W tym roczniku gasi regulator napiecia , alternator do wyjęcia mostek sprawdz na obciążenie jak ok zmień regulator.
Jakie napięcie masz w hondzie.Jeżeli 6Vto z Trabanta 12V z Fiata oba po około 20,-zetów.Pod warunkiem że masz alternator ale Honda zawsze miała najnowsze rozwiązania.
alternator 3 fazowy,wytwarza napięcie min 17V max 60V. Czyli typowo. Zastosowałem regulator od Motocykla Honda VFR napięcie niby 14.6V Też typowo, ale czy w całym zakresie obrotów ? I pytanie ? Z alternatora wychodzi 3 czy 5 przewodów, innymi słowy czy to alternator z magnesami trwałymi czy też ze wzbudzeniem zewnętrznym?
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Rok temu podobny problem i okazało się (bo 8 miesięcy był spokój) ze to dioda na alternatorze więc (regeneracja) 8 miesięcy git problem wrócił Zacznij od tego że alternator ma więcej diod... padła jedna, będą padać inne... Czasem taniej jest kupić nowy alternator niż reanimować trupa. Dodano po 2 Dokładnie tak jak mówisz z tymi 40mah , kupiłem voltomierz...
Nie wiem skąd to rozróżnienie: regulator i regulator DC. Na schemacie ani żadnym znanym mi układzie nie ma dwóch takich urządzeń. Jest tylko jedno: regulator napięcia. Konstrukcje mogą się różnić ale taki podział nigdzie nie występuje. Regulator można sprawdzić " na stole" ale trzeba się do tego przygotować. Transformator trójfazowy z wyjściem 3xok...
Szanowny Panie Moderatorze.Ten sam alternator zabudowany w samochodzie pracuje z przedziałem prędkości do około 5000 obr/min w zależności od obrotów silnika.Regulator wpięty szeregowo w uzwojenie wirnika ma za zadanie utrzymać określone parametry i utrzymać odpowiedni poziom magnetyczny wirnika aby napięcie na akumulatorze nie było wyższe od 14.5V Alternator...
Kiedy się nauczycie że w motocyklu jest zupełnie inny alternator i regulator jak w samochodach. Po pierwsze nie wolno odpalać silnika jeżeli przewody z alternatora sa odłączone, napięcie skacze wtedy do kilkuset volt i przebija izolacje cewek. Regulatory stratne są celowo tak konstruowane że nawet w razie uszkodzenia stanowi on obciążenie. Trzeba pomierzyć...
Motocykl posiada elektrostarter i akumulator, czy tylko i wyłącznie kopstarter? To jest oryginalne EC, czy SM, czy może EC przerobione na SM? W zależności od wersji i od tego czy pojazd posiada rozrusznik elektryczny zależy też jaką posiada instalację elektryczną, alternator i regulator napięcia, a czasem także i moduł zapłonowy. Stator wygląda na wersję...
Alternator zwrócony, kolejny który dostalem działa już prawidłowo, uszkodzony był regulator napięcia wbudowany w alternator.
Nowy regulator napiecia włożyłem firmy era. Wiem jaka jest jakość nowych części może to i on psuje działanie. Na poprzednim który miał parę lat to tak samo było. Jeszcze chodzi mi po głowie że może alternator ma zużyte łożyska. Nie hałasuje, lekko się obraca, nie ma luzów. Od poprzedniej naprawy zrobione 70tys km. W styczniu tego roku był w naprawie...
Ten dwupinowy, to regulator napięcia na światła (AC). Można go zastąpić na kilka sposobów regulatorem od skutera o ile alternator nie jest za słaby. Oryginalne regulatory jednofunkcyjne będą trudniej dostępne albo kosztowały więcej niż są warte, np. kostki Ducati Energia od starych KTM, Husqvarna itp. Jeśli nie przepala Ci żarówek od świateł (które...
To trzeba znaleźć przyczynę braku świateł „ze silnika”. Jeżeli alternator jest uszkodzony (co rzadko się zdarza) to w ogóle nie będziesz miał ładowania. Zwykle uszkodzeniu ulega regulator napięcia, jest zwarcie na przewodzie zasilania świateł AC, albo przerwa w instalacji (rozłączona wtyczka alternatora). Nawet jeśli obecnie masz ładowanie, to będzie...
