Zbyt to komplikujesz, wstaw probówkę do styku D+ przy alternatorze i jej drugi koniec do prądy (b+). Musi się świecić jasno jeśli nie - masz przyczynę. Podpowiem tylko, że problem będzie u ciebie typowy - luźne śruby mostka diodowego, trzeba rozebrać alternator, dokręcić śruby mostka, zabezpieczyć klejem przed odkręceniem i powinno być ok.
54 to napięcie po włożeniu kluczyka, t- i b- to masa R to D+ L to DF
Z tego co widzę to bez regulatora napięcia będzie pracował. Najważniejsze zaciski do podłączenia : B+ - WYJŚCIE PRĄDOWE (do plusa akumulatora) B- - MASA ,,-" Reszty nie musimy łączyć DF - To wzbudzenie M, Mo - wyjścia do kontrolki, obrotomierza Pomocny link: Link nieaktywny usunąłem.
Czy można zastąpić ten regulator innym? Bardziej popularnym? Już to kiedyś rowiązano: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... ostatni post, u dołu.
I ja tak robię. Ale często też na środku gwazdy jest jedna dioda, zresztą widziałeś mostki z siedmioma diodami.
Przewód główny od alternatora do rozrusznika daj w miarę gruby. Do kontrolki 2,5mm² wystarczy. Dodano po 35 Ewentualnie zostaw jeden kabel od prądnicy, o ile miałeś ją wcześniej.
Moja sugestia jest taka: Najpierw sprawdz zasilanie alternatora (ten gruby kabel przykrecony do niego sruba 6mm). jesli na nim bedzie wystepowało napiecie rowne napieciu akumulatora to pozostaje do sprawdzenia stojan alternatora (to buczenie i wycie moze wskazywac ze dostał on przebicia miedzyzwojowego a to kwalifikujemgo na złom).po wyjeciu stojanu...
Przy zmianie regulatora z polskiego na oryginalny ,pamiętaj że jest inaczej sterowany.Polski daje (+)na DF czyli wzbudzenie,druga szczotka zmasowana,natomiast oryginalny podaje (-),więc druga szczotkę musisz zasilić(+). Dodano po 1 Jedynie czeskie regulatory 14V podawały (+)na wzbudzenie w Skodach .
Jak chcesz to ci pomoge moge sprzedac ci reg napiecia 24v 50zł kosztuje nowy. Tylko e to i tac ci nic nie da bo nawet jesli sobie przewiniesz stojan na 24v to nie wszystko pozostaje ci jeszcze wirnik ma inna opornosc wiec i to bys musial miec w systemie 24v a wirnika nie przewiniesz tzn mozna pewnie to zrobic ale to juz bez sesu za duze koszty, co do...
Jak podpiac zewnetrzny regulator do tego wlasnie alternatora?
Do wzbudzenia i mocy oczywiscie że musi mieć odpowiednie obroty. Przeważnie ok , 1000-1500 obr/min. min
Witam Jak podłączyć prawidłowo alternator magneton pod akumulator, oznaczenia na alternatorze to W,0,61 Dziękuję za odpowiedź
Opłacalność naprawy Magnetona mija się z celem. Wybierz się na szrot, kup zbliżony rozmiarami i uchwytami do swojego starego alternatora, zmień regulator i/lub szczotki na nowe. Alternator zakup firmy BOSCH
Kupuj całą płytkę, pojedyńczych nie dostaniesz a do wkładania potrzeba praski.
A od czego ten alternator? Zazwyczaj można podłączyć dowolny regulator
Witam czy wie może ktoś jakie oznaczenia maja diody w mostku prostowniczym alternatora magneton 55A (Skoda Felicja 1.3 Lxi plus) Mam uszkodzoną jedna diodę ale na tej i pozostałych oznaczenia się zatarły moge odczytac tylko fragment: napisane czerwonymi literami (17 ...) I jeszcze jedno, czy wiecie moze czy mostek prostowniczy i regulator napiecia sa...
Tak podpinasz jak do Skody 105, 120. Są już na forum odpowiednie tematy, słowo-klucz to Magneton.
