Moc alternatora jest obliczona do odbiorników w samochodzie i do orginalnego akumlatora.Tak więc dwa akumlatory nie zostaną doładowane, tym bardziej że twój sprzęt pobiera dodatkowe ampery. Moc twojego alternatora powinna być większa o ampery które pobiera twój sprzęt i drugi akumlator i wtedy byłoby wszystko ok.Pomijając to wszystko doładuj twoje akumlatory...
Co do bezpiecznika pomiędzy instalacją samochodu (alternatorem) a akumulatorem AuX, to jakie parametry ma separator ? oraz jakie przekroje przewodów zastosowałeś. Mocno rozładowany akumulator dodatkowy w momencie gdy alternator zacznie ładować może pobierać kilkadziesiąt Amperów, i taki scenariusz należy przewidzieć. Druga rzecz rzucająca się w oczy...
Podjedz do mnie to sprawdzimy to autko, możliwe ze alternator pobiera prąd. Pozdrawiam
Chcę go użyć do podglądu natężenia wychodzącego wprost z alternatora. Alternator daje max 180 amper . Pytanie tylko ile pobiera rozrusznik samochodu A co ma do rzeczy rozrusznik? Z alternatora nie pobiera
Po pierwsze: nigdy nie ściągaj klem z akumulatora jak alternator pracuje. Po drugie: przy wyłączonym silniku,ustaw miernik na ampery ściągnij klemę + i go podłącz do niej i do klemy akumulatora i zobacz ile pobiera amperów.
Co do odpalania, biorca podczas odpalania potrzebuje ok. (w zależności od silnika, auta, stopnia rozładowania akumulatora, itd) 200-600A, jeśli dawca ma słaby akumulator a silnik jest odpalony to te "brakujące ampery" będzie pobierać z alternatora, co może spowodować jego uszkodzenie.
Przy takich mocach to żaden akumulator nie da rady długo na postoju. Zostaje założenie dodatkowego aku. Przy okazji jak wygląda napięcie ładowania przy pracującym wzmacniaczu? Raczej też różowo nie jest. Alternator może nie utrzymać takiego obciążenia, przez co akumulator jest niedoładowany. Ile amper ma alternator?
Podłączyłem i przez chwile pokazywało napięcie 17 v a później znów 12,5 oj chyba poleciały znów wzbudzenia :) , zmierz ile amper wirnik ci pobiera ,rzadko ale zwarcie miedzyzwojowe sie zdarza. Po mojemu bez fizyczne pomocy kogoś kto to ogarnia nie da rady .Ew . cały alternator z regulatorem dopasuj, tam masz tylko plus i kontrolkę ,ciężko coś zepsuć.
Bardzo na styk z naciskiem na mało... Sprawdz ile wzmacniacz pobiera amper, potem dolicz osprzęty w samochodzie :)
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
Przetwornica ma mieć moc max 2000 W i moc chwilową do rozruchu lodówki, klimy 6000 W. Aby przetwornica oddała moc (nawet chwilową) 6000W, musi pobrać wiecej, niż 6000W - a to oznacza 500A (słownie; pięćset Amper) pobieranych ze źródła (alternator lub akumulator). Nawt pobór "chwilowy" jest w stanie błyskawicznie zarżnąć obydwa te źródła. Pamietaj,...
alternator ma pracować w wiatraku wiadomo wiatry są różne. Przy słabym wietrze lub jego braku wirnik pobiera prąd z akumulatora około 3 amper .magnesy nie potrzebują prądu.gdyby założyć przekładnię zębatą stracę na mocy,a przy słabym wietrze to już napewno nie ruszy
Chyba ople mają to "nieładowanie fabrycznie" . Jest nowy alternator , nowy akumulator , masa poprowadzona od alternatora do akumulatora a i tak się żarzy . Odkryłem międzyczasie , że zaworki odcinające gaz pobierają dużo prądu . Mimo to jednak nie mogę zrozumieć jak 70 amper alternator nie może zaopatrzyć wszystkiego w prąd .
Po czym wnosisz że jest brak ładowania? Wedle napięcia? Mierzyłeś cęgami jaki prąd płynie z alternatora? Przez kilkadziesiąt sekund po odpaleniu alternator może po prostu nie wyrabiać, akumulator pobiera kilkadziesiąt amper do tego dodaj resztę odbiorników i na wolnych obrotach to tak średnio będzie ładował. Tyle że kilkadziesiąt sekund to nie powód...
No i niestety zbyt szybko się cieszyłem. Zaślepiłem EGR i sprawdziłem wszystkie rurki podciśnienia. Gdy włącze światła mijania albo nawiew zaczyna falować. Wygląda to tak jakby alternator dusił silnik. Mam miernik cęgowy i po pomiarze kabla idącego z alternatora do akumulatora wychodzi na to że gdy silnik zwalnia ampery pobierane z alternatora skaczą...
Odłącz przewód plusowy od alternator (czerwony grubszy) i sprawdź pobór prądu na akumulatorze. A następnie między przewodem zasilania alternatora i alternatorem. Dopuszczalny pobór prądu przy wyłączonych wszystkich odbiornikach to 0,03 Ampera. A jak wyglądały pierścienie na wirniku ? Może coś w samochodzie pobiera tyle prądu?
