Nie podałeś modelu alternatora, ale z objawów wychodzi, że to regulator napięcia.
Wypnij duży bezpiecznik FL-4/100A/ ,powinien spaść pobór prądu!
I tak alternator masz uszkodzony. Ma byc ok 14,2V min. A spadek masz na zlaczu po prawej stronie podszybia. Lub na pironaboju w bagazniku.
Tak, przez zwartą diodę dodatnią poprzez diody wzbudzenia i regulator prąd idzie na wirnik. Druga mozliwość to bardzo zanieczyszczony mostek lun wnetrze alternatora, przez zanieczyszczenie powstaje upływność.
Proste do wytłumaczenia zjawisko pojawiające się nie pierwszy raz na forum, tania chińska podróbka regulatora nie rozłącza wzbudzenia alternatora. Jedź do fachowca, niech wymieni na oryginalny.
Przecież Autor napisał wyraźnie - jest silnik spalinowy, który będzie napędzał alternataor. Pozyskana energia posłuży do zasilania silników napędzających koła. Rozwiązanie takie jak w każdym samochodzie - bateria akumulatorów, alternator do ładowania baterii i zasilania odbiorników. Tutaj jedyne odbiornik to układ jezdny kosiarki. Zagrożenie? Moc alternatora...
Alternator pracuje cały czas. Sprawdzasz to amperomierzem. Po prostu pobór prądu jest większy niż jego wydatek. Dlatego masz niskie napięcie. A sam akumulator do wymiany. Policz sam to tylko matematyka.
Przeczytaj wątek "Elektrownia wiatrowa domowym sposobem". Alternator to zły pomysł, ponieważ ma za małą sprawność i wymaga dużych obrotów. W końcu jest to prądnica napędzana silnikiem spalinowym przy w miarę stałych obrotach i znacznie większych niż można uzyskać z niewielkiej turbiny wiatrowej. Przed lekturą możesz zacząć od obliczenia lub oszacowania...
Standardowy jakiś altek 110 A przy zasilaniu jakiegoś potwora radia , skrzyni basowej itd nie ma szans do tego jakaś klima czy coś Aku zdechnie . Jeszcze pobór prądu przy odpalaniu auta , nawet przy silniku benzynowym nie ma szans 110.
System ładowania dodatkowego akumulatora - separator - nie tylko do samochodu, przyczep i samochodów kempingowych Urządzenie ma za zadanie ładować dodatkowy akumulator podczas pracy silnika samochodu i nie dopuścić do rozładowania głównego akumulatora podczas postoju. Urządzenie monitoruje napięcie głównego akumulatora - jeśli wykryje jego wzrost ponad...
To w alternatorze nie ma więcej rzeczy ,sprawdź jeszcze jaki pobór prądu ma wirnik.P
Przypominam , że wcześniej tak nie było , obrotomierz pracował zaraz po uruchomieniu silnika i pisków paska nie było A jak ma pracować obrotomierz jak alternator stoi? Sprawdź pobór prądu przez świece jak już Paweł wspomniał.
Odłącz przewody od alternatora i wtedy sprawdz na akumulatorze czy tez pobiera taki duży prąd jak nie to jak wyżej fachowiec juz napisał alternator do naprawy:|
Większy pobór prądu większe obciążenie dla elektrowni(alternatora).Proste. :ganja: :shii:
Dla mnie to taki typowy objawy uszkodzonego wirnika alternatora. Wiem że wymieniłeś już ten alternator ale może czas się temu wirnikowy przyjrzeć. Próbowałeś dać wzbudzenia do D+ żeby sztucznie wymusi ładowanie, sprawdziłeś pobór prądu przez wirnik wtedy. Jakie jest napięcie na D+.
Witam! 1. Na napięcie przekładają się OBROTY, a moment wynika z POBIERANEGO prądu. Jeżeli prąd nie jest pobierany, a regler nie działa, gdyż napięcie jest jeszcze za niskie, to wytworzone napięcie rośnie liniowo od zera: U = n* dΦ/dt , gdzie n - ilość zwojów, Φ - strumień magnetyczny, a strumień = przekrój bieguna x indukcja. Tą zależność...
