http://obrazki.elektroda.net/11_12904516... To alternator motoroli , ale zdjęcia masz liche.P
co do tego akumulatora to moze byc regulator napiecia albo mostek diodowy u mnie tak bylo w vectrze i to byl mostek diodowy w alternatorze po prostu nie doladowuje akumulatora
Uszkodzone sprzęgło alternatora najpewniej. Często pada sam alternator tj mostek diodowy. Vaccum pompa na alternatorze stąd twardy pedał. Pamiętaj aby zawsze podać silnik tutaj 2.0crdi.
350-500W kolba da rade.
Częstą awarią tych alternatorów jest mostek diodowy. Więc do sprawdzenia po kolei szczotki, wirnik i cała reszta.
Zbyt to komplikujesz, wstaw probówkę do styku D+ przy alternatorze i jej drugi koniec do prądy (b+). Musi się świecić jasno jeśli nie - masz przyczynę. Podpowiem tylko, że problem będzie u ciebie typowy - luźne śruby mostka diodowego, trzeba rozebrać alternator, dokręcić śruby mostka, zabezpieczyć klejem przed odkręceniem i powinno być ok.
https://as-pl.com/p/A0234PR Wprawdzie po zdjęciu jest coś innego, ale jest to samo. W twoim alternatorze zapewne padł mostek diodowy oznaczenie arc1002.
Faza z mostka diodowego dla jasności.
I ja tak robię. Ale często też na środku gwazdy jest jedna dioda, zresztą widziałeś mostki z siedmioma diodami.
Wymień mostek diodowy alternatora na arc6020 i bd dobrze.
przeważnie przyczyną palenia się mostków prostowniczych w alternatorach jest wadliwy akumulator Bzdura. bardzo pouczający i pomocny post
W moim przypadku pomogła wymiana mostka diodowego alternatora.
Wiele razy już o tym było. Nie uruchamia się silnika z alternatorem bez akumulatora. Postępując wbrew tej regule ryzykujesz uszkodzenie: mostka diodowego w alternatorze, regulatora napięcia, oraz innych urządzeń elektronicznych na pokładzie pojazdu. Z opisu wynika że możesz mieć uszkodzony mostek diodowy w alternatorze. Bez podstawowej wiedzy z elektrotechniki...
Używane alternator jest uszkodzony (bardzo często w tym silniku pada - trzeba wymienić mostek diodowy o nr arc2020) oraz cały czas grzeją świece żarowe - stąd siada napięcie podczas pracy.
Tak, alternator jest chłodzony wodą, mostek 8 diodowy
Wykonujesz 12 pomiarów i już wiesz conieco o mostku.
witam obstawiam alternator mostek diodowy w alternatorze ja to tak nazywam radiator niewazne albo masz zwarcie w stojanie rozbiesz alter i pobadaj go w srodku co i jak pozdro
Uszkodzony mostek diodowy w alternatorze
Dzisiaj w końcu, po dłuższych poszukiwaniach, dostałem mostek 8-diodowy do mojego alternatora. Nie będę robił reklamy ani antyreklamy konkretnym producentom mostków, ale trzeba jednak uważać, bo sporo mostków opisanych jako 8-diodowe w rzeczywistości są mostkami 6-diodowymi. Na trzy mostki jakie sprawdzałem dwa były 6-diodowe. Wszystkie oczywiście konkretnie...
Tu masz jak sprawdzisz diody w alternatorze na filmiku jest mostek 6 diodowy u ciebie będzie 9 diod ale zasada sprawdzania taka sama , może ci to pomoże pozdrawiam . https://youtu.be/UlavAPK_Wgo
Moc lutownicy oznacza ile ciepła jesteś w stanie dostarczyć do punktu lutowniczego. Większa moc przydaje się przy lutowaniu grubszych kabli, cynowaniu szerokich ścieżek, rozlutowywaniu elementów mocy zamontowanych na radiatorze. Zwykłą małą transformatorówką czy kolbą nie rozlutujesz raczej mostka diodowego alternatora samochodowego, z kolei dużą lutkolbą...
po swietach do wykrece i sprawdze szczotki i sprawdze mostek diodowy.
regulator napiecia sie wysypal, a jezeli nie on to mostek diodowy w alternatorze.
