Nie podałeś modelu alternatora, ale z objawów wychodzi, że to regulator napięcia.
A co tam można uszkodzić w Seiko przy pomiarze poboru prądu ???
Witam, mam w tej chwili identyczny problem - alternator pobiera na postoju około 3A i prąd ten wzrasta w miarę rozładowania akumulatora, co sugeruje, że regulator puszcza w cewkę wzbudzenia większy prąd... również podejrzewam diodę z mostka. Z tego co pamiętam, mostek jest monolityczny - diody raczej niewymienialne. Schemat w pdf. Szukam mostka - bezskutecznie....
Jesli to nie agregat to zamontuj jakiś inny ze szrotu alternator. Jaki jest pobór prądu?
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
Tak, przez zwartą diodę dodatnią poprzez diody wzbudzenia i regulator prąd idzie na wirnik. Druga mozliwość to bardzo zanieczyszczony mostek lun wnetrze alternatora, przez zanieczyszczenie powstaje upływność.
Wypnij duży bezpiecznik FL-4/100A/ ,powinien spaść pobór prądu!
Sprawdzałes alternator?
Przypominam , że wcześniej tak nie było , obrotomierz pracował zaraz po uruchomieniu silnika i pisków paska nie było A jak ma pracować obrotomierz jak alternator stoi? Sprawdź pobór prądu przez świece jak już Paweł wspomniał.
To w alternatorze nie ma więcej rzeczy ,sprawdź jeszcze jaki pobór prądu ma wirnik.P
Odepnij alternator, ten gruby przewód.
Proste do wytłumaczenia zjawisko pojawiające się nie pierwszy raz na forum, tania chińska podróbka regulatora nie rozłącza wzbudzenia alternatora. Jedź do fachowca, niech wymieni na oryginalny.
Oznacza to że regulator nie odłączy napięcia na uzwojenie wirnika,po wyłączeniu kluczyka.
Jednak coś bedzie z alternatorem .
Jeśli nie ma go w katalogu to zrób bilans energetyczny. Tzn moc alternatora minus standardowy pobór prądu w czasie jazdy. To co Ci zostanie to 10% pojemności akumulatora.
Alternator nie wygasza lampki ładowania Jaka jest oporność uzwojenia wzbudzenia i jaki pobiera prąd
U mnie puszczała dioda w alternatorze pobory prądu były dokładnie takie jak u Ciebie.
Załóż amperomierz cęgowy na alternatorze. Sprawdzasz dzięki temu czy masz faktycznie taki pobór prądu. Dodatkowo przy dużym poborze prądu zobaczysz rosnące czasy wtrysków.
L ma dostać masę z regulatora poprzez uzwojenie wirnika. Jak zacznie ładować z mostka idzie tam plus i gasi lampę. Tak na szybko.
Bezpośrednio do instalacji masz włączony alternator i rozrusznik.
Brak kontrolki to prawdopodobnie brak wzbudzenia alternatora, wtedy zacznie ładować dopiero przy wyższych obrotach, jeśli w ogóle, lub alternator uszkodzony. Pobór prądu duży, ale też nie wiadomo czy prawidłowo sprawdzony. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26...
Przecież Autor napisał wyraźnie - jest silnik spalinowy, który będzie napędzał alternataor. Pozyskana energia posłuży do zasilania silników napędzających koła. Rozwiązanie takie jak w każdym samochodzie - bateria akumulatorów, alternator do ładowania baterii i zasilania odbiorników. Tutaj jedyne odbiornik to układ jezdny kosiarki. Zagrożenie? Moc alternatora...
Witam , mam problem z alternatorem . Po wymianie diód i nawinięciu stojana alternator bardzo się grzał . Co kilka miesięcy zakładałem nowe diody . Już miałem tego dosyć wiec kupiłem NOWY ALTERNATOR z myślą że problem skończy sie raz na zawsze ! Po założeniu nowego alternatora ten sam objaw -grzeje sie ,że aż parzy ! Po odpaleniu silnika alternator podaje...
W jaki sposób to zrobić najprościej? Zamykasz samochód pilotem, czekasz ok.10 minut, podłączasz amperomierz cęgowy. https://obrazki.elektroda.pl/7593551900_... W zależności od wskazania - albo wszystko jest ok, albo szukasz zawyżonego poboru prądu przez wyciąganie kolejnych bezpieczników i obserwację wskazania amperomierza. Jeżeli...
