Sygnał musisz wziąć ze środka gwiazdy uzwojenia, czyli z punktu połączenia trzech uzwojeń. Raczej na pewno nie! Sygnał W, bo tak się on zowie, to nie środek gwiazdy, a wyprowadzona jedna faza. http://obrazki.elektroda.pl/7021068700_1...
Myślałem, że ta wsuwka jest do podłączenia obrotomierza.
Tam sygnał idzie ze sterownia skrzyni Też tak myślę, i potrzebuję schematu żeby sprawdzić czy sterownik ma sygnał z czujników i z alternatora a następnie czy wysyła do obrotomierza impuls. Obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Skrzynia i podnośnik wymagają sygnału ale właśnie z alternatora. Dodaję schemat.
W dieslu obrotomierz podłącza się do alternatora do zacisku "W"
Zacznij od alternatora, sprawdź czy wszystkie przewody są tam gdzie ich miejsce. Obrotomierz otrzymuje z tamtąd sygnał (napięcie zmienne).
S- stan naładowania akumulatora, pomiar N- wyjście obrotomierza
Prosze, to jest schemat.
tu masz moze pomoze sygnal do obrotomierza idzie z alternatora
Obrotomierz dziala po "W" a wzbudzanie jest po stacyjce. Działają lampy robocze i drogowe na zapłonie??
Wyciągnij zestaw wskaźników, prześledź drogę dla sygnału obrotów od wejścia na zestaw (pomierz ostrożnie wartości napięć) poprzez elementy, sprawdź całość ścieżek i elementów, spaleniznę, swąd, zmianę barwy. Gdybyś znalazł gdzieś schemat (albo zdejmij z natury), to już połowa sukcesu.
W - sygnał obrotomierza B+ - kabel prądowy, stały, do rozrusznika D+ - kontrolka, do żarówki, zamyka obwód do kabla prądowego po zapłonie.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... google Jest tego sporo na form. Wystarczy poszukać. Do alternatora podpina się tylko obrotomierze do diesla. Musisz mieć specjalne wyjście W w alternatorze.
witam wszystkich !! mam mały problem, ktorego nie wiem jak rozwiazać. Posiadam mercedesa 124 2.0 D który nie ma obrotomierza, kupiłem obrotomierz, ktorego chciałbym podłaczyć do alternatora, ale nie wiem jak wyprowadzić odpowiedni przewód z alternatora, który po podłączeniu do obrotomierza bedzie wskazywał dobre obroty silnika. Oryginalnie tan alternator...
po co ci schemat,obrotomierz dostaje sygnał z alternatora jednym przewodem.
6 pin z sterownika silnika idzie na licznik pin 11. Syganał idzie z czujnika wału, nie z alternatora. Schemat passata jest na elektrodzie, w dziale download
kojot999 - jest śrubka z tyłu alternatora z oznaczeniem - W - i to jest do obrotomierza ale szukam schematu jakiegoś dzielnika i to musi zadziałać . pozdrawiam
ale nie powinien się zerować zegar, czy "skakać" wskazówki prędkościomierza i obrotomierza. No więc nad tym się skup - skąd ma zasilanie deska...
Kolego ten styk zostawiasz ,jest to wyjście obrotomierza.
Na pewno się da podłaczając go pod alternator jak w dieslu, ale czy jest sens jak lepiej do silnika benzynowego zastosować obrotomierz który zlicza impulsy z cekwi zapłonowej. Schematy są na Elektrodzie. Poniżej zamieszczam schemat obrotomierza wykorzystujący sygnał "W" z alternatora. --------------- Pozdrawiam Rysiek
Temat stary ale nigdzie nie ma odpowiedzi. Czarna kostka, pin 6, kabel zielono-żółty do alternatora pod W
Daj vin, może jakiś schemat odkopię.
M-6 na plastiku + z akumulatora, M-4 -kontrolka, W- wyjście na obrotomierz ale Tobie nie potrzebny.P
Witam.Potrzebuje na gwałt schematu elektryki do megane 1.4 16v 2001r,najlepiej dotyczącego obrotomierza.A może ktoś z was wie: skąd jest zasilany obrotomierz?Z alternatora nie,więc skąd?
oto schemat podłączenia jaki zaleca producent obrotomierza
Przedstawiam schemat obrotomierza do diesla biorącego sygnał z uzwojenia alternatora, jako prądnicy prądu zmiennego, w której częstotliwośc zależna jest od obrotów silnika. Rozwiązanie stosowane przez producentów samochodów.
