Potrzebuję pomocy.Mam Forda Scorpio 95 TD , urwał mi się wirnik w alternatorze- wymieniłłem. Od tego czsu już 3 razy wymieniałem pokrywę przednią z łożyskiem.Znowu koło alternatora ociera o obudowę.Proszę o radę.Z góry dziękuję.
A tam jak się okazało na wolnych obrotach mam napięcie 16-17 V. Regulator napięcia. No niestety nie, wymieniłem regulator napięcia nawet nie wyjmując alternatora z samochodu łudząc się że problem ustąpi, ale nie. Wyjąłem więc alternator, rozebrałem go na części pierwsze, wyczyściłem wszystko...
Udało mi się jakoś podjechać do garażu. Po dojechaniu sprawdziłem - z alternatora smierdzi jakby spalenizną. Wyciągnąłem łobuza. Na oko, to za wiele nie widać. Obraca się, trochę jakby za ciężko, ale znowuż nie tak bardzo. I jakby lekko ociera coś się w środku. W dodatku przy wyjmowaniu urwałem końcówkę...
Instalacja jest mało obciążona, dokładniej podczas pracy silnika prąd z akumulatora pobierają właściwie tylko kontrolka rezerwy paliwa, wskaźniki poziomu paliwa i temperatury oraz cewka wytwarzająca iskrę, czasami załączy się też wentylator chłodnicy po osiągnięciu odpowiedniej temperatury tak więc instalacja...
Witajcie ! Pewnego pięknego dnia pożyczyłem dziewczynie samochód :P Ale nie śmiejcie się bo jeździ dobrze ale nie zwraca na szczegóły :P Wsiadając do auta zauważyłem "ciemną" deskę rozdzielczą ... tzn słabo podświetlona .. (kontrolka ładowania nie świeciła) Udało mi się dojechać do domu po...
Jakiś czas temu zaczął piszczeć pasek alternatora, a następnie rozładowywać się akumulator. Nie wiem, czy te dwie sprawy są ze sobą związane, pasek piszczy na alternatorze, ponieważ koło pasowe alternatora po chwili od włączenia silnika robi się gorące. Ja bym zdjął pasek klinowy i sprawdził czy...
A tak dla zabawy, wiecie ile kosztuje nowy alternator w IC? 1250zł! Chory kraj. Co ma do tego kraj? To nie kraj ustala te ceny. Tak się składa, że trochę udzielam się na fiatforum - zanim następny raz ponarzekasz na swój kraj, zorientuj się ile kosztują choćby drobne naprawy w UK, albo lepiej - ile...
Mój znajomy twierdzi, że w alternatorze sa łożyska do wymiany... Czy to się objawia jako takie "wycie" czy też ocieranie i ma różne natężenie? Zauważyłem, że slychać to bardziej na niższych biegach, czy to rzeczywiście łożyska na alternatorze? Ja to slysze bardziej z lewej strony tam gdzie jest alternator....
.Jak wyciągne alternator i pokrece to coś piszczy Rozbierając alternator nie zauważyłeś śladów ocierania wirnika o uzwojenia? Jak wygląda stan pierścieni ślizgowych? Może za mocno skręcasz alternator albo nie dałeś jakiejś podkładki lub tulejki dystansowej na wirnik? (zakładam się,że tu jest przyczyna)
Podłącz to w ten sposób, a będzie ok. a i jeszcze jedno odnośnie rysunku, przekrój kabla, który idzie od B+ do rozrusznika musi mieć przekrój minimum 6mm Jeśli chcesz kupić alternator, najlepiej idź na szrot, tam już za 60 zł można coś niezłego kupić. Od razu też niech ci go sprawdzą na stanowisku...
Żarówka świeciła ,bez żarówki też sprawdzane. Pytanie czy mogę tak sprawdzić z podłączonym regulatorem lub czy regulator ma wpływ na wzbudzenie prądnicy ? Regulator nie ma wpływu na wzbudzenie. Po podaniu bezpośrednio 12V na pierścienie (szczotki) między fazami (żółte kable) musi być napięcie oczywiście...
Znana przypadłość FIATA. Zacierają się łożyska lub mają nadmierny luz. U ciebie pewno zbytni luz co skutkuje ocieraniem wirnika o stojan. Pośpiesz się z naprawą (cito) bowiem za chwilę kupisz nowy alternator.
