Dodam jeszcze że między każdym pinem z wtyczki alternatora a masą motoru jest przejście. To wskazuje na uszkodzenie statora (zwarcie do masy). Niestety awaria taka powoduje w następstwie także uszkodzenie regulatora napięcia.
A jaki to alternator ? Z magnesami trwałymi czy ze wzbudzeniem wyprowadzonym ? Ilu fazowy ? (ile kabli z niego wychodzi?) Jeżeli ze wbudzeniem to można regulator samochodowy zastosować. No plus prostownik oczywiście stosowny. Jak z magnesami trwałymi to tu się sprawa komplikuje. Najlepiej zastosować taki regulator jaki był orginalnie z tym alternatorem...
akurat tutaj jest alternator
Każdy alternator ma regulator napięcia i on dba o to żeby było ono w widełkach. Nieważne czy alternator na magnesach czy na uzwojeniu wzbudzenia. Nie każdy ma regulator (małe i/lub stare silniki), ale prawie każdy. Są też widełki (+- 0.1V) i widły (+- 0.6V). Te drugie tyczą właśnie alternatorów z magnesami trwałymi i typowymi regulatorami na tyrystorach....
Nie wykonanie polecenia moderatora, zgodnie z regulaminem forum, kwalifikuje temat do zamknięcia.
W ER6 alternator nie ma szczotek. Obstawiam regulator.
Witam. Potrzebuję wymienić regulator napięcia w alternatorze Kawasaki Gpz 900R Sprawdzałem multimetrem wartości ładowania które po właczeniu świateł spadają poniżej 10 V więc sprawa oczywista ale jest pewien haczyk, otóż Kawa jest z 87- roku więc można powiedzieć zabytek, oryginalny regulator osiąga astronomiczne kwoty ale jest dostępny zamiennik: https://obrazki.elektroda.pl/9480648200_...
Nie mam na myśli że coś w alternatorze jest źle podłączone. Mam na myśli to że alternator wymaga regeneracji. Może któreś uzwojenie szlak trafił.
silnik waży ok. 15kg, skrzynia 25kg piasta z półosią 4kg opony z felgą 23kg alternator 4kg akumulator 10kg sprzęgło Dodano po 4 NIE MOŻNA nie jestem zbytnio przekonany do chinskich silników silnik do typowego ,,przeciętniaka,, był by ok ale do mojego sama to raczej nie bo po prawdę mówiąc dziadostwo i łatwo się zaciera przy dużym obciążeniu
Witam Motocykl Kawasaki GPZ 500 S. Napięcie ładowania 13V niezależnie czy światła mijania załączone czy nie. Silnik rozgrzany. Zauważyłem, że kable od regulatora są ciepłe ale nie gorące. Co może być najprawdopodobniejsza przyczyną? Regulator napięcia, instalacja czy sam alternator ? Akumulator nowy.
Cześć Mam powracający problem z niedoładowanym akumulatorem i psującymi się regulatorami. Wg pomiarów jest ok a po krótkim czasie regulator pada.(ostatnio miesiąc wytrzymał) i akumulator robi sie niedoładowany około 12V a ladowanie z 14 robi się 12,5V przy właczonych światłach mijania. Cewka alternatora sprawdzona na zwarcie do masy ,rezystancje i napięcie...
Całkiem inna bajka. Masz alternator jednofazowy a regulator od trójfazowego. Poszukaj jednofazowego od jakiegoś skutera. Byle moc alternatora była zbliżona.
Kontrolka poziomu elektrolitu. To lata '80. W niektórych modelach Kawasaki GPZ też coś takiego było. Sonda grafitowa w akumulatorze i dodatkowy przewód w instalacji elektrycznej w pobliżu akumulatora. Wraz z wprowadzeniem akumulatorów MF takie bajery przestały być przydatne. Znalazłem w necie coś takiego http://obrazki.elektroda.pl/8276265600_1...
Motocykl stał 15lat elektryka rozgrzebana Makaron się wysypal... Kupiłem drugą instalację z tego samego roku ale jest jakby nowszą więcej przewodów i alternator w starej instalacji był na dwa przewody A w nowej jest na trzy. Czy jest to problem czy po prostu jeden zostaje luzem
Pokusiłem się przejrzeć schemat i tak: Przekaźnika nie ma (jeżeli jest to nieoryginalny) Jest prądnica a nie alternator
Tak, przekaźnika rzeczywiscie nie ma, ale alternator jest. Wiec co radzicie mi w tej sytuacji?
