Uwazam ze dla wiekszosci samochodow to wystarczy .
Zapomniałem dopisać, że podmieniałem alternator, fakt, że na używany i nie byłem w stanie stwierdzić, czy jest sprawny, ale ładowanie działało tak samo jak w moim. Rozumiem, że mam wypiąć przewód z alternatora i na nim sprawdzać oscyloskopem na włączonym silniku.
i jeszcze wiedzieć jak oscyloskop ustawić na dany czujnik, bo może na wykresie wyjść trzęsienie ziemi chyba że ma autosetup Swoją drogą to TPS, czujniki indukcyjne, bo np. na halla to szkoda czasu na rozkładanie oscyloskopu, ale z ciekawości można sobie popatrzeć, jak się nie ma czym to można i do wtryskiwacza zapiąć i zobaczyć jaki czas wtrysku. W...
w zasadzie jest po sprawie. wymieniłem cały alternator (urzywka) za 100zł. według Elgergora (podjechałemn do niego z browarkiem, a on pomierzył alternator oscyloskopem) winny był wirnik, a raczej za duża szczelina magnetyczna na jego "zębach"
Zerknij tam wszystko pisze, żaden przebieg nie jest poprawny. Diagnozowanie alternatora oscyloskopem wymaga trochę wprawy przy interpretacji przebiegów. rysunek przedstawia prawidłowy przebieg na b+. http://obrazki.elektroda.net/46_12238378...
czyli sprawdzać żarówką. przy uszkodzonej diodzie światło powinno być słabsze??? wiem że można sprawdzać jeszcze alternatory oscyloskopem podłączając się pod akumulator przy włączonym silniku i powinno się zobaczyć czy jest odpowiedni prąd wzbudzenia?
Czy posiadasz algorytm sprawdzania alternatora oscyloskopem ? Czego można się spodziewać ? Co mozna zbadać ? Pozdrawiam Mat Ponawiam prośbe o namierzenie BULB CHECK RELAY ? M
To sygnał który się zmienia w zależności od położenia DNR-a i podgląd oscyloskopem czy prawidłowy.
Sorry napięcia podałem dla instalacji 12V dla 24V jak już się zorientowałeś, wszystkie podane wartości x2. Z tego co piszesz alternator nie ładuje i może to być bezpiecznik, oby, następne uszkodzenia to regulator, diody 6 dużych lub 3 małe, no i najgorsze uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia alternatora, lub uzwojeń głównych. Dodano po 1 Ja jak mam wyciągnięty...
Alternator jest sterowany siecią LIN. To co mierzysz na wtyczce sterowania alternatora to cyfrowy sygnał, możesz sprawdzić oscyloskopem. Alternator sterowany w trybie awaryjnym jest w stanie wzbudzenia i generuje napięcie ładowania. Jeśli błąd U1F1B się nie kasuje lub powraca po skasowaniu to proponuję szukać zwarcia w obwodzie LIN właśnie. Ta sama...
Można to zrobić zwykłym miernikiem? Można nawet żarówką. Trzeba rozebrać alternator i pomierzyć diody. Można też oscyloskopem. W 30 sekund będzie wiadomo czy diody są uszkodzone. Ale gdyby coś się stało poprzez to w parametrach było by coś nie tak? To będzie widać dopiero jak podłączysz oscyloskop...
Zapodaaj zdjęcie Aku od strony klemy+. Diagboxa ma wersje rozwojowe, pewnie wiesz że dodawane są kolejne dane? Patrzyłeś oscyloskopem co biega po tym kablu do alternatora?
1. 14,4V, alternator nie uwzględnia żadnego spadku. Na jego wyjściu ma być 14,4V i tyle. 2. To nie jest normalne. 3. Nie ma bocznika, to jest amperomierz elektromagnetyczny. 4. Nie. 6. Możesz, tylko po co. Chciałem też sprawdzić fazy alternatora oscyloskopem, ale mam bardzo stary oscyloskop DT i kurka za dużo tam nie widziałem. Akurat rodzaj oscyloskopu...
potem odpiąłem wtyczkę wzbudzenia z alternatora na pracującym silniku. Na pracujacym silniku nie wolno tego robic. Za duzo kombinujesz i lamiesz podstawowe zasady podczas prac przy alternatorze. Obejrzyj szczotki alternatora, wymien regulator napiecia. Podlacz oscyloskop, porownaj amplitude z charakterystyka wzorcowa. Sprawdzisz w ten sposob czy wszystkie...