Witam, Tak przypadkiem, przy okazji innych tematów z alternatorem trafiłem na ten temat i podzielę się swoimi doświadczeniami. Alternator samochodowy bez przeróbek, nie nadaje się kompletnie na jakikolwiek wiatrak. Tutaj nawet nie chodzi o opory przekładni. Nie dość, że do alternatora trzeba dostarczyć konkretne obroty to jeszcze trzeba przyłożyć niezłą...
http://obrazki.elektroda.pl/9337507500_1... Jako, że zima idzie i dołożyłem sobie opiekacz/nagrzewnicę z A4 i podgrzewacz cieczy 3 świece żarowe, więc prądu brakowało. Zamontowałem go na łapie do klimatyzacji i wspomagania. Koło pasowe 4PK, więc i taki pasek musiał być, napinacz przybłąkał się z Citroena 2.0 HDI. Ładowanie wręcz rewelacyjne...
Moc nawet na poziomie amatorskim. Trzeba najpierw poznać budowę, następnie zasadę działania maszyny elektrycznej.Zgadzam się - potrzebna jest tabliczka mnożenia. Silnik indukcyjny (asynchroniczny) ma inną budowę niż prądnica neodymowa (synchroniczna) i ma inne zasady działania. W silniku na wirniku są aluminiowe ramki (klatka) - to w nich indukuje...
Pozwolę podłączyć się do tematu. Interesuje mnie jaki prąd ładowania daje alternator 80A. Pytam dlatego bo jak policzyłem to rozrusznik o mocy około 1kW pobiera 80A i ma przewód jak palec ze 12-16mm2. A z alternatora o takiej samej ilości amper wychodzi przewód ze 4mm2. Więc skąd ta różnica?
A skąd ma wiedzieć, ile amperów alternator i akumulator, jak napisałeś wymienić, skoro nie wie, ile system pobiera? Przecież to można zmierzyć tylko amperomierzem kleszczowym, którego na pewno nie kupi.
witam..... to jest temat rzeka, ale radze sprawdzić alternator, bo z tego co mówisz to żaden z odbiorników tak szybko go nie rozładuje, a jaki masz pobór prądu, ile amper? dozwolony to około 0,02A, a alternator po uszkodzeniu diod potrafi pobierać nawet 3A pozdrawiam
O cholepka. 25A. No ale wliczając światła które by zużyły jakieś drugie 25A (przednie 220Watt + tylnie z 60watt i 20 na pozycyjne,podświetlenie blach itp ) to wyłączając je te 25A moge pociągnąć. No chyba że komputer reguluje moc alternatora względem pobieranej energii która sam oblicza to już inna kwestia.
Odpowiadam "na oko" gdyż nie mierzyłem ani bilansu w samochodzie ani zużycia energii wzmacniacza przy 920 Wat RMS / 2 Ohm: 1) Alternator 120 Amper powinien być dobry jeśli wzmacniacz pobiera do 95 Amper gdyż 25 amper powinno w zupełności wystarczyć na sprawne funkcjonowanie głównej elektryki samochodu ; 2) Przy wymianie alternatora koniecznie zdubluj...
Dobry akumulator tak szybko nie padnie, uwierz mi. Co do przewodu to do rozrusznika albo akumulatora. Gruby musi być bo raz że mogą być tam duże prądy ładowania, dwa że przy rozruchu rozrusznik pobiera znaczny prąd sięgający kilkuset amperów (nawet 300A i więcej zależnie od rozrusznika/silnika etc).
Wymiana lub naprawa alternatora to tylko połowa sukcesu. Alternatory w Corsach 1,5D i 1,5TD padają od nadmiernego prądu. Powodem jest wyeksploatowany akumulator. Świece żarowe pobierają 60 Amperów i pracują także po odpaleniu silnika, ale z połową mocy. Wyłanczają się po przekroczeniu 60 stopni Celsiusza. Podsumowując : Bateria musi być ok, bo świece,...
hrzeczyc - 20W pobiera regulator napiecia.Daj odczep "15" (bez regulatora) bezpośrednio na + i przetestuj tylko na zdrowyn alternatorze i w akumulator - zmierz ampery i w którą stronę popłyną bez i na obrotach. andy1978 - to trzeba mieć niezaprzeczalny talent by uzyskać 2,5V.Ile masz żłobków i ile biegunów? Zamiast miernika daj żarówkę - to prostrze...
Ja kupiłem taką 300/600W i na razie jestem zadowolony. Wiertarka ma powiedzmy z pół kilowata mocy, więc nie wiem, czy uda mi się wiercić dziury w ścianach. Oczywiście z dużym poborem prądu poradzisz sobie zostawiając właczony silnik na tą chwilę,. kiedy potrzeba dużo energii. Typowy alternator daje kilkadziesiąt amper, moja przetwornica pobiera ok....