U mnie -alternator -VALEO-migotanie było spowodowane regulatorem,napięcie było poprawne oczywiście,po wymianie problem zniknął.Przy oględzinach wirnika warto spojrzeć,czy zewnętrzna część obwodu magnetycznego minimalnie nie ociera o obwód magnetyczny stojana-szczelina jest bardzo mała i przy zużyciu...
Witam ponownie. Sprawdziłem mostek prostowniczy.. oczywiście walnięte diody albo całkowite zwarcie w obie strony albo w obie strony przepuszczaly jakiś tam mniejszy prąd. Regulator na pierwszy rzut oka wyglądał ok. Ale i tak wymieniłem bo kosztował coś 65zł wiec to nie majątek. dodam, ze mostek =...
No no pogratulować wiadomości. Czy ty wiesz o czym piszesz? Tak kolego bo ten tym + regulatora jest zasilany z tego samego przewodu co czujnik prędkości. Po drugie zacisk W to osobna wsówka na mostku diodowym. Potrzecie zamiana + z L skutkuje ciągłym świeceniem kontrolki, ale ładowanie jest właściwe. Po...
Nie mam pojęcia ale to raczej nie jest sprzęgło dźwięk ucicha po włączeniu klimy gdy wciskam sprzęgło wszystko pracuje tak samo choć wydaje mi się że też będzie niedługo do wymiany zapewne auto ma 265000km więc troszkę już ma Dodano po 15 Nie mam pojęcia ale to raczej nie jest sprzęgło dźwięk...
Mam takie auto jak narazie sprawuje się ok, ale zaczyna mnie niepokoić alternator strasznie wyje to już jest tak od dłuszego czasu, dzisaj zauważyłem że staje się to coraz głośnejsze, coś jak by zaczeło sierdzeć w okolicach alternatora, kontrolka gaśnie od razu bez problemu, ale zawsze jak dodawałem...
sprawdz regolator ,łozyska czy czsem wirnik nie ociera o stojan a i jeszcze obwiazkowo trzeba sprawdzic czy wirnik nie ma przebicia do masy i jak masz mozliwosc sprawdzic to sprawdz indukcyjnosc cewek mozliwe ze ktoras ma skrut
Może to banalne może łożyska mają luz a pod naciągnięciem paska wirnik ociera o stojan - po wymotowaniu będzie OK-i.
Ludzie czy wy czytać nie umiecie?? Przecież autor napisał wyraźnie co kilka dni pada akumulator!!! akumulator pada przez zatarte tulejki?? akumulator pada bo nie łączy masa?? nie bądźcie śmieszni.. Autor wyraźnie pisze ze akumulator pada co kilka dni.. Czyli jak postoi na polu kilka mroźnych nocy to...
Witam. Niema co dużo szukać.Wiadomo,że rano jest zimno,olej jest gęsty,to juz pierwsza przyczyna.Po drugie tulejki mają zbyt duży luz,co powoduje ocieranie wirnika o stojan powodując dodatkowe zbędne opory.Musisz kupić nowe tulejki i je wymienić.To powinno pomóc.
jak chodzi o rolke prowadzącą to ustawiałem żeby równo szła i była napewno dobrze ustawiona, a czy coś bije czy drga to musze sprawdzić dokładniej ale chyba jest ok. A powiedzcie mi dlaczego jak kluczem naciągam napinacz czyli go luzuje to on się zgina i krzywi i ociera o obudowe (tak to wygląda jakby...
Właśnie poczytałem i widzę, że mogę kupić oddzielnie elementy. Ogólnie jest tak: gdy silnik chodzi, to czasami sama z siebie obraca się tarcza kompresora, a po lekkim dociśnięciu jej do środka słychać jak się ociera o koło pasowe i wtedy występuje to dzwonienie.
Przewód prądowy też potrafił spaść ze skorodowanych wieszaków i ocierał się o wahacz. Masa wahacza była przez stalową linkę ręcznego i ta potrafiła się zrobić czerwona w czasie takiego zwarcia.
Nie masz pojecia o korozji elektrochemicznej ktora jest skutkiem wady projektowej w nim i przyczyną 99% awarii Ten uszkodzony alternator jest z denso Chyba jednak to jest inna konstrukcja a obecnie mamy mniej do czynienia z solą. Ja nie pojmują tylko jak to się dzieje, że wirnik ociera o...
Może zróbmy temat z najbardziej durnymi pomysłami na generatory energii? #1 Głaskanie kota i zbierane ładunku statycznego W chłodniejsze dni – zwłaszcza zimą – kiedy powietrze jest suche, a twój kot ociera się o koce, kanapy, dywany czy inne artykuły gospodarstwa domowego, na jego...
