350-500W kolba da rade.
Częstą awarią tych alternatorów jest mostek diodowy. Więc do sprawdzenia po kolei szczotki, wirnik i cała reszta.
Uszkodzone sprzęgło alternatora najpewniej. Często pada sam alternator tj mostek diodowy. Vaccum pompa na alternatorze stąd twardy pedał. Pamiętaj aby zawsze podać silnik tutaj 2.0crdi.
http://obrazki.elektroda.net/11_12904516... To alternator motoroli , ale zdjęcia masz liche.P
https://as-pl.com/p/A0234PR Wprawdzie po zdjęciu jest coś innego, ale jest to samo. W twoim alternatorze zapewne padł mostek diodowy oznaczenie arc1002.
I ja tak robię. Ale często też na środku gwazdy jest jedna dioda, zresztą widziałeś mostki z siedmioma diodami.
Najlepsza rada - kup sprawny alternator. Podłączenia mostka trójfazowego pod uzwojenie nikt Ci z osobna nie będzie tłumaczył, tym bardziej że w sieci bez problemu znajdziesz schemat wewnętrzny typowego alternatora. Wirnik sprawny ?
co do tego akumulatora to moze byc regulator napiecia albo mostek diodowy u mnie tak bylo w vectrze i to byl mostek diodowy w alternatorze po prostu nie doladowuje akumulatora
Zbyt to komplikujesz, wstaw probówkę do styku D+ przy alternatorze i jej drugi koniec do prądy (b+). Musi się świecić jasno jeśli nie - masz przyczynę. Podpowiem tylko, że problem będzie u ciebie typowy - luźne śruby mostka diodowego, trzeba rozebrać alternator, dokręcić śruby mostka, zabezpieczyć klejem przed odkręceniem i powinno być ok.
sprawdz w alternatorze mostek diodowy wzbudzenia
witam obstawiam alternator mostek diodowy w alternatorze ja to tak nazywam radiator niewazne albo masz zwarcie w stojanie rozbiesz alter i pobadaj go w srodku co i jak pozdro
Tu masz jak sprawdzisz diody w alternatorze na filmiku jest mostek 6 diodowy u ciebie będzie 9 diod ale zasada sprawdzania taka sama , może ci to pomoże pozdrawiam . https://youtu.be/UlavAPK_Wgo
Faza z mostka diodowego dla jasności.
Wykonujesz 12 pomiarów i już wiesz conieco o mostku.
Używane alternator jest uszkodzony (bardzo często w tym silniku pada - trzeba wymienić mostek diodowy o nr arc2020) oraz cały czas grzeją świece żarowe - stąd siada napięcie podczas pracy.
Tak, alternator jest chłodzony wodą, mostek 8 diodowy
Skończyłem specjalność Napęd Elektryczny. W ten zakres wchodzą też wszelkiego rodzaju uklady prostowników. Nie widzialem czegoś takiego. Nigdy np. w prostowniku zasilanym z transformatora trój i wiecej fazowego nie byl wykorzystywany punk gwiazdowy uzwojeń. Pólprzewodnikowe prostowniki wprowadzaja zakłócenia do sieci szczególnie przez napięcie progowe...
W isuzu były montowane 100 A alternatory Hitachi Bardzo awaryjne. Najczęściej padały mostki diodowe ale zamienniki były bardzo słabe jakości lub regulatory napięcia (elektronika).
po swietach do wykrece i sprawdze szczotki i sprawdze mostek diodowy.
Każdy alternator posiada mostek diodowy. Na tym opiera się zasada przekształcania napięcia zmiennego na napięcie stałe.
Ale chodzi o tą płytkę z diodami oznaczona 214? To nie jest mostek prostowniczy tylko realizacja jakiejś logiki - trzeba by prześledzić co jest z czym połączone. To gdzieś kręci się koło sygnalizacji błędów, alarmu-buczka, sygnalizacji alternatora czy ciśnienia oleju ale trzeba by dokładnie przemyśleć co dają te diody.
