Tak, przez zwartą diodę dodatnią poprzez diody wzbudzenia i regulator prąd idzie na wirnik. Druga mozliwość to bardzo zanieczyszczony mostek lun wnetrze alternatora, przez zanieczyszczenie powstaje upływność.
Proste do wytłumaczenia zjawisko pojawiające się nie pierwszy raz na forum, tania chińska podróbka regulatora nie rozłącza wzbudzenia alternatora. Jedź do fachowca, niech wymieni na oryginalny.
Jesli to nie agregat to zamontuj jakiś inny ze szrotu alternator. Jaki jest pobór prądu?
Wypnij duży bezpiecznik FL-4/100A/ ,powinien spaść pobór prądu!
Nie podałeś modelu alternatora, ale z objawów wychodzi, że to regulator napięcia.
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
A co tam można uszkodzić w Seiko przy pomiarze poboru prądu ???
Reasumując autor chce uzyskać 2kW mocy elektrycznej, jakiej mocy silnika należy użyć żeby to działało , zakładając że musimy użyć multiplikatora do zwiększenia obrotów. Należy użyć praekładni. Moc silnika spalinowego wynika ze sprawności układu. Czyli alternatora i przekładni. 4kW na wale silnika spalinowego powinno wystarczyć. Problemem będzie raczej...
Oznacza to że regulator nie odłączy napięcia na uzwojenie wirnika,po wyłączeniu kluczyka.
L ma dostać masę z regulatora poprzez uzwojenie wirnika. Jak zacznie ładować z mostka idzie tam plus i gasi lampę. Tak na szybko.
Obserwowalem to dosyc dlugo i nic sie nie slizga kreci sie wszystko jak trzeba, tylko ten dzwiek, jakby wibracje
Witam, mam w tej chwili identyczny problem - alternator pobiera na postoju około 3A i prąd ten wzrasta w miarę rozładowania akumulatora, co sugeruje, że regulator puszcza w cewkę wzbudzenia większy prąd... również podejrzewam diodę z mostka. Z tego co pamiętam, mostek jest monolityczny - diody raczej niewymienialne. Schemat w pdf. Szukam mostka - bezskutecznie....
To w alternatorze nie ma więcej rzeczy ,sprawdź jeszcze jaki pobór prądu ma wirnik.P
Jak przesuwasz magnes koło kawałka metalu, to jest on hamowany - w metalu powstaje prąd, i płynie akurat w taką stronę, żeby hamować (reguła Lenza). (gdzieś na forum ktoś pytał, na ile magnesem można hamować metalową tarczę, zrobiłem [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... z pokazem hamowania ruchu wahadła przez...
Większy pobór prądu większe obciążenie dla elektrowni(alternatora).Proste. :ganja: :shii:
Załóż amperomierz cęgowy na alternatorze. Sprawdzasz dzięki temu czy masz faktycznie taki pobór prądu. Dodatkowo przy dużym poborze prądu zobaczysz rosnące czasy wtrysków.
Bardzo przypuszczam że dioda jest uszkodzona,oddaj alternator a nie rozrusznik do reklamacji. Oczywiście regenerowałem alternator nie rozrusznik. Czeski błąd.
Sprawdzałes alternator?
Alternator, tak miałem w golfie
Przypominam , że wcześniej tak nie było , obrotomierz pracował zaraz po uruchomieniu silnika i pisków paska nie było A jak ma pracować obrotomierz jak alternator stoi? Sprawdź pobór prądu przez świece jak już Paweł wspomniał.
Litosci odrobine pomysl. Wędkę ci dalem.
A czyściłeś go w okolicach mostka ? Podaj napięcie na mostek przy odłączonych uzwojeniach i sprawdż prąd.
Odepnij alternator, ten gruby przewód.
Jednak coś bedzie z alternatorem .
