałem go szukając jakiegoś stabilizatora napięcia gdyż myślałem że ma coś takiego jak alternatory czyli elektroniczny stabilizator regulujący napięcie wirnika lecz bez skutku. Jedynym układem jaki znalazłem pod obudową był mostek prostowniczy....
niestety cewka sie nie zmieści pod magnetobo jest tam taki niby alternator ;) plan jest zakupic moduł dc z 4ma pinami i regulator koszt nie wielki wiec moge spróbowac,
Nie znalazłem schematu do 600RR. Jednak zakładając typowy układ ładowania z alternatorem 3F i regulatorem stratnym oraz filtrując przez niepowodzenia MalinaMM1 należy ... zadać kolejne pytania :D : 1. Czy próbowałeś przejechać te 6 km na samym aku? Pewnie nie, bo należałoby zupełnie wypiąć regulator napięcia! Na aku powinieneś zrobić 60 km a nie 6...
Nie wiem tylko gdzie trzeba podpiąć kable do regulatora, aby to działało. Nie da się w prosty sposób zrobić kontrolki ładowania gdy alternator wzbudzany jest od magnesów trwałych. Były tematy o kontrolkach ładowania. Użyj szukaj.
Aha czyli mimo wszystko powinna stacyjka gasić silnik?? no ok sprawdzę wszystko jeszcze raz. A możesz mi wytłumaczyć jak działa przekaźnik rozrusznika?? na takiej samej zasadzie jak każdy inny przekaźnik samochodowy??. Myślę że chyba w tym miejscu mam błąd ponieważ mój przekaźnik ma tylko dwa wejścia na konektory "dziewczynki" i dwa gniazda te na grube...
po wyjęciu alternatora - odkręceniu obudowy szczotkotrzymacza z regulatorem BOSCH 1 197 311 509 EL 14V ewidentnie upalona jedna ze szczotek - wersja orginał 230 zł zamiennik 65zł niczym sie w sumie nie różni mozna byłoby wymienić same szczotki ale ... po ogledzinach zbyt wiele zabawy z roznitowaniem składaniem - a faktycznie demontaż jak i montaż posypało...
witam od dwóch dni na wolnych obrotach świeci mi się kontrolka ładowania ale to pół biedy nic z tym nie zrobiłem dopiero dzisiaj jadąc na początku stryskiwacze ledwie pryskały puzniej radio samo gasło nie wiem czy światła świeciły następnie zaświeciła się kontrolka wspomagania a to wszystko w dwie minuty zatrzymałem się zgasiłem i już nawet nie zakręcił...
witam mam pytanie do Dżemix jak z twoja usterką odnosnie szalejacych zegarów ja wczoraj mialem to samo. obiawy identyczne Hej, no już piszę - przyczyną były zaśniedziałe styki i te zwoje w alternatorze, jakieś tam styki i blaszki się poprzepalały w środku i czasem to powodowało jakieś spięcia i to że się nie ładował. Elektryk wymienił na wszelki wypadek...
A tam jest alternator bodajże akumulator 12V? Regulator napięcia masz sprawny.
Jest to bezszczotkowy alternator składający się z cewki i magneta od honda xl125 cross 90r. 2 uzwojenia są jedno do akumulatora ładowania i świateł a drugie do zapłonowej cewki.
Witam, posiadam Hondę City z 2006 roku, benzyna 1339 cm3, 61kW, VIN: NLAGE45506W051010 , silnik I-DSI. Samochód od czasu do czasu przerywa, ma zawahanie tak na 0,5 sekundy. Dzieje się to zwykle przy niższych obrotach i przy raczej stałej prędkości. Gdzieś wyczytałem, że to regulator napięcia w alternatorze może być przyczyną. Mogę prosić o info jaki...
Do interart1. Znajomy przewijał prądnicę od agregatu Honda. To się zdziwiłem Ze niema w nim Żadnej elektroniki Typu regulator napięcia -- Jest to jednofazowy silnik asynchroniczny z kondensatorem. Tylko uzwojenie pomocnicze ma więcej zwojów niż rozruchowew silniku. I to wzbudza się i pracuje stabilnie. Niestety mocy nominalnej Własnie 650watów , często...
