To wina regulatora, dosyć częsty przypadek. Zobacz stan kostek (przód silnika, obok skrzyni biegów), lubi tam gnić połączenie przewodu od wzbudzenia. Czy kontrolka akumulatora świeci po zapłonie ? Jeżeli świeci to połączenie dobre i zostaje tylko regulator.
Witam! W jeepie spalił się alternator. Poprzedni alternator miał kostkę taka na zdjęciu https://obrazki.elektroda.pl/3724577000_... Właściciel auta kostkę zniszczył i teraz wiszą dwa luźne przewody. Niebieski i brązowo niebieski. Teraz właściciel zamontował nowy Alternator ale kostka jest inna https://obrazki.elektroda.pl/3434615500_...
tak mam taki fajny plakat skontaktuj sie z firma cargo zajmujaca sie czesciami do alternatorów, przy zamawianiu czesci napewno doloza do paczki
Powinien łapać od około 900 obr/min. Obrotów silnika czy alternatora? Zobacz średnice kół pasowych silnika i alternatora - to nie jest 1:1
Tak kostka w górnym rogu.Na alternatorze powinna być na pokrywie naklejka z oznaczeniami pinów.Przekaźnik może być od rozrusznika ,lub świec żarowych jeżeli silnik takie posiada(myślę że raczej od świec ,lub świecy płomieniowej).
Witam. Samochód jak w opisie. Mój problem polega na tym, że nie zrobiłem sobie zdjęć jak były powpinane kostki w okolicy skrzyni biegów przed jej demontażem. Po poskładaniu wszystkiego mam problem z ładowaniem, mianowicie; podłączyłem kostki kolorami i pali mi się kontrolka ładowania. Po wypięciu niebieskich kostek kontrolka znika, alternator ładuje...
http://obrazki.elektroda.net/12_12652003... D+ -kontrolka B+ -akumulator
Łatwo nie było i trochę to trwało ale piny wyjęte i wiązka naprawiona/przerobiona/zamontowana. W końcu pali się kontrolka braku ładowania. Może się komuś przyda: Zastosowałem 4 kolorowe przewody 1mm2 i dodatkowo nałożone termokurcze. Wszystko wciągnięte w oryginalną osłonę razem z przewodem + alternator/akumulator. Dodatkowo nałożona czerwona siateczka...
ok Panowie dzięki za rady Chciałem się dodatkowo jeszcze upewnić czy na pewno nie działa przekaźnik. W tym celu podłączyłem alternator normalnie do kostek 4 pin oraz B+, w miejscu przekaźnika podłączyłem pod wyjście L z alternatora żarówkę 5W i popiołem do masy. Takie rozwiązanie podpowiedział mi schemat z przekaźnika albowiem kabel L z alternatora...
Witam. W tej cytrynie problemem jest ciągłe nierytmiczne tykanie przekaźnika w BSI nad lewą nogą kierowcy. Przekaźnik tyka gdy silnik jest na biegu jałowym oraz w momencie zwiększania obrotów. Na równych obrotach innych od biegu jałowego tykanie nie występuje. Przekaźnik nie tyka gdy wyjmuję bezpiecznik 30A oznaczony jako "E" przy BSI. Nie działają...
Witam, jeżeli chodzi o ładowanie akumulatora przez alternator, wypowiem się tu jako ze strony mechaniki samochodowej, oczywiście temperatura, gazowanie ma znaczenie ale należy zastanowić się nad jedną bardzo ważną kwestią mianowicie przy jakich obrotach silnika alternator pracuje najefektywniej. Jazda "po mieście" w dużych korkach praktycznie tylko...
Akumulator Zacznijmy od akumulatora, trzeba sprawdzać dość często stan jego naładowania, w motocyklach są małe akumulatorki w porównaniu do samochodowych. Maja średnio od 10 do 14 Ah pojemności i gdy często robimy krótkie trasy i często odpalamy motocykl, to alternator nie zdoła nam naładować akumulatora by zrównoważyć stratę prądu, którą rozrusznik...