Spróbowałem prześledzić rysunek i odpowiem, że nie. Mianowicie wychodzi mi, że po dojściu do początku uzwojenia wracasz. W ten sposób SEM będzie się znosiła i efekt pracy zerowy. Nawijamy wszystko w tym samym kierunku. Ilość zwojów zależy od konstrukcji i raczej nie obędzie się bez odwijania. Problem w tym, że w jednych stojanach uzwojenie jest nawijane...
W jaki sposób to zrobić najprościej? Zamykasz samochód pilotem, czekasz ok.10 minut, podłączasz amperomierz cęgowy. https://obrazki.elektroda.pl/7593551900_... W zależności od wskazania - albo wszystko jest ok, albo szukasz zawyżonego poboru prądu przez wyciąganie kolejnych bezpieczników i obserwację wskazania amperomierza. Jeżeli...
80 mA jest akceptowalne, ale powinno być mniej niż 40 mA, niemniej FIATy lubią sporawy pobór prądu w spoczynku. Jak chcesz drążyć temat, przyjrzyj się poborowi (upływowi) prądu przez... alternator.
Może też podłączyć do tylnego postoju lub z akumulatora na próbę. Może być na odwrót, przy dużym poborze prądu alternator nadrabia i napięcie wzrasta. Zmierz bezpośrednio na akumulatorze co się dzieje przy skręcaniu.
Alternator pracuje cały czas. Sprawdzasz to amperomierzem. Po prostu pobór prądu jest większy niż jego wydatek. Dlatego masz niskie napięcie. A sam akumulator do wymiany. Policz sam to tylko matematyka.
Walnięty prostownik(dioda) w alternatorze.
Może któreś z kół jest podrobione,przy dużym poborze prądu alternator stawia opór,a może coś innego gwiżdże.
Kolego jak w przedszkolu: 1. Nie ma różnicy w ładowaniu akumulatora gdyż tym zajmuje się regulator napięcia znajdujący się w alternatorze. 2. Przy ubytku napięcia przy rozruch względem ładowania jest duży pobór prądu do rozrusznika. 3. W przypadku zastosowania grubszego przewodu od alternatora do akumulatora nic się nie zmieni, poza średnicą przewodu....
Odłącz przewody od alternatora i wtedy sprawdz na akumulatorze czy tez pobiera taki duży prąd jak nie to jak wyżej fachowiec juz napisał alternator do naprawy:|
Stały pobór prądu 80A wymaga alternatora chłodzonego powietrzem z wentylatora silnika.
Alternator ma za zadanie utrzymać napięcie w instalacji do 14,6V. Jeżeli przy dużych obrotach jest to napięcie ok. 14,6V to nie ma czego szukać. Jeżeli spada napięci i prąd ładowania akumulatora to szukać zwarcia do masy lub odbiornika o bardzo ziemnym poborze prądu.
odepnij alternator, masz pewnie uwaloną diode
Do dodatniej klemy aku musza dochodzić dwa przewody jeden gruby do rozrusznika i drugi cieńszy do instalacji w samochodzie, amperomierz włączasz w cieńszy przewód, tak aby ładowanie wychylało go na + a pobór prądu z aku na -. Alternator podłączasz do amperomierza po stronie instalacji. Życzę udanych przeróbek - Maciek_M
Pisanie dla pisania. Skoro masz pobór 120A przy starcie podgrzewacza a alternator masz 150A, to nic nie wymyślisz. 120A przy 13v to 1560w czyli prawie 2.1KM Więc nie dziw się, że aż obroty faluja. Skoro jak odepniesz podgrzewacz to wszytsko jest w porządku, to co jest źródłem niskiego ładowania i falowania? Alternator na wolnych obrotach nie ma prawie,...
Sprawdź jeszcze na wyłączonym zapłonie jaki masz pobór prądu z akumulatora, bez miernika się nie obejdzie.
