Na początku tego działu jest objaśnienia jak podłączać ten alternator!
Mało ,masz spadek na przewodach. Ile jest bezpośrednio na alternatorze?
Ja bym sterownik silnika obejrzał... Dodano po 2 Coś musi siać do CAN jak nikt niczego nie podłączył i wiąże się z odpaleniem silnika, alternator - mało prawdopodobne, żeby na CAN jakoś przeszło...
Czym zalejesz cewkę i jak go wyważysz ? Zmierz opór tego drutu przed nawinięciem bo wychodzi za mało omów.
Obawiam się że to nie takie proste. Podejrzewam padnięte diody alternatora i uszkodzoną jednostkę sterującą
W tym z Volvo musisz podać aż 4 kabelki na regulator, mało tego istnieje ryzyko że sterowany jest komputerowo. Natomiast regulator "ze śrubką" aby pracował (ładował) wystarczy podać przez żaróweczkę 12 V.
Witam Jest na elektrodzie kilka tematów na ten temat.Nawet nie dawno przeglądałem.Ten schemat powinien pomóc.Oczywiście należy kupić regulator.Ja przerabiałem koparkę z taką prądnicą.Silnik 3-cylindrowy.Przerabiałem na alternator z Tico lub Matiza.
Maksymalne obroty, jakie mogę uzyskać na alternatorze to 2400obr/min. Myślę że te 18 zwojów przy podłączeniu szeregowym to może być trochę mało. Mam jeszcze kilka takich, mogę spróbować. Mostek będzie zewnętrzny, sterowanie wirnika także, poprzez PWM.
Ludzie czy Wy nie potraficie czytać, przecież jasno jest napisane,że alternator po podłączeniu kręci się ze zrywami...mało jeszcze? ZWARCIE!
Dalej nie wiem jak sprawdzić, ale już mało ważne.
pozdrawiam ! jeszcze nie widziałem układu ładowania z bezpiecznikiem po drodze akumulator - alternator -------> przepalenie tego bezpiecznika powodowałoby uszkodzenie alternatora (alternator nie może pracować bez obciążena) jesli jest tak jak wyżej opisane to proponuje podłączyć zacisk prądowy alternatora z + akumulatora jeżeli pojawi się ładowanie...
No ale mamy spadek 0,4V na drodze akumulator - alternator, to nie jest mało
Poszukaj a elektrodzie książki mtz, jumz. Tam jest schemat podłączenia i oznaczenie tego alternatora bo to że ruski to troche za mało żeby coś powiedzieć. W mtz-tach jest alternator bezszczotkowy.
Cześć. Faktycznie za mało danych z twej strony. Ja napisałem jak to ma wyglądać przy prawidłowym podłączeniu. Nie ruszając przewodów od prądnicy i regulatora. Robiąc nową instalację. Co się tyczy regulatora to jak nie masz od tego alternatora oryginalnego to dostaniesz w punktach kasacji pojazdów od Fiata 125. Przykręcając w dostępnym miejscu będziesz...
Jeżeli to oryginalny alternator od wartburga to najpierw sprawdź prąd pobierany przez wirnik ponieważ brały dosyć sporo ,i mało który regulator wytrzyma.P
Tam nic nie ma poza alternatorem czyli kontrolka ładowania do alternatora i elektrozawór pompy paliwa jeszcze możesz dorzucić czujnik temperatury i oleju Polecam traktor SAM z tym silnikiem mało pali a siły do domowego użytku ma wystarczająco lepszy 1.6 klekot niż silnik malucha który pije ile mu wlejesz w traktorku własnej roboty
To za mało nadal masz trupa. Po drugie ładowania nie mierzy się na jałowych obrotach tylko minimum 2000obr.min. Dodano po 2 Po drugie zacisk Ex to jest pomiar napięcia coś ala sense masz tam podpiąć napięcie za stacyjką , najpewniej ze stacyjki. Inaczej alternator może dziwnie się zachowywać.
Ale ja alternator mam prawidłowo podłączony winą okazała się kontrolka temu alternator się nie wzbudzał mnie teraz tylko zastanawia skat takie napięcie 13,5v gdyż wydaje mi się to troszkę mało
Witam. Zainstalowałem do traktorka z silnikiem S301d alternator od seicento, kontrolka ładowania nie gaśnie, na mierniku też brak wzrostu napięcia. Coś podłączyłem żle, czy alternator uszkodzony. Do "dużego" zacisku alternatora podłączony kabel do rozrusznika, do "małego" zacisku kabel poprzez kontrolkę z żarówką 2W + po stacyjce. Żarówka świeci,ładowania...