Wymień diody kpl. też walczyłem w skodzie po wymianie ok.
tak z czasem diody pod obciążeniem dają ciała szczególnie w magnetonie
skleroza :D jakies 3 -late temu to robiłem ale tam kontrolka zarzyła na wysokich,jedno pewne : alternator do wyrwania ,dzieki zamykam
Prosty pomiar wszystko ci powie.
Akumulator mam Centra Futura 50Ah, 510A oraz dwa alternatory Magneton 70A/14V
No niestety świeci;/ Czasem zgaśnie ale napięcie i tak wynosi ok 12,5-12,7V tylko. Jest to oryginalny alternator Magneton 55A.
Dokładnie tak to są diody do alternatora Magneton 70A Skoda Felicia.
http://skoda.autokacik.pl/ 1. Wchodzisz na tą stronę. 2. Po lewej stronie masz dział informacje 3. w tym dziale jest link "Zrób to sam"- klikasz na to i wybierasz "Wymiana diod w alternatorze Magneton 70A" Tam masz pokazane szczegółowo jak wymienić diody w alternatorze. Jest to dział poświęcony Skodzie, ale przecież wszystkie alternatory są prawie takie...
Powyżej 2tys obrotów wskazówka od akumulatora znika a poniżej się zaswieca i świeci Uszkodzony alternator magneton to norma.
Tam jest alternator Magneton PAL.To samo co w skodach. -diody prostownicze -wylutowane wyprowadzenie stojanu-i ile pamietam skojażony w trójkąt
podpinam się z pytaniem o regulator mam alternator MAGNETON TYP 443 113516 181 14v 55A ze skody 130 rapid jaki regulator zastosować i ilu diodowy jest ten alternator
Witam. Ostatnio wysiadł mi alternator Magneton 70A w Felici 1.3MPI (przed liftem). Wymieniłem w nim regulator ale nadal napięcie ładowania na niskich obrotach przy włączonych światłach to 12,4V, bez świateł 14,5V. Ogólnie alternator jest cały pordzewiały (nie mogłem nawet wymienić regulatora) i wątpię żeby jeszcze długo pociągnął. Chciałbym go wymienić...
Czy tam siedzi ten ruski alternator czy magneton z mostkiem bosch? Odpal powłanczaj odbiorniki i zmierz napiecie na wyjściu alternatora.
Witam mam pytanie co do podłaczenia szczotek w alternatorze magneton 55A, jedna jest przykrecana na srubke a druga lutowana, jak zrobić aby ich nie zamienić http://obrazki.elektroda.pl/6020181300_1...
Dokładnie to skodowski Magneton u nas brak częsci, ale można założyć Boscha lub przy niewielkiej przeróbce (górna śruba od napinacza) można zamontować alternator od Passat b5/Audi A4 1.6-2.0 benzyna.
wlasnie wydaje sie ze ten zamazany napis to cos w rodzaju 15/54, załączam taki maksymalnie uproszczony schemat, jesli moje rozumowanie jest ok, to tak to ma byc podlaczone http://obrazki.elektroda.net/13_12214188...
"Zetory" miały 4 lampy z przodu i 3 halogenowe z tyłu, do tego prądożerny wentylator ogrzewania i alternator Magneton 55A - nie zdarzył mi się spalony. Nie znam się na tym ale zachodnie ciągniki typu John Deere posiadają alternatory 200 A i w góre W silnikach CR, gdzie sam silnik potrzebuje znacznej ilości prądu do pracy układu wtryskowego i podgrzewaczy,...
Widziałem taki alternator (Czeski Magneton) w wykonaniu kopalnianym (zasila światła w lokomotywie jeżdżącej pod ziemią, ze względów bezpieczeństwa pojazd nie posiada akumulatora). W wirniku ma zamocowane niewielkie magnesy stałe, dzięki czemu jest samowzbudny
Witam,alternator 28v/60a,Magneton 443 113 518 331 jest to produkt czeski.Nie mam zdjęcia,ale jest taki na allegro.Pozdrawiam
Jaki alternator, Bosch czy Magneton? Światła świeca normalnie czy sa widoczne rozbłyski?