10.7V z obciążeniem świadczy o tym, że instalację zasilał akumulator. I teraz albo ten motocykl tak ma, albo coś nie tak jest z alternatorem i/lub regulatorem. on písal : nowy alternator akumulator i regulator
Fajna konstrukcja, ale wg mnie trochę prosi się o regulator prądu wyjściowego połączony z silnikiem krokowym sterującym przepustnicą. Z tego co pamiętam to alternator osiąga swoją maksymalną moc przy relatywnie niskich obrotach silnika więc regulator utrzymujący stałe obroty regulując je obciążeniem oraz otwarciem przepustnicy. Dzięki za pomysł na weekendowy...
Coś mi to nie pasuje - nie ma regulatora a alternator daje napięcie ???
Przecież w DT jest seryjnie regulator napięcia. Nie pamiętam już czy tam są światła z akumulatora czy alternatora. Honda MTX 80 ma alternator przystosowany do świateł z alternatora, więc tylko kwestia połączenia dwóch przewodów. Jak podłączyłeś bezpośrednio do alternatora oświetlenie to się nie dziw że się żarówki spaliły, bez regulatora wystarczy jedno...
Czy regulator miał/ma solidną masę? Jak alternator ma dostępne kable fazowe, z reguły żółte, to zmierz rezystancję między każdymi dwoma z trzech kabli. Jak będzie równa i nie ma zwarcia do masy silnika, to zrób gwiazdę z trzech żarówek 60 - 100W/ 230VAC. Podłącz do żółtych kabli wypiętych z regulatora i odpal silnik na aku. Mierz napięcia AC między...
Coś mi tu nie pasuje. Powinieneś mieć trzy takie płytki, każda na fazę, z tym że tyrystor powinien być dużo większy i na radiatorze. Wtedy oznaczenie możesz sprawdzić z innej płytki. Honda raczej nie stosuje regulatorów z wejściem "sense". Musiałbyś mieć trzy tyrystory w okolicach diod prostowniczych. Dodano po 14 Chyba już wiadomo. Masz alternator...
Jest to bezszczotkowy alternator składający się z cewki i magneta od honda xl125 cross 90r. 2 uzwojenia są jedno do akumulatora ładowania i świateł a drugie do zapłonowej cewki.
witam mam pytanie do Dżemix jak z twoja usterką odnosnie szalejacych zegarów ja wczoraj mialem to samo. obiawy identyczne Hej, no już piszę - przyczyną były zaśniedziałe styki i te zwoje w alternatorze, jakieś tam styki i blaszki się poprzepalały w środku i czasem to powodowało jakieś spięcia i to że się nie ładował. Elektryk wymienił na wszelki wypadek...
kable od alternatora do kostki regulatora są nowe trochę grubsze niż te oryginalne, po podłączeniu regulatora i odpalaniu ten odcinek oryginalnych kabli regulatora grzeje się i to bardzo tak jakby były zbyt słabe... alternator pomierzony według serwis....
na kazdym z uzwojen alternator napiecie przy 1000-2500rmp wynosi 10 - 18 v ale po przekroczeniu progu 2500rmp calkowicie zanika Albo ci miernik przekracza skalę albo urwane przewody i od drgań się robi przerwa. Alternator bez wzbudzenia na zwykłym magnecie, regulator stratny.
A tam jest alternator bodajże akumulator 12V? Regulator napięcia masz sprawny.
niestety cewka sie nie zmieści pod magnetobo jest tam taki niby alternator ;) plan jest zakupic moduł dc z 4ma pinami i regulator koszt nie wielki wiec moge spróbowac,
Witam Szukam pomocy z lodowaniem w samochodzie Honda cr-v 2.4. Problem polega na tym że po wymianie alternatora świeci mi się kontrolka ładowania. Alternator podobno po regeneracji. Co ciekawe stary wariował i pokazywał dziwne napięcia ładowania. Raz 12v raz 14 a innym razem 13 albo wcale. Podobno stojan i regulator padł plus łożyska do wymiany bo głośny...
Okazało się że to regulator napięcia , dzięki za zainteresowanie i pomoc .
