Wspornik z przodu skrzyni biegów.
Alternator na stół i sprawdzić rzetelnie. Również sprawdź wszystkie przewody elektryczne dochodzące do alternatora.
Pierwsze podmień akumulator drugie połączenia na alternatorze do sprawdzenia, trzecie sprawdź nap. na kołkach akumulatora i na zacisku alternatora czy są takie same. Dopiero na koniec alternator do sprawdzenia.
schemat ci nic nie da, jest prosty-deska->zacisk DFM alternatora.
Albo przeciążony alternator.
co innego może mi pobierać prąd Może by tak zacząć mierzyć a nie zgadywać ! ... np. uszkodzona jedna dioda w alternatorze
sprawdz napiecie na alternatorze. ale na 99% bedzie to wina alternatora.
Czy 100 na 100 przypadkow zdjecia klemy koczy sie awarja alternatora?
L-kontrolka ,DFM-sygnał obciążenia alternatora.
Szczotki w alternatorze wymieniane były?
witam, napięcie ładowania akumulatora - za niski sygnał (u mnie sie to pojawiło jak dość mocno zalałem alternator)
Jak może pracować jakakolwiek faza przy nieobracającym się alternatorze ?
Spróbuj odłączyć alternator
Tak, zielony korek, tam jest zbiornik płynu od wspomagania, w korku jest miarka. Niski poziom płynu nie będzie tutaj winowajcą. Trzeba odczytać błędy ze sterownika wspomagania, wtedy będzie wiadomo gdzie dokładnie szukać. Ten urwany przewód to nie urwany przewód a przerdzewiały uchwyt który trzymał się osłony katalizatora. Nie ma on nic wspólnego ze...
Na zapalonym z pelnym obciążeniem 11.59 No nie ładuje. Odepnij od niego wtyczkę sterowania i zmierz, czy w trybie autonomicznym będzie to samo. Jeśli tak - alternator do naprawy.;
okej, mam już miernik, w weekend zabiorę się za demontaż alternatora i co dalej ? jak i co mam sprawdzić ?
Witam. Seat Ibiza 6l 2007r. silnik 1.4BXW,usterka tak jak w temacie. Chciałem zapytać o ten drugi brązowy kabel w złączu dwupinowym przy alternatorze jakie on ma zadanie?
padł alternator, zabrakło prądu, aku sie rozładował dlatego sie zrobiła choinka z kontrolek.
Sprawdź sprzęgiełko na kole alternatora.
No jeżeli nie ma miejsca to trzeba rozbierać. Tak to już jest. A co w alternatorze? Jak szczotki to spróbuj tył alternatora na aucie wyjąć.
Czy to nie wskazuje jednak bardziej na regulator? To w tym aucie regulator napięcia nie jest w alternatorze?
Jeszcze trzeba go czymś ładować 🙂 A od czego w aucie jest alternator?
Albo masz zaśniedziały przewód masowy od akumulatora, silnika lub alternatora.
alternator do wymiany
nie jest to wina łozysk, zainteresuj się paskiem klinowym i kołem pasowym-to ostatnie być może straciło zarys...
Może masz niedokręcone klemy, sprawdź przewód masowy akumulatora i połączenie z masą samochodu. Jakie dokładnie jest napięcie ładowania na zaciskach akumulatora?
Wychodzi że skończył się alternator. Puknij w niego podczas pracy delikatnie może ruszy. Do sprawdzenia jeszcze bezpiecznik pierwszy od lewej na klemie plus.
Witam mam seata ibize rok 98 z silnikiem1,4 problem mam taki że po rozgrzaniu silnika falują obroty została wymieniona przpustnica z silniczkiem krokowym nowa sonda kilka razy był na koputerze i nic nie wykazał, wszystkie kostki były czyszczone i dalej jest ten problem. Alternator łauje bo nie pali się żadna lampka ale po zdjęciu paska z alternatora...
Sprawdź czy nie zalewa albo nie chlapie na alternator.
trzy sprawy: regulator instalacja deska Najsłabszym ogniwem jest instalacja.A w desce pada takie małe coś...
