Alternator prądu nie pierze, masz zwartą jedną z diod plusowych, poprzez wzbudzenia prąd zamyka się na wirnik.
Też tak może być.
I jeszcze takie troche głupie pytanie, Jeśli an mierniku ustawiam pozycję A 20m, i wyświetla mi się pobór 0,09 to oznacza że pobiera mi 90mA ? Na zakresie 20 mA wynik pomiaru widniejący na wyświetlaczu 0,09 oznacza, że wartość płynącego prądu wynosi 90 µA. Raczej to nie możliwe by taka była wartość płynącego prądu przy wyłączonym zapłonie, więc...
Dziś spotkałem znajomego, który ma szrot. Za 50 zł sprzedał mi taki alternator, założyłem i działa jak należy. Z czystej ciekawości siądę w weekend, sprawdzę stary i dam wam znać do czego doszedłem. Także proszę przez jakiś tydzień, może dwa nie zamykać tematu. Dziękuję bardzo za pomoc. Nie zawiedliście.
Witam, mam w tej chwili identyczny problem - alternator pobiera na postoju około 3A i prąd ten wzrasta w miarę rozładowania akumulatora, co sugeruje, że regulator puszcza w cewkę wzbudzenia większy prąd... również podejrzewam diodę z mostka. Z tego co pamiętam, mostek jest monolityczny - diody raczej niewymienialne. Schemat w pdf. Szukam mostka - bezskutecznie....
Alternator służy do przekształcania energii mechanicznej na elektryczną. Nie służy to jej wyczarowywania :D Naturalnie musi pobierać energię z wału silnika w postaci momentu obrotowego (to co nazywasz oporem) i oczywiście musi być ruch w tym przypadku obrotowy. Im większy pobór prądu tym większy moment obrotowy potrzebny do jego napędu. Silnik spalinowy...
Twierdzę, że jest uszkodzony alternator(regulator). Nie ma prawa pobierać prądu kiedy się nie kręci! Pozdrawiam.
Pokaż mi wirnik alternatora który pobiera 5A. Naprawiam to 35 lat. Regulator jest softstart,selfstart itd.
Jaką diode? Prostowniczą z alternatora do aku i prosto z alternatora pobierasz a aku będzie ładowany przez diodę nie pusci w drugą stronę.
Wpierw sprawdź ( amperomierzem) prąd pobierany z alternatora. A wogóle pracuje on cicho czy w charakterystyczny sposób wyje?
DF idzie do komputera i pobiera sygnał o obciążeniu alternatora można pominąć.
A prąd jaki jest pobierany z alternatora?
Nadal niebardzo rozumiem tego wszystkiego.Może spróbuję inaczej. Nie widzę żadnych powiązań między mocami.Po pierwsze silnik napędzający nie jest w żaden sposób połączony przewodami elektrycznymi. Po drugie moc silnika jest potrzebna mi do napędzenia alternatora.Połączenie tych 2 urządzeń to np.koło zębate.Siła z silnika to paliwo więc ten silnik skoro...
Mnie coś świta, że wzbudzenie alternatora też pracuje. Do tego kilka sterowników po 0,5A. Ostatnio sprawdzałem Accorda z 2000r i na pracującym silniku pobierał ponad 20A. Ładowanie z tego brało może 10A, dmuchawa wyłączona. Czy Accord z 2000r czy Punto 1 mają jeszcze obcowzbudny alternator?
Sprawdz czy B- masz blaszką do obudowy zmasowany,może być tak że był przewód minus osobno. DF pobiera prad jak podajesz?
Masz w tym pojeździe alternator? Jeśli tak, to przy pracującym silniku prąd nie jest pobierany z akumulatora tylko z alternatora. I tak i nie. Jeśli w pojeździe jest akumulator 12V/14Ah, to podejrzewam, że jest tam silnik z jakiegoś motocykla. Alternator będzie dysponował dość ograniczoną mocą. Tak około 200W maksymalnie. Więc podłączenie obciążenia...
Jeżeli alternator pobiera Ci prąd to masz mostek prostowniczy zepsuty. Któraś dioda złapała zwarcie.