Witam Dioda to za mało, jako kontrolkę zastosuj żarówkę 1.2 - 3W. Jak już koniecznie chcesz jako kontrolkę mieć diodę LED to dodatkowo musisz dopiąć odpowiedni rezystor. Jutro mogę sprawdzić jak to było w starych VW i podeśle Ci schemat.
Mało ma być 14> tak 14,2-14.3V
Każdy alternator ma regulator napięcia i on dba o to żeby było ono w widełkach. Nieważne czy alternator na magnesach czy na uzwojeniu wzbudzenia. Nie każdy ma regulator (małe i/lub stare silniki), ale prawie każdy. Są też widełki (+- 0.1V) i widły (+- 0.6V). Te drugie tyczą właśnie alternatorów z magnesami trwałymi i typowymi regulatorami na tyrystorach....
Witam. Drogi użytkowniku Compact. Jeżeli stary alternator ładuje Ci na wyższych obrotach to mało prawdopodobne aby komutator na wirniku był główną przyczyną. Jeżeli faktycznie masz krótkie szczotki i komutator to jak najbardziej można je kupić i nie są zbyt drogie. [url=http://osinskiartur.pl/index.php?pa...
Guru nie ma pretensji do Ciebie,że zrobiłeś zwarcie tylko do mnie, że Cię o to podejrzewałem w bardzo mało prawdopodobnym miejscu.
Witam Kolegów. Ja miałem Uno 1.0 i przed zimą wymieniłem nagrzewnicę, bo się skończyła i termostat przy okazji bo parę groszy kosztował. I powiem Wam, że przy mrozach w trakcie jazdy szału z ogrzewaniem kabiny nie było, pomimo zasłoniętej chłodnicy, a na necie jest dużo modyfikacji ogrzewania do uno z innych modeli fiata. Do czego zmierzam. A no do...
Przy odrobinie szczęścia mogło się nic lub bardzo mało zepsuć. Alternator ma zabezpieczenie, komputer także. Włożyć dobrze akumulator i zobaczymy.
Zdj z podłączeniem dodałem dla pewności. Uważam, ze jest dobrze. Czasem dobrze jak ktoś zerknie. A fachowych oczu to nie mało 🙂
Na początek sprawdź stan połączeń elektrycznych, muszą być "pewne" i styki czyste, bez śladów korozji itp. zanieczyszczeń. Wg mnie w traktorku masz prostownik tzw. jednopołówkowy, a więc przy napięciu 24 V (zmiennym) da na akumulator zaledwie ok. 12 V napięcia stałego, co jest zbyt mało do naładowania akumulatora. O ile dobrze pamiętam, to sprawny alternator...
No, trochę mało... powinno być 14,2÷14,4V. Bez sprawdzenia (szczególnie regulator napięcia) bym go nie wstawiał.
witam,w moim przypadku akumulator nie daje pradu, wszystko jest ok gdy jest podłączony do prostownika.po jego odłączeniu auto zaraz gasnie.czy jest to wina akumulatora czy alternatora?dodam e alternator był wymieniany jakieś trzy miesiace temu.
Wkręć ten alternator w imadło, podłącz na wirnik 12V i zakręć. Sprawdź, czy się wzbudza i będziesz wiedział, czy działa. Swoją drogą, to nic bardziej nietypowego nie mógł kupić? Mało to alternatorów popularnych i tanich w utrzymaniu?
Dwa błędy związane z podpięciem tego regulatora. 1. Kondensator 4700 uF to za mało, taki regulator zawsze będzie przekraczać dopuszczalny zakres napięcia wyjściowego. W KTM czy innych motocyklach offroad stosuje się kondensator o bardzo dużej pojemności, np. 15mF/50V. Poza tym zwarcie na wyjściu spowodowało uszkodzenie tyrystora w regulatorze i puszczenie...
A dałeś na luz? bo jak będziesz miał na biegu to nie zakręcisz,a poza tym jak ci akumulator stał na półce rok to będzie już zasiarczony i nawet dwa dni ładowania mu nie pomogą.A zawory to na razie bym zostawił w spokoju,w pierwszym rzędzie to paliwo,prąd czyli iskra świecy,regulacja zapłonu jeżeli jest to konieczne,potem można sprawdzić kondensator...
