Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
boję się trochę, że będzie problem z wywarzaniem Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? A w przypadku wklejania magnesów problemu z wyważeniem nie będzie? Dobra prasa + dokładność i lepsze rozwiązanie z magnesem stałym na wirniku. Z drugiej strony, przy...
Jak najbardziej jest to alternator nie prądnica. Z magnesami trwałymi. Na wyjściu masz prąd zmienny więc przestaw miernik na zmienne i zobacz czy generuje prawidłowo napięcie. Potem sprawdź regulator. Jest typowy dla tego układu czyli stratny. Nie ruszy bez kl15 i kl31. A jak spojrzysz od spodu na regulator to zobaczysz schemat podłączenia. Jest nad...
A jaki to alternator ? Z magnesami trwałymi czy ze wzbudzeniem wyprowadzonym ? Ilu fazowy ? (ile kabli z niego wychodzi?) Jeżeli ze wbudzeniem to można regulator samochodowy zastosować. No plus prostownik oczywiście stosowny. Jak z magnesami trwałymi to tu się sprawa komplikuje. Najlepiej zastosować taki regulator jaki był orginalnie z tym alternatorem...
alternator 3 fazowy,wytwarza napięcie min 17V max 60V. Czyli typowo. Zastosowałem regulator od Motocykla Honda VFR napięcie niby 14.6V Też typowo, ale czy w całym zakresie obrotów ? I pytanie ? Z alternatora wychodzi 3 czy 5 przewodów, innymi słowy czy to alternator z magnesami trwałymi czy też ze wzbudzeniem zewnętrznym?
Każdy alternator ma regulator napięcia i on dba o to żeby było ono w widełkach. Nieważne czy alternator na magnesach czy na uzwojeniu wzbudzenia. Nie każdy ma regulator (małe i/lub stare silniki), ale prawie każdy. Są też widełki (+- 0.1V) i widły (+- 0.6V). Te drugie tyczą właśnie alternatorów z magnesami trwałymi i typowymi regulatorami na tyrystorach....
Z tego co natrafiłem w książce"Maszyny elektryczne pojazdów samochodowych" Eugeniusza Kozieja wychodzi mi że jest to alternator z magnesami trwałymi zamiast uzwojenia wzbudzenia. Jeżeli potrzeba coś więcej proszę o e-mail mariusz144(at)vp.pl
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
Najtańszym rozwiązaniem jest jednak gotowa pradnica. I nie z magnesami trwalymi a obcowzbudna. Ale przecież wiatru albo masz pod dostatkiem albo nie ma sensu budowa wiatrowni. Jak masz pod dostatkiem. To sprawność jest mniej istotną sprawą. Weź taki alternator od ciężarówki. Kilowatogodzin można urwać a kupić za kilkadziesiąt złotych.
No tak, podana przeze mnie część to uzwojenia, bo druga z magnesami jest chyba w pokrywie "szarpaka"? Jeśli to zły trop - może alternator od motocykla dałoby się łatwiej zamontować? Głównie chodzi mi o to, czy mogę to zrobić na sztywno demontując sprzęgło znajdujące się na alternatorze samochodowym i położyć na górę kosiarki bes stosowania kół i pasków?
Dostępne handlowo alternatory w zakresie użytecznych obciążeń mają sprawności od 50% wzwyż. Największy udział w stratach mają: 1 - oporność ohmowa uzwojeń, 2 - prostownik, 3 - prąd wzbudzenia, 4 - straty w obwodzie magnetycznym. (1) Ta pozycja jest związana z przyjętą (dopuszczalną) gęstością prądu, w przybliżeniu jest to (w %) ok. 2..3 x gęstość prądu...
Możesz pohakować. Tu masz wątek jak to się robi w BLDC rowerów holenderskich: Dodano po 6 Jeżeli mogę jeszcze pomóc szukaj maszyn od MHEV, współczesnych miękkich hybryd. Ten co kolega podał ma fatalną sprawność (oś odciętych - znacznik eff 75%). Przykład takiego na neodymach + reluktancja to 25 kW przy pojemności 0,79 litra/1,51 kg --- Jak widzisz maszyna...
Hebel przy akumulatorach sprawdzony - OK (ładny, czysty w środku), podczas odpalania słychać, że przełącza akumulatory. Co masz na myśli pisząc "przełącza akumulatory"? Przecież tam nie ma przełącznika 12V-24V. Jest przetwornica do ładowania drugiego akumulatora. Alternator jest bezszczotkowy, z nieruchomą cewką wzbudzania i magnesami w wirniku. W...