Witam Mam problem z akumulatorem rozładowuje sie Jeżeli wypnę klemy jest wszystko ok i rano odpali ale jezeli zapomne to rano nie idzie odpalić auta Akumulator wymieniony na nowy Pobór prądu 0.1 Ampera Wszystko zaczęło sie po wymianie szczotek na alternatorze Wtedy pobierał prąd 2 A ale wyczytałem ze trzeba rozkręcić i wyczyścić szczotki i od tej pory...
grzałka załącza się za każdym razem,nie ważne co ustawię na climatronicu. próbowałem różnych kodowań, przywracałem ustawienia fabryczne i nic... do póki temp. płynu nie osiągnie 80*C grzałki grzeją na max czyli 1000W, a jak dodatkowo ustawię nawiew na 12 (max) to alternator mało nie chce wyjść z siebie. Obroty na jałowym zaczynają pływać, a przewód...
Mam pytanko bo sąsiad mi powiedział że jak podłącze miernik i ustawie na ampery to robię zwarcie. Że to nie jest pomiar. To tak na poważnie? Generalnie sąsiad ma rację. Mój Tato opowiadał, że jak zaczynał zabawy z prądem (miał jakieś 14 lat) to gdzieś dostał amperomierz i pojawiła się idea aby zmierzyć ile to amperów jest w gniazdku. Skończyło się...
Co do obliczeń ile podziała lodówka, mogą być obarczone błędem, dajmy na to że przetwornica odcina przy 10,5V. Największe obciążenie będzie przy starcie, więc napięcie może chwilowo spaść do 10,5V (a akumulatory będą miały jeszcze 20% zapasu), nie wiadomo jak szybko przetwornica reaguje na napięcie odcięcia. Ale plus jest taki że to będzie zdrowsze...
Klema plusowa na akumulatorze grzeje się podczas jazdy. To tnizej jest odpowiedź dlaczego, Między zaciskiem alternatora a plusem akumulatora mam 0,47-0,5V plus to Napięcie między obudową alternatora a klemą ujemną akumulatora wynosi 0,45V. oraz inne niezidentyfikowane złe styki, to powód niskiego napięcia (mierzone we wnętrzu, a nie na zaciskach akumulatora)...
Witam, Nie będę zakładać nowego tematu, odgrzeje stary. Planuję zakupić elektryczną lodówkę turystyczną i ją stuningować. Mocy na pewno nie będzie mi brakować, mam pociągniętą instalację car audio (kabelki 33 mm2) i do niej zamierzam się podpiąć. Instalacja jest dodatkowo zabezpieczona poprzez rozdzielnik zasilania z bezpiecznikami coś takiego mniej...
Trochę się zastanawiam czy wy sugerujecie że zmyślam? chyba będzie trzeba nagrać filmik jak pracuje serwer dzięki kozie (serwer który pobiera 1000Wat). Kompletna lista wymaganych przedmiotów była taka: - Przetwornica 12V 230V 2000W czysty sinusoid - Akumulator samochodowy 140Ah - 2 Alternatory 12V 140 Amper - Kilka przekładni z samochodów - Wentylator...
Jeżeli auto jest nieużywane przez 48 godzin to typowe kamery sa w stanie zjeść z akumulatora w tym czasie od 24 do 48 Ah, No nie , to już jakaś parodia. (at)user64 człowieku Ty nawet nie wiesz co piszesz, jak nie masz bladego pojęcia to chociaż nie pisz bzdur. 48 Ah przez 48 godzin czyli kamerka musiałaby pobierać przez ten czas ciągle 1 amper. Dwa...
Ma ktoś może schemat skąd idą te dwa kabelki wtyczka przy bezpiecznikach w komorze silnika? 2pin czyli bez diagnostyki. Wtyczka posiada dwa kabelki niebiesko-biały sygnał wzbudzania alternatora i czarny plus po zapłonie czy to prawidłowe podłączenie? (ktoś przedtem grzebał). Mam problem że pompa szwankuje raz działa raz nie działa. Kiedy nie działa...
Nie można oczekiwać, że alternator da powiedzmy nominalne 70A, jeśli nie ma poboru prądu: co taki "Ciapek" pobiera? Jedynie uzupełnianie akumulatora po rozruchu. We Fabii wyniki są większe, bo i elektryka samochodów jest rozbudowana. Kontrolny pomiar wydajności musiałby Kolega przeprowadzić podłączając obciążenie takie, by alternator mógł się "wykazać"....
Krótkie pytanie ile prądu pobiera silnik 1.9 SDI szyby elektryczne, światła, dmuchawa i wycieraczki Mam subwoofer crunch gpx 1000.4 10 cali excursion 2 cewki w 4 ohmy spięty I zestaw odseparowany audio system m165 Evo 2 Przy większym bassie napięcie spada i światła przygasają ale poniżej 13,2 nie zanotowałem Pytanie drugie też czy mogę włożyć alternator...
Jak stoi w gaazy to maska w góre i doladowywac - chyba jedyn wyjscie. Aż nie do wiary. Bo co tam może stale pobierać 140 A, tak że do ładowania brakuje tego 1-5 amperów?? Pradu nie brakuje - elektronika steruje alternatorem, ktory ma byc "eko". Gdyby tego nie było to nie brakło by pradu. Regulacja jest napieciem - te auta maja stabilizatory napiecia...
