Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
Dlaczego pytam, a pytam dlatego że alternator potrafi robić cuda w tym aucie. Miałem takiego i męczyłem z gościem chyba z rok czasu. No ale mi gubiło klucz. Weź podepnij oscyloskop pod instalacje i zobacz co się dzieje jak kręci. Jak wali szpilkami w piku 60V to masz winowajce. Może taki trop.. Dodano po 10 A i nie działo się to raz na tydzień, a dwa,...
Moje spostrzeżenia są takie ze do napraw samochodów w zasadzie oscyloskop o pasmie 1mhz starczy tu nie ma szału ja za dobry kupisz to i tak go nie wykorzystasz. A co do tematu to wydaje mi się że sprawa jest prosta . Alternator w zasadzie na wtyczce 3 pinowej ma +12 sygnał prostokątny -tak jak myślałem- z tym że sygnał bliski zeru wyzwala alternator...
chyba też zalerzy od egzempl. bo jakiś czas temu kolega misian robił testy i napisał : Witam! Po dłuższym czasie zebrałem sie na pomiary Monakora HPB1502. Pomiary w końcu tak jak mają cyć, czyli profesjonalny oscyloskop i sztuczne obciażenie... Sztuczne obciążenie zrobiłem sobie o rezystacji ~4Ohm, a dokładniej 3,94Ω o mocy ~700W... drut stalowy...
Moim zdaniem możesz wyciągać alternator i na stół no chyba że masz oscyloskop i sprawdzisz sygnał z PCM który i tak nie wiesz jak powinien wyglądać. To że się nie wzbudza od razu na full to norma.
ie odwracaj kota ogonem i nie mieszaj pików napięcia alternatora obciążonego i nieobciążonego ze średnim napięciem ładowania akumulatora tymże alternatorem. O jakich pikach piszesz, bo ja wspopmniałem że alternator to generator napięcia przemiennego, trójfazowy który na myjściu ma 6-diodowy mostek proatowniczy. Wszystkie książki i doktoraty o ładowaniui...
Akumulator ma już kilka lat, a po kilku godzinach ładowania wciąż pobiera 0,2 A; klemy OK, masy — to pierwsze, co sprawdzę, potem alternator i jego moduł. ... ale żeby tak razem z akumulatora i prądnicy prądu zabrakło... Wszędzie — blackout na pół sekundy, bez żadnych objawów wcześniej. Przy złej masie coś by poszarpywało, chociaż jeden mały objaw,...
Po co oscyloskop do tak prostego altka?Zreszta nie kazdy go ma od tak w domu.
Witaj kolego, witajcie. (Golf 4 1,6 sr – 1999, 220tyś za sobą - falujące obroty i 13l\100km i inne tam...) Chrzaniłem się z kilkoma mechanikami i radykalnie żaden mi nie pomógł. :cry: Natomiast cudownie wyczyścili kieszeń. Ci „fachowcy” zaczęli wymieniać: kolektor ssący, świece, jeden z wtrysków (uznali, że zawór wtrysku zacina się...
a ja mam problem z renault captur zapala mi sie kontrolka check engine i poduszki macie jakis pomysł (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź Jednoczesne zapalenie się kontrolki „CHECK ENGINE” i kontrolki AIRBAG (SRS) w Renault Captur najczęściej oznacza: 1. awarię zasilania lub masy, która zakłóca pracę kilku sterowników naraz, 2....
https://obrazki.elektroda.pl/9994021700_... https://obrazki.elektroda.pl/9572231900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z dotychczasowych danych i zamieszczonych zrzutów ekranu wynika, że mimo wymiany przepływomierza na oryginalny Bosch i przeprowadzenia resetów/adaptacji w sterowniku, nadal pojawiają się...
mam problem z masterem 3 Nie ma komunikacji z komputerem. Obd2 nie dziala, jest tylko zapłon, rozrusznik nie kreci. Wszystkie kable, sterowniki sprawdzone, napięcie wszedzie powyzej 12 Dodano po 4 Wprowadzenie Masz problem z Renault Master 3, który objawia się brakiem komunikacji z komputerem pokładowym (OBD2), brakiem reakcji rozrusznika oraz komunikatem...