Falowniki DEYE mają wejścia do współpracy z generatorami wiatrowymi. Wedy wystarczył by dopaść prądnice z agregatu czy w silniku 3f zmienić wirnik na taki z magnesami stałymi. Ale to w przypadku on grida. Przy off grid trzeba by konstruować alternator na 48 V. Może by dopasował zestaw silnik plus prądnica jakiejś miękkiej hybrydy plug in. Ale to wymagało...
Alternator z magnesami neodymowymi i z prostownikiem trójfazowym bardzo dobrze ładuje akumulator i nie trzeba żadnego regulatora.Wystarczy mieć nadzór nad napięciem akumulatora 10-15V i ciągle trzymać go na głodzie.Można wstawić akumulator z większą pojemnością i wtedy nadzór nie jest tak częsty.Zamiast alternatora można zrobić prądnicę synchroniczną...
Jak oni to robią na tych filmikach że im to działa? Zrobiłem alternator od ciężarówki jak na filmie z magnesami neodymowymi. Wsadziłem 350zl i mi na obrotach z wiertarki dawał 26 volt a im daje 230 na filmie. Jak oni w członka lecą i po co?
W takim razie jak jest rozwiązana regulacja napięcia alternatorów z magnesami trwałymi ?
Witaj Nastąpiło małe nieporozumienie. Pisząc "alternator" mam na myśli prądnicę trójfazową prądu zmiennego a taką jest wykonana przeze mnie "amerykanka" wg Hugh Pigot z magnesami stałymi i cewkami bez rdzeni. Jest to alternator niskoobrotowy nie wymagający przekładni na napięcie ok. 12v o mocy ok. 200W. Piszesz: "Poniżej dane w załączniku..., ale ja...
Obejrzałem parę filmików na yt Niestet, aby wiedzieć co pokazują, musisz mieć minimum wiedzy. Najprostsze to, że na yt ciągle pokazują nowe perpetum mobile. jestem w tym amatorem Więc musisz się doedukować, bo na razie to wykonałeś sporo pracy i nic z tego nie masz. Przezwojenie stojana Problem, że jedna cewka musi miec jeden biegun - nie 2 czy 1,1....
Czy ten alternator ma zastosowanie w elektrowni wiatrowej?
W gre wchodzą tylko szybkobieżne z magnesami trwałymi i przekłądnią planetarną.
z reguly im wiecej magnesow i im wieksza srednica wirnika tym potrzebne mniejsze obroty w rezie czego zawsze mozna zastosowac przekladnie pradnicy ze stałymi magnesami na wieksza moc nie dostaniesz(moze wystarczy na jakąś lampke)
Właśnie z powodu "rozbiedania" się napięcia jest stosowany regulator równoległy. Taką charakterystykę ma alternator z magnesami stałymi. Napiecie rośnie do 1500-2000Oobr/min a dalej ograniczenie wprowadza regulator. To znowu nie oznacza, że nie da się zbudować regulatora inaczej stratnego i zasilić nim instalację z LED. W motocyklach BMW alternator...
ale trzeba pamiętać że alternator wymaga prądu wzbudzania, prądnica/silnik z magnesami trwałymi nie ma tej wady za to wymaga przetwornicy służącej za regulator napięcia na wyjściu. Są jeszcze prądnice samowzbudne, wykorzystujące magnetyzm szczątkowy.
Ooo! To jakiś kierunek! Przyjrzę się mojemu skuterowi jak to jest zrobione - nie wiem czy mam taki z wirującym kołem magnesowym - ale to faktycznie kierunek :-) po co wyważać otwarte drzwi . Jakby ktoś jeszcze kojarzył gdzie występuje ładowanie z alternatora z magnesami stałymi - będę zobowiązany!
śledzę ten post i widzę, że zbacza nie w tym kierunku Warto jeszcze dodać, że wielu konstruktorów amatorów sugeruje się różnymi "lewymi" filmikami z youtube'a, na których ktoś pokazuje, jak przerobił np alternator samochodowy na "prądnicę 12V 8000W". Na YT pełno teraz takich "magicznych filmów". Niestety większość takich filmów to są sprytnie spreparowane...
Nie wiem nie znam temat tyczy alternatora 3F samochodowego. Odpowiednikiem jest alternator motocyklowy 3F z magnesami stałymi. Jako że są magnesy, system regulacji samochodowej się nie sprawdzi. Dlatego regulatory te przywierają uzwojenia. Są tam tak samo 3F jak w samochodzie. Nie rozumiem do czego dążysz ....
