Szanowny Panie Moderatorze.Ten sam alternator zabudowany w samochodzie pracuje z przedziałem prędkości do około 5000 obr/min w zależności od obrotów silnika.Regulator wpięty szeregowo w uzwojenie wirnika ma za zadanie utrzymać określone parametry i utrzymać odpowiedni poziom magnetyczny wirnika aby napięcie na akumulatorze nie było wyższe od 14.5V Alternator...
Jak pamiętam jedna szczotka dołączona do masy . Stosujesz regulator Ra2.
Tak jest tam olej, cały alternator oraz magneto w nim pływa, domniemam że z racji chłodzenia.
Według katalogu ABE9004 i ABE9027.
Walnięty prostownik(dioda) w alternatorze.
czy to może być problemem To jest problem tylko ze sprężarką a nie z tym wahaniem napięcia, wygląda na alternator...
L (D+) - lampka alternatora-sygnał wejściowo /wyjściowy; Fr -sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu alternatora(field report) G- jak IG, w niektórych rozwiązaniach służy do wyłączenia alternatora
Uszkodzony sterownik silnika plus brak zasilania po zapłonie na alternatorze
Jaki problem. Większość alternatorów osiąga swoją pełną moc przy około 8000 obrotów na minutę. Więc przekładnia 1 do 3 całkowicie wystarczy. Alternator samochodowy wytwarza 12V od ciężarówki 24V, więc potrzebujesz 180A alternatora przy 12V.
Alternator zwrócony, kolejny który dostalem działa już prawidłowo, uszkodzony był regulator napięcia wbudowany w alternator.
Jakie napięcie masz w hondzie.Jeżeli 6Vto z Trabanta 12V z Fiata oba po około 20,-zetów.Pod warunkiem że masz alternator ale Honda zawsze miała najnowsze rozwiązania.
Tu się nie ma nad czym upewniac.
Wiatm. Jakie lozyska do alternatora denso dan985 honda crv 2.2 ctdi.
W skrzynce bezpiecznikowej jest bezpiecznik 100A od zasilania alternatora więc od tego trzeba zacząć.P
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
W tym roczniku gasi regulator napiecia , alternator do wyjęcia mostek sprawdz na obciążenie jak ok zmień regulator.
Autor zmienia położenie telefonu i słychać tylko alternator. Przydało by się jeszcze pomiar napięcia i prądu.
Cześć. Oprócz wymienionych przez Ciebie narzędzi, konieczny będzie jeszcze akumulator. Bez niego alternator się nie wzbudzi. Podłączenie: Oczywiście minus akumulatora do obudowy alternatora, a plus do śruby prądowej na alternatorze. W kostce IG do plusa akumulatora L do żarówki, a drugi koniec żarówki do plusa akumulatora. Wiertarka na maksa i wtedy...
Oba łozyska takie same.
Setki razy było o tym. Typowy objaw braku ładowania. Miernik do ręki i pomiary. Zazwyczaj pada regulator napięci (regler) ale warto zmierzyć napięcie międzyfazowe alternatora.
Kupuj na 99,9%. Tylko nie rób mu takiej przeprawy jak poprzednikowi. Nigdy nie odłączaj akumulatora ani alternatora na pracującym silniku!
Regulator napięcia może się różnić. Może być że mimo, że wygląda tak samo to brakuje np, pinu L w tym regenerowanym bo jest z innego auta gdzie instalacja jest inna.
Przyczyną był regulator napięcia w alternatorze.
Moc alternatora nie jest krytyczna. I tak większość mocy powinna wydzielać się w uzwojeniach alternatora! Pod warunkiem, że rezystancja przewodów/złączek nie jest zbyt duża i uzwojenia mają identyczne parametry (rezystancja i indukcyjność). Asymetria może prowadzić do przeciążenia jednej fazy. Poza tym regulator też musi być przygotowany do swojej roli...
Prawdopodobnie brakuje zasilania na FR.P
witaj kolego i jak rozwiazales sprawe z alternatorem bo mam taka sama sprawe ta sama sytuacja
Jeśli ciężko chodzi mogą to byc zużyte łożyska w alternatorze.
Dzięki, w czwartek podjadę do warsztatu i im opowiem historię z przebiciami międzyzwojowymi na alternatorze.
To co opisujesz to niemożliwe. Masz dwie masy ? Odpinasz klemę + lub - i wstawiasz amperomierz. Wyniki w obu przypadkach muszą być takie same.