Witam, Potrzebuje 6 szt diod prostowniczych do alternatora marki magneton 14v 45A made in Czech republic. Chodzi mi o te główne, nie pomocnicze. Jeżeli ktos ma na sprzedaż proszę o kontakt. Pozostawiam do dyspozycji mail: radek1234(at)poczta.onet.eu Pozdrawiam
Instalację w Zetorach w tych typach jest na 5. Prawie idealna. Potwierdzam. Jak masz 5211, to od razu zrób porządek z alternatorem - oryginał ze Magneton na złom - bo pewnie już i tak się na niewiele nadaje i załóż tam cokolwiek innego, samochodowego ze zintegrowanym regulatorem. Do tego masa kabina-silnik powinna być w okolicy skrzynki akumulatora...
Witam wszystkich, Problem jak w temacie ładowanie alternatora skoda felicia 1.3 mpi alternator magneton 70A ,a mianowicie ładowanie alternatora przy pracy na wolnych obrotach i włączonych światłach mijania wynosi około 13.80V czasami 13,83V a gdy pracuje więcej odbiorników tzn. np. podgrzewanie tylnej szyby i światła mijania to już napięcie spada do...
Magneton przy alternatorze....coś wspaniałego. Owszem, jest tam kondensator f-my Magneton złapany jedną nakrętką M5, kabel idzie do śruby B+ :lol:
Ja mam alternator Magneton 70A i oryginalny skodowski regulator napięcia. Robiłem pomiary napięcia ładowania dla trzech przypadków. 1 bez obciążenia. 2 obciążenie normalne (światła + dmuchawa na I biegu). 3 obciążenie maksymalne (światła, dmuchawa, grzanie szyby, wycieraczki). Pomiary zrobiłem dla obrotów biegu jałowego, 1500, 2000 i 3000. W przyp....
Witam. Posiadam skodę felicie 1.3 MPI GLXi rocznik 1998r. Wczoraj wystąpił problem z alternatorem. Podczas jazdy zapaliła się kontrolka akumulatora na desce. Nagle w czasie jazdy. Wraz ze wzrostem obrotów świeci jaśniej, mocniej. A przy małych obrotach na biegu jałowym ledwo widoczna, albo wcale. Miałem kiedyś odwrotny przypadek, a objawiało się tym,...
Objawy, które opisałeś 10 listopada wyglądają mi na uszkodzenie centralki elektrycznej (tej z bezpiecznikami). Natomiast grudniowa usterka, to brak ładowania - uszkodzony alternator. W alternatorach Magnetona często padają zestawy diód, ale równie słabe są pierścienie wirnika - szybko się ścierają.
Jezeli dokładnie przeczytałem to podczas rozruchu napięcie na akumulatorze jest zbyt niskie- należy robić przegląd rozrusznika , oczyścić komutator, sprawdzić luz na tulejkach. Napięcie 12,8 V świadczy o zasiarczeniu ogniw , należy akumulatory poddać ładowaniu odsiarczającemu. Co do alternatora to jego regulator napewno do wymiany , tylko od czego jest...
Szczerze powiem że kup najlepiej od audi 100 c4 .Taki z chwytem powietrza .Przeżyje silnik w traktorze.Te magnetony to szrot.
typ 9515 382 14V 45A MAGNETON Czeskiej produkcji
samochod - skoda felicia 1,3, alternator firmy magneton 70A sprawdzilem regulator napiecia, podmieniajac z innej felicii i nic sie nie zmienilo. poza tym pasek nie jest luzny. ladowania nie ma i kontrolka sie pali (napiecie na uruchomionym silniku to ok. 11,6 V), a jak dodam duzo gazu, to kontrolka na chwile gasnie, a napiecie skacze do ok. 12,1 V....
Wszystkie alternatory są samowzbudne Większość dzisiejszych nie jest samowzbudna na pewno nie te na regulatorach F00M , większość valeo i magneton. One na dzień dobry potrzebują napięcia bo w regulatorze jest PROCESOR. Po drugi temat nadaje się prosto w kosz .
Jak to jaki? A był jakiś wybór?PAL Magneton 70A
Zico, ale ten alternator (z zastavy) miał izolowane obie szczotki. Zaś tu mówimy o PAL Magneton, jedna szczotka idzie na masę.
