To wina regulatora, dosyć częsty przypadek. Zobacz stan kostek (przód silnika, obok skrzyni biegów), lubi tam gnić połączenie przewodu od wzbudzenia. Czy kontrolka akumulatora świeci po zapłonie ? Jeżeli świeci to połączenie dobre i zostaje tylko regulator.
Witam! W jeepie spalił się alternator. Poprzedni alternator miał kostkę taka na zdjęciu https://obrazki.elektroda.pl/3724577000_... Właściciel auta kostkę zniszczył i teraz wiszą dwa luźne przewody. Niebieski i brązowo niebieski. Teraz właściciel zamontował nowy Alternator ale kostka jest inna https://obrazki.elektroda.pl/3434615500_...
Witam. Samochód jak w opisie. Mój problem polega na tym, że nie zrobiłem sobie zdjęć jak były powpinane kostki w okolicy skrzyni biegów przed jej demontażem. Po poskładaniu wszystkiego mam problem z ładowaniem, mianowicie; podłączyłem kostki kolorami i pali mi się kontrolka ładowania. Po wypięciu niebieskich kostek kontrolka znika, alternator ładuje...
ok Panowie dzięki za rady Chciałem się dodatkowo jeszcze upewnić czy na pewno nie działa przekaźnik. W tym celu podłączyłem alternator normalnie do kostek 4 pin oraz B+, w miejscu przekaźnika podłączyłem pod wyjście L z alternatora żarówkę 5W i popiołem do masy. Takie rozwiązanie podpowiedział mi schemat z przekaźnika albowiem kabel L z alternatora...
Alternator zregenerowany (nowe łożyska, komutator, regulator). Po kilkudziesięciu kilometrach przepala się drut wirnika przy komutatorze. Jak rozebrałem go za pierwszym razem, to upalone były obydwa druty. Diody sprawdzone. Alternator ma ładowanie 14,2 - 14,5 do momentu kiedy nie padnie. Czy winny może być sam wirnik czy może sam akumulator lub instalacja...
Powinien łapać od około 900 obr/min. Obrotów silnika czy alternatora? Zobacz średnice kół pasowych silnika i alternatora - to nie jest 1:1
Witam. W tej cytrynie problemem jest ciągłe nierytmiczne tykanie przekaźnika w BSI nad lewą nogą kierowcy. Przekaźnik tyka gdy silnik jest na biegu jałowym oraz w momencie zwiększania obrotów. Na równych obrotach innych od biegu jałowego tykanie nie występuje. Przekaźnik nie tyka gdy wyjmuję bezpiecznik 30A oznaczony jako "E" przy BSI. Nie działają...
Akumulator Zacznijmy od akumulatora, trzeba sprawdzać dość często stan jego naładowania, w motocyklach są małe akumulatorki w porównaniu do samochodowych. Maja średnio od 10 do 14 Ah pojemności i gdy często robimy krótkie trasy i często odpalamy motocykl, to alternator nie zdoła nam naładować akumulatora by zrównoważyć stratę prądu, którą rozrusznik...
Łatwo nie było i trochę to trwało ale piny wyjęte i wiązka naprawiona/przerobiona/zamontowana. W końcu pali się kontrolka braku ładowania. Może się komuś przyda: Zastosowałem 4 kolorowe przewody 1mm2 i dodatkowo nałożone termokurcze. Wszystko wciągnięte w oryginalną osłonę razem z przewodem + alternator/akumulator. Dodatkowo nałożona czerwona siateczka...
Witam mam problem z ładowarką Atlas AR-41A uszkodzony był alternator i ładowarka stanęła . Ktoś tam wlazł i uszkodził potencjometr od gazu. Potem niby było wysłane wszystko (sterownik i oba potencjometry )do jakiegoś serwisu i niby zostało wszystko naprawione i sprawdzone a po zamontowaniu dalej nie jeździ i w takim stanie trafiła do mnie . Naprawiony...
Prąd po kluczyku najbezpieczniej z wycieraczek lub z czujnika śwateł cofania jak nie ma pod maską bezpieczników.
