Alternator na stół i sprawdzić rzetelnie. Również sprawdź wszystkie przewody elektryczne dochodzące do alternatora.
Wspornik z przodu skrzyni biegów.
Pierwsze podmień akumulator drugie połączenia na alternatorze do sprawdzenia, trzecie sprawdź nap. na kołkach akumulatora i na zacisku alternatora czy są takie same. Dopiero na koniec alternator do sprawdzenia.
schemat ci nic nie da, jest prosty-deska->zacisk DFM alternatora.
sprawdz napiecie na alternatorze. ale na 99% bedzie to wina alternatora.
co innego może mi pobierać prąd Może by tak zacząć mierzyć a nie zgadywać ! ... np. uszkodzona jedna dioda w alternatorze
Sprawdź sprzęgiełko na kole alternatora.
Albo masz zaśniedziały przewód masowy od akumulatora, silnika lub alternatora.
Spróbuj odłączyć alternator
Albo przeciążony alternator.
L-kontrolka ,DFM-sygnał obciążenia alternatora.
witam, napięcie ładowania akumulatora - za niski sygnał (u mnie sie to pojawiło jak dość mocno zalałem alternator)
Czy to nie wskazuje jednak bardziej na regulator? To w tym aucie regulator napięcia nie jest w alternatorze?
Szczotki w alternatorze wymieniane były?
Jeszcze trzeba go czymś ładować 🙂 A od czego w aucie jest alternator?
Czy 100 na 100 przypadkow zdjecia klemy koczy sie awarja alternatora?
Jak może pracować jakakolwiek faza przy nieobracającym się alternatorze ?
No jeżeli nie ma miejsca to trzeba rozbierać. Tak to już jest. A co w alternatorze? Jak szczotki to spróbuj tył alternatora na aucie wyjąć.
Sprawdź czy nie zalewa albo nie chlapie na alternator.
Tak, zielony korek, tam jest zbiornik płynu od wspomagania, w korku jest miarka. Niski poziom płynu nie będzie tutaj winowajcą. Trzeba odczytać błędy ze sterownika wspomagania, wtedy będzie wiadomo gdzie dokładnie szukać. Ten urwany przewód to nie urwany przewód a przerdzewiały uchwyt który trzymał się osłony katalizatora. Nie ma on nic wspólnego ze...
alternator do wymiany
Witam to bedzie raczej coś z mostkiem prostowniczym w alternatorze
Witam mam seata ibize rok 98 z silnikiem1,4 problem mam taki że po rozgrzaniu silnika falują obroty została wymieniona przpustnica z silniczkiem krokowym nowa sonda kilka razy był na koputerze i nic nie wykazał, wszystkie kostki były czyszczone i dalej jest ten problem. Alternator łauje bo nie pali się żadna lampka ale po zdjęciu paska z alternatora...
Na zapalonym z pelnym obciążeniem 11.59 No nie ładuje. Odepnij od niego wtyczkę sterowania i zmierz, czy w trybie autonomicznym będzie to samo. Jeśli tak - alternator do naprawy.;
padł alternator, zabrakło prądu, aku sie rozładował dlatego sie zrobiła choinka z kontrolek.
okej, mam już miernik, w weekend zabiorę się za demontaż alternatora i co dalej ? jak i co mam sprawdzić ?
Wychodzi że skończył się alternator. Puknij w niego podczas pracy delikatnie może ruszy. Do sprawdzenia jeszcze bezpiecznik pierwszy od lewej na klemie plus.
kontrolka ladownia akumulatora przy kierownicy - pali sie na czerwono podczas pracy silnika
Pewnie alternator kończy żywot i raj daje mniejsze napięcie a raz większe. Napisał, że alternator i regulator nowy. Tylko pytanie nowy czy regenerowany lub używany? Dlaczego zmieniłeś alternator? W jakim stanie jest akumulator?
Witam. Seat Ibiza 6l 2007r. silnik 1.4BXW,usterka tak jak w temacie. Chciałem zapytać o ten drugi brązowy kabel w złączu dwupinowym przy alternatorze jakie on ma zadanie?
OD kupna auta piszczą ale je wymieniałem. No to co to może być piszczy gdy silnik nie jest rozgrzany i na wolnych obrotach .Jak wyciągne alternator i pokrece to coś piszczy
Sprawdz przewody na skrzynce nad akumulatorem .
trzy sprawy: regulator instalacja deska Najsłabszym ogniwem jest instalacja.A w desce pada takie małe coś...
