Do sprawdzenia pozostały jeszcze stojan i wirnik czy nie są zwarte zwoje ale do tego potrzebny miernik. Niektóre regulatory można sprawdzić bez testera. Potrzebny zasilacz regulowany 10-16V żarówka 12V 3W i miernik.
Może diody przebite? Sprawdź spadki napięcia miernikiem.
Mnie wiem czy powinienem się wtrącać, ale moim zdaniem to sposób na żarówkę jest wystarczający do sprawdzenia diod prostowniczych alternatora, ale jeśli chodzi o diody wzbudzenia to miernik jest konieczny.
Sprawdzić lądowanie miernikiem prawdopodobnie szczotki alternatora do wymiany lub akumulator warto by było jeszcze sprawdzić okablowanie alternator akumulator
wynosi ok 14,2...14,5 V A jak masz na nim np. 13V to.........?
Jak sprawdzałem działanie przekaźnika świec żarowych w innym samochodzie, przekaźnik starego typu bez kontroli poszczególnych świec, to przy włączeniu zimnych wszystkich czterech był pobór 50 A. Po rozgrzaniu świec prąd powinien spaść, myślę że do 20–30 A. Tyle powinien wyciągnąć alternator 70 A przy średnich obrotach silnika. Po wskazaniach miernika...
Ciągłość przewodu wzbudzenia pewnie miernikiem sprawdzana? Sprawdź przewód ECU-Alternator tylko pod obciążeniem żarówką, najlepiej 21 W.
Chwila, wygląda, że masz jeszcze 6 diodowy alternator, sprawdź miernikiem czy na zakresie diody masz przejście (wskazanie ok 550) między śrubą B+ a pojedynczą wsuwką alternatora (w jedną stronę, w drugą między wsuwką a masą)
Właśnie ten kondensator jest po to żeby ci "nie gwizdało" w radiu jak dajesz gazu, a sprawdzić możesz miernikiem pojemności.
Przepraszam, a jak się sprawdza kondensatory? Miernik ustawiasz na pomiar pojemności, podpinasz kondensator do miernika i odczytujesz wskazanie.... Zazwyczaj pojemnośc kondensatora ulokowanego na alt zawiera się w przedziale pojemności od 2,2uF to 5uF....
żeby sprawdizć czy to regóator napięcia ściagnij kable z alternatora wepnij sie miernikiem i zapal auto jesli bedziesz miał odczyt na mierniku t znaczy ze alternator git a wina leży po stronie leguratora krótko mówiąc wepnij sie w alternator bezpośrednio
Witam. Jeżeli nie ładuje możesz mieć rozwalona cewkę od ładowania. Schemat od zwykłego chińczyka będzie pasował, choć mogą być drobne różnice. Wrzuć zdjęcia tych kabli w tym skuterze, w którym jest problem.
Co to znaczy pełne obciążenie ,to alternator tylko 80A więc czego oczekujesz. Widocznie przekraczasz maksymalną wydajność. Sprawdzić pobór miernikiem cęgowym i wtedy można coś powiedzieć.P
Zrób tak tym miernikiem, najpierw czarny przewód miernika włóż w wejście COM a czerwony przewód w wejście VΩ.. . Następnie ustaw zakres w mierniku na 20 DCV i zmierz dokładnie napięcie na akumulatorze lub na alternatorze (czerwony przewód na B+, czarny na obudowę aluminiową alternatora). Zmierzyć chcesz prąd przy wyjętym kluczyku to zrób tak: 1....
Jakiś dziwny ten elektryk ,bo posiadając zwykły miernik można sprawdzić wszystkie elementy alternatora poza regulatorem,który w tym modelu jest w sterowniku auta.Jeżeli mostek,uzwojenie,wirnik,szczotki są ok.to usterki należy szukać w aucie.
W jaki sposób mogę sprawdzić diody prostownicze w alternatorze za pomocą miernika?
