Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
A jaki to alternator ? Z magnesami trwałymi czy ze wzbudzeniem wyprowadzonym ? Ilu fazowy ? (ile kabli z niego wychodzi?) Jeżeli ze wbudzeniem to można regulator samochodowy zastosować. No plus prostownik oczywiście stosowny. Jak z magnesami trwałymi to tu się sprawa komplikuje. Najlepiej zastosować taki regulator jaki był orginalnie z tym alternatorem...
Z tego co natrafiłem w książce"Maszyny elektryczne pojazdów samochodowych" Eugeniusza Kozieja wychodzi mi że jest to alternator z magnesami trwałymi zamiast uzwojenia wzbudzenia. Jeżeli potrzeba coś więcej proszę o e-mail mariusz144(at)vp.pl
Czy zmodyfikowany czy nie. Bilans jest ujemny. A fabryczne alternatory z magnesami trwałymi są montowane do silników.
alternator 3 fazowy,wytwarza napięcie min 17V max 60V. Czyli typowo. Zastosowałem regulator od Motocykla Honda VFR napięcie niby 14.6V Też typowo, ale czy w całym zakresie obrotów ? I pytanie ? Z alternatora wychodzi 3 czy 5 przewodów, innymi słowy czy to alternator z magnesami trwałymi czy też ze wzbudzeniem zewnętrznym?
wiatraczek78 A czy nie lepiej by było użyć silnika pierścieniowego 10-15kw jako prądnicy obcowzbudnej ? Na wspólnej osi powieści jakąś małą prądniczkę samowzbudną [alternator z magnesami] i z niej wzbudzać tą dużą? Odpadło by przezwajanie i neodymy.
Jak najbardziej jest to alternator nie prądnica. Z magnesami trwałymi. Na wyjściu masz prąd zmienny więc przestaw miernik na zmienne i zobacz czy generuje prawidłowo napięcie. Potem sprawdź regulator. Jest typowy dla tego układu czyli stratny. Nie ruszy bez kl15 i kl31. A jak spojrzysz od spodu na regulator to zobaczysz schemat podłączenia. Jest nad...
Jest wiele alternatorów z magnesami.
Wydaje mi się że tu potrzebny jest zwykły regulator napięcia ( stabilizator) zewnętrzy, nie ingerujący w wirnik czy stojan. A swoją drogą czy to na pewno alternator ? Pozdr.J.
W takim razie jak jest rozwiązana regulacja napięcia alternatorów z magnesami trwałymi ?
Każdy alternator ma regulator napięcia i on dba o to żeby było ono w widełkach. Nieważne czy alternator na magnesach czy na uzwojeniu wzbudzenia. Nie każdy ma regulator (małe i/lub stare silniki), ale prawie każdy. Są też widełki (+- 0.1V) i widły (+- 0.6V). Te drugie tyczą właśnie alternatorów z magnesami trwałymi i typowymi regulatorami na tyrystorach....
Cewki wiem jak podłaczyć ale nie wiem jakie magnesy zastosować - 40x18x10 ??
A jaka ta sprawa wygląda w przypadku alternatorów z magnesami stałymi? Stosuje je np. Harley-Davidson. Z tego co wiem, mają one kilka zalet, m. in. brak strat na wytworzenie prądu wzbudzenia.
Właśnie z powodu "rozbiedania" się napięcia jest stosowany regulator równoległy. Taką charakterystykę ma alternator z magnesami stałymi. Napiecie rośnie do 1500-2000Oobr/min a dalej ograniczenie wprowadza regulator. To znowu nie oznacza, że nie da się zbudować regulatora inaczej stratnego i zasilić nim instalację z LED. W motocyklach BMW alternator...
Nie da rady mi wychamować? Dodano po 1 Co to za hamulec kiedy zatrzymanie polega na robieniu zwarcia i cała energia wytraca się w turbinie (czytaj pali szczotki i połączenia) Magnesy są wzbudzeniem. Daje to dużą sprawność, ale traci się najprostszą metodę regulacji czyli prądem wzbudzenia.
Twoje koło magnesowe ma teraz niewłaściwą ilość biegunów, dlatego nie uzyskujesz praktycznie żadnego napięcia z alternatora. Magnesy mają taką szerokość, że uzyskujesz 20 biegunów z czterema "przerwami". Musisz rozmieścić równo 12 magnesów które nie mogą się bezpośrednio stykać ze sobą. Jeszcze jedno o czym zapomniałem. Nie widziałem jeszcze kół z neodymami...
