Jak podpiac zewnetrzny regulator do tego wlasnie alternatora?
Zbyt to komplikujesz, wstaw probówkę do styku D+ przy alternatorze i jej drugi koniec do prądy (b+). Musi się świecić jasno jeśli nie - masz przyczynę. Podpowiem tylko, że problem będzie u ciebie typowy - luźne śruby mostka diodowego, trzeba rozebrać alternator, dokręcić śruby mostka, zabezpieczyć klejem przed odkręceniem i powinno być ok.
54 to napięcie po włożeniu kluczyka, t- i b- to masa R to D+ L to DF
Przewód główny od alternatora do rozrusznika daj w miarę gruby. Do kontrolki 2,5mm² wystarczy. Dodano po 35 Ewentualnie zostaw jeden kabel od prądnicy, o ile miałeś ją wcześniej.
Czy można zastąpić ten regulator innym? Bardziej popularnym? Już to kiedyś rowiązano: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... ostatni post, u dołu.
Przy zmianie regulatora z polskiego na oryginalny ,pamiętaj że jest inaczej sterowany.Polski daje (+)na DF czyli wzbudzenie,druga szczotka zmasowana,natomiast oryginalny podaje (-),więc druga szczotkę musisz zasilić(+). Dodano po 1 Jedynie czeskie regulatory 14V podawały (+)na wzbudzenie w Skodach .
Moja sugestia jest taka: Najpierw sprawdz zasilanie alternatora (ten gruby kabel przykrecony do niego sruba 6mm). jesli na nim bedzie wystepowało napiecie rowne napieciu akumulatora to pozostaje do sprawdzenia stojan alternatora (to buczenie i wycie moze wskazywac ze dostał on przebicia miedzyzwojowego a to kwalifikujemgo na złom).po wyjeciu stojanu...
Dokładnie to skodowski Magneton u nas brak częsci, ale można założyć Boscha lub przy niewielkiej przeróbce (górna śruba od napinacza) można zamontować alternator od Passat b5/Audi A4 1.6-2.0 benzyna.
ja bym podłączył ten regulator tak: 15/54 -> plus po stacyjce (na schemacie też plus po stacyjce masz tak opisany) M - magneto -> do prądnicy (jak na schemacie) R -> najprawdopodobniej do kontrolki ładowania (w liczniku) ale nie lepiej tam założyć alternator ze 105/120/Favoritki/Felicji ??? prądnica to straszne beznadziejstwo, to ledwo co ładuje,...
Prosty pomiar wszystko ci powie.
Opłacalność naprawy Magnetona mija się z celem. Wybierz się na szrot, kup zbliżony rozmiarami i uchwytami do swojego starego alternatora, zmień regulator i/lub szczotki na nowe. Alternator zakup firmy BOSCH
Jak chcesz to ci pomoge moge sprzedac ci reg napiecia 24v 50zł kosztuje nowy. Tylko e to i tac ci nic nie da bo nawet jesli sobie przewiniesz stojan na 24v to nie wszystko pozostaje ci jeszcze wirnik ma inna opornosc wiec i to bys musial miec w systemie 24v a wirnika nie przewiniesz tzn mozna pewnie to zrobic ale to juz bez sesu za duze koszty, co do...
wlasnie wydaje sie ze ten zamazany napis to cos w rodzaju 15/54, załączam taki maksymalnie uproszczony schemat, jesli moje rozumowanie jest ok, to tak to ma byc podlaczone http://obrazki.elektroda.net/13_12214188...
A od czego ten alternator? Zazwyczaj można podłączyć dowolny regulator
Witam Jak podłączyć prawidłowo alternator magneton pod akumulator, oznaczenia na alternatorze to W,0,61 Dziękuję za odpowiedź
Witam.W moim ciągniku lesnym lkt 81 który zakupiłem w cześciach do remontu jest też załozony taki alternator jak na fotach powyżej i mam problem z ładowaniem a raczej jego brak.Alternator wygłądał na dosc mocno zużyty wiec zakupiłem taki sam używke z jakiegos liaza .Po zamontowaniu dalej kontrolka świeci i brak ładowania.Alternator współpracuje z regulatorem...
Dla uzupełnienia dyskusji pozwolę sobie zwrócić uwagę na aspekt który jak widzę jest pomijany. Chodzi o parametr który można by określić jako "stopień wzmocnienia" regulatora napięcia. W skrócie: przypadkowo wyszły mi kiedyś róznice przy sprawdzaniu działania regulatorów w pewnej marce pojazdów. Regulator drogi, z drogiego modelu, utrzymywał pełny prąd...