Kolejna wpadka totalna, wyjmij alternator Honda Civic bodajze 7 gen. 1,7 cdti silnik opel by isuzu.... Z góry sprężarka od klimy z dołu sanki. Odkręcić bez problemu ale pokonać nim zakręt żeby wylazł przez nadkole pod zderzakiem to dopiero sztuka. Ostatecznie wyciągnięty w następujący sposób- jeden się z nim szamocze a drugi kawałem rury i łapką ciągnie...
To wtedy do naprawy alternator.
Witam wszytskich ma nastepujacy problem z alternatorem ktory siedzi w hondzie civic IVgen tylko ze jest to zamiennik i alternator widze ze jest toyoty wyciągałem go i podlaczylem krecac wskazuje lądowanie lecz gdy obruce go w reku to przestaje czasami jak dobrze go na ziemi położę to będzie wytwarzał prad typu 11V tak jakby nie zawsze łączyło coś w...
Rozmawiali my na maila, uszkodzone uzwojenie alternatora
alternator rozebrać ,obejrzeć wewnątrz,sprawdzić stan pierścieni i szczotek dzięki za radę - przynajmniej wiem gdzie szukać. Dziś popukałem lekko drewnianym trzonkiem młotka w obudowę alternatora - kontrolka zgasła. Mam chwilę spokoju ale jak najszybciej muszę sprawdzić alternator
Ach ta Honda i te jej mieszanie w osprzęcie ;) Niby fabrycznie tam jest alternator 60A. Mniejsza o to, co do klimy... zazwyczaj samochody wyposażone w klimę mają mocniejsze alternatory, możesz pójść w tym kierunku, szukać czegoś Plug&Play i mieć 90A, jak mówisz, za 250zł. Albo znaleźć dużo mocniejszy alternator za tą samą cenę i poświęcić 50zł dla jakiegoś...
Sprawdź masę modułu zapłonowego, ew. masę między modułem a alternatorem.
Wreszcie znalazłem odpowiedź na nurtujące mnie pytanie: "A teraz trochę praktyki z życia alternatora: jedziemy samochodem, jest wilgotno, zaparowała tylna szyba. Włączamy więc jej ogrzewanie, czyli odbiornik prądu, dość "ciężki" pod względem poboru, bo 150 watowy. Napięcie w sieci naszego auta trochę spada, co natychmiast jest rejestrowane przez elektroniczny...
Przecież w DT jest seryjnie regulator napięcia. Nie pamiętam już czy tam są światła z akumulatora czy alternatora. Honda MTX 80 ma alternator przystosowany do świateł z alternatora, więc tylko kwestia połączenia dwóch przewodów. Jak podłączyłeś bezpośrednio do alternatora oświetlenie to się nie dziw że się żarówki spaliły, bez regulatora wystarczy jedno...
To ile ten woltomierz pokazuje w trakcie jazdy? Bo brak ładowania w Goldwingach to nie nowość - zawsze uszkodzony alternator.
Z którego roku ten samochód, jaki to ma silnik? Bo jak dla mnie to albo uwalona instalacja, albo regulator napięcia w alternatorze.
- bateria laduje przy obciazeniu swiatlami na 14.5v (sprawdzilem tylko podczas 5 minut pracy silnika), - Na 3 zoltych fazach alternatora mam obecnie: 6.7-7v przy 1.400 obrotow bez obciazenia, Takie wyniki będziesz miał mierząc zwykłym miernikiem, przy całkowicie sprawnym ładowaniu. Sprawdź sobie na oscyloskopie jaki kształt sieczki ma napięcie fazowe...
Akumulator nowy, alternator spradzony.
A to normalne że układ chlodzacy nie działa ,jak alternator padł?
Jeżeli pytają, "czy jest napięcie akumulatora- tak - nie", a Ty masz 0,05V, to jasne, że nie, bo akumulator ma około 12V (albo więcej przy pracującym alternatorze).
Hej długo nie odpowiadałem i za radą m26 i znakami na niebie i ziemi wymieniłem alterantor , teraz na nowym po odpięciu klemy jak zaliczy się klima auto gaśnie ale na podpięty akumulatorze już nie , normalne czy coś jednak nie tak ? Dodano po 45 Znowu będzie zabierać prad czy kwestia dotarcie się alternatora ?
Witam ponownie, temat muszę odświeżyć, trochę się doinformowałem, i myślę że zadam bardziej odpowiednie pytania niż ostatnio :) od początku. samochód mazda RX8 ze swapem silnika z hondy civic type R K20z4 w maździe alternator jest typu P - D - wtyczka posiada dwa kable które idą bezpośrednio do ECU, jeden służy do sterowania alternatora i jest sygnałem...