Dzięki:) Rozumiem, że jeżeli na tych trzech fazach z alternatora daje spore napięcie to alternator jest w porządku? Regulator do tej hondy to wydatek rzędu ~200zł, ale chyba gdybym dobrze poszukał to spasowałby jakiś tańszy od samochodu? rozumiem, że nie ma różnicy, jeżeli jest na 12V ewentualne podłączenie może być inne. W książce serwisowej jest wpis...
Jak pamiętam jedna szczotka dołączona do masy . Stosujesz regulator Ra2.
Na schemacie diody D5, D6, D7 mają być odwrotnie. Alternator 500W to bardzo dużo, więc nie ma co się dziwić że się palą. Typowo w motocyklach stosuje się alternatory o mocy około 350W. Z tego względu jakoś nie widzę aby samoróbka wytrzymała takie obciążenia. Po pierwsze potrzebny jest mostek trójfazowy na diodach Schotky, a po drugie mocne tyrystory....
Napięcie jest za niskie-prawidłowe to 14,4 - 14,6V. Gdyby tak się nie grzał, podejrzewałbym regulator napięcia, ale w takim przypadku najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie zwarciowe jednej (lub więcej) z 6-ciu diod prostowniczych wewnątrz obudowy alternatora. Efektem jest zwarcie 1-go z 3 uzwojeń statora do masy. Stąd zmniejszenie napięcia i grzanie....
jakoś wszelkie opisy statorów wskazują podobne wartości. Wiesz tyo że muchy mają pewne upodobania i jest ich miliony to nie znaczy ze to jest dobre dla wszystkich. Kolego nie masz racji stator z podłączonym regulatorem i akumulatorem nigdy nie wygeneruje 60V nawet 18v. Dodano po 2 A to że ci brakuje łądowania może być winą regulator i taki bym wymienił...
Wszystko byłoby proste gdyby auto było na miejscu. Teraz czeka go laweta prawie 200 km. Na 100% stawiałbym na regulator napięcia ale dlaczego czasami jest dobrze. Regenerowałem alternator w Peugeot Partner bo przestał ładować. Wtedy pierścień komutatora był wytarty do zera i wymiana szczotek wraz z regulatorem w komplecie. Nie zaglądałem nigdy do Hondy...
własny mostek z tyrystorem? Ja nawet nie wiem o czym do mnie rozmawiasz :) kłania się elektryk, ale dobry.... najgorsze jest to, ze częsci nie ma to tego cholerstwa. alternator praktycznie nieosiągalny, regulator tymbardziej, nie mówiąc o prostowniku. Mam nadzieję, ze elektryk się na tym zna i się podejmie :)
A wokół niego wiruje sobie koło magnesowe. Wszystko jasne. Ten regulator z jawy to już możesz sobie w buty wsadzić lub przerobić pokrywkę na popielniczkę. Ten alternator to właściwie duże dynamo rowerowe, do tego trzyfazowe. Regulacja tam polega nie na regulowaniu prądu wzbudzenia wirnika/magneśnicy jak to robi regulator, który właśnie niepotrzebnie...
jeśli masz alternator na zewnątrz to sprawdź mostek prostowniczy jeśli jes ok to wymień regulator
Witam. Zepsuł mi się regulator napięcia w hondzie i chcę go zastąpić osobno regulatorem i prostownikiem znalazłem temat na zagranicznym forum oto on: honda-cb750-s.456789.n3.nabble.com/Cheap... Alternator 260W jest obco wzbudny. Pytanie jaki dać mostek prostowniczy 3 fazowy? Serwisówka podaje...
[quote="corporation"]Panowie mnóstwo osób ma ten problem. U mnie też TPS zdaje się być dobry gdy mierzę oporność na wyłączonym lub napięcie na przekręconej stacyjce. Gdy odpalę auto i mierzę napięcie, miernik podaje całkowicie niezgodne wartości, sprawdźcie jak jest u was. Problem z różnicą napięć polega na tym że przy nie pracującym silniku prąd płynie...