Witam Mam problem z alternatorem w Seacie Ibiza 1.4 AKK, 60 KM, rok 2000, alternator typu Bosch 70A. Jakiś tydzień temu zaczęła mi świecić kontrolka ładowania i po kilku godzinach rozładował się akumulator. Oddałem auto do warsztatu, gdzie wymieniono regulator napięcia na alternatorze. Od tego czasu zachodzi zjawisko, że po uruchomieniu silnika kontrolka...
To nie bzdura. Tak to właśnie jest, kiedyś podjęcie było że im większy to lepszy. A to właśnie bzdura. Na dłuższą metę lepszy naładowany o mniejszej pojemności niż nie doładowany o większej. Alternator też ma swoje ograniczenia
Więc może posiada ktoś listę kodów błyskowych i sposób ich odczytu do seata ibizy z 94 z silnikiem 1.3? Ładowanie pod obciążeniem 14V na alternatorze, na akumulatorze 13,7V
dodatkowo akumulatora która znikła w czasie jazdy Po odpaleniu samochodu, z lewej strony silnika słyszę buczenie, jakby odkurzacza A nie masz w tym narożniku alternatora z osprzętem ? Stojący nad grobem alternator może różne przejawy dawać
Sprawdż mosek alternatora dioda ma zwarcie
Seat Ibiza 2005 rok, benzyna 1,4, bez LPG. Po przekręceniu stacyjki w zapłon normalnie pracują kierunki i wycieraczki. Po odpaleniu kierunki po około 3 sekundach gasną i wycieraczki przestają pracować. Gdy szybko kręcisz kierownicą kierunki i wycieraczki działają poprawnie. W module komfortu błąd napięcia referencyjnego z alternatora. Ładowanie 14,2...
Alternator po remoncie założony działa OK.
Skłaniam się już nawet do wybicia tylnej uchylnej szyby Jeżeli już, to wybij szybę z drzwi przednich. Najprostsza i najtańsza do wymiany. Akumulator się rozładował Unieś samochód i podaj kablami +12V na zacisk [30] rozrusznika lub alternatora. -12V podaj na karoserię (np. obudowa rozrusznika) Wtedy otworzysz samochód "pilotem" - tak jak dotychczas.
witam,co sugerujesz dokladniej,sterownik ,zlacza alternatora,dziwia mnie te objawy zwarcia.
Witam.Czy zamiana paska alternatora 6pk925 na 6pk923 (napinaczem jest sprężyna pod alternatorem) jest możliwa w seacie ibiza 1,9D.Czy te 2mm na długości paska nie będą do "przeskoczenia"Pozdrawiam
Sorki miało tam być akumulator a nie alternator. :D
Dzięki za odpowiedź. Wyjmę alternator i sprawdzę co tam się dzieje.
Zacznij od sprawdzenia napięcia ładowania, zmierz na akumulatorze i bezpośrednio na alternatorze, może alternator zaczyna fiksować, albo alternator nie ma dobrej masy.
Witam. Miałem podobny problem tylko czasami występował - szarpanie samochodem podczas jazdy, z tym że mam Ibize 1.9SDI. Mi pomogło sprawdzenie kabli przy alternatorze. Jeden był poluzowany. :?:
Więc widzisz kolego Strumień nie tylko ja tak uważam kolega Tzok to samo napisał tylko może on ma racje bo nie jezdzi ciężarówka. Koler Milan sprwdziles te przewody alternator bateria i masa silnik karoseria?
Może po odpaleniu silnika sterownik dogrzewa jeszcze świece żarowe (20 - 30 sek) i dodatkowe obciążenie alternatora obniża obroty.
Ja też ostatnio zakładam alternatory BOSCH 90-100-120 A (golf 4, passat b5,loen ,octavia 1, fabia 1 , polo 9n , ibiza 3 ) co wpadnie za dobrą cenę. Taki alternator idzie dostać za 50 pln. Komplet części do regeneracji to jakieś 70 zł (dwa łożyska pierścienie ślizgowe i nowe szczotki). Regeneracja nie jest nie specjalnie trudna. Do tego nowe mocowania...