Jakiej średnicy jest cały silnik? To znaczy wirnik z magnesami?
Ooo! To jakiś kierunek! Przyjrzę się mojemu skuterowi jak to jest zrobione - nie wiem czy mam taki z wirującym kołem magnesowym - ale to faktycznie kierunek :-) po co wyważać otwarte drzwi . Jakby ktoś jeszcze kojarzył gdzie występuje ładowanie z alternatora z magnesami stałymi - będę zobowiązany!
Link jest dostepny , usuń przecinek na koncu tego linka ale to nie jest do alternatora tylko do prądnicy 3- fazy z magnesami stałymi Kilka regulatorów jest tutaj mnapewno bo kiedyś scigałem http://archiwa.elektroda.net/ szukajcie a znajdziecie
boję się trochę, że będzie problem z wywarzaniem Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? A w przypadku wklejania magnesów problemu z wyważeniem nie będzie? Dobra prasa + dokładność i lepsze rozwiązanie z magnesem stałym na wirniku. Z drugiej strony, przy...
Koledzy, nie wrzucajcie wszystkich motocykli do jednego worka. Wiadomo że w większości motocykle japońskie mają alternator z magnesami trwałymi, jednak właśnie niektóre XJ 600 mają alternator typu samochodowego, czyli odpowiednio dobrany regulator z samochodu zda egzamin
Zapomniałem dodać że pod magnesami zostawiłem uzwojenie jakie było wzbudzeniem chyba. Przy pierścieniach ślizgowych poprostu je obciąłem i mam nadzieję że nie robi to jakiegoś zakłócenia pod magnesami. Nie powinno generować się tam napięcie bo nie ma ruch względem magnesów, ale rozproszone pole magnetyczne ze stojana może generować prądy co wywoła...
Na wale alternatora koło z magnesami na obwodzie. Na następnym też. Jeden napędzany silnikiem, następne przez magnesy. O to mi chodzi, może zbyt to chaotycznie napisałem. Prawa dynamiki znam P wej = P wewn + P wyj. Ja nie chcę włożyć przykładowe 100W i odebrać więcej z jednego alternatora, tylko z kilku.
W gre wchodzą tylko szybkobieżne z magnesami trwałymi i przekłądnią planetarną.
Ni chuchu BO jak prąd zmienny jest prostowany na stały układem równoległym za to 99% takich krosówek ma 3 fazowe alternatory z magnesami i tyrystorowe regulatory. Idz po kablach 3 z nich wchodzą do modułu.
Darmowy prąd nie istnieje chociaż chciałbym mieć takie coś. Wszystko zależy od tego co masz i co chcesz osiągnąć. Np z silnika od kosiarki jest to dość proste i przetwornica 12/230 V tylko czy czysty sinus czy modyfikowany taką trzeba wybrać. Warto dać układ z akumulatorem to do jednej led nie trzeba odpalać agregatu.
A co zrobić by te "Dynamo 220V" nie przekraczało 230 ? Bo na filmie pojawia się nawet 272... Zastosować chocby uproszczoną stabilizację - ideę mozesz zaczerpnąć z układów ograniczających napięcie w instalacjach motocykli gdzie jest stosowany alternator z magnesami stałymi. W skrócie - tyrystor zwiera alternator gdy napięcie przekracza próg.
Dla niewtajemniczonych - w motocyklach stosuje sie alternatory z magnesami trwałymi. Taki alternator nie może pracować bez obciążenia - napięcie potrafi narosnąć nawet do kilkuset wolt - przebija izolację międzyzwojową i alternator na śmietnik. Odpalenie silnika z podłączonym regulatorem bez innych obciążeń spowoduje próbę utrzymania napięcia przez...
wojtek 32 witam a co masz za dużo tych punktów chętnie przjmę.Panowie mam pytanko mam alternator z magnesami i daje mi 40v przy jakieś 300 obr jakiej poj. akumulatory musiałbym do tego zastosować żeby nie przecholować i żeby nie było mało pozdrawiam.