Przetwornica również będzie pracowała bez włączenia silnika, bo w autobusie z pewnością są akumulatory, różnicy praktycznie nie ma, gdyż do zasilacza awaryjnego również trzeba przyłączyć dodatkowy pakiet akumulatorów 24V (na zdjęciach to te grube kable z tyłu obudowy z napisem akumulator). Ogólnie nie zaleca się pobierania prądów tak wysokich bez pracującego...
Po włączeniu dmuchawy na max świateł oraz radia i ogrzewania tylnej szyby dioda stanu alternatora zgasła.Stąd tez moje pytanie czy dobrze rozumiem ze przy włączonych odbiornikach wogóle alternator nie ładuje? Witam serdecznie. Rozpisałeś się kolego porządnie i zapewniam Cię, że nie każdemu będzie chciało się to czytać ale ja ze swojej strony uważam,...
Za godzine będę miał miernik cęgowy. Dokonam stosownych pomiarów. Wszystko będzie jasne. Akumulator pobiera około 2 A, z alternatora na wolnych bez odbiornikow 15-18A. Nadmuch, światła ogrzewanie szyby, 45-47A. Jak odpale radio, że światłami itp.na więcej jak średnim Poziomie głośności ponad 100 amper. Alternator na wolnych kończy się na 70 A.
Witam od pewnego czasu miałem problemy z ucieczką prądu sprawdziłem alternator kupiłem nowy akumulator i wszystko z tym było ok ale prąd dalej uciekał w końcu podpoiłem cęgi i według pomiaru auto pobiera 0,06 ampera ale jest tam też kabel od instalacji gazowej + i - podłączony bezpośrednio pod akumulator z bezpiecznikiem zasila komputer gazowy i on...
Przecież ograniczając prąd rozładowania zmniejszysz napięcie na wyjściu co może się odbiornikom "nie spodobać". Przecież pisałem, że odbiornikiem jest zasilanie łódki, a więc silnik, którego obroty są sterowane napięciem. Najlepszym ogranicznikiem jest bezpiecznik. I to może być najlepsze (bo najprostsze) rozwiązanie. Nawet zwykły sieciowy nadmiarowo-prądowy......
A charakterystyka ładowania akumulatora? Alternator ładuje stałym napięciem a nie stałym prądem.Te 20 A to max. wydajność alternatora. Akumulator będzie pobierał prąd co raz mniejszy w miare ładowania.Na początku będzie 20A ale ten prąd bardzo szybko spadnie i koncówka ładowania będzie prądem paru Amperów. I tak w końcu, średni prąd ładowania wyjdzie...
Sama klima nie ma nic do rzeczy (sprzęgło pobiera max 4 ampery), ale to że przy pracującej klimatyzacji musi być załączony wentylator na skraplaczu (chłodnicy klimy). Niektóre pojazdy jak np passat b5 mają wentylatory o mocy 300 W. Oblicz sobie teraz jaki potrzebny jest do tego prąd a zrozumiesz dlaczego potrzebny jest większy akumulator oraz alternator.
rbiesiada napisał: Zadałem ci pytanie ile amper pobiera urządznie 245 wattowe (tu wartość podałem na chybił trafił)?? Jeśli je włączymy (a tak wyrażnie napisał autor że włączył urządzenia) to skąd bierze się prąd do ich zasilania?? Nadal twierdzisz że alternator słusznie daje 14V i 2 ampery bo aku już jest naładowany?? Miałem nie odpisywać bo naprawdę...
no tak ale zmieniać alternator na mocniejszy grozi tym ze nie wytrzyma instalacja w aucie jak juz to zakładać drugi altek tylko pod CA Nie rozumiem wytlumacz mi dokladnie co moze nie wytrzymac. mlody1921 ma racje . Padają mostki prostownicze w alternatorach . Wiem z autopsji i potwierdzi to każdy dobry elektryk regenerujący alternatory. Dobra ale co...
Muszę zaznaczyć, że alternator nie daje mocnego prądu "długo" bo nie pozwalają mu na to diody, które są niewielkiej mocy i to jest cały ogranicznik napięcia i prądu. W alternatorze są diody Zenera i one stabilizują nam napięcie, które powinno wynosić 13,5-14,5 V i to jest dobrze jak tyle daje nam alternator do akumulatora. Dla ścisłości w alternatorze...
Prawdopodobnie bordnetz. Ale jedno ale - 0,1 ampera nie jest w stanie rozładować akumulatora w ciągu czterech dni ponieważ : 4x24h=96 h≈100 godzin. 100 godzin x 0,1 A = 10 Ah, wnioski - albo masz uszkodzony akumulator -albo coś pobiera dużo większy prąd np alternator -albo coś źle opisałeś
A teraz czytam że akumulator pobiera sam tyle prądu ile mu potrzeba. w samochodzie alternator może dać nawet kilkadziesiąt Amper, a akumulator "łyknie" tylko kilka Akumulator nie łyknie tyle ile mu potrzeba tylko tyle ile wynika z prawa Ohma. Prąd z jednej strony ogranicza napięcie ładowania z z drugiej oporność wewnętrzna akumulatora. Prąd ładowania...
