Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
A jaki to alternator ? Z magnesami trwałymi czy ze wzbudzeniem wyprowadzonym ? Ilu fazowy ? (ile kabli z niego wychodzi?) Jeżeli ze wbudzeniem to można regulator samochodowy zastosować. No plus prostownik oczywiście stosowny. Jak z magnesami trwałymi to tu się sprawa komplikuje. Najlepiej zastosować taki regulator jaki był orginalnie z tym alternatorem...
Jakiej średnicy jest cały silnik? To znaczy wirnik z magnesami?
Dla silnika OHV 0.5 mm luzu to stanowczo za dużo. Ustaw 0.15 mm. dla obu zaworów.
Czy zmodyfikowany czy nie. Bilans jest ujemny. A fabryczne alternatory z magnesami trwałymi są montowane do silników.
W takim razie jak jest rozwiązana regulacja napięcia alternatorów z magnesami trwałymi ?
Z tego co natrafiłem w książce"Maszyny elektryczne pojazdów samochodowych" Eugeniusza Kozieja wychodzi mi że jest to alternator z magnesami trwałymi zamiast uzwojenia wzbudzenia. Jeżeli potrzeba coś więcej proszę o e-mail mariusz144(at)vp.pl
Jest wiele alternatorów z magnesami.
alternator 3 fazowy,wytwarza napięcie min 17V max 60V. Czyli typowo. Zastosowałem regulator od Motocykla Honda VFR napięcie niby 14.6V Też typowo, ale czy w całym zakresie obrotów ? I pytanie ? Z alternatora wychodzi 3 czy 5 przewodów, innymi słowy czy to alternator z magnesami trwałymi czy też ze wzbudzeniem zewnętrznym?
Jak najbardziej jest to alternator nie prądnica. Z magnesami trwałymi. Na wyjściu masz prąd zmienny więc przestaw miernik na zmienne i zobacz czy generuje prawidłowo napięcie. Potem sprawdź regulator. Jest typowy dla tego układu czyli stratny. Nie ruszy bez kl15 i kl31. A jak spojrzysz od spodu na regulator to zobaczysz schemat podłączenia. Jest nad...
Cewki wiem jak podłaczyć ale nie wiem jakie magnesy zastosować - 40x18x10 ??
Właśnie z powodu "rozbiedania" się napięcia jest stosowany regulator równoległy. Taką charakterystykę ma alternator z magnesami stałymi. Napiecie rośnie do 1500-2000Oobr/min a dalej ograniczenie wprowadza regulator. To znowu nie oznacza, że nie da się zbudować regulatora inaczej stratnego i zasilić nim instalację z LED. W motocyklach BMW alternator...
Zapomniałem dodać że pod magnesami zostawiłem uzwojenie jakie było wzbudzeniem chyba. Przy pierścieniach ślizgowych poprostu je obciąłem i mam nadzieję że nie robi to jakiegoś zakłócenia pod magnesami. Nie powinno generować się tam napięcie bo nie ma ruch względem magnesów, ale rozproszone pole magnetyczne ze stojana może generować prądy co wywoła...
Szukam regulatora napięcia do alternatora z magnesami trwałymi na 24 V DC (ma być zastosowany w innym urzadzeniu) Poszukuję jakiej kolwiek informacji o takich regulatorach
Każdy alternator ma regulator napięcia i on dba o to żeby było ono w widełkach. Nieważne czy alternator na magnesach czy na uzwojeniu wzbudzenia. Nie każdy ma regulator (małe i/lub stare silniki), ale prawie każdy. Są też widełki (+- 0.1V) i widły (+- 0.6V). Te drugie tyczą właśnie alternatorów z magnesami trwałymi i typowymi regulatorami na tyrystorach....
Efektywniej napewno będzie z magnesami trwałymi.
wiatraczek78 A czy nie lepiej by było użyć silnika pierścieniowego 10-15kw jako prądnicy obcowzbudnej ? Na wspólnej osi powieści jakąś małą prądniczkę samowzbudną [alternator z magnesami] i z niej wzbudzać tą dużą? Odpadło by przezwajanie i neodymy.