Robiłem ten projekt z magnesami neodymowymi. Zarzucilem
Przede wszystkim błędem było odpalenie silnika z odłączonym alternatorem, jest to alternator z magnesami trwałymi, wprowadzenie go na obroty bez obciążenia spowoduje wzrost napięcia nawet do kilkuset wolt i przebicie izolacji uzwojeń. Niestety, jak wyżej napisano alternator do prucia, a w wulkanie to wredna robota jest.... Po wyjęciu alternatora przemierz...
Efektywniej napewno będzie z magnesami trwałymi.
Są małe alternatory na magnesach trwałych. Takie cuda miały silniki Kuboty. Ale najlepiej pod względem masy wyjdzie prądnico-rozrusznik. Pogogluj z hasłem DYNASTARTER.
z reguly im wiecej magnesow i im wieksza srednica wirnika tym potrzebne mniejsze obroty w rezie czego zawsze mozna zastosowac przekladnie pradnicy ze stałymi magnesami na wieksza moc nie dostaniesz(moze wystarczy na jakąś lampke)
Nie jestem fachowcem od elektryki w motocyklach ale może być problem ze znalezieniem mocniejszej wersji iskrownika - mocniejsze sa stosowane w moto alternatory podobne do samochodowych np takie były w mz etz i jawach ts (to raczej trudne do adaptacji) albo w wersji ze stałymi magnesami w wirniku i uzwojeniami pracujacymi w oleju .I o ten olej się tu...
Kiedyś miałem taki przerobiony rower, na rafkę założony pasek i do tego przerobiony alternator z magnesami. Bez obciążenia szło lekko, ale wystarczyło podłączyć żarówkę i już nie było tak łatwo. Nie jestem pewien ale żarówka ok. 50W może mniej, można było porównać do jazdy na rowerze z prędkością ok. 40 km/h. Pozdrawiam
Nie wiem nie znam temat tyczy alternatora 3F samochodowego. Odpowiednikiem jest alternator motocyklowy 3F z magnesami stałymi. Jako że są magnesy, system regulacji samochodowej się nie sprawdzi. Dlatego regulatory te przywierają uzwojenia. Są tam tak samo 3F jak w samochodzie. Nie rozumiem do czego dążysz ....
Dla silnika OHV 0.5 mm luzu to stanowczo za dużo. Ustaw 0.15 mm. dla obu zaworów.
Witajcie, mam alternator samowzbudny z magnesami neodymowymi zatopionymi w wirniku, produkcji MADE IN CCCR . Obroty wzbudzenia żedu 1250/s,mam pytanie jak go przerobić na wolniejsze obroty. Czekam na odpowiedż , z góry dziękuję, i pozdrawiam
ale trzeba pamiętać że alternator wymaga prądu wzbudzania, prądnica/silnik z magnesami trwałymi nie ma tej wady za to wymaga przetwornicy służącej za regulator napięcia na wyjściu. Są jeszcze prądnice samowzbudne, wykorzystujące magnetyzm szczątkowy.
Z tymi kondensatorami to można się bawić gdybyś chciał wykonać np. prądnicę napędzaną silnikiem spalinowym bo musisz taki silnik rozpędzić nieco powyżej jego prędkości synchronicznej aby wszedł w pracę prądnicową też już to kiedyś przerabiałem po otrzymaniu chińskiego agregatu z uszkodzoną prądnicą nawiniętą aluminiowymi przewodami. Lepsze od N38 są...
Hebel przy akumulatorach sprawdzony - OK (ładny, czysty w środku), podczas odpalania słychać, że przełącza akumulatory. Co masz na myśli pisząc "przełącza akumulatory"? Przecież tam nie ma przełącznika 12V-24V. Jest przetwornica do ładowania drugiego akumulatora. Alternator jest bezszczotkowy, z nieruchomą cewką wzbudzania i magnesami w wirniku. W...
Skuter posiada typowe rozwiązanie alternatora trójfazowego z magnesami trwałymi. Regulator w cenie 390 zł to norma. Regulator bez wątpienia uszkodzony, skoro daje takie napięcie, a nie ma wejścia "sense". Posiada ślady przypalenia? Uzwojenie alternatora w takim przypadku również należy gruntownie sprawdzić. Na początek sprawdź czy nie ma zwarcia uzwojenia...
nie sprawował by się bo jego zasada działania kłóci się z zasadą działania prostownika, jeśli już to regulator stratny od motocykla z magnesami ztałymi w alternatorze...