Hi, W twoim przypadku akumulatora bym sie nie czepiał, napięcie akumulatora w spoczynku, dobre, przy kręceniu moze ciut za niski (tu trzeba by złapać oscyloskopem do ilu ono naprawdę spada. Jedyna rzecz jaka przychodzi mi do glowy, do sprawdzenia to poziom napięcia zmiennego jaki wychodzi z alternatora (ja osobiście sie nie spotkałem z takim przypadkiem...
1. 14,4V, alternator nie uwzględnia żadnego spadku. Na jego wyjściu ma być 14,4V i tyle. 2. To nie jest normalne. 3. Nie ma bocznika, to jest amperomierz elektromagnetyczny. 4. Nie. 6. Możesz, tylko po co. Chciałem też sprawdzić fazy alternatora oscyloskopem, ale mam bardzo stary oscyloskop DT i kurka za dużo tam nie widziałem. Akurat rodzaj oscyloskopu...
Witam wszystkich na forum. Mam takie pytanie, czy jest możliwość sprawdzenia w warunkach garażowych na tzw. stole, alternatora sterowanego z ECU za pomocą żarówki, miernika, aku i wiertarki? Chodzi o jego wzbudzenie i prawidłowość ładowania. Jest to alternator Bosch 7550469 180A wtyczka na 2 piny. kup sobie oscyloskop z generatorem sygnałów
Ładowanie wróciło, wygląda na wersję F L ta która po odłączeniu lampki przestaje ładować.Dzięki kolego andrzej20001 za wskazówki . Od siebie dodam oba przewody od regulatora napięcia biegną do większej wtyczki sterownika silnika , niebiesko biały wzbudza alternator na niebiesko czerwonym jest potwierdzenie ładowania , oscyloskop 5V 2ms i mamy prostokąt...
hi nie mogę znaleźć schematu do tego auta w programach jakie mam w domu - miałem już kilka aut z wv które miały ten problem ,i po sprawdzeniu tego sygnału okazał się on nie prawidłowy - wymiana alternatora załatwiła sprawę - jeżeli masz oscyloskop sygnał ten mierzony na zacisku DFM alternatora ma przebieg prostokątny - 2v/10ms -na włączonym zapłonie...
[url=https://obrazki.elektroda.pl/66_123... schemat nijak się niema do tego alternatora przewód wychodzi od jednego uzwojenia stojana bez prostownika ,a tu śrubka wychodzi od regulatora przydał by się schemat tego regulatora ewentualnie jeśli by ktoś miał to cudo i oscyloskop coby zmierzyć to wyjście.
Uwazam ze dla wiekszosci samochodow to wystarczy .
podstawowe narzedzia - multimetr, oscyloskop
Czyżby wzbudzenie na wirnik w tych regulatorach AVR było zwykłym przebiegiem PWM. Stąd duży rozstrzał bez odciążenia (niskie wypełnienie) a z obciążeniem już ładnie się wygładza. Do autora a podłącz oscyloskop do szczotek wirnika (najlepiej byłoby badać prąd wirnika) czy faktycznie AVR podaje PWM na wirnik dla kontroli napięcia na wyjściu. Alternator...
Oscyloskop na alternator i rozwieje Twoje wątpliwości. Wstawienie diody na zasilaniu kamery coś daje? Dodano po 1 Chińskich przetwornic nie stosowałeś do Xeonów?
Witam wszystkich. Zmagam się z nietypową przypadłością auta. Po nagrzaniu na wolnych obrotach silnika zaczyna falować obrotami w górę i w dół, od wolnych 635 do 1100 a czasem spada poniżej 600 do 550 obrotów. W tym czasie zapalone światła mijania i wentylator kabiny na 2. Normalne obciążenie moim zdaniem i nie powinno nic falować. Auto trafiło do mnie...
Alternator jest sprawny Jednak tutaj najczęściej leży przyczyna, czasami alternator można podłączyć pod oscyloskop i widać problem, miernik analogowy też można...
Uszkodzony był alternator dawał napięcie bez odpowiedniego prądu. Na czym konkretnie polegało uszkodzenie? Mam wrażenie, że kolega "popłynął" ze stwierdzeniem, że alternator (pracujący w samochodzie czyli pod obciążeniem) może dać napięcie, widziane na klemach akumulatora jako 14V ale nie da prądu. Prawo Ohma nie przewiduje wyjątków :) Oscyloskop prawdę...