Pasek ok. Napięcie ładowania też ok. Te chwilowe spadki napięcia to albo kiepski miernik i to po prostu zakłócenia, albo wirnik alternatora ociera o obudowę z powodu rozwalonych łożysk. Chyba nic nie poradzimy, trzeba oddać alternator do zakładu, albo kupić używany. Osobiście rozebrałbym go, wymienił...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia...
Witam trafił mi się dziwny przypadek że po wymianie paska rozrządu , pompy wody, rolki przewijającej silnik po ok. 3 min po uruchomieniu silnika zaczyna wydawać dziwne dzwięki tak jakby ocierania przy ok 1000 obr/min lub też ociera przy spadaniu z obrotów przy ok 1500 obr/min. Jest to dość głośne ocieranie....
Niestety nie jest jeszcze tak jak powinno - opiszę to w następujący sposób.. Problemy - Ocieranie bębnów o szczęki i problem z regulacją lewego koła - Problem z wyregulowaniem ręcznego i jego poprawnym powrotem - Problem z ABSem/Odbija przy każdym mocniejszym hamowaniu od 15-20km/h - Piszczy pasek...
Dodaję ten opis, gdyż pewnie wielu chętnym którzy mają corsę z czasem twierdzą że bez wspomagania ciężko i chcą je założyć Jest już jeden taki post na forum, jednak nie jest on zbyt precyzyjnie napisany. Jeśli wkradły się jakieś chochliki i nieścisłości dajcie znać, poprawie, dopisze. Skompletowałem...
Hmm moim zdaniem w tej sytuacji nalezy na wszelki wypadek połączyć ten przewód masowy (chociażby zupełnie innym "grubym" kablem poprzez przykręcenie go do jakiejś sruby na silniku i jakiejś sruby na nadwoziu - oczyścic miejsca kontaktu!) a przede wszystkim sprawdzić alternator (może któraś z diod ma...
Niedawno wymieniałem u znajomego alternator któy padł...zakupiłem używany ale działający.Po zamontowaniu ładowanie wróciło do normy, jednak nie do końca bo przy kilku próbach pomiaru dla różnych obrotów w pewnym momencie napięcie(mierzone bezpośrednio na klemach akumulatora) zaczeło rosnąć doszło nawet...
Ależ może być dioda przyczyną gwizgu. Co prawda sama dioda nie wydaje żadnych dźwięków, ale będąc przebitą powoduje zmianę obciążenia w trakcie obrotu wirnika. Tak samo będzie gwizdać alternator gdy będzie przebicie w uzwojeniach. W alternatorach w Punto (i pewnie wielu innych też) występuje jeszcze...
proponuje tez dobrze obejrzec stan wirnika i stojan,czy nie widac otarc na jednym jak i na drugim,nie wiem jak w uno ale w golfie tylne lozysko alternatora (od strony szczotek) umieszczone jest w plastikowym "koszyczku" ktory lubi pekac, wtedy jak jest naprezony paskiem to powoduje dociagniecie wirnika...
To, co napisał kol. Garaż w punkcie 1, sprawdziło się w przypadku mojego maluszka. Dziękuję bardzo i poniżej dodaję coś od siebie. Objawy: Czasem po przekręceniu słychać było tylko "tyk", ale rozrusznik nie kręcił . Trzeba było poruszyć samochodem na biegu, by rozrusznik "załapał". Ostatnio zaczęła...
Witam. Posiadam Audi A3 z 2000 roku z silnikiem 1.9 TDi 110 KM ASV Mam następujący problem od wczoraj przy wyłączaniu silnika coś tak jakby uderzało albo hacząc o coś przestawało się kręcić. Po tym objawie od razu otworzyłem maskę i zacząłem nasłuchiwać. Co jakiś czas słychać było dziwny pisk, świszczenie...
Koledzy. proszę o spokój. Proszę kolejny raz o zaprzestanie "świętej wojny" n/t ładowania akumulatorów i prostowników. To dziwny temat - wielu tu "znawców" i każdy uważa się za eksperta absolutnego, w którego posiadaniu znajduje się prawda objawiona i "racja moja najmojsza". Sprostuję kilka głupstw: ...
Najprostrzą metodą sprawdzenia czy ci ładuje alternator nawet bez miernika jest zapalenie silnika włączenie świateł i obserwując nawet wewnętrzne światełko przygazuj kilka razy jak alternator cokolwiek ładuje powinno ci to światełko się rozjaśnić. A co do rozrusznika to w tamtym warsztacie mogli mieć...