Reasumując autor chce uzyskać 2kW mocy elektrycznej, jakiej mocy silnika należy użyć żeby to działało , zakładając że musimy użyć multiplikatora do zwiększenia obrotów. Należy użyć praekładni. Moc silnika spalinowego wynika ze sprawności układu. Czyli alternatora i przekładni. 4kW na wale silnika spalinowego powinno wystarczyć. Problemem będzie raczej...
Odpiąć alternator i sprawdzić pobór prądu.
Odłącz przewody od alternatora i wtedy sprawdz na akumulatorze czy tez pobiera taki duży prąd jak nie to jak wyżej fachowiec juz napisał alternator do naprawy:|
Alternator pracuje cały czas. Sprawdzasz to amperomierzem. Po prostu pobór prądu jest większy niż jego wydatek. Dlatego masz niskie napięcie. A sam akumulator do wymiany. Policz sam to tylko matematyka.
Walnięty prostownik(dioda) w alternatorze.
80 mA jest akceptowalne, ale powinno być mniej niż 40 mA, niemniej FIATy lubią sporawy pobór prądu w spoczynku. Jak chcesz drążyć temat, przyjrzyj się poborowi (upływowi) prądu przez... alternator.
Dobry wieczór. Sprawdziłem kabel od akumulatora, który idzie do rozrusznika i dalej w stronę alternatora. Po odpięciu kabla od alternatora pobór prądu nadal był. Więc zakręciłem go tak, jak było, i odkręciłem przewód zasilający rozrusznik i okazało się, że problem zniknął. Pobór zniknął, więc pomyślałem, że to wina rozrusznika. Dzisiaj przyszedł mi...
I tak alternator masz uszkodzony. Ma byc ok 14,2V min. A spadek masz na zlaczu po prawej stronie podszybia. Lub na pironaboju w bagazniku.
Też w KIA miałem "upłynność" na alternatorze. Chociaż miałem wtedy pobór prądu 0,6A w trybie parkingowym
Pytanie.A prąd ładowania alternatora sprawdziłeś?
odepnij alternator, masz pewnie uwaloną diode
Wina po stronie alternator a
Chociaż mierzysz to po amerykańsku to ewidentnie widać straty na instalacji, tylko nie wiem skąd masz taką różnicę na masie skoro twierdzisz że pociągnąłeś dodatkową masę pomiędzy alternatorem a akumulatorem.P
Czy dochodzi ładowanie z alternatora do aku?
Większy pobór prądu większe obciążenie dla elektrowni(alternatora).Proste. :ganja: :shii:
Popieram krzysiek7,też odpuściłbym sobie naprawę i zaadoptował inny alternator.
Powinnaś sprawdzić ładowanie alternatora,pobór prądu,masę pomiędzy akumulatorem a nadwoziem i silnikiem.
stwierdziła że jest ok i że problem jest w aucie Chwilowo od alternatora, odłącz wszystkie przewody, przekręć stacyjkę, nie uruchamiaj i zobacz ten nieszczęsny wskaźnik! Zmierz napięcie na zaciskach akumulatora, przed odpięciem alternatora i po odpięciu. Zmierz napięcie zasilania licznika, przed i po odpięciu alternatora Zmierz pobór prądu z akumulatora...
Ale jak wyjmie bezpiecznik spada to nie alternator,obstawiam licznik lub gps
Bezpiecznik się przepali odpowiedni prąd. Ale by rozładować akumulator samochodowy w ciągu kilku dni wystarczy prąd o wartości ok. 1A. Odłącz alternator z instalacji i sprawdź czy dalej jest pobór prądu z akumulatora.
Czy alternator/prądnice może uszkodzić zbyt duży pobór prądu? TAK !
Kolego jak w przedszkolu: 1. Nie ma różnicy w ładowaniu akumulatora gdyż tym zajmuje się regulator napięcia znajdujący się w alternatorze. 2. Przy ubytku napięcia przy rozruch względem ładowania jest duży pobór prądu do rozrusznika. 3. W przypadku zastosowania grubszego przewodu od alternatora do akumulatora nic się nie zmieni, poza średnicą przewodu....
Oj, było, było. Alternator zobacz.
Co z alternatorem ?
Witam . Odłącz jeszcze alternator,wszystkie przewody.