Popracuj nad tym. Możliwe, że krótki zanik, zapad zasilnia powoduje dłuższy zanik 5V REF. Oscyloskopy po to mają całe menu "TRIGGER" żeby łapać takie rzeczy. Gdzie masz podpiętą masę sondy oscyloskopowej? Oscyloskop jest podpiety w tej chwili pod sygnal 5V ref przy czujniku MAP i do masy tegoz czujnika (wspolna dla wiekszosci czujnikow 5V). Probowalem...
Tak, to jest alternator pięciofazowy. To uszkodzenie to standard w tych sprzętach. Twoje naprawy nic nie pomogły. Stojan nadaje się tylko do wymiany/przezwojenia. Możesz też spróbować pomierzyć stojan, czy nie ma przebić izolacji. Diody też do pomierzenia. Tylko nie multimetrem. Możliwe, że źle podłączyłeś cewki wzbudzające, jednak najprawdopodobniej...
Można oscyloskopem badać ale to lipa ,jeżeli alternator jest uszkodzony to tak widać po kontrolce że alternator nie ładuje natomiast oscyloskop pokaże to samo co mierząc rozbierzemy. I oczywiście lipa w obwodzie wzbudzenia nie dowiemy co jest uszkodzone możemy otrzymać tylko informację.P
Podłączałem oscyloskop do ( pod obciążonym alternatorem) B+ sygnał prawidłowy na D+ również, tętnienie 480 mV. Jutro sprawdzę jeszcze prąd wirnika.
Warto Panowie, do celów poznawczych, podłączyć oscyloskop bezpośrednio do zacisków alternatora bez podłączonego desulfatora oczywiście i włączyć silnik - szpilki są przecudowne. W takim razie po co desulfator, skoro ma wystarczyć sam alternator? :-) Skąd te szpilki generowane przez alternator się biorą?
Witam !! Jeżeli chodzi o alternatory samochodowe coś podobnego robiłem z kumplem dawno temu . Zrobione to było tak - silnik o regulowanych obrotach napędzał alternator . Oczywiście w układzie " rzeczywistym " - tzn . podpięty regler i akumulator . Dokonywaliśmy pomiaru napięcia i prądu ładowania . To była wersja pierwsza - była i druga . W drugiej nie...
Jeśli masz oscyloskop i czym napędzić wyjęty alternator, zobacz przebiegi poszczególnych faz.
Mam w pracy oscyloskop KR7010 ale ostatni raz używałem oscyloskopu w technikum z 20 lat temu także już nic nie pamiętam ;) Znalazłem chyba jeszcze inne wyjście by dowiedzieć się jaka jest częstotliwość. Wychodzi na to, że da się wyliczyć częstotliwość wyjściową alternatora korzystając ze wzoru: f = P*N / 120 gdzie: P - liczba biegunów N - prędkość obrotowa...
To że zaświeciła to jeden pomiar, a drugi to zmiana biegunowości żadna nie powinna nawet jarzyć się . Dokładnie raz jeszcze czyszczenie wszystkich połączeń z nalotu ( gryszpanu ) co papier to papier odrobina Kontaktu S , Więcej żadnej rady z wyjątkiem ,, Prądnica i regulator ,, wyd Komunikacji i łączności ,dobre dla początkujących . A tam stoi że ,...
Widziałem kiedyś auto, gdzie po odpaleniu silnika prędkościomierz od razu skakał na 20 km/h. W miarę dodawania gazu wartość rosła, działał jak obrotomierz. Długo nie można było dojść o co biega. W końcu okazało się, że po zdjęciu paska z alternatora problem znika. Jedna z diod musiała być uwalona, bo jak auto podpięto pod oscyloskop to napięcie oscylowało...
Witam serdecznie wszystkich. Mam problem odnoście VW Golfa III GTD. Podczas przekroczenia 2800 obr/min prędkościomierz i obrotomierz spadają do zera a kontrolka ciśnienia oleju zaczyna świecić. Ciśnienie oleju jest w porządku sprawdzone manometrem. Zmieniłem alternator na dokładnie ten sam typ, nawet nr Seri pasował. Przy przekroczeniu tych obrotów...
Kilka dni temu - poniedziałek - ponownie zrobił 3 bunty w jeden dzień - dramatyczny spadek mocy, szarpanie, praktycznie brak przyspieszenia, jeden na ekspresówce, dwa na autostradzie. Dzieje się tak tylko przy nagłym przyspieszaniu. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika można jechac dalej, ale jest dodatkowy objaw - do 2200 obrotów jakby nie...