Panowie, Trochę mnie nie było. Olśniło mnie, tylko nie wiem czy prawidłowo. Wg schematu wynika, że 3 cewki połączone są równolegle, a alternator jest 1 fazowy. Jakby je tak połączyć w gwiazdkę uczyniwszy 3 fazowy i podłączyć zwykły regulator motocyklowy z 5 pinami. Ktoś robił takie zmiany? Szymek
Zamiszczam to tutaj dlatego że moze sie to przydać wielu innym motocyklistom. Uzi 18 napisał: Oryginalny regulator na biegu jalowym daje 14-15 V. Tak jak w instrukcji. Przy zwiekszeniu obrotów napiecie spada do ok. 13 V przez co mam problemy z ladowaniem. Gdy Odlacze regulator i mierze V na alternatorze wraz z obrotami rosnie V. Co mozna w tym temacie...
Kolego, napisałem przecież, że wymieniony został! Tak czytałem to w pierwszym poście. Skoro jesteś pewien, że regulator jest sprawny w całym zakresie temperatury w jakiej pracuje (alternator się rozgrzewa podczas pracy) to pozostaje wymienić mostek prostowniczy, ponieważ zdarza się, że diody wzbudzenia pod wpływem podwyższonej temperatury zaczynają...
Alternator jest raczej sprawny sprawdzałem go pod względem zwarć do masy, daje poprawne napięcia na każdym odczepie jest takie samo i rośnie równo wraz z obrotami, popróbuje jeszcze z tymi żarówkami. Niestety nie da się tego naprawić zbyt duże uszkodzenia jedyne co się z tego nadaje to rezystory i kondensator. Próbowałem przeprowadzić symulacje na paru...
Witam. W wielkiej rozpaczy zwracam się do Was o pomoc. Cała historia wyglądała tak: Gdy kupiłem tę Hondę co jakiś czas gubiła mi prąd (świeciła się kontrolka akumulatora ale zaraz znikała i tak migała raz na jakiś czas). Problem migającej kontrolki jednak sam zniknął. Wczoraj podjechałem wieczorem pod sklep. Zgasiłem auto no i już go nie odpaliłem....
Myślisz i wyciągasz prawidłowe wnioski. To się chwali !!! :D Czy twój alternator ma wzbudzenie? Jakie? itd. itp. Pytanie: Proponowany przeze mnie regulator jest szeregowy czy równoległy? A może jeszcze jakiś inny? :D A te na tyrystorach? Dlaczego taki układ? W odpowiedziach na ostanie pytania tkwi sedno wiedzy.
To bez znaczenia czy silnik chłodzony wodą czy powietrzem. I tak musisz dostarczyć powietrze do odbioru ciepła. W twoim wypadku lepiej jak silnik chłodzony będzie powietrzem mniej kombinacji. Są silnik już fabrycznie zabudowane i wyciszone np. Hatz seria silent. Sprawny akumulator bez problemu może być ładowany dużym prądem. Krzywdy mu nie zrobisz....
Chyba dalej nie rozumiesz zasady działania tego regulatora. Napisałem, że tyrystory kolejno zwierają nadmiar mocy do masy, a przez diody (prawa pionowa grupa na rysunku) fazy między sobą. Układ jest trójfazowy, więc rozpływ prądów między fazami ciągle się zmienia. Ważne jest to, że w momencie otwarcia tyrystora alternator pracuje na zwarciu do momentu...
Z tego co widzę to tam jest typowe rozwiązanie stosowane w latach '70. Za ładowanie odpowiada tylko mostek Graetza, nie ma żadnego regulatora napięcia. Ładowanie jest na stałe spięte jako "pełen prąd" (uzwojenia połączone równolegle). Zazwyczaj w instalacjach z tamtego okresu pełne ładowanie było załączane razem z włączeniem oświetlenia głównego. Jeśli...
... Legenda o kiepskim bilansie elektrycznym malucha jest stara jak on sam. W powszechnym mniemaniu "alternator jest za slaby", ale to niekoniecznie prawda. Kazdy alternator zawodzi, kiedy regulator zle dziala. ... Tak wiec sprawdz, co masz "pod maska". Jest to jedna z ostatnich wersji malucha - alternator ma wbudowany regulator elektroniczny połączony...