Conieco można zdziałać oscyloskopem, oscylografy są do znalezienia w sieci, a i na elektrodzie chyba widziałem kiedyś
Mierzenie prądu multimetrem uniwersalnym w samochodzie to proszenie się o poważne "kuku". a Ty czym mierzysz??? cwaniak co do kolegi wymień ten alternator wszystko wskazuje na nadpalone uzwojenie. szkoda że nie posiadasz oscyloskopu... widzielibyśmy wtedy cały problem jak na dłoni... na 95% to alternator.... i jest to usterka z którą walczyłem jeszcze...
Ten kabelek do alternatora to jest magistrala LIN, można podpiąć oscyloskop i podglądnąć czy lecą po nim jakieś dane. "Sztywne" 12V na nim wskazuje albo na zwarcie do +, albo na uszkodzony transceiver
Nie założyłeś przypadkiem chińskiego alternatora? Czasami nieoryginalne regulatory napięcia, które mają wyjście COM bądź LIN, nie chcą współpracować ze sterownikiem, pomimo że napięcia ładowania jest ok. Wyjmij regulator ze starego alternatora i włóż do nowego alternatora. A jak masz oscyloskop, to sprawdź jaki masz sygnał na odpiętej kostce regulatora...
Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
Jak 5-10 zł? Na Allegro taki stoi przynajmniej 130 zł, to znaczy że kolesie trochę kasują chyba.
Sygnał że sterownika do obejrzenia na oscyloskopie, jeżeli nie masz, to przez diodę. Jak sygnały sterujące ok, to alternator pod pachę i na stół. Błędy w sterowniku silnika są?
Od około 2 lat mam problem z autem. Po odpaleniu migają wszystkie światła w samochodzie, lampy, liczniki w kabinie dosłownie wszystko co świeci. Na początku mi to nie przeszkadzało jednak problem zaczął się nasilać do tego stopnia że teraz potrafi mi się wyłączać co chwile radio samochodowe. Oddałem auto do mechanika, mechanik przekazał alternator to...
Oscyloskopem szybciej się diody sprawdza.
Można oscyloskopem badać ale to lipa ,jeżeli alternator jest uszkodzony to tak widać po kontrolce że alternator nie ładuje natomiast oscyloskop pokaże to samo co mierząc rozbierzemy. I oczywiście lipa w obwodzie wzbudzenia nie dowiemy co jest uszkodzone możemy otrzymać tylko informację.P
Alternator jest sprawny Jednak tutaj najczęściej leży przyczyna, czasami alternator można podłączyć pod oscyloskop i widać problem, miernik analogowy też można...
Regulator akurat łatwo sprawdzić na zasilaczu regulowanym. Po drugie podłączasz do wsówki regulatora zasilacz regulowany i patrzysz co się dzieje. A co to Bozia cię pokarała i zamiast multimetru musisz się katować oscyloskopem?
Oscyloskop i sprawdzić co sieje w aucie. Masz piki napięcia. czyli jeśli piki ,to regulator napięcia? w poniedziałek podepnę oscyloskop,na pracującym alternatorze i odłączonym wzbudzeniu,może coś to pokaże.
Jeżeli jest to charakterystyczny gwizd wraz z dodawaniem gazu to albo kable sygnałowe idą po tej samej stronie co i kabel zasilający pompkę paliwa, albo uszkodzona jest jedna dioda w alternatorze. To drugie można sprawdzić oscyloskopem albo odpinając alternator i zapalając na chwilę samochód i sprawdzając czy nadal jest gwizd. Pozdrawiam.