Witam Udało Ci z tymi magnesami, czy raczej odpuściłeś, pytam ponieważ mam ten sam problem i jak mi się nie uda to myślę na zamontowaniu alternatora do kosiarki.
Postaram się jutro wrzucić rysunek. Szkic powinien wszystko wyjaśnić. Stator, czyli dysk z uzwojeniem roboczym będzie w zmiennym polu magnetycznym. Jak w każdym przyzwoitym alternatorze. Zmienne pole powstanie poprzez obracanie dysków z magnesami. Ponieważ chcę użyć słabych magnesów, zabraknie mi pola żeby wyciągnąć ze statora dość mocy. Z tego powodu...
Kiedys wszystkie samochody posiadaly pradnice pradu stalego. Od kiedy sa alternatory zostaly zamienione, bo maja wieksza wydajnosc, przy nie wielkich rozmiarach. Pradnica wytwarza prad staly z magnesami, jesli posiada komutator, a jesli jest go brak tylko prad zmienny. W wiekszosci motocykli stosowano pradnice pradu zmiennego, ktora zasilala zarowki...
Może i przegrałeś, ale tłumaczenia kolegów pokrętne. Tym bardziej, że załapał się nawet silnik samowzbudny. Moim skromnym zdaniem samowzbudny oznacza wytwarzający energię elektryczną bez potrzeby zasilenia elektrycznego z zewnątrz, czyli z instalacji. A może to nastąpić przez wykorzystanie magnetyzmu szczątkowego lub magnesów stałych. Zagadnienie bardziej...
Każdy alternator jest zbudowany z aluminium z wyjątkiem magnesów i napędu.
Witam serdecznie Potrzebuje pomocy przy doborze regulatora napięcia do ciągniczka ogrodniczego TV521 .Jak udało mi się ustalić to jest tu alternator Ducati 90W z magnesami stałymi, wychodzą z niego 3 przewody (2 żółte, 1-biały). Parametry oryginalnego regulatora: http://www.technidiscount.com/regulateur...
dobry kierunek pradnica z magnesami stalymi ma sprawnosc ok 90% alternator 60-70%
Najtańszym rozwiązaniem jest jednak gotowa pradnica. I nie z magnesami trwalymi a obcowzbudna. Ale przecież wiatru albo masz pod dostatkiem albo nie ma sensu budowa wiatrowni. Jak masz pod dostatkiem. To sprawność jest mniej istotną sprawą. Weź taki alternator od ciężarówki. Kilowatogodzin można urwać a kupić za kilkadziesiąt złotych.
W skuterze lampy świecą nie zależnie od obrotów czyli na wolnych obrotach świecą tak samo jak po dodaniu gazu Nie jest prawdą. Przy obrotach biegu jałowego światła nie świecą pełną mocą, stabilizacja napięcia osiągana jest przy obrotach od 3000 - 5000 RPM w zależności od wydajności alternatora i stopnia jego obciążenia. Przy nowych skuterach obecnie...
Kolego - zacytuję Ci komentarz do mojego projektu pademicznego z początku #zostańwdomu- Próbowałem spiąć rower z alternatorem. Cytuje: Trzeba mieć kondycję i nogi jak Korzeniowski a siłę jak Pudzianowski żeby z alternatora wycisnąć chociaż kilkaset watów. Człowiek w nogach ma ok 100W a altek zaczyna skutecznie działać od 1 kW... Może tzw sztuka dla...
Rozwiazanie z silnikiem krokowym jest fajne tyle, ze strasznie drogie , oczywiscie zabawkowa turbinka pojdzie na malym silniczku napedzanym savoniusem z rury fi 200mm ale aby naladowac akumulator i to bezobslugowo zdecydowanie taniej bedzie zastsowac alternator napedzany savoniusem ale z beczki fi400-500 x 1m , sa alternatory samowzdudne z magnesami...
To jest alternator typu ГТ-1А Tak - alternator z traktora. Co ciekawe z magnesami trwałymi...
Przewinąć się da. Jak przystosujesz wzbudzenie to otrzymasz 230V. Ale jest problem, bo musisz utrzymać stałe obroty 3000/min, by otrzymać 50Hz. Ale jak to ma działać z magnesami stałymi, to nie wiem. Przecież wzbudzeniem reguluje sie napięcie wyjściowe, względem obciążenia.