Co do napięcia ładowania to nie jest łatwo doradzić na odległość. Napięcie w instalacji bardzo zależy od stanu akumulatora czyli jego kondycji i stopnia naładowania. Po rozruchu silnika bateria musi uzupełnić niedobory i ma zaniżone napięcie. Proponowałbym sprawdzić napięcie po pewnym czasie pracy silnika np 15 min. Należy pamiętać że na niższych obrotach...
Kiedy się nauczycie że w motocyklu jest zupełnie inny alternator i regulator jak w samochodach. Po pierwsze nie wolno odpalać silnika jeżeli przewody z alternatora sa odłączone, napięcie skacze wtedy do kilkuset volt i przebija izolacje cewek. Regulatory stratne są celowo tak konstruowane że nawet w razie uszkodzenia stanowi on obciążenie. Trzeba pomierzyć...
a czy mozna zmierzyc taki regulator napieciowy alternatora takim zwyklym miernikiem ?? ( to wazne )
Uniwersalnym nie sprawdzisz. Alternator ma pewnie z 90A a miernik max 10A.
Bateria w mierniku nowa?
Miernik trzeba ustawić na pomiar napięcia przemiennego a nie stałego.
a elektryk za samo sprawdzenie miernikiem krzyknal mi 45 zl !!
Witam serdecznie. Od niedawna jestem posiadaczem samochodu Nissan patrol i problem z ładowaniem sprawa wygląda tak, że akumulator jest naładowany sprawdzony w sklepie i sprawdzony miernikiem, alternator poszedł do naprawy jest naprawiony ma ładowanie, a dalej jest problem, więc szukam dalej i jak się okazało jest strata na kablu ładowania 3.02V. Czy...
Witam mam podobny problem z alternatorem szukam schematu tego regulatora ja mam alt. 70A 12V UK tak na nim pisze kolega wyzej nie napisał jaki ma ten alt. P.S kolego Podobno da sią sprawdzić regulator miernikiem Czy to prawda?
Sprawdź miernikiem na alternatorze i potem na aku.
Chodzi mi o miedzyzwojowe.
da się sprawdzić miernikiem ale alternator na stół trzeba wygrzebać z auta
Alternator, mam model 472.6, więc można sobie poczytać o nim ;)
Raczej nie. Alternator zawsze możesz sprawdzić miernikiem.
Jeśli to alternator 9 diodowy (możesz to sprawdzić miernikiem, pomiędzy zaciskiem z pytajnikiem a łbami śrub w tych plastikowych koszyczkach) w jedną przejście, w drugą przerwa, to zacisk z pytajnikiem to D+ do regulatora i lampki ładowania, szczotka do zacisku DF 67 regulatora, D- regulatora do masy
Raczej poleciały tylko diody w alternatorze. Mostek jest kompletny, wymieniasz cały i nic do niego nie dokładasz. Mostek jest 6 diodowy, 3 diody z anodą na obudowie i trzy z katodą na obudowie. Jak widać diody są osadzone na dwóch półpierścieniach. Każdy półpierścień ma diody tylko tego samego rodzaju, półpierścienie są od siebie odizolowane. Jak rozpoznać...
Witam serdecznie. Problem w tym,że starego sterownika nie podłącze do samochodu ponieważ są w nim spalone 2 układy(takie mocowane do radiatora) oraz 2 rezystory. No ale troszkę z innej beczki... Znajomy mechanik zaproponował abym go pociągał i zobaczyć czy odpali więc go pociągaliśmy i nic. podczas ciągania kontrolka akumulatora gasła więc postanowiłem...
najlepeij miernikiem
Mialem podobny problem, wina byl walniety stojan na alternatorze, napiecie spadalo ponizej 12V i takie podawalo na komputer. Miernik cegowy tez pokazal bardzo niski prad ladowania.
Alternator sprawdziłem miernikiem i nie było ladowania więc o co tobie chodzi
Sprawdź jeszcze na wyłączonym zapłonie jaki masz pobór prądu z akumulatora, bez miernika się nie obejdzie.
Witam ja bym sprawdził masy od alternatora do silnika i dalej do akumulatora. Proponuje podłączyć miernik pomiędzy obudowę alternatora a klemę ujemną akumulatora napięcie nie powinno być większe jak 0.2 - 0.3 v. Pomiar wykonujemy przy obciążeniu włączone światła plus nawiew.Tak samo sprawdzamy stronę dodatnią a wiec na śrubę + w alternatorze drugi przewód...