Cytat: "Zmierzyłem napięcie z alternatora po uruchomieniu silnika i odpięciu przewodu(+) z aku 13,8V" Jeszcze kilka takich eksperymentów a alternator szlak trafi, może ECU, ogólnie będą wydatki.
Bezpiecznik się przepali odpowiedni prąd. Ale by rozładować akumulator samochodowy w ciągu kilku dni wystarczy prąd o wartości ok. 1A. Odłącz alternator z instalacji i sprawdź czy dalej jest pobór prądu z akumulatora.
Pisanie dla pisania. Skoro masz pobór 120A przy starcie podgrzewacza a alternator masz 150A, to nic nie wymyślisz. 120A przy 13v to 1560w czyli prawie 2.1KM Więc nie dziw się, że aż obroty faluja. Skoro jak odepniesz podgrzewacz to wszytsko jest w porządku, to co jest źródłem niskiego ładowania i falowania? Alternator na wolnych obrotach nie ma prawie,...
Spadek napięcia może powodować duże obciążenie alternatora. Nie zaobserwowałeś czy w takich momentach przygasania alternator nie "jęczy" ? Miałem Fabię gdzie światła w momencie prawie gasły,nawet bez kręcenia kierownicą. Pobór prądu skakał do 50-60A. Po chwili już było dobrze. Walnięta pompa wspomagania była.
Witam odłącz alternator i wtedy sprawdz jaki jest pobór Pzdr
Raczej nic. Z naciskiem na raczej. Robiłem takie rzeczy i żyją. Nowa bateria ma więcej niż 12V. A pracujący alternator generuje ponad 14V. Może dochodzić do 15V. Co prawda używasz pilota przez sekundę i raczej takie podniesienie napięcia nie powinno go uszkodzić. Ale jak wyżej kolega wspomniał można dać mały stabilizator. Można też dać rezystor. Wystarczy...
U mnie puszczała dioda w alternatorze pobory prądu były dokładnie takie jak u Ciebie.
mianowicie po uruchomieniu silnika obroty są na poziomie 700 RPM, po dodaniu gazu i puszczeniu nie jest w stanie utrzymać obrotów i gaśnie. Co ciekawe po odłączeniu kabli od alternatora i uruchomieniu silnika na samym akumulatorze problem znika, silnik pracuje elegancko tak jak powinien. czyli alternator stawia silnikowi bardzo duży opór Oczyściliśmy...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
(at)witek_elektr Idź stąd, najlepiej doczytać jak to w Fordzie działa, te "inteligentne ładowanie". W dieslu bardzo długo działają podgrzewacze - w fordzie łącznie bodaj 7 szt. świec żarowych. Jeśli do tego dołożysz sobie po co najmniej 30A podgrzewania szyby i wentylator, to dojdziesz do słusznego wniosku że alternator musi się zagotować - tym bardziej,...
Oczywistym jest, że w przypadku ładowania stałym napięciem, tak jak ma to miejsce w aucie, w początkowej fazie ładowania rozładowanego akumulatora pobierany prąd jest znaczny, a następnie pobór prądu spada. I choćbyś miał ogromny alternator to i tak nic to nie zmieni, bo po osiągnięciu pewnego poziomu naładowania, aby naładować akumulator do maksymalnej...
Używałem tego wehikułu 27 lat, czasy były różne a akumulatory wkładało się takie, jakie akurat były w GS-ie (kto pamięta, co to było?), więc troszkę mam praktyki. Zakładając, że ten Fiacik jest już z alternatorem a nie jeszcze z prądnicą, to: Żółwik - nie zwracaj uwagi na żarty. Śmiało możesz wstawić ten akumulator, który masz tylko go przedtem naładuj...
Do dodatniej klemy aku musza dochodzić dwa przewody jeden gruby do rozrusznika i drugi cieńszy do instalacji w samochodzie, amperomierz włączasz w cieńszy przewód, tak aby ładowanie wychylało go na + a pobór prądu z aku na -. Alternator podłączasz do amperomierza po stronie instalacji. Życzę udanych przeróbek - Maciek_M
Zacznij drogą dedukcji. Na początek sprawdź przekaźnik świec żarowych czy przypadkiem się nie przycina później kolejno Alarm jeśli go masz Radio najlepiej na czas badań odepnij alternator odłącz zacisk B+ rozrusznik. jaki opis na skrzynce ma bezp o którym mówisz??