Czeski tzn. jaki, firmy Magneton? Ma od wbudowany regulator.
Był też Magneton 90A.
DFM cię nie interesuje. Interesuje cię tylko B+ i L Swoją drogą magneton to porządny alternator, trzeba po prostu przewinąć wirnik ( solidnie) i problem zniknie.
Proponuję wymienić regulator na elektroniczny "Magneton". Mechaniczny, prawdopodobnie nie będzie dostępny. Konstrukcyjnie czeskie regulatory dopasowane są do alternatorów. Jeżeli chce się założyć inny regulator, to trzeba dołożyć dodatkowy przekaźnik do kontrolki ładowania albo dokładać dodatkowy mostek trójdiodowy wewnątrz. A to się wiąże z przeróbkami...
A ja w swojej karierze widziałem kilka razy wypiłowane pierścienie ale na szczęście tokarz pomógł i alternatory żyją dalej Pisałem akurat o Magnetonie w ciągniku.
Witam serdecznie, ja bardzo rzadko zajmuję się alternatorami i stąd też moje niewielkie pojęcie o nich bo w sumie robię je tylko w swoich samochodach, a takiego problemu jeszcze nie miałem. Tak czy owak dostałem od szwagierki Skodę Felicię 1.3 MPI 68 KM produkcja w roku 1997. Powód - świeci się kontrolka akumulatora. Pierwsze jednak na co zwróciłem...
Regler znajdziesz w desce rozdzielczej zdejmij prawą pokrywę konsoli i go zobaczysz . Kostkę od tylnych świateł znajdziesz z lewej strony nad pokrywą lewej baterii . A altek to nie był PAL-MAGNETON ?
ja bym podłączył ten regulator tak: 15/54 -> plus po stacyjce (na schemacie też plus po stacyjce masz tak opisany) M - magneto -> do prądnicy (jak na schemacie) R -> najprawdopodobniej do kontrolki ładowania (w liczniku) ale nie lepiej tam założyć alternator ze 105/120/Favoritki/Felicji ??? prądnica to straszne beznadziejstwo, to ledwo co ładuje,...
Po co nowe fotki, kol. elektrit wszystko wyjaśnił. Jeżeli nie posiadasz regulatora z dużego fiata lub żuka dziewięcio diodowego to kup oryginalny Magneton /występują w Zetorach/ oznaczenia z alternatora masz na regulatorze z dodatkową 15. i nie W tylko M. P.
Np Magneton w skodzie felicji.
Ten alternator co jest na fotce jest produkcji Czeskiej (PAL Magneton),stosowany w pojazdach Skoda.Był stosowany w ciągnikach Zetor. Zacisk M to szczotka,tam jest doprowadzany prąd do wirnika,odpowiednik zacisku 67 Zacisk R to katody diod mostka wzbudzenia,odpowiednik zacisku 15 (lub D+ w Boschu) Ten alternator jest przystosowany do współpracy z zewnętrznym...
Witam W starym ; 15 zasilanie czyli (+) po kluczyku ,lub gdy alternator 9-diodowy to do zacisku D+ alternatora.Do tego zacisku jest podłączona kontrolka ładowania w wyżej wymienionym alternatorze. Zacisk 67 -czyli wzbudzenie (zasilanie wirnika) Ten drugi ; 54-zasilanie po kluczyku D+ kontrolka ładowania i dodatkowo zacisk D+ alternatora DF wzbudzenie...
Witam. Więc naświetlę trochę sprawę. Mianowicie w Skodzie Felicji podstawowym alternatorem w modelach 1,3 były alternatory Magnetona. Silnik w tym autku jest na wielowtrysku sterowany przez ECU i wolne ma ustawione na 750obr. Altrnator ma ustawiony regulator na 13,6-13,8V przy czym włączenie świateł mijania powoduje spadek napięcia na 13V (mowa wolne...
Mam akumulatory 2x6V 196Ah więc alternator od osobówki nie będzie za słaby? Z prawie każdej osobówki jest mocniejszy niż ori magnetona 55A. Z doświadczenia polecam alternatory 90A. Audi 80.