Po wyłączeniu silnika napięcie spada gwałtownie. Dlaczego? Jest włączone jakieś spore obciążenie czy akumulator jest rozładowany? W związku z powyższym całe badanie jest niewiarygodne. Żeby zaoszczędzić trochę prądu zaraz po rozruchu, należy wyłączyć nadmuch wewnętrzny, nie będą też pracować grzałki płynu chłodzącego. Tak jak napisał Motronic, alternator...
Jeśli znalazłbyś oscyloskop może potrafiłbym coś więcej powiedzieć, tak niestety trzeba będzie wymontować, sprawdzić diody, szczotki, regulator.
Dzięki za odpowiedź. Wariactwa tzn. napięcie skakało od 0 do 8V. Musiałbym oscyloskop podpiąć, ale to w sumie już nie ważne. Sprawdziłem alternator i moim zdaniem jest ok. Rezystancja cewek 0,7 ,ale to nie pomiar, ważne że nie ma zwarcia do masy. Napięcia na poszczególnych cewkach takie same i rosną z obrotami 60-90V. Kupiłem tym razem dobry regulator,...
Alternator mocuję w imadle.Do imadła podłączam "-" a do B+ "+" aku. Pomiędzy "+" a wyjście wzbudzenia żarówkę 12V 3W.Z przedłużacza do kluczy nasadowych odciołem ok 6cm/od strony kwadratu/ i podtoczyłem na <13mm.Wkręcam to do wiertarki 800W 3000obr. nakładam nasadkę 22 lub 24 i woltomierz do akumulatora . Hihi robię tak samo. Tylko mi się nie chciało...
Możesz podać źródło tych informacji? Tak mi się wydaje że widziałem to u kolegi w takim programie do Renault gdzie są zebrane noty techniczne ;) ...dla alternatorów nie zarządzanych elektrycznie przez ECU... A czy alternator zastosowany w twoim pojeździe nie jest czasem zarządzany elektrycznie przez ECU ( w tym wypadku przez UPC) :?: Weź oscyloskop...
gjacek Na swoje nieszczęście ma oscyloskop i mój testowy alternator ma przebieg jakby go walec przejechał w żadnym stopniu nie przypomina to klasycznej sinusoidy . To stwierdzenie o nasyceniu i metoda pomiaru nie jest moje dzieło . Zaryzykowałem i skontaktowałem się z wykładowcą na uniwerku żeby pomógł w rozwiązaniu paru problemów w moim wynalazku...
Po dłuższych obserwacjach zauważyłem, że przy wyłączonych np. światłach, kiedy miga kontrolka ładowania oświetlenie kabiny lekko pulsuje, wskazówka obrotomierza podłącz0onego pod alternator nie jest stabilna (waha się w niewielkim zakresie). Multimetr nie pokazuje wahań napięcia, oscyloskop by może to pokazał. Dodano po 1 Wymieniłem regulator na używany,...
Witam! Po dłuższym czasie zebrałem sie na pomiary Monakora HPB1502. Pomiary w końcu tak jak mają cyć, czyli profesjonalny oscyloskop i sztuczne obciażenie... Sztuczne obciążenie zrobiłem sobie o rezystacji ~4Ohm, a dokładniej 3,94Ω o mocy ~700W... drut stalowy f=1,2mm długośc 6,20m Podłączyłem wzmacniacz Monakor HPB 1502, kondzik Hifonicsa 1F,...
Takie objawy wskazują na zużycie głowicy optycznej..... czyli lasera. 1. Poprostu po odpaleniu auta alternator podwyższa napięcie w instalacji samoch. i radio otrzymując wieksze natężenie może zwiększyć moc promieniowania lasera (to teoria ale chyba tak jest). 2.Na zużycie lasera wskazuje także czytanie pierwszych utworów prędkość liniowa dysku musi...