Witam. Problem dotyczy seata ibiza III 2004r 101km. Objawia się to tym gdy po nocy próbuje odpalić samochód żeby się rozgrzał. Samochód odpala bez większych problemów, natomiast po kilku minutach pracy zapala się kontrolka od wspomagania. Rzeczywiście wspomagania brak. Gdy tylko zgasze samochód po zapaleniu sie kontrolki przy kolejnej próbie uruchomienia...
Brak ładowania sprawdź szczotki i regulator napięcia
80 mA to dużo.Taki pobór prądu potrafi rozładować akumulator.Akumulator będzie wiecznie niedoładowany.Tak być nie może.Ładowanie zazwyczaj się sprawdza na akumulatorze,kontrola na alternatorze zazwyczaj jest niemożliwa z powodu dostępu.Kolega pisze że akumulator jest nowy.
Przy włączonym zapłonie i nieruchomym silniku złącz przewód wzbudzenia do masy - po odpięciu go z alternatora. Jeśli nie pali się lampka kontrolna alternatora, przyczyna znaleziona: przerwa w obwodzie.
Opisz jak sprawdzałeś zasilania, jakie obciążenie dałeś? Odłącz alternator, podłącz prostownik, ustaw napięcie powyżej 12,8V, uruchom samochód zobacz jakie napięcie widzisz na wspomaganiu. Jeśli działa, znaczy, że alternator masz uszkodzony bo sieje śmieciem.
Najtańszy golf 4 ,passat B5 ,skoda octavia 1 , ibiza 3 , polo , fabia 1 coś z Opla można by zastosować (Astra G , Signum Vectra C) . Wystarczy zmienić kółka na pasek 19mm. Dorobić lub zmodyfikować uchwyt (tak by kółko było w osi). Najprostsze w montażu są te z opla. Tzn obudowy te same praktycznie. Tylko w tych z VAG jest wzbudzenie na dwuliniowej wtyczce...
Ta blaszka to właśnie bezpiecznik. I właśnie ta blaszka zabezpiecza alternator. Zakup drugą identyczną skrzynkę, załóż i śmigaj dalej.
Cześć, Chciałem prosić o pomoc w doborze alternatora do Skody Fabii 1, 1.4 MPI, 68 KM, 8-zaworowy. Pasek jest napinany ręcznie (nie ma napinacza). Mam przejechane 166 000 km, ale jak się silnik nagrzeje, to napięcie spada do ok. 13,7 V, a jak się już włączy więcej odbiorników, to i niżej. Nie wiem, czy sama wymiana stabilizatora/diód by wystarczyła,...
Podłączę się do tematu. Mam dziwne objawy z kontrolką ładowania tzn. jadę samochodem gdy naciskam na gaz to pulsuje kontrolka ładowania, puszczam gaz to kontrolka gaśnie. Podczas postoju gdy naciskam na gaz to kontrolka nie świeci. Kiedyś miałem przypadek, że na postoju zapalała się kontrolka ładowania i napięcie spadało do 13,85V ale od dłuższego czasu...
Cześć. Mam problem z zanikającym wspomaganiem, autko Ibiza 3 6l 1.4 TDI. Problem następuje kiedy silnik jest rozgrzany. Na blacie pojawiają się te kontrolki co widać na filmiku. Dodam, że podczas mrozów sporadycznie też się zdarzało ale tylko wyskakiwała kontrolka ze wspomaganiem. Akumulator jest ok, bezpieczniki przy akumulatorze też. Regulator od...
To ten "+" gdzie przykręcić? "+" z akumulatora zwykle idzie gdzieś do skrzynki bezpiecznikowej instalacji, może iść również do alternatora, i zwykle gruby przewód idzie od akumulatora do rozrusznika. Skoro wyjmowany był silnik, to obstawiam, że właśnie jest to przewód zasilający do rozrusznika.
Usterką był walnięty regulator napięcia w alternatorze który raz działał raz nie. Teraz wszystko działa jak należy.
na wolnej częstotliwości (pomiędzy stacjami) normalnie jest szum i tam należało by się wstroić transmiterem. Jak wbijesz się w częstotliwość jakiejś stacji to bedą zakłócenia i piski ( ile nie są to zakłócenia od alternatora).
hej. potrzebuje schematu seat ibiza 93/94, a najbardziej mi zalezy nad schematem kostki ktora wchodzi do zegarow (chodzi mi glownie o kabelek ktory jest od lampki alternatora) dzieki :)
Po ściągnięciu paska zauważyłem że rolka od alternatora chodzi sobie i w lewo i w prawo beż żadnego oporu.