Jedno i drugie ma swoje wady i zalety. Układ samowzbudny (magnesy stałe) ma zerowy pobór prądu w spoczynku, ale nie można kontrolować mocy samej turbiny, trzeba ją hamować. Maszyny z wzbudzeniem będą ciągle pobierać jakiś prąd za to można im regulować moc co przydaje się i przy słabym wietrze (łatwy rozruch) jak i przy przeciążeniu.
Alternator masz do zrobienia, brak ładowania. Do tego wystarczył zwykły pomiar napięcia. Dzięki temu, że alternator uszkodzony, jeszcze nie "posadziłeś" elektroniki auta. Pomiar prądu wykonuje się miernikiem cęgowym, lub porządnym amperomierzem, w żadnym wypadku nie zwykłym miernikiem. Kwestia rurek została Ci wyjaśniona. Możesz je sobie odpinać. Tu...
Bardzo przypuszczam że dioda jest uszkodzona,oddaj alternator a nie rozrusznik do reklamacji. Oczywiście regenerowałem alternator nie rozrusznik. Czeski błąd.
regulator MPPT np taki: http://www.modernhome.pl/product-pol-273... 20A powinno Ci wystarczyć jeśli panele będą na płasko bez podnoszenia, dla pewności ver 30A a co do lodówki to raczej nie jest kompresorowa, jeśli ma przyłącze również na gaz. Te zużywają bardzo dużo prądu i pobór jest ciągły, a nie tak...
Wyłącz wszystkie odbiorniki prądu i wepnij szeregowo amperomierz i sprawdź jaki prąd płynie w tym stanie. często przyczyną rozładowywania akumulatora bywa zepsuty regulator napięcia przy alternatorze oraz alternator jak siądą w nim łożyska . Przy okazji sprawdź ilość elektrolitu w akumulatorze w przypadku niskiego stanu uzupełnij wodą destylowaną ....
Temat jak najbardziej na czasie, moje stare autko Mondeo Mk1 na postoju ma pobór prądu około 220mA. Mimo że wyciągnąłem wszystkie bezpieczniki, przekaźniki, odłączyłem radio, zegarek w kabinie, wszystkie kastki od alarmu, centarlnego zamka, alternator - upłuwu prądu nie znalazłem i tak męczę się, jak tylko mam możliwość to prostownik podłączam. Alternator...
U mnie kiedyś zepsuł się mikrowyłącznik w zamku bagażnika - lampka świeciła zały czas. Zatrzaśnij zamek recznie na otwartym bagażniku - zobacz czy zgaśnie. Jeśli nie to - hmm... może być wszystko;) może alternator ma upływ? odłącz go i zmierz czy nadal jest pobór. Jak nie ma to zacznij eliminować wyciągając kolejno bezpieczniki i obserwując pobór.
Powitać! Wg schematu wygląda, że ten alternator w ogóle nie ma diod wzbudzenia. Regulator sam wykrywa stan kiedy uzwojenie wzbudzenia zaczyna wirować i dopiero wtedy włącza prąd wzbudzający pobierając go z akumulatora. Takie podejście umożliwia odciążenie rozrusznika przy starcie (i akumulatora co zatem idzie). Twój alternator jest 105 A (!!!) czyli...
Najpierw radzę naładować akumulator i zostawić w aucie na noc lub dłużej ze ściągniętą klemą. Jeśli autko odpali bez problemu, to pozostaje tylko kwestia poboru prądu przez urządzenia. Sam pomiar oporności nic nie da, bo niektóre odbiorniki mogą się "aktywować" dopiero po podaniu napięcia. Trzeba więc wpiąć amperomierz między klemę a biegun akumulatora...
Co innego jest wydajność prądowa zasilania a co innego pobór prądu przez urządzenie. Taki przykład: w samochodzie mogą być włączone jedynie światła mijania (teraz to nawet muszą) pobierają one ściśle określoną wartość prądu. Kierowca włącza jeszcze reflektory przeciwmgielne - pobór prądu rośnie. Akumulator albo alternator (w zależności od tego, czy...