Koledzy, nie wrzucajcie wszystkich motocykli do jednego worka. Wiadomo że w większości motocykle japońskie mają alternator z magnesami trwałymi, jednak właśnie niektóre XJ 600 mają alternator typu samochodowego, czyli odpowiednio dobrany regulator z samochodu zda egzamin
siema.ja tez w tej kwestji.rowniez chce wykonac elektrownie wiatrowa z alternatora.mam juz taki z ciezarowki.100A zamierzam usunąć z wirnika uzwojenie wzbydzajace ktore bedzie stawiac duze opory i zastapic je magnesami do wytwozenia pola o zblizonej sile co uzwojenie wzbodne. pierwotnie alternator jest wstanie wytworzyć 36V100A ja planuje ograniczyc...
Rozwiazanie z silnikiem krokowym jest fajne tyle, ze strasznie drogie , oczywiscie zabawkowa turbinka pojdzie na malym silniczku napedzanym savoniusem z rury fi 200mm ale aby naladowac akumulator i to bezobslugowo zdecydowanie taniej bedzie zastsowac alternator napedzany savoniusem ale z beczki fi400-500 x 1m , sa alternatory samowzdudne z magnesami...
Witam, Zainspirowany silnikiem DC z neodymami w konfiguracji https://obrazki.elektroda.pl/8402138300_... Użyłem drutu nawojowego o średnicy 0.5 mm i testowo nawinąłem jedną cewkę (2.5 ohm) wypełniającą szczelinę w ponad 3/4 objętości, tak na oko ok 150 zwojów, grubość ramienia cewki ok 10x7 mm. Między magnesami a cewką jest ok 1,5-2...
Przede wszystkim błędem było odpalenie silnika z odłączonym alternatorem, jest to alternator z magnesami trwałymi, wprowadzenie go na obroty bez obciążenia spowoduje wzrost napięcia nawet do kilkuset wolt i przebicie izolacji uzwojeń. Niestety, jak wyżej napisano alternator do prucia, a w wulkanie to wredna robota jest.... Po wyjęciu alternatora przemierz...
Powiedz mi czy w tej maszynie masz plus czy minus na masie. Zwyczajowo wszystkie prądnicowce miały plus na masie. Co prawda nie ma to do pracy prądnicy oraz innych urządzeń żadnego znaczenia ( poza silnikami z magnesami trwałymi) ale sobie to ustalmy dzięki temu będziemy wiedzieć czy jest zbudzona plusem czy minusem. Chociaż jak pisałem dla jej pracy...
mysle ze to bardzo dobry pomysl chyba najlepszy trzeba by tylko sprawdzic jak wplywa pole cewek na hallotrony akurat przy alternatorze ,ale nawet gdyby dac dodatkowa tarcze z magnesami to jesli nie ma sie doswiadczenia z mikrokontrolerami to moze to byc prostsze, tez poczatkowo o tym myslalem ale przerazila mnie mechanika poza tym mialem nietypowy alternator...
Może i przegrałeś, ale tłumaczenia kolegów pokrętne. Tym bardziej, że załapał się nawet silnik samowzbudny. Moim skromnym zdaniem samowzbudny oznacza wytwarzający energię elektryczną bez potrzeby zasilenia elektrycznego z zewnątrz, czyli z instalacji. A może to nastąpić przez wykorzystanie magnetyzmu szczątkowego lub magnesów stałych. Zagadnienie bardziej...
(at)dextert2 Kolego - jeżeli chcesz sobie zrobić w miarę sensowną prądnicę, to proponuje alternator samochodowy (mimo wszystko). Po rozebraniu wirnika należy usunąć uzwojenie a w jego miejsce wstawić pierścień magnetyczny z magnesu neodymowego, podobny do głośnikowego. To najbardziej sprawna prądnica w wydaniu niskobudżetowo - domowym. To na fotografii...
W skuterze lampy świecą nie zależnie od obrotów czyli na wolnych obrotach świecą tak samo jak po dodaniu gazu Nie jest prawdą. Przy obrotach biegu jałowego światła nie świecą pełną mocą, stabilizacja napięcia osiągana jest przy obrotach od 3000 - 5000 RPM w zależności od wydajności alternatora i stopnia jego obciążenia. Przy nowych skuterach obecnie...
wojtek 32 witam a co masz za dużo tych punktów chętnie przjmę.Panowie mam pytanko mam alternator z magnesami i daje mi 40v przy jakieś 300 obr jakiej poj. akumulatory musiałbym do tego zastosować żeby nie przecholować i żeby nie było mało pozdrawiam.