Do tego Transit. Który? Kojarzę modele od 1992 roku, ale one miały normalne podświetlane żarówkami ikonki. Wartburg miał LEDowe wskaźniki poziomu paliwa i temperatury cieczy. BTW. Rezystor 150Ω to zaledwie 1W mocy, czy to trochę nie za mało? W C330 mam alternator z jakiegoś VW z 88 roku, przy standardowej kontrolce 2W alternator wstawał po przegazowaniu...
Fotki(sorry) ale trochę mało dokładne :/ Zrób jeszcze ogólny widok. No i może jakiś model na obudowie jest..
Uniwersytet Chłopskiego Rozumu jest dla ludzi, którzy sieją, orzą, wywalają gnój spod byka. Oprócz dawek nawozów, dawek pestycydów, których mało kto przestrzega, nie uświadczysz tam informacji o elementach elektrycznych złożonych bardziej niż włącznik/łącznik/wyłącznik (trzy nazwy na jeden pstryczek elektryczek), magiczne nazwy elektromagnesu, może...
Sprawdzałeś czy pierścień nie jest nabity za głęboko lub za mało? Wtedy szczotki mogą robić zwarcie. Ewentualnie poleciała jakaś dioda ale nie pisałeś czy wcześniej alternator działał do momentu wymiany pierścieni.
Być może, chociaż mało prawdopodobne, alternator jest mocno obciążony, więc prąd daje, ale nie widzisz przyrostu napięcia. Nie widzę takiej opcji. Po odpaleniu silnika, napięcie na akumulatorze zawsze wzrośnie. Przy mocno obciążonym alternatorze niewiele ale da się zauważyć. Po odpaleniu silnika napięcie na aku 12.1V, a na altku tak samo. Czyli alternator...
Jak już zaczęliśmy od rozrusznika. Do rozrusznika idą dwa przewody, prądowy i nazwijmy go sterujący. Prądowy idzie bezpośrednio z akumulatora, a sterujący przez stacyjkę. Jeżeli kolega odpiął przewody przy rozruszniku to wyeliminował kolega rozrusznik, a nie przewody, które mogą mieć gdzieś po drodze uszkodzoną izolację, to samo dotyczy przewodów do...
Witam. Mam problem z podłączeniem obrotomierza do Vectry A 1,7D. Dysponuje obrotomierzem od Poloneza. Chce podłączyć pod alternator (alternator jest BOSCH'a od Vectry B). Przytlutowałem kabel sygnałowy w alternatorze i podłączyłem pod obrotomierz, podpiołem zasilanie i nic. Obrotomierz nie rusza. Mierzyłem miernikiem i na wyjściu z alternatora jest...
Muszę cię zmartwić, silnik posiada instalację z mało wydajną prądnicą stosowaną w tanich wodzidłach. A twój Daelim posiada instalację przystosowana do mocniejszego alternatora. Nijak to nie będzie pasowało. Musisz przerobić, albo silnik, albo instalację. Decyzja zależy od dostępności części (czy silnik był w wersji z alternatorem) i czy zależy ci na...
Witam. Mam problem z podłączeniem obrotomierza do Vectry A 1,7D. Dysponuje obrotomierzem od Poloneza. Chce podłączyć pod alternator (alternator jest BOSCH'a od Vectry B). Przytlutowałem kabel sygnałowy w alternatorze i podłączyłem pod obrotomierz, podpiołem zasilanie i nic. Obrotomierz nie rusza. Mierzyłem miernikiem i na wyjściu z alternatora jest...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Kolego, niestety to za mało. Najlepiej odczytać typ z naklejki albo chociaż wrzucić fotkę. Wtedy będziemy mogli pomóc z całą pewnością.
Sądząc po zdjęciu to te trafo ma ok 40-50W max. Ciekawe jak przedostało się napięcie stałe z włączonego alternatora obciążonego akumulatorem na uzwojenie wtórne, pokonują po drodze układ prostowniczy zaporowo spolaryzowany dla niego. A żeby było mało to dodatkowo paląc uzwojenie pierwotne?
Panowie tak to było podłączone : http://obrazki.elektroda.pl/2496842200_1... w tej puszcze są tylko szczotki i nic więcej Dodano po 27 jak tego nie rozgryzę to wstawiam od poloneza, ale chodzi mi o fakt jak to powinno być podłączone bo sposób podłączenia przedstawiony przeze mnie na rysunku wyżej jest mało logiczny...nie wiem kto to...