Witam . Chciałem zapytać jakie diody i ile sztuk jest potrzebnych do alternatora w skodzie Fabi MAGNETON 70A. Alternator nie ładuje akumulatora a elektryk powiedział że diody są do wymiany. Sprawdził to czy tak sobie strzelił? Równie dobrze może to być wadliwy regulator, przerwa w którymś uzwojeniu, ale to trzeba sprawdzić.
No niestety świeci;/ Czasem zgaśnie ale napięcie i tak wynosi ok 12,5-12,7V tylko. Jest to oryginalny alternator Magneton 55A.
Czy tam siedzi ten ruski alternator czy magneton z mostkiem bosch? Odpal powłanczaj odbiorniki i zmierz napiecie na wyjściu alternatora.
Jak to jaki? A był jakiś wybór?PAL Magneton 70A
Są tam stosowane diody 1N3493 200V 25A ,są one trochę słabe jak na alternator 70A dlatego mostek ma mocniejszy radiator, niż 55A.P
skleroza :D jakies 3 -late temu to robiłem ale tam kontrolka zarzyła na wysokich,jedno pewne : alternator do wyrwania ,dzieki zamykam
Tak podpinasz jak do Skody 105, 120. Są już na forum odpowiednie tematy, słowo-klucz to Magneton.
Powyżej 2tys obrotów wskazówka od akumulatora znika a poniżej się zaswieca i świeci Uszkodzony alternator magneton to norma.
Witam. Ostatnio wysiadł mi alternator Magneton 70A w Felici 1.3MPI (przed liftem). Wymieniłem w nim regulator ale nadal napięcie ładowania na niskich obrotach przy włączonych światłach to 12,4V, bez świateł 14,5V. Ogólnie alternator jest cały pordzewiały (nie mogłem nawet wymienić regulatora) i wątpię żeby jeszcze długo pociągnął. Chciałbym go wymienić...
Jeżeli masz stary wirnik sprawdź szerokość dystansu od przedniej pokrywy, a i czy był to wirnik z takiego samego alternatora.P Stary wirnik jeszcze mam tyle tylko ze do porowania musze rozebrac alternator :) Wirnik mial byc do tego alternatora (byl razem z lozyskiem), wygladal tak samo a nie przyszlo mi do glowy zeby sprawdzic czy co do milimetra wszytsko...
podpinam się z pytaniem o regulator mam alternator MAGNETON TYP 443 113516 181 14v 55A ze skody 130 rapid jaki regulator zastosować i ilu diodowy jest ten alternator
typ 9515 382 14V 45A MAGNETON Czeskiej produkcji
I ja tak robię. Ale często też na środku gwazdy jest jedna dioda, zresztą widziałeś mostki z siedmioma diodami.
"Zetory" miały 4 lampy z przodu i 3 halogenowe z tyłu, do tego prądożerny wentylator ogrzewania i alternator Magneton 55A - nie zdarzył mi się spalony. Nie znam się na tym ale zachodnie ciągniki typu John Deere posiadają alternatory 200 A i w góre W silnikach CR, gdzie sam silnik potrzebuje znacznej ilości prądu do pracy układu wtryskowego i podgrzewaczy,...
Witam W starym ; 15 zasilanie czyli (+) po kluczyku ,lub gdy alternator 9-diodowy to do zacisku D+ alternatora.Do tego zacisku jest podłączona kontrolka ładowania w wyżej wymienionym alternatorze. Zacisk 67 -czyli wzbudzenie (zasilanie wirnika) Ten drugi ; 54-zasilanie po kluczyku D+ kontrolka ładowania i dodatkowo zacisk D+ alternatora DF wzbudzenie...
DFM cię nie interesuje. Interesuje cię tylko B+ i L Swoją drogą magneton to porządny alternator, trzeba po prostu przewinąć wirnik ( solidnie) i problem zniknie.
Witam. Posiadam skodę felicie 1.3 MPI GLXi rocznik 1998r. Wczoraj wystąpił problem z alternatorem. Podczas jazdy zapaliła się kontrolka akumulatora na desce. Nagle w czasie jazdy. Wraz ze wzrostem obrotów świeci jaśniej, mocniej. A przy małych obrotach na biegu jałowym ledwo widoczna, albo wcale. Miałem kiedyś odwrotny przypadek, a objawiało się tym,...
Tam jest alternator Magneton PAL.To samo co w skodach. -diody prostownicze -wylutowane wyprowadzenie stojanu-i ile pamietam skojażony w trójkąt
Witam serdecznie, ja bardzo rzadko zajmuję się alternatorami i stąd też moje niewielkie pojęcie o nich bo w sumie robię je tylko w swoich samochodach, a takiego problemu jeszcze nie miałem. Tak czy owak dostałem od szwagierki Skodę Felicię 1.3 MPI 68 KM produkcja w roku 1997. Powód - świeci się kontrolka akumulatora. Pierwsze jednak na co zwróciłem...