Pobór prądu na postoju w tym aucie nie powinien przekraczać 50mA ja mam pobór rzędu 470mA-500mA. Podsumowując wypowiedzi kolegów wnioskuje że należało by sprawdzić pobór prądu bo 15 minutach od uśpienia. Jeżeli będzie nadal tak wysoki pobór musze brać się za duże bezpieczniki lub w ostatku pozostaje alternator.
Za duży spoczynkowy pobór. Odłącz alternator i sprawdź.
Znajomy miał tak kiedyś w oplu walnięty był alternator i rozładowywało akumulator pobór prądu wynosił 1A , po regeneracji alternatora wszystko wróciło do normy .
Odłącz plusa przy alternatorze. Taki pobór raczej nie rozładuje Ci akumulatora w tydzień.
Zwieksza sie zuycie paliwa w praktyce 5-7% w zaleznosci od typu silnika.Niestety az tyle pobiera taki niby maly alternator...
6-8km do pracy i z pracy... Możliwe, że auto jest sprawne. Tylko przy tak krótkich odcinkach, bilans prądowy się nie domyka. Dodaj sobie włączone światła, wycieraczki, pewnie dmuchawa, do tego stanie w korku i problem gotowy. Zanim wyjmiesz, bez sensu, alternator, zmierzyć porządnie pobór prądu na uśpionym aucie, a miernikiem cęgowym zmierzyć prąd...
czy jest możliwe że podczas paru godzinnego słuchania można wyładować akumulator. Tak - jest to możliwe. jak napisano wyżej - najwięcej zależy od stanu samego akumulatora, ale (zwłaszcza zimą) z dużą pewnością można przyjąć, że nie ma on stanu pełnego naładowania. Nie bez powodu dobre radia mają funkcję, która po określonym czasie (30-60 min) wyłącza...
Jaki masz pobór prądu i na jakie napięcie założyłeś regulator. Sprawdziłeś alternator? Jak wirnik i jego pobór prądu? Co z diodami pomocniczymi. Jaki masz alternator bo było tego trochę.
Odepnij na próbę przewody od alternatora.
Odłącz przewód plusowy od alternator (czerwony grubszy) i sprawdź pobór prądu na akumulatorze. A następnie między przewodem zasilania alternatora i alternatorem. Dopuszczalny pobór prądu przy wyłączonych wszystkich odbiornikach to 0,03 Ampera. A jak wyglądały pierścienie na wirniku ? Może coś w samochodzie pobiera tyle prądu?
Rozwiązałem mój problem z poborem prądu w Skodzie . Winne okazały się diody w alternatorze . Wymieniłem alternator na używany i problem zniknął
Jak możesz to odłącz alternator i sprawdź wtedy.
Sprawdź jeszcze na wyłączonym zapłonie jaki masz pobór prądu z akumulatora, bez miernika się nie obejdzie.
Odłącz przewody od alternatora i sprawdź pobór prądu bez włączania kluczykiem stacyjki.
Bardzo przypuszczam że dioda jest uszkodzona,oddaj alternator a nie rozrusznik do reklamacji. Oczywiście regenerowałem alternator nie rozrusznik. Czeski błąd.
Przeczytaj wątek "Elektrownia wiatrowa domowym sposobem". Alternator to zły pomysł, ponieważ ma za małą sprawność i wymaga dużych obrotów. W końcu jest to prądnica napędzana silnikiem spalinowym przy w miarę stałych obrotach i znacznie większych niż można uzyskać z niewielkiej turbiny wiatrowej. Przed lekturą możesz zacząć od obliczenia lub oszacowania...
Zadanie masz trudne, bo układ ładowania tam jest sztywny, regulator stara się utrzymać napięcie około 14V i tyle, a jaki prąd popłynie w układzie B+ to już go to nie za bardzo interesuje. Zatem wypadało by zrobić jakiś układ kontroli prądu, ale tu też jest kłopot bo jak? Mierzyć spadek napięcia na przewodzie łączącym alternator z akumulatorem? Układ...
Sprawdź miernikiem dokładnie czy ten prąd idzie do licznika czy do alternatora.
Odłącz akumulator, odłącz i zaizoluj przewód z alternatora, zmierz upływ prądu. To da pogląd na złodzieja
Witam! 1. Na napięcie przekładają się OBROTY, a moment wynika z POBIERANEGO prądu. Jeżeli prąd nie jest pobierany, a regler nie działa, gdyż napięcie jest jeszcze za niskie, to wytworzone napięcie rośnie liniowo od zera: U = n* dΦ/dt , gdzie n - ilość zwojów, Φ - strumień magnetyczny, a strumień = przekrój bieguna x indukcja. Tą zależność...