Jeżeli sprawdzał zaraz po odpaleniu mógł mieć taki odczyt, świece o ile się nie mylę grzeją w tym silniku prawie do 80 stopni. za czym idzie będzie niskie napięcie na akumulatorze przez pobór prądu.
Za duży spoczynkowy pobór. Odłącz alternator i sprawdź.
Zadanie masz trudne, bo układ ładowania tam jest sztywny, regulator stara się utrzymać napięcie około 14V i tyle, a jaki prąd popłynie w układzie B+ to już go to nie za bardzo interesuje. Zatem wypadało by zrobić jakiś układ kontroli prądu, ale tu też jest kłopot bo jak? Mierzyć spadek napięcia na przewodzie łączącym alternator z akumulatorem? Układ...
Jeśli nie ma go w katalogu to zrób bilans energetyczny. Tzn moc alternatora minus standardowy pobór prądu w czasie jazdy. To co Ci zostanie to 10% pojemności akumulatora.
Sprawdź miernikiem dokładnie czy ten prąd idzie do licznika czy do alternatora.
Chociaż mierzysz to po amerykańsku to ewidentnie widać straty na instalacji, tylko nie wiem skąd masz taką różnicę na masie skoro twierdzisz że pociągnąłeś dodatkową masę pomiędzy alternatorem a akumulatorem.P
Proszę odłączyć przewód prądowy od alternatora. Zabezpieczyć go, by nie dotykał do masy. Podłączyć klemę akumulatora przez amperomierz. Jeżeli nie będzie już takiego poboru prądu-to alternator jest do naprawy. Powodzenia.
Każdy alternator ma swój regulator. Przy połączeniu równoległym i tak dużych prądach opór przewodów będzie równoważył pobór prądów z alternatorów. I co to ma napędzać?
Znajomy miał tak kiedyś w oplu walnięty był alternator i rozładowywało akumulator pobór prądu wynosił 1A , po regeneracji alternatora wszystko wróciło do normy .
Bezpośrednio do instalacji masz włączony alternator i rozrusznik.
Bezpiecznik się przepali odpowiedni prąd. Ale by rozładować akumulator samochodowy w ciągu kilku dni wystarczy prąd o wartości ok. 1A. Odłącz alternator z instalacji i sprawdź czy dalej jest pobór prądu z akumulatora.
Jaki masz pobór prądu i na jakie napięcie założyłeś regulator. Sprawdziłeś alternator? Jak wirnik i jego pobór prądu? Co z diodami pomocniczymi. Jaki masz alternator bo było tego trochę.
Pytanie.A prąd ładowania alternatora sprawdziłeś?
Popieram krzysiek7,też odpuściłbym sobie naprawę i zaadoptował inny alternator.
W hydraulicznym pompa chodzi non stop ale jak nie kręcisz kierownicą to olej idzie w przelew z powrotem do zbiorniczka nie stawiając oporu pompie hydraulicznej . W elektrycznym pobór prądu jest duży ale tylko po czas skręcania . W hybrydach natomiast jest to widoczne po przygasających światłach w niektórych modelach szczególnie jak chcemy skręcić w...
Czy alternator/prądnice może uszkodzić zbyt duży pobór prądu? TAK !
Alternator nie wygasza lampki ładowania Jaka jest oporność uzwojenia wzbudzenia i jaki pobiera prąd
Odłącz plusa przy alternatorze. Taki pobór raczej nie rozładuje Ci akumulatora w tydzień.
Podjedz do regulacji instalacji gazowej , za uboga mieszanka. Podobny efekt powinieneś mieć gdy właczysz ogrzewanie tylnej szyby lub światła długie( przy zwiekszonym poborze prądu alternator cieżej chodzi i to daje większy opór silnikowi) na wolnych obrotach.