- bateria laduje przy obciazeniu swiatlami na 14.5v (sprawdzilem tylko podczas 5 minut pracy silnika), - Na 3 zoltych fazach alternatora mam obecnie: 6.7-7v przy 1.400 obrotow bez obciazenia, Takie wyniki będziesz miał mierząc zwykłym miernikiem, przy całkowicie sprawnym ładowaniu. Sprawdź sobie na oscyloskopie jaki kształt sieczki ma napięcie fazowe...
Ale sprawdziłeś miernikiem wartość ładowania alternatora?
Ja mam do sprawdzania tych alternatorów specjalny miernik.Bez tego miernika nie da rady sprawdzić alternatora.
Nie akumulator, tylko miernik lub alternator. Sprawdź innym miernikiem lub w innym samochodzie. Jeżeli faktycznie masz tam 15V to szkoda akumulatora.
Witam . Ważne przed podłączeniem nowego alternatora jest sprawdzenie , czy ten z Żuka jest 6-cio ,czy 9-cio diodowy ,w celu właściwego podłączenia kontrolki ładowania.Czy jak odłączysz przewód od kontrolki przy starym alternatorze ,to kontrolka nadal świeci?, czy do zacisku (15) regulatora dochodzą dwa,czy jeden przewód.Nawet gdyby były dwa ,to sprawdź...
Mam miernik do sprawdzania z 3 diodami i pokazuje że alternator ładuje Napięcie sprawdź multimetrem.
Sprawdziłem miernikiem ładowanie i alternator ładuje, ale zakres napięć jest bardzo zróżnicowany- cały czas się zmienia.
Nie sprawdzałem, ale chyba jak pracował silnik to przykładałem miernik do kabla od alternatora i wskazywało takie samo napięcie 11,8 jak w aku, ale niepamiętam dokładnie czy to robiłem. Tzn jak mam podłączony akumulator to przy wyłączonym silniku alternator powinien mieć jakieś napięcie? Mogę to sprawdzić chociażby miernikiem...
Sprawdzał Pan bezpieczniki miernikiem czy wizualnie? Na pinach 15 i 16 (w VW zazwyczaj dwa grube przewody czerwone z niebieskim paskiem) ma być 12V. Najlepiej mierzyć na podłączonym radiu względem masy radia. Bezpiecznik w radiu sprawdzić miernikiem lub wymienić. Jeśli radio będzie uszkodzone to sugeruję dobry serwis.
Odpal samochód, nie wyjmuj akumulatora i weź miernik i sprawdź napięcie przy akumulatorze a potem minus miernika daj na obudowę alternatora a plus na główną śrubę plusową przy alternatorze i porównaj czy napięcia są podobne, wyeliminujesz tym problem z masą/przewodem +. Ten prąd to jak mierzyłeś? Na wyjętym akumulatorze?
Witam kolegów mam problem z moja Toyota. Jak w temacie, pali mi sie kontrolka "akum." i czasem świeci mi kontrolka airbag. Zaznaczyć muszę, że ten samochód jest "zagazowany" (BRC-orginal). Sprawdziłem alternator miernikiem, + na alternatorze i do obudowy jest 13,56 bez obciążenia, na akum. też tyle samo. Przejechałem około 40 km i zapalił mi się Airbag,...
Najpierw należałoby sprawdzić napięcie na akumulatorze miernikiem aby mieć wiedzę w jakim jest stanie. Tygodniowe nieodpalanie sprawnego auta nie powinno być problemem chyba, że akumulator ma już kilka lat i alternator go ładuje niedostatecznie co przekłada się na mniejszą pojemność a przy obecnych temperaturach jego pojemność jest kilka % mniejsza....
Sprawa wygląda tak: Zadzwoniłem do serwisu gdzie kupiłem regulator, gościu odpowiedział, że wymiana regulatora bez regeneracji komutatora nic nie da i spalił się ten nowy regulator. Do alternatora nie przychodzi żaden kabel z masą(jest obok ucięty), ale sprawdziłem miernikiem masę alternator->silnik silnik -> kasta -> minus aku. Jest przejście. Do alternatora...