Ale dając impulsy na ten przewód przy alternatorze który nie jest podłączony obrotomierz zaczyna podskakiwać a przecież były wersje że czytał z alternatora obroty(mam jeden taki schemat). Czy źle myślę ?
W z alternatora, + czy - opisane na odwrocie tarczy obrotomierza i chodzi.
Jak się otrzymuje takie informacje: " Czarny masa/31, czerwony szczotka górna pod triodę, niebieski do śruby wystającej z szczotkotrzymacza- z informacji jakie udało mi się uzyskać śruba ta to sensor akumulatora." Lampa elektronowa w alternatorze do tego "sensor akumulatora" kosmiczne bzdury i tyle. Ten czarodziejski zaciska to czujnik obrotomierza...
potrzebuje cały schemat a wszczegulnosci chodzi mi który styk w kostce jest odpowiedzialny za co kostka dwu pinowa i czy do tego alternatora można podłączyc obrotomierz z alternatora cztero pinowego i najlepiej jak to zamienic z cztero pinowegona dwu pinowego
Ale o co dokładnie chodzi ?, nie działa obrotomierz ? Do obrotomierza dochodzi +12V za stacyjką, masa i sygnał W z alternatora. Opisz dokładniej w czym problem - coś się może wymyśli.
Dzień dobry, mam problem z naprawą obrotomierza w ciągniku ursus 4502 to jest ciągnik z 2003 roku z elektronicznym obrotomierzem. On obroty prawdopodobnie bierze z alternatora ale wskazówka totalnie nawet nie drgnie. Czy mógłby ktoś podpowiedzieć ewentualnie podesłać schemat instalacji jak to naprawić ? Podsylam zdjęcie pulpitu pozdrawiam. https://obrazki.elektroda.pl/6766225900_...
D+ - Kontrolka na desce rozdzielczej W - Obrotomierz B+ - Akumulator (gruby przewód pod nakrętkę)
Witam panowie chciałbym zbudować obrotomierz analogowy do silnika diesla o instalacji 24v, gdzie sygnał byłby brany z alternatora. Jako część mechaniczną chcę zastosować obrotomierz od poloneza caro plus ,mam na myśli wskazówkę z cewkami poruszającymi. Panowie podpowiedzcie jak przerobić częstotliwości z alternatora na napięcie poruszające wskazówką,...
Nie mając schematu,podłączyłem wczoraj alternator bezpośrednio z obrotomierzem(brakprzewodu ze styku W do wtyki na przedniej ścianie samochodu). Podłączyłem równolegle do istniejącej instalacji do wtyczki do obrotomierza. Na wolnych obrotach wskazania wynoszą ok 2000. Wskazówka obrotomierza reaguje na pedał gazu. CZy ktoś z kolegów robił coś podobnego...
-----> szaro Obrotomierz nie będzie działał (diesel nie ma cewki skąd brane są impulsy a obrotościomierz bierze sygnał ze specjalnego wyjścia z alternatora).
mam problem z obrotomierzem potrzebuje schematu na którym będzie pokazane połączenie od alternatora do deski rozdzielczej rok produkcji auta92 pojemność 1.8 diesel.Dzięki
Jest tam też jakiś niebieski, który też by się przydało wiedzieć dokąd on dokładnie wchodzi. Ten niebieski to W obrotomierz na zegary.
Witam, problem jak w nagłówku, świecą się kontrolki ładowania i płynu hamulcowego, nie działa obrotomierz, brak ładowania (U=12,3V po uruchomieniu). Patrzyłem na schemat i w obwodzie z alternatorem jest przekaźnik k79, czy może to być np. wina tego przekaźnika, czy na 100% alternator? Ze schematu wynika, że obwód obrotomierza jest bezpośrednio wpięty...