Trzeba rozebrać alternator, odlutować mostek diodowy od stojana, sprawdzić wszystkie diody żarówką 21W, pomiar miernikiem jest niewiarygodny, sprawdzić uzwojenia stojana i wirnika, ma być przejście i brak zwarcia do masy. Do sprawdzenia klasycznego regulatora napięcia potrzebny jest regulowany zasilacz, do takiego jak Twój specjalny sprzęt diagnostyczny
przeważnie przyczyną palenia się mostków prostowniczych w alternatorach jest wadliwy akumulator Bzdura.
Wiele razy już o tym było. Nie uruchamia się silnika z alternatorem bez akumulatora. Postępując wbrew tej regule ryzykujesz uszkodzenie: mostka diodowego w alternatorze, regulatora napięcia, oraz innych urządzeń elektronicznych na pokładzie pojazdu. Z opisu wynika że możesz mieć uszkodzony mostek diodowy w alternatorze. Bez podstawowej wiedzy z elektrotechniki...
Mam problem z powyższym alternatorem. Wymieniłem mostek diodowy oraz regulator i szczotki i dalej to samo. Ładowanie na postoju 13,25V a jak włącze swiatła i klimę 13,12V. Co może być jeszcze nie tak.
Nie jest inteligentny. Ma byc 14,2V . Mostek obowiązkówo do zmiany na 12 diodowy
Już tak kiedyś polałem po pompie gorącą wodą, która pciekła na alternator i uszkodziła mostek diodowy.
Wymień mostek diodowy alternatora na arc6020 i bd dobrze.
Witam kolegów , chciałbym zapytać czysto teoretycznie bo jak wiadomo wszyscy budujemy prądnice 3 fazowe ale czy ma sens budowanie prądnicy 4 fazowej bo np. tak pasuje z nabytego stojana i wirnika z magnesami wiadomo że potem to wszystko musi zostać symetrycznie obciążone lub podane na mostek prostowniczy . Spotkałem sie z alternatorem samochodowym który...
Ford Focus 2006r Alternator 3M5T-10300-VC Denso 104210-3762 120A Wymieniony został mostek diodowy i regulator. Mostek oryginalny miał 6 diod, założony został 12 diodowy. Taki był dostępny. Znajomy powiedział mi że wkładał już taki mostek i wszystko było ok. Teraz jest taki problem ze na obrotach jałowych Alternator nie wyrabia. Po załączeniu wszystkich...
Witam. Mam problem z uszkodzonymi diodami w tym alternatorze. Chciałbym zastosować mostek diodowy z wersji 12V 150A. W wersji 120A jest 7 diod a w wersji 150A jest 12 diod i trochę inny układ połączeń. Na zdjęciach jest to rozrysowane a moje pytanie brzmi, czy można wstawić mostek 150A za 120A, a szczególnie czy należy w mostku 150A połączyć należy...
W alternatorze do sprawdzenia szczotki i uzwojenie wzbudzenia. Jeśli wzbudzenie ciągnie prąd a alternator nie generuje energii to uzwojenie stojana i mostek diodowy. Do amperomierza mogą być podłączone dodatkowe przewody, do odbiorników w instalacji. Zależnie po której stronie amperomierza będą podłączone, wskazania będą inne. Po stronie akumulatora...
Ale to co napisałeś nie ma sensu, bo alternator powinien ładować bez względu na to czy samochód pracuje na gazie czy na benzynie. W Poldku oba systemy zasilania mają osobne systemy elektroniczne, a skoro ładowanie na gazie jest a na benzynie nie ma, a reszta układu elektrycznego(no może poza wycieraczkami, ale wina urządzenia mikroprocesorowego) działa...
Nie jestem całkowicie pewny, ale wydaje mi się, ze ten alternator nie ma (-) na obudowie, jak wszystkie. Są za to dwie masywne śruby i można sobie dobrać polaryzacje zależnie od typu maszyny. Sprawdź Kolego czy któryś mostek diodowy łączy się z obudową.
W tych alternatorach/jeżeli jest japoniec/ wymienia się mostek diodowy i regulator.
Alternator masz uszkodzony. Najczęściej pada mostek diodowy 100 A lub regulator napięcia.Ale ja postawiłbym raczej na mostek bo to bardzo częsta usterka w tych silnikach. Alternator Hitachi.
Uszkodzony mostek diodowy w alternatorze
W moim przypadku pomogła wymiana mostka diodowego alternatora.