Witaj Nastąpiło małe nieporozumienie. Pisząc "alternator" mam na myśli prądnicę trójfazową prądu zmiennego a taką jest wykonana przeze mnie "amerykanka" wg Hugh Pigot z magnesami stałymi i cewkami bez rdzeni. Jest to alternator niskoobrotowy nie wymagający przekładni na napięcie ok. 12v o mocy ok. 200W. Piszesz: "Poniżej dane w załączniku..., ale ja...
Kiedyś się nad tym zastanawiałem silnik od podkaszarki, alternator na magnesach trwałych. W zasadzie to wszystko miałem. Ale tak leży. Zrobię sobie większy pakiet.
oloolo napisz mi tylko, gdzie znajdę ten schemat, bo mierzyłem za prostownikiem bez obciążenia i jest tam od 30 do 200 V (FZR 600), dzięki za odzew/// Do reszty: tam jest alternator za stałymi magnesami i zwykły regulator samochodowy regulujący prądem wzbudzenia nic nie da..., ale dzięki za zainteresowanie/// motur stoi w garżu, a sezon w pełni
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
Ależ kolego jack63 za nic mnie nie złapałeś mam wolne ręce i nogi nie czuje żeby mnie ktoś za cos trzymał. Motorku nie znam pisałem o tym , ale co widzę ze schematu to B/R idzie do modułu zapłonowego , W/Y idzie do diody prostowniczej ( A C Regulator) nie widać na nim żeby był podłączony do masy, więc żadna regulacja tam nie następuje tylko prostowanie...
Dziękuję taka odpowiedź mnie prawie satysfakcjonuje , ale mam jeszcze taki dylemat dlaczego z maszyny prądu stałego ma się zrobić nagle maszyną prądu zmiennego skoro komutator zostaje a magnesy a raczej cewki elektromagnetyczne zasilane prądem stałym w stojanie zastąpimy magnesami? Montaż alternatora to poważne przeróbki karterów silnika dlatego ten...
Jeżeli masz alternator trójfazowy z magnesem stałym, to podejdzie regulator od motocykla. Sprawdź to, wtedy ci powiej jak przerobić. Ceny z allegro zaczynają się od 100zł
Cały problem polega na braku stabilizacji napiecia w takim prostowniku w momencie rozruchu. W połączeniu z dużymi prądami w czasie rozruchu i indukcyjnością może skutkować gwałtownymi skokami napięcia. Czym to grozi dla elektroniki w pojeździe nie trzeba chyba tłumaczyć. Szczególnie regler w motocyklowej instalacji z wykorzystaniem alternatora samowzbudnego...
->Mototronic: proponuje podłączyć odwrotnie pierścienie w SG15L... albo w innym alternatrze z dodatkowymi magnesami stałymi na wirmiku i sprawdzić wydajność alternatora :-)
Nie mam za bardzo możliwości z tym rdzeniem kubkowym bo płytka jest już zamocowana na silniku i nie mam już możliwości żeby wsadzić coś między nie. Na końcu osi możesz zlokalizować ów transformator - nad płytką. Z czego najlepiej zrobić szczotki? kawałek wygiętego drutu czy coś innego? Węglowe od jakowegoś niewielkiego silnika (albo z alternatora od...
mysle ze to bardzo dobry pomysl chyba najlepszy trzeba by tylko sprawdzic jak wplywa pole cewek na hallotrony akurat przy alternatorze ,ale nawet gdyby dac dodatkowa tarcze z magnesami to jesli nie ma sie doswiadczenia z mikrokontrolerami to moze to byc prostsze, tez poczatkowo o tym myslalem ale przerazila mnie mechanika poza tym mialem nietypowy alternator...
I tutaj nastąpiło - co wszyscy w tej polemice pomijają- nasycenie rdzenia (wirnika i stojana) polem elektromagnetycznym No i zgoda, tyle że nie w przypadku nowoczesnych alternatorów samochodowych - temperatura krytyczna izolacji i złącz półprzewodników występuje poniżej progu nasycenia i ograniczenia mocy. Na tej zasadzie działają alternatory motocyklowe,...