Oczywiście jak zwykle wszyscy radzą tylko nikt pojecia nie ma .... Jakie znowu trafa, przetwornice? Jaka obcowzbudna prądnica??? Toć to zwykłe dynamo rowerowe tylko większe! Widział ktoś w dynamku wzbudzenie? Pedałowe chyba tylko :) hubiwit popatrz pod hasłem "regulator stratny) tudzież przejrzyj schematy instalacji motocyklowych gdzie alternator jest...
Jeżeli schemat jest adekwatny do sytuacji, to: 1. Zapłon jest CDI i jest zupełnie niezależny od ładowania i świateł - osobna cewka impulsator. 2. Ładowanie aku i inne obwody prądu stałego zasilane są z kolejnej osobnej cewki. Tam prawdopodobnie masz problem. 3. Światła to osobna cewka i osobny bardzo prostacki regulator równoległy. Czyli zwierający...
Witam Regulator napięcia łatwo sprawdzić: silnik pracuje i napięcie na akumulatorze powinno być w okolicach 14 V na pewno więcej niż 13V nawet jak światła są załączone. (proszę również pomierzyć napięcie zmienne nie powinno być. Nic Pan nie pisze o wyczyszczeniu podłączenia do akumulatora. Alternator moim zdaniem również powinien mieć masę, ale ja dawno...
Według moich informacji ten system zapłonu stosowany był wyłącznie w silnikach chłodzonych cieczą. Składak jakiś? W silnikach chłodzonych powietrzem stosuje się prosty moduł tzw. bezimpulsatorowy. Moduł który otrzymałeś z pewnością przeznaczony jest do motorowerów z silnikiem AM6, ew. Derbi (zapłon Ducati Energia). Nie ma opcji aby dało się go podłączyć...
Tak na gorącym chociaż nieraz pulsują po około 2-3 minutach a więc zanim jeszcze silnik osiągnie prawidłową temperaturę a nieraz dopiero po 30 minutach. A z tą kontrolką to ja nie wiem jak to rozpracowała Honda bo jak w zesżłym roku nie było ładowania to kontrolka się nie świeciła. Świeci tylko przed uruchomieniem silnika.
Witam, Problemem jest brak ładowania na wolnych obrotach (650-800) pod obciążeniem typu włączone światła oraz nawiewy wychodzi 12,5V-12,0. Na zimnym silniku (po nocy) w chwili odpalenia 14,3-14,5V bez obciążenia, z obciążeniem 14,1V i zaczyna spadać po pięciu minutach jest już 12,5V. Pomiar na zaciskach alt. porównywalny na aku. różnica 0,2V Wystarczy...
Na zdjęciu masz rezystor od świateł i regulatora napięcia (który był beznadziejnym rozwiązaniem układowym). Nie jest on konieczny do zapłonu, lecz jeśli chce się mieć dobre światła i ładowanie, trzeba usunąć ten rezystor, przerobić połączenie regulatora i zamontować typowy regulator od skutera. Dostrzegam że to wersja chłodzona powietrzem. Z tymi modelami...
mówisz o światłach mijania czy długich???przy właczeniu świateł alternator obciąża silnik i wtedy obserwujemy spadek napięcia może masz gdzieś jakieś zwarcie lub za duże obciążenie na lampach ... a jak jest obciążony silnik to sonda pokaże ubogą mieszankę... to tak samo jak z włączeniem klimy tylko że komputer podnosi wtedy obroty dla silnika i nie...
Rozepnij uzwojenia i mierz je pojedynczo. niestety miernikiem nie zmierzysz tak małej oporności. Wartość mierzona jest mniejsza niż wielkość błędu miernika. Tu mógłby pomóc tylko dokładny mostek pomiarowy. Uzwojenia mogą nie mieć przebić do masy ale mogą mieć zwarcia między zwojowe (dość częste w starszych maszynach). I wtedy też nieciekawie. Zastanawiające...
Aha czyli mimo wszystko powinna stacyjka gasić silnik?? no ok sprawdzę wszystko jeszcze raz. A możesz mi wytłumaczyć jak działa przekaźnik rozrusznika?? na takiej samej zasadzie jak każdy inny przekaźnik samochodowy??. Myślę że chyba w tym miejscu mam błąd ponieważ mój przekaźnik ma tylko dwa wejścia na konektory "dziewczynki" i dwa gniazda te na grube...