A jaka ta sprawa wygląda w przypadku alternatorów z magnesami stałymi? Stosuje je np. Harley-Davidson. Z tego co wiem, mają one kilka zalet, m. in. brak strat na wytworzenie prądu wzbudzenia.
Link jest dostepny , usuń przecinek na koncu tego linka ale to nie jest do alternatora tylko do prądnicy 3- fazy z magnesami stałymi Kilka regulatorów jest tutaj mnapewno bo kiedyś scigałem http://archiwa.elektroda.net/ szukajcie a znajdziecie
Ooo! To jakiś kierunek! Przyjrzę się mojemu skuterowi jak to jest zrobione - nie wiem czy mam taki z wirującym kołem magnesowym - ale to faktycznie kierunek :-) po co wyważać otwarte drzwi . Jakby ktoś jeszcze kojarzył gdzie występuje ładowanie z alternatora z magnesami stałymi - będę zobowiązany!
boję się trochę, że będzie problem z wywarzaniem Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? A w przypadku wklejania magnesów problemu z wyważeniem nie będzie? Dobra prasa + dokładność i lepsze rozwiązanie z magnesem stałym na wirniku. Z drugiej strony, przy...
Robiłem ten projekt z magnesami neodymowymi. Zarzucilem
Koledzy, nie wrzucajcie wszystkich motocykli do jednego worka. Wiadomo że w większości motocykle japońskie mają alternator z magnesami trwałymi, jednak właśnie niektóre XJ 600 mają alternator typu samochodowego, czyli odpowiednio dobrany regulator z samochodu zda egzamin
nie sprawował by się bo jego zasada działania kłóci się z zasadą działania prostownika, jeśli już to regulator stratny od motocykla z magnesami ztałymi w alternatorze...
Nie da rady mi wychamować? Dodano po 1 Co to za hamulec kiedy zatrzymanie polega na robieniu zwarcia i cała energia wytraca się w turbinie (czytaj pali szczotki i połączenia) Magnesy są wzbudzeniem. Daje to dużą sprawność, ale traci się najprostszą metodę regulacji czyli prądem wzbudzenia.
Twoje koło magnesowe ma teraz niewłaściwą ilość biegunów, dlatego nie uzyskujesz praktycznie żadnego napięcia z alternatora. Magnesy mają taką szerokość, że uzyskujesz 20 biegunów z czterema "przerwami". Musisz rozmieścić równo 12 magnesów które nie mogą się bezpośrednio stykać ze sobą. Jeszcze jedno o czym zapomniałem. Nie widziałem jeszcze kół z neodymami...
W gre wchodzą tylko szybkobieżne z magnesami trwałymi i przekłądnią planetarną.
Na wale alternatora koło z magnesami na obwodzie. Na następnym też. Jeden napędzany silnikiem, następne przez magnesy. O to mi chodzi, może zbyt to chaotycznie napisałem. Prawa dynamiki znam P wej = P wewn + P wyj. Ja nie chcę włożyć przykładowe 100W i odebrać więcej z jednego alternatora, tylko z kilku.
Może i przegrałeś, ale tłumaczenia kolegów pokrętne. Tym bardziej, że załapał się nawet silnik samowzbudny. Moim skromnym zdaniem samowzbudny oznacza wytwarzający energię elektryczną bez potrzeby zasilenia elektrycznego z zewnątrz, czyli z instalacji. A może to nastąpić przez wykorzystanie magnetyzmu szczątkowego lub magnesów stałych. Zagadnienie bardziej...
Dziękuję taka odpowiedź mnie prawie satysfakcjonuje , ale mam jeszcze taki dylemat dlaczego z maszyny prądu stałego ma się zrobić nagle maszyną prądu zmiennego skoro komutator zostaje a magnesy a raczej cewki elektromagnetyczne zasilane prądem stałym w stojanie zastąpimy magnesami? Montaż alternatora to poważne przeróbki karterów silnika dlatego ten...
Dla niewtajemniczonych - w motocyklach stosuje sie alternatory z magnesami trwałymi. Taki alternator nie może pracować bez obciążenia - napięcie potrafi narosnąć nawet do kilkuset wolt - przebija izolację międzyzwojową i alternator na śmietnik. Odpalenie silnika z podłączonym regulatorem bez innych obciążeń spowoduje próbę utrzymania napięcia przez...