Moze kolego jakies wyjasnienie dla tej odpowiedzi. Chodzi o to by dowiedziec sie czemu to slepa uliczka?
Po odłączeniu 4-pinowej kostki od alternatora. Oznacza że to wina alternatora ponieważ gdy nie jest obciążony świst znika. Napisz co było robione przy alternatorze. Czy były wymieniane łożyska.
Magik w warsztacie powiedział żebym ściągała klemy. Zmienić warsztat :D Jeśli akumulator został odłączony i po nocy nie odpalił, to jest on uszkodzony lub nie doładowany przez "sprawny" alternator.
Tak będzie pasował jeżeli jest tes samej mocy.
(at)Grzelastce Zamiast na dmuchawie ogrzewania, sprawdź napięcia przy właczonych światłach drogowych. Prawdopodobnie skorodowane połączenia mas - silnik - alternator - akumulator - karoseria.
Uderzając w śrubę (ściągacz) od czoła, wirnik ustąpił.
Po pierwsze to sprawdź miernikiem jaki jest prąd ładowania na akumulatorze. Sprawdź również bezpieczniki i zobacz czy któryś nie jest spalony lub zaśniedziały. Zobacz kable przy alternatorze jeszcze.
kolego jak było by zwarcie to raczej by w ogóle nie ładowało przewody mogą się też grzać jak są źle podłączone albo za słabo najpierw sprawdz styki czy czasem nie zaśniedziały podokrecaj je mocno sprawdź czy akumulator ma też prawidłowo zamocowane klemy Dodano po 1 jak nie pomoże to raczej jedź do elektryka problemem może być sam alternator
Tam jest zastosowany tzw system pomiaru poboru prądu przez auto-ELD jeśli komputer silnika zadecyduje,że potrzeba więcej prądu to zwiększa wydajność alternatora.Odłączając sygnał sterujący powodujesz,że alternator zaczyna pracować z pełną mocą
kierbedz4 , widzę że nie masz pojęcia o mechanice motocyklowej, a szczególnie motocykli japońskich w których z mechaniką samochodową nie ma nic wspólnego. Powiem tyle - poszukać na elektrodzie, było kilka tematów o ładowaniu w motocyklach. Jeśli stator jest uszkodzony to trudno będzie to zdiagnozować, efektem będzie przepalanie regulatorów napięcia...
odblokowanie sterownika nie ma nic wspólnego z ładowaniem i szybkością. sprawdz zasilania licznika ( jeśli masz możliwość to sprawdż czego brakuje na lamce ładowania , masy z alternatora czy "15").
Jeżeli przewód pomiędzy akumulatorem a alternatorem jest sprawny i w instalacji po odpaleniu auta jest ponad 14V to wygląda na to że masz walnięty akumulator.
No kable to tak na oko fi6-7 z gumą :P samej miedzi moze fi3-4. Chyba od kabli zacznę. Jak Ci światełko miga to kabelki masz wystarczające, jest pobór, brak prądu, gdyby były za cienkie, grzały by się a światło by nie przygasało. Jeżeli pobierasz prąd z akumulatora i masz spadki napięć, jak koledzy radzą, sprawdź akumulator i alternator.
Mam taki problem: gdy podłącze alternator w hondzie civic bez osłony od strony gniazda kontrolka ładowania gaśnie, a gdy z osłoną nie gaśnie???
Jaki tam masz alternator, Denso czy Bosch?
Honda Jazz 1,4B, 2005r.usterka trudna w zlokalizowaniu ponieważ od czasu do czasu zaczynają migać kontrolki, zegary skaczą a samochód zwalnia. Po zmniejszeniu obrotów wszystko wraca do normy. Wstawiłem wskaźnik napięcia do gniazdka zapalniczki i okazało się, że podczas tych problemów napięcie przekracza 16V. Mógłbym podejrzewać regulator napięcia w...
Witam mam podobny problem z moją hondą ,odpala za pierwszym razem , ale gdy zbliżam się do świateł i zaczynam chamować zapalają się kontrolki od akumulatora i oleju zaczyna gasnąć ,ale gdy puszcze hamulec i dam więcej gazu szarpnie i jedzie dalej . Jak silnik się rozgrzeje, to masz problemy z odpalaniem? Nie znam się na Hondzie, ale to może być czujnik...
Podjedź do elektryka, niech sprawdzi ładowanie i szczotki w alternatorze. Żeby nie było holowania, albo wzywania lawety w nocy. Pozdrawiam.