O ile aku jest w miarę nowy, to sprawdziłbym pobór prądu przy wyłączonych wszystkich odbiornikach. Powinien być mniejszy niż 0,6xpojemność aku wyrażona w Ah [mA], czyli dla aku 40 Ah: 0,6x40=24 mA. Jeżeli pobór jest większy o kilka mA, to może pomóc wymiana aku na większy. Jeżeli pobór jest znacznie za wysoki, to trzeba znaleźć odbiornik pobierający...
Po pierwsze jak podłączasz bezpośrednio do akumulatora - to MUSI być bezpiecznik jak najbliżej niego. Chroni on gównie przed pożarem itp. a nie samą przetwornicę. Po drugie jak masz zamiar pociągnąć do 400W to pobór prądu wzrośnie lawinowo z tych 5A i tu zapomnij od razu o zasilaniu z gniazda zapalniczki zapalniczki. Po trzecie przetwornica ta to ma...
Witam. Po kolei : 1) Mamy tu klasyczny przykład tąpnięcia napięcia czyli w piku pobór prądu przez instalację samochodu ze wzmacniaczem jest wyższy niż produkcja prądu przez alternator -> to powoduje spadki z powyżej 13 V do okolic 12 V ; 2) Niezależnie jaki kabel do wzmacniacza weźmiemy i tak zaobserwujemy takie skoki. Na kablu według twoich pomiarów...
Alternator da radę ładować większy akumulator, ale nie będzie miał wpływu na bilans energetyczny - jeśli jest ujemny to taki pozostanie i nadal trzeba będzie doładowywać akumulator. Sprawdź jednak pobór prądu w stanie spoczynku, jeśli przekroczy 100mA (teoretycznie powinno być max 35mA) - szukaj usterki, jeśli będzie poniżej tej wartości - sprawdź napięcie...
Ok sprawdzę jutro diody tylko jeste jeszcze jeden ciekawy objaw a mianowicie podczas gdy silnik pracuje, a któras z diód byłaby uszkodzona (zakładam że tak jest u mnie 12,5-13,5V) to swieciłaby mi kontrolka ładowania akumulatora a ona sie nie świeci ?! Okolo 4 m-cy temy sprawdzałem napięcie ładowania i było 14V. Może to po prostu jest akumulator do...
Sprawny akumulator umożliwia raz na tydzień rozruch silnika pod warunkiem, że jest doładowany przez sprawny alternator i na postoju żadne urządzenie nie pobiera z niego prądu rozładowując. Na wstępie trzeba sprawdzić pobór prądu na postoju czy radio lub centarlny albo alarm lub mostek alternatora prądu nie pobiera. Pobór nie powinien przekraczać powiedzmy...
Brak kontrolki to prawdopodobnie brak wzbudzenia alternatora, wtedy zacznie ładować dopiero przy wyższych obrotach, jeśli w ogóle, lub alternator uszkodzony. Pobór prądu duży, ale też nie wiadomo czy prawidłowo sprawdzony. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26...
Po odłączeniu wzbudzenia to samo? To samo w aucie z podłączonymi przewodami i to samo "na stole" po odłączeniu. A czyściłeś go w okolicach mostka ? Podaj napięcie na mostek przy odłączonych uzwojeniach i sprawdż prąd. Przy odlutowanych uzwojeniach bez zmian. dopiero jak odłączę/podważę tę blaszkę, która łączy mostek z regulatorem (b1+) to pobór prądu...
A jakie jest maksymalne ładowanie alternatora, po drugie czyszczenie nie zawsze daje efekty tylko wymiana końcówek.P
Moim zdaniem sprawę spaprał elektromechanik. Niepoprawny montaż alternatora, sądząc po tych wahaniach prądu (szarpaniach przewodów) gdzieś jest przebicie do masy.