Mam takie pytanie - a jak sprawdzić czy dioda padła bez rozbierania i wyciągania alternatora? Np. oscyloskopem
Podłącz sensowny diagnoskop a wtedy zobaczysz jakie jest napięcie ładowania wymagane a jakie jest w rzeczywistości. Po zgaszeniu silnika i włączeniu samego zapłonu możesz wysterować ( test ) przebieg sterujący z komputera do alternatora . Na oscyloskopie możesz to zobaczyć . Ponieważ sterowanie alternatorem jest z kompa - to zwykle nieprawidłowemu ładowaniu...
decybel91 czy "ukrytą wadę" - chwilowe braki wzbudzenia jestem w stanie wykryć oscyloskopem? Alternatora na podmianę nie mam a nie chcę inwestować na ślepo pieniędzy. Sprawdzę dodatkową masę. Jeśli to nie pomoże, wyjmę i rozbiorę alternator i zobaczę jak wygląda w środku.
To że jest to sygnał cyfrowy to jest oczywiste , moje pytanie jest (do kogoś kto podłączał oscyloskop pod L na alternatorze) na jakiej zasadzie CEM kształtuje sygnał sterujący alternatorem. Czy jest sens budować jakieś proste sterowanie czy łapać sie za kieszeń i szukać komputera?
Sygnał może pokazuje, ale nigdy nie wiesz, czy mieści się w prawidłowych wartościach. No właśnie, jak chcesz zmierzyć masę? Jednym przewodem. Na przykład spadek napięcia na przewodzie masowym między akumulatorem a rozrusznikiem podczas rozruchu. Albo spadki napięcia alternator-akumulator pod dużym obciążeniem.
Zgadza się w Dieslu z powodu braku cewki , impulsy do obrotościomierza są brane z pinu alternatora . (sprawdź jakimś licznikiem , oscyloskopem )
- bateria laduje przy obciazeniu swiatlami na 14.5v (sprawdzilem tylko podczas 5 minut pracy silnika), - Na 3 zoltych fazach alternatora mam obecnie: 6.7-7v przy 1.400 obrotow bez obciazenia, Takie wyniki będziesz miał mierząc zwykłym miernikiem, przy całkowicie sprawnym ładowaniu. Sprawdź sobie na oscyloskopie jaki kształt sieczki ma napięcie fazowe...
Sprawdź magistralę CAN napędu czy nie ma zwarć do masy lub plusa. Jak masz oscyloskop to sprawdź czy są prawidłowe przebiegi ramek na tej magistrali.
a nie ma ktos czasem sciagnietego przebiegu z oscyloskopu tego wejscia
a patrzyłeś na D+ i B+ oscyloskopem ?
znający zasady oscyloskopowego diagnozowania obwodu ładowania na pewno wyjaśni wątpliwości. A od kiedy do pomiaru napięcia ładowania potrzebny jest oscyloskop?
Oscyloskop na alternator i rozwieje Twoje wątpliwości. Wstawienie diody na zasilaniu kamery coś daje? Dodano po 1 Chińskich przetwornic nie stosowałeś do Xeonów?
Najpierw rok produkcji i kod silnika , potem może szukać czy napięcie czy sygnał sterujący ,a do tego będzie mu potrzebny oscyloskop.
Jak alternator nie jest buforowany akumulatorem regulator pracuje "niestabilnie".Oglądnij przebieg napięcia wyjściowego na oscyloskopie to bedziesz wiedział dlaczego.Moc nie jest 45VA.Taki alternator nie zasilił by ci nawet jednej żarówki reflektorowej.To 45 A to max.prąd jaki można z niego czerpać.
Podłączałem oscyloskop do ( pod obciążonym alternatorem) B+ sygnał prawidłowy na D+ również, tętnienie 480 mV. Jutro sprawdzę jeszcze prąd wirnika.
Jeszcze coś jak wariuje obrotomierz to warto sprawdzić alternator tam jest czujnik obrotów , kamp dostaje złe dane i wszystko wariuje Co?Gdzie?W benzyniaku?O mamusiu!!!I jaki czujnik obrotów w alternatorze tam jest? A co do kabli WN w tym C16NZ-jeżeli gdzieś jest niełącz-tak się zachowuje obrotomierz,dlatego kazałem ci je sprawdzić. Najlepiej to widać...