Ta prądnica to raczej dynamo jak w rowerze. Dioda jest potrzebna by wyprostować prąd i ładować akumulator. Żarówka może być zasilana prądem przemiennym. Alternator od tego wynalazku różni się tym, że zamiast magnesów ma uzwojenie wzbudzenia, czyli elektromagnes. Starsza nazwa prądnicy tego silnika to magneto. W tym wynalazku napięcie prądnicy zależy...
A co zrobić by te "Dynamo 220V" nie przekraczało 230 ? Bo na filmie pojawia się nawet 272... Zastosować chocby uproszczoną stabilizację - ideę mozesz zaczerpnąć z układów ograniczających napięcie w instalacjach motocykli gdzie jest stosowany alternator z magnesami stałymi. W skrócie - tyrystor zwiera alternator gdy napięcie przekracza próg.
Dla niewtajemniczonych - w motocyklach stosuje sie alternatory z magnesami trwałymi. Taki alternator nie może pracować bez obciążenia - napięcie potrafi narosnąć nawet do kilkuset wolt - przebija izolację międzyzwojową i alternator na śmietnik. Odpalenie silnika z podłączonym regulatorem bez innych obciążeń spowoduje próbę utrzymania napięcia przez...
Efektywniej napewno będzie z magnesami trwałymi.
Czy wicie że z kapsztana (???) ze starego video po przeróbce obwodu magnetycznego można wyciągnąć ok.10-15 W. Jeden zrobiłem na bezp. napęd, ten tylko zasila Ledy, drugi natomiast zasilany jest przekładnią 1/10 i turbina r 0,5 m. Magnes oryginalny i uzw (???) . Mam jeszcze trzeci ,ten z założenia powinien mieć 500-700 W (tyle było podczas badania laboratoryjnego...
Witam serdecznie Potrzebuje pomocy przy doborze regulatora napięcia do ciągniczka ogrodniczego TV521 .Jak udało mi się ustalić to jest tu alternator Ducati 90W z magnesami stałymi, wychodzą z niego 3 przewody (2 żółte, 1-biały). Parametry oryginalnego regulatora: http://www.technidiscount.com/regulateur...
Witajcie, mam alternator samowzbudny z magnesami neodymowymi zatopionymi w wirniku, produkcji MADE IN CCCR . Obroty wzbudzenia żedu 1250/s,mam pytanie jak go przerobić na wolniejsze obroty. Czekam na odpowiedż , z góry dziękuję, i pozdrawiam
Ależ kolego jack63 za nic mnie nie złapałeś mam wolne ręce i nogi nie czuje żeby mnie ktoś za cos trzymał. Motorku nie znam pisałem o tym , ale co widzę ze schematu to B/R idzie do modułu zapłonowego , W/Y idzie do diody prostowniczej ( A C Regulator) nie widać na nim żeby był podłączony do masy, więc żadna regulacja tam nie następuje tylko prostowanie...
Można by spróbować z magnesami , ale będzie to kłopotliwe od strony mechanicznej . Ilość biegunów musi pozostać taka sama .
Te 3 żółte przewody moga być wyprowadzeniem alternatora 3 fazowego samowzbudnego z wzbudzeniem magnesami trwałymi. Zmierz napiecie pomiedzy tymi przewodami 1-2, 2-3 , 3-1. Jesli wynosi ono ponad 60V prądu przemiennego i jest symetryczne to ok. Alternator taki współpracuje z reglerem i mostkiem prostowniczym w jednej obudowie. Taki regler możesz wstawić...
Więc sprawność to na pewno nie 60%. Silników elektrycznych w 21w to chyba nie ma z tak niską sprawnością. Nawet w zabawkach. Dla przykładu jeden z popularnych chińskich silników na DC (z magnesami trwałymi w stojanie) sprzedawanych w wiadomym miejscu, fragment datasheta, podano tam też sprawność. https://obrazki.elektroda.pl/6964081600_...
dobry kierunek pradnica z magnesami stalymi ma sprawnosc ok 90% alternator 60-70%
magnesami alternator alternator magnesami trwałymi alternator magnesami stałymi
tomtom dotykowy oddam płyta główna philips jasny pasek
użytkownik mailo użytkownik mailo
Pompa wspomagania – diagnostyka, typowe usterki, płyny ATF CHF, EHPS, Toyota, VAG Suzuki XF 650 Freewind – brak iskry po wymianie modułu CDI, diagnostyka zapłonu