Bardzo dziękuję wszystkim za wskazówki, będę walczył, czy mimo wszystko ktoś mógłby się podzielić schematem do tego modelu ? z tego co widzę to będzie więcej kwiatków w tym staruszku a schemat byłby błogosławieństwem. Pozdrwiam
Witam. W moim mondku !,8 TD obrotomierz bierze sygnał z alternatora przewód ma kolor biały.Jak masz dwa przewody do alternatora to nie masz z alternatora a jak trzy to pewnie będzie jak u mnie z alternatora.
Najszybciej znajdziesz go przy alternatorze cienki przewód przeważnie jest to niebieski lub fioletowy podłączony do zacisku D+. Czasem jest 2 ciekie i aby je oróżnić który to jest to zmierz na nim napięcie po zapaleniu auta D+ ma powyżej napięcia ładowania a na obrotomierz około 6-7V.
Ten obrotomierz będzie działał tylko wtedy jak podłączysz go pod alternator mający wyjście do obrotomierza. Pozdrawiam.
Impulsy na obrotomierz idą z alternatora chyba bezpośrednio,nie jestem pewien.
Są dwa rodzaje mostków gdyby była zrzucona pokrywa i zdjęcie wtedy wszystko byłoby jasne ,bo to wyjście na obrotomierz. Tak na zielonym ma być kontrolka.P
Pomiar napiecia przemiennego. Tam masz bezpośrednio fazę z uzwojenia. Obrotomierz musi być dopasowany do sygnału. Na schemacie alternator G1 , przewód obrotów W. D+ kontrolka. Plus B+ do rozrusznika M1 sruba 30
Prędkościomierz benzyniaka przy częstotliwości 33,33Hz powinien pokazywać 1000obr/min, skoro tobie pokazuje 4000obr/min to znaczy że z alternatora dostaje 133,33Hz. Trzeba by więc podzielić tą częstotliwość z altka przez 4. Można zastosować jakiś układ licznika lub przerzutnika z podziałem przez cztery. Mogę Ci podrzucić jakiś schemat jak sam nic nie...
A ECU ten sygnal pobiera z ?? nie widze tam zadnego czyjnika predkosci obrotowej wału, to archaiczne rozwiadanie. W starych dieslach obrotomierz z alternatora chodzil a tu jakas zagadke ford zapodal...
W takim wypadku jak to wszystko podłączyć aby działało. Schemat jak wygląda moj alternator dodałęm w poprzednim poście. Czy te wyjścia, które zaznaczyłem można do tego wykorzystać czy trzeba kombinować coś innego??
witam czy natrafił ktoś może na te schematy?? potrzebuje schematu jakiegoś co do działania obrotomierza albo ewentualnie czy sygnał jest pobierany z alternatora i czy jest gdzieś w kabinie sygnał z alternatora.... z góry dzięki
mógłbys wyjaśnić trochę dokładniej lub podpiąć jakiś schemat na download?! Pozdrawiam
Witam, posiadam vw t3 po swapie na 1.9 tdi. Potrzebuje schemat licznika a dokładnie obrotomierz nie chce się obudzić, ścieżki popalone częściowo już naprawione wszystkie kontrolki oraz wskaźniki od temperatury i paliwa działają, obrotomierz ma być sterowany przez wyjcie z uzwojenia alternatora. Ma ktoś pomyśl gdzie wpiąć ten sygnał? https://obrazki.elektroda.pl/4434669700_...
Alternator Magnetii lub Denso, trzy kable b+, czyli prąd stały, d+ czyli kontrolka oraz W czyli obroty. Łatwo pomylić dwa ostatnie. Uszkodzony alternator nie pokazuje obrotów. Ważne, aby był orginalny regulator napięcia!!
Tu masz schemat tego alternatora a napięcie zaznaczone jest przy włączonym zapłonie nie pracującym silniku i sprawnym regulatorze napięcia. http://obrazki.elektroda.net/66_12335095...
Da się trzeba znaleźć schemat (jest gdzieś zresztą na elektrodzie) obrotomierza do diesla. Sygnał pobiera się z alternatora jest on przetwarzany w układach elektronicznych i mozna go podłączyć do oryginalnego obrotościomierza skalibrować wskazania i cieszyć się sukcesem.