Witam to bedzie raczej coś z mostkiem prostowniczym w alternatorze
Pewnie alternator kończy żywot i raj daje mniejsze napięcie a raz większe. Napisał, że alternator i regulator nowy. Tylko pytanie nowy czy regenerowany lub używany? Dlaczego zmieniłeś alternator? W jakim stanie jest akumulator?
kontrolka ladownia akumulatora przy kierownicy - pali sie na czerwono podczas pracy silnika
To nie bzdura. Tak to właśnie jest, kiedyś podjęcie było że im większy to lepszy. A to właśnie bzdura. Na dłuższą metę lepszy naładowany o mniejszej pojemności niż nie doładowany o większej. Alternator też ma swoje ograniczenia
Więc może posiada ktoś listę kodów błyskowych i sposób ich odczytu do seata ibizy z 94 z silnikiem 1.3? Ładowanie pod obciążeniem 14V na alternatorze, na akumulatorze 13,7V
Skłaniam się już nawet do wybicia tylnej uchylnej szyby Jeżeli już, to wybij szybę z drzwi przednich. Najprostsza i najtańsza do wymiany. Akumulator się rozładował Unieś samochód i podaj kablami +12V na zacisk [30] rozrusznika lub alternatora. -12V podaj na karoserię (np. obudowa rozrusznika) Wtedy otworzysz samochód "pilotem" - tak jak dotychczas.
Witam Mam problem z alternatorem w Seacie Ibiza 1.4 AKK, 60 KM, rok 2000, alternator typu Bosch 70A. Jakiś tydzień temu zaczęła mi świecić kontrolka ładowania i po kilku godzinach rozładował się akumulator. Oddałem auto do warsztatu, gdzie wymieniono regulator napięcia na alternatorze. Od tego czasu zachodzi zjawisko, że po uruchomieniu silnika kontrolka...
dodatkowo akumulatora która znikła w czasie jazdy Po odpaleniu samochodu, z lewej strony silnika słyszę buczenie, jakby odkurzacza A nie masz w tym narożniku alternatora z osprzętem ? Stojący nad grobem alternator może różne przejawy dawać
Alternator po remoncie założony działa OK.
Sprawdż mosek alternatora dioda ma zwarcie
Seat Ibiza 2005 rok, benzyna 1,4, bez LPG. Po przekręceniu stacyjki w zapłon normalnie pracują kierunki i wycieraczki. Po odpaleniu kierunki po około 3 sekundach gasną i wycieraczki przestają pracować. Gdy szybko kręcisz kierownicą kierunki i wycieraczki działają poprawnie. W module komfortu błąd napięcia referencyjnego z alternatora. Ładowanie 14,2...
Brak ładowania sprawdź szczotki i regulator napięcia
Ja też ostatnio zakładam alternatory BOSCH 90-100-120 A (golf 4, passat b5,loen ,octavia 1, fabia 1 , polo 9n , ibiza 3 ) co wpadnie za dobrą cenę. Taki alternator idzie dostać za 50 pln. Komplet części do regeneracji to jakieś 70 zł (dwa łożyska pierścienie ślizgowe i nowe szczotki). Regeneracja nie jest nie specjalnie trudna. Do tego nowe mocowania...
Sorki miało tam być akumulator a nie alternator. :D
Zacznij od sprawdzenia napięcia ładowania, zmierz na akumulatorze i bezpośrednio na alternatorze, może alternator zaczyna fiksować, albo alternator nie ma dobrej masy.
witam,co sugerujesz dokladniej,sterownik ,zlacza alternatora,dziwia mnie te objawy zwarcia.
Witam.Czy zamiana paska alternatora 6pk925 na 6pk923 (napinaczem jest sprężyna pod alternatorem) jest możliwa w seacie ibiza 1,9D.Czy te 2mm na długości paska nie będą do "przeskoczenia"Pozdrawiam
Dzięki za odpowiedź. Wyjmę alternator i sprawdzę co tam się dzieje.
Najtańszy golf 4 ,passat B5 ,skoda octavia 1 , ibiza 3 , polo , fabia 1 coś z Opla można by zastosować (Astra G , Signum Vectra C) . Wystarczy zmienić kółka na pasek 19mm. Dorobić lub zmodyfikować uchwyt (tak by kółko było w osi). Najprostsze w montażu są te z opla. Tzn obudowy te same praktycznie. Tylko w tych z VAG jest wzbudzenie na dwuliniowej wtyczce...
