Reasumując autor chce uzyskać 2kW mocy elektrycznej, jakiej mocy silnika należy użyć żeby to działało , zakładając że musimy użyć multiplikatora do zwiększenia obrotów. Należy użyć praekładni. Moc silnika spalinowego wynika ze sprawności układu. Czyli alternatora i przekładni. 4kW na wale silnika spalinowego powinno wystarczyć. Problemem będzie raczej...
System Dual Honda/Acura stosowała od wczesnych lat 90-tych i stosuje do dzisiaj, a konstrukcja niewiele się zmieniła (jako nieliczni stosują zasadę, jeśli coś jest niezawodne i działa - to tego nie zmienia się): [url=]Honda's Dual-Mode Charging System
L (D+) - lampka alternatora-sygnał wejściowo /wyjściowy; Fr -sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu alternatora(field report) G- jak IG, w niektórych rozwiązaniach służy do wyłączenia alternatora
Według katalogu ABE9004 i ABE9027.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... http://plugstype.eu/index.php
czy to może być problemem To jest problem tylko ze sprężarką a nie z tym wahaniem napięcia, wygląda na alternator...
Jak pamiętam jedna szczotka dołączona do masy . Stosujesz regulator Ra2.
W skrzynce bezpiecznikowej jest bezpiecznik 100A od zasilania alternatora więc od tego trzeba zacząć.P
Tak jest tam olej, cały alternator oraz magneto w nim pływa, domniemam że z racji chłodzenia.
Cześć. Oprócz wymienionych przez Ciebie narzędzi, konieczny będzie jeszcze akumulator. Bez niego alternator się nie wzbudzi. Podłączenie: Oczywiście minus akumulatora do obudowy alternatora, a plus do śruby prądowej na alternatorze. W kostce IG do plusa akumulatora L do żarówki, a drugi koniec żarówki do plusa akumulatora. Wiertarka na maksa i wtedy...
Walnięty prostownik(dioda) w alternatorze.
Wiatm. Jakie lozyska do alternatora denso dan985 honda crv 2.2 ctdi.
Oba łozyska takie same.
Autor zmienia położenie telefonu i słychać tylko alternator. Przydało by się jeszcze pomiar napięcia i prądu.
Uszkodzony sterownik silnika plus brak zasilania po zapłonie na alternatorze
Tu się nie ma nad czym upewniac.
Moc alternatora nie jest krytyczna. I tak większość mocy powinna wydzielać się w uzwojeniach alternatora! Pod warunkiem, że rezystancja przewodów/złączek nie jest zbyt duża i uzwojenia mają identyczne parametry (rezystancja i indukcyjność). Asymetria może prowadzić do przeciążenia jednej fazy. Poza tym regulator też musi być przygotowany do swojej roli...
Masz sprawdzać po to by być pewnym że nstalacja w aucie jest ok. Pojedziesz do chłopa i co mu powiesz? Panie alternator żeście zepsuli a nie naprawili. A potem się okaże że bezp spalony.
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Prawdopodobnie brakuje zasilania na FR.P
Jakie napięcie masz w hondzie.Jeżeli 6Vto z Trabanta 12V z Fiata oba po około 20,-zetów.Pod warunkiem że masz alternator ale Honda zawsze miała najnowsze rozwiązania.
To co opisujesz to niemożliwe. Masz dwie masy ? Odpinasz klemę + lub - i wstawiasz amperomierz. Wyniki w obu przypadkach muszą być takie same.
Ach ta Honda i te jej mieszanie w osprzęcie ;) Niby fabrycznie tam jest alternator 60A. Mniejsza o to, co do klimy... zazwyczaj samochody wyposażone w klimę mają mocniejsze alternatory, możesz pójść w tym kierunku, szukać czegoś Plug&Play i mieć 90A, jak mówisz, za 250zł. Albo znaleźć dużo mocniejszy alternator za tą samą cenę i poświęcić 50zł dla jakiegoś...
Lepiej nie bo jak ci sie omsknie przewod to spalisz regulator.
Jeżeli przewód pomiędzy akumulatorem a alternatorem jest sprawny i w instalacji po odpaleniu auta jest ponad 14V to wygląda na to że masz walnięty akumulator.
- bateria laduje przy obciazeniu swiatlami na 14.5v (sprawdzilem tylko podczas 5 minut pracy silnika), - Na 3 zoltych fazach alternatora mam obecnie: 6.7-7v przy 1.400 obrotow bez obciazenia, Takie wyniki będziesz miał mierząc zwykłym miernikiem, przy całkowicie sprawnym ładowaniu. Sprawdź sobie na oscyloskopie jaki kształt sieczki ma napięcie fazowe...