Witam jeszcze raz wszystkich. Udało się to dla mnie wiadomość dnia. Właśnie wracam z garażu i znalazłem usterkę. Przyczyna leżała w trzech miejscach, w wiązce biegnącej od kostek przy drzwiach kierowcy do tyłu pojazdu (przetarte dwa przewody), zimne luty w DIDzie czyli zegarku i jest jakiś problem w alternatorze, po wyjęciu jednego przewodu z alternatora,...
Tak kostka w górnym rogu.Na alternatorze powinna być na pokrywie naklejka z oznaczeniami pinów.Przekaźnik może być od rozrusznika ,lub świec żarowych jeżeli silnik takie posiada(myślę że raczej od świec ,lub świecy płomieniowej).
Cześć. Oprócz wymienionych przez Ciebie narzędzi, konieczny będzie jeszcze akumulator. Bez niego alternator się nie wzbudzi. Podłączenie: Oczywiście minus akumulatora do obudowy alternatora, a plus do śruby prądowej na alternatorze. W kostce IG do plusa akumulatora L do żarówki, a drugi koniec żarówki do plusa akumulatora. Wiertarka na maksa i wtedy...
Według mnie, masz gdzieś zwarcie. Może to być na przewodzie wzbudzeniowym do alternatora, bo według Twojego opisu pasuje do problemu (zazwyczaj podłączają DRL do wyżej wymienionego przewodu). Odepnij kostkę z alternatora i sprawdź, czy nadal się dzieją te cyrki.
Niebiesko-biały leci do sterownika silnika (na pin 42 jednej z kostek).
Witam . Jeżeli kontrolka ładowania się nie pali,mogą być trudności ze wzbudzeniem alternatora.Sprawdź przewody przy alternatorze(czy przykładowo przewody nie urwane ),sądzę że może jest to tradycyjny alternator z regulatorem bez COM.Musisz podać ilu pinową ma kostkę zasilającą alternator(oznaczenie pinów),lub podać typ alternatora to dużo wyjaśni.
Sprawdź czy uzwojenia alternatora mają przejście do masy. Motocykl stary, dokładna kontrola wszystkich połączeń elektrycznych wokół regulatora. Regulator 4 piny? Musi być dobrze przykręcony do masy, sprawdź kostkę w regulatorze i złącze alternatora z silnika (3 piny, żółte, albo białe kable)
pozdrawiam ! jeszcze nie widziałem układu ładowania z bezpiecznikiem po drodze akumulator - alternator -------> przepalenie tego bezpiecznika powodowałoby uszkodzenie alternatora (alternator nie może pracować bez obciążena) jesli jest tak jak wyżej opisane to proponuje podłączyć zacisk prądowy alternatora z + akumulatora jeżeli pojawi się ładowanie...
Witajcie, dzisiaj po otwarciu maski zobaczyłem, że jedna z kostek przy alternatorze ma tylko jeden kabelek. Drugi jakby był urwany, ale go nigdzie w wiązce nie ma. Nie mam schematu aby prześledzić, jak powinno być, więc liczę na Waszą pomoc. Załączam zdjęcie jak to wygląda. Dodam, że silnik to 2.0 benzyna. https://obrazki.elektroda.pl/7998293500_...
Na L 24V w odłączonej kostce. Normalnie jak ładowania nie ma albo jest włączony tylko zapłon, regulator "zwiera" L do masy i wtedy jest tan ze 2V. Ciekawostka jest taka że te alternatory potrafią się wzbudzić bez tej kostki - trzeba tylko na chwilę docisnąć prawie do końca obrotomierza.
Jeśli nie ma testu kontrolki ładowania (nie świeci się na nieodpalonym silniku) to problem jest z przewodami do alternatora. Konkretnie z cienkimi przewodami idącymi na kostkę dwupinową alternatora. Objawami typowymi to brak ładowania alternatora po odpalaniu do momentu przekroczenia 3000 RPM na silniku wtedy ładowanie się pojawia i utrzymuje się do...