Witam Wszystkich. Czy ktoś ze zgromadzonych może mi pomóc ogarnąć sprawę ładowania aku w motorze ? Motocykl z 2004 Honda Hornet. Problem w tym ze powyżej 3 tys obr nie ładuje..A oto opis sytuacji: Napięcie akumulatora 12.6 V. Załączam zapłon (świecą światła) prąd mierzony na + dodatnim przewodzie z aku (-) 5.8 A Odpalam silnik.. 1500 obr/min - Napięcie...
Fajnie, ale to zadziała tylko raz i to krótko... A to cb650 nie ma alternatora ze wzbudzeniem tak jak cbx650? Który to rocznik?
Jaką elektronikę masz dwa alternatory i każdy ma swój regulator. Jak na takie same napięcie dołączysz B+ z B+ i B- z B- i do tego w zależności od regulatora pozostała wyjścia. Do tego akumulator wystarczy nawet mały 12Ah. Sprawdziłem od Mercedesa największe koło ma 143mm.
Można to pominąć. Sterownik silnika ingeruje w alternator z chwilą, gdy zwiększa się zapotrzebowanie na prąd (np praca elektrowentylatora, grzana szyba tylna).
Witam. sprawdź łożyska alternatora i szczotki na regulatorze napięcia.
Czarny z żółtym paskiem - elektrozawór odcinający paliwo. Jeżeli biały przewód podłączyłeś tak jak przedstawił to (at)michalrybka w poście #5. Będzie działać. Ale podłączasz wtedy wyjście z regulatora napięcia bezpośrednio do akumulatora z pominięciem bezpiecznika, który jest widoczny na schemacie. Chyba że w traktorku nie ma żadnych bezpieczników....
Lepiej nie bo jak ci sie omsknie przewod to spalisz regulator.
Przyczyną był regulator napięcia w alternatorze.
Zostaw regulator podłączony tylko do alternatora (wszystko inne odłącz) i zobacz czy wtedy się grzeje. Co to da? Regulator w moto tylko z nazwy jest podobny do samochodowego, są w nim wbudowane diody prostownicze które w samochodowym alternatorze są wewnatrz a człon regulacyjny nie steruje wzbudzeniem jak w samochodzie tylko jest to stabilizator równoległy...
Moze kolego jakies wyjasnienie dla tej odpowiedzi. Chodzi o to by dowiedziec sie czemu to slepa uliczka?
Regulator jest nowy napięcie z alternatora mierzone bez podpietego regulatora
W żadnym aucie tempomat nie jest wbudowany w ABS. Odłącz złączkę od alternatora, jak nie pali bezpiecznika to ubity regulator
Z którego roku ten samochód, jaki to ma silnik? Bo jak dla mnie to albo uwalona instalacja, albo regulator napięcia w alternatorze.
O zdjęciach raczej zapomnij. Trzeba nauczyć się czytać schematy elektryczne. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Znalezione w internecie: Szczegółowa analiza schematu okablowania fabrycznego i motocykla pokazuje: Jedna cewka z alternatora do zapłonu bezpośredniego Jedna cewka od alternatora do regulatora/odbiornika ładująca akumulator,...
Ha.. Dzięki ale duże kółko na schemacie to stacyjka (z cyframi), a to z mniejszymi kółkami to wyświetlacz biegów :D Już chyba wiem jak to pozałanczać. Dobry regulator też mam zrobiony. Pytanie jak tutaj działa gaszenie silnika?
Regulator taki sam jak w Tico, oplaca się kombinowac?
Jedynym prawdopodobnym wytłumaczeniem jest to że przypadkowo na przewód z alternatora podałeś masę, albo znaczne obciążenie co w czasie pracy silnika doprowadziło do uszkodzenia pomocniczych diod w alternatorze.Ale wtedy kontrolka powinna świecić cały czas. Obawiam się więc że masz uszkodzony w konsekwencji przebicia w diodach, również regulator napięcia....
Przewody sprawdzałem. W alternatorze wymieniony regulator napięcia, szczotkotrzymacz ze szczotkami.