A po co kombinować jak koń pod góre. Sa przecież gotowe regulatory napięcia zawierające od razu w jednej obudowie też mostek prostowniczy 3~. Regulatory tego typu sa stosowane w większości współczesnych motocykli japońskich i nie tylko , z alternatorem samowzbudnym z magnesami trwałymi. Regulacja napięcia polega na obcinaniu części z polówki sinusoidy...
Z alternatora wychodzą tylko dwa przewody Na pewno jest to alternator? Wierzyć mi się nie chce. Pokaż jakąś fotkę "alternatora". Jak rozpatrujesz nazwę "alternator" jako trójfazowa prądnica synchroniczna prądu przemiennego, ze zintegrowanym prostownikiem półprzewodnikowym to to faktycznie nie to. To prosta prądnica, w budowie jak dynamo - stojący stator...
W takim razie trzeba przeanalizować miernikiem cęgowym pobór prądu przez motocykl oraz prąd ładowania z regulatora. Najlepiej wykonać próbę zwarciową alternatora (w tym przypadku połączenie w trójkąt). Jeżeli wynik będzie za niski, najprawdopodobniej pozostanie wymienić koło magnesowe (z magnesami neodymowymi), możliwe że zostało przegrzane i rozmagnesowane.
Falowniki DEYE mają wejścia do współpracy z generatorami wiatrowymi. Wedy wystarczył by dopaść prądnice z agregatu czy w silniku 3f zmienić wirnik na taki z magnesami stałymi. Ale to w przypadku on grida. Przy off grid trzeba by konstruować alternator na 48 V. Może by dopasował zestaw silnik plus prądnica jakiejś miękkiej hybrydy plug in. Ale to wymagało...
Co do przewijanych silników, to problemu nie stanowiłaby duża waga korpusu takiego silnika? Czemu ma to być problem? Waga wirnika z wklejonymi magnesami nie będzie wiele większa od seryjnego silnika. Można również odwrócić budowę i napędzać cewki pomiędzy dwoma płaszczami z magnesów. Rozwiązań jest wiele, ale szybko idzie się w koszta.
W motocyklach japońskich są szeroko stosowane alternatory na magnesach trwałych. Ich konstrukcja jest zazwyczaj "odwrócona" tzn. uzwojenia w postaci 12 cewek są ułożone promieniście a wokół niech wiruje pirścień z magnesu. Myślę, że zastąpienie uzwojenia wzbudzenia magnesami, najlepiej neodymowymi, dało by efekt. Można by nawet wstawić taki magnes o...
Jakie napięcie miałby ten generator z magnesami trwałymi? Dla 3KW potrzebne byłoby co najmniej 24V. Zakładam również, że użyłbyś alternatora zamiast generatora (z odpowiednimi prostownikami?) Bezpośrednie podłączenie byłoby bardzo złym pomysłem, nawet gdyby się udało. Ten silnik/generator będzie działał częściowo jako źródło prądu, a ponieważ jest urządzeniem...
zobacz tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic43... sprawnosc alternatora jako silnika powinna byc wyzsza niz jako generatora pradu zdecydowania najwyzsza tzn wieksza ok 15% jesli zastosujesz wirnik ze stalymi magnesami chociaz moc moze byc nieco mniejsza.
Masz alternator obcowzbudny więc nie masz magneta z magnesami. Nie masz też cewki zasilajacej CDI WIĘC NIE MASZ NIC. Jesteś ADHD, czy co. Każdy normalny zastosował by zapłon z magazynowaniem i stabilizacja energi iskry w indukcyjności a nie kondensatorze.
To co zrobić aby podnieś w mojej sytuacji również prąd(amperaż)? Zastosować więcej cewek na obwodzie koła. I ich obwody magnetycznie pozwierać na zewnątrz koła (żeby pracowały parami). Tak samo trzeba by pozwierać obwody magnetyczne magnesów. No i trzeba by zminimalizować szczelinę magnetyczną. Raczej trudne do wykonania na kole rowerowym obciążonym...