Każdy alternator jest zbudowany z aluminium z wyjątkiem magnesów i napędu.
A co zrobić by te "Dynamo 220V" nie przekraczało 230 ? Bo na filmie pojawia się nawet 272... Zastosować chocby uproszczoną stabilizację - ideę mozesz zaczerpnąć z układów ograniczających napięcie w instalacjach motocykli gdzie jest stosowany alternator z magnesami stałymi. W skrócie - tyrystor zwiera alternator gdy napięcie przekracza próg.
dobry kierunek pradnica z magnesami stalymi ma sprawnosc ok 90% alternator 60-70%
Z tymi kondensatorami to można się bawić gdybyś chciał wykonać np. prądnicę napędzaną silnikiem spalinowym bo musisz taki silnik rozpędzić nieco powyżej jego prędkości synchronicznej aby wszedł w pracę prądnicową też już to kiedyś przerabiałem po otrzymaniu chińskiego agregatu z uszkodzoną prądnicą nawiniętą aluminiowymi przewodami. Lepsze od N38 są...
Hebel przy akumulatorach sprawdzony - OK (ładny, czysty w środku), podczas odpalania słychać, że przełącza akumulatory. Co masz na myśli pisząc "przełącza akumulatory"? Przecież tam nie ma przełącznika 12V-24V. Jest przetwornica do ładowania drugiego akumulatora. Alternator jest bezszczotkowy, z nieruchomą cewką wzbudzania i magnesami w wirniku. W...
Witam Udało Ci z tymi magnesami, czy raczej odpuściłeś, pytam ponieważ mam ten sam problem i jak mi się nie uda to myślę na zamontowaniu alternatora do kosiarki.
Nie wiem nie znam temat tyczy alternatora 3F samochodowego. Odpowiednikiem jest alternator motocyklowy 3F z magnesami stałymi. Jako że są magnesy, system regulacji samochodowej się nie sprawdzi. Dlatego regulatory te przywierają uzwojenia. Są tam tak samo 3F jak w samochodzie. Nie rozumiem do czego dążysz ....
ale trzeba pamiętać że alternator wymaga prądu wzbudzania, prądnica/silnik z magnesami trwałymi nie ma tej wady za to wymaga przetwornicy służącej za regulator napięcia na wyjściu. Są jeszcze prądnice samowzbudne, wykorzystujące magnetyzm szczątkowy.
Darmowy prąd nie istnieje chociaż chciałbym mieć takie coś. Wszystko zależy od tego co masz i co chcesz osiągnąć. Np z silnika od kosiarki jest to dość proste i przetwornica 12/230 V tylko czy czysty sinus czy modyfikowany taką trzeba wybrać. Warto dać układ z akumulatorem to do jednej led nie trzeba odpalać agregatu.
Ni chuchu BO jak prąd zmienny jest prostowany na stały układem równoległym za to 99% takich krosówek ma 3 fazowe alternatory z magnesami i tyrystorowe regulatory. Idz po kablach 3 z nich wchodzą do modułu.
Witaj Nastąpiło małe nieporozumienie. Pisząc "alternator" mam na myśli prądnicę trójfazową prądu zmiennego a taką jest wykonana przeze mnie "amerykanka" wg Hugh Pigot z magnesami stałymi i cewkami bez rdzeni. Jest to alternator niskoobrotowy nie wymagający przekładni na napięcie ok. 12v o mocy ok. 200W. Piszesz: "Poniżej dane w załączniku..., ale ja...
Przewinąć się da. Jak przystosujesz wzbudzenie to otrzymasz 230V. Ale jest problem, bo musisz utrzymać stałe obroty 3000/min, by otrzymać 50Hz. Ale jak to ma działać z magnesami stałymi, to nie wiem. Przecież wzbudzeniem reguluje sie napięcie wyjściowe, względem obciążenia.
Najtańszym rozwiązaniem jest jednak gotowa pradnica. I nie z magnesami trwalymi a obcowzbudna. Ale przecież wiatru albo masz pod dostatkiem albo nie ma sensu budowa wiatrowni. Jak masz pod dostatkiem. To sprawność jest mniej istotną sprawą. Weź taki alternator od ciężarówki. Kilowatogodzin można urwać a kupić za kilkadziesiąt złotych.