Nie wiem co to jest całkowity prąd jałowy (rozumiem przy wył. silniku tak jak samochód stoi i nic nie jest włączone poza załączonym alarmem), pomiar był robiony zwykłymi amperomierzami wartość około 40-50 mA (te mA trochę skaczą jak podłączyłem miernik z pamięcią najwyższej wartości to była 90 mA przez noc, ale to jest też związane z mruganiem diody...
i jeszcze wiedzieć jak oscyloskop ustawić na dany czujnik, bo może na wykresie wyjść trzęsienie ziemi chyba że ma autosetup Swoją drogą to TPS, czujniki indukcyjne, bo np. na halla to szkoda czasu na rozkładanie oscyloskopu, ale z ciekawości można sobie popatrzeć, jak się nie ma czym to można i do wtryskiwacza zapiąć i zobaczyć jaki czas wtrysku. W...
To sygnał który się zmienia w zależności od położenia DNR-a i podgląd oscyloskopem czy prawidłowy.
Sorry napięcia podałem dla instalacji 12V dla 24V jak już się zorientowałeś, wszystkie podane wartości x2. Z tego co piszesz alternator nie ładuje i może to być bezpiecznik, oby, następne uszkodzenia to regulator, diody 6 dużych lub 3 małe, no i najgorsze uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia alternatora, lub uzwojeń głównych. Dodano po 1 Ja jak mam wyciągnięty...
Zapomniałem dopisać, że podmieniałem alternator, fakt, że na używany i nie byłem w stanie stwierdzić, czy jest sprawny, ale ładowanie działało tak samo jak w moim. Rozumiem, że mam wypiąć przewód z alternatora i na nim sprawdzać oscyloskopem na włączonym silniku.
potem odpiąłem wtyczkę wzbudzenia z alternatora na pracującym silniku. Na pracujacym silniku nie wolno tego robic. Za duzo kombinujesz i lamiesz podstawowe zasady podczas prac przy alternatorze. Obejrzyj szczotki alternatora, wymien regulator napiecia. Podlacz oscyloskop, porownaj amplitude z charakterystyka wzorcowa. Sprawdzisz w ten sposob czy wszystkie...
Zapodaaj zdjęcie Aku od strony klemy+. Diagboxa ma wersje rozwojowe, pewnie wiesz że dodawane są kolejne dane? Patrzyłeś oscyloskopem co biega po tym kablu do alternatora?
Można to zrobić zwykłym miernikiem? Można nawet żarówką. Trzeba rozebrać alternator i pomierzyć diody. Można też oscyloskopem. W 30 sekund będzie wiadomo czy diody są uszkodzone. Ale gdyby coś się stało poprzez to w parametrach było by coś nie tak? To będzie widać dopiero jak podłączysz oscyloskop...
w zasadzie jest po sprawie. wymieniłem cały alternator (urzywka) za 100zł. według Elgergora (podjechałemn do niego z browarkiem, a on pomierzył alternator oscyloskopem) winny był wirnik, a raczej za duża szczelina magnetyczna na jego "zębach"
Mierzenie prądu multimetrem uniwersalnym w samochodzie to proszenie się o poważne "kuku". a Ty czym mierzysz??? cwaniak co do kolegi wymień ten alternator wszystko wskazuje na nadpalone uzwojenie. szkoda że nie posiadasz oscyloskopu... widzielibyśmy wtedy cały problem jak na dłoni... na 95% to alternator.... i jest to usterka z którą walczyłem jeszcze...
Alternator jest sterowany siecią LIN. To co mierzysz na wtyczce sterowania alternatora to cyfrowy sygnał, możesz sprawdzić oscyloskopem. Alternator sterowany w trybie awaryjnym jest w stanie wzbudzenia i generuje napięcie ładowania. Jeśli błąd U1F1B się nie kasuje lub powraca po skasowaniu to proponuję szukać zwarcia w obwodzie LIN właśnie. Ta sama...
Oscyloskop i sprawdzić co sieje w aucie. Masz piki napięcia. czyli jeśli piki ,to regulator napięcia? w poniedziałek podepnę oscyloskop,na pracującym alternatorze i odłączonym wzbudzeniu,może coś to pokaże.
- bateria laduje przy obciazeniu swiatlami na 14.5v (sprawdzilem tylko podczas 5 minut pracy silnika), - Na 3 zoltych fazach alternatora mam obecnie: 6.7-7v przy 1.400 obrotow bez obciazenia, Takie wyniki będziesz miał mierząc zwykłym miernikiem, przy całkowicie sprawnym ładowaniu. Sprawdź sobie na oscyloskopie jaki kształt sieczki ma napięcie fazowe...