Witam. Miałem podobny problem tylko czasami występował - szarpanie samochodem podczas jazdy, z tym że mam Ibize 1.9SDI. Mi pomogło sprawdzenie kabli przy alternatorze. Jeden był poluzowany. :?:
Podłączę się do tematu. Mam dziwne objawy z kontrolką ładowania tzn. jadę samochodem gdy naciskam na gaz to pulsuje kontrolka ładowania, puszczam gaz to kontrolka gaśnie. Podczas postoju gdy naciskam na gaz to kontrolka nie świeci. Kiedyś miałem przypadek, że na postoju zapalała się kontrolka ładowania i napięcie spadało do 13,85V ale od dłuższego czasu...
No to słuchaj 80 mA to nic dopuszczalne jest nawet do 150 mA, u Ciebie skupił bym sie na akumulatorze albo jeździsz krótkie odcinki często. Poza tym przepatrz wszystkie grubsze połączenia plusowe i minusowe łacznie z aku, sprawdż jakie jest napięcie aku po przyjechaniu autem i po np 10 minutach jezeli spadnie do 12 V to znaczy że bateria do wymiany...
Więc widzisz kolego Strumień nie tylko ja tak uważam kolega Tzok to samo napisał tylko może on ma racje bo nie jezdzi ciężarówka. Koler Milan sprwdziles te przewody alternator bateria i masa silnik karoseria?
Może po odpaleniu silnika sterownik dogrzewa jeszcze świece żarowe (20 - 30 sek) i dodatkowe obciążenie alternatora obniża obroty.
Cześć, Chciałem prosić o pomoc w doborze alternatora do Skody Fabii 1, 1.4 MPI, 68 KM, 8-zaworowy. Pasek jest napinany ręcznie (nie ma napinacza). Mam przejechane 166 000 km, ale jak się silnik nagrzeje, to napięcie spada do ok. 13,7 V, a jak się już włączy więcej odbiorników, to i niżej. Nie wiem, czy sama wymiana stabilizatora/diód by wystarczyła,...
Przy włączonym zapłonie i nieruchomym silniku złącz przewód wzbudzenia do masy - po odpięciu go z alternatora. Jeśli nie pali się lampka kontrolna alternatora, przyczyna znaleziona: przerwa w obwodzie.
Opisz jak sprawdzałeś zasilania, jakie obciążenie dałeś? Odłącz alternator, podłącz prostownik, ustaw napięcie powyżej 12,8V, uruchom samochód zobacz jakie napięcie widzisz na wspomaganiu. Jeśli działa, znaczy, że alternator masz uszkodzony bo sieje śmieciem.
Ta blaszka to właśnie bezpiecznik. I właśnie ta blaszka zabezpiecza alternator. Zakup drugą identyczną skrzynkę, załóż i śmigaj dalej.
Cześć. Mam problem z zanikającym wspomaganiem, autko Ibiza 3 6l 1.4 TDI. Problem następuje kiedy silnik jest rozgrzany. Na blacie pojawiają się te kontrolki co widać na filmiku. Dodam, że podczas mrozów sporadycznie też się zdarzało ale tylko wyskakiwała kontrolka ze wspomaganiem. Akumulator jest ok, bezpieczniki przy akumulatorze też. Regulator od...
hej. potrzebuje schematu seat ibiza 93/94, a najbardziej mi zalezy nad schematem kostki ktora wchodzi do zegarow (chodzi mi glownie o kabelek ktory jest od lampki alternatora) dzieki :)
Usterką był walnięty regulator napięcia w alternatorze który raz działał raz nie. Teraz wszystko działa jak należy.
Witam. Problem dotyczy seata ibiza III 2004r 101km. Objawia się to tym gdy po nocy próbuje odpalić samochód żeby się rozgrzał. Samochód odpala bez większych problemów, natomiast po kilku minutach pracy zapala się kontrolka od wspomagania. Rzeczywiście wspomagania brak. Gdy tylko zgasze samochód po zapaleniu sie kontrolki przy kolejnej próbie uruchomienia...
Brak wzbudzenia. Powyzej 3tys obr ten alternator sam sie wzbudza i zaczyna ładować. Najczęściej urywa sie kabelek przy wtyczce tuż przed rozrusznikiem. Podnieś maskę i popatrz czy przed rozrusznikiem nie ma urwanego kabelka. Dwupinowa wtyczka, dwa kabelki nie pamietam juz dokladnie koloru ale chyba fioletowy idzie do wzbudzenia. Jak nie tam, to trzeba...