Kupuj na 99,9%. Tylko nie rób mu takiej przeprawy jak poprzednikowi. Nigdy nie odłączaj akumulatora ani alternatora na pracującym silniku!
Tam jest zastosowany tzw system pomiaru poboru prądu przez auto-ELD jeśli komputer silnika zadecyduje,że potrzeba więcej prądu to zwiększa wydajność alternatora.Odłączając sygnał sterujący powodujesz,że alternator zaczyna pracować z pełną mocą
Witam... Pacjent 2.2 dtci 2006r.. Kilka razy rozładowanie akumulatora... Po pierwszym razie wymiana regulatora napięcia.. Miesiąc spokoju.. Następnie padł całkowicie alternator.. Po wymianie (sprawdzony na stole - sprawny) po miesiącu znów rozładowany aku.. Mechanik podczas sprawdzania doszedł do takiego wniosku... Wszystko jest dobrze do momentu kiedy...
Uderzając w śrubę (ściągacz) od czoła, wirnik ustąpił.
alternator rozebrać ,obejrzeć wewnątrz,sprawdzić stan pierścieni i szczotek dzięki za radę - przynajmniej wiem gdzie szukać. Dziś popukałem lekko drewnianym trzonkiem młotka w obudowę alternatora - kontrolka zgasła. Mam chwilę spokoju ale jak najszybciej muszę sprawdzić alternator
A to normalne że układ chlodzacy nie działa ,jak alternator padł?
Jeśli ciężko chodzi mogą to byc zużyte łożyska w alternatorze.
Regulator napięcia może się różnić. Może być że mimo, że wygląda tak samo to brakuje np, pinu L w tym regenerowanym bo jest z innego auta gdzie instalacja jest inna.
Przyczyną był regulator napięcia w alternatorze.
Przecież w DT jest seryjnie regulator napięcia. Nie pamiętam już czy tam są światła z akumulatora czy alternatora. Honda MTX 80 ma alternator przystosowany do świateł z alternatora, więc tylko kwestia połączenia dwóch przewodów. Jak podłączyłeś bezpośrednio do alternatora oświetlenie to się nie dziw że się żarówki spaliły, bez regulatora wystarczy jedno...
witaj kolego i jak rozwiazales sprawe z alternatorem bo mam taka sama sprawe ta sama sytuacja
Witam wszytskich ma nastepujacy problem z alternatorem ktory siedzi w hondzie civic IVgen tylko ze jest to zamiennik i alternator widze ze jest toyoty wyciągałem go i podlaczylem krecac wskazuje lądowanie lecz gdy obruce go w reku to przestaje czasami jak dobrze go na ziemi położę to będzie wytwarzał prad typu 11V tak jakby nie zawsze łączyło coś w...
Setki razy było o tym. Typowy objaw braku ładowania. Miernik do ręki i pomiary. Zazwyczaj pada regulator napięci (regler) ale warto zmierzyć napięcie międzyfazowe alternatora.
witam problem jest tego typu; chodzi o motocykl marki Honda cx 500 custom mam bardzo słabe ładowanie z alternatora /w który nie ma szczotek/ wychodzą trzy przewody od kilunast małych cewek wzudzanych kołem magnesowym, przewody łączą sie z regulatorem i jak sądzę prostownikiem w jednym urządzeniu;; za regulatorem wychodzi prąd ok24vnapięcia zmiennego...
To wtedy do naprawy alternator.
Cześć! Mam mały problem ze starą Hondą. W załączniku umieściłem schemat elektryczny. Czerwoną strzałką zaznaczyłem alternator. Regulator napięcia to ten kwadrat z 3 nóżkami na schemacie. Środkowa nóżka idzie do aku i na instalację jako +, na środku jest śruba do masy (ramy). Pozostałe 2 nóżki powinny przyjmować energię z cewek. Oryginalnie był to regulator...
Po usunięciu immo ze sterownika honda zapala ale brak kontrolki alternatora i wskazań szybkościomierza. Przekażnik od rozruchu zmostkowany by auto kręciło. Gdzie szukać przyczyny? za podpowiedzi z góry dziękuję.
Akumulator nowy, alternator spradzony.
Tak z doświadczeń.
Cześć! Poszukuję schematu z wartościami układu elektrycznego motocykla Honda CRF450R 2011. Informacji o pojemności kondensatora, napięciu alternatora. Z góry dzięki za pomoc! Pozdrawiam, Jarek
Dzięki, w czwartek podjadę do warsztatu i im opowiem historię z przebiciami międzyzwojowymi na alternatorze.