Obserwuję temat (oba) od początku i się zastanawiam, czy moderator lub ktoś obeznany w tym też tylko obserwuje... Po pierwsze podłączenie regulatora, przewód od cewek do jednego konektora a przewód do świateł z drugiego - bzdura. Przez regulator napięcia nie przepływa prąd do świateł, a jest on równolegle połączony do obwodu cewka - światła, to jest...
Regulator jest wewnątrz alternatora razem ze szczotkotrzymaczem, ściąga się dekiel ( ten na trzy nakrętki M5) i już. Chryslery z alternatortem Mopar mają w sterowniku, no chyba że są róznice, bo ja się opieram na Dodge Caravan; podszedł regulator z Hondy, taki sam a był tańszy. Temat przez moją nieuwagę znalazł się w koszu, przywróciłem i przepraszam...
Alternator ma sprawność 30-70% około przeciętnie 50% by uzyskać pełną moc musi się kręcić te 6tyś obr/min , około oczywiście. Więc do Hondy przekładnią x2, chociaż jak nie chcesz uzyskać pełnej mocy to może zostać bezpośrednio. Co innego wysoko obrotowa kosiarka. Tam można dać 1:1. Tylko dla tego alternatora min. To 2,5KM. A tak naprawdę to 3,5-4 potrzeba....
O problemie z alternatorem to pierwsze słyszę. Wszędzie są informacje nawet na forum VFR o padającym regulatorze, a konkretnie z jego przegrzewaniem się. Problem ten dotyczy większość Hond. Niektórzy kombinują z wiatraczkami z kompa, lub przenoszą je w inne miejsce bardziej chłodzone. Młodsze modele VFR nie mają tego problemu ponieważ regulator mają...
Cewka dwuiskrowa nie da rady, zostaw krzywki i przerywacze, załóż nowe cewki z kablami i fajkami. Miałem kiedyś hondę cb350 four (350 w czterech cylindrach!) i był właśnie klasyczny zapłon, jeździłem nią kilka sezonów i poza regulacją raz w roku przerwy na przerywaczach-nic nie robiłem. Jeśli upierasz się przy przeróbkach, zostaw odśrodkowy regulator,...
Witam.Posiadam motocykl marki Honda.Poprzedni właściciel przerobił zestaw wskaźników na białe cyferblaty,co przy oryginalnym podświetleniu mało daje.dodatkowo jest zamontowane podświetlenie zielone lub niebieskie do wyboru przełącznikiem oraz zmiana nasycenia.Niestety przy obrotach biegu jałowego lub niskich podświetlenie jest zbyt ciemne. Nie wiem...
kolega ma rację z tymi korkami. Byłem tam w piątek w G. - istny koszmar. Z tego powodu nie bacząc na przeciwności losu przesiadałem się na motocykl kiedy tylko śnieg się stopił. Pieniądze wydane na rower zwrócą się na zmarnowanym czasie podczas przymusowych postojów na nerwy nie mają ceny więc tego nie da się przeliczyć. Z odzyskiem energii to myślę...
Wydaje mi się że iskrownik z magnetem zaczynają działać jako silnik. Jeśli Twoje przypuszczenia są prawdziwe, a nie wynikają np. z kwestii mechaniki spowodowanej wciśnięciem tylnego hamulca, to oczywiście jest to możliwe. Jeśli podasz z zewnątrz napięcie stałe na uzwojenie alternatora, to koło magnesowe się obróci zgodnie z biegunami magnesów i uzwojeń....
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
Witam. jeżdżę czymś takim jak Fiat 126p - w miejskich korkach i na światłach spala ten potwór około 15l/100km, jak było jeżdżenie bez świateł, to spalał do 8l dwukrotnie miałem przyjemność stanąć w korku i prosić przechodniów o pchnięcie, bo skończył się prąd w akumulatorze, pomimo częstych przygazówek i takiego puszczania z dymem paliwa, akumulator...