Może coś z alternatorem się stało. Albo jakieś kable. 3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu (...).
Przestańcie głupoty wypisywać. Jeśli auto zostało zamknięte przed wyjęciem akumulatora, to się podwójnie zaryglowało. Teraz bez prądu to można sobie wiecie... Wszelkie próby siłowego obracania wkładki poza jej zakres, skończą się uszkodzeniem zamka. Trzeba dobrać się od spodu pojazdu do zacisku rozrusznika/alternatora podłączyć na przewodach mały akumulatorek...
na wolnej częstotliwości (pomiędzy stacjami) normalnie jest szum i tam należało by się wstroić transmiterem. Jak wbijesz się w częstotliwość jakiejś stacji to bedą zakłócenia i piski ( ile nie są to zakłócenia od alternatora).
Po ściągnięciu paska zauważyłem że rolka od alternatora chodzi sobie i w lewo i w prawo beż żadnego oporu.
Sprawdź czy nie ślizga się pasek. Po uruchomieniu alternator musi doładować akumulator (zwiększone obciążenie paska), poza tym stary pasek wykazuje tendencje do ślizgania dopóki się nie rozgrzeje.
ale ładowałeś go prostownikiem a alternator może ma słabsze ładowanie i z każdą chwilą bateria traci prąd
sygnał obrotów jest z alternatora,a jak ci się zamyka to znaczy ,że jest od tdi ,albo benzyny .
Do benzyny przeważnie od jakiś 50 ah do 64 wystarczająco, i gwarantuje że jak Aku będzie jakieś 540 A prądu rozruchowego to masz gwarancje że nie będziesz miał problemów z odpaleniem... pod warunkiem że masz dobrze ładujący alternator.
Witam. Mam problem z odpaleniem samochodu w chłodne dni . Wymieniłem akumulator na nowy , Czujnik temp. paliwa jak i silnika wymienione. Dziś auto ledwo co zakręciło sprawdziliśmy akumulator i rozładowany lekko - alternator ładuje , co może być inną przyczyną
Jeśli przebiło mosfeta trzeba się cofnąć po bramce i sprawdzić driver a wcześniej diodę,ew. rezystor bo wątpię żeby przebicie doszło aż do mikrokontrolera bez zabezpieczeń po drodze. Napięcia moga być nawet indukowane przy niesprawnym alternatorze wysokie. Między drenem a źródłem było przejście
Problemem okazało się co innego. Kilka dni później padło wspomaganie, a dalej całkiem akumulator. Sprawdzony okazał się dobry. Wysiadł regulator napięcia alternatora ( koszt 80zł ), po wymianie wszystko wróciło do normy, obroty również.
Powiedzcie mi tylko czy na dwóch przewodach od tej kostki od alternatora powinna byc faza? To znaczy jeden ti wzbudzenie więc oczywiste a ten drugi? I dlaczego stykajac przewód od wzbudzenia bezposrednio z masą zapala się kontrolka akumulatora na desce a jak jest kostka podłączona normalnie do alternatora to sie nie swieci?
jeżeli chodzi o przewodność to miernikiem...miałem przypadek przy Renault kangurze który przyjechał na "za słaby akumulator"... okazało się że przewód łączący zacisk B+ alternatora z aku ma 0,5 V spadku (zgnity przewód)
Odgrzeję trochę temat. Bo kiedyś sam szukałem odpowiedzi na tą usterkę. W dwóch samochodach - ibiza i cordoba 2003/2004 rok problem był z zapalającą się kontrolką kierownicy z wykrzyknikiem na desce. W ibizie przy kręceniu kierownicą spadało napięcie, w VAGu napiecie skakało od 12 do 15V. Zmiana alternatora nic nie pomogła. Błędów zero. Po wymianie...
Witam mam podobny problem (skoda octavia 1.9 tdi) . Zapala sie kontrolka abs i blad 1314. W silniku jest bląd 17911 sygnal obciązenia alternatora zacisk DF nieprawidlowy sygnal. Czy moze to byc przyczyna , prosze o pomoc.