Regulator oryginał Bosch? Na moim regulatorze widnieje takie oznaczenie F00M145206 jedyny jaki znalazłem pasujący do teog oznaczenia to z tej aukcji na innych stronach nic nie znalazłem pasującego : https://allegro.pl/oferta/regulator-alte...
OK ... a czy mógłbyś mi w prostych żołnierskich :D słowach wyjaśnić jak to wszystko działa (mam na myśli połączenie alternator po przewodzie W/Y z regulatorem AC i przednim oświetleniem oraz alternator i połączenie po przewodach P & Y z regulatorem/prostownikiem i następnie pozostałym oświetleniem ) ?
Setki razy było o tym. Typowy objaw braku ładowania. Miernik do ręki i pomiary. Zazwyczaj pada regulator napięci (regler) ale warto zmierzyć napięcie międzyfazowe alternatora.
Nie znalazłem schematu do 600RR. Jednak zakładając typowy układ ładowania z alternatorem 3F i regulatorem stratnym oraz filtrując przez niepowodzenia MalinaMM1 należy ... zadać kolejne pytania :D : 1. Czy próbowałeś przejechać te 6 km na samym aku? Pewnie nie, bo należałoby zupełnie wypiąć regulator napięcia! Na aku powinieneś zrobić 60 km a nie 6 km......
Przerwa w przewodach, przepalone bezpieczniki. Wymieniasz elementy bez diagnostyki, to jest działanie bez sensu. Problem z ładowaniem, a cewka wymieniona? Motocykl odpala/ kręci rozrusznik? Z Twojego nijakiego opisu wynika, że którąś wiązkę naruszyłeś i jakiś kabelek ma przerwę, Dodano po 1 Urządzenie: wystarczy multimetr. Dodano po 2 https://motormania.com.pl/porady/warszta...
Moja honda CB350four z 1972r miała i cewnę wzbudzenia i magnesy, dlatego pytam...
powinien być bezpiecznik 7,5a(jak dobrze pamiętam)a obok niego przekażnik alternatora,styki zaśniedziały,coś się rozłączyło...sprawdz przekażniki!
prawie wszystkie powyższe posty świadczą o nieznajomości tematu... proponuję poczytać jak działa instalacja w motocyklach ze stałym wzbudzeniem - yamaha cbr 1100 nie istnieje, a honda cbr1100xx, honda vfr 750, honda xrv 750, honda cbr900rr mają właśnie takie regulatory i od nich powinien pasować, o ile ta samoróbka alternator się do tego nadaje.......
Regulator raczej powinien być, tyle tylko, że jest schowany wewnątrz obudowy alternatora. Jeżeli naięcie ni jest utrzymywane na odpowiednim poziomie, to pewnie padł właśnie regulator napięcia.
witam,wejdż na www.123bikes.co.uk/acatalog/index.html ,wybierzregulators,a następnie honda ,może tam coś znajdziesz.pozdrawiam
Ok postaram się to przesmarować co widać oraz sprawdzić połączenie masy i alternatora. Może to być uszkodzony regulator napięcia czy to nie ma z tym nic wspólnego?
Widzę że masz założony tuningowy moduł. Skutery Hondy z końca lat '90, zwłaszcza te przeznaczone na rynek niemiecki, miały w niektórych modelach nietypowe blokowane moduły zapłonowe, do których doprowadzone było zasilanie +12V po stacyjce. To samo w niektórych chińskich skuterach z rynku niemieckiego. Gdy założysz zwyczajny moduł zapłonowy, to robi...
Trochę odgrzany temat, ale ciekaw jestem czy założyłeś to oświetlenie. Temat jest dość ciekawy, sam mam cr 85 i zastanawiam się czy realne jest założenie w niej lamp. Obawiam się że w Twoim krosie możesz zapomnieć o lampach, chyba że uda Ci się kupić magneto/uzwojenie alternatora do swojego sprzęta. To co masz to tylko impulsator do wytworzenia iskry,...
Witam! Problem mam jak w temacie. Alternator nie ładuje mi wogole aku Stalo to sie rano(wczoraj jeszcze wszystko gralo) wyjechałem autem przejechalem kawalek zgasilem auto i nie moglem juz go odpalic. W domu sprawdzilem i okazalo sie ze alternator wcale nie laduje akumulatora. Po podlaczeniu aku do prostownika i naladowaniu aku pokazywal mi 12.5 V po...