Alternator do naprawy.Padła jedna z diód wskutek czego akumulator może częsciowo się rozładowywać przez uszkodzoną diodę alternatora. Dodano po 2 Rozrusznik tak się zachowuje jakby wirnik ocierał o stojan przez co pobiera duży prąd rozruchu.Tulejki do wymiany.
O ile wiem to w w/w ciągniku jest regulator napięcia mechaniczny, który to bardzo często pada. Zasada działania takiego regulatora jest podobna do "termika" do silnika elektrycznego lub termostatu ze starej lodówki. Jak już wcześniej ktoś napisał: alternator od poldka i normalny elektroniczny regulator...
Witam, od kilku dni jestem posiadaczem Reno Laguny z 2001r. z silnikiem benzynowym 1.8 16V. Problem mam gdy włączę klimatyzację i przycisnę auto na większych obrotach, słychać wtedy straszny metaliczny dźwięk jak gdyby coś o siebie ocierało taki zgrzyt. Zgrzyt słychać podczas jazdy na większych obrotach...
myślę żeby dać dodatkowy przewód między alternatorem, a akumulatorem, gdyby się na to zdecydował to jaki bezpiecznik najlepiej zastosować? Żaden - tam nie ma i nigdy nie było bezpiecznika, tylko oryginalny przewód jest w 2 kawałkach (alternator - rozrusznik i rozrusznik - akumulator). Dajesz dodatkowy...
Witam panowie. Upieracie się na nieszczelny dolot i może macie racje ale czy aby na pewno wtedy strasznie trzęsło budą tak jak autor tematu mówił? Miałem podobny problem w innym samochodzie i u mnie objawem takiego zachowania były nadmiernie zużyte panewki dzięki czemu telpało wałem na wszystkie strony....
co do zapłonu nie pomoge ci zbyt wiele ale z tym ocieraniem sprwadz dokładnie czy osłona paska gdzieś nie dostaje któregoś z kół zembatych no i czy wymieniałeś jeszcze inne paski tzn.np alternatora bo te jak są mocno napięte potrafią świstać przy zwiekszaniu obrotów .
jak to nie ma , skoro w poczatkowej faczie krecenia niekręci kołem alternatora, lub ociera i przeskakuje to co ma dawać prąd , akumulator ?, a ten długo niewytrzyma, proponuje zacząć od tego potem regulator albo miernik i odpiąć na chwile klemY i zmierzyć czy jest ładowanie , lub na zapalonym do klem...
Jeżeli słychać stukanie w okolicy alternatora to najprawdopodobniej uszkodzone łożysko lub plastikowa wkładka łożyska co spowodowało uszkodzenie stojana przez ocierający wirnik.P
. Do forestex. Myślałem ze tylko lubisz słuchać muzyki na słuchawki ,lub oddtykać wszystkie rury. Ale skoro chcesz wiedzieć Mój pług to jest taki rylec Trochę podobny do haka. Ma z tyłu szczelinę na kabel. I na dole rolkę . W szczelinę wkłada się kabel. I jedzie terenową jedynką, można ...
Metoda sprawdzenia jest prosta. Zdejmij pasek klinowy i odpal silnik. Jak ucichnie, sprawa alternatora (łożysk) lub paska klinowego, jak nie rozrządu (przyczyn może być wiele: zbyt mocno lu słabo napięty pasek, ocieranie kół rozrządu o budowę, itp).
Dźwięki pasują, jak łożysko będzie uszkodzone, wirnik nie będzie osiowo i dmuchawa będzie ocierać o obudowę. Łożyska mogły ulec uszkodzeniu bo był za mocno naciągnięty pasek klinowy. Czyli Pawle sugerujesz że to jednak łożyska w alternatorze. Czyli muszę jednak ściągnąć tylną belkę i zobaczyć co tam...
Kolego, czy pali Ci się kontrolka ABS-u, bo jeśli tak to sprawdź miernikiem czujniki ABS-u przy każdym kole a wadliwy wymień. Może masz zanieczyszczone otwory w "tarczkach ażurowych" (moja nazwa), które współpracują z czujnikami tj. obracają się w ich pobliżu. Otwory te zwykle o kształcie kwadratowym,...