Brak prądu w samochodzie. Po przekręceniu kluczyka na zapłon, zero reakcji na desce. Sprawdzone bezpiecznik i przewody na alternator i rozrusznik. Przekaźniki znalazłem pod kierownica nie wiem jak je sprawdzić ? Gdzie jeszcze szukać Ktoś ma schemat ?
Nie wiem jaki jest dostęp do tego alternatora, ale profilaktycznie możesz go wyjąć i zobaczyć stan szczotek a może i nawet samego łożyska.
Witam, mam problem z moim Seatem Ibiza 1.4 benzyna 2004 r. Przy normalnej jeździe nagle auto zaczyna szarpać, zapala się na sekundę czerwona kontrolka akumulatora i po straceniu prędkości auto gaśnie i nie chce odpalić. Po kilku razach auto odpala i jedzie jakby nigdy nic z mocą, którą miało. Powtarza się to co jakiś czas. Co to może być? AI: Czy był...
Witam wszystkich mam problem z licznikiem samochód Seat Ibiza 98r 1,4 Benz otóż jest uszkodzony licznik i nie ma wzbudzenia na alternator (pin 16 w liczniku) i nie świeci się kontrolka ładowania czyli aku proszę o pomoc w naprawie licznika pozdr http://obrazki.elektroda.pl/2953028400_1...
Tutaj masz do siln. o oznaczeniu BBY = 55KW/75KM http://obrazki.elektroda.pl/3771949300_1... G1Alternator FBezpiecznik T1Cewka zapłonowa B83Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym B54Czujnik kąta wychylenia wału korbowego B138Czujnik pedału przyspieszenia B169Czujnik położenia silnika przepustnicy B132Czujnik położenia wałka rozrządu B33Czujnik...
Witam, chce zapytać o tą wydajność alternatora ,b o u mnie (ibiza 1.0, aku 45 ah) nawet jak włączony silnik to jak odpale muze mocniej to przygasają światła mijania a jak je wyłącze i tworze drzwi to światełko w podsufitce też przygasa czyli alternato chyba za słaby?I czy mozna spalić takie coś jak ten regulator napięcia czy coś takiego? Pozdrawiam....
Jestem chyba coraz bliżej rozwiązania problemu , A mianowicie : Podmieniłem moduł komfortu i impuls / tyknięcie wycieraczek ustąpiło a pobór spadł do 0,8 A , jednak to także za dużo , jednak z upływem czasu pobór wzrasta 1,6 dalej nie czekałem . Skupiłem się więc na wentylatorze chłodzenia ,,, zły trop . Ponownie na tapetę alternator , i tu odkrycie...
Opis tego to jakiś dramat ,czym to podpinane? Pierwszy to normalnie :00301 - ABS Return Flow Pump (V39) a drugi to 17911/P1503 - Load signal from Alternator Term. DF: Range/Performance / Implausible Signal Ze szklanej kuli wyszło mi by sprawdzić bezp blaszkowy na akumulatorze a drugi błąd do sprawdzenia napięcie ładowania alternator lub jego okablowanie....
Przegląd instalacji podczas jazdy stań sprawdź klemy (gorące do wymiany) Dołożyć dodatkowy przewód minus silnik - karoseria. Czyszczenie styków przekaźników-bezpieczników Kontrola alternatora czy nie robi zwarć Wyjąć radio -jakie będą zachowania Kontrola przelotek drzwi- słupek w poszukiwaniu przetarć itp. Co do ciśnienia !był wymieniony czujnik jaki...
ale chodzi mi czy go nie przeładuje bo alternator w maluchu max lądował prądem 30A a w seacie prąd lądowania alternatora to 70A myślę że to jest rzecz która może być przyczyną awari tylko czego auta czy akumulatora
Witam, mam problem który pojawił się dzisiaj ;/ Przekręcając na zapłon bądź odpalając samochód słychać dziwny dźwięk tak jakby ,,przestawiania się czegoś?,, po prawej stronie samochodu. Słychać dość głośno i w kabinie oraz przy prawym wylocie powietrza. Wsłuchałem się głośniej i z tego miejsca wypływa ten dźwięk( zdjęcie zamieszczam niżej z pod maski...