Pomiar napięcia na alternatorze wskazuje że jest raczej sprawny. Spróbuj zmierzyć napięcie, na żółtych kablach, z podpiętym regulatorem. Jakie napięcie jest na starym regulatorze?
Regulator napięcia: wtyczka 2 + 2 górny rząd : plus na akumulator, ładowanie z alternatora dolny rząd: ładowanie z alternatora, masa Rozumiem, że jako masa podpinam minus akumulatora? Minus od akumulatora mam dopięty do ramy jako mase.
witam problem jest tego typu; chodzi o motocykl marki Honda cx 500 custom mam bardzo słabe ładowanie z alternatora /w który nie ma szczotek/ wychodzą trzy przewody od kilunast małych cewek wzudzanych kołem magnesowym, przewody łączą sie z regulatorem i jak sądzę prostownikiem w jednym urządzeniu;; za regulatorem wychodzi prąd ok24vnapięcia zmiennego...
Nie sądze żeby to była wina predkości obrotowej , chyba ze alternator nie jest oryginalny i przełożony z innego auta , wtedy koło pasowe może być za duże i altek ma za małą predkość , wydaje mi sie ze padł 1. Regulator 2. Szczotki 3. Uszkodzony akumulator sam z siebie pobiera za dużo prądu 3. Gdzieś na stykach jest zabrudzenie albo zasniedzenie Zrob...
Przegrzebałem bardzo dużo for internetowych. No i tam piszą, że najlepiej jest kupić wiązkę i alternator. Nie wiem co mierzyć :( Jak na razie to sprawdziłem cewkę wn. Jakbyście mogli, to podpowiedzcie jak sprawdzić regulator napięcia, alternator, tą stopkę i czy nie występuje u mnie jakieś zwarcie.
Bardzo przepraszam za pomyłkę. Dziękuję za pomoc - o jakimś konkretnym regulatorze kolega pisze podając kolory? Czy to typowe oznaczenie wszystkich takich regulatorów/prostowników. Czy dobrze zauważyłem że o ile Honda stosuje zespół "prostownik; stabilizator" to w Tohatsu jest tylko prostownik bez stabilizacji? A czy kolega może ma pomysł jak podłączyć...
Cześć. Może ktoś podpowiedzieć, jak prawidłowo zdiagnozować przyczynę braku ładowania w motocyklu Honda XL125 z 90 roku? Instalacja jest 6V. Z alternatora do regulatora idą 2 przewody, regulator to SH523 firmy Shindengen. Nie mogę znaleźć książki serwisowej ani właściwego "wiring diagram" dla tego rocznika a nowsze mają już instalację 3 fazową 12V i...
witam od dwóch dni na wolnych obrotach świeci mi się kontrolka ładowania ale to pół biedy nic z tym nie zrobiłem dopiero dzisiaj jadąc na początku stryskiwacze ledwie pryskały puzniej radio samo gasło nie wiem czy światła świeciły następnie zaświeciła się kontrolka wspomagania a to wszystko w dwie minuty zatrzymałem się zgasiłem i już nawet nie zakręcił...
W takim razie mozesz miec przebicie miedzy zwojami alternatora pod obciazeniem, druga mozliwosc to uszkodzony regulator. Podmien po kolei te czesci na pewne, najlepiej ze sprawnego motocykla
Witam Mam problem z Honda CBR600F4I . Po rozgrzaniu motor się dusi brak mocy strzela z tłumika , spada napięcie do 11v wymieniłem regulator napiecia, świece, zmierzyłem napięcie alternatora przy 6000 tys ma ok 50v . Po rozgrzaniu obroty spadają do 800, jak zgaszę motocykl ciężko go odpalić, trzeba dodać gazu aby zaskoczył. Rozlanczalem pokoleji cewko...
alternator honda regulator napięcia alternator honda regulator napiąć alternator honda
firefox odpowiedzi wzmacniacz harman testowy audio
zasilacz wzmacniacz 1000w zasilacz wzmacniacz 1000w
Pralka z autodozowaniem - czy warto inwestować? Structum 500 mg a post przerywany i religijny – czy kapsułki przerywają post?