No wieć pol032 moim zdaniem najlepiej jest to zrobić pakując zamiast uzwojenia magnes neodymowy http://allegro.pl/search.php?string=neod... ale musi to byc taki w kształcie pierścienia nie wiem czy takie mozna kupić bo zamówić mozna kazdy wymiar i kształt ale pytałem w jednej firmie o to bo sam chciałem naprawić magneto od kawasaki ale niestety akurat...
No to masz coś dalej naknocone. Sprawdź, czy masz masę, zasilanie na module. Czy dobrze podłączony pickup coil, cewki. Miernikiem prześledź połączenia. Zobacz, z czym się łączy przewód czarno biały w skrzynce rozdzielczej. Alternator do rozruchu możesz odłączyć, nie jest potrzebny. Wystarczy sam moduł z osprzętem, akumulator i poprawnie podłączona elektryka....
Witam zainteresowanych Jak w temacie potrzebuję alternator do Kawy ER-6N, moje moto z roku 2007. Dla jasności sprawy tą część z cewkami naokoło co znajduje się pod lewym deklem w silniku motoru. Podaję nr tel. 604 891 714 Jarek
Jednak masz mała wiedzę. Żaden wstyd. Chwała ci za to, że się przyznałeś! Jest łatwiej doradzać, gdy poziom odbiorcy jest znany. Do przeróbki zapłonu na CDI WYSTARCZY przewinięcie cewki! Można nawet przewinąć grubym drutem stosunkowo mało zwoji i dodać gotowy transformatorek podwyższający napięcie. Układ będzie droższy ale bardziej niezawodny. Można...
Witam, Zakupiłem quada Kawasaki z silnikiem klf300. Niestety brakuje w nim instalacji elektrycznej. Ze światłami dałem rade. Pozostaje kwestia ładowania akumulatora. Z silnika wychodzi przewód z 3 pinami. Mierzylem i alternator laduje do około 30v pomiedzy fazami. Nie mam pojęcia natomiast jak podłączyć go do regulatora napięcia. Załączam zdjęcia. Pozdrawiam
Oczywiście jak zwykle wszyscy radzą tylko nikt pojecia nie ma .... Jakie znowu trafa, przetwornice? Jaka obcowzbudna prądnica??? Toć to zwykłe dynamo rowerowe tylko większe! Widział ktoś w dynamku wzbudzenie? Pedałowe chyba tylko :) hubiwit popatrz pod hasłem "regulator stratny) tudzież przejrzyj schematy instalacji motocyklowych gdzie alternator jest...
Poszukuje ze slaska. Atlernator do GPZ 750
Wgląda że alternator jest OK. Dla pewności powinno się przeprowadzić pomiary napięć pod obciążeniem. W serwisówce powinno byc napisane jakie obciążenie należy podłączyć. Osobiście proponuję 3 żarówki 24V (!) lub 3x2 żarówki 12V szeregowo. Chodzi o to aby nie ich spalić! Moc pojedynczej żarówki nie mniej niż 21W. Żarówki łączymy w trójkąt i do wierzchołków...
Zamiszczam to tutaj dlatego że moze sie to przydać wielu innym motocyklistom. Uzi 18 napisał: Oryginalny regulator na biegu jalowym daje 14-15 V. Tak jak w instrukcji. Przy zwiekszeniu obrotów napiecie spada do ok. 13 V przez co mam problemy z ladowaniem. Gdy Odlacze regulator i mierze V na alternatorze wraz z obrotami rosnie V. Co mozna w tym temacie...
Witam, Sprawdziłem dzisiaj w moim motocyklu ładowanie i niestety stwierdziłem jego brak ;// Pomyślałem od razu że rozleciało się koło magnesowe, przypadłość w tych modelach (odklejają się magnesy). Ale sprawdziłem napięcie wychodzące z alternatora na 3 fazach (sprawdzałem przy odłączonym regulatorze). Multimetr pokazał mi następujące wyniki: przy obrotach...
Raczej najpierw padł regulator napięcia , potem spaliły się żarówki . Coś dzieje się z alternatorem . W japończykach niech cię nie dziwi napięcie z alternatora bez regulatora . Może przekroczyć grubo powyżej 100V .
Ano kliknij na aukcji Alle..o tekst w wyszukiwarce: "kawasaki er5 regulator" i dowiesz sie jak to "coś " wygląda. 10 sekund szukania. Pewnikiem gdzieś na alternatorze. Hej
Dziękuję za pomoc, diagnoza już jest - spalony alternator...