Witajcie, dzisiaj po otwarciu maski zobaczyłem, że jedna z kostek przy alternatorze ma tylko jeden kabelek. Drugi jakby był urwany, ale go nigdzie w wiązce nie ma. Nie mam schematu aby prześledzić, jak powinno być, więc liczę na Waszą pomoc. Załączam zdjęcie jak to wygląda. Dodam, że silnik to 2.0 benzyna. https://obrazki.elektroda.pl/7998293500_...
Witam mam problem z ładowarką Atlas AR-41A uszkodzony był alternator i ładowarka stanęła . Ktoś tam wlazł i uszkodził potencjometr od gazu. Potem niby było wysłane wszystko (sterownik i oba potencjometry )do jakiegoś serwisu i niby zostało wszystko naprawione i sprawdzone a po zamontowaniu dalej nie jeździ i w takim stanie trafiła do mnie . Naprawiony...
Nie była to wina regulatora,problem rozwiązany :)
Witam jeszcze raz wszystkich. Udało się to dla mnie wiadomość dnia. Właśnie wracam z garażu i znalazłem usterkę. Przyczyna leżała w trzech miejscach, w wiązce biegnącej od kostek przy drzwiach kierowcy do tyłu pojazdu (przetarte dwa przewody), zimne luty w DIDzie czyli zegarku i jest jakiś problem w alternatorze, po wyjęciu jednego przewodu z alternatora,...
Według mnie, masz gdzieś zwarcie. Może to być na przewodzie wzbudzeniowym do alternatora, bo według Twojego opisu pasuje do problemu (zazwyczaj podłączają DRL do wyżej wymienionego przewodu). Odepnij kostkę z alternatora i sprawdź, czy nadal się dzieją te cyrki.
Witam . Jeżeli kontrolka ładowania się nie pali,mogą być trudności ze wzbudzeniem alternatora.Sprawdź przewody przy alternatorze(czy przykładowo przewody nie urwane ),sądzę że może jest to tradycyjny alternator z regulatorem bez COM.Musisz podać ilu pinową ma kostkę zasilającą alternator(oznaczenie pinów),lub podać typ alternatora to dużo wyjaśni.
Witam Standard w tym modelu. przetarty przewodzik w kostce od alternatora, cieniutki najczęściej biały. przeciera się o plastikową osłonkę. napraw tam dziurę i po problemie. Dodano po 19 Witam Standard w tym modelu. przetarty przewodzik w kostce od alternatora, cieniutki najczęściej biały. przeciera się o plastikową osłonkę. napraw tam dziurę i po problemie.
Francuzy mają często czujnik w bloku i biorą z koła zamachowego szara potrójna kostka, ale alternator to standard.P
Zobacz napiecia na kostce alternatora jakie masz.
Jeśli nie ma testu kontrolki ładowania (nie świeci się na nieodpalonym silniku) to problem jest z przewodami do alternatora. Konkretnie z cienkimi przewodami idącymi na kostkę dwupinową alternatora. Objawami typowymi to brak ładowania alternatora po odpalaniu do momentu przekroczenia 3000 RPM na silniku wtedy ładowanie się pojawia i utrzymuje się do...
Niebiesko-biały leci do sterownika silnika (na pin 42 jednej z kostek).
Sprawdź czy uzwojenia alternatora mają przejście do masy. Motocykl stary, dokładna kontrola wszystkich połączeń elektrycznych wokół regulatora. Regulator 4 piny? Musi być dobrze przykręcony do masy, sprawdź kostkę w regulatorze i złącze alternatora z silnika (3 piny, żółte, albo białe kable)
To chyba musisz pokombinować coś z jakimiś kabelkami.
Prąd po kluczyku najbezpieczniej z wycieraczek lub z czujnika śwateł cofania jak nie ma pod maską bezpieczników.
Kolego Kolego.Kolega poszedł o wiele dalej i zgłasza, ze na pinie "15" w kostce do alternatora ma 9 volt a nie jest pewny, czy powinno być 24v bo to 9 volt wyglada mu podejrzanie o ile się nie mylę.