Na razie zaczynasz panikować. Do sprawdzenia czy alternator ładuje wystarczy miernik z Biedronki. Alternator jest cały czas podłączony przynajmniej grubym wyjściem prądowym jest na tej linii bezpiecznik na akumulatorze. Ale skoro wyładowało ci akumulator raczej spokojnie to wg mnie albo nie ładuje (lub bardzo słabo) lub faktycznie alternator/regulator...
Słuchaj, czy nie tańszym wyjściem będzie wizyta w warsztacie? Wymienisz alternator i co dalej? Jesteś pewien, że to wina alternatora? Ja wcale. Na forum pojawiły się już opinie i sugestie sprawdzenia miernika! Ciekawe dokąd to Cię zaprowadzi. Potem sprawdzisz akumulator i auto, swoje i sąsiada z autem sąsiadki, itd....
Nie alternator tylko generator! Sprawdź miernikiem czy wychodzi 220v bo oprócz bezpieczników masz tam zalane przekaźniki . Jeden przekaźnik na chłodnice. O ile to Supra 950mt? A nie, jak pisałeś "Supra 950 "bo tam generatora nie ma i wentylatory są na 12v.
Zapomniałem o tym wspomnieć, alternator nie jest orginalny jest założony jakiś od osobówki, https://obrazki.elektroda.pl/3069311200_... W instalacji z tego co wiem był tylko dołożony dodatkowy kabel między stacyjka a rozrusznikiem bo był problem z odpalaniem. Nie jestem pewien ale wydaje mi się, że przewód z alternatora B+ biegnie bezpośrednio...
45 V?Niemozliwe.Myślę że jest wszystko ok,na początek radziłbym sprawdzić sam miernik.
Krótko-bez wzgledu na to co pokaże miernik,wymienić diody wzbudzenia . Sprawdzić wirnik-odpowiedź parę tematów niżej dotycząca poloneza,te same wirniki.
pin 2 alternatora- To jest pojazd z 97 roku. Tam nie ma wtyczki. aikib Czy na pewno ładowanie jest na 100% ok? Zdarza się, że pęka ten gruby czerwony przewód przy alternatorze. W koszulce przy samym oczku. Jeśli jest dobrze to należy sprawdzić niebieski przewód "D+" od alternatora do FMR. Czy nie jest pęknięty. Ponieważ pojawia się błąd klemy "W" to...
Sprawdź miernikiem czy jest ładowanie!!!!!
No to one padały. Tylko jeszcze sprawdż ładowanie miernikiem.
Witam. Zamontowałem sobie ku własnemu utrapieniu miernik napięcia w Espace IV. I teraz wyniknęły problemy. Miernik wykazuje mi z napięcie ładowania od 13.8 do 14,1 V. Zdarza mu się błysnąć informacją o 17 V, zadko. Pytanie - na ile to wiarygodne? O co kaman? Elektryk sprawdził napięcie ładowania i wskazania miernika są wiarygodne. Alternator jaki posiadam...
Napięcie ładowania mierzone na akumulatorze powinno wynosić od 13,9V do 14,5V. Jeśli kontrolka gaśnie a napięcie na akumulatorze nie mieści się w tym przedziale proponował bym poszukiwania zacząć od sprawdzenia naciągu i stanu paska napędzającego alternator. Jeśli pasek jest ok sprawdził bym napięcie bezpośrednio na alternatorze przy pracującym silniku...
Podłacz miernik do zacisków akumulatora , sprawdz napiecie , odpal silnik i znowu sprawdz ma byc 13 do 13,5 V a jak przegazujesz to ma nie przekroczyc 14 do 14,4 V.