Na wstępie witam serdecznie.Mam problem z ładowaniem w astrze 1.6 benzyna 94rok.Sprawdziłem ładowanie okazało się że jest prawie 17volt więc zdemontowałem alternator sprawdziłem mostek diodowy jest ok.uzwojenie i wirnik również.Zmieniłem regulator napiecia i po wymianie przestał wogóle ładować.Czy jest to nadal wina regulatora czy może być jakaś jeszcze...
Mostek diodowy .!
Nie można dla tego, że rozrusznik (a właściwie jego silnik) jest silnikiem komutatorowym prądu stałego (jeżeli jest wyposażony w magnes trwały na stojanie, a tak często jest). Ponadto układ prostowniczy alternatora to mostek diodowy 6-cio pulsowy, w konsekwencji przyłączenie napięcia przemiennego doprowadzi do zniszczenia mostka w alternatorze, a rozrusznik...
Podłączenie regulatora do instalacji i alternatora zależy od typu alternatora (czy to jest alternator 9-diodowy czy 6-diodowy) na obrazku nie widać typu. Podłączenie dla 9-diodowego jest omówione przez kolegę "jjanusz" a 6-diodowy tzw obcowzbudny podłącza się powiedzmy jak przedstawił to kolega "wiper 555". Żeby wiedzieć z jakim alternatorem można go...
Po pierwsze masa alternatora na brązowym kablu musi być podłączona. Po drugie trzeba sprawdzić mostek diodowy.
Moja dodatkowa sugestia. Starsze alternatory czyli 6-cio diodowe, te od nysy czy żuka mają wieksze i szersze kolo pasowe. Poza tym nic nie stoi na przeszkodzie aby przerobić taki alternator na 9-cio diodowy wystarczy dołożyc mostek.
Żeby podłączyć ten regulator obie szczotki muszą być odizolowane od masy, w fiacie 125p jedna szczotka ma masę na śrubce, którą jest przykręcony szczotkotrzymacz i alternator powinien mieć 9 diod. Mostek wzbudzania można dołożyć jeżeli masz alternator 6 diodowy. Żółty przewód to D+ zasilanie z mostka, dodatkowo podłączony do jednej szczotki i kontrolki...
Tak, pompa paliwowa jest w baku. Co do regulator napiecie, to wydaj mi sie ze, alternator przeladowuje. Prosze sprawdzic mostki diodowe!
regulator napiecia sie wysypal, a jezeli nie on to mostek diodowy w alternatorze.
Zasilanie regulatora z mostka diodowego.
Po wyjęciu regulatora alternator już nie pobiera prądu? , jeśli tak to regulator do kosza jeśli inaczej to mostek diodowy.
Stary plonez, albo duży fiat, ważne, żeby regulator był do 6, a nie 9 diodowego mostka
Może zła rada ale cena podzespołów do wymiany to koszmar ostatnio robiłem taki : regulator ,mostek diodowy ,stojan koszt coś ok 300 zł a goście kupili nówkę za 250 zł i jak tu naprawiać?
Witam posiadam opla astrę II 1.8 16v komfort 99r i problem polega na tym iż ładuje nadmiernie akumulator 16,5 v wymieniłem w alternatorze regulator napięcia +mostek diodowy i nadal jest to samo co może być przyczyna pozdrawiam.
Przeważnie każdy alternator ma wyjście do obrotomierza, jest ono oznaczone literką W, a jeśli niema to musisz się wpiąć w mostek diodowy w alternatorze. Jeśli podepniesz przez opornik i za opornikiem dioda zenera 5.1V to wszystko powinno być ok!
Jak podłączysz próbówkę do cieńkiego kabelka ale odłacz go od altka,i będzie kontrolka to wyjmikj alternator i zmień płytkę i regler w kpl od razuhttp://allegro.pl/alternator-opel-re... np. ,koszty nie są kosmiczne a ew.nerwy i robota 2x.Płytke posmaruj pastą silikonową od spodu.Alternator Delco Remy?