Witam, już raz prosiłem o pomoc w podłączeniu alternatora, ale wtedy miałem ciągnik rozebrany i problem żeby to wszystko sprawdzić jak jest z ładowaniem. Teraz ciągnik już jest na chodzie i mam taka prośbę o wytłumaczenie zasady działania układu ładowania. Instalacje podłączyłem jak na schemacie http://obrazki.elektroda.pl/5116131300_1...
PAL Magneton. Wykorzystaj to: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... z tym że: M odpowiada 67 R odpowiada 15
W moim Zetorze 8045 odpowiednik 914 oryginalnie były 2 akumulatory 12V 125ah rozruch jest na 12v, obecnie mam założony 1 akumulator 12v 170ah i nie daje rady jak jest pare kresek na minusie; miałem założony rozrusznik szybkoobrotowy ale to taka lipa, że na starym 40 letnim magnetonie lepiej kręci.
To jest wynalazek Magneton. Nie ma do niego za bardzo części. Można coś dobrać w warsztacie który naprawia te podzespoły. Albo kup nowy w kartonie nie z demontażu. Nowy w wersji Bosch ok.600
iskrach (producent alternatora) No to mnie zaskoczyłeś, ja zawsze myślałem że to PAL Magneton...
Mnie coś wygląda, że tą dodatkową diodę to warto by zastosować ale do złącza 54 regulatora bo to raczej tam jest napięcie odniesienia. D+ to raczej zasilanie układu wzbudzenia i warto aby było prądu więcej niż mniej. Wprawdzie jest tam już jedna dioda, ale zastosowanie drugiej to chyba faktycznie najprostszy sposób uzyskania efektu. A co zastosowania...
Witam, widzę że mam do czynienia z człowiekiem o dużym doświadczeniu (and61). Chodziło mi jednak o Magnetona (mój błąd) widziałem takie starsze typy i przypuszczałem że jest to produkcji Skoda. Jak mogę to zadam pytanie trochę z innej beczki: W razie uszkodzenia jednej diody (chodzi o diody prostownicze, nie wzbudzenia) w mostku prostowniczym alternatora...
Skoda Felicia 1.3 98r Problem z ładowaniem akumulatora. Objawy po dwóch dniach postoju nie mogłem odpalic auta. Pobór prądu na zgaszonym silniku przy załączonym alarmie wynosi 0,05A. Napiecie ładowania 13,8V przy wyłączonych odbiornikach, światłach itp Po włączeniu odbiorników, napiecie spada do 13,1 i po zwiększeniu obrotów rośnie tylko o 0,1V. Spadek...
wał nowy około 900 szlif 200 komplet naprawczy(tłok pierścienie cylinder)ruskie 180 x2 glowca regeneracja 120 nowa 240 x2 pompa regeneracja 200 tulejki wałka,rozrzadu,korbowodowe; panewki; uszczelki; filtry 200 rozrusznik remont 50-180 nowy z przekladnią tylko magneton! 450 aku 1 za 400 olej silnikowy turdus 90 3-5 dni roboty
Nie neguję rozwiązania Kolegi ,jestem jak najbardziej za tym rozwiązaniem. Myślę że podobnie rozwiązany jest problem w alternatorach ,a raczej regulatorach napięcia czeskich alternatorów stosowanych w ZETOR,SKODA firmy Magneton.Co prawda alternator jest 12V ,9-cio diodowy,to jednak bez znaczenia.Regulator posiada dwa zaciski zasilające 54, D+. Pod zacisk...
I właśnie jak ten krótki obcięty kabelek połączę z kablem czerwonym zaznaczonym w kólku-(zasilanie akumulatora) to ładowanie podskakuje do 14,2 -14,5..Ale nie wiem czy mogę go tak podłączyć Nie możesz bo ci wyłAduje akumulator, masz diody uszkodzone, w ogóle 99,9 $ uszkodzeń tego magnetona to diody.
Witam, mam problem z podłączeniem nowego regulatora napięcia. Poprzedni miał oznaczenia: 54,M,R. Gdzie do zacisku: 54 - podłączony jest chyba "plus" akumulatora (ale pewny nie jestem) M - podpięta hest kontrolka ładowania i podłączony jest do M na alternatorze R - do R na alternatorze dodatkowo do metalowej obudowy podłączony jest przewód który idzie...