Jeśli jest 0,3 V po podpięciu z licznika to za mało 2,5V to minimum. Więć albo regulator za bardzo obciąża , albo licznik za mało daje, albo masz coś podłączone do obwodu wzbudzenia. Jedź do elektryka i pochwal się za tydzień co było.
Witam. Podłączam światła do jazdy dziennej. Zastanawiam się jak podłączyć by zapalały się dopiero po zapaleniu silnika. Na zapłonie szkoda akumulatora, przy kręceniu rozrusznika powstaje ( może jakieś nie wielkie ale zawsze ) obciążenie co prowadzić będzie do powolnej śmierci światełek. Myślałem o podpięciu pod bezpiecznik alternatora ( znalazłem w...
w komorze silnika jest sporo połączeń na"" kostki"" które rozłączyłem i ponownie połączyłem wszystkie w stanie idealnym bez naleciałości czy śladów utlenień, zostało mi jeszcze okręcenie skrzynki z przekażnikami i bezpiecznikami w komorze silnika, silnik był niedawno rozebrany tj głowica była w remoncie kapitalnym może mechanik czegoś nie podłączył...
Opcje są dwie: niedziałająca jedna z faz alternatora lub zbyt duże kółko altka w stosunku do koła pasowego ciągnika - co jednak jest mało prawdopodobne. E38 nie miały tak "maleńkich" silniczków, zakładając że to E36 - to altki zaczynały się od 70A.
Przy 3,9 tys. obrotów masz 57A prądu na wyjściu. Jeśli silniki zabiorą 55A, to 2A zostaną dla akumulatorów. Trochę to mało, ale jeśli alternator pokryje 100% zapotrzebowania energii dla silników, to będzie to wystarczający prąd ładowania. Silniki mają razem 600W mocy, prąd pobierany ciągle przy maksymalnym obciążeniu to P=U*I, I=P/U=600VA/24V=25A. Przy...
W prostych żołnierskich to było by mało cenzuralne, a i moderato by pogroził czerwona rameczka. Ale ok., wieczorkiem będę miał troszkę czasu to spróbuj coś opisać.
Szukam pomysłu inspiracji jak przerobić alternator samochodowy do pracy CC/CV. CV w standardzie jest i za to odpowiada regulator napięcia. Jednak w moim przypadku to zbyt mało. Potrzebuje ograniczenia prądu do bezpiecznego dla alternatora. Alternator ma być wykorzystywany do ładowania akumulatorów LiFePo4. Akumulator taki ma bardzo niski opór wewnętrzny...
Nie wiem jakiej mocy jest jest ten alternator, ETZ miala ponad 200 W. Twój może mieć więcej. Zasilając wirnik przez H7, czyli prawie na sztywno, z aku możesz spalić 3 żarówki podłączone na wyjściu trzech faz alternatora i gdy będziesz z długo się bawił możesz przegrzać uzwojenie wirnika. To drugie jest mało prawdopodobne ale to pierwsze prawie pewne....
Wszystko zależy od rodzaju alternatora. Z tym silnikiem były montowane dwa typy alternatorów Boscha. W jednych są diody wzbudzenia w drugim nie. Na pewno podłączyłeś wtyczkę do alternatora? Najlepiej byłoby gdybyś podał nr oryginalny alternatora lub jego zdjęcie, może pomogę dalej. Nie doczytałem, skoro lampka się żarzy to wynika że dioda upalona, mało...
Normalne to raczej nie jest. Tylko dlaczego wstydzisz się przyznać do samochodu? Jeśli wynik pomiarów prawdziwy zachodzi obawa utraty kontaktu. A może to następować przy podłączeniu masy do silnika lub alternatora lub wewnątrz alternatora. I teraz pytanie jaki jest bilans akumulatora tj czy aby niedługo nie rozładuje się. Naprawdę fachowe zachowanie...
Witam założyłem alternator od fiata duzego 125 do c 360. dałem nowe koło pasowe bo stare było za małe i pasek by nie pasował nowe koło załozylem z alternatora wespólczesnego elmot typowego do c 360 nie wiem czy dobrze ale pasuje na oś i klin. dałem nowy szczotkotrzymacz też produkcji elmot wspolczesny i regulator też nowy wspólczesny elmot taki mały...