Rozbierz, będziesz widział. Zresztą miernikiem też sprawdzisz.
zmostkuj w regulatoze styk 15 z 67 przez jakaś kontrolke najlepiej zrobiona z H4 podłącz miernik i sprawdz ładowanie oprócz tego sprawdz czy na głównym zaśilaniu masz +z akumulatora tę śrubkę na kluczyk 10 na tylnej obudowie alternarora jeżeli jest to najprawdopodobniej masz uszkodzony stojan bo pisałeś że najpierw było 13v a po rozebraniu niemasz nic...
Czy diody na wzbudzeniu są uszkodzone? Zamiast sprawdzić te diody zadajesz takie pytania? do tego nawet nie potrzebny miernik.
(at)piachu1994 Alternator już rozbierałem, na 100% jest 6 diodowy. Jego oznaczenia to: A12M124/12/42 14V 53Amax (at)andrzej20001 Bardziej mi chodzi o kwestię techniczną jak się podłączyć do aternatora na sucho i wywołać wzbudzenie. Plus akumulatora na 67?, minus do masy? a jak zrobić wzbudzenie i przez jaką żarówkę? (at)mczapski Alternator w imadle...
Nie sprawdzisz tych diód miernikiem. Te diody sprawdza się pod obciążeniem. Żarówka 21W, akumulator 12V i przewody.
Tu nie ma żadnej zagadki i dopóki będziesz próbował to naprawić "od tyłu" to nic z tego nie wyjdzie. Minął już tydzień a ty nadal nie wiesz w czym leży problem, pisałem Ci już że dopóki nie sprawdzisz dokładnie co się pojawia w wtyczce to sprujesz pół samochodu na darmo. Miernik w rękę i rób pomiary, to wyjaśni czy problem jest z wiązką czy alternatorem.
W dodatku alternator szybko sie grzal. Probowałem wczoraj zdiagnozować co to moze byc mierzylem prad pobierany i mialem 3,4 i sprawdzilem najpierw bezpieczniki na wszystkich byl taki prad (tzn wyjmowalem po kolei kazy i patrzylem ) i na koncu odpialem alternator i wtedy amperomierz pokazal 0,07 wiec najprawdopodobniej cos z alternatorem. Tak jak napisałem...
Nie tak. Żarówka pomiędzy zielony a żółty i żółty jednocześnie do plusa. Zgadza się, moja pomyłka. Dwie szczotki izolowane. Sprawdzone przed chwilą w tej konfiguracji - od 10 do ok 14,6V żarówka rozświetla się coraz bardziej. Przy 14,7 gaśnie całkowicie. Ponowne obniżenie napięcia zapala żarówkę. Żarówka 4W 12V. No to regulator masz sprawny. Diody...
Jednak w sprawnym moim Passacie dokonując pomiaru na obudowie alternatora I przykładając miernik do tego "dzyndzla" plusowego pokazuje tylko 1.37v (dziwne, czemu tak mało? ) ...bo obudowa alternatora jest utleniona, a tlenek glinu jest izolatorem i miernik nie ma dobrego styku z masą.
Wyjmowałeś silnik do wymiany cylindra? Napięcie na instalację świateł zasilanych z alternatora jest napięciem przemiennym, ustaw miernik na pomiar napięcia przemiennego i sprawdź czy na pinach 1 i 2 regulatora masz napięcie. Sprawdź przełącznik świateł, bo z czasem potrafią się stopić lub skorodować.
Witam jeszcze raz wszystkich. Udało się to dla mnie wiadomość dnia. Właśnie wracam z garażu i znalazłem usterkę. Przyczyna leżała w trzech miejscach, w wiązce biegnącej od kostek przy drzwiach kierowcy do tyłu pojazdu (przetarte dwa przewody), zimne luty w DIDzie czyli zegarku i jest jakiś problem w alternatorze, po wyjęciu jednego przewodu z alternatora,...
Wpierw sprawdź swój miernik.
Tak jak kolega wyżej, sprawdź diody od wzbudzenia (te mniejsze), wlutuj je i sprawdź najlepiej przez żarówkę do prądu bo miernik lubi oszukać. Pozdrawiam.