Mostek diodowy .!
Nie jest inteligentny. Ma byc 14,2V . Mostek obowiązkówo do zmiany na 12 diodowy
Ale chodzi o tą płytkę z diodami oznaczona 214? To nie jest mostek prostowniczy tylko realizacja jakiejś logiki - trzeba by prześledzić co jest z czym połączone. To gdzieś kręci się koło sygnalizacji błędów, alarmu-buczka, sygnalizacji alternatora czy ciśnienia oleju ale trzeba by dokładnie przemyśleć co dają te diody.
Witam,za 120a mostek zastosowałem 150a i wszystko działa prawidłowo.
Przeważnie każdy alternator ma wyjście do obrotomierza, jest ono oznaczone literką W, a jeśli niema to musisz się wpiąć w mostek diodowy w alternatorze. Jeśli podepniesz przez opornik i za opornikiem dioda zenera 5.1V to wszystko powinno być ok!
W isuzu były montowane 100 A alternatory Hitachi Bardzo awaryjne. Najczęściej padały mostki diodowe ale zamienniki były bardzo słabe jakości lub regulatory napięcia (elektronika).
sprawdz w alternatorze mostek diodowy wzbudzenia
Dzięki za odzew. Z brakiem kontrolki ładowania to miałem tylko problem zaraz po wymianie elementów alternatora tak samo ze wspomaganiem przy unieruchomionym silniku. Po trzecim odpaleniu auta problem sam ustąpił. Dzisiaj znów problem z brakiem ładowania po odpaleniu zimnego auta po tym samym czasie znów kontrolka dała o sobie znać i wszystko wróciło...
Ford Focus 2006r Alternator 3M5T-10300-VC Denso 104210-3762 120A Wymieniony został mostek diodowy i regulator. Mostek oryginalny miał 6 diod, założony został 12 diodowy. Taki był dostępny. Znajomy powiedział mi że wkładał już taki mostek i wszystko było ok. Teraz jest taki problem ze na obrotach jałowych Alternator nie wyrabia. Po załączeniu wszystkich...
Nie jestem całkowicie pewny, ale wydaje mi się, ze ten alternator nie ma (-) na obudowie, jak wszystkie. Są za to dwie masywne śruby i można sobie dobrać polaryzacje zależnie od typu maszyny. Sprawdź Kolego czy któryś mostek diodowy łączy się z obudową.
Zasilanie regulatora z mostka diodowego.
Najlepsza rada - kup sprawny alternator. Podłączenia mostka trójfazowego pod uzwojenie nikt Ci z osobna nie będzie tłumaczył, tym bardziej że w sieci bez problemu znajdziesz schemat wewnętrzny typowego alternatora. Wirnik sprawny ?
Może masz walnięty mostek diodowy. Napisz jaki to alternator czy ten stary z 6 zaciskami czy ten nowszy z diodami wzbudzenia i regulatorem w środku
Witam kolegów , chciałbym zapytać czysto teoretycznie bo jak wiadomo wszyscy budujemy prądnice 3 fazowe ale czy ma sens budowanie prądnicy 4 fazowej bo np. tak pasuje z nabytego stojana i wirnika z magnesami wiadomo że potem to wszystko musi zostać symetrycznie obciążone lub podane na mostek prostowniczy . Spotkałem sie z alternatorem samochodowym który...
Stary plonez, albo duży fiat, ważne, żeby regulator był do 6, a nie 9 diodowego mostka
W alternatorze do sprawdzenia szczotki i uzwojenie wzbudzenia. Jeśli wzbudzenie ciągnie prąd a alternator nie generuje energii to uzwojenie stojana i mostek diodowy. Do amperomierza mogą być podłączone dodatkowe przewody, do odbiorników w instalacji. Zależnie po której stronie amperomierza będą podłączone, wskazania będą inne. Po stronie akumulatora...