Witam mam problem w pracy posiadam urządzonko wpinane przed miernik które umożliwia mi sprawdzenie szczytowego napięcia jakie daje np alternator. ale kosztuje ono bardzo dużo i tu pytanie jak mogę sprawdzić napięcie szczytowe ? wiem że np na oscyloskopie pewnie dało by radę. Pomiar dotyczył by alternatora motocyklowego
obie szczotki są na miejscu (choć nie wiem jak je wyciągnąć), - jest ciągłość obwodu z jednej do drugiej szczotki, - gdy kręciłem alternator ręką to pojawiło się małe napięcie rzędu kilkudziesięciu mV (sprawdziłem na oscyloskopie, sonda do przewodów szczotek), - dzisiaj wymieniłem regulator napięcia Sprawdż czy na 3 pinie wtyczki masz MIERZONE ŻARÓWKĄ...
wystarczy miernik napiecia "multimetr" zasilacz regulowany plynnie w zakresie 10-16v pare zarówek o roznych mocach na 12v, akumlator i mocna wiertarke co by sobie zakrecic alternatorem i sprawdzic pod obciazeniem czasami w ciezkich przypadkach uzywam oscyloskopu do obserwacji ksztaltu przebiegu pradu oddawanego przez alternator
Witam wszystkich na forum. Mam takie pytanie, czy jest możliwość sprawdzenia w warunkach garażowych na tzw. stole, alternatora sterowanego z ECU za pomocą żarówki, miernika, aku i wiertarki? Chodzi o jego wzbudzenie i prawidłowość ładowania. Jest to alternator Bosch 7550469 180A wtyczka na 2 piny. kup sobie oscyloskop z generatorem sygnałów
Masz skok napięcia w instalacji. Miałem kiedyś taki przypadek v Volvo V70. Notorycznie paliło żarówki świateł mijania. Podłączyłem oscyloskop i po uruchomieniu silnika i wzbudzeniu się alternatora napięcie wzrosło pięknie na 14,3V ,no i po kilkunastu sekundach zonk, skok na 18V trwający kilka sekund ,potem spadek na 14,3. Dodano po 2 Światła zapalały...
Po co oscyloskop do tak prostego altka?Zreszta nie kazdy go ma od tak w domu.
Jeśli masz oscyloskop i czym napędzić wyjęty alternator, zobacz przebiegi poszczególnych faz.
Nie kupił bym takiego oscyloskopu. Bardzo niewygodnie mi się obsługuje oscyloskopy stacjonarne za pomocą dołączonych aplikacji (z poziomu komputera). Oprócz tego: "Szerokość pasma 20 MHz, 2 kanały Częstotliwość próbkowania 48 MS/s w czasie rzeczywistym" Pytanie czy 48Ms/s to na każdy kanał, czy 48Ms/s przy jednym pracującym kanale, a przy dwóch to po...
Witam BMW E60, silnik N53, DME: MSD80. Trafił do mnie po wizytach w różnych warsztatach, więc nie mogę stwierdzić co było robione. Cały czas mam błąd 2E7C czyli niedziałającą magistrale BSD. Skasować się nie da. Dodam że błąd występuje przy odpiętej pompie wody, czujniku oleju, alternatorze i klemie IBS. Oscyloskop na BSD nie pokazuje żadnej aktywności....
hi nie mogę znaleźć schematu do tego auta w programach jakie mam w domu - miałem już kilka aut z wv które miały ten problem ,i po sprawdzeniu tego sygnału okazał się on nie prawidłowy - wymiana alternatora załatwiła sprawę - jeżeli masz oscyloskop sygnał ten mierzony na zacisku DFM alternatora ma przebieg prostokątny - 2v/10ms -na włączonym zapłonie...
Regulator trzeba sprawdzić. Najlepszy byłby do tego oscyloskop. Każdy forumowicz go ma nawet nie wiedząc tym. :D Za oscyloskop może posłużyć karta dźwiękowa komputera z dzielnikami wejściowymi i ew. zabezpieczeniem diodami. Jak sprawdzić regulator oscyloskopem??