Rozmawiali my na maila, uszkodzone uzwojenie alternatora
Moze kolego jakies wyjasnienie dla tej odpowiedzi. Chodzi o to by dowiedziec sie czemu to slepa uliczka?
Mialem podobny problem, wina byl walniety stojan na alternatorze, napiecie spadalo ponizej 12V i takie podawalo na komputer. Miernik cegowy tez pokazal bardzo niski prad ladowania.
Mam taki problem: gdy podłącze alternator w hondzie civic bez osłony od strony gniazda kontrolka ładowania gaśnie, a gdy z osłoną nie gaśnie???
Kolego odłączenie akumulatora na pracującym silniku, jest niedopuszczalne. Mogłeś uszkodzić diody albo regulator. Stary alternator mogłeś sprawdzić odłączając od niego przewód "+" na noc, czy tam na ile mogłeś.
Podjedź do elektryka, niech sprawdzi ładowanie i szczotki w alternatorze. Żeby nie było holowania, albo wzywania lawety w nocy. Pozdrawiam.
Sprawdź masę modułu zapłonowego, ew. masę między modułem a alternatorem.
W żadnym aucie tempomat nie jest wbudowany w ABS. Odłącz złączkę od alternatora, jak nie pali bezpiecznika to ubity regulator
Niestety, uszkodzenie mostka prostowniczego. Konstrukcja modułu nie pozwala na naprawę, więc pozostaje wymiana na nowy. Przed podłączeniem nowego upewnij się czy alternator na silniku nie jest uszkodzony, wizualnie czy nie widać śladów przegrzania. Elektrycznie trudniej go sprawdzić.
Fajnie, ale to zadziała tylko raz i to krótko... A to cb650 nie ma alternatora ze wzbudzeniem tak jak cbx650? Który to rocznik?
To ile ten woltomierz pokazuje w trakcie jazdy? Bo brak ładowania w Goldwingach to nie nowość - zawsze uszkodzony alternator.
Więcej Cię będzie kosztowała niż używka kompletna z alternatorem , a może regeneracja , myślałeś o tym.
Z którego roku ten samochód, jaki to ma silnik? Bo jak dla mnie to albo uwalona instalacja, albo regulator napięcia w alternatorze.
Witam ponownie, temat muszę odświeżyć, trochę się doinformowałem, i myślę że zadam bardziej odpowiednie pytania niż ostatnio :) od początku. samochód mazda RX8 ze swapem silnika z hondy civic type R K20z4 w maździe alternator jest typu P - D - wtyczka posiada dwa kable które idą bezpośrednio do ECU, jeden służy do sterowania alternatora i jest sygnałem...
Zależy pewnie od konstrukcji myjki, jeśli uzwojenia silnika również pracują w oleju to różne dodatki z nowoczesnych olejów mogą powodować degradację izolacji uzwojeń , np honda dla silników motocyklowych w których alternator pracuje w oleju silnikowym stanowczo zabrania wszystkich nowoczesnych olejów z dodatkami.
Witam. od paru dni mialem problem z ladowaniem w mojej Hondzie ale jakos to przezylem ladujac aku w nocy prostownikiem i odpalajac "na pych" po pracy, az do upragnionego weekendu kiedy to postanowilem rozebrac, pomiezyc i oto co mi wyszlo: regulator padniety - napiecie 1 - 3 v na wyjsciu, na kazdym z uzwojen alternator napiecie przy 1000-2500rmp wynosi...
alternator 3 fazowy,wytwarza napięcie min 17V max 60V. Czyli typowo. Zastosowałem regulator od Motocykla Honda VFR napięcie niby 14.6V Też typowo, ale czy w całym zakresie obrotów ? I pytanie ? Z alternatora wychodzi 3 czy 5 przewodów, innymi słowy czy to alternator z magnesami trwałymi czy też ze wzbudzeniem zewnętrznym?
AC- prąd przemienny i jak widzisz idzie do oświetlenia a z regulatora nie wychodzi tylko wchodzi spójrz na kostkę te z prawej strony i na strzałki obrazujące kierunek przepływu. A samowzbudny nie oznacza samo regulującego się alternatora.
(at)zorro37 P0600 HONDA Possible Causes Faulty Engine control Module (ECM) Engine control Module(ECM) harness is open or shorted Engine control Module (ECM) cicuit poor electricl connection (zabrudzone zlacza (?) Low battery voltage - Troche niskie to napiecie u Ciebie (!) *** P0563 HONDA Possible Causes Battery defective Loose or missing alternator...