Jeden to stały prąd, drugi kontrolka, trzeci idzie z mostka diodowego. Jak chcesz to spojrzę w katalog, bo nie kojarzę dokładnie co gdzie. A - z mostka chyba S - 30 I - kontrolka, ale musiałbym to na stole podpiać i sprawdzić :)
Podstaw sprawdź kable masowe pomiędzy alternatorem a silnikiempotem silnik do nadwozia i akumulator nadwozie jeżeli są zaśniedziałe to odkręć i wyczyść lub wymień na nowe jeśli to nie pomoże to raczej leży mostek prostowniczy (diodowy) w alternatorze ale spradzenie i ewentualna wymiana raczej zleć elektrykowi
Alternator masz uszkodzony. Najczęściej pada mostek diodowy 100 A lub regulator napięcia.Ale ja postawiłbym raczej na mostek bo to bardzo częsta usterka w tych silnikach. Alternator Hitachi.
Po wyjęciu regulatora alternator już nie pobiera prądu? , jeśli tak to regulator do kosza jeśli inaczej to mostek diodowy.
Może zła rada ale cena podzespołów do wymiany to koszmar ostatnio robiłem taki : regulator ,mostek diodowy ,stojan koszt coś ok 300 zł a goście kupili nówkę za 250 zł i jak tu naprawiać?
Po pierwsze masa alternatora na brązowym kablu musi być podłączona. Po drugie trzeba sprawdzić mostek diodowy.
Każdy alternator posiada mostek diodowy. Na tym opiera się zasada przekształcania napięcia zmiennego na napięcie stałe.
Podłączenie regulatora do instalacji i alternatora zależy od typu alternatora (czy to jest alternator 9-diodowy czy 6-diodowy) na obrazku nie widać typu. Podłączenie dla 9-diodowego jest omówione przez kolegę "jjanusz" a 6-diodowy tzw obcowzbudny podłącza się powiedzmy jak przedstawił to kolega "wiper 555". Żeby wiedzieć z jakim alternatorem można go...
Moja dodatkowa sugestia. Starsze alternatory czyli 6-cio diodowe, te od nysy czy żuka mają wieksze i szersze kolo pasowe. Poza tym nic nie stoi na przeszkodzie aby przerobić taki alternator na 9-cio diodowy wystarczy dołożyc mostek.
Czyli zamieniłeś plus z minusem i masz teraz mostek diodowy do wymiany.
W tych alternatorach/jeżeli jest japoniec/ wymienia się mostek diodowy i regulator.
Trzeba rozebrać alternator, odlutować mostek diodowy od stojana, sprawdzić wszystkie diody żarówką 21W, pomiar miernikiem jest niewiarygodny, sprawdzić uzwojenia stojana i wirnika, ma być przejście i brak zwarcia do masy. Do sprawdzenia klasycznego regulatora napięcia potrzebny jest regulowany zasilacz, do takiego jak Twój specjalny sprzęt diagnostyczny
Już tak kiedyś polałem po pompie gorącą wodą, która pciekła na alternator i uszkodziła mostek diodowy.
A skąd masz 9-cio diodowy jak zarówno w Espero jak i Lanosie są mostki 6-cio diodowe jakiego typu masz alternator typowy Delco Korea.P
Skoro nawiniesz 36 zwojów zamiast 9 otrzymasz 4-krotnie wyższe napięcie, a że zmieniasz połączenie z trójkąta w gwiazdę, to wartość napięcia mnożysz przez √3, zatem finalnie uzyskasz 6,9-krotnie wyższe napięcie przemienne niż miał oryginał (międzyfazowe, czyli to podasz na 6 diodowy mostek prostowniczy). Skoro alternator miał w nominale 100 A (dla mocy...
Żeby podłączyć ten regulator obie szczotki muszą być odizolowane od masy, w fiacie 125p jedna szczotka ma masę na śrubce, którą jest przykręcony szczotkotrzymacz i alternator powinien mieć 9 diod. Mostek wzbudzania można dołożyć jeżeli masz alternator 6 diodowy. Żółty przewód to D+ zasilanie z mostka, dodatkowo podłączony do jednej szczotki i kontrolki...