Kiedys wszystkie samochody posiadaly pradnice pradu stalego. Od kiedy sa alternatory zostaly zamienione, bo maja wieksza wydajnosc, przy nie wielkich rozmiarach. Pradnica wytwarza prad staly z magnesami, jesli posiada komutator, a jesli jest go brak tylko prad zmienny. W wiekszosci motocykli stosowano pradnice pradu zmiennego, ktora zasilala zarowki...
->Mototronic: proponuje podłączyć odwrotnie pierścienie w SG15L... albo w innym alternatrze z dodatkowymi magnesami stałymi na wirmiku i sprawdzić wydajność alternatora :-)
Kolego - zacytuję Ci komentarz do mojego projektu pademicznego z początku #zostańwdomu- Próbowałem spiąć rower z alternatorem. Cytuje: Trzeba mieć kondycję i nogi jak Korzeniowski a siłę jak Pudzianowski żeby z alternatora wycisnąć chociaż kilkaset watów. Człowiek w nogach ma ok 100W a altek zaczyna skutecznie działać od 1 kW... Może tzw sztuka dla...
Przede wszystkim błędem było odpalenie silnika z odłączonym alternatorem, jest to alternator z magnesami trwałymi, wprowadzenie go na obroty bez obciążenia spowoduje wzrost napięcia nawet do kilkuset wolt i przebicie izolacji uzwojeń. Niestety, jak wyżej napisano alternator do prucia, a w wulkanie to wredna robota jest.... Po wyjęciu alternatora przemierz...
z reguly im wiecej magnesow i im wieksza srednica wirnika tym potrzebne mniejsze obroty w rezie czego zawsze mozna zastosowac przekladnie pradnicy ze stałymi magnesami na wieksza moc nie dostaniesz(moze wystarczy na jakąś lampke)
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
wojtek 32 witam a co masz za dużo tych punktów chętnie przjmę.Panowie mam pytanko mam alternator z magnesami i daje mi 40v przy jakieś 300 obr jakiej poj. akumulatory musiałbym do tego zastosować żeby nie przecholować i żeby nie było mało pozdrawiam.
Co wy wszyscy z magnesami czy one rzeczywiście zwiększają wydajnoćś alternatora. Jedyny opis przeróbki jaki widziałem to z silnika od pralki, ia i tam autor porównał to do krowy i wiadra.Przecież sam alternator tak jak i transformator ma określone pole przekroju blach i co z tym idzie jego moc a wiec co wy tak z tymi magnesami.Chyba że sie mylę jeśli...
Skuter posiada typowe rozwiązanie alternatora trójfazowego z magnesami trwałymi. Regulator w cenie 390 zł to norma. Regulator bez wątpienia uszkodzony, skoro daje takie napięcie, a nie ma wejścia "sense". Posiada ślady przypalenia? Uzwojenie alternatora w takim przypadku również należy gruntownie sprawdzić. Na początek sprawdź czy nie ma zwarcia uzwojenia...
Witajcie, mam alternator samowzbudny z magnesami neodymowymi zatopionymi w wirniku, produkcji MADE IN CCCR . Obroty wzbudzenia żedu 1250/s,mam pytanie jak go przerobić na wolniejsze obroty. Czekam na odpowiedż , z góry dziękuję, i pozdrawiam
Nie jestem fachowcem od elektryki w motocyklach ale może być problem ze znalezieniem mocniejszej wersji iskrownika - mocniejsze sa stosowane w moto alternatory podobne do samochodowych np takie były w mz etz i jawach ts (to raczej trudne do adaptacji) albo w wersji ze stałymi magnesami w wirniku i uzwojeniami pracujacymi w oleju .I o ten olej się tu...
Są małe alternatory na magnesach trwałych. Takie cuda miały silniki Kuboty. Ale najlepiej pod względem masy wyjdzie prądnico-rozrusznik. Pogogluj z hasłem DYNASTARTER.