Gdy uruchamiasz pojazd na mocno lub częściowo rozładowanym akumulatorze prąd płynący w pierwszej chwili przez akumulator (kilkanaście - kilkadziesiąt sekund) wynosi dziesiątki amperów. Prąd ten jest limitowany wyłącznie rezystancją akumulatora+kabli+uzwojeń alternatora, bo w alternatorze nie ma ogranicznika prądu. W takiej sytuacji gdy początkowo,...
Kolego nie patrz na rezystancję tylko na prąd jaki pobiera wirnik.Nawiasem to rezystancja dla tego typu wirnika wynosi 2,7 ohma a prąd pobierany przez wirnik w granicach 4,4 ampera. Oczywiście dopuszczalne są odchyłki około 0,1 amp. Wygląd zewnętrzny o niczym nie świadczy,mam takie ładne a prąd pobierany ponad 6 amper. 5.5 amperowy regulator tego nie...
Wszystko zalezy jakie zapotrzebowanie na prad bedzie miec Twoj sprzet. Nastepna sprawa a zarazem priorytetowa to przy projektowaniu instalacji zasilajacej pod katem CA powinno sie uwzglednic kilka kwestii: - bilans mocy w samochodzie bez żadnych modyfikacji. To znaczy chodzi o przeliczenie ile energii wydziela alternator przy jakich obrotach ( charakterystyka...
Alternator to prądnica trójfazowa. Napięcie z niej jest prostowane przez diody. Są tam jeszcze diody pomocnicze i m też się zdarza uszkodzić. Najbardziej narażone na uszkodzenie są diody z prostownika powiedzmy głównego. Muszą przewodzić po kilkadziesiąt amperów, wydziela się w nich po kilkadziesiąt watów mocy. Mogą się uszkodzić od zbyt wysokiej temperatury....
Praktycznie regulator moze uszkodzic tylko niesprawny wirnik, nie moze pobierac wiecej niz 3 ampery pradu. Pozdr.
Przeglądając rózne tematy na forum Elektroda, natknąłem się na post poruszony przez c08retti zatytułowanym "Ładowanie AKU i prostowniki. Teorie a PRAKTYKA - zobacz jak". Ponieważ temat ciekawy a już zamknięty piszę tu. Ponieważ w latach 70 tych przez dłuższy czas zajmowałem się ładowaniem akumulatorów od wózków zasilanych aku, więc trochę o tym wiem...
180 amperów pobiera rozrusznik samochodowy i działa przez kilka sekund. Musisz mieć dobry alternator i super akumulator do tego wzmacniacza. Przewody dobierz np. posiłkując się tabelką z tego postu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic59... Jeżeli chodzi o bezpiecznik, to w zasadzie zakładasz nieco większy niż maksymalny pobór prądu przez wzmacniacz....
Tak, nie zajedziesz daleko. Musisz oddzielić samochody od fotowoltaiki i innych takich. Akumulator w samochodzie jest rozruchowy - podkreślę: ROZRUCHOWY. Nie służy więc do głębokich rozładowań, dawania prądu na telewizory, laptopy, lampy itp. On służy do chwilowego wykrzesania kilkuset amper i na tym się kończy jego rola (a przynajmniej zakres "obowiązków",...
Witam. Od pewnego czasu zastanawiam się jak to jest że typowy prostownik do ładowania aku ma 6A, natomiast alternator w samochodzie ma 40A+. Czy zatem mógł bym bezpiecznie ładować aku w domu prądem 30A ? Sprawa jest prosta i nie ma tu żadnej sprzeczności. Alternator mający znamionowy prąd 40 A może ładować takim prądem akumulator o ile tylko rezystancja...
Silniki wciągarek samochodowych mają moc znamionową od jednego do kilku kilowatów. Są to zwykle silniki szeregowe lub szeregowo-bocznikowe. Prąd pobierany przez te silniki, w zależności od obciążenia może wynosić kilkadziesiąt amperów, a w fazie rozruchu kilkaset amperów. Oczywiście, że nie można zasilać silnika wciągarki z przetwornicy. Można natomiast...
Problem jest taki, że auto na postoju pobiera prąd rzędu 5 – 6 amper. Jeżeli odłączę wysterowanie regulatora napięcia (złączka 3-pin) pobór prądu spada do 700 mA co nadal jest wartością zbyt dużą. Po odłączeniu złączki (3 pin) alternatora i wyciągnięciu bezpieczników, które są w komorze silnika: F2 – 50A pobór prądu spada o 200 mA (kwadracik...
Przecież musiałby wytwarzać ze 100 Amperów prądu albo i więcej I tak jest, policz 4 świece żarowe po ok. 15-20 A każda + reszta odbiorników, np. elektryczne wspomaganie itp. Świeca po kilkudziesięciu sekundach już pobiera koło 5A Tak swoja droga to kiedyś robiłem pomiary temperatury alternatorów w autach sprawnych i wychodziło nawet 70 stopni ,(wiem...
Moc 250W oznacza, że ze źródła 12V będziesz pobierał 250/12=21Amper, a uwzględniając sprawność przetwornicy - jakieś 24 ampery. Jeżeli Twój akumulator ma ok. 50Ah, to po praktycznie 1 godzinie będzie wyładowany (pojemność znacznie się zmniejsza przy dużych prądach wyładowania). Używanie tego urządzenia będzie prawdopodobnie możliwe podczas pracy silnika...