Mialem podobny problem, wina byl walniety stojan na alternatorze, napiecie spadalo ponizej 12V i takie podawalo na komputer. Miernik cegowy tez pokazal bardzo niski prad ladowania.
Fajnie, ale to zadziała tylko raz i to krótko... A to cb650 nie ma alternatora ze wzbudzeniem tak jak cbx650? Który to rocznik?
Niestety, uszkodzenie mostka prostowniczego. Konstrukcja modułu nie pozwala na naprawę, więc pozostaje wymiana na nowy. Przed podłączeniem nowego upewnij się czy alternator na silniku nie jest uszkodzony, wizualnie czy nie widać śladów przegrzania. Elektrycznie trudniej go sprawdzić.
U mnie był przepalony przewód w wiązce, jak go znaleźć majster zapalił samochód i lał wodą po przewodach w tym miejscu co jest przepalony przewód auto zgaśnie. Zaczęło się od tego że alternator dawał 15V napięcia.
Więcej Cię będzie kosztowała niż używka kompletna z alternatorem , a może regeneracja , myślałeś o tym.
alternator 3 fazowy,wytwarza napięcie min 17V max 60V. Czyli typowo. Zastosowałem regulator od Motocykla Honda VFR napięcie niby 14.6V Też typowo, ale czy w całym zakresie obrotów ? I pytanie ? Z alternatora wychodzi 3 czy 5 przewodów, innymi słowy czy to alternator z magnesami trwałymi czy też ze wzbudzeniem zewnętrznym?
W żadnym aucie tempomat nie jest wbudowany w ABS. Odłącz złączkę od alternatora, jak nie pali bezpiecznika to ubity regulator
dokładnie alternator potrafi zatrzymac silnik
Cześć! Poszukuję schematu z wartościami układu elektrycznego motocykla Honda CRF450R 2011. Informacji o pojemności kondensatora, napięciu alternatora. Z góry dzięki za pomoc! Pozdrawiam, Jarek
AC- prąd przemienny i jak widzisz idzie do oświetlenia a z regulatora nie wychodzi tylko wchodzi spójrz na kostkę te z prawej strony i na strzałki obrazujące kierunek przepływu. A samowzbudny nie oznacza samo regulującego się alternatora.
10.7V z obciążeniem świadczy o tym, że instalację zasilał akumulator. I teraz albo ten motocykl tak ma, albo coś nie tak jest z alternatorem i/lub regulatorem.
witam problem jest tego typu; chodzi o motocykl marki Honda cx 500 custom mam bardzo słabe ładowanie z alternatora /w który nie ma szczotek/ wychodzą trzy przewody od kilunast małych cewek wzudzanych kołem magnesowym, przewody łączą sie z regulatorem i jak sądzę prostownikiem w jednym urządzeniu;; za regulatorem wychodzi prąd ok24vnapięcia zmiennego...
Sprawa rozwiązana, to nie spalanie stukowe tylko alternator mi dzwoni:P
Alternator ma wbudowany prostownik (właśnie znalazłem taką info. w sieci) i myślę, że tam spaliliśmy jakąś diodę. Jakie jest prawdopodobieństwo, że przepaliło się uzwojenie? Gdzie nie zapytam to wszyscy raczej mówią że małe... tym bardziej, że to wszystko chodzi w oleju i chyba nie tak łatwo jest przegrzać uzwojenie 2 sek. zwarciem? Aha. Jakie powinno...
Cześć! Mam mały problem ze starą Hondą. W załączniku umieściłem schemat elektryczny. Czerwoną strzałką zaznaczyłem alternator. Regulator napięcia to ten kwadrat z 3 nóżkami na schemacie. Środkowa nóżka idzie do aku i na instalację jako +, na środku jest śruba do masy (ramy). Pozostałe 2 nóżki powinny przyjmować energię z cewek. Oryginalnie był to regulator...
Można to pominąć. Sterownik silnika ingeruje w alternator z chwilą, gdy zwiększa się zapotrzebowanie na prąd (np praca elektrowentylatora, grzana szyba tylna).
Nie będzie tak łatwo. Zapłon jest podobny jak w Suzuki Katana/Zilion. Ze względu na konstrukcję zapłonu (jedno uzwojenie) nie ma możliwości przerobienia na zwykłe CDI. Konieczna byłaby wymiana alternatora i przeróbka instalacji elektrycznej. Ewentualnie założenie modułu DC-CDI, ale z tym bywa różnie z trwałością.
A czy nie zacierają się łożyska w alternatorze lub coś podobnego?