Wydaje mi sie ze to nie ten schemat,brak w nim obrotomierza,a druga sprawa cały czas zasilanie jest na alternator i przez to jest pobór prądu na postoju a tak przecież nie może być.
Możesz podesłać zdjęcie tego alternatora, chętnie bym pomógł ale nie wiem o co Ci chodzi? Sam alternator podłączony jest jednym przewodem prądowym. Dodatkowo jest złącze (kostka - dwa przewody) do obrotomierza. Chyba że masz na myśli połączenia wewnątrz alternatora, między uzwojeniami, mostkiem prostowniczym i regulatorem??
TAm nie szło przypadkiem z alternatora z wyjścia W? Od czego masz ten obrotomierz?
Powinieneś na początku określić co to za alternator. Ten akurat jest z Diesla. To w sumie żadna różnica, a nawet lepiej dla Ciebie bo ma on większą moc niż taki z benzyny. Może dać więcej amperów. Zacisk W jest do podłączenia obrotomierza. W twoim przypadku nic nie podpinasz. Robisz według schematu podanego powyżej.
U mnie voltomierz też zaniża, przestałem zwracać na to uwagę, bo i tak za każdym razem podłączam multimetr i mierzę napięcia bezpośrednio na alternatorze - eliminuję wtedy błędy pomiaru wynikające ze spadków napięć na "masie". A co się tyczy obrotomierza, to musisz sprawdzić w DTR schemat - ja nie pamiętam jak on jest sterowany a nie chciałbym wprowadzić...
Cześć. Sprawdź, czy nasz na alternatorze wyjście "W"- stamtąd weźmiesz sygnał do obrotomierza. A o schemat do polo zapytaj tu
Witam !! Obrotomierz nie dział po paru minutach .Mam pytanie czy obrotomierz ma połączenie z alternatorem bo z chwilą gdy obrotomierz przestaje działać zaczyna mrugać kontrolka ładowania akumulatora, sprawdzałem ładowanie jest .Może ktoś ma wycinek schematu podłączenia obrotomierza . Dzięki Jerzy
Witam, potrzebuje schemat podłączenia alternatora fiat ducato 2.3 jtd 2009r I również dowiedzieć się jakie jest napięcie na wzbudzeniu alternatora I na którym kablu bo jeden to wzbudzenie A drugi obrotomierz na kostce 2 pin I nie wiem który jest od wzbudzenia Z góry dzięki
W tym roczniku do jednego z uzwojeń alternatora. To tylko w dieslu, w benzyniakach z cewki WN.
Żle podłączyłeś obwód obrotomierza (powinien być podłączony do jednej fazy alternatora). Sprawddź to (jest to na 100%). w stojanie sa 3 wyjscia przewodow i 4 zaizolowany,i z tego co sie dowiedzialem przy kupnie stojanu ze obrotomierz podlacza sie do tego zaizolowanego i tak podlaczylem,czyli wychodzi ze zle,bylem dowiedziec sie u elektromechanika,i...
Witam, Jak w tytule potrzebuję schematu podłączenia alternatora takie jak na zdjęciu, (taki mam założony) to ciągnika Pronar Belerus, Liczniki mam jak na zdjęciu. Liczniki są już sprawne, instalacja sprawdzona, Do śruby m6 plus z akumulatora, obok m5 minus a do m4 ? Mam wolne dwa kable z instalacji jeden do przekaźnika w kabinie drugo do obrotomierza...
Ad1. Jeśli nie ma modułu Autotronic, to prawdopodobnie przełączanie żółw/zając zostało wykonane na przekaźnikach (proponuję rozrysować sobie schemat) Trudno powiedzieć jak poprzednik to wykonał. Ad2. Przedni napęd jest włączony w przypadku braku zasilania na elektrozaworze lub zbyt niskim ciśnieniu oleju. Skoro kontrolka nie zapala się i brak reakcji...