Zgadza sie kto inny wyjmuje alternator kto inny sprawdza. Zamiennik regulatora valeo tj as are 3052 zostal zalozony nowy i nic nie zmienil to nie widze sensu zakladac valeo i doplacac 100 zl bo to nic nie zmieni. Uwazam ze cos jest nie tak z alternatorem czyli np uzwojenie lub diody czego nie sprawdzili. Na mierniku pokazalo im 14 to ok ale nie sprawdzili...
Chodzi mi o sprawdzenie alternatora gdy jest wyciągnięty z samochodu. Obroty wirnika można zrobić np za pomocą wiertarki. Gdzie podpiąć przewody z akumulatora a gdzie z miernika ?? Pozdro co do alternatora nie piszesz jaki to typ posądzam że z elektronicznym regulatorem dołączam schemat podłączenia do 3 modeli(reg. mechaniczny,reg.elektroniczny na...
Odłącz regler i zmierz napięcie na wyjściu 3 faz z alternatora - trzy żółte przewody. Pomiar napięcia robisz miernikiem ustawionym na zakres 200V AC czyli prąd przemienny. Pomiędzy przewodami 1-2, 2-3, 3-1 powinno byc takie samo napiecie ok. 75V przy 5000 obr/min. Jeśli jest niższe lub nie symetryczne to uszkodzone jest uzwojenie alternatora. Tak samo...
Alternator był wymieniany, aku tak samo. Więc to nam odpada, klima działa, bez problemów, tak? Czy sprawdzałeś, czy na wolnych obrotach raz na jakiś czas nie pokazuje się przypadkiem napięcie ładowania? Jeśli tak, to gdzieś coś nie styka. Po wymianie było okej przez jakiś czas, więc coś musiało zostać ruszone, obstawiam główny bezpiecznik od alternatora...
Jeżeli masz alternator rozłożony to sprawdź: Wirnik: czy nie ma przerwy - mirnik między pierścienie(powinien pokazac jakąś opornośc) i czy nie ma do masy - miernik między pierścień i oś(tu miernik nie powinien nic pokazac).Do sprawdzenia przebicia międzyzwojowego potrzebny jest specjalny przyrząd. Stojan: czy nie ma przerwy - miernik wpinasz między...
Witam ponownie , te linki, które zamieściłem są przykładami .Wszystkie typy alternatorów są w sieci, wystarczy poszukać. Zanim wyjmiesz alternator sprawdź pasek i "masy". (jspr: Przy okazji, uważam ze miernik nie wystarczy. Bo np. jak sprawdzić czy alternator działa pod obciążeniem?) To proste ,odpalasz auto podpinasz amperomierz i woltomierz .Obciążenie...
Sprawdziłem skrzynkę na akumulatorze wszystko jest ok są czyste przewody miernikiem zmierzyłem alternator wyjście pokazuje mi 12.02V i na akumulatorze tyle samo. Jak uruchamiam silnik dalej pokazuje 12.02V .Jak dodam gazu od razu mi wzrasta do 14.54V i spada. Czyli wychodzi ze nowy alternator jest zepsuty? Czy regulator? Czy Pasek cos ma do rzeczy ?
na wkrętarce przy 150 obrotach 1. bieg miernik pokazuje 1,6 A. Na jednej fazie. Inaczej nie miałem jak sprawdzić obrotów.
Witam ja bym też nie tylko sprawdził ale wymienił mostek prostowniczy w alternatorze, w swoim go wyjąłem i po sprawdzeniu go miernikiem był ok sprawdziłem uzwojenia szczotki w alternatorze wszystko ok poczyściłem styki poskładałem alternator zamontowałem go nadal coś nie tak i okazało się że z mostkiem prostowniczym alternatora jest coś nie tak a wpływ...
Alternator odpada możesz sprawdzić ładowanie podepnij miernik na klemy i sprawdź czy masz 14.4V /14.2V jeśli tyle jest alternator sprawny.
mam wyjście R w alternatorze. Jak go sprawdzić czy zmienia się napięcie - gdzie wpiąć miernik mam taki alternator http://img204.imageshack.us/img204/2801/...
A może bys je sprawdził miernikiem , to tak cieżko?