Te 3 żółte przewody moga być wyprowadzeniem alternatora 3 fazowego samowzbudnego z wzbudzeniem magnesami trwałymi. Zmierz napiecie pomiedzy tymi przewodami 1-2, 2-3 , 3-1. Jesli wynosi ono ponad 60V prądu przemiennego i jest symetryczne to ok. Alternator taki współpracuje z reglerem i mostkiem prostowniczym w jednej obudowie. Taki regler możesz wstawić...
siema.ja tez w tej kwestji.rowniez chce wykonac elektrownie wiatrowa z alternatora.mam juz taki z ciezarowki.100A zamierzam usunąć z wirnika uzwojenie wzbydzajace ktore bedzie stawiac duze opory i zastapic je magnesami do wytwozenia pola o zblizonej sile co uzwojenie wzbodne. pierwotnie alternator jest wstanie wytworzyć 36V100A ja planuje ograniczyc...
Obcowzbudny, ale jakie jest koło magnesowe? Jak w zwykłym układzie ładowania z magnesami, czy z cienkiej blachy z dużą ilością otworów? I ile wychodzi kabli z alternatora? Jeśli 3 to zastosuj dowolny regulator motocyklowy, jeśli 5 można zastosować regulator samochodowy. Gratuluję pięknego motocykla, to chyba największy cwajtakt jaki był produkowany...
Ręce opadają. Łączysz MOSFETem dwa źródła napięciowe bez jakiegokolwiek pośrednictwa. Czy zdajesz sobie sprawę z tego, jakie prądy mogą popłynąć w tym układzie? Wstawianie do alternatora magnesów w momencie, gdy planowało się ładowanie akumulatorów jest błędem. Odpinanie ładowania akumulatora tylko pogarsza sytuację, bo bez obciążenia akumulatorem napięcie...
Do takich celów fajnie jest za stosować altek z magnesami trwałymi. Jest mały lekki i ma wydatek 15A starczy do napędu.
Można przewinąć alternator, ale przy tak małych obrotach będziesz miał bardzo małą moc. Musisz proporcjonalnie do mniejszej ilości obrotów zwiekszyć ilość zwoi w żłobku i zmniejszyć przekrój drutu. Sposób łączenia cewek może pozostać bez zmian. Wirnik należy rozebrać i w miejsce uzwojeń dopasować jakiś neodymowy magnes pierścieniowy, lub dorobić nowy...
Witam. Podjąłem się próby zbudowania alternatora do motocykla m72 o zewnętrznych gabarytach prądnicy. Nie jestem z wykształcenia ani pasji osobą związaną z elektroniką/ elektrotechniką , więc pojawił się stos problemów z którymi sobie może i bym poradził ale trwałoby to niemożliwe długo.Poza tym nie są to małe koszta i chciałbym uniknąć jak najmniej...
Błażejowy kącik ortograficzny: strONka. Dziękuję. Nadal twierdzę że zastosowanie dynam rowerowych to kiepski pomysł. Można popracować na jakimś wydajniejszym źródłem prądu. W tej chwili można bez problemu kupic magnesy neodymowe. A na giełdach samochodowych stojany z alternatorów. Magnesy montujemy zamiast wirnika z uzwojeniem wzbudzenia (oczywiści...
To z silnikiem gdzie spada wzbudzenie wraz z obrotami nijak się ma do alternatora, bo tam mechanizm wzbudzania jest inny. Zresztą coś Ci się pomyliło bo silniki obcowzbudne mają akurat takie same charakterystyki jak silniki z magnesami trwałymi. Spadek wzbudzenia następuje w silnikach "samowzbudnych" czyli szeregowych.
Z zasady działania prądnice są samowzbudne (z magnesami), lub obcowzbudne (jak np. alternator). Przeróbka nie polega na przewijaniu, ona polega na wytworzeniu stałego strumienia magnetycznego, który jest niezbędny, aby w obracającym się względem niego uzwojeniu, wyindukowało się napięcie! Przewinięcie nie spowoduje powstania tego strumienia, trzeba...
Widzę że chcesz zbudować generator na magnesach stałych, moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem było by zbudowanie prądnicy typu "amerykanka". Jest ona zrobiona z dwóch talerzy metalowych z umieszczonymi magnesami stałymi i stojanem umieszczonym między talerzami. Jeśli cię interesuje to rozwiązanie to mogę podesłać ci kilka rozwiązań.