(at)zorro37 P0600 HONDA Possible Causes Faulty Engine control Module (ECM) Engine control Module(ECM) harness is open or shorted Engine control Module (ECM) cicuit poor electricl connection (zabrudzone zlacza (?) Low battery voltage - Troche niskie to napiecie u Ciebie (!) *** P0563 HONDA Possible Causes Battery defective Loose or missing alternator...
Regulator jest nowy napięcie z alternatora mierzone bez podpietego regulatora
Linka musi mieć luz. Gdy ściągniesz filtr powietrza zobacz, czy przepustnica całkowicie zamyka się (opada na dół) przy wykręcaniu śruby regulacji obrotów. Wyczyść gaźnik. Ze śrubami w Hondach i jego licencjach (Peugeot, Kymco, Sym) że są to śruby wygniatające gwint o przekroju trójkątnym, po ich ponownym dokręcaniu następuje zrywanie gwintów i już nie...
tak się podczepię do tematu... zastanawiam się czy moja hanka z fabrycznym alternatorem uciągnie cp 1502... honda civic 1,3, rok 1994
Zależy pewnie od konstrukcji myjki, jeśli uzwojenia silnika również pracują w oleju to różne dodatki z nowoczesnych olejów mogą powodować degradację izolacji uzwojeń , np honda dla silników motocyklowych w których alternator pracuje w oleju silnikowym stanowczo zabrania wszystkich nowoczesnych olejów z dodatkami.
Witam. od paru dni mialem problem z ladowaniem w mojej Hondzie ale jakos to przezylem ladujac aku w nocy prostownikiem i odpalajac "na pych" po pracy, az do upragnionego weekendu kiedy to postanowilem rozebrac, pomiezyc i oto co mi wyszlo: regulator padniety - napiecie 1 - 3 v na wyjsciu, na kazdym z uzwojen alternator napiecie przy 1000-2500rmp wynosi...
Miał by, przynajmniej ABS powinien się zaświecić, ale być może w tym przypadku on i z ładowaniem świecił :D Jakieś 4 miesiące temu pomagałem takiemu kierowcy z odpaleniem auta (stara, bardzo stara honda). Też był zdziwiony, jak go zapytałem, gdzie ma Pan pasek do alternatora? Ale ani kontrolki, ani wskaźnik temperatury i wylewający się płyn chłodniczy...
Nie tylko przez stacyjke , to jest jeszcze bardziej skomplikowane bo przechodzi przez włącznik świateł, kiedy włączasz światła zostają dołączone dodatkowe uzwojenia alternatora
Dzięki za pomoc. Za niedługo dorwę baterię do miernika. A jak regulator nie ma nic do modułu zapłonowego, to co reguluje prąd zmienny trójfazowy który wytwarza alternator? Bo w nsr prąd na iskrę wytwarza osobne uzwojenie alternatora - tyle wiem.
Zrobione,pasek alternatora przetarł przewód czujnika wału.
Do ładowania jest ładowarka. Prostownik służy do prostowania prądu i jest elementem zasilacza ładowarki . Można doładować baterię rozruchową drugą podłączoną równolegle, co umożliwi rozruch motocykla i dalsze ładowanie baterii. Ładowarki ładują naterie kwasowo ołowiowe do napięć wyższych niż alternator i lepiej ładują.
Kolego łożyska się zatarły w alternatorze i chyba się spalił.
Raczej alternator jest ok
Bezpieczniki sprawne?
Przewody sprawdzałem. W alternatorze wymieniony regulator napięcia, szczotkotrzymacz ze szczotkami.
Szczerze, to nie mam pojęcia o elektryce jako takiej, instalacja jest 6 V na prądnicy, a nie alternatorze.
Nie rozumiem dlaczego od razu katastrofa po prostu na tym bezpieczniku jest wiele innych urządzeń i po to jest bezpiecznik , nie wiem czy akurat chodzi o 7A od między innymi ładowania.Jeżeli po jakimś czasie znowu wyleci można dać 10A, a martwić się dopiero jak ten wyleci.P
Jest to bezszczotkowy alternator składający się z cewki i magneta od honda xl125 cross 90r. 2 uzwojenia są jedno do akumulatora ładowania i świateł a drugie do zapłonowej cewki.
honda alternator schemat alternator honda honda alternator schemat
zawór dwubarowy krups brother gruby papier gniazdo przyczepy pinowe
freetz master technics overload
TCL 40-MT21X7-MPA2HG AU501 SMD 6-Pin IC Equivalent: OB2269, LN5S15 Pinout and Replacement Radio samochodowe Android nie wymaga ponownego wpisywania kodu