Pełni sprawny akumulator pobiera przy 14V około pół ampera. Z biegiem czasu prąd wzrasta ponieważ opad masy czynnej powoduje mikrozwarcia. I prąd dla jednego akumulatora rośnie do 1,5-2,5A. Co podaje ci że swojego doświadczenia. W uszkodzonych przekracza 5A. A ty masz docelowo mieć 4 akumulatory. Więc polecam ci kombinację metody czasowej i prądowej....
Witam. Z góry przepraszam, jeśli zły dział.. Próbuje pojąć trochę istotę działania alternatora jako silnika elektrycznego. Wiem już, że ma bardzo niską sprawność, że trzeba falownika do jego wysterowania w roli silnika, że dużo pobiera i że nie opłaca się nic z nim robić - tyle dowiedziałem się na elektrodzie :-). Przechodzę do rzeczy. Chodzi mi o to,...
No może trochę przesadziłem z tym 1kW. Jak z wiaduktu zjeżdżałem to licznik mi wskazywał 62km/h a ja bym chciał osiągnąć podobną lub większą prędkość ale na prostej :D Czyli jak bym miał zasilanie 12V to żeby podobne prędkości osiągnąć to ile musiały mieć amperów sterownik? Ma ktoś taki schemat? Polecacie jakieś mikrokontrolery(i odpowiednie programy...
Przy okazji zwróć uwagę na temperatury dla tego AGM - od -20°C do 50°C dla pobierania prądu ale tylko 0°C do 40°C dla ładowania. Inne pewno maja podobnie. nie rozumiem tego zdania od -20 do 50 moze akumulator zasilac odbiorniki a 0-40 byc ladowany? nie mozna ladowac na lekkim mrozie? Dodano po 10 to po odpaleniu i naładowanych w miarę akumulatorach...
(at)maverick73 i (at)atrix55 obaj jesteście w błędzie. (at)maverick73 regulator pilnuje napięcia akumulatora i to całkowicie wystarczy, (at)atrix55 prąd podawany na regulatorach to nie prąd ładowania a maksymalny dla danego typu regulatora. Poprzez analogię do akumulatora i alternatora w samochodzie. Akumulator 95Ah a alternator 150A i co? I nic, regulator...
witam , generator działa , cały haczyk polega na tym jak bardzo sprawny jest silnik spalinowy i alternator, zakładamy ,że naukowcy mają racje w tym co zostało udowodnione na przysłowiowym papierze w obliczeniach: - jeśli 1 litr benzyny daje 3 krotnie mniej energii od 1 litra wody,czyli: sprawność silnika ma 44% zamiana spalania na mechaniczna sprawność...
a jak ma wyrobić laternator .... w sumie będzie miał 170 ?? przecież nie będzie doładowywany Co innego doładowanie, a co innego "niewyrobienie". Ilość amper jakie daje alternator nie ma tutaj żadnego znaczenia. Średnio prąd ładowania zawiera się w granicach 2-5A i nie zależy od pojemności akumulatora, ale stopnia jego rozładowania i napięcia jakie...
ostatnio wpadł mi w ręke taki miernik Appa, Volty Ampery DC,AC i dobrze działała bo zasilacz ma wmontowany wskazówkowy i pokazywał to samo.A prąd pobierany bardzo "nieładny" 20kHz PWM 0-100% byłem zaskoczony że działa z takim małym prądem 2A. Rozpoznaje nawet kierunek. Wiadomo zę to nie jest idealna precyzja jedna liczba po przecinku dla takiego zakresu,...
Posłuchaj porady inżyniera. Nie prawdą jest, że słaby akumulator musi być przyczyną przygasania świateł kiedy silnik jest włączony. Alternator (na wolnych obrotach ) normalnie (tzn w nowszych samochodach) daje przynajmniej kilkadziesiąt amperów i cała energia pochodzi z alternatora, więc akumulator nie uczestniczy w "sponsorowaniu" odbiorników prądem....
Oporność nie ma większego znaczenia ważny jest prąd pobierany przez wirnik w tym przypadku nie może przekroczyć 3 ampery.P
jakby coś bardzo dużo prądu pobierało i alternator nie nadąża. Czyli uważasz że jeśli ładowanie wynosi 5 A to znaczy że coś pobiera strasznie dużo prądu a jeśli włączysz światła i dmuchawę (czyli jeszcze większy pobór prądu) to ładowanie wzrasta (czyli wg ciebie włączenie świateł i dmuchawy zmniejsza obciążenie akumulatora) .. Więc przeczysz sam sobie...
Podepne się pdo temat żeby nie dublowac postów. Jestem posiadaczem Kia Ceed. Od samego początku miałem problem z prądem, więc kupiłem NOWY aku CENTRE 53Ah. Przze kilka dni było spokojnie, aż do pamiętnego poranka. Samochód odmówił posłuszeństwa i nie odpalił. :szok Posilając sie amperomierzem zmierzyłem jaki prąd jest pobierany z aku w róznych jego...