Bezpośrednio do instalacji masz włączony alternator i rozrusznik.
stwierdziła że jest ok i że problem jest w aucie Chwilowo od alternatora, odłącz wszystkie przewody, przekręć stacyjkę, nie uruchamiaj i zobacz ten nieszczęsny wskaźnik! Zmierz napięcie na zaciskach akumulatora, przed odpięciem alternatora i po odpięciu. Zmierz napięcie zasilania licznika, przed i po odpięciu alternatora Zmierz pobór prądu z akumulatora...
Nie wydaje mi się, żeby tej wielkości pobór prądu był w stanie wykończyć szczotki po 40 tys. km. Alternator jest konstrukcyjnie zabezpieczony przed poborem zbyt dużego prądu, a nawet przy poborze nominalnym przebieg powinien być dużo wyższy od podanego. Podejrzewam więc jakieś inne uszkodzenie - może alternator nie jest osłonięty i do wnętrza wnikają...
(at)dizmar Jest to zbędne chociaż nie zaszkodzi Jest to wręcz wskazane, by maksymalnie wyrównać poziomy napięć dawcy i biorcy Ale przeciążanie drugiego alternatora jak chodzi silnik dawcy jest bezpieczne? Przeciętny alternator może dać bez problemu 100-120A, ale główny pobór prądu idzie i tak z akumulatora dawcy, alternator ma za zadanie wspomóc tego...
Panowie, skończcie pisać bzdury, auto ma pół roku, alternator ma nieco bardziej złożone sterowanie niż Polonez. Polecam wizytę w innym serwisie, gdzie zechce się panom ogarnąć problem. Pierwsza sprawa, to jaki pobór prądu ma Webasto?
Ładowanie akumulatora i sprawność alternatora po prostu sprawdza się multimetrem czy następuje ładowanie akumulatora czy nie. Jeśli akumulator się ładuje do ok 14,4v -14,7v to alternator jest sprawny. Jeśli ładuje mniej albo więcej to jest uszkodzony alternator.Nie ma co odłączać kabla B+ od alternatora i robić innych eksperymentów bo to nic nie da....
Jeśli w czasie jazdy zapodam mu obciążenie: radio, grzanie szyb, wycieraczki itd. to ładowanie moment wskakuje na plus minus 14 V. Wychodzi że wszystko niby jest OK, ale pozostaje jeszcze jedno ale - pobór prądu w stanie spoczynku. Jeżeli jest taki pobór to pierwsza jazda po nocy (długa przerwa) akumulator jest ciut rozładowany. Komputer zarządza tak...
Czyli teoria o większej baterii leży jeszcze bardziej. Czemu?? Dane wyjściowe (Fiat 126p wyposażony w prądnicę): Pojemność akumulatora: 35 Ah, Dzienny czas jazdy: 20 minut (0,33 godziny), Cykl mieszany: 50% korki, 50% na wyższych obrotach, Straty ładowania akumulatora: 30% (sprawność 70%), Prąd pobierany przez urządzenia: 14,3 A, Wydajność prądnicy...
Problem braku ładowania przy wysokim poborze prądu rozwiązany. Okazało się, że alternator miał założony nie taki mostek i zamiast ponad 100A miał raptem 75. Im wyższy pobór tym ładowanie słabsze. Natomiast dalej zastanawia mnie z kad różnica pomiędzy test mode a miernikiem przy pomiarze napięcia ładowania Miernik 14.30 test mode 13.5 jakieś pomysły...
Akumulator PB ma niższy pobór prądu z racji technologii wykonania. Dwa akumulatora kwasowo ołowiowego nie rozładowuje się tak nisko. Gdyby nie było różnicy nie byłoby tego tematu ,że alternator się grzeje.
Temat o kozaku, ale też ogólnie o wszystkim co wykańcza i konserwuje akumulatory. Dzisiaj zrobiłem test przy użuciu przystawki VC-511 mierzącej prąd DC do 400A.Po pomiarach zacząłem myśleć.Kolega mówi, że jak ja myślę to zaczyna się robić niebezpiecznie :D .Do rzeczy. Podczas kręcenia rozrusznikiem (silnik był ciepły) pobór prądu przez moment był 270A.Przez...