Czy posiadasz algorytm sprawdzania alternatora oscyloskopem ? Czego można się spodziewać ? Co mozna zbadać ? Pozdrawiam Mat Ponawiam prośbe o namierzenie BULB CHECK RELAY ? M
czyli sprawdzać żarówką. przy uszkodzonej diodzie światło powinno być słabsze??? wiem że można sprawdzać jeszcze alternatory oscyloskopem podłączając się pod akumulator przy włączonym silniku i powinno się zobaczyć czy jest odpowiedni prąd wzbudzenia?
Jak 5-10 zł? Na Allegro taki stoi przynajmniej 130 zł, to znaczy że kolesie trochę kasują chyba.
Nie kupił bym takiego oscyloskopu. Bardzo niewygodnie mi się obsługuje oscyloskopy stacjonarne za pomocą dołączonych aplikacji (z poziomu komputera). Oprócz tego: "Szerokość pasma 20 MHz, 2 kanały Częstotliwość próbkowania 48 MS/s w czasie rzeczywistym" Pytanie czy 48Ms/s to na każdy kanał, czy 48Ms/s przy jednym pracującym kanale, a przy dwóch to po...
Sygnał że sterownika do obejrzenia na oscyloskopie, jeżeli nie masz, to przez diodę. Jak sygnały sterujące ok, to alternator pod pachę i na stół. Błędy w sterowniku silnika są?
Ten kabelek do alternatora to jest magistrala LIN, można podpiąć oscyloskop i podglądnąć czy lecą po nim jakieś dane. "Sztywne" 12V na nim wskazuje albo na zwarcie do +, albo na uszkodzony transceiver
Nie założyłeś przypadkiem chińskiego alternatora? Czasami nieoryginalne regulatory napięcia, które mają wyjście COM bądź LIN, nie chcą współpracować ze sterownikiem, pomimo że napięcia ładowania jest ok. Wyjmij regulator ze starego alternatora i włóż do nowego alternatora. A jak masz oscyloskop, to sprawdź jaki masz sygnał na odpiętej kostce regulatora...
Warto kupić Boost Recuperation System (BRM Boscha) bywają nawet za 1000 zł na OLX. Główna zaleta to olbrzymia sprawność. Alternator 12V to tylko 50-60% sprawności, a tu ze sterownikiem i aku LTO lub LFP (A123) w obie strony 88%. Taką sprawność podaje producent jako całości MHEV. Można przyjąć że sama maszyna BLDC/PMSM ma min. 92% sprawności jako silnik...
Oscyloskopem szybciej się diody sprawdza.
Jeszcze coś jak wariuje obrotomierz to warto sprawdzić alternator tam jest czujnik obrotów , kamp dostaje złe dane i wszystko wariuje Co?Gdzie?W benzyniaku?O mamusiu!!!I jaki czujnik obrotów w alternatorze tam jest? A co do kabli WN w tym C16NZ-jeżeli gdzieś jest niełącz-tak się zachowuje obrotomierz,dlatego kazałem ci je sprawdzić. Najlepiej to widać...
Sygnał może pokazuje, ale nigdy nie wiesz, czy mieści się w prawidłowych wartościach. No właśnie, jak chcesz zmierzyć masę? Jednym przewodem. Na przykład spadek napięcia na przewodzie masowym między akumulatorem a rozrusznikiem podczas rozruchu. Albo spadki napięcia alternator-akumulator pod dużym obciążeniem.
Sprawdź magistralę CAN napędu czy nie ma zwarć do masy lub plusa. Jak masz oscyloskop to sprawdź czy są prawidłowe przebiegi ramek na tej magistrali.
To że jest to sygnał cyfrowy to jest oczywiste , moje pytanie jest (do kogoś kto podłączał oscyloskop pod L na alternatorze) na jakiej zasadzie CEM kształtuje sygnał sterujący alternatorem. Czy jest sens budować jakieś proste sterowanie czy łapać sie za kieszeń i szukać komputera?
Żaden nie jest potrzebny. No chyba, że naprawiasz sterowniki; to może się przydać. Do diagnostyki samochodowej potrzebne w pierwszej kolejności są programy diagnostyczne do poszczególnych modeli samochodów. Diagnostyka z użyciem oscyloskopu to już "wyższa szkoła jazdy". Trzeba bardzo dużej wiedzy i praktyki aby prawidłowo interpretować wskazania z...
znający zasady oscyloskopowego diagnozowania obwodu ładowania na pewno wyjaśni wątpliwości. A od kiedy do pomiaru napięcia ładowania potrzebny jest oscyloskop?