No tak ok pod 1 ohm ale tu się pojawia problem:| A mianowicie trzeba dodawać drugi akumulator i/lub bawić się z alternatorem a jakoś mi to nie leży. Autem poruszam się na codzień i nie musi byc wyciśniete wszystko z głośnika. Myślałem o tym nowym monobloku Peiying 1K76D. Czekam na propozycje ludzi którzy się lepiej znają ode mnie bo moja wiedza to głównie...
Dwa dni temu akurat sprawdzałem ładowanie - ładne 14.2 V, altek 120 Amper Zakładam, że sprawdziłeś tylko napięcie, a nie prąd ładowania. Napięcie zazwyczaj jest, gorzej z prądem potrzebnym do naładowania akumulatora. Najczęściej nie ma dobrego styku na klemach akumulatora, przy pobieraniu przez rozrusznik prąd jest duży więc jakoś przepali (słaby styk)....
Witam , mam problem z alternatorem . Po wymianie diód i nawinięciu stojana alternator bardzo się grzał . Co kilka miesięcy zakładałem nowe diody . Już miałem tego dosyć wiec kupiłem NOWY ALTERNATOR z myślą że problem skończy sie raz na zawsze ! Po założeniu nowego alternatora ten sam objaw -grzeje sie ,że aż parzy ! Po odpaleniu silnika alternator podaje...
Ładowanie zbyt wysokim napięciem akumulatorów z elektrodami ze stopu ołowiu z antymonem (około 10%) powoduje później ich.... A jak ładuje alternator? Na start wali duży prąd, Jakim cudem? Na szczęście bez cudu się tu obywa - jeno klasyczna elektrotechnika. Otóż, częściowo rozładowany (albo zupełnie rozładowany akumulator, np. po próbie rozruchu z innego...
... na pare sekund jebni*cia starczy z zapasu. Raczej: na parę milisekund ... Aby pociągnąć prąd I=100A przez 1 sekunde przy "przysiadnięciu" napięcia o ΔU=1V potrzebujesz kondensatora o pojemności C=100 Faradów. To jest FIZYKA (definicja pojemności kondensatora): C = Q/ΔU; ładunek Q = I*t, jednostką jest Kulomb = amperosekunda; czas pobierania...
Zrozum że każdy amper prądu który wypływa z alternatora obciąża go mechanicznie powodując zwiększony opór dla silnika spalinowego. Zwiększony opór silnika spalinowego, jest kompensowany najczęściej poprzez zwiększenie spalania. A czy zastanowiłeś się nad tym jak mocno alternator obciąża silnik?? Zakładając że mamy sporą "wytwornicę" HHO która pobiera...
Akumulator zawsze jak największy a nie najmniejszy bo przyjdzie minusowe i zapasu nie będziesz miał do kręcenia. Ok, ale czy jak będzie akumulator niedoładowywany to nie jest jeszcze gorzej? Doładuję go jeżdżąc na krótkie dystanse, po mieście? jak na razie mamy 24 miesiące gwarancji na takie rzeczy Jeśli to wina alternatora, a teraz już powiedzmy,...
Łudzę się że chociaż raz odpalę na nim auto. Widzę jednak że dziwnie się ładuje. Po odpięciu prostownika miernik wskazuje 8,5V i spada jak w sekundniku! Spada bardzo szybko w kierunku zera i po minucie pokazuje o 2V mniej. Nie wiem czy to normalny objaw. Obecnie zatrzymuje się w granicach 6V i stoi. Planuję go ładować do pełna czyli >12V i sprawdzić...
Witam. 100 amper przez 8 godzin wytrzyma akumulator nowy,w temperaturze dodatniej, o pojemności 800Ah. W autobusach są ekspresy na 24V.Wiadomo akumulatory ładowane w czasie pracy silnika alternatorem o mocy około 2kw.Zasilanie RTV i innych pierdół. Poza tym wiadomo że taki ekspres do napojów nie pobiera prądu w sposób ciągły. Trzeba by zbilansować pobór...
Witam. Mianowicie od momentu kiedy zakupiłem samochód rozładował mi się akumulator już 4 razy (w przeciągu 1 miesiące). Już miałem zakupić nowy akumulator lecz coś mnie tknęło, że ten może być sprawny. Na szczęście nie wyrzuciłem w błoto 400 zł. (uff) Dokonałem pomiarów miernikiem, 0.2 ampera pobiera mi na postoju samochodu przy wyłączonym oświetleniu,...
Zauważyłem również, że gdy przełączam światła, to zmniejsza się moc świecenia wyświetlacza, klimy. Jakie jest napięcie na akumulatorze w spoczynku? Alternator sprawny? Ładuje prawidłowo - na włączonych światłach i klimie ok 14.4V? Ogólnie gdzieś prąd ucieka, bo nie mogę zostawić akumulatora podłączonego. Tak więc trzeba ustalić gdzie ucieka, co go...
Bardzo dziękuję Wszystkim za cenne porady i zainteresowanie moim tematem :) Napnij pasek , wieśwageny lubią mieć wychluśtane kółko pasowe alternatora psujące paski. Ogólnie w tym alternatorze mam prawdopodobnie walnięte łożysko i cały ten pasek tak nie równo chodzi ale jak pisałem wyżej łożyska nie da rady wymienić,a do tej pory było jakoś wszystko...