Witam . Podłącz stary ,zrób pomiar ,czy też jest pobór prądu .Jeżeli nie to pewnie wina regulatora , gdy pobór jest nadal ,sprawdź gdzie jest (do czego) jest podłączony czerwony przewód.
Standardowa procedura poszukiwania złodzieja prądu to wpięcie amperomierza w obwód akumulatora i zamknięcie centralnego, tak aby był dostęp do bezpieczników odczekanie do uśpienia. Można wyjmować kolejno bezpieczniki aż pobór spadnie i mamy złodzieja na danym obwodzie. Możemy też woltomierzem mierzyć spadki na wsadzonych bezpiecznikach co pokaże nam,...
Witam wszystkich na forum. Mam problem z moim autem Audi A3 8P Sportback 1.9. Problem dotyczy poboru prądu, akumulatora sam już nie wiem. Akumulator naładowany 12.7 V, pobór prądu 0.02 A, no niby okej, fajnie wszystko, światełko awaryjnego gaśnie, moduł komfortu usypia wszystko, nie ma charakterystycznego pikania. Alternator ładuje akumulator 14, 14.2...
Rozwiązałem mój problem z poborem prądu w Skodzie . Winne okazały się diody w alternatorze . Wymieniłem alternator na używany i problem zniknął
Alternator nie wygasza lampki ładowania Jaka jest oporność uzwojenia wzbudzenia i jaki pobiera prąd
Witam. Dalej mam problem . Wymieniony akumulator i alternator bo okazalo sie alternator nie ladowal powyzej 3000 obrotow. Po czterach miesiacach od wymiany samochod stal 3 dni(przez weekend) i akumulator padl!!!!!!!!! Prad postojowy 0.16A. Mechanikowi na komuterze pokazalo tylko cos z ABS, mowil cos o wymianie plynu w ukladzie hamulcowym ale sam raczej...
A odlączyć alternator (kabel ładowania) i ewentualnie rozrusznik... jesli to żaden z ukladów wewnątrz kabiny to moze coś prostrzego... u mnie się elektromagnes zjarał bo elementy rozrusznika nie zapewniały dobrej masy i prąd poszedł bokiem. Jesli to zalezne od temperatury to jakis element po odkształceniu robi zwarcie lub gdzies jest zwyczajnie woda...
Witam , mam problem z alternatorem . Po wymianie diód i nawinięciu stojana alternator bardzo się grzał . Co kilka miesięcy zakładałem nowe diody . Już miałem tego dosyć wiec kupiłem NOWY ALTERNATOR z myślą że problem skończy sie raz na zawsze ! Po założeniu nowego alternatora ten sam objaw -grzeje sie ,że aż parzy ! Po odpaleniu silnika alternator podaje...
Oj, było, było. Alternator zobacz.
Problem okazał się z winy alternator po odłączeniu pobór spadł do 0.01 . Prawdopodobnie diody padły.
Autor oczywiście myli pojęcia. 12.8 V napięcia to stan charakterystyczny dla w pełni naładowanej 12 V baterii akumulatorów kwasowo ołowiowych. W czasie ładowania alternator/prądnica utrzymuje napięcie 13.8 V - 14.4 V. prąd ładowania jest zależny od stanu naładowania akumulatorów i możliwości prądnicy (alternator to też prądnica, tyle że prądu zmiennego...
Co do obliczeń ile podziała lodówka, mogą być obarczone błędem, dajmy na to że przetwornica odcina przy 10,5V. Największe obciążenie będzie przy starcie, więc napięcie może chwilowo spaść do 10,5V (a akumulatory będą miały jeszcze 20% zapasu), nie wiadomo jak szybko przetwornica reaguje na napięcie odcięcia. Ale plus jest taki że to będzie zdrowsze...
Panowie winny okazał się alternator odłaczenie dwóch przewodów cienkich alternatora i pobór spadł do 0,01A ,ale wyciągnięcie przekaźnika sterowania silnika też pobór spada dziwne rzeczy ale problem rozwiązany ,ja też tego nie umiem wytłumaczyć ,dzięki za zainteresowanie .
