Na to wygląda, do rodziny Z250 mam service manual i nie zgadzały mi się do końca pewne fakty... Ten GPZ pasuje, po za tym powstał z rodziny Z250. Wrzuć więcej zdjęć silnika. Podaj kolory kabli idących do regulatora napięcia i alternatora, zobaczymy czy będzie pasował schemat. Reszta czyli zapłon na 90% jest na przerywaczach. Pomierz rezystancje uzwojeń...
wlasnie sa żółte ma moze ktos moze schemat do takiej istalacji
A właśnie - zacząłeś od początku Litości. Nie można zaczynać od końca. Ew "zaczynać od końca". Trzymajmy fason językowy. To Elektroda a nie Pudelek. zrobiłeś sobie bilans energetyczny? Wiesz ile tak na prawdę wynosi zapotrzebowanie na energię w pojeździe? Tu jest pies pogrzebany. Awersja do prostych obliczeń "teoretycznych" (gdzie tu jest jakaś teoria???)...
Witam Posiadam regulator napięcia z motocykla suzuki gs500 i chcę go zamontować w motocyklu kawasaki kz440 ltd. Prosiłbym o pomoc, liczba kabli się zgadza, z regulatora wychodzi pięć kabli 3 żółte czarny i czerwony. Wg schematu w suzuki 3 żółte do alternatora a kolejne dwa to plus i minus. Patrząc na schemat kawasaki całkiem nie wiem jak to ugryźć....
Posiadam schemat takiego regulatora na tyrystorach do kawasaki i suzuki Jest to regulator do pradnicy 3-fazowej (nie alternatora) Ja posiadam kawasaki gpz500 i tam jest własnie taka pradnica Jesli nadal potrezbujesz to skontaktuj sie ze mną na maila suzukirf900(at)interia.pl
Jak to do ładowania uzywa sie tylko prostownika. W alternatorze regulator reguluje prad podawany na uzwojenie wirnika , w prądnicach zazwyczaj w moto japonskich jest 3 fazowa, i regulator jest zrobiony na 3 tyrystorach, Ja mam Kawasaki i mam pradnice 3 fazową Panowie przecież do ładowania aku, nie wystarczy tylko prostownik bo napiecie na mojej prądnicy...
Pokusiłem się przejrzeć schemat i tak: Przekaźnika nie ma (jeżeli jest to nieoryginalny) Jest prądnica a nie alternator
czujniki te ( sprzęgła, neutrala i hamulca) mają wpływ raczej tylko na możliwość uruchomienia rozrusznika, a nie na iskrę, inaczej motor by gasł jak byś wciskał sprzęgło/hamulec/wyrzucał na luz - to było by bez sensu dałeś schemat tylko jednej wersji a nie obu do porównania więc nie wiem jak z alternatorem - w tej wersji schematu masz regulator na 2...
Kontrolka poziomu elektrolitu. To lata '80. W niektórych modelach Kawasaki GPZ też coś takiego było. Sonda grafitowa w akumulatorze i dodatkowy przewód w instalacji elektrycznej w pobliżu akumulatora. Wraz z wprowadzeniem akumulatorów MF takie bajery przestały być przydatne. Znalazłem w necie coś takiego http://obrazki.elektroda.pl/8276265600_1...
http://obrazki.elektroda.pl/2098999800_1... To jest dokładnie mój schemat, chciałbym uniknąć wyciągania alternatora bo jest on w kąpieli olejowej, a dopiero co olej wymieniałem... :/ Ale te pomiary, co wykonałem wg. książki, wyszły dobrze, czy źle?
Ze schematu wynika że starsza wersja ma alternator jednofazowy z uzwojeniem "bezmasowym", w nowszej masz już alternator trójfazowy. W latach 70-tych stosowano różne dziwne rozwiązania w układzie ładowania, dlatego wskazane jest aby upewnić się czy na pewno jest tam alternator z uzwojeniem bezmasowym (czy nie np. kilka uzwojeń) i wirnikiem na magnesach...
Naładuj akumulator, zmierz napięcie. Odstaw akumulator na 24 - 48 godzin i zmierz powtórnie. Jak wyraźnie spadnie, to ewidentnie akumulator. Dobrze by też było, jakbyś zmierzył go pod obciążeniem specjalnym probierzem (pomiar pod obciążeniem). Mają taki w każdym sklepie z akumulatorami. Podejdź i poproś o pomiar. Jeśli problem będzie nawracać, choć...