Zależy który rocznik, bo schematy instalacji i kolory niektórych przewodów różniły się w zależności od rocznika. Schematy wersji z alternatorem dotyczą nowych instalacji elektrycznych produkowanych przez LSN lub „oryginał Ursus”. Poza tym co to za kłopot podłączyć alternator? Kwestia dwóch przewodów. Czerwony 4 mm² (prądowy) z alternatora łączysz do...
Ja za to jestem prawie pewien , że działa jak należy. Zapewne pobór prądu na jakimś tam niskim poziomie, który po dłuższym postoju dał o sobie znać dobił akumulator. Do tego spadające ładowanie przy włączonych odbiornikach 13,3 - 13,4 tym bardziej że zima idzie to stanowczo za mało. Spadki na przewodach alternator-akumulator (dla sprawdzenia porównać...
Dzięki za odpowiedź, chciałbym jednak spróbować z opornicą żeby mieć to zautomatyzowane To mało ważne, jak masz 2 wentylatory zrób połączenie szeregowo równoległe. Oczywiście zasilanie podłączone wprost pod śrubę alternatora coby nie przeciążać instalacji która nie jest zaprojektowana na taki odbiornik.
(at)krzysztofkamienski A jaki może to być alternator, skoro przeleżał chyba ze 20 lat gdzieś w najczarniejszym koncie. Jak pamiętam to była jakaś Renówka, której skorupę wywieziono na złom, samochody z tamtych lat niestety nie miały zintegrowanego regulatora na alternatorze i była to elegancka czarna puszeczka przykręcana gdzieś w komorze silnika....
Dużo zależy od tego jak masz rozwiązana instalacje w kamperze i ile i jakich masz odbiorów. Ten bezpiecznik co ma zabezpieczać? Akumulator czy kable pomiędzy akumulatorem a skrzynką z bezpiecznikami? Masz możliwość połączenia akumulatora kabinowego z silnikowym w razie potrzeby pomocy przy rozruchu?. Jeżeli tak to 100 A będzie za mało. Chcę zabezpieczyć...
Witam wszystkich forumowiczów, znowu mam problem z rozruchem mojego matrixa.Auto stało około 3 miesięcy, robiłem w nim blacharkę i parę nie dociągnięć w środku-wszystko się udało, jednak zaczęły się problemy z elektryką: Rozrusznik tylko "pyka" i nic dalej (na stole na krótko działa super)przeczyściłem wszystkie styki; założyłem na silnik, wydaje mi...
witam mam problem z alternatorem mianowicie zaczęła mi sie palić kontrolka od ładowania akumulatora wiec kupiłem regulator napięcia bo kiedyś już miałem taką przygodę zamontowałem zapaliłem wszystko ok ale po 5 minutach znowu to samo brak ładowania ??? spalił się postanowiłem kupić nowy alternator z regulatorem napięcia boscha podłączyłem odpaliłem...
Z tego rysunku wynika,że alternator jest podłączony bezpośrednio do modułu PCM a nie poprzez CAN Bus. poprzez can podłączone jest A5(chyba bo fragment rysunku jest mało czytelny) czyli pewnie zespół wskażników oraz x1 (może moduł GEM) mam więc odpowiedż na drugie pytanie, ale światła niestety nadal pulsują. :cry: jeżeli jest to typowy objaw w mondku...
Przyznam, że nie bardzo wiem jak rozumieć to pojęcie "akumulator hotelowy" i gdzie jest w takim razie on zamontowany. Z tekstu wnoszę, że w samochodzie lub prędzej w kamperze, ale to bym określił mianem akumulatora dodatkowego, a nie hotelowego. Wszystko jest w elektronice mierzalne a nie jesteście mi w stanie powiedzieć ile ubędzie z akumulatora i...
Na akumulatorze. Sprawdziłem różnicę napięć między alternatorem a akumulatorem (spadek na kablach) wynosi w porywach 0.15V wiec pomijalnie mało. Na wyjściu diod nie sprawdzałem. Mam już przygotowany moduł z opla jutro podłączę zobaczę i będę miał odniesienie
Poniekąd jest to słuszne podejście skoro osobiste możliwości nie pozawalają na poszerzone działanie. Realizacja zależy od możliwości finansowych. Są gotowe rozwiązania urządzeń przystosowanych do tego ciągnika. Oferta używanych trochę ograniczona jako, że obecne rozwiązania preferują napęd przez pasek wielorowkowy a takiego nie zastosujesz. Jest mało...