Podpowiem że regulator podobnie jak w japońskich alternatorach samochodowych jest zasilany z akumulatora (po stacyjce), alternator nie posiada diod wzbudzenia. Proponuję poszukać podobnego regulatora od innych silników motocyklowych (Suzuki, Kawasaki) lub też przystosować jakiś "Jezpol".
z alternatora w kawasaki wychodzą dwa przewody a nie trzy, i tutaj pojawia się pytanie jak to prawidłowo podpiąć ? oba regulatory maja pięć kabli
stare mosele suzuki i kawasaki mają alternatory na "plecach" silnika i są w miarę małe... http://moto.allegro.pl/item210535746_alt... na przykład taki A taki widzialem w K750: http://moto.allegro.pl/item208251945_alt...
Na to wygląda, do rodziny Z250 mam service manual i nie zgadzały mi się do końca pewne fakty... Ten GPZ pasuje, po za tym powstał z rodziny Z250. Wrzuć więcej zdjęć silnika. Podaj kolory kabli idących do regulatora napięcia i alternatora, zobaczymy czy będzie pasował schemat. Reszta czyli zapłon na 90% jest na przerywaczach. Pomierz rezystancje uzwojeń...
Posiadam schemat takiego regulatora na tyrystorach do kawasaki i suzuki Jest to regulator do pradnicy 3-fazowej (nie alternatora) Ja posiadam kawasaki gpz500 i tam jest własnie taka pradnica Jesli nadal potrezbujesz to skontaktuj sie ze mną na maila suzukirf900(at)interia.pl
Jak to do ładowania uzywa sie tylko prostownika. W alternatorze regulator reguluje prad podawany na uzwojenie wirnika , w prądnicach zazwyczaj w moto japonskich jest 3 fazowa, i regulator jest zrobiony na 3 tyrystorach, Ja mam Kawasaki i mam pradnice 3 fazową Panowie przecież do ładowania aku, nie wystarczy tylko prostownik bo napiecie na mojej prądnicy...
Prędzej chyba stator dostaje zwarcia do masy. Na zwarcia międzyzwojowe też miernik cęgowy się przydaje, mierząc prądy faz na zwarciu. Odradzam mierzenia prądu ładowania zwykłym miernikiem. Po pierwsze płynący prąd może przekroczyć zakres miernika. Po drugie trzeba mieć przewody prądowe do miernika (nie napięciowe ze zestawu). Po trzecie miernik wprowadza...
A chcesz taki altek od vfry? :D Napięcia równe, bo równo pozwierane uzwojenia... Ale to akurat charakterystyczne dla tego modelu. A często w motocyklach z alternatorami w oleju dochodzi do przegrzań i zwarć.
18 stycznia 2014 jest moto weteran bazar w łodzi , jeśli się tam wybierasz lub ktoś z twoich znajomych to jest duże prawdopodobieństwo , że coś tam dopasujesz. Nawet nie od Suzuki, Kawasaki Yamaha również miały "alternator" rozwiązany w ten sposób.Bardziej można nazwać to prądnicą :) Działa jak dynamo w rowerze :)
Zapoznaj się z tym: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Z twojego opisu wnioskuje że oprócz stojana alternatora masz uszkodzony regulator napięcia. Działanie jego polega (najprościej) na chwilowym łączeniu uzwojeń alternatora do masy. Złe odprowadzenie ciepła i połączenia elektryczne są zabójcze dla regulatora i następnie...
hmm rozwiązanie takie stosuje sie powszechnie w motocyklach honda yamaha kawasaki itp.. . z alternatora wychodza 3 fazy a wzbudzenie jest na magnesch stałych . prostownik raem z regulatorem jako jeden moduł przykrecany do ramy dla odprowadzenia ciepła . Mysle ze rozsadnie pod wzgledem strat mocy i wydzelanego ciepła było by zastosowanie prostownika...
manta: co ma zrobić? I po co? chara: skoro regulator sprawny (masz 100% pewność?), a brakuje prądu przy większym obciążeniu, to niestety kłania się zajrzenie w karter do alternatora. I sprawdzenie jak wyglądają uzwojenia i czy koło magnesowe nie zrobiło jakiegoś numeru.
Witam, posiadam od niedawna klr 600 jeździł bez zarzutów po odstawieniu i próbie ponownego odpalenia długiego jakby stracił kompresję i zaczął strzelać w tłumik, głowica już sprawdzona nawet ją lekko zregenerowałem i pytanie o rozrząd gdyż serwisówki, które mam nie odpowiadają mojej klrce posiadam wersję z rozrusznikiem nie widzę żadnego ząbka, jest...