Ale jak wyjmie bezpiecznik spada to nie alternator,obstawiam licznik lub gps
Przecież Autor napisał wyraźnie - jest silnik spalinowy, który będzie napędzał alternataor. Pozyskana energia posłuży do zasilania silników napędzających koła. Rozwiązanie takie jak w każdym samochodzie - bateria akumulatorów, alternator do ładowania baterii i zasilania odbiorników. Tutaj jedyne odbiornik to układ jezdny kosiarki. Zagrożenie? Moc alternatora...
Po pierwsze wypadałoby zmierzyć obciążenie alternatora, ile faktycznie prądu pobiera instalacja, w różnych przypadkach. Na postoju, podczas normalnej jazdy, jazdy z ogrzewaniem, klimatyzacją itd. Znając pobór prądu z alternatora vs jego wydajność prądową można będzie coś określić.
Warto jeszcze sprawdzić jaki pobór prądu ma samochód.
Mam miernik który można zacisnąć na kablu i mierzy przepływające natężenie prądu. Po zaciśnięciu go na kablu który łączy alternator z akumulatorem natężenie prądu faluje również z falowaniem silnika. Jeśli obroty silnika spadają pobór prądu z alternatora wzrasta. Wygląda to tak jakby pobór prądu przez samochód falował. Napięcie na pełnym obciążeniu...
Czy dochodzi ładowanie z alternatora do aku?
Rozwiązałem mój problem z poborem prądu w Skodzie . Winne okazały się diody w alternatorze . Wymieniłem alternator na używany i problem zniknął
Odpiąć alternator i sprawdzić pobór prądu.
Klimatyzację masz? Może to ona daje w kość. Może cewka elektromagnesu ma jakieś zwarcie i bezpiecznika nie wybija, ale pobór prądu obciąża tak alternator, że piszczy.
Przeczytaj wątek "Elektrownia wiatrowa domowym sposobem". Alternator to zły pomysł, ponieważ ma za małą sprawność i wymaga dużych obrotów. W końcu jest to prądnica napędzana silnikiem spalinowym przy w miarę stałych obrotach i znacznie większych niż można uzyskać z niewielkiej turbiny wiatrowej. Przed lekturą możesz zacząć od obliczenia lub oszacowania...
nie, bo jak sobie zrobi swój, to będzie miał pewny. Jeżeli się grzeje to albo nadmierny pobór prądu z alternatora, albo zwarty stojan
Też w KIA miałem "upłynność" na alternatorze. Chociaż miałem wtedy pobór prądu 0,6A w trybie parkingowym
Alternator to prądnica trójfazowa. Napięcie z niej jest prostowane przez diody. Są tam jeszcze diody pomocnicze i m też się zdarza uszkodzić. Najbardziej narażone na uszkodzenie są diody z prostownika powiedzmy głównego. Muszą przewodzić po kilkadziesiąt amperów, wydziela się w nich po kilkadziesiąt watów mocy. Mogą się uszkodzić od zbyt wysokiej temperatury....
Panowie, skończcie pisać bzdury, auto ma pół roku, alternator ma nieco bardziej złożone sterowanie niż Polonez. Polecam wizytę w innym serwisie, gdzie zechce się panom ogarnąć problem. Pierwsza sprawa, to jaki pobór prądu ma Webasto?
Brak kontrolki to prawdopodobnie brak wzbudzenia alternatora, wtedy zacznie ładować dopiero przy wyższych obrotach, jeśli w ogóle, lub alternator uszkodzony. Pobór prądu duży, ale też nie wiadomo czy prawidłowo sprawdzony. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26...
Witam! 1. Na napięcie przekładają się OBROTY, a moment wynika z POBIERANEGO prądu. Jeżeli prąd nie jest pobierany, a regler nie działa, gdyż napięcie jest jeszcze za niskie, to wytworzone napięcie rośnie liniowo od zera: U = n* dΦ/dt , gdzie n - ilość zwojów, Φ - strumień magnetyczny, a strumień = przekrój bieguna x indukcja. Tą zależność...