Cześć. Poszukuję sposobu na znalezienie jakiegoś wydajniejszego źródła prądu w astrze. Obecny alternator Bosch 140A nie jest w stanie pokryć zapotrzebowania. Zamontowałem sobie nagrzewnicę quickheat i zaczął się problem przysiadania napięcia. Pierwotnie, wg. VIN alternator ma te 100A, więc wymieniłem, bo dla quickheat to stanowczo za mało. Dwa lata...
Raczej alternator i może się uszkodzić ( jego regulator) jeśli pobór prądu będzie za mały lub będą skoki poboru prądu. Pisałem szybko - oczywiście, że alternator.
Jak działa dystrybuowanie energii w kamperach w których znajduje się instalacja solarna? Czy w przypadku gdy podłączam coś do gniazdka 12v to energia idzie z paneli słonecznych a dopiero gdy pobór jest zbyt wysoki to z akumulatora? Lub co mogę zrobić aby pobór był bezpośrednio z paneli zamiast przez akumulator. Pytanie nr 2. Czy źródła prądu dc można...
Po awarii alternatora w e39 i wymianie na drugi, brak ładowania. Kontrolka nie świeci na desce. Posprawdzane niemalże wszystko: masa, przewód ładowania i nici, bezpieczniki ok. Sprawdzony alternator na stole. Kostka dwupinowa. Po odpaleniu silnika napięcie na aku 12.1V, a na altku tak samo. W aucie wszystko sprawne, oprócz ABS-u i przełącznika BC na...
Przeróbka całkiem bez sensu. Silnik jazdy musiał by mieć przynajmniej 2kW. Przy 12V to potężne prądy, ponad 150A. Uśredniając pobór to wyjdzie ze 100A ciągłego prądu w czasie pracy. Akumulator litowo jonowy 100Ah 12V będzie kosztował tysiące i starczy na niecałą godzinę koszenia. Przyda się też prądnica, która zasili silniki napędowe Techniczne możliwe,...
Odłącz jeszcze alternator wraz z rozrusznikiem i wtedy sprawdź pobór prądu. Żadne dodatkowe bajery w aucie ?
Ten temat jak i inne związane z HHO i tak zaraz powędruje do kosza albo zostanie zamknięty z "obiektywną" opinią moderatora na koniec. Nie wiem czemu przy okazji takich tematów wszyscy ciągle zasłaniają się prawami fizyki.. Tak jakby działanie HHO w jakikolwiek sposób miało im przeczyć. - Albo ktoś zaczyna wyliczenia ile litrów powietrza pobiera silnik...
Jaki masz pobór prądu i na jakie napięcie założyłeś regulator. Sprawdziłeś alternator? Jak wirnik i jego pobór prądu? Co z diodami pomocniczymi. Jaki masz alternator bo było tego trochę.
Znajomy miał tak kiedyś w oplu walnięty był alternator i rozładowywało akumulator pobór prądu wynosił 1A , po regeneracji alternatora wszystko wróciło do normy .
Jak dla mnie więc jakieś okresowe i kondycyjne ładowanie akumulatora prostownikiem jest raczej bez sensu. Chyba że akumulator stoi nieużywany przez dłuższy czas i trzeba zapobiec jego zasiarczeniu. I tu wg mnie kolega jest w błędzie, bo a) układ ładowania w samochodzie ma usterkę (zbyt niskie napięcie i prąd ładowania) z moich wprawdzie skromnych doświadczeń...
Tutaj jest regulator napięcia z rozwiązaniem japońskim, czyli obcowzbudnym wymagającym zasilania po stacyjce (zacisk IGN), aczkolwiek oznaczenie B+ na zdjęciu powyżej jest trochę dziwne (i przewód podłączony do zacisku śrubowego B+). W większości samochodów od ±2000 roku są stosowane regulatory napięcia w których alternator wzbudza się automatycznie...
Jak się wyładował akumulator to znaczy, że można wylądować, slaby akumulator słabe ładowanie a niektóre auta mają tak że radio gra jak się włączy stacyjkę i się świecą lampki na desce cała elektronika alternator itd zasilone.