Regulatora napięcia jest prawdopodobnie gdzieś w środku a nie rozkręcałem alternatora. Na zewnątrz zaś są tylko 2 styki. Jak podłączona jest żarówka to dokładnie nie wiem ponieważ jest tam bardzo dużo przewodów i mało miejsca. Nie bardzo da się coś rozkręcić już więcej. Wszystkie obudowy co mogłem to zdjąłem. Alternator nie jest oryginalny, jest od...
Teraz odkopałem projekt, bo dzięki przeklętej grypie, siedząc na chorobowym, zacząłem odkopywać stare pomysły. Kto by pomyślał, że grypa może pomóc w rozwoju "otwartego regulatora" do alternatora??? :D Pomyślałem, że stworzenie takiego opensourceowego projektu regulatora mogłoby ludziom dać ciekawą alternatywę dla wyboru pomiędzy bardzo drogim Shindengenem...
Jak jeździsz na krótkich odcinkach to zimą raz na miesiąc musisz podłączyć ładowarkę na parę godzin. Nawet przy sprawnym ładowaniu będą problemy. Do sprawdzenia, regulator napięcia, alternator, szczotki, pasek. 13,8V to niby nie jest mało, właściwie nawet prawidłowo. Podniesienie napięcia do 14,4V na pewno by poprawiło sytuację.
Cóż, przyszła wiosna, czas cieżkiej pracy dla ciągnika. Jednak nic po ciągniku, jak słabe aku bo alternator nie ładuje tak, jak powienien. Te 13,6 V to zdecydowanie za mało. Postanowiłem wyjąć alternator i oddać do doświadczonego elektryka (doświadczinego w sprzęcie rolniczym a nie samochowdowym, bo to duża różnica). Elektryk zdiwił się, żę alternator...
tak, jak koledzy wspomnieli, zakłócenia są chyba od zapłonu (jeśli nie masz Diesla), albo od alternatora. Pierwsza rzecz- jeśli nie masz, załóż filtr przec. zakłceniowy. Druga rzecz - może mało standardowa, ale załóż sobie dużego elektrolita, np. 4700uF równolegle do zasilania radia i pociągnij podłącz radio prosto do akumulatora
Czemu starego nie zalozysz skoro jest dobrze na nim. Na starym ładowanie wynosi 13.5V i to bez obciążenia, wiec jest do wymiany. Dodatkowo znalazłem tarczkę z datą i on jest oryginalny z 2004, wiec przydałoby się go wymienić. Dodano po 2 Podłączyłem kolejny nowy regulator (już trzeci), trochę inny bo A643258A i dalej nie ma ładowania... Wkrętarka ma...
zauważyłem ponadto po dojechaniu do domu ze światła przednie są podłączone do akumulatora a nie do prądnicy I to jest cała przyczyna problemu. Trzeba powrócić do oryginalnego rozwiązania, czyli światła zasilane ze silnika, z alternatora który ma uzwojenie jednofazowe przeznaczone do zasilania oświetlenia prądem AC. Moc ładowania to kilkanaście watów,...
witam dzięki za zainteresowanie tematem mam alternator z autobusu i dam go przewinąć na 220v tak jak napisał kolega RSP i chyba to będzie najbardziej opłacalne jeszcze mam pytanie co to takiego witam mam pewną propozycję W alternatorze są zazwyczaj uzwojenia 3fazowe w gwiazdę i dwa prostowniki. Jeden małej mocy półmostkowy (3 małe diody) do regulatora...
chce rozbudowac instalcje elektryczna. poprowadze zailanie sieciowe z zewnatrz 220V / 230V do ktorego bedzie podlaczony prostownik, ktory bedzie ladowac wszystkie akumulatory gdy kamper jest na kampingu. Oznacza to że jak będziesz na kempingu to będziesz używał prądu z sieci ale przetworzonego na 12V. Zakładając że aku będą naładowane to prostownik...
Twoja instalacja przypomina te stosowane w kamperach. Tylko wiatrak mi nie za bardzo pasuje. W kamperze akumulatory są podłączone jednocześnie do trzech "ładowarek": alternator, 230V przez elektroblok i regulator solarny. I jakoś się to nie kłóci. Ten ostatni kiedy napięcie na akumulatorze wzrośnie do wcześniej ustalonego po prostu przestaje ładować....