Raczej poleciały tylko diody w alternatorze. Mostek jest kompletny, wymieniasz cały i nic do niego nie dokładasz. Mostek jest 6 diodowy, 3 diody z anodą na obudowie i trzy z katodą na obudowie. Jak widać diody są osadzone na dwóch półpierścieniach. Każdy półpierścień ma diody tylko tego samego rodzaju, półpierścienie są od siebie odizolowane. Jak rozpoznać...
Mostek prostowniczy podpasowałem z innego alternatora też 6 diodowy i dalej ładowanie jest ale kontrolka świeci a jestem 100%pewien że mostek dobry bo alternator był sprawny tyle że cały czas ta kontrolka świeci i sie rozjaśnia po zwiększeniu obrotów szkoda kasy wydawać na coś co może być dobre.
Może masz walnięty mostek diodowy. Napisz jaki to alternator czy ten stary z 6 zaciskami czy ten nowszy z diodami wzbudzenia i regulatorem w środku
A tak sobie byślę, zupełnie teoretycznie: co by było jakby ten układ stratny przerobić na bezstratny ? Koncepcja taka: To co wychodzi z alternatora dać na mostek diodowy. Bez obciążenia otrzymamy pewnie coś między 20 a 100V DC w zależności od obrotów. Dalej z tego DC przetwornica "w dół" do akumulatora. Miało by to sens, czy coś pominąłem ? Wada oczywista...
A dlaczego nie sprawdziłeś mostka diodowego i regulatora jak miałeś wszystko rozebrane.Czy sprawdziłeś oporność wirnika?Jak wpadła nakrętka to mogła coś zewrzeć ,a nie tylko urwać.
Chrobotanie i piski są z przedniego łożyska alternatora. Temperatura- walnięty czujnik w chłodnicy i wentylatory chodzą bez przerwy. Dodano po 11 Nie jestem pewien ale pasek jest napinany alternatorem (jak w Toyocie). Nie zazdroszczę wyciągania alternatora bo wahacze nie puszczą i trzeba od spodu rozbierać alternator i wyciągnąć w częściach. W 8 diodowym...
Przyczyna może być różna miedzy innymi; szczotki alternatora do wymiany, regulator napięcia,mostek diodowy(spalona któraś z diod),może przewody gdzieś sie rozłączyły. Po pierwsze zobacz czy alternator wytwarza prąd ,podłącz miernik i zobacz napięcie jakie wykaże,dopiero dalej szukaj w alternatorze lub przewodach elektrycznych instalacji ładowania.
Aha czyli alternator do wymiany... Bo ja myślałem że może mostek diodowy padł.
Czyli zamieniłeś plus z minusem i masz teraz mostek diodowy do wymiany.
Witam. Wymieniłem już regulator napięcia alternatora, za który dałem 19zł, rzekomo taki sam siedzi również w starszych bmw, audi, corsach, vw golfach i polo. Po wymianie na wolnych obrotach (950obr)żaróweczka 1.2W się delikatnie rzarzy a przy obrotach powyżej 1100 miga cały czas, więc teraz już wiem, że wina nie leżała w regulatorze napięcia, a leży...
Alternator półroczny już nie jest nowy .Do wymiany mostek diodowy plus regulator .Nie wiem czy masz układ z przekażnikiem( zależy od roku produkcji).
Mam problem z Renault Espace 1,9DCI 120KM 2003r. Po odłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora w alternatorze "chłodzonym cieczą" poszedł mostek diodowy. Naprawione. Ale problem polega na tym że auto nie zapala, choć kręci. Widać jakieś bąble powietrza w przewodzie paliwowym po pewnym czasie ale przy kręceniu rozrusznikiem nie chce zapalić nawet...
Układ ładowania w ETZ jest bardzo prosty. Jest to zwykły alternator 9 diodowy, tylko ma osobno mostek prostowniczy, regulator i szczotki. Aby wszystko grało należycie to sprawdź mostek prostowniczy, wszystkie połączenia elektryczne (końcówki, wsuwki). Obstawiam, że masz założony chiński wirnik alternatora i się po prostu cuda dzieją. Odnośnie jego też...