Witam, chciałem się zapytać czy we wszystkich modelach zz-r 600 są takie same alternatory i regulatory napięcia (chodzi mi o przed liftowe i po liftowe)
Pomiedzy poszczegolnymi fazami alternatora a masą nie ma zwarcia. Mierzyłem opór między 3 żółtymi kablami alternatora. W serwisowce jest napisane że powinno być 0,34 - 0,52 ohm . U mnie jest 0,9 ohm pomiedzy wszystkimi 3. Ide sprawdzic prąd rozladowania i dam znac co wyszlo. Pozdrawiam
Witam po przeczytaniu i analizie krok po kroku ów postu w mojej KLR 600 naprawiłem instalacje i pojawiła się iskra. Lecz mam pytanie w sprawie tych 3diód na schemacie układu zapłonowego CDI nr.6 , są one odpowiedzialne za gaszenie silnika i tak jak kolega Kacper30 napisał aby iskrzyło ma być przejście do masy prze diodę , są tam 3 diody wiec oznacza...
Gratuluje pomysłu z odłączaniem akumulatora przy pracującym silniku. Żeby się nie rozpisywać: to wręcz kretyński pomysł. Szczególnie przy alternatorze ze stałą magneśnicą. Grozi to "tylko" niekontrolowanym skokiem napięcia i co się z tym wiąże - uszkodzeniem regulatora napięcia, modułu zapłonowego, osprzętu elektronicznego... Ale mam też dla ciebie...
Kolego Kamil9010, widzę że także na innych forach szukasz pomocy, niestety powyższy zapłon mojej konstrukcji do jawki nie bardzo się nada do Twojego motocykla, ponieważ masz silnik dwucylindrowy, z tłokami pracującymi na przemian, więc zapłon musiałby być zdublowany, czyli dwie cewki zapłonowe i dwa moduły. Czujnik położenia wału mógłby zostać oryginalny,...
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i proszę o pomoc. Uruchomiłem silnik na luzie i pracował bez problemu, wyjechałem za bramę i zapaliła się kontrolka ładowania, wiec nie wiele myśląc cofnąłem go garażu i wyłączyłem zapłon. Sądziłem, że to jakiś bezpiecznik padł, ale sprawdziłem i nie znalazłem żadnego uszkodzonego, co dziwne to nie udało się już uruchomić...
(at)kawasakikuba. Sprawdź jakie dane techniczne ma alternator w Twoim quadzie. Jeżeli pompa będzie używana dość intensywnie, a moc alternatora będzie znacznie odbiegać od zapotrzebowania. Możesz uszkodzić alternator i instalację elektryczną quada.
Witam serdecznie Wiem w czym problem ale nie potrafię ogarnąć tych wzorów. Obrotomierz na LM1819N, datasheet w załączniku. W skrócie do Cagivy Mito 125 Ev7 (125 2T 1cyl) zamontowałem silnik Kawasaki Ninja 250R na wtrysku jest to 4T 2cyl. Obrotomierz Cagivy był fabrycznie podłączony pod cewkę przy alternatorze (napięcie 30-60V zmienne) i dostawał sygnał...
Witam. Kupiłem motor bez świateł z instalacją bez akumulatora. Chciałbym je podłączyć (jeśli się da to bez akumulatora) i pojawia się problem. Od alternatora wychodzą 3 żółte kable i prowadzą do regulatora napięcia. Następnie wychodzą również 3 kable: czarno-żółty(masa), biały i na nim napięcie jest zbyt wysokie( wacha się między 40-80v), brązowy którego...
Witam, mam problem z ładowaniem w swoim GPZ 500S z 1989 roku. Mam z nim ostatnio same problemy. Z ładowaniem miałem już problem ale oddałem do elektryka, który tak zpartaczył sprawę, że w sumie wydałem 200 zł. Kazał 130 zł dla siebie i jeszcze nie powiedział co naprawił("Jest zrobione i będzie chodziło"). Oraz ładowało mi prawie 15.3V, po pewnym czasie(1000km...
kawasaki alternator kawasaki schemat alternator kawasaki stacyjka
schodzi obudowa szyba nawiew peugeot ustawieni
crunch wzmacniacz crunch wzmacniacz
Skutki zatkania otworu wentylatora w łazience TECH AG Lux PID – piszczenie sterownika i migający komunikat „Pompy równolegle” – przyczyny i ustawienia