Witam potrzebował bym schemat instalacji Licznika do ducato 2,8jtd 01r nie działa obrotomierz podmieniałem licznik wiec to nie tu jest problem potrzebne info skąd idzie sygnał w 2,8idtd albo zwykły D sygnał jest z alternatora ale tam nie ma kompa a w 2,8jtd wskaznik stoi a na jak podepne kompa wyświetla obroty
Zlecę wykonanie układu dzielnika impulsów na podstawie schematów. Potrzebuję dwóch układów. Mają za zadanie ograniczać impulsy z alternatora do obrotomierza. Nie posiadam żadnych elementów. https://obrazki.elektroda.pl/6483901400_... https://obrazki.elektroda.pl/8298036900_...
Dzięki za pomoc ale skoro mamy na talerzu serwisanta to czy mógłbyś mi powiedzieć z łaski swojej co zrobić żeby działał mi obrotomierz. Przy alternatorze mam podłączone 3 przewody(+, kontrolka, i jak mniemam nadajnik obrotów ale niestety nie pokazuje obrotów). Co może być przyczyną?
Możliwości jest naprawdę sporo, ale nikt z nich nie korzysta. Bardzo dobrym źródłem sygnału obrotu silnika jest pompa paliwa w zbiornikach samochodów na wszelkich wtryskach. W benzynie bez wtryskiwaczy cewka zapłonowa. W gołych dislach zasilanie obrotomierza z alternatora.
Obecnie jest zamontowany Magneti Marelli 100A, gdzieś wyczytałem że fabryczny to 55A. Podłączenie to stały plus, D+ i W gdzie D+ to kontrolka a W to sygnał obrotomierza (tak przynajmniej myślę). Sygnał W podłączony bezpośrednio do płyty wyświetlacza (zegarów) - nadmienię że wyświetlacz elektroniczny. Po przełączeniu na dokładne wyświetlanie obrotów...
Posiadam transita 2002 2.0TddI i miałem licznik bez obrotomierza. Zamontowałem licznik z obrotomierzem i obrotomierz nie działa. Potrzebuje też wiedzieć z kąt idą sygnały obrotów i jak je wysłać do licznika, gdzieś wyczytałem, że z alternatora. Potrzebuje schemat dwóch kostek do tego licznika. Dam znać jak poszło .
Z lutowaniem sobie poradzę, chodziło mi o to, że nie mam pojęcia jak się zabrać do tego i jak dobrać elementy. Obstawiam że zwykły układ scalony przetwornika nie wystarczy i trzeba do niego dobrać jeszcze jakieś dodatkowe elementy. Konkretnie chodziło mi o propozycję jakiegoś schematu, a dalej będę jakoś sam kombinował, żeby to zadziałało.
http://obrazki.elektroda.net/0_122745834... Myślę że niepotrzebnie z tym gościem dyskutujesz jest najlepszy ale tu masz schemat po 95 i co byś tu zrobił.P
kolego rami8 mógłbyś podać kompletny schemat twojego "kompa" :D do rębaka i jakie koszty? myśle nad obrotomierzem. obroty z silnika wziąłbym z alternatora natomiast z koła tnącego nie bardzo wiem jak. myśłałem nad mechanicznym obrotomierzem np. z c-360 ale nie wiem jakie tam jest przełożenie...
Licznika boję się rozebrać żeby czegoś nie popsuć. Kabel i alternator są dobre. Czy ktoś ma namiary na majstra od liczników, albo jakiś schemat tego licznika.
http://obrazki.elektroda.net/57_12331631... I- kontrolka S-obrotomierz A- akumulator
Witam, Chcę podłaczyć alternator Perkinsa do swojej 60tki, tylko nie nigdy nie miałem do czynienia z takim alternatorem i proszę o radę. Bo wiadomo : B+ to zasilanie kl.30 , D+ zasilanie kontrolki a W to obrotomierz który można nie podłaczać. Ale w tym konkretnym alternatorze sa 3 piny męskie zaznaczone na schemacie. Jak to podłaczyć żeby działało poprawnie?...
Witam. Trochę odgrzeję kotleta :-) Również "straciłem obrotomierz" tyle że w 3070 i nie bardzo mam pomysł gdzie tego szukać. To co jest w wątku to już sprawdziłem i lipa. Ze schematów elektrycznych jednak wynika mi że obrotek dostaje sygnał z W z alternatora. To by mi pasowało, bo mam przy nim 2 cienkie przewody tylko oznaczeń nie mogę zidentyfikować...