Podstaw sprawdź kable masowe pomiędzy alternatorem a silnikiempotem silnik do nadwozia i akumulator nadwozie jeżeli są zaśniedziałe to odkręć i wyczyść lub wymień na nowe jeśli to nie pomoże to raczej leży mostek prostowniczy (diodowy) w alternatorze ale spradzenie i ewentualna wymiana raczej zleć elektrykowi
no niestety ta pompa to problem ale nie nalezy przesadzac z tymi kosztami , cemy części zamiennych do tego alternatora gwałtownie spadła.Regulator ze szczotkami kosztuje 55 zł mostek diodowy jakies 65 zł.wiec nie jest to duzo. Cały alternator to koszt ok. 400zł.
to np. jest nap 3 faz. które po przejściu przez mostek jest że tak określę połówki sin są przerzucone na górę tylko nap wyjściowe nie jest równe szczytom tylko większe wikipedia nie mówi dlaczego Dodano po 1 I_F=(c_x nΦ_δ)/(c_y n)=(c_x Φ_δ)/c_y =const. tego też nie ma a wynika z działania alternatora Dodano po 4 a np. jestem laikiem...
Jeśli jest to alternator 9-cio diodowy (sześć w mostku głównym i trzy pomocnicze), to najprawdopodobniej jest jedna (lub więcej) z diod pomocniczych uszkodzona.
Alternator zrobiony. Wymieniłem mostek diodowy i regulator. Wszystko wygląda że jest OK, poza jednym,a mianowicie na biegu jałowym prąd ładowania waha się między 14.3 a 14,4 V, po włączeniu świateł spada do ok 14-14,2V, dodatkowo włączam nawiew i znów spada (na najszybszym biegu - 4 -) spada do około 13,4V ale gdy zwiększę obroty do min 2000 prąd ładowania...
A skąd masz 9-cio diodowy jak zarówno w Espero jak i Lanosie są mostki 6-cio diodowe jakiego typu masz alternator typowy Delco Korea.P
Witam. Przerobiłem ze swojego starego alternatora 6 diodowego na 9 diodowy. Tzn dolutowałem mostek z 3 diód RL207 według schematu alternatora 9 siosowego. Wszystko podłączyłem i tu wyszła mi bryndza. Nie przekręcając zapłonu pali mi się lampka kontrolna a po włączeniu gaśnie. Zmierzyłem napięcie na D+ od alternatora i wynosi ponad 12V. Prosze o pomoc...
Każdy alternator w samochodzie też ma "trzy przewody" i odpowiedni do tego mostek prostowniczy 6 diodowy (wbudowany wew.). Wiatrak miałby większy sens przy współpracy z jakimś magazynem energii.
Alternator Bosch 70 A nie znam modelu, ale ma nietypowy i drogi mostek 8 diodowy (nowy mostek 160 zł). Napewno sprawdzał na akumulatorze, a na alternatorze nie widziałem. Diody na mostku wszystkie sprawdzone przed zalozeniem. Szkoda by bylo, jakby sie okazalo, ze pomimo wymiany mostka, alternator ma isc w kibel wraz z nowym mostkiem.
Podejrzewam, ze twoj alternator jest zgodny ze schematem, ktory ci podalem. Posle zdjecia mego alernatora i nowy schemat, i oznaczenia uzywane przez rozne firmy, aby mozna bylo zrozumiec jak dziala twoj alternator. Ale to za pare dni. Dodam tylko, ze ten żółty kabelek łączy dodatkowe diody D+ z regulatoram napiecia oraz podaje napiecie alternatora na...
W alternatorach Delco-Remy z dużą plastikową pokrywą osłaniającą regulator napięcia często padały mostki diodowe. Trzeba też sprawdzić połączenia na kablach akumulator - rozrusznik - alternator
Witam ! Może jeszcze ja dołożę coś od siebie odpowiadając na drugie pytanie kolegi. Nie ma uniwersalnych mostków ale wiele modeli nawet różnych marek pojazdów używa podobnego wyposażenia elektrycznego silnika. Na przykład :pompa paliwa,rozrusznik,alternator,czujniki,za... etc. Dlatego warto udać się do punktu zakupu wraz ze starym mostkiem w celu...