Witam, w mojej carismie 1.8 GDI wymieniłem alternator na nowy, akumulator tez miał swoje lata wiec wymieniony również na nowy. Ładowanie po odpaleniu 14,8 po minucie spada na 12,5 na obrotach czasami pokaże i 18V, alternator przyjechał z wydrukiem sprawności i wykresem w pełnym zakresie obrotów wiec stawiam ze jest sprawny fabrycznie. Klemy i końcówki...
Więc sprawdź czy na postoju coś Ci nie pobiera prądu z akumulatora. Bo i skąd prąd miał by płynąć, jak nie z akumulatora? Jak masz multimetr w domu, to bierz go w dłoń i sprawdź czy nie masz w aucie "złodzieja prądu" Zmierz też multimetrem kostkę od alternatora, czy na wyłączonym zapłonie coś nie podaje na nią prądu przypadkiem. Jak nie masz multimetru,...
Ted drugi kabelek - sygnał DFM podłączyłem, niestety komunikat o braku ładowania nadal się pojawia. Dodano po 32 Z kostki wychodzi zółty i czarny. Żółty sygnał DFM podłączyłem, niestety komunikat o braku ładowania nadal się pojawia. Napięcie na tym kablu jest cały czas rzędu 14,2- 14,3, nie zauważyłem jakiekolwiek spadku,
Alternator w Fordzie sterowany jest z BSI sygnałem PWM zależnym od obciążenia instalacji. Czasami jak założy się po taniości regulator to długo czasami nie pochodzi. Ale trzeba przeglądnąć całego altka jak jest już na stole. I lubią też ugnić przewody przy kostce połączeniowej i nie będzie ładowania.
pozdrawiam ! jeszcze nie widziałem układu ładowania z bezpiecznikiem po drodze akumulator - alternator -------> przepalenie tego bezpiecznika powodowałoby uszkodzenie alternatora (alternator nie może pracować bez obciążena) jesli jest tak jak wyżej opisane to proponuje podłączyć zacisk prądowy alternatora z + akumulatora jeżeli pojawi się ładowanie...
Przez kilka dni nie będę miał okazji wyskoczyć do auta, więc minie trochę czasu, zanim tam cokolwiek zrobię. Proszę o cierpliwość, na pewno się odezwę. Aha, na kostce alternatora nie znalazłem żadnych oznaczeń, więc mam pytanie - który pin to linia L? Nie chciałbym ,,przy okazji" uszkodzić czegokolwiek w alternatorze - nie należy do tanich.
Więc... Połączyłem kostkę L z alternatora z L na wtyczce i zrobiłem Mostek. Jak jest mostek to zanim odpalę auto kontrolka ładowania nie świeci. Połączyłeś nie te przewody co trzeba.P
Cześć. Oprócz wymienionych przez Ciebie narzędzi, konieczny będzie jeszcze akumulator. Bez niego alternator się nie wzbudzi. Podłączenie: Oczywiście minus akumulatora do obudowy alternatora, a plus do śruby prądowej na alternatorze. W kostce IG do plusa akumulatora L do żarówki, a drugi koniec żarówki do plusa akumulatora. Wiertarka na maksa i wtedy...
Na L 24V w odłączonej kostce. Normalnie jak ładowania nie ma albo jest włączony tylko zapłon, regulator "zwiera" L do masy i wtedy jest tan ze 2V. Ciekawostka jest taka że te alternatory potrafią się wzbudzić bez tej kostki - trzeba tylko na chwilę docisnąć prawie do końca obrotomierza.
kolego T5 odpięty jest czujnik temperatury, dlatego tak, jak podepnę to jest dobra temperatura, po za tym czujnik temperatury zakładałem inny i bez zmian jak odpalę i chodzi, jest odpięte: kostka alternatora czujnik temp paliwa czujnik temp silnika w głowicy w trakcie pracy podpinam tylko alternator to gaśnie, napięcie ładowania w normie, zamawiam używany...