W felicji luzuje sie kabel 50 na automacie rozrusznika. On odpowiada za twoj przekaznik 18 (X). Popraw ten kabel, bo niedlugo przestanie ci auto odpalac ;) A alternator to raczej zbieg okolicznosci, nie wymagaj od tego tandetnego Magnetona nie wiadomo jakiej trwalosci.
Poczytaj ten temat : http://www.forum.skodovka.pl/viewtopic.p... i ten (moja Skoda): http://www.forum.skodovka.pl/viewtopic.p... IMO cala ta zabawa z Magnetonem nie warta nerwow i czasu lepiej kupic inny altek, zamontowac i cieszyc sie porzadnym ladowaniem.U mnie siedzi Valeo 90A.
Nie "megatron", tylko "magneton". Diody 1N3493 200V 25A . W praktyce z Zelmota możesz wlepić, dostępne mniej więcej po 5zł/szt. Ewentualnie zażycz sobie w Agromie niech ściągną nowy kpl. mostek. Będzie drożej, ale za to z przewidywalnym w 100% efektem. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic50...
No coz najprostszym i IMO najskuteczniejszym rozwiazaniem problemu ladowania w Felici jest montaz alternatora Bosch lub Valeo .Sam mam Valeo 90A z Passata B5 i problem slabego ladowania mnie od 2 lat nie dotyczy.Walka z Magnetonem to chyba walka z wiatrakami. Teraz na wolnych obr przy wlaczonych swiatlach do jazdy dziennej i wentylatorze na 2 biegu...
Kolego piotrek power zmień ten rozrusznik na szybkoobrotowy z przekładnią, najlepiej czeski Magneton. Przewody powinny mieć min. 50 mm², a najlepiej 70 mm². Wymień wszystkie klemy na mosiężne. Wtedy nie będziesz miał problemów z odpalaniem, nawet zimą. Przypuszczam, że przewody od nowości nie były zmieniane, więc najwyższa na nie pora. Wliczając...
co prawda regulator jest OK - bo wyszlo na to, że alternator był do du.. ale temat aktualny - sam jestem ciekaw, co to za element?? Niestety już nie jestem w stanie sprawdzić jakie ma rezystancję między nóżkami... z tego co pamietam zachowywało się jak jakiś półprzewodnik... juz nic wiecej nie jestem w stanie powiedziec na temat tego "cóś"
mam problem z takim magnetonem objawiający się w ten sposób że alternator ładuje różnym napięciem (od 11-12V na wolnych obrotach do 17-18V gdy dobrze dołoży się do przysłowiowego"pieca") wymieniłem regulator napięcia i sytuacja nie uległa poprawie ale wręcz się pogorszyła (kontrolka ładowania pali się non stop w szerokim zakresie obrotów a napięcie...
Daj sobie spokój z Magnetonem. Kup Valeo (z Passata B5) lub Boscha i po małych przeróbkach zapominasz o altku w tym aucie. Mialem Felicie 1.3 i po kilku wymianach mostków zdecydowałem się na przeróbkę. Ja kupiłem wspomniany Valeo 90A z Passata - jeśli masz jakieś zdolności techniczne to powienienes dać rade zaadaptować go do Felicii. Tu masz przykładowy...
Koledzy spotkałem auta z ujemnym bilansem energetycznym, a objawia się on mruganiem światłami na wolnych obrotach. I lekkim falowaniem obrotami w czasie silnego obciążenia. Jest to uwaga , skoda felicja i niesławny magneton. Reszta aut ma dodatni bilans czyli zawsze jest ładowanie akumulatora. Można to stwierdzić po napięciu na nim , jeśli przekracza...
Wymiana szczotek w regulatorach napięcia alternatorów Magneton 55a, montowanych standardowo w samochodach Skoda Felicia 1,3, oraz ewentualna modyfikacja regulatora.
Były elmoty 24V i kropka. Jako dowód to że koledze światła jaśnieją a że do 28V nie dobija od razu to słabo naładowane aku i słaby altek - po długim czasie dojdzie. Rozrusznik jeśli już to czeski Magneton ale swoje kosztuje, te za 3 stówy trochę chodzą jak się dobra sztuka trafi i silnik pali od strzała. Ten co masz na 24V najlepiej kręci. Dodano po...