Skąd wiesz że to zmienne i jak go odseparowałeś od stałego aby zrobić pomiar? Czym to mierzyłeś? Oscyloskopem?
Ładowanie wróciło, wygląda na wersję F L ta która po odłączeniu lampki przestaje ładować.Dzięki kolego andrzej20001 za wskazówki . Od siebie dodam oba przewody od regulatora napięcia biegną do większej wtyczki sterownika silnika , niebiesko biały wzbudza alternator na niebiesko czerwonym jest potwierdzenie ładowania , oscyloskop 5V 2ms i mamy prostokąt...
Podpięty Bosch wykazał w czasie wystąpienia usterki 100% obciążenie alternatora, co odczytuję, że 90A daje z siebie. Mógłbym poprosić o rozwinięcie... Co konkretnie i do czego było podpięte. Prosiłbym opisać usterki występujące teraz. W miarę dokładnie. Silnik gaśnie? Jakie kontrolki się zapalają, jakie są teraz błędy, wcześniejsze wykasować, poczekać...
Warto Panowie, do celów poznawczych, podłączyć oscyloskop bezpośrednio do zacisków alternatora bez podłączonego desulfatora oczywiście i włączyć silnik - szpilki są przecudowne. W takim razie po co desulfator, skoro ma wystarczyć sam alternator? :-) Skąd te szpilki generowane przez alternator się biorą?
odnosnie zazacej kontrolni to polecam sprawdzic pulsacje na oscyloskopie, przebiegi powiedza co jest zle z alternatorem
ok jestem w stanie to sprawdzic, tzn z oscyloskopem sobie radze tylko nie mam swojego ale zalatwie, Pierw zobacze jak to wogole tam wszystko wyglada, czy uczciwie czy pognite i sprawdze przejscia dzwonkiem. Na tym pinie bylo 30mv ale w miare czyszczenia kontakt sprayem rosnie mi teraz juz do 70-80mv i powoli dalej. Jak wyjdzie ze ok to trzeba bedzie...
Może jakieś niewidoczne zwarcie międzyzwojne w stojanie, patrzyłeś w nocy czy nie widać w środku jakiegoś łuku ? pomiar samej rezystancji jest praktycznie bezużyteczny , lepszy byłby pomiar odpowiedzi czasowej na impuls prądowy zaobserwowany za pomocą oscyloskopu.
Moje spostrzeżenia są takie ze do napraw samochodów w zasadzie oscyloskop o pasmie 1mhz starczy tu nie ma szału ja za dobry kupisz to i tak go nie wykorzystasz. A co do tematu to wydaje mi się że sprawa jest prosta . Alternator w zasadzie na wtyczce 3 pinowej ma +12 sygnał prostokątny -tak jak myślałem- z tym że sygnał bliski zeru wyzwala alternator...
Dotknij oscyloskopem , jeśli masy,klemy,połączenia na alternatorze, rozruszniku , może zwarcie na diodzie . Jeśli nie , to jak kolega Misiek napisał.
Kolego to jest normalna procedura u normalnego elektryka. W ASO to odwalaja kiche. Jeszcze dodam że do oscyloskopu sonda WN potrzebna. Ten od alternatora cylinder nie przepala?
A jakieś info dla mnie ? ;-) Problemy z którymi ja się spotykam i brakuje mi opcji w mierniku: -audio, głośniki nie grają, grają cicho -samochody/ciągnik rolniczy/skuter: rzeczy wokół "akumulatorowe", coś nie ładuje, za dużo, za mało, etc... Oscyloskopem możesz wtedy zbadać przebiegi w danych punktach układu audio. Dajmy na to czy jest sygnał na pętli...
Witam. Problem główny jest taki że skopcił się regulator z prostownikiem ( regulator 4 pin ). W moto jest prądnica 3 fazowa prądu przemiennego, prostownik ( 6-cio diodowy ) wyciągnąłem z alternatora chyba z opla, nie mam oscyloskopu, ale multimetr nie skacze, więc zakładam że prąd jest wyprostowany. Mam też regulator z tegoż alternatora, wychodzą 2...
