Witam Na D+ podłącz kontrolkę ładowania.
wlasnie wydaje sie ze ten zamazany napis to cos w rodzaju 15/54, załączam taki maksymalnie uproszczony schemat, jesli moje rozumowanie jest ok, to tak to ma byc podlaczone http://obrazki.elektroda.net/13_12214188...
TZ4K14 LUBLIN rozrusznik przekładniowy szybki zamontowałem od Lublina 2. LUBLIN II 2.4 TD rozrusznik MAGNETON - 443115142723 Rozrusznik pasuje od Ursusa 328 albo Żuk , Żuka 9141 424 MAGNETON 12v
Wie ktos moze jak podłaczyc ten alternator. Jest on założony ale nie podpiety w ursusie c-330 z (-) na obudowie. Alternator to magneton typ 443-113-516 12V 42A
https://obrazki.elektroda.pl/8615812000_... Taki https://obrazki.elektroda.pl/9620532400_... Mylisz Magneton z Hitachi
W moim Zetorze 8045 odpowiednik 914 oryginalnie były 2 akumulatory 12V 125ah rozruch jest na 12v, obecnie mam założony 1 akumulator 12v 170ah i nie daje rady jak jest pare kresek na minusie; miałem założony rozrusznik szybkoobrotowy ale to taka lipa, że na starym 40 letnim magnetonie lepiej kręci.
Kolego, właśnie dlatego, że chcę zrobić to porządnie Za 300 złotych masz rozrusznik szybkoobrotowy. Faktycznie to produkcja chińska, jednak wszystkie elementy pasują z czeskiego Magnetona (z wyjątkiem głowicy). Ja tak zrobiłem, gdyż części do R5 są ciężko dostępne. Sądząc po Twoich postach to ten rozrusznik będzie wieczny.
Tak, tylko w magnetonach mielą się sprzęgła jednokierunkowe w bendiksach. Poza tym bardzo trwałe.
Ja bym wolał ten stary naprawić. Nowe przekładniowe, to chińskie byle co. nie zgadzam sie mam juz 5 lat ino gwizda az miło -planetarny (at)PICIA - też mam Magnetona i śmiga.
Regler znajdziesz w desce rozdzielczej zdejmij prawą pokrywę konsoli i go zobaczysz . Kostkę od tylnych świateł znajdziesz z lewej strony nad pokrywą lewej baterii . A altek to nie był PAL-MAGNETON ?
A ja w swojej karierze widziałem kilka razy wypiłowane pierścienie ale na szczęście tokarz pomógł i alternatory żyją dalej Pisałem akurat o Magnetonie w ciągniku.
W miejsce oryginalnego alternatora trudno dopasować coś zamiennego, pasującego mechanicznie. Dostępne są nowe alternatory produkcji Magneton, z wbudowanym regulatorem. Kiedyś oglądałem w sklepie, konstrukcyjnie kopia Boscha (złącze na 3-pinową kostkę). Tylko minusem jest jego cena. Ewentualnie alternator z nowszej serii 3320-7320, które były już wykonane...
Mogę kupić w okazyjnej cenie taki rozrusznik. Ze względu, że nie spotkałem się wcześniej z takim tematem, dlatego założyłem ten wątek. EDIT: Jest to rozrusznik Magneton o numerze 443 115 142 723, 12V 3kW.
Nie polecam. Są to rozruszniki z przekładnią planetarną, szybkoobrotowe. W zimę często padają. Padają owszem, ale te śmietniki po 200-300 złotych. Magnetona mam 8 lat i działa prawidłowo. Tylko taki rozrusznik kosztuje ponad 500 PLN.
Mostek prostowniczy do Magnetona to koszt około 140 zł w CARGO.A w tych altkach większość uszkodzeń to właśnie diody.
Romuś ma rację. Nie ma to jak albo R11, albo identyczne czeskie stare Magneton-Pal - te były jeszcze lepsze, jeśli chodzi o trwałość. Ta chińszczyzna ze zdjęcia, pozornie jest fajna - ale ma 1/10 trwałości oryginału.
W fabrycznych 30-kach był plus na masę. Tylko w starociach. C330 M miał już minus na masie. W tych traktorach warto wymienić rozrusznik na tzw z przekładnią planetarną. Za takie porady, powinno się banować. Oryginalny R11 był nie do zabicia. W wersji od Zetora - Magneton Pal przeżywał ciągnik. A te wynalazki planetarne, to chińszczyzna, z pękającymi...
Mam akumulatory 2x6V 196Ah więc alternator od osobówki nie będzie za słaby? Z prawie każdej osobówki jest mocniejszy niż ori magnetona 55A. Z doświadczenia polecam alternatory 90A. Audi 80.
Jeśli byłby to MAGNETON to wytrzymałby napewno dłużej,te chinole przekładniowe sa lipne i słabej jakości.Średnio chińczyk wytrzymuje 2 lata i ze 2 razy padnie bendix lub elektromagnes.
Ja jak bym miał inwestować to kupił bym magneton-a a jak nie masz kasy to z regeneruj stary[na dzień dobry do wymiany tulejki i szczotki a co dalej to sie zobaczy]
postanowiłem nie drążyć dalej tego tematu i kupiłem rozrusznik z reduktorem firmy Magneton rozrusznik o wiele lepiej kręci i w mrozy łatwiej będzie uruchomić ciągnik ten rozrusznik spróbuje w wolnym czasie uruchomić tak na zapas:) zdjęcia mogę podesłać napalonych wycinków komutatora.
Były elmoty 24V i kropka. Jako dowód to że koledze światła jaśnieją a że do 28V nie dobija od razu to słabo naładowane aku i słaby altek - po długim czasie dojdzie. Rozrusznik jeśli już to czeski Magneton ale swoje kosztuje, te za 3 stówy trochę chodzą jak się dobra sztuka trafi i silnik pali od strzała. Ten co masz na 24V najlepiej kręci. Dodano po...
Albo łożyskowanie rozrusznika, jeśli nie chcesz się męczyć polecam rozrusznik z przekładnią bodajże magneton czeski, kręci zima nie zima, nawet na nieco słabych akumulatorach, sprawdziłem osobiście przez ponad 2 lata, niestety wadą takiego rozrusznika jest trudna jego regeneracja np jeśli chodzi o szczotki-niestety połączenia są lutowane. Jęśli jednak...
Mtz-ta pale na 24v ale niestety aku są na umarciu. Rozrusznik szybkoobrotowy magneton. Fajhnie kręci ale z racji kiepskich aku ledwo kilka-kilkanaście sec i po prądzie. Dla tego mam takie zdanie na temat grzania oleju bo przerabiałem to swojego czasu w wojsku. Nie za bardzo przynosiło efekt. W mtz-cie mam grzałke płynu przykręconą do bloku. 20 minut...
ursus magneton magneton ładowania magneton alternator
biało szary tranzystor bc337 prąd bramki tyrystora
Deutz DX 90: Problem z drugim biegiem na uruchomionym silniku Myszka w pilocie SHARP nie powiększa ekranu