Diody w tych alternatorach rzadko padają chyba ,ze się zrobi jakieś zwarcie. Sprawdż szczotki jak radził kolega Viper555 i łożyska (najczęstsza przyczyna niesprawności ; wirnik ociera o stojan)
Tak jak pisał ps3store ściąg pasek spróbuj pokręcić ręką kółko od alternatora,o ile przekręca się i nic nie ociera łożyska są w porządku.Jak pasek masz nie jest naprężony to trzeba ująć 1-2 podkładki i wtedy nie będzie się ślizgał Jak dalej przy pracującym silniku i dodaniu gazu kontrolka nie zgaśnie...
Witam ponownie pasjonatów Elektrody. Wracając do mojego postu z 31.08 to sprawa się wyjaśniła.Te lekkie,ale zauważalne zmiany mocy silnika były powodowane zmianami napięcia w instalacji (na początku małymi ),nawet do 19V.Po wyjęciu alternatora-u mnie MANDO AB17054 przystąpiłem do jego rozbiórki.Należy...
A czy jeśli doda się gazu to te wycie zmienia swoją częstotliwość czy ma stały jednakowy dźwięk? Może któraś rolka paska się kończy lub coś ociera o pasek klinowy, lub to alternator. Może być wiele przyczyn.
Sorki że dopiero pisze,ale miałem ograniczony dostęp da auta-taka praca. Zdjęłęm pasek ale musiałem zdjąć alternator i odkręcić śruby mocujące napinacz. Założyłem krótszy pasek(6PK 1215) ale po naciągnięciu napinacza na maxa pasek ledwo wszedł(nawet lekko się uszczerbił) i miał delikatne wibracje.Myślę...
Jednak to, że cały czas pobiera prąd z akumulatora to owszem u mnie tak. Ale nie powinno tak być bo niby dlaczego, jeśli żaden odbiornik nie jest podłączony? Spójrz na schemat, przecież cały czas zasilane są wskaźniki i wzbudzenie alternatora. Rosyjskie, a właściwie radzieckie sprzęty tak właśnie...
ee tam wlasnie ze pomysl fajny...:):) skoro pedałujesz ambitnie pare godzin tygodniowio zeby zrzucić pare kilo to mozesz cos podłączyc...tylko alternator to bedzie ciezko...najlepiej jakas małą prodniczke ktora by ładowała jakis pakiecik akumulatorkow...ktorymi mozna by doładowywac telefon lub smartfona......
Tak sądziłem, silnik Morini chłodzony cieczą jak w Italjet Formula 50LC, ale wolałem się upewnić. Motor-land miał zapłony (stator+magneto) produkcji Langfang Kokusan. Z nimi nie byłoby problemu, lecz aktualnie są niedostępne. Wilmat ma coś identycznego, ale sądzę że może to być typowa chińska podróba...
wojtek1234321 dzięki, wymianę tych elementów ogarnąłem już sobie na yt, teraz tylko kwestia czy to na pewno zużyte poduszki mogą powodować ocieranie elementów klimy o coś innego, to brzmi jak tarcie-obijanie się koła o inny stały element, głośny, twardy, metaliczny stukot. Nigdzie nie znalazłem opisu...
Aku jest doładowane tylko podczas hamowania silnikiem , jazdy z góry itp. Montaż alternatora napędzanego silnikiem elektrycznym , bezsens same straty , to już jest ocieranie o perpetum-mobile. :)
Przy zmianie na wyższy bieg podczas dynamicznego przyspieszania coś jakby skrzypi bardziej na zimnym silniku i pod warunkiem że minimalnie wcześniej wcisnę sprzęgło niż puszcze pedał gazu(odwrotna kolejność nie występuje).W czasie jazdy podczas puszczania dodawania gazu cisza.Dzwięk jakby coś ocierało...
Jest możliwe, że zużyte łożysko miało luz, i żelazo wirnika ocierało czasem o stojan. Można przeczyścić komutator i prądnica pewnie jeszcze może pracować, ale założenie alternatora jest lepszym rozwiązaniem.
Miałem taki przypadek w 1.9 cdti, wiązka spadła z mocowania i ocierała o koło alternatora. Y179 - nastawnik klapek w kolektorze Y196 - zawór sterowania turbiną Y66 - przepustnica B149/Y28 - EGR
6N0805594B - wzmocnienie przednie z uchwytem chłodnicy i wentylatora (diesel) dla chłodnicy cieczy 510 mm. Ja kupiłem Polo 1.9 D z uszkodzonym pasem przednim, a ponieważ wzmocnienia tańsze były od "benzyniaków" to kupiłem taki i dokonałem lekkich "przeróbek". Nie pamiętam dokładnie, ale w pasie przednim...