Kiedyś też myślałem o zakupie podobnego rzęcha, ale kupiłem ostatecznie nowy, cyfrowy z zasilaniem bateryjnym i ekranem 8 cali. Przebiegi można sobie zrzucać na pendriva, jako foto lub plik danych do analizy nawet w Excel-u. Za te ~300PLN kupiłem sondę prądową hallotronową. Podglądane przebiegu prądu cewek, wtryskiwaczy, alternatora itp bezcenne.
Oscyloskop prawdę ci powie. I lektura działu Ca Audio.
kolego przeba sprwadzic oscyloskopem co jest na wyściu obrotów z alternatora jeśli będzie jedna dioda padnieta to bedzie ladowal ale nie bedzie obrotów
Do momentu osiągnięcia przez silnik temperatury nomonalnej co kilkadziesiąc sekund zanika ładowanie (napięcie na aku spada z 14,3 do 12 V). Gdzie szukać przyczyny ? Podejrzewam BSI. Czy multimetrem można sprawdzić prąd wzbudzenia alternatora czy trzeba mieć oscyloskop ? Czy są jakieś znane problemy związane z tym tematem ? Gdzie ewentualnie szukać przyczyny...
Myślę, że kluczowy jest tu parametr f, przyjąłeś, że ma on wartość 100 (6krpm/60s). Jak z tym, że alternator po uwzględnieniu przekładni pasowej pomiędzy wałem silnika, a jego kołem osiąga max 6000rpm mógłbym się jeszcze zgodzić, tak już z taką częstotliwością jaką przyjąłeś absolutnie nie ! Zobacz jak zbudowany jest wirnik alternatora, ile mają "zębów"...
Witam serdecznie wszystkich. Mam problem odnoście VW Golfa III GTD. Podczas przekroczenia 2800 obr/min prędkościomierz i obrotomierz spadają do zera a kontrolka ciśnienia oleju zaczyna świecić. Ciśnienie oleju jest w porządku sprawdzone manometrem. Zmieniłem alternator na dokładnie ten sam typ, nawet nr Seri pasował. Przy przekroczeniu tych obrotów...
[url=https://obrazki.elektroda.pl/66_123... schemat nijak się niema do tego alternatora przewód wychodzi od jednego uzwojenia stojana bez prostownika ,a tu śrubka wychodzi od regulatora przydał by się schemat tego regulatora ewentualnie jeśli by ktoś miał to cudo i oscyloskop coby zmierzyć to wyjście.
Zawsze napięcie będzie pływało, wszystko to tak naprawdę kwestia kilku jak nie kilkunastu różnych czynników jak temperatura akumulatora, temperatura na zewnątrz, aktualny pobór prądu, stan alternatora, stan akumulatora, jego rezystancja, stan połączeń, rodzaj sterowania i tak dalej. W większości przypadków alternator działa zero jedynkowo czyli zostaje...
napiecie z alternatora nie jest idealnie wyfiltrowane, oscyloskopem natychmiast zauwazysz że brakuje kturegos "łebka". Odpinasz kolejne wejścia prostownika i lokalizujesz od której diody ten łebek. Diody maja to do siebie że test miernikiem, piszcykiem czy czym kolwiek co puszcza przez element mały prąd może być obarczony błędem- dioda może puścić tak...
Diody do sprawdzenia, wyjac alternator, wylutowac i sprawdzac po kolei kazda sztuke ;) Mozesz tez to sprawdzic na pracujacym silniku oscyloskopem jesli masz, awaria diody wyjdzie na monitorze. A jak laduje alternator, napiecie ladowania pod obciazeniem?
Ok, teraz jasne. Jak odbiorę auto z warsztatu wezmę oscyloskop i zobaczę co tam "idzie".
Żaden nie jest potrzebny. No chyba, że naprawiasz sterowniki; to może się przydać. Do diagnostyki samochodowej potrzebne w pierwszej kolejności są programy diagnostyczne do poszczególnych modeli samochodów. Diagnostyka z użyciem oscyloskopu to już "wyższa szkoła jazdy". Trzeba bardzo dużej wiedzy i praktyki aby prawidłowo interpretować wskazania z...