Alternator przewoltowany na 24 V nie uszkodzi się, najpierw zniszczy odbiorniki na 12 V i nic mu nie będzie. Alternator na moim maszcie miał do 100 V i nic mu się nie działo - tylko wirnik miał neodymowy i był bez regulatora. Regulator w alternatorze utrzymuje natężenie uzwojenia wirnika w zakresie do 2 A zależnie od napięcia w obwodzie - wystarczy...
Po pierwsze, to serwosilnik. Synchroniczny silnik z magnesami trwałymi, z enkoderem który może być zasilany i sterowany wyłącznie przez dedykowany serwowzmacniacz. Po drugie, niektóre falowniki mają możliwość sterowania silnikami PMSM bez enkodera. Ja się bawiłem falownikiem Omron MX-2. Dało się sprawić że silnik się kręcił bez obciążenia, jednak zmiany...
Witam Chciałbym do niedawno zakupionego quada kupić uniwersalny licznik elektroniczny ale wymaga on zasilania pradem stałym 7-18 V natomiast quad nie posiada akumaulatora a alternator (magnesy + cewki) ma dwie cewki jedna zasila zapłon zaś druga oświetlenie czy wystarczy tylko mostek+ dioda Zenera czy też inny układ przy poborze kilkudziesięciumiliamperów...
Witam , przymierzam się do popełnienia uzwojenia ułamkowego w stojanie od alternatora 36 żłobków, chce dopasować wirnik z 8-mioma magnesami.znalazłem schemat : http://obrazki.elektroda.pl/6693173000_1... Czy taki układ bedzie prawidłowy? Co możecie doradzić w sprawie wirnika 8-mio biegunowego.
Co do alternatora: w polskiej Wikipedii nie widzę żadnej wzmianki o szczotkach; w angielskiej są rozróżnione trzy konstrukcje alternatorów: bezszczotkowy, w którym pole magnetyczne jest wytwarzane przez indukcję, z magnesami stałymi, i ze szczotkami. Inna sprawa, że te bezszczotkowe na ogół są większe od tych, które są używane w samochodach.
120 zł za kompletne przewinięcie ? Czy tylko jednego z trzech uzwojeń które miało przebicie? Jeżeli za całość to bardzo tanio. To zależy od wielu czynników... i fantazji wykonawcy. Robiłem takie rzeczy i jak ma się zaplecze nie potrwa to dłużej niż ... 1 godzina. Z resztą łatwiej jest nawinąć nowe uzwojenie(a) niż naprawiać pojedyncze cewki, ich karkasy...
To ty potrzebujesz tzw. regulator stratny stosowany w alternatorach motocykli japońskich i motorowerach z alternatorem z wirnikiem z magnesem stałym. Tam są bloki, dla każdej fazy oddzielny, z tyrystorem jako elementem regulacyjnym. Niestety SZUKAJ jeszcze się aktualizuje, a schematy są na forum.
Chciałbym zbudować przydomową elektrownię wiatrową. Miałem zamiar użyć alternatora od auta, ale na forum znalazłem prądnice. Były to zwykłe silniki z dołożonymi magnesami neodymowymi. Po co daje się te magnesy? Czy są konieczne? Mogę je sam jakoś zamontować?
A od kiedy to 70 volt daje alternator? Normalne w generatorze z magnesami stałymi. Podłączam alternator do regulatora i na wolnych 9V do 10V prądu zmiennego na tych samych przewodach. Nie wiem, dlaczego. Normalne, po podłączeniu regulatora napięcie jest mocno odkształcone, nie ma jak tego mierzyć zwykłym miernikiem. Na wyjściu z regulatora do obwodu...
Mam problem ze sterowaniem stratnym regulatorem napięcia alternatora trójfazowego z magnesami stałymi. Stopień wykonawczy regulatora na tranzystorach polowych działa bez zastrzeżeń, więc nie będę go szczegółowo omawiał (mostek 3F z diodami Schottkiego w górnej i n-mosfetami w dolnej gałęzi, których diody pasożytnicze działają jako prostownicze), natomiast...
magnesami alternator alternator magnesami trwałymi alternator magnesami stałymi
schematy onkyo czyszczenie folii klawiatury footswitch schemat
sprawdzić silnik pralki bosch miernik agregat prądotworczy regulator
Ustawienie adresu kamery Hikvision DS-2AE5154-A Rolka w podajniku papieru Xerox 6605 - budowa i konserwacja