Witam Standard w tym modelu. przetarty przewodzik w kostce od alternatora, cieniutki najczęściej biały. przeciera się o plastikową osłonkę. napraw tam dziurę i po problemie. Dodano po 19 Witam Standard w tym modelu. przetarty przewodzik w kostce od alternatora, cieniutki najczęściej biały. przeciera się o plastikową osłonkę. napraw tam dziurę i po problemie.
tak mam taki fajny plakat skontaktuj sie z firma cargo zajmujaca sie czesciami do alternatorów, przy zamawianiu czesci napewno doloza do paczki
Francuzy mają często czujnik w bloku i biorą z koła zamachowego szara potrójna kostka, ale alternator to standard.P
Po pierwsze przewód o oznaczeniu 61 (żółty) to sygnał powiedzmy do kontrolki ładowania( tak naprawdę jest wykorzystywany też do pary innych rzeczy jak blokada rozrusznika po zapłonie, włączenie zasilania do osuszacza, podgrzewanie lusterek....) natomiast sygnał obrotomierza to przewód o oznaczeniu W (pomarańczowy). przewód 61 idzie od alternatora do...
Będzie w wiązce z zasilającym grubym zasilającym alternator. Często jest łączony obok rozrusznika(kostka).Musisz po długości tego kawałka co został sprawdzić dokąd sięga, tam szukać reszty przewodu. Kolor przewodu masz.
Sterownik silnika nie ma info o obciążeniu alternatora. Najczęściej urwany przewód przy kostce pod rozrusznikem.
Alternator w Fordzie sterowany jest z BSI sygnałem PWM zależnym od obciążenia instalacji. Czasami jak założy się po taniości regulator to długo czasami nie pochodzi. Ale trzeba przeglądnąć całego altka jak jest już na stole. I lubią też ugnić przewody przy kostce połączeniowej i nie będzie ładowania.
Co oznacza napięcia na kostce alternatora? Gdzie znajduje się owa kostka? Trzeba do tego wykręcić alternator ? Co do regulatora napięcia to założony został nowy firmy AS ARE 3052 więc wątpię żeby był zepsuty.
http://obrazki.elektroda.net/12_12652003... D+ -kontrolka B+ -akumulator
Nie była to wina regulatora,problem rozwiązany :)
Weź sobie żarówkę 5W, taką jak do pozycyjnych, przylutuj do niej kabelki i podłącz pomiędzy śrubę na elektrozaworze pompy wtryskowej a niebieskim, cienkim kablem wychodzącym z alternatora
sprawdź masę od akumulatora do nadwozia zastanawia mnie jak możesz mieć ładowanie skoro po zapłonie nie świeci kontrolka alternatora - ona wzbudza alternator jaeżeli masa ok sprawdź kostki w liczniku
Kolego Kolego.Kolega poszedł o wiele dalej i zgłasza, ze na pinie "15" w kostce do alternatora ma 9 volt a nie jest pewny, czy powinno być 24v bo to 9 volt wyglada mu podejrzanie o ile się nie mylę.
Więc... Połączyłem kostkę L z alternatora z L na wtyczce i zrobiłem Mostek. Jak jest mostek to zanim odpalę auto kontrolka ładowania nie świeci. Połączyłeś nie te przewody co trzeba.P
Ted drugi kabelek - sygnał DFM podłączyłem, niestety komunikat o braku ładowania nadal się pojawia. Dodano po 32 Z kostki wychodzi zółty i czarny. Żółty sygnał DFM podłączyłem, niestety komunikat o braku ładowania nadal się pojawia. Napięcie na tym kablu jest cały czas rzędu 14,2- 14,3, nie zauważyłem jakiekolwiek spadku,
Po awarii alternatora w e39 i wymianie na drugi, brak ładowania. Kontrolka nie świeci na desce. Posprawdzane niemalże wszystko: masa, przewód ładowania i nici, bezpieczniki ok. Sprawdzony alternator na stole. Kostka dwupinowa. Po odpaleniu silnika napięcie na aku 12.1V, a na altku tak samo. W aucie wszystko sprawne, oprócz ABS-u i przełącznika BC na...
Więc sprawdź czy na postoju coś Ci nie pobiera prądu z akumulatora. Bo i skąd prąd miał by płynąć, jak nie z akumulatora? Jak masz multimetr w domu, to bierz go w dłoń i sprawdź czy nie masz w aucie "złodzieja prądu" Zmierz też multimetrem kostkę od alternatora, czy na wyłączonym zapłonie coś nie podaje na nią prądu przypadkiem. Jak nie masz multimetru,...