To że alternator się grzeje to normalne ,jak mierzyłem temperaturę alternatora w moim aucie to nawet ponad 100 stopni zależnie od temperatury na zewnątrz i obciążenia , jakość alternatora po za pomiarami prądu i napięcia najlepiej sprawdzisz oscyloskopem tam widać uszkodzenie każdej diody . Prąd 2,8 ampera jak na ładowanie akumulatora i zasilanie auta...
wyjście W to wyprowadzenie jednego z uzwojeń.. najważniejsza jest na tym zacisku częstotliwość, musiałbyś zapiąć oscyloskop aby być pewnym tego przebiegu..
Witam. Mam problem z alternatorem MAN-a TGS. Dziwny przypadek. Alternator ładuje dopiero gdy choćby na chwilę podgonić obroty - chyba sam się wzbudza. Napięcie wzbudzenia (15) z ZBR przychodzi - sprawdzane pod obciążeniem żarówką 21W. Alternator po starcie silnika daje impulsy do ZBR ale mają one apliktudę 10Vpp i nie są prostokątem a bardziej górna...
Uszkodzony regulator a raczej napewno alternator powoduje zakłocenia pracy elektroniki. By się przkonać podłącz oscyloskop.
Dlaczego pytam, a pytam dlatego że alternator potrafi robić cuda w tym aucie. Miałem takiego i męczyłem z gościem chyba z rok czasu. No ale mi gubiło klucz. Weź podepnij oscyloskop pod instalacje i zobacz co się dzieje jak kręci. Jak wali szpilkami w piku 60V to masz winowajce. Może taki trop.. Dodano po 10 A i nie działo się to raz na tydzień, a dwa,...
Tak, to jest alternator pięciofazowy. To uszkodzenie to standard w tych sprzętach. Twoje naprawy nic nie pomogły. Stojan nadaje się tylko do wymiany/przezwojenia. Możesz też spróbować pomierzyć stojan, czy nie ma przebić izolacji. Diody też do pomierzenia. Tylko nie multimetrem. Możliwe, że źle podłączyłeś cewki wzbudzające, jednak najprawdopodobniej...
badałem oscyloskopem altek nic nie widać ,nie wiem czego spada to napięcie,ma ktoś jakieś pomysły?
A jak bedzie uszkodzona jedna dioda w alternatorze? To uważasz że wartość średnia się nie zmieni i będzie prawidłowa a skuteczna zacznie wariować czy co :?: Odłącz jedną diode i sie dowiesz. Najlepiej zobaczysz to na oscyloskopie. Jeszcze lepiej, jak akumulator będzie kiepski lub nie bedzie go wcale. Zwykły miernik DC może nie pokazać różnicy lub pokazać...
Niepowinien znieksztalcac . To polski solidny oscyloskop na plycie czolowej poszukaj takiego malego plaskownika jest na nim wyprowadzony sygnal generatora 1kHz kwadrat , jesli uzyskasz idealny kwadrat to kabel jest dobry .W scheacie sondy ktora tu ktos wrzucil powinien byc ( sorry ze tak pisze ale nie ogladalem jej) maly trymer 3-30 pF i nim ustawiasz...
Trzeba by było popatrzeć oscyloskopem na zasilanie co na nim się dzieje. Mnie to wygląda na zakłócenia na zasilaniu od alternatora.
Przecież to oczywista oczywistość że od Euro4 gro samochodów spełniających tą normę odłącza ładowanie gdy wykryje wciśnięte sprzęgło. Ma to zmniejszyć obciążenie i emisję gdy przy7spieszasz ale na początku działało to tylko na sygnał pedału sprzęgła. Ja bym zmierzył tętnienia, najlepiej oscyloskopem, jak na starym aku wzrastają to różne mierniki DC...
1. Focus 1.8 TDDI nie ma przepływomierza, to coś z wtyczką zaraz za filtrem powietrza to czujnik temperatury zasysanego powietrza. 2. Obroty na wolnych wynoszą 850 rpm niezależnie od obciążenia. 3. Sprawdź, a najlepiej wymień przewód prądowy od akumulatora do rozrusznika i alternatora lub chociaż wymień od alternatora na 16 mm2. 4. Sprawdź lub wymień/dołóż...