Postaram się jutro wrzucić rysunek. Szkic powinien wszystko wyjaśnić. Stator, czyli dysk z uzwojeniem roboczym będzie w zmiennym polu magnetycznym. Jak w każdym przyzwoitym alternatorze. Zmienne pole powstanie poprzez obracanie dysków z magnesami. Ponieważ chcę użyć słabych magnesów, zabraknie mi pola żeby wyciągnąć ze statora dość mocy. Z tego powodu...
To jest alternator typu ГТ-1А Tak - alternator z traktora. Co ciekawe z magnesami trwałymi...
Witam serdecznie Potrzebuje pomocy przy doborze regulatora napięcia do ciągniczka ogrodniczego TV521 .Jak udało mi się ustalić to jest tu alternator Ducati 90W z magnesami stałymi, wychodzą z niego 3 przewody (2 żółte, 1-biały). Parametry oryginalnego regulatora: http://www.technidiscount.com/regulateur...
Witam znowu. Dzisiaj uruchomiłem alternator. Ładowanie 28V, przy jeździe kosiarki napięcie spada na 21-23V. Po silniku spalinowym nie widać obciążenia. Po 25min koło pasowe alternatora miało 70 stopni, alternator 53 stopnie. Silniki napędowe elektryczne zimniejsze niż wcześniej (stabilniejsze napięcie?). Bezpieczniki za alternatorem i pomiędzy akumulatorami...
Nie mam za bardzo możliwości z tym rdzeniem kubkowym bo płytka jest już zamocowana na silniku i nie mam już możliwości żeby wsadzić coś między nie. Na końcu osi możesz zlokalizować ów transformator - nad płytką. Z czego najlepiej zrobić szczotki? kawałek wygiętego drutu czy coś innego? Węglowe od jakowegoś niewielkiego silnika (albo z alternatora od...
Witam. Podjąłem się próby zbudowania alternatora do motocykla m72 o zewnętrznych gabarytach prądnicy. Nie jestem z wykształcenia ani pasji osobą związaną z elektroniką/ elektrotechniką , więc pojawił się stos problemów z którymi sobie może i bym poradził ale trwałoby to niemożliwe długo.Poza tym nie są to małe koszta i chciałbym uniknąć jak najmniej...
Falowniki DEYE mają wejścia do współpracy z generatorami wiatrowymi. Wedy wystarczył by dopaść prądnice z agregatu czy w silniku 3f zmienić wirnik na taki z magnesami stałymi. Ale to w przypadku on grida. Przy off grid trzeba by konstruować alternator na 48 V. Może by dopasował zestaw silnik plus prądnica jakiejś miękkiej hybrydy plug in. Ale to wymagało...
Z alternatora wychodzą tylko dwa przewody Na pewno jest to alternator? Wierzyć mi się nie chce. Pokaż jakąś fotkę "alternatora". Jak rozpatrujesz nazwę "alternator" jako trójfazowa prądnica synchroniczna prądu przemiennego, ze zintegrowanym prostownikiem półprzewodnikowym to to faktycznie nie to. To prosta prądnica, w budowie jak dynamo - stojący stator...
zobacz tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic43... sprawnosc alternatora jako silnika powinna byc wyzsza niz jako generatora pradu zdecydowania najwyzsza tzn wieksza ok 15% jesli zastosujesz wirnik ze stalymi magnesami chociaz moc moze byc nieco mniejsza.
Musiał zastosował urządzenie ochronne RCD. RCD nie jest ochroną uzupełniającą. Czyli uważasz że Doktor się nie zna . Cytat E.Musiał. W myśl rozdziału 411.3.3 normy HD 60364-4-41 ochrona uzupełniająca przy dotyku bezpośrednim za pomocą urządzeń różnicowoprądowych wysokoczułych (I Δn ≤ 30 mA) Wytłuszczenie moje. To nie dr Musiał się nie zna tylko ty...
mysle ze to bardzo dobry pomysl chyba najlepszy trzeba by tylko sprawdzic jak wplywa pole cewek na hallotrony akurat przy alternatorze ,ale nawet gdyby dac dodatkowa tarcze z magnesami to jesli nie ma sie doswiadczenia z mikrokontrolerami to moze to byc prostsze, tez poczatkowo o tym myslalem ale przerazila mnie mechanika poza tym mialem nietypowy alternator...