Jak najbardziej jest to alternator nie prądnica. Z magnesami trwałymi. Na wyjściu masz prąd zmienny więc przestaw miernik na zmienne i zobacz czy generuje prawidłowo napięcie. Potem sprawdź regulator. Jest typowy dla tego układu czyli stratny. Nie ruszy bez kl15 i kl31. A jak spojrzysz od spodu na regulator to zobaczysz schemat podłączenia. Jest nad...
Witam ! Ale o szczotkach na alternatorze nic nie piszesz, sprawdź czy są dobre, bo widziałem też w astrze złamaną szczotkę. Jeżeli posiadasz miernik to możesz również sprawdzić uzwojenia alternatora sprawdzając na komutatorze.
to wynikało by z tego ze alternator nie jest prawidłowo złożony ... sprawdzałem te diody wzbudzenia miernikiem bo one chyba są za małe by sprawdzić je przez odbiornik. Te 6 diód wymienionych (30A kazda) sprawdzałem zarówka 60W 12 V.
Czy mogę Sprawdzić dziwnym sposobem że : podczas pracy odłączyć kleme + od aku która jest sprzężona z klemą od alternatora (tak mi powiedzieli "znajomi" ) Zmień znajomych! I to jak najszybciej. Nie będę po raz kolejny pisał, jak idiotyczną (możesz wstawić dowolne mocniejsze wyrażenie) jest metoda sprawdzania alternatora "na klemę". I tak - miernik...
Witam ponownie mam już Miernik który pokazuje wartości prawidłowo :) i powiem tak, kolego 13adam13 bym nie powiedział że to samo jest u mnie :) silnik zgaszony podłączyłem miernik i mi parametry pokazało takie 12,50V uruchomiłem silnik ustawiłem go na 800obr/min parametry uzyskałem takie 13,60V ustawiłem obroty silnika na 1,600obr/min tu parametry znów...
Witam Co moze być przyczyną tego, iż równocześnie padło ładowanie i wskazanie obrotomierza? Wyjąłem alternator i sprawdziłem miernikiem przejścia wszystko wydaje sie ok. Natomiast przewodem wzbudzenia nie dochodzi prąd. Kontrolka świeci się cały czas. Czy po miedzy kontrolką a alternatorem jest jakiś przekaźnik?
A żeby sprawdzić ładowanie przy samym alternatorze, to czarny przewód miernika mam przyłożyć do karoserii, czy obudowy alternatora?
Miernikiem. Dodano po 3 Miernikiem. Ale nie odłączałem.. były oba podłączone. Moze trzeba odłączyć jeden i sprawdzić drugi?
Przewód kontrolki ma zacisk konektorowy, ten po lewej stronie. Jak kontrolka zgaśnie po odpaleniu, daj średnie obroty, odłącz ten przewód kontrolki od alternatora. Przyłóż miernik do tego zacisku, sprawdź jakie jest napięcie. Powinno być takie samo , jak na zacisku śrubowym zasilającym alternator z akumulatora.
Jeżeli niema to po numerze i kolorze kabla trzeba prześledzić wiązkę od alternatora do półki bezpieczników. Do sprawdzenia bezpiecznik na desce , miernikiem sprawdź zasilanie czy jest i ile obecnie wskazuje volt.
Dzięki. Zostaje sprawdzić doświadczalnie? Zmontować układ i podpinać coraz większe obciążenie np wiertarunia, wiertareczka, wiertarka i miernikami sprawdzić kiedy zbliża się "kres"?Bo dwie żarówki to tak czy tak zasili.
Alternator był rozbierany z powodu zużycia szczotek, więc przy okazji sprawdziłem wszystkie diody miernikiem i są sprawne. Regulator napięcia też nowy. Diod alternatora nie sprawdza się miernikiem. A odłączałeś stojan przed sprawdzeniem diod czy z podłączanym stojanem sprawdzałeś?
alternator miernik volvo sprawdzi alternator sprawdzi alternator valeo
hamulec grzać bezpiecznik awaryjnych zestaw naprawczy pompa
philips 32pht4503 philips senseo
Odczyt błędu BSI SW vers: 33 SW index: 5 w samochodach PSA Antena Wizja TV: Co można oglądać?