Do benzyny przeważnie od jakiś 50 ah do 64 wystarczająco, i gwarantuje że jak Aku będzie jakieś 540 A prądu rozruchowego to masz gwarancje że nie będziesz miał problemów z odpaleniem... pod warunkiem że masz dobrze ładujący alternator.
Witam. Mam problem z odpaleniem samochodu w chłodne dni . Wymieniłem akumulator na nowy , Czujnik temp. paliwa jak i silnika wymienione. Dziś auto ledwo co zakręciło sprawdziliśmy akumulator i rozładowany lekko - alternator ładuje , co może być inną przyczyną
Brak wzbudzenia. Powyzej 3tys obr ten alternator sam sie wzbudza i zaczyna ładować. Najczęściej urywa sie kabelek przy wtyczce tuż przed rozrusznikiem. Podnieś maskę i popatrz czy przed rozrusznikiem nie ma urwanego kabelka. Dwupinowa wtyczka, dwa kabelki nie pamietam juz dokladnie koloru ale chyba fioletowy idzie do wzbudzenia. Jak nie tam, to trzeba...
Przestańcie głupoty wypisywać. Jeśli auto zostało zamknięte przed wyjęciem akumulatora, to się podwójnie zaryglowało. Teraz bez prądu to można sobie wiecie... Wszelkie próby siłowego obracania wkładki poza jej zakres, skończą się uszkodzeniem zamka. Trzeba dobrać się od spodu pojazdu do zacisku rozrusznika/alternatora podłączyć na przewodach mały akumulatorek...
ale ładowałeś go prostownikiem a alternator może ma słabsze ładowanie i z każdą chwilą bateria traci prąd
Powiedzcie mi tylko czy na dwóch przewodach od tej kostki od alternatora powinna byc faza? To znaczy jeden ti wzbudzenie więc oczywiste a ten drugi? I dlaczego stykajac przewód od wzbudzenia bezposrednio z masą zapala się kontrolka akumulatora na desce a jak jest kostka podłączona normalnie do alternatora to sie nie swieci?
Sprawdź czy nie ślizga się pasek. Po uruchomieniu alternator musi doładować akumulator (zwiększone obciążenie paska), poza tym stary pasek wykazuje tendencje do ślizgania dopóki się nie rozgrzeje.
Jeśli przebiło mosfeta trzeba się cofnąć po bramce i sprawdzić driver a wcześniej diodę,ew. rezystor bo wątpię żeby przebicie doszło aż do mikrokontrolera bez zabezpieczeń po drodze. Napięcia moga być nawet indukowane przy niesprawnym alternatorze wysokie. Między drenem a źródłem było przejście
sygnał obrotów jest z alternatora,a jak ci się zamyka to znaczy ,że jest od tdi ,albo benzyny .
jeżeli chodzi o przewodność to miernikiem...miałem przypadek przy Renault kangurze który przyjechał na "za słaby akumulator"... okazało się że przewód łączący zacisk B+ alternatora z aku ma 0,5 V spadku (zgnity przewód)
Problemem okazało się co innego. Kilka dni później padło wspomaganie, a dalej całkiem akumulator. Sprawdzony okazał się dobry. Wysiadł regulator napięcia alternatora ( koszt 80zł ), po wymianie wszystko wróciło do normy, obroty również.
Witam, chce zapytać o tą wydajność alternatora ,b o u mnie (ibiza 1.0, aku 45 ah) nawet jak włączony silnik to jak odpale muze mocniej to przygasają światła mijania a jak je wyłącze i tworze drzwi to światełko w podsufitce też przygasa czyli alternato chyba za słaby?I czy mozna spalić takie coś jak ten regulator napięcia czy coś takiego? Pozdrawiam....
Nie wiem jaki jest dostęp do tego alternatora, ale profilaktycznie możesz go wyjąć i zobaczyć stan szczotek a może i nawet samego łożyska.
Brak prądu w samochodzie. Po przekręceniu kluczyka na zapłon, zero reakcji na desce. Sprawdzone bezpiecznik i przewody na alternator i rozrusznik. Przekaźniki znalazłem pod kierownica nie wiem jak je sprawdzić ? Gdzie jeszcze szukać Ktoś ma schemat ?