Cześć. Niestety nie mam czym zeskanować a foto byłoby mało czytelne. Mogę zrobić xero i wam wysłać tylko dajcie namiary. zaciski na alternatorze: "R" podł do "R" regulatora. "M" alternat do "M" reg. i zacisk"30" do "+". ponadto na regul. jest jeszcze zacisk "15" dwoma przewodami do wiązki...? Jeśli to nie pomoże to propozycja j/w. Pozdrawiam. wsp :D
Mało z tym, że trzeba odlutować końce uzwojeń stojana od mostka, to jeszcze pomiar ich miernikiem nie do końca jest miarodajny, najlepiej sprawdzać żarówką 21W podłączoną szeregowo do akumulatora. Chyba, że któraś dioda ma przebicie/ zwarcie, wtedy od razu wiadomo, że mostek do wymiany (miernik będzie tak samo piszczał przy zwarciu diody - jak i uzwojenia...
Podłączyłem na krótko masę do silnika, kablem od spawarki i silnik w momencie rozruchu mało nie wyskoczy z ramy. Dzięki za pomoc
Samo ogrzewanie pobiera mało prądu, ale dmuchawa samochodu już dużo. gotowe użyłem aq żelowego12v 18ah podłączony przez przekaźnik pod alternator przekaźnik przełącza po odpaleniu i ładuje dodatkowe aq po wyłączeniu odłącza od instalacji zasila webasto i wentylator lecz wentylator załącza się dopiero po przekroczeniu 50 stopni (Termostat bimetaliczny)
O widzisz to zaskoczenie, podejrzewałem step-up aby naładować kondensatory do wyższego napięcia i tym samym zgromadzić w nich większą energię. Kondensatory mogłyby być podłączone równolegle na stałe do akumulatora ale: -trzeba kontrolować napięcie, przekroczenie napięcia na super kondensatorze kończy się źle -jeżeli akumulator zostanie powolnie rozładowany...
Załóżmy, że maksymalne obroty silnika to 10000 obr./min. To grubo bo mało silników powszechnie stosowanych ma takie obroty (małe modelarskie, jakieś turbiny itp.). Momentu hamującego nie jestem w stanie określić. Bez tego ani rusz bo nie wiadomo jakiej mocy się spodziewać a bez tego ciężko projektować hamulec. Oblicz ten moment albo zbuduj silnik i...
Tu masz całe tematy poświęcone w dużej mierze przeróbkom i usterkom w ciągnikach: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic68... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic67... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic33... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic54... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic44...
Po włączeniu dmuchawy na max świateł oraz radia i ogrzewania tylnej szyby dioda stanu alternatora zgasła.Stąd tez moje pytanie czy dobrze rozumiem ze przy włączonych odbiornikach wogóle alternator nie ładuje? Witam serdecznie. Rozpisałeś się kolego porządnie i zapewniam Cię, że nie każdemu będzie chciało się to czytać ale ja ze swojej strony uważam,...
Trochę mało, przy 3600 obr/min teoretycznie powinno być około 13,5 V. Wszystko zależy od tego, jaki tam jest alternator, ile ma cewek, itd.
Kluczem pneumatycznym można zerwać uzwojenie wirnika, wiem, sprawdzałem ... Ciekawe.! Objaśnij proszę. Dodano po 40 Kluczem pneumatycznym można zerwać uzwojenie wirnika, wiem, sprawdzałem ... Ciekawe.! Objaśnij proszę. Czy,Kolega wie, jak wygląda uzwojenie wirnika (twornika) alternatora? To jest zwykła "szpulka" Jak to zerwać? Chyba, że wirnik "przyrdzewiał"...
Tak jak myślałem. Ta sama wartość napięcia którą odczytałem bezpośrednio na wyjściu D+ alternatora, znajduje się w gnieździe nieszczęsnego przekaźnika. Czyli żadnych dodatkowych spadków po drodze nie ma. Pomyślałem że może rezystancja przekaźnika jest za mała ma za mało Omów więc podłączyłem dwie cewki przekaźników szeregowo tak aby prąd w tym obwodzie...