Skoro nawiniesz 36 zwojów zamiast 9 otrzymasz 4-krotnie wyższe napięcie, a że zmieniasz połączenie z trójkąta w gwiazdę, to wartość napięcia mnożysz przez √3, zatem finalnie uzyskasz 6,9-krotnie wyższe napięcie przemienne niż miał oryginał (międzyfazowe, czyli to podasz na 6 diodowy mostek prostowniczy). Skoro alternator miał w nominale 100 A (dla mocy...
Moc lutownicy oznacza ile ciepła jesteś w stanie dostarczyć do punktu lutowniczego. Większa moc przydaje się przy lutowaniu grubszych kabli, cynowaniu szerokich ścieżek, rozlutowywaniu elementów mocy zamontowanych na radiatorze. Zwykłą małą transformatorówką czy kolbą nie rozlutujesz raczej mostka diodowego alternatora samochodowego, z kolei dużą lutkolbą...
Witam! Mam problem z ładowaniem, wymieniłem mostek w alternatorze (6 diodowy) , ale dalej nie ładuje. Ze schematu wynika że nie ma w nim regulatora, a ładowaniem steruje ECU, czy też PCM. Czy mogę jakoś pominąć ECU i wpiąć regulator zewnętrzny , żeby go wykluczyć? altek ma B+ i dwupinową kostkę, jeden pin to +12V po stacyjce, a drugi to sterowanie z...
Alternatora naprawiałem 2 razy i 2 razy założyłem mostek diodowy z regulatorem napięcia taki sam jaki był zamontowany w moim alternatorze dobrany na podstawie nr na naklejce alternatora - ostatnio 3 lata temu. U mnie alternator (regulator) ma wtyczkę 2-pinową ale dochodzi do niego 1 przewód niebieski z białym paskiem. Problem z zapalającą się lampką...
Owszem : -dogrzewanie świec żarowych do ok.40st temp pracy silnika -w okresie zimowym jednocześnie dochodzi dmuchawa na 3-4 bieg plus tylna szyba To sa tylko przypuszczenia, nie wynik autopsji... W zasadzie, alternator do tego jest przewidziany. Nie to fakty. Ciągle miałem problem z alternatorem w Isuzu, leciał mostek diodowy i lub regulator . Aż dałem...
Nie rozpędziłeś go za mało?.Sprawdź jak jest podłączony i zasilany regulator .Porównaj stary mostek i nowy ,jego wyprowadzenia.Do sprawdzenia jeszcze sam stojan.Z jakiego powodu masz uszkodzony mostek diodowy,czy teraz po złożeniu kontrolka gaśnie?.
Witam. Mam problem z vectra B 1.7td a sprawa wyglada tak że ładowanie raz jest a raz nie. Cały alternator był robiony (izolator śrub mostka diodowego B+,uszczelniacz,łożysko 63032RS,łożysko specjalne 140989,przezwojenie stojana,regulator) naprawa wyniosła mnie 280zł a zadowolenia nie mam, Na alternatorze mam 14.4V dla pewności dałem jeszcze 1 kabel...
Jak w prosty sposób zweryfikować uzwojenie stojana alternatora Denso 104210-5710. Interesuje mnie sposób połączenia uzwojeń wewnątrz stojana (prawdopodobnie "podwójna gwiazda"). Na załączonym zdjęciu widok tego stojana. Mostek diodowy zwarty a pasuje upewnić się co do sprawności stojana.
I tu jest problem. Napisy z tabliczki są wytarte. widoczne tylko jest 40A chyba wydajność prądowa, poza tym nic. Alternator jest od wózka widłowego. Może zanim zaczne śledzić jaki chciałbym zorietować się ile może kosztować taki komplet mostek diodowy+ regulator porownam z cenami szrotowymi alternatorow.
Właśnie to znalazłem pod lewym deklem. Przyrywacz i przekaźnik, był jeszcze oddzielnie mostek diodowy, ale to chyba nie oryginalnie.
kompletny mostek wzbudzenia kosztuje 24 zł na Allegro wraz z całym tym plastikiem
Żeby dostać się do diod niestety lepiej jest wymontować cały alternator. Można próbować dostać się do niego po zdjęciu tylnego pasa. Alternator zawiera 9-diodowy mostek przylutowany do uzwojeń twornika. Bez odlutowania sprawdzenie diod nie jest możliwe. Diody jednej grupy powinny mieć bardzo zbliżoną rezystancję w kierunku przewodzenia. Uszkodzenia...