Mam problem z powyższym alternatorem. Wymieniłem mostek diodowy oraz regulator i szczotki i dalej to samo. Ładowanie na postoju 13,25V a jak włącze swiatła i klimę 13,12V. Co może być jeszcze nie tak.
Mostek prostowniczy podpasowałem z innego alternatora też 6 diodowy i dalej ładowanie jest ale kontrolka świeci a jestem 100%pewien że mostek dobry bo alternator był sprawny tyle że cały czas ta kontrolka świeci i sie rozjaśnia po zwiększeniu obrotów szkoda kasy wydawać na coś co może być dobre.
Raczej poleciały tylko diody w alternatorze. Mostek jest kompletny, wymieniasz cały i nic do niego nie dokładasz. Mostek jest 6 diodowy, 3 diody z anodą na obudowie i trzy z katodą na obudowie. Jak widać diody są osadzone na dwóch półpierścieniach. Każdy półpierścień ma diody tylko tego samego rodzaju, półpierścienie są od siebie odizolowane. Jak rozpoznać...
Podejrzewam, ze twoj alternator jest zgodny ze schematem, ktory ci podalem. Posle zdjecia mego alernatora i nowy schemat, i oznaczenia uzywane przez rozne firmy, aby mozna bylo zrozumiec jak dziala twoj alternator. Ale to za pare dni. Dodam tylko, ze ten żółty kabelek łączy dodatkowe diody D+ z regulatoram napiecia oraz podaje napiecie alternatora na...
A dlaczego nie sprawdziłeś mostka diodowego i regulatora jak miałeś wszystko rozebrane.Czy sprawdziłeś oporność wirnika?Jak wpadła nakrętka to mogła coś zewrzeć ,a nie tylko urwać.
Witam. Wymieniłem już regulator napięcia alternatora, za który dałem 19zł, rzekomo taki sam siedzi również w starszych bmw, audi, corsach, vw golfach i polo. Po wymianie na wolnych obrotach (950obr)żaróweczka 1.2W się delikatnie rzarzy a przy obrotach powyżej 1100 miga cały czas, więc teraz już wiem, że wina nie leżała w regulatorze napięcia, a leży...
Alternator Bosch 70 A nie znam modelu, ale ma nietypowy i drogi mostek 8 diodowy (nowy mostek 160 zł). Napewno sprawdzał na akumulatorze, a na alternatorze nie widziałem. Diody na mostku wszystkie sprawdzone przed zalozeniem. Szkoda by bylo, jakby sie okazalo, ze pomimo wymiany mostka, alternator ma isc w kibel wraz z nowym mostkiem.
Witam. Mam małe pytanko. Posiadam maszynową przetwornicę 50Hz na 300Hz. Prądnica synchroniczna wzbudzana jest poprzez mostek diodowy z alternatora (na wspólnym wirniku) a alternator wzbudzany z układu elektronicznego. Problem pojawia się jak maszyna się zagrzeje i wtedy spada napięcie wyjściowe. Płytka elektroniki wymieniona na nową, napięcie wzbudzenia...
W alternatorach Delco-Remy z dużą plastikową pokrywą osłaniającą regulator napięcia często padały mostki diodowe. Trzeba też sprawdzić połączenia na kablach akumulator - rozrusznik - alternator
no niestety ta pompa to problem ale nie nalezy przesadzac z tymi kosztami , cemy części zamiennych do tego alternatora gwałtownie spadła.Regulator ze szczotkami kosztuje 55 zł mostek diodowy jakies 65 zł.wiec nie jest to duzo. Cały alternator to koszt ok. 400zł.
Omawiany alternator: Numery na naklejce alternatora: 12V100A 897150-2011 LR1100-501B 68L Wtyk 2 piniowy (LR). Alternator ten pochodzi z auta Opel Vectra B 1.7TD silnik ISUZU '96r + klimatyzacja. Dodano po 1 Zaciski na stojan miałem przykręcane śrubkami. 8 diodowy mostek.