Witam! Powodem tak niskiego napięcia, po spaleniu alternatora, może być sam alternator, który spowodował zwarciem duży pobór prądu, a efekcie czego rozładowanie ak. Proponuję wypiąć akumulator i spróbować naładować go prostownikiem. Okaże się, czy trzyma prąd w ogóle. Następnie zmierzyć wartość jego napięcia ,które winno być 12,8-13,4V. Napięcie poniżej...
Spalony układ prostujący w alternatorze. Odepnij zasilanie od alternatora i sprawdź pobór prądu. Pozdrawiam
Nie wydaje mi się, żeby tej wielkości pobór prądu był w stanie wykończyć szczotki po 40 tys. km. Alternator jest konstrukcyjnie zabezpieczony przed poborem zbyt dużego prądu, a nawet przy poborze nominalnym przebieg powinien być dużo wyższy od podanego. Podejrzewam więc jakieś inne uszkodzenie - może alternator nie jest osłonięty i do wnętrza wnikają...
Witam odłącz alternator i wtedy sprawdz jaki jest pobór Pzdr
A odlączyć alternator (kabel ładowania) i ewentualnie rozrusznik... jesli to żaden z ukladów wewnątrz kabiny to moze coś prostrzego... u mnie się elektromagnes zjarał bo elementy rozrusznika nie zapewniały dobrej masy i prąd poszedł bokiem. Jesli to zalezne od temperatury to jakis element po odkształceniu robi zwarcie lub gdzies jest zwyczajnie woda...
0,12 a to jest max Dodano po 1 Sprawdź alternator też
Do autora jeśli problem jest akualny, pisałem na począdku że pobór prądu jest za wysoki i ładowanie za małe. Odepnij alternator i sprawdż pobór prądu. Pozdrawiam.
Na początek zacząć od alternatora.
Mata grzewcza pasażera miała zwarcie - brała prąd a nie grzała ani nie sygnalizował tego przycisk. Właściciel wiedział ze uszkodzona i nie grzeje ale nie wiedział że i tak żarła prąd. To co ona robiła z tym prądem? A co do bmw to zmierz napięcie bezpośrednio na śrubie i obudowie alternatora. Oraz pobór prądu z alternatora, może świece się nie wyłączają,...
Używałem tego wehikułu 27 lat, czasy były różne a akumulatory wkładało się takie, jakie akurat były w GS-ie (kto pamięta, co to było?), więc troszkę mam praktyki. Zakładając, że ten Fiacik jest już z alternatorem a nie jeszcze z prądnicą, to: Żółwik - nie zwracaj uwagi na żarty. Śmiało możesz wstawić ten akumulator, który masz tylko go przedtem naładuj...
Pisanie dla pisania. Skoro masz pobór 120A przy starcie podgrzewacza a alternator masz 150A, to nic nie wymyślisz. 120A przy 13v to 1560w czyli prawie 2.1KM Więc nie dziw się, że aż obroty faluja. Skoro jak odepniesz podgrzewacz to wszytsko jest w porządku, to co jest źródłem niskiego ładowania i falowania? Alternator na wolnych obrotach nie ma prawie,...
mianowicie po uruchomieniu silnika obroty są na poziomie 700 RPM, po dodaniu gazu i puszczeniu nie jest w stanie utrzymać obrotów i gaśnie. Co ciekawe po odłączeniu kabli od alternatora i uruchomieniu silnika na samym akumulatorze problem znika, silnik pracuje elegancko tak jak powinien. czyli alternator stawia silnikowi bardzo duży opór Oczyściliśmy...
Proszę odłączyć przewód prądowy od alternatora. Zabezpieczyć go, by nie dotykał do masy. Podłączyć klemę akumulatora przez amperomierz. Jeżeli nie będzie już takiego poboru prądu-to alternator jest do naprawy. Powodzenia.
A skąd się bierze prąd w alternatorze ? Im większy pobór prądu przez odbiorniki, tym większa siła potrzebna, żeby ów alternator wprawiać w ruch. Samo radio dużego poboru prądu nie będzie miało, więc i różnica w spalaniu będzie znikoma, ale jak włączysz podgrzewanie foteli, szyby, lusterek, do tego nawiew na max, to spalanie już może pójść w górę.
Odłącz alternator i sprawdź pobór prądu
Alternator do sprawdzenia. Pobór prądu przez instalację, po zgaszeniu silnika.