Z tego co kojarzę to obroty liczy sobie z alternatora. Ale muszę to dokładnie sprawdzić jak będę na warsztacie. wieczorem dam Ci dokładnie znać oraz podeślę schemat.
Witam, potrzebował bym schemat do obrotomierza bo wskazuje mi cały czas 500 obrotów i ani drgnie wyżej, i muszę posprawdzać ale w ciemno to nie ma co albo jakieś typowe usterki. Z góry dziękuję:) witam a nie sprawdzałeś instalacji alternatora, czy przypadkiem nie jest zwarty sygnał prędkości do plusa
W 2.8 nie robiłem alternatora, no ale np golf 3 1.8 benzyna tez nie turbo diesel a sygnał wychodzi z alternatora. Postaram się jak będę w domu poszukać schematu i zamieszczę. Mam taki schemat:
Witam. Po wymianie stacyjki /u fachowca/ nie działa mi obrotomierz na desce rozdzielczej MERCEDES 190 D rok 1990. Po rozmontowaniu tablicy rozdzielczej, z tyłu widać dwa bolce, które zasilają wskaźnik obrotomierza - brak jest kostki wraz z przewodami do zasilenia wskaźnika. Mam pytanie: skąd dostaje zasilanie wskaźnik, aby można było pociągnąć nowe...
Jeśli chodzi o starą deskę z kwadratowym obrotomierzem, to: patrąc od tyłu deski (styki obrotomierza mamy po lewej stronie nad kostką sześciokrotną - u mnie czerwoną): - masa - +12V - wejście impulsów z cewki A w ogóle to najprosciej zczytać te oznaczenia z obudowy... W poldkach z okrągłymi zegarami trzeba znać typ obrotomierza, bo niektóre były sterowane...
Kabel B+ idzie bezpośrednio do akumulatora? Mam jakiś patent z kostą po drodze. Z B+ idzie gruby kable i wpada przez tą kostkę na jakiś 2mm2 i niknie w instalacji. Na aku (bez świateł) mam 13.4V po dobrym przegazowaniu. Ile ten alternator daje w praktyce? -------- Do tego ruszyłem wtyczka i obrotomierz wisi mi cały czas na 500obr. mam corsę B1.5TD
Witam. Wpasowałem go golfa 2 deskę rozdzielczą ze Skody Octavi wraz z zestawem wskaźników. Problem jaki nie daje mi spać to zgranie obrotomierza z sygnałem z wyjścia W alternatora. Znalazłem na necie schemat dzielnika który jednak sprawiał że obrotomierz był strasznie niestabilny i pokazywał zupełnie inne obroty niż rzeczywiste. Przerobiłem go troszkę...
Witam...Mam pytanie dotyczące mojego staruszka Golfa II , dotyczące obrotomierza.Golf jest z 91 roku i jest składakiem . Karoseria i instalacją el. to benzyna a silnik to 1,6 TD.Zdaniem wielu to taczka....Może i tak,,,Ale ekonomiczna. Niedawno wymieniłem mu silnik wsadziłem mu od PASSATA 1,6 TDI pozbawiłem go interkolera a i tak zbiera się aż za bardzo...Do...
Poszukaj w Bazie schematów Elektrody. Jest tam schemat i opis podłączania obrotomierzy w dieslach. Albo na przykład http://www.elektroda.pl/rtvforum/file/ob... Dzięki, ale trochę nie o to mi chodzi. To wszystko wiem, ale szukam kogoś kto zna elektrykę w Polonezie i pomoże mi podłączyć to tak jak fabryka wymyśliła. A żeby podłączyć...
Czy ktoś wie w jakich warunkach podane jest napięcie na elektrozawór u dołu pompy Bosch. Ze schematu wygląda, że do jego sterowania wykorzystywany jest sygnał z alternatora od obrotomierza i z czujnika temperatury ( chyba przy filtrze paliwa). http://obrazki.elektroda.pl/9984259500_1...