Znalazłem stary mostek, który wymieniałem wcześniej. Jest on 6 diodowy. trzy diody u góry i trzy na dole.
Witam. Przerobiłem ze swojego starego alternatora 6 diodowego na 9 diodowy. Tzn dolutowałem mostek z 3 diód RL207 według schematu alternatora 9 siosowego. Wszystko podłączyłem i tu wyszła mi bryndza. Nie przekręcając zapłonu pali mi się lampka kontrolna a po włączeniu gaśnie. Zmierzyłem napięcie na D+ od alternatora i wynosi ponad 12V. Prosze o pomoc...
Nie można dla tego, że rozrusznik (a właściwie jego silnik) jest silnikiem komutatorowym prądu stałego (jeżeli jest wyposażony w magnes trwały na stojanie, a tak często jest). Ponadto układ prostowniczy alternatora to mostek diodowy 6-cio pulsowy, w konsekwencji przyłączenie napięcia przemiennego doprowadzi do zniszczenia mostka w alternatorze, a rozrusznik...
Alternator półroczny już nie jest nowy .Do wymiany mostek diodowy plus regulator .Nie wiem czy masz układ z przekażnikiem( zależy od roku produkcji).
I tu jest problem. Napisy z tabliczki są wytarte. widoczne tylko jest 40A chyba wydajność prądowa, poza tym nic. Alternator jest od wózka widłowego. Może zanim zaczne śledzić jaki chciałbym zorietować się ile może kosztować taki komplet mostek diodowy+ regulator porownam z cenami szrotowymi alternatorow.
Przyczyna może być różna miedzy innymi; szczotki alternatora do wymiany, regulator napięcia,mostek diodowy(spalona któraś z diod),może przewody gdzieś sie rozłączyły. Po pierwsze zobacz czy alternator wytwarza prąd ,podłącz miernik i zobacz napięcie jakie wykaże,dopiero dalej szukaj w alternatorze lub przewodach elektrycznych instalacji ładowania.
Jak podłączysz próbówkę do cieńkiego kabelka ale odłacz go od altka,i będzie kontrolka to wyjmikj alternator i zmień płytkę i regler w kpl od razuhttp://allegro.pl/alternator-opel-re... np. ,koszty nie są kosmiczne a ew.nerwy i robota 2x.Płytke posmaruj pastą silikonową od spodu.Alternator Delco Remy?
Po krótce: Marka-Ford mondeo mk1 1.8td 96r. Alternator Motorcraft Problem: Ładuje ale dopiero pow 2000 obr./min. Wymienione części na fabrycznie nowe: Szczotkotrzymacz, regulator napięcia, rolki ślizgowe,płytka diodowa(prostownicza) Wydane 150zł i nie wiem ile to już popołudni w garażu. Poradźcie co dalej, co i w jaki sposób sprawdzić, jak sprawdzić...
Nie rozpędziłeś go za mało?.Sprawdź jak jest podłączony i zasilany regulator .Porównaj stary mostek i nowy ,jego wyprowadzenia.Do sprawdzenia jeszcze sam stojan.Z jakiego powodu masz uszkodzony mostek diodowy,czy teraz po złożeniu kontrolka gaśnie?.
Tak, pompa paliwowa jest w baku. Co do regulator napiecie, to wydaj mi sie ze, alternator przeladowuje. Prosze sprawdzic mostki diodowe!
Jak w prosty sposób zweryfikować uzwojenie stojana alternatora Denso 104210-5710. Interesuje mnie sposób połączenia uzwojeń wewnątrz stojana (prawdopodobnie "podwójna gwiazda"). Na załączonym zdjęciu widok tego stojana. Mostek diodowy zwarty a pasuje upewnić się co do sprawności stojana.
Aha czyli alternator do wymiany... Bo ja myślałem że może mostek diodowy padł.