Dajcie spokój opornikowi który nie ma żadnego znaczenia.Po pierwsze coś tu nie gra z instalacją.Po wypięciu kostki z alternatora kontrolka musi świecić ponieważ z przekaźnika dostaje masę a przekaźnik jest dwuobwodowy i rozłącza styki po podaniu napięcia z wzbudzonego alternatora i wtedy gaśnie.Po drugie jeżeli z alternatora wychodzi na styku kontrolki...
Najczęściej przyczyną tego błędu są przerwane przewody przy skrzyni w czteropinowej kostce od alternatora
witam wszystkich mam nastempujący problem w aucie jak wyżej przy alternatorze jest okrogła kostka na 4 przewody pryjechał do mnie klient któremu ta kostka sie stopiła i wyleciały przewody a ja nigdzie nie moge znależc jak je tam po wtykać wiec jak ktos pamieta to niech napisze albo najlepiej narysuje wtyczke i co gdzie przychodzi z góry dziekuje
Rozumiem że sprawdzałeś alternator miernikiem? Jeżeli alternator nie ładuje to należy oddać go do regeneracji. Koszt to około 150 zł w zależności co poszło. Sprawdź przewody jeszcze od alternatora i napięcie na samym alternatorze oraz czy pasek na miejscu
D+ regulatora - zasilanie po zapłonie DF regulatora- szczotka 18 D- regulatora- masa alternatora 10 19 alternatora- główne zasilanie /akumulator/ ?- w kostce alternatora - wyjście na przekaźnik kontrolki ładowania ?- wyjście obrotomierza.P
Numeru alternatora nie mam bo już ktoś kiedyś włożył regenerowany ale mostek z diodami jes ośmiodiodowy , uzwojenie ma cztery druty a regulator cztery piny w kostce
Będzie w wiązce z zasilającym grubym zasilającym alternator. Często jest łączony obok rozrusznika(kostka).Musisz po długości tego kawałka co został sprawdzić dokąd sięga, tam szukać reszty przewodu. Kolor przewodu masz.
Dokładnie tak, bez podłączonej kostki sterowania alternatora podaje identyczne napięcie. Dodano po 1 Co prawda teraz wyjechałem na dwa tygodnie, ale jak wrócę to sprawdzę dokładnie i dam znać
Dzięki za odpowiedź. Czyli, od w169 nie podejdzie? Szukać od w168 Diesla tylko zwykły ? Z tym że ja mam dwu pinową kostkę.
Witam, mam problem z Seatem Alhambra 1.9 TDI PD 2007, rozładowuje się akumulator. Po pomiarach pobór wynosi 0,27 A, spada po odłączeniu kostki regulatora do 0,09 A. Po wyciągnięciu bezpieczników oraz kostki stacyjki pobór nie spada. Spada jedynie po odłączeniu kostki przy alternatorze oraz jednej kostki w module BSI. Napięcie na wyłączonym zapłonie...
Pewnie skończyła się kostka w stacyjce albo przewody na alternatorze nie łączą. Pozdrawiam.
I ja ma problem z Renówką tyle że 160.94 TZ W czasie jazdy nagle zgasł cały panel sterowania. Nie pali się żadna dioda przy joystikach i traktor stanął. Silnik pracuje, przyciski blokad działają ale jazdy nie ma (panel zgasł). Po wstępnych oględzinach okazało się że ładowanie skoczyło na 18,5 V w alternatorze wypaliła się kostka, Alternator naprawiony...
Sterownik silnika nie ma info o obciążeniu alternatora. Najczęściej urwany przewód przy kostce pod rozrusznikem.
Obok rozrusznika jest złącze (kostka), od przewodów alternatora. Być może tam jest problem.
alternator kostek alternator denso kostek kostek alternator ładować
lodówki bosch opinie kaspersky porty kostek fotel peugeot
toshiba 17mb171 toshiba 17mb171
Jak pocynować linkę miedzianą 35 mm²? Jak znaleźć specjalistę do napisania instrukcji obsługi?