W takim razie trzeba przeanalizować miernikiem cęgowym pobór prądu przez motocykl oraz prąd ładowania z regulatora. Najlepiej wykonać próbę zwarciową alternatora (w tym przypadku połączenie w trójkąt). Jeżeli wynik będzie za niski, najprawdopodobniej pozostanie wymienić koło magnesowe (z magnesami neodymowymi), możliwe że zostało przegrzane i rozmagnesowane.
Co do przewijanych silników, to problemu nie stanowiłaby duża waga korpusu takiego silnika? Czemu ma to być problem? Waga wirnika z wklejonymi magnesami nie będzie wiele większa od seryjnego silnika. Można również odwrócić budowę i napędzać cewki pomiędzy dwoma płaszczami z magnesów. Rozwiązań jest wiele, ale szybko idzie się w koszta.
Rozwiazanie z silnikiem krokowym jest fajne tyle, ze strasznie drogie , oczywiscie zabawkowa turbinka pojdzie na malym silniczku napedzanym savoniusem z rury fi 200mm ale aby naladowac akumulator i to bezobslugowo zdecydowanie taniej bedzie zastsowac alternator napedzany savoniusem ale z beczki fi400-500 x 1m , sa alternatory samowzdudne z magnesami...
A powiedzcie jak jest z prądnicą tzw AMERYKANKĄ Właśnie czy przy starcie są już duże opory jakie stawiają magnesy.
Ok czuję bluesa ale jednak chciałbym coś takiego skonstruować dla siebie skoro i tak ćwiczę to mogę wykorzystać np. do oświetlenia pokoju żarówką LEDową 5 watową albo i dwiema przez parę godzin. Prawda? Jednak, że odstawmy na bok debatę o bułkach a skupmy się na tym co by było najlepsze: prądnica, alternator czy silnik. Nie rozumie jednak jak mam użyć...
Można by spróbować z magnesami , ale będzie to kłopotliwe od strony mechanicznej . Ilość biegunów musi pozostać taka sama .
siema.ja tez w tej kwestji.rowniez chce wykonac elektrownie wiatrowa z alternatora.mam juz taki z ciezarowki.100A zamierzam usunąć z wirnika uzwojenie wzbydzajace ktore bedzie stawiac duze opory i zastapic je magnesami do wytwozenia pola o zblizonej sile co uzwojenie wzbodne. pierwotnie alternator jest wstanie wytworzyć 36V100A ja planuje ograniczyc...
Można przewinąć alternator, ale przy tak małych obrotach będziesz miał bardzo małą moc. Musisz proporcjonalnie do mniejszej ilości obrotów zwiekszyć ilość zwoi w żłobku i zmniejszyć przekrój drutu. Sposób łączenia cewek może pozostać bez zmian. Wirnik należy rozebrać i w miejsce uzwojeń dopasować jakiś neodymowy magnes pierścieniowy, lub dorobić nowy...
oloolo napisz mi tylko, gdzie znajdę ten schemat, bo mierzyłem za prostownikiem bez obciążenia i jest tam od 30 do 200 V (FZR 600), dzięki za odzew/// Do reszty: tam jest alternator za stałymi magnesami i zwykły regulator samochodowy regulujący prądem wzbudzenia nic nie da..., ale dzięki za zainteresowanie/// motur stoi w garżu, a sezon w pełni
Z zasady działania prądnice są samowzbudne (z magnesami), lub obcowzbudne (jak np. alternator). Przeróbka nie polega na przewijaniu, ona polega na wytworzeniu stałego strumienia magnetycznego, który jest niezbędny, aby w obracającym się względem niego uzwojeniu, wyindukowało się napięcie! Przewinięcie nie spowoduje powstania tego strumienia, trzeba...
Regulator samochodowy nie zadziała z przerobionym na magnesy alternatorem. Ta przeróbka była błędem, który teraz się mści - trzeba było zostawić uzwojenie wzbudzenia - nie byłoby problemu.