Fakt,nie ma,stary rekin. Patrzę teraz na schemat.Słuchaj grzechu,cudów nie ma.Napewno wina nie w czujnikach.Zainteresuj się pinem 15 ( kabel błekitny).Jest to sygnał z alternatora że silnik pracuje.Jeżeli tam coś się będzie dziac,np problem w alternatorze,ABS się wyłaczy.Jeżeli masz oscyloskop,zobacz czy nie leca tam jakieś śmieci.
Eksperymentalnie trzeba by włączyć amperomierz i sprawdzić ile i kiedy płynie tam prądu. Diody te powodują równoległą pracę pojedynczych trzech uzwojeń stojana, które normalnie pracują szeregowo po dwie. Można sprawdzić oscyloskopem jak wygląda nie wyprostowany prąd. Może układ ma za zadanie odciążać regulator napięcia.
Licznik to ACET czy obrotomierz wskazówkowy? Skrzynia Tractoshift czy mechaniczne sprzęgło? Nie spotkałem jeszcze wersji ze zwykłym licznikiem, ale przypuszczam że tak samo obroty silnika są pobierane z czujnika na kole zamachowym, podobnie jak prędkość ciągnika z przystawki na przedni napęd. , Tam jest zwykły licznik wskazówkowy a obroty są pobierane...
jak sprawdzisz poprawność układu wzbudzenia alternatora? Część "kontrolkową" wolę dotknąć do masy (nie zwierać do B+) a prostownik albo weryfikacja prądem po odłączeniu stojana, albo oscyloskop na D+ jeśli altek generuje prąd. O wirniku, uzwojeniu stojana i regulatorze napięcia raczej nie ma powodu się rozpisywać.
Co do diagnostyki to może się obejść bez zdemontowania jeśli masz dostęp do oscyloskopu. Gdzie te 5V znalazłeś?
chyba też zalerzy od egzempl. bo jakiś czas temu kolega misian robił testy i napisał : Witam! Po dłuższym czasie zebrałem sie na pomiary Monakora HPB1502. Pomiary w końcu tak jak mają cyć, czyli profesjonalny oscyloskop i sztuczne obciażenie... Sztuczne obciążenie zrobiłem sobie o rezystacji ~4Ohm, a dokładniej 3,94Ω o mocy ~700W... drut stalowy...
Witam. Dawno tu nie zaglądałem. Ale do rzeczy. Miłem kiedyś taki przypadek w Ibizie, raz jest a raz nie ma ładowania, a alternator po naprawie ( u innego elektryka). I tu kolega andrzej0769 ma świętą racje. W przypadku Ibizy był to brak masy. Nawet dokręcenie śrub nic nie dawało. Po połączeniu przewodem masy i odudowy alternatora występowała spora iskra,...
Po wyłączeniu silnika napięcie spada gwałtownie. Dlaczego? Jest włączone jakieś spore obciążenie czy akumulator jest rozładowany? W związku z powyższym całe badanie jest niewiarygodne. Żeby zaoszczędzić trochę prądu zaraz po rozruchu, należy wyłączyć nadmuch wewnętrzny, nie będą też pracować grzałki płynu chłodzącego. Tak jak napisał Motronic, alternator...
Witam mam dość spory problem z moim autem a jest to BMW E38 z silnikiem 2.8L z 1998roku i alternatorem firmy Bosch. Problem objawia się iż po uruchomieniu silnika i rozpoczęciu ładowania akumulatora radio zaczyna słabo odbierać stacje oraz pojawia się pisk w głośnikach który zmienia częstotliwość wraz z wzrostem obrotów silnika. Miernik unit ut71d na...
oscyloskop alternator oscyloskop sprawdzać alternator oscyloskop oscyloskop ogłoszenia
wzbudzanie mikrofonu zamek kabina czujnik polozenia przepustnicy astra
hewalex sterownik hewalex sterownik
Jak zresetować piec Termet: instrukcje i porady Peugeot 5008 1.6 HDI nie odpala po myciu - przyczyny i rozwiązania