No to podbiję stawkę zobaczymy kto sobie poradzi z prostymi obliczeniami niech będzie współczesna furka w dieselku alternator 180 amper a nawet niech będzie i 200 po uruchomieniu zimnego silnika zimą i włączenie wszystkich odbiorników pobór prądu przekroczy wartość znamionową tego co może dać alternator czyli te 180 czy 200A. To bardziej piszę do tych...
Sugerujesz, że rozrusznik może być w słabej kondycji i mieć jakieś wewnętrzne opory podczas pracy co by w sumie tłumaczyło wysoki pobór prądu ? Co za tym idzie tak duży spadek napięcia na aku w momencie rozruchu.
http://obrazki.elektroda.pl/8244095700_1... Chciałem przedstawić bardzo prosty akustyczny odstraszacz kun do samochodu zbudowany w oparciu o Arduino Pro Mini (ATMega 328P) oraz moduł przetwornicy step-down na układzie MP1584. Inspiracją do konstrukcji był używany dotychczas analogowy odstraszacz akustyczny zbudowany w oparciu o układ...
Witam. Panowie mam od jakiegoś dobrego miesiąca problem z odpalaniem auta. Co 3-4 dni musiałem podładować aku żeby odpalił teraz doszło do takiej sytuacji że mogę podjechać na zakupy wyjść po 10-15 minutach i już nie zatrybi. Myślałem że aku już jednak nie domaga.. Ten który mialem zawsze " twin super Sport" 12v 61ah 600 A. Bo w spoczynku naładowany...
Witam Zaczęło się od tego, że w samochodzie rozładowywał mi się akumulator po naładowaniu prostownikiem był spokój na jakiś miesiąc. Po wizytach u mechaników samochodowych którzy, aby sprawdzić czy działa ładowanie podczas pracy samochodu podłączali woltomierz pod akumulator i przy odczycie 14V twierdzili że ładowanie działa i winny jest akumulator....
A co tam można uszkodzić w Seiko przy pomiarze poboru prądu ???
Alternator i fotele?
Jakie jest napięcie na akumulatorze przed włączeniem silnika i po włączeniu silnika? Taki pobór prądu nie powinien aż tak szybko rozładować akumulatora chyba, że alternator nie ładuje prawidłowo. Warto sprawdzić przyrządem stan alternatora.
Spróbuj odłączyć alternator
Witam, mam w tej chwili identyczny problem - alternator pobiera na postoju około 3A i prąd ten wzrasta w miarę rozładowania akumulatora, co sugeruje, że regulator puszcza w cewkę wzbudzenia większy prąd... również podejrzewam diodę z mostka. Z tego co pamiętam, mostek jest monolityczny - diody raczej niewymienialne. Schemat w pdf. Szukam mostka - bezskutecznie....
Bezpieczniki wypinałem, przekaźniki również. Nic się nie zmieniło. Po odłączeniu alternator pobór spada do 0.09 A. Będę musiał jeszcze zobaczyć rozrusznik.
Alternator to prądnica trójfazowa. Napięcie z niej jest prostowane przez diody. Są tam jeszcze diody pomocnicze i m też się zdarza uszkodzić. Najbardziej narażone na uszkodzenie są diody z prostownika powiedzmy głównego. Muszą przewodzić po kilkadziesiąt amperów, wydziela się w nich po kilkadziesiąt watów mocy. Mogą się uszkodzić od zbyt wysokiej temperatury....
Witam, mam problem z poborem prądu w Ford Mondeo MK3 2001r. Wymieniłem akumulator, zregenerowałem rozrusznik oraz alternator oraz wymieniłem przepływkę, ale dalej jest pobór prądu i nie mam już pojęcia co by mogło pobierać prąd, że po paru godzinach od naładowania akumulatora auto nie odpala. Bezpieczniki wszystkie zostały wypięte a pobór cały czas...
Tylko przez ten alternator jest pobór? Wywalić i wsadzić używkę.
alternator pobór prąd pobór prąd alternator berlingo pobór prądu
wgranie języka polskiego podłączenie wyłącznika różnicowego amica błędy
licznik prądu słaba instalacja renault laguna elektryczny
Jak wprowadzić litery w kodzie do usunięcia SIM-locka? Amortyzatory w pralce Electrolux EWT912W - ile ich jest?