Witam! Mam problem z ładowaniem, wymieniłem mostek w alternatorze (6 diodowy) , ale dalej nie ładuje. Ze schematu wynika że nie ma w nim regulatora, a ładowaniem steruje ECU, czy też PCM. Czy mogę jakoś pominąć ECU i wpiąć regulator zewnętrzny , żeby go wykluczyć? altek ma B+ i dwupinową kostkę, jeden pin to +12V po stacyjce, a drugi to sterowanie z...
Właśnie to znalazłem pod lewym deklem. Przyrywacz i przekaźnik, był jeszcze oddzielnie mostek diodowy, ale to chyba nie oryginalnie.
Każdy alternator w samochodzie też ma "trzy przewody" i odpowiedni do tego mostek prostowniczy 6 diodowy (wbudowany wew.). Wiatrak miałby większy sens przy współpracy z jakimś magazynem energii.
Chrobotanie i piski są z przedniego łożyska alternatora. Temperatura- walnięty czujnik w chłodnicy i wentylatory chodzą bez przerwy. Dodano po 11 Nie jestem pewien ale pasek jest napinany alternatorem (jak w Toyocie). Nie zazdroszczę wyciągania alternatora bo wahacze nie puszczą i trzeba od spodu rozbierać alternator i wyciągnąć w częściach. W 8 diodowym...
Układ ładowania w ETZ jest bardzo prosty. Jest to zwykły alternator 9 diodowy, tylko ma osobno mostek prostowniczy, regulator i szczotki. Aby wszystko grało należycie to sprawdź mostek prostowniczy, wszystkie połączenia elektryczne (końcówki, wsuwki). Obstawiam, że masz założony chiński wirnik alternatora i się po prostu cuda dzieją. Odnośnie jego też...
Witam ! Może jeszcze ja dołożę coś od siebie odpowiadając na drugie pytanie kolegi. Nie ma uniwersalnych mostków ale wiele modeli nawet różnych marek pojazdów używa podobnego wyposażenia elektrycznego silnika. Na przykład :pompa paliwa,rozrusznik,alternator,czujniki,za... etc. Dlatego warto udać się do punktu zakupu wraz ze starym mostkiem w celu...
Akumulator 12V naładowany do 20V? Już w okolicach 2,5V na celę, zaczyna się silne gazowanie akumulatora i wzrost jego temperatury. Akumulatory nie są prawdopodobnie ładowane w ogóle, wzrost napięcia do 40V zagotowałby je natychmiast, paląc przy okazji sam alternator i wszystkie włączone żarówki. Więc najprawdopodobniej upalony jest albo przewód B+ do...
Na wstępie witam serdecznie.Mam problem z ładowaniem w astrze 1.6 benzyna 94rok.Sprawdziłem ładowanie okazało się że jest prawie 17volt więc zdemontowałem alternator sprawdziłem mostek diodowy jest ok.uzwojenie i wirnik również.Zmieniłem regulator napiecia i po wymianie przestał wogóle ładować.Czy jest to nadal wina regulatora czy może być jakaś jeszcze...
kompletny mostek wzbudzenia kosztuje 24 zł na Allegro wraz z całym tym plastikiem
Witam posiadam opla astrę II 1.8 16v komfort 99r i problem polega na tym iż ładuje nadmiernie akumulator 16,5 v wymieniłem w alternatorze regulator napięcia +mostek diodowy i nadal jest to samo co może być przyczyna pozdrawiam.
Pomiar napięcia ładowania. Ten mostek prostowniczy z linku jest do alternatora 9 diodowego. Zmierz napięcie pomiędzy dwoma przewodami niebieskimi na alternatorze. Jest na nich napięcie zmienne.
Alternatora naprawiałem 2 razy i 2 razy założyłem mostek diodowy z regulatorem napięcia taki sam jaki był zamontowany w moim alternatorze dobrany na podstawie nr na naklejce alternatora - ostatnio 3 lata temu. U mnie alternator (regulator) ma wtyczkę 2-pinową ale dochodzi do niego 1 przewód niebieski z białym paskiem. Problem z zapalającą się lampką...