Witam wszystkich forumowiczów. Z moją Skodą Favorit nie było żadnych problemów, pewnego dnia próbuje ją odpalić i zgon, aku rozładowany tak, że ledwo klakson wyduszła dźwięk (swoją droga bardzo ciekawie to brzmiało :lol: ). Pomyślałem że może światła zostawiłem czy coś, lecz na następny dzień to samo. Odłączyłem jedną kleme na noc. Na następny dzień...
Pomiar napięcia ładowania. Ten mostek prostowniczy z linku jest do alternatora 9 diodowego. Zmierz napięcie pomiędzy dwoma przewodami niebieskimi na alternatorze. Jest na nich napięcie zmienne.
Najpierw sprawdź elektrycznie czy ten alternator jest z plusem na masę. Sprawdź opór wirnika na pierścieniach ślizgowych. Napisami na odlewach nie ma się co sugerować. Bez rozbierania alternatora można go przerobić na 9 diodowy. Potrzebny tylko mostek lub 3 diody. Z tyłu mamy łby śrub M4 są w plastikowych kwadratowych izolatorach i do nich trzega dolutować...
Kolego (at)andrzej20001 z stojana alternatora wychodzi 4 przewody- 2 + 2 wyjścia. Jak założyć 12 diodowy? Widziałeś ten alternator, lub naprawiłeś z 50 rocznie? quote="Rastko2015"]Łożysko od strony mostka siedziało dosyć twardo w obudowie[/quote nie rozbiera się go bez potrzeby, wirnik wyważony prima sort. Bardzo rzadko pada łożysko. Płytka arc6020...
Witam, Mam problem z alternatorem. Wymieniłem mostek(8 diodowy) regulator napięcia(2 piny) , wrzucam z powrotem do samochodu nie ładuje Sprawdzam 2 piny które idą do regulatora napięcia pokazuje 5.5-5.6 V czy tak powinno być? Prześledziłem schemat z Autodaty 2 piny do regulatora napięcia idą bezpośrednio z komputera (pin nr 19 i 72). natomiast w samochodzie...
Dzięki za odzew. Z brakiem kontrolki ładowania to miałem tylko problem zaraz po wymianie elementów alternatora tak samo ze wspomaganiem przy unieruchomionym silniku. Po trzecim odpaleniu auta problem sam ustąpił. Dzisiaj znów problem z brakiem ładowania po odpaleniu zimnego auta po tym samym czasie znów kontrolka dała o sobie znać i wszystko wróciło...
Jeden to stały prąd, drugi kontrolka, trzeci idzie z mostka diodowego. Jak chcesz to spojrzę w katalog, bo nie kojarzę dokładnie co gdzie. A - z mostka chyba S - 30 I - kontrolka, ale musiałbym to na stole podpiać i sprawdzić :)
Witam. Mam taki problem z alternatorem Mitsubishi w danym aucie. Klient mi przyniósł ze nie ładuje. Rozebrałem, mostek diodowy był spalony, szczotki przy końcu. To zmieniłem regulator że szczotkami, mostek i łożyska. Sprawdzam wiertarka, zapiąłem kontrolkę pod wejscie L regulatora, plus gruby i masę. Podczas kręcenia ładuje na ponad 14v. Kontrolka nie...
BOSCH 150 0 123 520 002 nc --> 14v 150A 021 903 025C http://images24.fotosik.pl/222/ae6bd2b81... Problemem tego alternatora okazała się jego nowoczesność. Układ uzwojenia otwarty nieskojarzony kojarzony w mostku. 12 diodowy mostek + 3 diody wzbudzenia, z uzwojenia wychodzi 6 drutów. Połączyłem uzwojenie w gwiazdę, wymontowałem całkowicie cały...
mostek diodowy alternator diodowy mostek alternator diodowy
jaskrawe kolory mocowanie amortyzatora czarny ekran instalacja system
zmywarka amica miernik wilgotności gleby
Długa instalacja Windows 7 - przyczyny i rozwiązania Renault Scenic 2: Sterowanie przy kierownicy - rezystancyjne czy cyfrowe?