Audio za duzo pradu Ci pobiera i nic dziwnego że poldas nie odpala:) Jedyna rada to odpalac auto przy wylaczonym sprzecie bo nawet jak wrzucisz o wiekszej mocy rozruchowej akusia to i przeważnie sama jego pojemnosc bedzie wieksza i wtedy alternator moze nie ladowac do konca... Tzn są akusie typowo do diesla (nawet mało ah ma duzo a) ale czy na tyle...
witam nie wiem czy pomogę i czy czegoś nie poplątałem ,ale wydaje mi się że dioda podłączona z pin 11 ,miała za zadanie podtrzymać przekaźnik po włączeniu zapłonu, bo coś miał gość pogięte w alternatorze. jak sam stwierdziłeś na cewce jest 3v, to za mało żeby ją przytrzymać w pracy przy załączonym przekaźniku , a za dużo przy rozłączonym, musisz tylko...
Nie rozpędziłeś go za mało?.Sprawdź jak jest podłączony i zasilany regulator .Porównaj stary mostek i nowy ,jego wyprowadzenia.Do sprawdzenia jeszcze sam stojan.Z jakiego powodu masz uszkodzony mostek diodowy,czy teraz po złożeniu kontrolka gaśnie?.
Koledzy, jeszcze jedno cenne spostrzeżenie, o którym zapomniałem wcześniej wspomnieć. SPRAWDZONE i u mnie SKUTECZNE! Jeżeli macie antenę w dziurce z dobrą masą i słyszycie zakłócenia od alternatora (słyszycie gwizdy) to spróbujcie wykonać wszystkie poniższe kroki: 1) odłączyć minus na zasilaniu radia (plus dajcie bezpośrednio z akumulatora przez dodatkowy...
Ładowanie mam tylko max 25,5 V przy największych obrotach (dlaczego tak mało ? ) a na przekaźnik na cewkę idzie z alternatora napięcie maksymalne 6 V i żarówka kontrolki tylko lekko przygasa (przekaźnik w kółko klika ) a jest on na 24 V czy należy zamienić na 12 V ? (ale taki był zastosowany). Dodam że alternator był w naprawie i ma być sprawny. Przekaźnik...
Witam! Chyba Wam się coś w głowach za mało mieści albo ja jestem niedouczony - bo z tego co pamiętam to wystarczyło zmienić biegunowość podłączenia akumulatora aby przemagnesować prądnicę. Wyraźnie piszę prądnica a nie alternator. Jezeli ktoś chce zmieniać biegunowość w baterii to musi ona być całkowicie padnięta bo innaczej będzie zwarcie - połączenie...
Cześć, poszukuje alternatywy dla gniazda czujnika położenia wału w zapłonie elektronicznym Sovek produkcji ukraińskiej. Jedyną wadą zapłonu i regularnie występującą usterką jest luzowanie przewodów oraz samego gniazda w podstawie czujnika, która prowadzi do "zgubienia" iskry. Po odczekaniu 30 minut znów możliwe jest kontynuowanie jazdy aż do momentu...
O filmiku nic ci nie powiem, bo aż tak biegły w angielskim nie jestem. Sama zmiana z AC na DC nic ci nie da. Bo to od biedy można załatwić 4rema diodami prostowniczymi na np 10A. Lutujesz to w mostek Gretza i gotowe, masz napięcie DC. Ważniejsze czy ty przypadkiem tam nie masz trójfazowego alternatora, jednak to mało prawdopodobne, bo alternator wymaga...
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
Tylko krytykują i krytykują. Chłopak chce założyć alternator to go założy i będzie generował prąd, mało bo mało ale będzie. Co do regulatora panowie pierdu pierdu, jak ma w miare alternator na czasie (samochodowy), regler ma wbudowany w niego. Jeśli alternator ma z tyłu śrube na wyprowadzenie pradu i wsuwkę ozn. d+ albo podobnie weź mały akumulatorek...
Pomysł fajny ale mało wydajny :) chodzi o to że alternator powinien kręcić się 3000obr/min żeby był optymalnie wydajny a dochodzi do tego obciążenie jakie wytworzy alternator przy obciążeniu akumulatorem silnik samochodu ma siłe kręcic ten alternator a ty jak zrobisz przełożenia z dużego na małe to myśle że obciążenie na nogi będzie tak silne że nie...
matiz alternator alternator matiz pasek alternator matiz
miracast philips z18xe wymiana silnika podświetlenie łącznika
doładowanie punktów elektroda silnik siłownika zaworu
Nakrętka mocująca GX16-8 – gdzie kupić, zamienniki, sklepy TME, RS, Allegro, Kenwood Błąd 01705 w Audi A4 B6 - OBDEleven nie usuwa