Jeżeli zależy ci na stałym i intensywnym używaniu tej lodówki to wybierz model z normalnym agregatem tą zabawkę sobie podaruj, bo nie będziesz zadowolony. Co do poboru prądu musisz mieć odpowiednio duży i sprawny akumulator? Standartowo to montowali tam chyba 160Ah i alternator 80A. Chyba, że będziesz to używać tylko w czasie jazdy wtedy poborem prądu...
Odłącz B+ z alternatora i wtedy zmierz pobór prądu Niesławny regulator F00M podaje cały czas napięcie na wirnik
Naładuj akumulator - piszczenie i mruganie to wynik pracy alternatora - duży pobór prądu. Potem odpal i trzeba pomierzyć czy wszystko jest ok.
Raczej alternator i może się uszkodzić ( jego regulator) jeśli pobór prądu będzie za mały lub będą skoki poboru prądu. Pisałem szybko - oczywiście, że alternator.
Po odłączeniu wzbudzenia to samo? To samo w aucie z podłączonymi przewodami i to samo "na stole" po odłączeniu. A czyściłeś go w okolicach mostka ? Podaj napięcie na mostek przy odłączonych uzwojeniach i sprawdż prąd. Przy odlutowanych uzwojeniach bez zmian. dopiero jak odłączę/podważę tę blaszkę, która łączy mostek z regulatorem (b1+) to pobór prądu...
Napędzana będzie jako turbina wiatrowa bądź magnetyczna Ale czy alternator da radę pobór prądu z przetwornicy 1000wat wiec czy zdąrzy doładować akumulator w tym przypadku wystarczy na 1 godzina i 20 minut potem akumulator rozladuje się.
Jakie jest napięcie na akumulatorze przed włączeniem silnika i po włączeniu silnika? Taki pobór prądu nie powinien aż tak szybko rozładować akumulatora chyba, że alternator nie ładuje prawidłowo. Warto sprawdzić przyrządem stan alternatora.
Jeśli tak to można wykluczyć usterkę alternatora, jego diod i regulatora. Pozostaje więc albo upływ prądu (pobór przy wyłączonych wszystkich odbiornikach piał o tym JAFO),albo poprostu twój 4-letni aku.skończył się
byłam z problemem w kilku warsztatach Mam wrażenie że bujasz, bo każdy szanujący się fachowiec sprawdziłby napięcie ładowania i prąd w obwodzie alternatora oraz pobór prądu na wyłączonym samochodzie. Oraz stan akumulatora. I od tych czterech pomiarów należałoby zacząć zabawę.
Do dodatniej klemy aku musza dochodzić dwa przewody jeden gruby do rozrusznika i drugi cieńszy do instalacji w samochodzie, amperomierz włączasz w cieńszy przewód, tak aby ładowanie wychylało go na + a pobór prądu z aku na -. Alternator podłączasz do amperomierza po stronie instalacji. Życzę udanych przeróbek - Maciek_M
Spróbowałem prześledzić rysunek i odpowiem, że nie. Mianowicie wychodzi mi, że po dojściu do początku uzwojenia wracasz. W ten sposób SEM będzie się znosiła i efekt pracy zerowy. Nawijamy wszystko w tym samym kierunku. Ilość zwojów zależy od konstrukcji i raczej nie obędzie się bez odwijania. Problem w tym, że w jednych stojanach uzwojenie jest nawijane...
Niestety oba alternatory niesprawne. Teraz nadeszła pora na montaż alternatora ze sprawnego pastucha.
Stały pobór prądu 80A wymaga alternatora chłodzonego powietrzem z wentylatora silnika.
Może ci aku. nie trzyma prądu . Żeby to sprawdzić zdejmnij kleme na noc. Może też być alternator. Pozd.
Panowie, skończcie pisać bzdury, auto ma pół roku, alternator ma nieco bardziej złożone sterowanie niż Polonez. Polecam wizytę w innym serwisie, gdzie zechce się panom ogarnąć problem. Pierwsza sprawa, to jaki pobór prądu ma Webasto?
pobór prąd alternator alternator pobór prądu pobór prąd mercedes
oświetlenie przez bluetooth zestaw naprawczy pompa manual technics
ogrzewanie basenu eliminacja zakłóceń
Buczenie zmywarki Bosch podczas pracy - przyczyny i rozwiązania Reset mechanizmu drzwi zmywarki Whirlpool WSIO 3034 PFE X