Witam mam podobny problem (skoda octavia 1.9 tdi) . Zapala sie kontrolka abs i blad 1314. W silniku jest bląd 17911 sygnal obciązenia alternatora zacisk DF nieprawidlowy sygnal. Czy moze to byc przyczyna , prosze o pomoc.
Odgrzeję trochę temat. Bo kiedyś sam szukałem odpowiedzi na tą usterkę. W dwóch samochodach - ibiza i cordoba 2003/2004 rok problem był z zapalającą się kontrolką kierownicy z wykrzyknikiem na desce. W ibizie przy kręceniu kierownicą spadało napięcie, w VAGu napiecie skakało od 12 do 15V. Zmiana alternatora nic nie pomogła. Błędów zero. Po wymianie...
Przegląd instalacji podczas jazdy stań sprawdź klemy (gorące do wymiany) Dołożyć dodatkowy przewód minus silnik - karoseria. Czyszczenie styków przekaźników-bezpieczników Kontrola alternatora czy nie robi zwarć Wyjąć radio -jakie będą zachowania Kontrola przelotek drzwi- słupek w poszukiwaniu przetarć itp. Co do ciśnienia !był wymieniony czujnik jaki...
Witam, mam problem z moim Seatem Ibiza 1.4 benzyna 2004 r. Przy normalnej jeździe nagle auto zaczyna szarpać, zapala się na sekundę czerwona kontrolka akumulatora i po straceniu prędkości auto gaśnie i nie chce odpalić. Po kilku razach auto odpala i jedzie jakby nigdy nic z mocą, którą miało. Powtarza się to co jakiś czas. Co to może być? AI: Czy był...
Jestem chyba coraz bliżej rozwiązania problemu , A mianowicie : Podmieniłem moduł komfortu i impuls / tyknięcie wycieraczek ustąpiło a pobór spadł do 0,8 A , jednak to także za dużo , jednak z upływem czasu pobór wzrasta 1,6 dalej nie czekałem . Skupiłem się więc na wentylatorze chłodzenia ,,, zły trop . Ponownie na tapetę alternator , i tu odkrycie...
Opis tego to jakiś dramat ,czym to podpinane? Pierwszy to normalnie :00301 - ABS Return Flow Pump (V39) a drugi to 17911/P1503 - Load signal from Alternator Term. DF: Range/Performance / Implausible Signal Ze szklanej kuli wyszło mi by sprawdzić bezp blaszkowy na akumulatorze a drugi błąd do sprawdzenia napięcie ładowania alternator lub jego okablowanie....
Tutaj masz do siln. o oznaczeniu BBY = 55KW/75KM http://obrazki.elektroda.pl/3771949300_1... G1Alternator FBezpiecznik T1Cewka zapłonowa B83Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym B54Czujnik kąta wychylenia wału korbowego B138Czujnik pedału przyspieszenia B169Czujnik położenia silnika przepustnicy B132Czujnik położenia wałka rozrządu B33Czujnik...
Zdejmij klemę z plusowego trzonka akumulatora i podłącz między trzonek akumulatora a przewód z klemą miernik na zakresie amperomierza bez uruchamiania stacyjki i zoriętujesz się jaki pobór jest prądu w instalacji bez uruchomienia jakichkolwiek odbiorników i jeżeli jest znaczny zacznij wypinać poszczególne odbiorniki aż osiągniesz efekt i wyeliminujesz...
Witam, mam problem który pojawił się dzisiaj ;/ Przekręcając na zapłon bądź odpalając samochód słychać dziwny dźwięk tak jakby ,,przestawiania się czegoś?,, po prawej stronie samochodu. Słychać dość głośno i w kabinie oraz przy prawym wylocie powietrza. Wsłuchałem się głośniej i z tego miejsca wypływa ten dźwięk( zdjęcie zamieszczam niżej z pod maski...
Masz założyć czerwono-biały z wtyczką na rozrusznik i sprawdzić, co napisałam. Dodano po 3 Bez tamtych dwóch ma zapalić. Niebieski pewnie idzie do alternatora na wzbudzanie a zielony na obrotomierz lub sygnal obciążenia dla ECU. Teraz nie sprawdzę.