U mnie był przepalony przewód w wiązce, jak go znaleźć majster zapalił samochód i lał wodą po przewodach w tym miejscu co jest przepalony przewód auto zgaśnie. Zaczęło się od tego że alternator dawał 15V napięcia.
Bardzo ciekawym, malutkim dieselkiem jest Yanmar L70, lub L100. Są jednocylindrowe, palone z szarpaka lub rozrusznika. Miałem agregat na takim silniku i sprawował się dobrze. Tańszym zamiennikiem jest Kama lub Kipor. Praktycznie identyczne silniki. Co do wojskowego agregatu- jak dobrze poszukać wyjdzie ze 3 stówki drożej niż Honda plus alternator, ale...
Kolejna wpadka totalna, wyjmij alternator Honda Civic bodajze 7 gen. 1,7 cdti silnik opel by isuzu.... Z góry sprężarka od klimy z dołu sanki. Odkręcić bez problemu ale pokonać nim zakręt żeby wylazł przez nadkole pod zderzakiem to dopiero sztuka. Ostatecznie wyciągnięty w następujący sposób- jeden się z nim szamocze a drugi kawałem rury i łapką ciągnie...
Jeżeli pytają, "czy jest napięcie akumulatora- tak - nie", a Ty masz 0,05V, to jasne, że nie, bo akumulator ma około 12V (albo więcej przy pracującym alternatorze).
Jaki tam masz alternator, Denso czy Bosch?
Tak będzie pasował jeżeli jest tes samej mocy.
Po pierwsze to sprawdź miernikiem jaki jest prąd ładowania na akumulatorze. Sprawdź również bezpieczniki i zobacz czy któryś nie jest spalony lub zaśniedziały. Zobacz kable przy alternatorze jeszcze.
Miał by, przynajmniej ABS powinien się zaświecić, ale być może w tym przypadku on i z ładowaniem świecił :D Jakieś 4 miesiące temu pomagałem takiemu kierowcy z odpaleniem auta (stara, bardzo stara honda). Też był zdziwiony, jak go zapytałem, gdzie ma Pan pasek do alternatora? Ale ani kontrolki, ani wskaźnik temperatury i wylewający się płyn chłodniczy...
Można to pominąć. Sterownik silnika ingeruje w alternator z chwilą, gdy zwiększa się zapotrzebowanie na prąd (np praca elektrowentylatora, grzana szyba tylna).
Nie będzie tak łatwo. Zapłon jest podobny jak w Suzuki Katana/Zilion. Ze względu na konstrukcję zapłonu (jedno uzwojenie) nie ma możliwości przerobienia na zwykłe CDI. Konieczna byłaby wymiana alternatora i przeróbka instalacji elektrycznej. Ewentualnie założenie modułu DC-CDI, ale z tym bywa różnie z trwałością.
Nie rozumiem dlaczego od razu katastrofa po prostu na tym bezpieczniku jest wiele innych urządzeń i po to jest bezpiecznik , nie wiem czy akurat chodzi o 7A od między innymi ładowania.Jeżeli po jakimś czasie znowu wyleci można dać 10A, a martwić się dopiero jak ten wyleci.P
Bezpieczniki sprawne?
Magik w warsztacie powiedział żebym ściągała klemy. Zmienić warsztat :D Jeśli akumulator został odłączony i po nocy nie odpalił, to jest on uszkodzony lub nie doładowany przez "sprawny" alternator.
dokładnie alternator potrafi zatrzymac silnik
Witam. Dziś rano hania odpaliła normalnie na dotyk i po krotkiej jezdzie zgasilem ja i wrocilem za 3 min. Kiedy chcialem odpalic silnik nawet nie zakrecil, zaswiecily sie kontrolki alarm zapikał i nic. Pomyslalem - kurde akumulator padl? Dziwne ze po parominutowej jezdzie, podczas postoju wszystko bylo wylaczone. Poprosilem kolege i popielismy kabelkami...
Witam! Postanowiłem napisać co było przyczyną tego zamieszania.... tak dla przyszłych użytkowników. to co napisał "homer24" było istotnie przyczyną nieprawidłowego działania elektryki.... czyli: " kolego prawdopodobnie przetarta wiazka idaca do konektora 115 w okolicach kolektora ssacego i robi ci zwarcie.byla akcja w serwisie hondy" alternator sprawny,...