Witam wszystkich, Problem jak w temacie ładowanie alternatora skoda felicia 1.3 mpi alternator magneton 70A ,a mianowicie ładowanie alternatora przy pracy na wolnych obrotach i włączonych światłach mijania wynosi około 13.80V czasami 13,83V a gdy pracuje więcej odbiorników tzn. np. podgrzewanie tylnej szyby i światła mijania to już napięcie spada do...
samochod - skoda felicia 1,3, alternator firmy magneton 70A sprawdzilem regulator napiecia, podmieniajac z innej felicii i nic sie nie zmienilo. poza tym pasek nie jest luzny. ladowania nie ma i kontrolka sie pali (napiecie na uruchomionym silniku to ok. 11,6 V), a jak dodam duzo gazu, to kontrolka na chwile gasnie, a napiecie skacze do ok. 12,1 V....
Te rozruszniki szybko obrotowe to taka lipa mi magneton w 3p wytrzymał 5lat bez awarii a po 5 latach pękł jednocześnie bendiks i wyruszył ząb na przekładni i taki rozrusznik to już tylko na złom, w zetorze 8045 jubana wytrzymała rok po czym pękł bendiks, po wymianie trochę chodził tylko w zimę był problem, bo nie miał siły kręcić po założeniu starego...
Ja mam alternator Magneton 70A i oryginalny skodowski regulator napięcia. Robiłem pomiary napięcia ładowania dla trzech przypadków. 1 bez obciążenia. 2 obciążenie normalne (światła + dmuchawa na I biegu). 3 obciążenie maksymalne (światła, dmuchawa, grzanie szyby, wycieraczki). Pomiary zrobiłem dla obrotów biegu jałowego, 1500, 2000 i 3000. W przyp....
To jest alternator 9 diodowy tylko z nie typowym regulatorem(w koncu to czeskie) wpiołem diode pod D+ ładowanie było 14,2 ale na srednio wolnych obrotach mryga kontrolka ładowania i napiecie skacze 14,3- 13,5 wiec odłaczyłem zamawiam regulator od poloneza i skończą sie problemy pozdr
co prawda regulator jest OK - bo wyszlo na to, że alternator był do du.. ale temat aktualny - sam jestem ciekaw, co to za element?? Niestety już nie jestem w stanie sprawdzić jakie ma rezystancję między nóżkami... z tego co pamietam zachowywało się jak jakiś półprzewodnik... juz nic wiecej nie jestem w stanie powiedziec na temat tego "cóś"
Panie Bartnicki to nie jest żadna bzdura podam tylko parametry prądnic montowanych w/w motocyklach: Prądnica prądu stałego 6V/75W-słabowite jak cholera jedyny plus to to że jest to prądnica samowzbudna więc teoretycznie można toto odpalić bez akumulatora ale z popychu. Prądnica prądu przemiennego czyli alternator 12V/210W Altek do prądnicy wiadomo niebo...
Do wzbudzenia i mocy oczywiscie że musi mieć odpowiednie obroty. Przeważnie ok , 1000-1500 obr/min. min
Akumulator mam Centra Futura 50Ah, 510A oraz dwa alternatory Magneton 70A/14V
http://skoda.autokacik.pl/ 1. Wchodzisz na tą stronę. 2. Po lewej stronie masz dział informacje 3. w tym dziale jest link "Zrób to sam"- klikasz na to i wybierasz "Wymiana diod w alternatorze Magneton 70A" Tam masz pokazane szczegółowo jak wymienić diody w alternatorze. Jest to dział poświęcony Skodzie, ale przecież wszystkie alternatory są prawie takie...
Magneton przy alternatorze....coś wspaniałego. Owszem, jest tam kondensator f-my Magneton złapany jedną nakrętką M5, kabel idzie do śruby B+ :lol:
Dokładnie tak to są diody do alternatora Magneton 70A Skoda Felicia.
Witam,alternator 28v/60a,Magneton 443 113 518 331 jest to produkt czeski.Nie mam zdjęcia,ale jest taki na allegro.Pozdrawiam
Nie neguję rozwiązania Kolegi ,jestem jak najbardziej za tym rozwiązaniem. Myślę że podobnie rozwiązany jest problem w alternatorach ,a raczej regulatorach napięcia czeskich alternatorów stosowanych w ZETOR,SKODA firmy Magneton.Co prawda alternator jest 12V ,9-cio diodowy,to jednak bez znaczenia.Regulator posiada dwa zaciski zasilające 54, D+. Pod zacisk...
alternator magneton diody magneton magneton ursus
sterownik bloker fazowy bolce jonizacja płomienia buderus
regulacja okien ferroli serwis
Podłączenie elektronicznego wyłącznika odśrodkowego do silnika 1,5 kW jednofazowego Naprawa poprzeczek w bębnie pralki Candy - jak to zrobić?