Witam. Pojawił się problem że podnoszą mi się obroty z około 760 na 980 niezależnie od pory temperatury itp . Dodam że miałem wymieniany alternator przeczyszczone wszystkie masy zmieniony akumulator i nic się nie zmieniło. Dodaje zdjęcie błędu którego nie można skasować
Musi coś z włączanych elementów strasznie obciążać alternator. Może masz gdzieś przetarty lub poluzowany kabel. Zapal i poruszaj wiązką przewodów od stacyjki a potem w komorze silnika.
Witam wszystkich mam problem z licznikiem samochód Seat Ibiza 98r 1,4 Benz otóż jest uszkodzony licznik i nie ma wzbudzenia na alternator (pin 16 w liczniku) i nie świeci się kontrolka ładowania czyli aku proszę o pomoc w naprawie licznika pozdr http://obrazki.elektroda.pl/2953028400_1...
Wcześniejsza uwaga, że: nie działa wspomaganie gdy chce skręcić w prawą stronę ale nie zawsze.. i ujęta w temacie postu, zasugerowała problem z maglownicą i tak na nią odpowiedziałem. Jednak to co wpisałeś na końcu: Zauważałem kolejny chyba istotny fakt.. to zaczyna wariować jak się trochę zagrzeje. Bo gdy auto stoi przez noc i rano sie nim przejadę...
Ujmę to tak - same błędy nic nie mówią. Patrząc na całokształt - gaśnięcie auta, wysokie obroty na biegu jałowym, pojawiające się nowe błędy po grzebaniu w okolicach silnika, mogą wskazywać na problem z instalacją elektryczna. Alternatorem, połączeniem masy z blokiem, alternatorem i akumulatorem, etc. Zacząłbym przegląd auta od sprawdzenia, czy z elektryką...
ale chodzi mi czy go nie przeładuje bo alternator w maluchu max lądował prądem 30A a w seacie prąd lądowania alternatora to 70A myślę że to jest rzecz która może być przyczyną awari tylko czego auta czy akumulatora
Witam, szukałem chyba z tydzień tej usterki fakt znalazłem ludzi którym się to przytrafiło ale zero konkretnych odpowiedzi, a wiec to było tak.:D... Wydobywa mi sie w granicach 2000obr tak do 3000obr straszny gwizd/pisk lecz nie zawsze, gdy auto stoi jest jakiś mały ale trzeba sie bardzo bardzo dobrze wsłuchać, gdy przyspieszam powoli i wchodzi na 2k...
lepiej kupić rozrusznik planetarny niż od c-360.do c-360 potrzebna jest flansza jak będze kiepsko dorobiona to będzie kręcił jeszcze ciężej niż na ruskim.ja mam alternator od ibizy nawet pasuje mocowanie tylko napinacz trzeba odwrócić ako najtanie wyjdze od samochodu dostawczego12v ,głowica jakieś 200zł,zestaw naprawczy ok100zł pompe daj do regeneracji...
Ja bym sprawdził rozrusznik. Pobór prądu duzy. Jest to doysc czesta przyczyna jeśli idzie o szybkie rozładowania akumlatora. Nastepuje zwarcie w stykach i problem gotowy. pozdrawiam A w których stykach kolego? Bo w takim rozruszniku to kilka ich jest... Heh, płakać? 0,18A to sporo, ale nie tyle żeby przy pokonywanym dziennym dystansie jak napisałeś...
Możliwe, że macie problem z zasilaniem. Sprawdz czy alternator ładuje. Jak przekrecasz kluczyk przy odpalaniu powinna zaswiecić sie kontrolka braku ładowania. Jeśli sie nie zapali to masz uszkdzone przewody w miejscu rozrusznika.
Problem rozwiązany. Podmieniłem 3 wtryski bo tyle udało mi się załatwić i samochód jeździ. ma moc, o wiele ciszej chodzi. jest odczuwalny podczas jazdy ten jeden wtrysk ale już przynajmniej wiadomo co trzeba robić. problem z paleniem to wtryski a także słabe zasilanie z akumulatora gdyż alternator ładował 13.6V a teraz już nic nie ładuje. Pozdrawiam...
ibiza alternator ibiza ładowanie alternator ibiza świateł ibiza
sonda paliwa wyłączenie warto uruchamia makro czerwona kreska
sterowanie klapą gaszącą sterowanie klapą gaszącą
Airoha AB1520H Read/Write Software: Official Tools, Download Links, and Alternatives Renault Clio II 1998 Electronic Fault Light at Cruise: TPS, Coil Pack, Sensor or Wiring Issue