Weź miernik cęgowy i kolejno wyłączaj te wszystkie obciążenia. Każde z nich ma określoną moc co łatwo przeliczyć na pobór prądu. Porównaj, będziesz bynajmniej pewny czy gdzieś nie ma częściowego" lewego" poboru prądu.
Raczej alternator i może się uszkodzić ( jego regulator) jeśli pobór prądu będzie za mały lub będą skoki poboru prądu. Pisałem szybko - oczywiście, że alternator.
Odłącz akumulator, odłącz i zaizoluj przewód z alternatora, zmierz upływ prądu. To da pogląd na złodzieja
Mata grzewcza pasażera miała zwarcie - brała prąd a nie grzała ani nie sygnalizował tego przycisk. Właściciel wiedział ze uszkodzona i nie grzeje ale nie wiedział że i tak żarła prąd. To co ona robiła z tym prądem? A co do bmw to zmierz napięcie bezpośrednio na śrubie i obudowie alternatora. Oraz pobór prądu z alternatora, może świece się nie wyłączają,...
Na pewno ma duży pobór prądu , a alternator jest za słaby , pomijając zwarcie , bo wtedy dochodziło by do rozładowywania akumulatora . A i zabezpieczenie powinno puścić. :|
Nie wydaje mi się, żeby tej wielkości pobór prądu był w stanie wykończyć szczotki po 40 tys. km. Alternator jest konstrukcyjnie zabezpieczony przed poborem zbyt dużego prądu, a nawet przy poborze nominalnym przebieg powinien być dużo wyższy od podanego. Podejrzewam więc jakieś inne uszkodzenie - może alternator nie jest osłonięty i do wnętrza wnikają...
Wina po stronie alternator a
Jeżeli zależy ci na stałym i intensywnym używaniu tej lodówki to wybierz model z normalnym agregatem tą zabawkę sobie podaruj, bo nie będziesz zadowolony. Co do poboru prądu musisz mieć odpowiednio duży i sprawny akumulator? Standartowo to montowali tam chyba 160Ah i alternator 80A. Chyba, że będziesz to używać tylko w czasie jazdy wtedy poborem prądu...
Sprawdź jaki będzie pobór prądu z odpiętym alternatorem i czy kontrolka od ładowania się nie żarzy, ale jak będzie ciemno bo w dzień nie ma szans.
mianowicie po uruchomieniu silnika obroty są na poziomie 700 RPM, po dodaniu gazu i puszczeniu nie jest w stanie utrzymać obrotów i gaśnie. Co ciekawe po odłączeniu kabli od alternatora i uruchomieniu silnika na samym akumulatorze problem znika, silnik pracuje elegancko tak jak powinien. czyli alternator stawia silnikowi bardzo duży opór Oczyściliśmy...
stwierdziła że jest ok i że problem jest w aucie Chwilowo od alternatora, odłącz wszystkie przewody, przekręć stacyjkę, nie uruchamiaj i zobacz ten nieszczęsny wskaźnik! Zmierz napięcie na zaciskach akumulatora, przed odpięciem alternatora i po odpięciu. Zmierz napięcie zasilania licznika, przed i po odpięciu alternatora Zmierz pobór prądu z akumulatora...
Standardowy jakiś altek 110 A przy zasilaniu jakiegoś potwora radia , skrzyni basowej itd nie ma szans do tego jakaś klima czy coś Aku zdechnie . Jeszcze pobór prądu przy odpalaniu auta , nawet przy silniku benzynowym nie ma szans 110.
to sprawdź na zacisku alternatora a konkretnie na śrubie alternatora tam gdzie masz gruby przewód ,podejrzewam że to będzie m8. Przy dużym poborze prądu z alternatora może pojawić się spory spadek np. na niepewnym łączeniu przewodów.
Mam już wszystko odłączone radio itp. Pozostał mi tylkko alternator (który już też odłączyłem) i rozrusznik. Martwi mnie ten pobór prądu kiedy mam podłączony + z akumulatora do alternatora. Dzisiaj chce podładować akumulator i zostawić go odłączony (-) zobacze czy do rana sie rozładuje jak tak to akumulator też chyba bedzie do bani.