To w takim razie które alternatory są godne polecenia? Obecnie jest taki wybór: 1. "import" i inne Agtechy itp, czyli made in china. W zestawie śruby mocujące w chińskiej klasie 4.8. Z tyłu osłona plastikowa, pod którą nie zaglądałem, a montowałem taki w C330. Cena 180 zł. Trochę dziwny sposób mocowania - przedłużka do tylnego mocowania, ale pozwalające...
Panie Bartnicki to nie jest żadna bzdura podam tylko parametry prądnic montowanych w/w motocyklach: Prądnica prądu stałego 6V/75W-słabowite jak cholera jedyny plus to to że jest to prądnica samowzbudna więc teoretycznie można toto odpalić bez akumulatora ale z popychu. Prądnica prądu przemiennego czyli alternator 12V/210W Altek do prądnicy wiadomo niebo...
Witam.. Nie znając się na rzeczy wchodzę z zapytaniem o cenę wykonania jak w temacie dokładnie jak w tym opisie ze strony : http://www.autofelicia.republika.pl/rele...
Jak na teraz coś prostszego- z magnetronu jest bardzo dobry radiator do diod pastylek https://sklep-elektronik.pl/diody-prosto... od alternatorów, mostków prostowniczych od spawarek, tyrystorów.
Alternatory Magnetii Marelii szybciej pękną niż się zużyją. Zdarza się czasem iż się stojan ugotuje, no i przepalone mostki w nowszych autach.
Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Jeszcze pytanie. Czy mogę kupić regenerowany ale oryginalny alternator, czy nowy zamiennik. Oryginalny alternator do FSO Polonez Caro Plus był z Elmot (firma już nie istnieje). Zamienniki są Magnetic Marrelli. Czym się kierować przy zakupie? Pozdrawiam
a jaki alternator ,jak boscha o na szczotkotrzymaczu a jak magnetii-mareli to na korpusie
No to w czym problem jak tylko dwa kable dochodzą? Sam wałek na który osadzone są pierścienie ślizgowe nie biją? Jaki jest stan paska i naciąg tego alternatora? Rozpoławiany w ogóle był? Jak wygląda stojan. Wymieniane były łożyska i jakim cudem założony boscha regulator do magnetii marelii? Jak kolega zmierzył te ragulatory?
No takiego bzdeta to tylko na elektrodzie idzie poczytać. Zwarcie w wirniku to większy prąd w obwodzie regulatora, a tym samym odejdzie on do krainy szczęśliwych regulatorów, to raz.. I dwa-co, pole magnetyczne grzać ten alternator? Nagle się przemieni w magnetron? Tak łatwo sprawdzić tam co jest co, i o co tam chodzi.. invector -tego altka sprawdza...
Czyli może alternator masz jakiś "niecinquecentowy" no nie wiem..
dokładnie tak . Hm nie wiem jak jest akurat w magnetii ale wszystkie bosche z forda potrzebuja troszke prądu z kontrolki na uzwojenie aby zacząć ładować . powinna być prostokątna wtyczka u ciebie beda szły 3 przewody do alternatora 2 czerwone grube i jeden właśnie zdaje sie niebieski cienki . postępuj jak napisał kolega . Jeśli zaróweczka na desce po...
jest na nim symbol oporkika i diody zenera połaczonych równolegle. Szukaj takiego kolcuszka o wymiarach 3x2x1 cm ok dzięki bardzo ide sprawdzić i za moment sprawdze. jeszcze raz dziękuję Dodano po 42 jest na nim symbol oporkika i diody zenera połaczonych równolegle. Szukaj takiego kolcuszka o wymiarach 3x2x1 cm ok dzięki bardzo ide sprawdzić i za moment...
magneton alternator magneton ursus magneton ładowania
zespół parzenia uniwersalne sterowniki karty graficznej fatek winproladder
sterownik batavus szlifierka katowa
Symbol pilota do telewizora Grundig 40 VLE 7131 BF Liczba zwojów anteny ferrytowej 225 kHz: obliczenia i wskazówki