Podpięty Bosch wykazał w czasie wystąpienia usterki 100% obciążenie alternatora, co odczytuję, że 90A daje z siebie. Mógłbym poprosić o rozwinięcie... Co konkretnie i do czego było podpięte. Prosiłbym opisać usterki występujące teraz. W miarę dokładnie. Silnik gaśnie? Jakie kontrolki się zapalają, jakie są teraz błędy, wcześniejsze wykasować, poczekać...
Najpierw rok produkcji i kod silnika , potem może szukać czy napięcie czy sygnał sterujący ,a do tego będzie mu potrzebny oscyloskop.
Od około 2 lat mam problem z autem. Po odpaleniu migają wszystkie światła w samochodzie, lampy, liczniki w kabinie dosłownie wszystko co świeci. Na początku mi to nie przeszkadzało jednak problem zaczął się nasilać do tego stopnia że teraz potrafi mi się wyłączać co chwile radio samochodowe. Oddałem auto do mechanika, mechanik przekazał alternator to...
Podłącz sensowny diagnoskop a wtedy zobaczysz jakie jest napięcie ładowania wymagane a jakie jest w rzeczywistości. Po zgaszeniu silnika i włączeniu samego zapłonu możesz wysterować ( test ) przebieg sterujący z komputera do alternatora . Na oscyloskopie możesz to zobaczyć . Ponieważ sterowanie alternatorem jest z kompa - to zwykle nieprawidłowemu ładowaniu...
Jak alternator nie jest buforowany akumulatorem regulator pracuje "niestabilnie".Oglądnij przebieg napięcia wyjściowego na oscyloskopie to bedziesz wiedział dlaczego.Moc nie jest 45VA.Taki alternator nie zasilił by ci nawet jednej żarówki reflektorowej.To 45 A to max.prąd jaki można z niego czerpać.
Regulator akurat łatwo sprawdzić na zasilaczu regulowanym. Po drugie podłączasz do wsówki regulatora zasilacz regulowany i patrzysz co się dzieje. A co to Bozia cię pokarała i zamiast multimetru musisz się katować oscyloskopem?
a patrzyłeś na D+ i B+ oscyloskopem ?
obie szczotki są na miejscu (choć nie wiem jak je wyciągnąć), - jest ciągłość obwodu z jednej do drugiej szczotki, - gdy kręciłem alternator ręką to pojawiło się małe napięcie rzędu kilkudziesięciu mV (sprawdziłem na oscyloskopie, sonda do przewodów szczotek), - dzisiaj wymieniłem regulator napięcia Sprawdż czy na 3 pinie wtyczki masz MIERZONE ŻARÓWKĄ...
Masz skok napięcia w instalacji. Miałem kiedyś taki przypadek v Volvo V70. Notorycznie paliło żarówki świateł mijania. Podłączyłem oscyloskop i po uruchomieniu silnika i wzbudzeniu się alternatora napięcie wzrosło pięknie na 14,3V ,no i po kilkunastu sekundach zonk, skok na 18V trwający kilka sekund ,potem spadek na 14,3. Dodano po 2 Światła zapalały...
Czyli w domowych warunkach żeby go poprawnie wysterować pozostaje tylko generator sinus na wyjściu o amplitudzie 12V? Wyjście W z alternatora a jeśli nie posiada to wyprowadzenie jednego z uzwojeń przed mostkiem prostowniczym? Tak,przed prostownikiem. Możesz też znaleźć sinus w sterowniku silnika.Ostatnio podłączałem obrotomierz do sterownika toyoty,klient...