Problem braku ładowania przy wysokim poborze prądu rozwiązany. Okazało się, że alternator miał założony nie taki mostek i zamiast ponad 100A miał raptem 75. Im wyższy pobór tym ładowanie słabsze. Natomiast dalej zastanawia mnie z kad różnica pomiędzy test mode a miernikiem przy pomiarze napięcia ładowania Miernik 14.30 test mode 13.5 jakieś pomysły...
Witam . Podłącz stary ,zrób pomiar ,czy też jest pobór prądu .Jeżeli nie to pewnie wina regulatora , gdy pobór jest nadal ,sprawdź gdzie jest (do czego) jest podłączony czerwony przewód.
Sprawdz wreszcie zasilanie na sterowniku w czasie poboru prądu przez zawory.
Wg mnie kondensator jest potrzebny. Przedmówca słusznie zauważył, że pasek klinowy "nie zdąży". Wtedy chwilowe kopnięcia z tych wspomnianych 300A zmniejszymy do np 200A, Tym samym w okresach czasu "niebasowych" wspomnianych 10A pobór wzrosnie np do 80A. Teoretycznie możemy zejść z wydajności alternatora na 200A bo wyciągamy prąd z pomiędzy uderzeń....
Odłącz przewód plusowy od alternator (czerwony grubszy) i sprawdź pobór prądu na akumulatorze. A następnie między przewodem zasilania alternatora i alternatorem. Dopuszczalny pobór prądu przy wyłączonych wszystkich odbiornikach to 0,03 Ampera. A jak wyglądały pierścienie na wirniku ? Może coś w samochodzie pobiera tyle prądu?
Zawsze napięcie będzie pływało, wszystko to tak naprawdę kwestia kilku jak nie kilkunastu różnych czynników jak temperatura akumulatora, temperatura na zewnątrz, aktualny pobór prądu, stan alternatora, stan akumulatora, jego rezystancja, stan połączeń, rodzaj sterowania i tak dalej. W większości przypadków alternator działa zero jedynkowo czyli zostaje...
pobór prądu nie wpływa na to że potrzeba więcej energii by obrócić jego wał Właśnie wpływa , obciążonego max alternatora 120A nie przekręcisz ręką.
Oj, było, było. Alternator zobacz.
Witam odłącz alternator i wtedy sprawdz jaki jest pobór Pzdr
Witam , mam problem z alternatorem . Po wymianie diód i nawinięciu stojana alternator bardzo się grzał . Co kilka miesięcy zakładałem nowe diody . Już miałem tego dosyć wiec kupiłem NOWY ALTERNATOR z myślą że problem skończy sie raz na zawsze ! Po założeniu nowego alternatora ten sam objaw -grzeje sie ,że aż parzy ! Po odpaleniu silnika alternator podaje...
Bezpieczniki wypinałem, przekaźniki również. Nic się nie zmieniło. Po odłączeniu alternator pobór spada do 0.09 A. Będę musiał jeszcze zobaczyć rozrusznik.
Oczywistym jest, że w przypadku ładowania stałym napięciem, tak jak ma to miejsce w aucie, w początkowej fazie ładowania rozładowanego akumulatora pobierany prąd jest znaczny, a następnie pobór prądu spada. I choćbyś miał ogromny alternator to i tak nic to nie zmieni, bo po osiągnięciu pewnego poziomu naładowania, aby naładować akumulator do maksymalnej...
alternator pobór prąd alternator pobór prądu pobór prąd mercedes
temperatura termostat lodówka świateł focus elektryczna tylna klapa
kondensator rozruchowy odkurzacz rowenta bully
Porównanie przetworników DAC: TDA 1541A vs PCM 56 Jak przestroić radio Diana DST-301 z OIRT na CCIR?