Perspektywa zdjęcia poprostu, ekran od żyły jest odseparowany, po połączeniu ekranu wyciagnalem stary biegnący z alternatora do kostki, okazal się być 2 żylowym przewodem LGY w kruchej izolacji :) Edit. Oczywiście jestem w trakcie montażu odpowiedniego przewodu i izolacji naruszonych elementów :) Edit 2. Przewod położony na nowo 2x1.0mm LGY, zauważyłem...
Witam. Mam problem z ładowaniem. Auto fiat ducato 2007r 2.3 jtd 120 km Dokładnie chodzi ze świeci się kontrolka od ładowania. Ładowanie 14.3v. Co zostało zrobione i sprawdzone. - alternator ... nowy regulator napięcia. - wymienioną skrzynka z bezpiecznikami i przekazniki kolo silnika - nowy kabel żolty od alternatora - kostki szare ok . - wyczyszczone...
https://filmy.elektroda.pl/68_1735483091... dobra, jednak jak jakiś czas temu mierzyłem w moim Passacie to albo coś miernik źle wskazywał albo nie wiem... Jednak w sprawnym moim Passacie dokonując pomiaru na obudowie alternatora I przykładając miernik do tego "dzyndzla" plusowego pokazuje tylko 1.37v (dziwne, czemu tak mało? ) dodam, iz ladowanie...
Pewnie skończyła się kostka w stacyjce albo przewody na alternatorze nie łączą. Pozdrawiam.
Problem polega na tym, że na nowym nie mam żadnego oznaczenia prócz B+, masę ogarnąłem sam No i zostaje kwestia tej kostki. U mnie z silnika jeden przewód niebieski a w nowym alternatorze kostka na dwa.
Po pierwsze pomiary, ładowanie na słupkach akumulatora i na alternatorze, porównać wyniki. Po drugie, odpiąć przewód wzbudzania i podać tam stały plus przez kontrolkę np, 5W. Obserwować kontrolkę, sprawdzić ładowanie. Po trzecie spadki napięć pomiędzy słupkami akumulatora a zaciskiem dodatnim i masą alternatora. I wszystko będzie jasne. Dodano po 1...
... Na tym małym kabelku przy alternatorze pojawiło się napięcie 14 V, gdy tylko kontrolka ładowania świeci jest tam napięcie 3 V . I prawdopodobnie tutaj tkwi twoj problem. Sprawdz kabel 1072 miedzy alternatorem i pinem 14 na zoltej kostce BSI. Wystarczy, ze masz kiepski styk np na okraglej czarnej zlaczce na podluznicy (pin 9) i zamiast 12V na alternatorze,...
Witam, mam problem z Seatem Alhambra 1.9 TDI PD 2007, rozładowuje się akumulator. Po pomiarach pobór wynosi 0,27 A, spada po odłączeniu kostki regulatora do 0,09 A. Po wyciągnięciu bezpieczników oraz kostki stacyjki pobór nie spada. Spada jedynie po odłączeniu kostki przy alternatorze oraz jednej kostki w module BSI. Napięcie na wyłączonym zapłonie...
Standardowo, sygnal z alternatora, zasilanie, sygnal z czujnika predkosci no i osobna kostka z czujnika skrętu (ale to jest juz wbudowane w kolumne).
Witam kolego Do wymiany regulator alternatora pozdrawiam
Przewód grzeje sie tylko na tej kostce. No to jest zapewne problem z kostką (styk do wymiany)
Witam sprawdź czy masz kondesator na alternatorze przeciwzakłóceniowy taka mała czarna kostka z przewodem .Jeśli go tam niema to załóż jeśli to nie pomorze pozostaje ci zastosować dławik w szereg z plusem zasilania niektóre radia samochodowe posiadały taki dławik taka czarna mała puszka . Pozdrawiam 73!
kostek alternator alternator denso kostek kostek alternator ładować
samsung galaxy bialy oscyloskop cyfrowy próbkowanie samsung odtwarzane formaty
studio technik wzmacniacz audio
Zasilanie wentylatora lodówki Samsung - diagnostyka i naprawa Kasacja kontrolki DPF w Subaru Forester - co zrobić?