Jednak masz mała wiedzę. Żaden wstyd. Chwała ci za to, że się przyznałeś! Jest łatwiej doradzać, gdy poziom odbiorcy jest znany. Do przeróbki zapłonu na CDI WYSTARCZY przewinięcie cewki! Można nawet przewinąć grubym drutem stosunkowo mało zwoji i dodać gotowy transformatorek podwyższający napięcie. Układ będzie droższy ale bardziej niezawodny. Można...
Mam 2 Hondy z takim regulowanym ładowaniem przez ecu i jest spokój czy zima czy lato .W Toyotach również klienci nie zgłaszali niedoładowania tylko DRL gasły i zapalały sie cyklicznie (magneti i philips robia już zresztą moduły z kabelkiem pod +15 ) :) Prawdopodobnie masz padniety aku. Wydaje mi się, że mierzenie napięcia w czasie jazdy nie jest powszechnym...
Witam, Problemem jest brak ładowania na wolnych obrotach (650-800) pod obciążeniem typu włączone światła oraz nawiewy wychodzi 12,5V-12,0. Na zimnym silniku (po nocy) w chwili odpalenia 14,3-14,5V bez obciążenia, z obciążeniem 14,1V i zaczyna spadać po pięciu minutach jest już 12,5V. Pomiar na zaciskach alt. porównywalny na aku. różnica 0,2V Wystarczy...
Oto dosyć praktyczny projekt. System zasilana robotów terenowych składa się z silnika spalinowego będącego sercem małego źródła zasilania dla robotów pracujących w terenie. Wykorzystuje on samochodowy alternator połączony z małym silnikiem Hondy (GX35). Całość zawiera też trochę elektroniki mającej za zadanie zapewnić odpowiednią generację napięcia....
Można też wozić ze sobą elektrownię wiatrową. Wozić pewnie i można tylko nic ona nie pomoże gdy akumulatory się wyczerpują a do celu mamy jeszcze daleką drogę. Taki agregat to wcale nie musi być nic dużego, zwróćcie uwagę na silnik Honda GX390, ma on 13KM, można go nabyć za ok 1500zł, co do prądnicy to zainteresował mnie ten artykuł : Nie chodzi mi...
Według moich informacji ten system zapłonu stosowany był wyłącznie w silnikach chłodzonych cieczą. Składak jakiś? W silnikach chłodzonych powietrzem stosuje się prosty moduł tzw. bezimpulsatorowy. Moduł który otrzymałeś z pewnością przeznaczony jest do motorowerów z silnikiem AM6, ew. Derbi (zapłon Ducati Energia). Nie ma opcji aby dało się go podłączyć...
To bez znaczenia czy silnik chłodzony wodą czy powietrzem. I tak musisz dostarczyć powietrze do odbioru ciepła. W twoim wypadku lepiej jak silnik chłodzony będzie powietrzem mniej kombinacji. Są silnik już fabrycznie zabudowane i wyciszone np. Hatz seria silent. Sprawny akumulator bez problemu może być ładowany dużym prądem. Krzywdy mu nie zrobisz....
Alternator poszedł do sprawdzenia .Fachowiec powiedzial mi ze uszkodzony regulator moze powodowac te bledy nawet wtedy gdy damy kluczyk w pozycje zaplon bez uruchamiania silnika . W naszych hondach trzeba dobrac własciwy regulator bo nawet nowy sprawny zle dobrany moze powodowac problemy .
Wiadomo nie szukam cud pojazdu który nigdy nie będzie się psuł, ale musicie przyznać że fiaty przodują w tej kategorii. Chciałbym mieć kiedyś poczucie, że jak coś już naprawię to chwile pochodzi a nie zepsuje się za miesiąc. Muszę przyznać, że masz wyjątkowego pecha, bo mam Fiata Seicento z tym samym silnikiem i najwięcej jak dotąd kosztował padnięty...
W mojej hondzie Civic UFO szukałem kiedyś punktu alternatora, na którym pojawia się napięcie po zapaleniu silnika, chyba to było D+. Niestety nie znalazłem. Okazało się, że nie ma klasycznego regulatora napięcia, tylko cyfrowy. Reguluje on napięcie ładowania w zależności od temperatury zewnętrznej i czegoś jeszcze, może silnika. Podobnie jak u kolegi...