Mam problem z Renault Espace 1,9DCI 120KM 2003r. Po odłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora w alternatorze "chłodzonym cieczą" poszedł mostek diodowy. Naprawione. Ale problem polega na tym że auto nie zapala, choć kręci. Widać jakieś bąble powietrza w przewodzie paliwowym po pewnym czasie ale przy kręceniu rozrusznikiem nie chce zapalić nawet...
Ja na twoim zdjęciu widzę że masz dziewięcio diodowy , tzn . 6 dużych , i 3 małe od wzbudzenia .
Jacek 79 to diesel i altern mase napewno ma Skoro elektryk wymienil regulator no to zostaje uzwojenie albo diody To jest alter HITACHI i na ogol to wlasnie uzwojenie leci a przy okazji mostek diodowy Ale w tym wypadku dopuki alternator nie jest wyciagniety to mozna gdybac Pozdrawiam
to np. jest nap 3 faz. które po przejściu przez mostek jest że tak określę połówki sin są przerzucone na górę tylko nap wyjściowe nie jest równe szczytom tylko większe wikipedia nie mówi dlaczego Dodano po 1 I_F=(c_x nΦ_δ)/(c_y n)=(c_x Φ_δ)/c_y =const. tego też nie ma a wynika z działania alternatora Dodano po 4 a np. jestem laikiem...
Kolego (at)andrzej20001 z stojana alternatora wychodzi 4 przewody- 2 + 2 wyjścia. Jak założyć 12 diodowy? Widziałeś ten alternator, lub naprawiłeś z 50 rocznie? quote="Rastko2015"]Łożysko od strony mostka siedziało dosyć twardo w obudowie[/quote nie rozbiera się go bez potrzeby, wirnik wyważony prima sort. Bardzo rzadko pada łożysko. Płytka arc6020...
Żadna MASA , mostek diodowy , tylko który, dodatni czy ujemny? Zmierzyć po odpięciu przewodu do akumulatora.
BOSCH 150 0 123 520 002 nc --> 14v 150A 021 903 025C http://images24.fotosik.pl/222/ae6bd2b81... Problemem tego alternatora okazała się jego nowoczesność. Układ uzwojenia otwarty nieskojarzony kojarzony w mostku. 12 diodowy mostek + 3 diody wzbudzenia, z uzwojenia wychodzi 6 drutów. Połączyłem uzwojenie w gwiazdę, wymontowałem całkowicie cały...
Masa silnika jest OK - sprawdzałem podczas pracy napięcie między silnikiem a plusem akumulatora i różniło się o 0,2V w porównaniu z napięciem między biegunami akumulatora. Bardzo byłby mi pomocny opis sygnałów na złaczu regulatora, ale jak do tej pory nie udało mi się dotrzeć do takich danych. Oryginalnie w tym modelu forda były montowane dwa typy 90.amperowych...
http://lmgtfy.com/?q=przer%C3%B3bka+alte... Dodatkowo google "alternator 9 diodowy". Klikasz na grafiki i oglądasz obrazki. Masz ładnie narysowane gdzie trzeba dołożyć trzy diody(nie trzeba kupować nowego mostka, tylko rozbudować istniejący), i jak w tej konfiguracji włączyć lampkę kontrolną i jaki regulator zastosować (regulatory do...
A tak sobie byślę, zupełnie teoretycznie: co by było jakby ten układ stratny przerobić na bezstratny ? Koncepcja taka: To co wychodzi z alternatora dać na mostek diodowy. Bez obciążenia otrzymamy pewnie coś między 20 a 100V DC w zależności od obrotów. Dalej z tego DC przetwornica "w dół" do akumulatora. Miało by to sens, czy coś pominąłem ? Wada oczywista...
alternator mostek diodowy diodowy mostek alternator diodowy
wejście cyfrowe wzmacniacz spawarka napiąć sterowanie spawarki
słuchawki sportowe słuchawki sportowe
Problem z otwieraniem tylnej prawej szyby po zablokowaniu samochodu Wyłączanie blokady rodzicielskiej w Volkswagen Golf 7