Witam mam problem w pracy posiadam urządzonko wpinane przed miernik które umożliwia mi sprawdzenie szczytowego napięcia jakie daje np alternator. ale kosztuje ono bardzo dużo i tu pytanie jak mogę sprawdzić napięcie szczytowe ? wiem że np na oscyloskopie pewnie dało by radę. Pomiar dotyczył by alternatora motocyklowego
wystarczy miernik napiecia "multimetr" zasilacz regulowany plynnie w zakresie 10-16v pare zarówek o roznych mocach na 12v, akumlator i mocna wiertarke co by sobie zakrecic alternatorem i sprawdzic pod obciazeniem czasami w ciezkich przypadkach uzywam oscyloskopu do obserwacji ksztaltu przebiegu pradu oddawanego przez alternator
a nie ma ktos czasem sciagnietego przebiegu z oscyloskopu tego wejscia
Witam. Mam problem z alternatorem MAN-a TGS. Dziwny przypadek. Alternator ładuje dopiero gdy choćby na chwilę podgonić obroty - chyba sam się wzbudza. Napięcie wzbudzenia (15) z ZBR przychodzi - sprawdzane pod obciążeniem żarówką 21W. Alternator po starcie silnika daje impulsy do ZBR ale mają one apliktudę 10Vpp i nie są prostokątem a bardziej górna...
Przecież to oczywista oczywistość że od Euro4 gro samochodów spełniających tą normę odłącza ładowanie gdy wykryje wciśnięte sprzęgło. Ma to zmniejszyć obciążenie i emisję gdy przy7spieszasz ale na początku działało to tylko na sygnał pedału sprzęgła. Ja bym zmierzył tętnienia, najlepiej oscyloskopem, jak na starym aku wzrastają to różne mierniki DC...
Zawsze napięcie będzie pływało, wszystko to tak naprawdę kwestia kilku jak nie kilkunastu różnych czynników jak temperatura akumulatora, temperatura na zewnątrz, aktualny pobór prądu, stan alternatora, stan akumulatora, jego rezystancja, stan połączeń, rodzaj sterowania i tak dalej. W większości przypadków alternator działa zero jedynkowo czyli zostaje...
Zgadza się w Dieslu z powodu braku cewki , impulsy do obrotościomierza są brane z pinu alternatora . (sprawdź jakimś licznikiem , oscyloskopem )
Regulator trzeba sprawdzić. Najlepszy byłby do tego oscyloskop. Każdy forumowicz go ma nawet nie wiedząc tym. :D Za oscyloskop może posłużyć karta dźwiękowa komputera z dzielnikami wejściowymi i ew. zabezpieczeniem diodami. Jak sprawdzić regulator oscyloskopem??
badałem oscyloskopem altek nic nie widać ,nie wiem czego spada to napięcie,ma ktoś jakieś pomysły?
decybel91 czy "ukrytą wadę" - chwilowe braki wzbudzenia jestem w stanie wykryć oscyloskopem? Alternatora na podmianę nie mam a nie chcę inwestować na ślepo pieniędzy. Sprawdzę dodatkową masę. Jeśli to nie pomoże, wyjmę i rozbiorę alternator i zobaczę jak wygląda w środku.
Skąd wiesz że to zmienne i jak go odseparowałeś od stałego aby zrobić pomiar? Czym to mierzyłeś? Oscyloskopem?
Jeżeli jest to charakterystyczny gwizd wraz z dodawaniem gazu to albo kable sygnałowe idą po tej samej stronie co i kabel zasilający pompkę paliwa, albo uszkodzona jest jedna dioda w alternatorze. To drugie można sprawdzić oscyloskopem albo odpinając alternator i zapalając na chwilę samochód i sprawdzając czy nadal jest gwizd. Pozdrawiam.
Oscyloskop prawdę ci powie. I lektura działu Ca Audio.
Mam takie pytanie - a jak sprawdzić czy dioda padła bez rozbierania i wyciągania alternatora? Np. oscyloskopem
odnosnie zazacej kontrolni to polecam sprawdzic pulsacje na oscyloskopie, przebiegi powiedza co jest zle z alternatorem
Witam BMW E60, silnik N53, DME: MSD80. Trafił do mnie po wizytach w różnych warsztatach, więc nie mogę stwierdzić co było robione. Cały czas mam błąd 2E7C czyli niedziałającą magistrale BSD. Skasować się nie da. Dodam że błąd występuje przy odpiętej pompie wody, czujniku oleju, alternatorze i klemie IBS. Oscyloskop na BSD nie pokazuje żadnej aktywności....
oscyloskop alternator oscyloskop sprawdzać alternator pomiar alternator oscyloskop
drukarka brother brudzić papier pulse width schłodzić laptopa
wyłącznik nadprądowy stacja tefal
Spawarki Paton - Innowacyjne i Niezawodne Rozwiązania Podłączenie głośników Bose Lifestyle 650 do tunera 600