Ręce mi opadają Mi też. Bo nie robisz nic po kolei i tak jak powinno być zrobione. 1. Akumulator przemierzony? Pod obciążeniem też? Co to za akumulator? "Kwasiak"? Sprawdziłeś, czy któraś cela nie padła? Klemy sprawdziłeś? 2. Co się dzieje na akumulatorze podczas rozruchu? Co się dzieje na stacyjce w chwili rozruchu? Co się dzieje na przekaźniku rozrusznika...
Witam juz panu Dodano po 2 czyli tak bo podłączyłem to wd schematu ale na krótko iii nic silnik kręcił ale brak iskry męczyłem się z tym pół dnia i nic brak iskry :( i rozebrałem to do zera wiec pan mówi zeby połączyć to ..... jak pan to widzi ?? ma pan zapewne większe doświadczenie Dodano po 4 podłączyłem alternator do regulatora , potem bezpieczniki...
Witam! W maju ubiegłego roku ojciec kupił motocykl jak w temacie wszystko było ładnie ale w sierpniu jak się okazało padł regulator napięcia dawał ok 17-18 Volt i wygotowywał elektrolit. Jak się okazało ktoś zabudował nieoryginalny regulator bodajże od YAMAHY ( regulator 42-81960 ) jako, że był to nieoryginalny uznaliśmy to za przyczyne usterki i kupiliśmy...
Witam, mam problem z ładowaniem w swoim GPZ 500S z 1989 roku. Mam z nim ostatnio same problemy. Z ładowaniem miałem już problem ale oddałem do elektryka, który tak zpartaczył sprawę, że w sumie wydałem 200 zł. Kazał 130 zł dla siebie i jeszcze nie powiedział co naprawił("Jest zrobione i będzie chodziło"). Oraz ładowało mi prawie 15.3V, po pewnym czasie(1000km...
Witam, Sprawdziłem dzisiaj w moim motocyklu ładowanie i niestety stwierdziłem jego brak ;// Pomyślałem od razu że rozleciało się koło magnesowe, przypadłość w tych modelach (odklejają się magnesy). Ale sprawdziłem napięcie wychodzące z alternatora na 3 fazach (sprawdzałem przy odłączonym regulatorze). Multimetr pokazał mi następujące wyniki: przy obrotach...
No to do plusa go za stacyjką i będzie ok. (tak myśle hehe) Dla pewności sprawdz na schemacie tej kawy GPX 750 Albo wklej go tu lepiej.
Miło pomagać komuś, kto wykazuje pełne zaangażowanie i umie pisać poprawnie po polsku więcej niż jedno zdanie.:D Cena przewijania której się można domyślić to kosmos. Ja zrobiłbym to taniej i na pewno dobrze!:cry: Wg mnie problemem jest sfazownie prądów cewek. Tak zasilającej CDI jak i alternatora. Podejrzewam złe kierunki nawinięcia szczególnie cewek...
Oczywiście jak zwykle wszyscy radzą tylko nikt pojecia nie ma .... Jakie znowu trafa, przetwornice? Jaka obcowzbudna prądnica??? Toć to zwykłe dynamo rowerowe tylko większe! Widział ktoś w dynamku wzbudzenie? Pedałowe chyba tylko :) hubiwit popatrz pod hasłem "regulator stratny) tudzież przejrzyj schematy instalacji motocyklowych gdzie alternator jest...
Zamiszczam to tutaj dlatego że moze sie to przydać wielu innym motocyklistom. Uzi 18 napisał: Oryginalny regulator na biegu jalowym daje 14-15 V. Tak jak w instrukcji. Przy zwiekszeniu obrotów napiecie spada do ok. 13 V przez co mam problemy z ladowaniem. Gdy Odlacze regulator i mierze V na alternatorze wraz z obrotami rosnie V. Co mozna w tym temacie...
kawasaki alternator alternator kawasaki schemat kawasaki
naprawa medion projekt monitoring przetwornik ujemne napięcie
erbauer serwis zasilacz warsztatowy
Bosch PSB 450 RE – zmiana kierunku obrotów, przełącznik rewersu, silnik komutatorowy Oleo Mac 937 – gdzie nakładać pastę uszczelniającą na łączniku ssącym do cylindra?