10.7V z obciążeniem świadczy o tym, że instalację zasilał akumulator. I teraz albo ten motocykl tak ma, albo coś nie tak jest z alternatorem i/lub regulatorem.
Czy regulator miał/ma solidną masę? Jak alternator ma dostępne kable fazowe, z reguły żółte, to zmierz rezystancję między każdymi dwoma z trzech kabli. Jak będzie równa i nie ma zwarcia do masy silnika, to zrób gwiazdę z trzech żarówek 60 - 100W/ 230VAC. Podłącz do żółtych kabli wypiętych z regulatora i odpal silnik na aku. Mierz napięcia AC między...
Alternator do sprawdzenia na stole.
Sprawa rozwiązana, to nie spalanie stukowe tylko alternator mi dzwoni:P
Linka musi mieć luz. Gdy ściągniesz filtr powietrza zobacz, czy przepustnica całkowicie zamyka się (opada na dół) przy wykręcaniu śruby regulacji obrotów. Wyczyść gaźnik. Ze śrubami w Hondach i jego licencjach (Peugeot, Kymco, Sym) że są to śruby wygniatające gwint o przekroju trójkątnym, po ich ponownym dokręcaniu następuje zrywanie gwintów i już nie...
Mój skuter ma alternator i rozrusznik w jednym urządzeniu. Nie magazynuje energii w kondensatorze. Wykorzystuje to do systemu start-stop. Nie pamiętam czy nawet uzwojenia nie są te same? Honda PCX. Ze schematu wynika że to prawdopodobnie te same uzwojenia.
A czy nie zacierają się łożyska w alternatorze lub coś podobnego?
Regulator jest nowy napięcie z alternatora mierzone bez podpietego regulatora
kolego jak było by zwarcie to raczej by w ogóle nie ładowało przewody mogą się też grzać jak są źle podłączone albo za słabo najpierw sprawdz styki czy czasem nie zaśniedziały podokrecaj je mocno sprawdź czy akumulator ma też prawidłowo zamocowane klemy Dodano po 1 jak nie pomoże to raczej jedź do elektryka problemem może być sam alternator
Niestety nie.
tak się podczepię do tematu... zastanawiam się czy moja hanka z fabrycznym alternatorem uciągnie cp 1502... honda civic 1,3, rok 1994
Raczej alternator jest ok
Jest to bezszczotkowy alternator składający się z cewki i magneta od honda xl125 cross 90r. 2 uzwojenia są jedno do akumulatora ładowania i świateł a drugie do zapłonowej cewki.
zamawiaj http://www.m-and-d.com/HON-31730-MAS-601... w opisie trójdrożna dioda prostownicza więc albo mostek alternatora albo diody wzbudzenia, z wielkości sądząc to wzbudenia. ile to ma mieć nóżek cztery ? Pasuje praktyczne od każej Hondy wg katalogu od Horneta po Goldwinga tu masz listę sprzętów gdzie występuje więc może coś z używki dobierzesz...
Odgrzeje kotleta. Czy szanowni Koledzy moga podac typy lozysk do alternatora BOSCH 0 123 315 020 ? Auto Honda Civic '97 5D. Nr by Honda 31100 PIK E04. Z gory dziekuje i pozdrawiam
To są tylko chińskie 4 KMn nie zdziwiłbym się jakby w tej pile był silnik 24cc, aby miała 4 kM to już musi być ponad 60 cm3, oczywiście 2t. Silnik minimum gx120 hondy do ok 80A alternatora.
kierbedz4 , widzę że nie masz pojęcia o mechanice motocyklowej, a szczególnie motocykli japońskich w których z mechaniką samochodową nie ma nic wspólnego. Powiem tyle - poszukać na elektrodzie, było kilka tematów o ładowaniu w motocyklach. Jeśli stator jest uszkodzony to trudno będzie to zdiagnozować, efektem będzie przepalanie regulatorów napięcia...
800km bez ładowania? Przecież XX po 2001 roku miały wtrysk. Alternator ma prawie 400W nie dla żartów, nawet nie dla świateł. Na pierwszej lepszej stronie opisującej XX stwierdzają: największą wadą tej Hondy jest regulator i alternator. Współczuję i jedź do serwisu... weź dużo kasy. Pozdrawiam
alternator honda schemat alternator honda honda alternator schemat
instrukcja scania instrukcja kodowania schemat migacz tranzystor
Samoistne zamykanie ProgTV 2.20.05 z tunerem Rebel KOM 1060 Czy MOSFET może zastąpić diodę? Analiza i zastosowania