Witam, poszkuje schematu albo pomocy w podłączeniu obrotomierza. Mam sierre z 1992 roku, zamontowałem zegary z innego modelu i chciałbym odłączyć obrotomierz, w starszej wersji nie było go. Pomocy, gdzie szukać sygnału do obrotomierza, słyszałem że ten sygnał jest brany ze specjalnego wyjscia na alternatorze, ale chyba go nie mam. Czy musze wymienic...
Witajcie, po małym pożarze instalacji elektrycznej w okolicach parownika lpg przestał działać licznik. Sygnał do odczytu prędkości obrotowej dla lpg był wzięty ze wzbudzenia alternatora a z tego co wiem ten kabel idzie dalej do licznika. Było na nim zwarcie i prawdopodobnie uszkodził się licznik. Sterownik silnika pod vagiem obroty normalnie widzi,...
Raczej z alternatora ale jeszcze dokładnie sprawdzę jutro w pracy w schematach.
Witam. Mam problem z podłączeniem obrotomierza. Obrotomierz jest w wersji z podłączeniem do alternatora. Niestety zainstalowany w samochodzie alternator nie ma wyjścia do obrotomierza. Interesuje mnie jak jest zrobione wyjście w takim alternatorze? Czy jest to wyprowadzenie z uzwojeń tego alternatora czy też oddzielna cewka? Jakie są tam poziomy napięcia...
Poszukuje prostego schematu do zbudowania na pająku programatorka zeby zaprogramowac eeprom 93c56. Cos skrajnie prostego zeby nie budowac do jednorazowej operacji maszyny ze 100 scalakami :) Musze pomeczyc sie z tym mnoznikiem w obrotomierzu. Mam diesla a to jest obrotomierz od benzyny i w dodatku na czujnik halla, a u mnie impulsy sa brane z alternatora....
Napiencie W to jest wyjście na obrotomierz . A pobieane jest z jednej fazy uzwojenia stojana omijając diody prostownicze.
Więc będę musiał jakoś wyciągnąć alternator i zrobić wyjście "W" chyba że ma ktoś jeszcze podpowiedź czemu nie działa z czujnika wału. Swoją drogą chciałem znaleźć schemat do poloneza trucka plusa gdzie jest orginalnie obrotomierz ale nie mogę nigdzie znaleźć takiego schematu.
Z racji że alternator (prawdopodobnie z poloneza lub dużego fiata) nie ma wyjścia W muszę je samemu wykonać .Muszę odwiedzić szrot i zobaczę co się na winie ,ostatecznie kupię ten z alledrogo .Załączam schemat . http://obrazki.elektroda.pl/7021068700_1... Dzięki za pomoc
1. Czujnik temperatury zewnętrznej - przewód masowy, (jeśli auto jest w niego wyposażone) 2. Czujnik braku płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym w komorze silnika. 3. Masa ze styku 31 przełącznika świateł 4. Reset wskazań MFA - prawdopodobnie MFA, 1 (jeśli auto jest w niego wyposażone) 5. Masa - jak w pinie 3 6. Reset wskazań MFA - prawdopodobnie...
Rozumiem ze posiadasz model ze wskaźnikami od Mana F2000. W tych licznikach bardzo często pojawiał się problem zimnych łutów na rezystorach 2 watowych jak i na złączu deski z instalację. Ciśnienie butli na zegarach powinno być około 9 bar a odpowiedzialne za nie są pneumatyczna zawory redukcji ciśnienia. Za wskazanie obrotów odpowiedzialny jest alternator...
Witam serdecznie wszystkich .Mam pytanie odnosnie alternatora Visteon w ktorym znajduja sie trzy wyjscia oprocz wyjscia pradowego,a nie sa one do obrotomierza bo wypinajac je obrotomierz nadal dziala.Alternator ten pracuje w Fordzie street Ka1.6 benzyna.Niestety nie mam schematu tej instalacji, a domniemam ze to jakas kontrola pracy alternatora podlaczona...
obrotomierz alternator alternator obrotomierz obrotomierz sygnał alternator
regulowane źródło prądowe zasilacz wyjęcie szyby optima manual
pralka bosch chrysler pacyfica
Oleo-Mac 937 – montaż klina koła magnesowego, właściwe umiejscowienie na wale Synchronizacja danych CapCut z serwerem po połączeniu z internetem