W warunkach rzeczywistych prąd ładowania akumulatora w samochodzie często na początku po uruchomieniu samochodu osiąga kilkadziesiąt amper i nic się nie dzieje oprócz tego, że prąd ten samoczynnie spada Jeśli ktoś ma czas może ładować prądem np 1/100 - potrwa to dłużej ale jest zdrowsze dla akumulatora (zbyt duży prąd powoduje gazowanie nie tylko na...
Witam. Mam następujący problem od dłuższego czasu po postoju samochodzie przez noc rano mam bardzo słaby akumulator a po 2 dniach juz nic z niego nie ma. mialem aku coś koło 60 amper leczy wymieniłem na 45 ponieważ alternator nie doładowywał go do końca. Po wielu próbach odnalezienia przyczyny doszedłem do wnioslu ze to elektromagnetyczny zawór odprowadzania...
Zakładam że chodzi o akumulator 12V . Zastosuj dowolny zasilacz stabilizowany o napięciu 13,2 .. 13,8 V i wydajności prądowej 5,5A. Akumulator podłączasz do zasilacza i do akumulatora - obciążenie. Przy braku zasilania sieciowego prąd będzie pobierany z akumulatora . Po powrocie zasilania sieciowego , akumulator zostanie doładowywany i jednocześnie...
Moc podana, co moc ciągła i chwilowa, też wszyscy wiedzą oprócz ciebie. Wyniki ci podałem. Jaka moc w postaci ciepła się wydzieli też. No to teraz podaj gradient temperatury skoro twierdzisz że auto się spali, czy też przewody spłyną. Bo ja potrafię liczyć. Nie tylko pisać to samo cały czas. Czekam na twoje wyliczenia. A spadek napięcia o 1V to nie...
Zrobiłem pomiary jeszcze raz: Na początku sprawdziłem akumulator voltomierzem na odpalonym silniku i bez świateł skacze od 14,67 do 14,71V . Po włączeniu świateł na zapalonym silniku skacze 14,58-14,62. Na zgaszonym silniku bez świateł 13,19V. U mnie na otwartych drzwiach pilotem jak ustawię miernik na ampery i 20m pokazuje 3,50 mA jak zamknę drzwi...
Wiadomość do wszystkich użytkowników samochodów. Gdy po zapaleniu samochodu kontrolka ładowania zgaśnie nie świadczy to pełnym ładowaniu alternatora (to tyczy również prądnicy).W zależności od alternatora (np Polonez - ok1000 obr/min) początek ładowania następuje na troche wyższych obrotach niż obroty biegu jałowego (choć są wyjątki) np. gdy silnik...
Witam po raz kolejny :) Dd jakiegoś czasu jestem posiadaczem Kia Ceed 2009r. Od samego początku miałem problem z prądem, więc kupiłem NOWY aku CENTRE 53Ah. Przez kilka dni było spokojnie, aż do pewnego poranka. Samochód odmówił posłuszeństwa i nie odpalił. :szok Posilając sie amperomierzem zmierzyłem jaki prąd jest pobierany z aku w rożnych jego fazach...
http://obrazki.elektroda.net/33_12676123... Josh, borykając się z problemami dotyczącymi kilkukrotnej wymiany alternatora swojego samochodu wpadł na pomysł zbudowania urządzenia, które byłoby w stanie dokonywać pomiaru prądu pobieranego przez podzespoły auta oraz prezentować zebrane dane w przejrzysty sposób. Tak zrodził się rejestrator, który...
Przepraszam, że się tak uniosłem, ale wkurza mnie powtarzanie wyczytanych gdzieś w necie bzdur. Temat do przemyślenia: jak instalacja samochodowa - czytaj: alternator+regulator napięcia traktuje akumulatorek w naszym autku? Otóż po odpaleniu silnika regulator napięcia "stara się" utrzymać w instalacji napięcie (w moim oplu ≈14,3V). A jak mamy...
Prąd przy niskich obrotach silnika wynosi 0.7A a przy maksymalnych 2.3A. Napięcie to max 13.2V. Akumulator 12V 17Ah nowy A ile amper by kolega chciał? Przecież "normalny" prąd ładowania akumulatora kwasowego to 1/10 pojemności C (w Ah, ładowanie regeneracyjne akumulatora to 1/20C), czyli dla akumulatora 17Ah to 1,7A, a więc to co daje prądnica/alternator...
Mówimy cały czas o mocy elektrycznej czy o jakiejś innej? Bo ja o elektrycznej która czasami zamienia się w cieplną. Ciekawe - czyli bateria o sporym oporze wewnętrznym i obciążeniu małą rezystancją nie "produkuje" mocy SEM * Iobc choć tylko Una_zaciskach*Iobc jest użyteczne a reszta wydziela się na rezystancji wewnętrznej baterii. Nie ten przypadek,...
alternator pobiera alternator pobiera amper alternator pobiera prąd
wsady manta obroty silnik diesel reset grzałki
Jaki prąd rozruchowy potrzebuje wkrętarka akumulatorowa? G2 Master - Ustawienia po spadku mocy, jak przywrócić pełną wydajność?