Jakie napięcie miałby ten generator z magnesami trwałymi? Dla 3KW potrzebne byłoby co najmniej 24V. Zakładam również, że użyłbyś alternatora zamiast generatora (z odpowiednimi prostownikami?) Bezpośrednie podłączenie byłoby bardzo złym pomysłem, nawet gdyby się udało. Ten silnik/generator będzie działał częściowo jako źródło prądu, a ponieważ jest urządzeniem...
Obcowzbudny, ale jakie jest koło magnesowe? Jak w zwykłym układzie ładowania z magnesami, czy z cienkiej blachy z dużą ilością otworów? I ile wychodzi kabli z alternatora? Jeśli 3 to zastosuj dowolny regulator motocyklowy, jeśli 5 można zastosować regulator samochodowy. Gratuluję pięknego motocykla, to chyba największy cwajtakt jaki był produkowany...
W skuterze lampy świecą nie zależnie od obrotów czyli na wolnych obrotach świecą tak samo jak po dodaniu gazu Nie jest prawdą. Przy obrotach biegu jałowego światła nie świecą pełną mocą, stabilizacja napięcia osiągana jest przy obrotach od 3000 - 5000 RPM w zależności od wydajności alternatora i stopnia jego obciążenia. Przy nowych skuterach obecnie...
I tutaj nastąpiło - co wszyscy w tej polemice pomijają- nasycenie rdzenia (wirnika i stojana) polem elektromagnetycznym No i zgoda, tyle że nie w przypadku nowoczesnych alternatorów samochodowych - temperatura krytyczna izolacji i złącz półprzewodników występuje poniżej progu nasycenia i ograniczenia mocy. Na tej zasadzie działają alternatory motocyklowe,...
Do takich celów fajnie jest za stosować altek z magnesami trwałymi. Jest mały lekki i ma wydatek 15A starczy do napędu.
Cały problem polega na braku stabilizacji napiecia w takim prostowniku w momencie rozruchu. W połączeniu z dużymi prądami w czasie rozruchu i indukcyjnością może skutkować gwałtownymi skokami napięcia. Czym to grozi dla elektroniki w pojeździe nie trzeba chyba tłumaczyć. Szczególnie regler w motocyklowej instalacji z wykorzystaniem alternatora samowzbudnego...
Ależ kolego jack63 za nic mnie nie złapałeś mam wolne ręce i nogi nie czuje żeby mnie ktoś za cos trzymał. Motorku nie znam pisałem o tym , ale co widzę ze schematu to B/R idzie do modułu zapłonowego , W/Y idzie do diody prostowniczej ( A C Regulator) nie widać na nim żeby był podłączony do masy, więc żadna regulacja tam nie następuje tylko prostowanie...
To co zrobić aby podnieś w mojej sytuacji również prąd(amperaż)? Zastosować więcej cewek na obwodzie koła. I ich obwody magnetycznie pozwierać na zewnątrz koła (żeby pracowały parami). Tak samo trzeba by pozwierać obwody magnetyczne magnesów. No i trzeba by zminimalizować szczelinę magnetyczną. Raczej trudne do wykonania na kole rowerowym obciążonym...
A po co kombinować jak koń pod góre. Sa przecież gotowe regulatory napięcia zawierające od razu w jednej obudowie też mostek prostowniczy 3~. Regulatory tego typu sa stosowane w większości współczesnych motocykli japońskich i nie tylko , z alternatorem samowzbudnym z magnesami trwałymi. Regulacja napięcia polega na obcinaniu części z polówki sinusoidy...
Masz alternator obcowzbudny więc nie masz magneta z magnesami. Nie masz też cewki zasilajacej CDI WIĘC NIE MASZ NIC. Jesteś ADHD, czy co. Każdy normalny zastosował by zapłon z magazynowaniem i stabilizacja energi iskry w indukcyjności a nie kondensatorze.
Te 3 żółte przewody moga być wyprowadzeniem alternatora 3 fazowego samowzbudnego z wzbudzeniem magnesami trwałymi. Zmierz napiecie pomiedzy tymi przewodami 1-2, 2-3 , 3-1. Jesli wynosi ono ponad 60V prądu przemiennego i jest symetryczne to ok. Alternator taki współpracuje z reglerem i mostkiem prostowniczym w jednej obudowie. Taki regler możesz wstawić...