Witam. Pojawił się problem że podnoszą mi się obroty z około 760 na 980 niezależnie od pory temperatury itp . Dodam że miałem wymieniany alternator przeczyszczone wszystkie masy zmieniony akumulator i nic się nie zmieniło. Dodaje zdjęcie błędu którego nie można skasować
Radio odpada, na innym jeszcze gorzej. wzmak też nie, inny tak samo. Kable gca też nie, bo jak podpinam pod high input prosto z wyjśc głośnikowych tak samo buczy. nie wiem, moze to wina kabli? mam taką konfigurację: prawy próg: prawy kabel głośnikowy do półki, kable rca ekranowane z "remote" lewy próg: + z aku (10mm) z bezpiecznikiem, lewy kabel głośnikowy...
Musi coś z włączanych elementów strasznie obciążać alternator. Może masz gdzieś przetarty lub poluzowany kabel. Zapal i poruszaj wiązką przewodów od stacyjki a potem w komorze silnika.
Witam, szukałem chyba z tydzień tej usterki fakt znalazłem ludzi którym się to przytrafiło ale zero konkretnych odpowiedzi, a wiec to było tak.:D... Wydobywa mi sie w granicach 2000obr tak do 3000obr straszny gwizd/pisk lecz nie zawsze, gdy auto stoi jest jakiś mały ale trzeba sie bardzo bardzo dobrze wsłuchać, gdy przyspieszam powoli i wchodzi na 2k...
Ujmę to tak - same błędy nic nie mówią. Patrząc na całokształt - gaśnięcie auta, wysokie obroty na biegu jałowym, pojawiające się nowe błędy po grzebaniu w okolicach silnika, mogą wskazywać na problem z instalacją elektryczna. Alternatorem, połączeniem masy z blokiem, alternatorem i akumulatorem, etc. Zacząłbym przegląd auta od sprawdzenia, czy z elektryką...
Dzięki wielkie w wolnej chwili pomierze co i jak , dodam,że kamerka działa tylko w chwili gdy samochód jest odpalony i pokazuje obraz tylko wtedy , kiedy wrzucę bieg wsteczny .Tak jak pisałem powyżej na wyłaczonym silniku bez zapłonu nie idze ani włączyć radia ani też gdy wrzucę wsteczny nie pokazuje obrazu z kamerki tak więc wówczas monitor nie pokazuje...
Masz założyć czerwono-biały z wtyczką na rozrusznik i sprawdzić, co napisałam. Dodano po 3 Bez tamtych dwóch ma zapalić. Niebieski pewnie idzie do alternatora na wzbudzanie a zielony na obrotomierz lub sygnal obciążenia dla ECU. Teraz nie sprawdzę.
Widocznie zwarcie jest w skrzynce bezpiecznikowej -przewód z alternatora do skrzynki wchodzi na F3 z skrzynki do licznika wychodzi na U2/12. Jeżeli tam się pojawia napięcie wypiąć i zmostkować.P
Ja bym sprawdził rozrusznik. Pobór prądu duzy. Jest to doysc czesta przyczyna jeśli idzie o szybkie rozładowania akumlatora. Nastepuje zwarcie w stykach i problem gotowy. pozdrawiam A w których stykach kolego? Bo w takim rozruszniku to kilka ich jest... Heh, płakać? 0,18A to sporo, ale nie tyle żeby przy pokonywanym dziennym dystansie jak napisałeś...
Pacjentem jest Seat Ibiza II 1.4 benzyna. Samochód więcej stał niż jeździł, ale starsza sąsiadka chciałby go jeszcze poużywać. Problem polega na wysokich obrotach silnika na luzie. Po odpaleniu silnika, obroty dochodziły do 2 tys. i falowały. Poszukałem trochę w necie i myślałem, że problemem może być przepustnica, więc ją wykręciłem i dokładnie wyczyściłem....
Możliwe, że macie problem z zasilaniem. Sprawdz czy alternator ładuje. Jak przekrecasz kluczyk przy odpalaniu powinna zaswiecić sie kontrolka braku ładowania. Jeśli sie nie zapali to masz uszkdzone przewody w miejscu rozrusznika.
alternator ibiza ibiza ładowanie alternator ibiza świateł ibiza
bizhub kartka krzyżowy schemat przewód laptop lenovo wymiana klawiatury
elektrozawór zmywarka samsung wentylator kolumnowy cichy
Tworzenie textboxa w Notatniku - Porady i Alternatywy Błąd P0088 w Toyocie Proace 1.6: Przyczyny i Diagnostyka