Kiedyś się nad tym zastanawiałem silnik od podkaszarki, alternator na magnesach trwałych. W zasadzie to wszystko miałem. Ale tak leży. Zrobię sobie większy pakiet.
Widzę że chcesz zbudować generator na magnesach stałych, moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem było by zbudowanie prądnicy typu "amerykanka". Jest ona zrobiona z dwóch talerzy metalowych z umieszczonymi magnesami stałymi i stojanem umieszczonym między talerzami. Jeśli cię interesuje to rozwiązanie to mogę podesłać ci kilka rozwiązań.
Jeżeli masz alternator trójfazowy z magnesem stałym, to podejdzie regulator od motocykla. Sprawdź to, wtedy ci powiej jak przerobić. Ceny z allegro zaczynają się od 100zł
To z silnikiem gdzie spada wzbudzenie wraz z obrotami nijak się ma do alternatora, bo tam mechanizm wzbudzania jest inny. Zresztą coś Ci się pomyliło bo silniki obcowzbudne mają akurat takie same charakterystyki jak silniki z magnesami trwałymi. Spadek wzbudzenia następuje w silnikach "samowzbudnych" czyli szeregowych.
Nie wiem jak jest u Ciebie, ale mój silnik od strony koła zamachowego i zarazem magnesów alternatora ma stożek z klinem. Z drugiej strony jest wałek z klinem. Nie wiem o jakie koła Ci chodzi, ja mam tylko silnik i całego traktorka kosiarki nie widziałem. Różne koła pasowe można dokupić, pamiętaj tylko, że ten silnik ma wymiary w calach a nie w mm. Być...
Po pierwsze, to serwosilnik. Synchroniczny silnik z magnesami trwałymi, z enkoderem który może być zasilany i sterowany wyłącznie przez dedykowany serwowzmacniacz. Po drugie, niektóre falowniki mają możliwość sterowania silnikami PMSM bez enkodera. Ja się bawiłem falownikiem Omron MX-2. Dało się sprawić że silnik się kręcił bez obciążenia, jednak zmiany...
Witam , przymierzam się do popełnienia uzwojenia ułamkowego w stojanie od alternatora 36 żłobków, chce dopasować wirnik z 8-mioma magnesami.znalazłem schemat : http://obrazki.elektroda.pl/6693173000_1... Czy taki układ bedzie prawidłowy? Co możecie doradzić w sprawie wirnika 8-mio biegunowego.
Witam wszystkich, Otrzymalem od Opel nie ladujacy alternator Hitachi-12v,70A. Nawiniety jest podwojnym drutem i polaczony w gwiazde. Zamierzam zmienic to przedluzajac uzwojenie o cala dludosc. Drut jest chyba 1,2 albo 1,3-gruby i 10 w rowku.Czy cos pozytywnego o trzymam przy polaczeniu w pojedynczy drut. Chodzi mi o zmniejsenie potrzebnych obrotow....
A od kiedy to 70 volt daje alternator? Normalne w generatorze z magnesami stałymi. Podłączam alternator do regulatora i na wolnych 9V do 10V prądu zmiennego na tych samych przewodach. Nie wiem, dlaczego. Normalne, po podłączeniu regulatora napięcie jest mocno odkształcone, nie ma jak tego mierzyć zwykłym miernikiem. Na wyjściu z regulatora do obwodu...
Silniki od wycieraczek razem z przekładnią.Silniki powinny być manetoelektrycze ,z magnesami na stojanie takie zużywają mało prądu.Poszperaj na szrotach samochodowych.
Powszechnie w alternatorach stosuje się połączenie twornika w "gwiazdę" i na każdym "promieniu" jest napięcie 14V. Spotykane są bardzo rzadko również alternatory gdzie twornik jest łączony w trójkąt , tam gdzie stosuje się magnesy trwałe.
alternator magnesami alternator magnesami trwałymi alternator magnesami stałymi
wiercić otwór centrala alarmowa allegro wymiennika kondensacyjnego
Ferroli Divacondens - Kod błędu A15 - Przyczyny i rozwiązania Lokalizacja uszkodzeń instalacji pojazdu za pomocą próbnika świetlnego