A może alternator sprawdz.
Wirnik alternatora Hitachi ma mieć około 3Ω oporności i pobierać około 4A prądu. Nie wiem do czego to potrzebujesz ale nie spotkałem jeszcze uszkodzonego wirnika.P
Podjedz do mnie to sprawdzimy to autko, możliwe ze alternator pobiera prąd. Pozdrawiam
Sprawdź dokładnie piny i styki od bcm czy nie ma korozji Miałem że alternator pobierał prąd , ale u Ciebie występuje to losowo
Witam. Zgadza się alternator nie pobiera prądu. Alternator jest to generator prądu (tak samo jak prądnica) czyli przy napędzie od silnika wytwarza się prąd elektryczny. Z twoich pomiarów przerażają mnie małe wartości, napięcie ładowania (na akumulatorze) przy włączonym silniku na biegu jałowym powinno wynosić 14-14,5 V, natomiast przy zgaszonym silniku...
Sądzę ze problem po stronie regulatora. Może brakuje jakiegoś sygnału z niego albo wytwarza niewłaściwe napięcie. Czasem z alternatora pobierany jest sygnał dla obrotomierza. Obrotomierz coś wskazuje jak krecisz rozrusznikiem?
na wyłaczonym kluczyku moga pobierać prąd: alternator, rozrusznik, światła awaryjne, postojowe, radio, alarm, światła oświetlenia wnetrza. sposób sprawdzania rozrusznika i alternatora - odkręcić głowne przewody zasilające. pozostałe jak ci kolega powyżej poradził
W dieslach obrotomierz pobiera sygnał z alternatora. Dlatego jak padło ładowanie to też i brak wskazań obrotomierza. Objawy wskazują na uszkodzenie alternatora (jak zrozumiałem kontrolka świeci). Najprawdopodobniej szczotki.
Najczęstszym problemem w G4 jest modół komfortu który „nie zasypia”pół godziny po zamknięciu auta-spowodowane jest to uszkodzonym mikrostykiem lub jeszcze częściej zimnym lutem w zamku...Spotkałem się również z uszkodzonym alternatorem pobierającym prąd
Sprawdź czy na D+ ten zacisk od kontrolki po odłączeniu przewodu ma napięcie jak tak to dioda + alternatora ma przebicie zaporowe i zobacz czy akumulatora nie rozłądowuje się przez noc (sprawdź czy na postoju alternator pobiera jakiś prąd)
Witam Poproszę o potwierdzenie diagnozy. Po wyłączeniu silnika alternator pobiera ok 3,5 A ( wzbudzenie??) ale tylko gdy jest rozgrzany. Na zimnym silniku problem nie występuje. I dalej: tak pozostawiony rozładowuje sobie całkiem sprawnie akumulator. Ale po odłączeniu zasilania z alternatora na ok 2 minuty problem zanika. Obstawiam regulator napięcia...
Zlokalizuj bezpiecznik na którym jest urządzenie pobierające prąd na postoju. Podepnij szeregowo amperomierz w obwód akumulatora (zdjęta klema). Pobór prądu powinien być do 6mA. Jeśli jest dużo większy wyjmuj kolejno bezpieczniki aż namierzysz winowajcę. Może jest to żarówka w bagażniku lub kabinie , która nie gaśnie, alarm albo regulator alternatora....
Jak obciążysz alternator większym prądem, niż może wyprodukować, to akumulator będzie niedoładowany. Prąd przez takie urządzenia pobierany jest najpierw z alternatora, a jeśli to nie wystarcza to z akumulatora? Tak.
A jak z ładowaniem ,zdarza się że alternator pobiera odłącz plus od niego i sprawdz.
Witam! W wyżej wymienionym aucie rozładowuje sie akumulator na postoju, akumulator kupiłem nowy i naladowałem porządnie. przy wyłączonym silniku, z odłączonym radiem auto pobiera 0,6A z akumulatora. Gdzieś wyczytałem, że może to być wina alternatora więc odłączyłem kostke od niego [z dwoma przewodami] i pobór prądu spadł do 0A [pewnie cos tam ciągnie...
Nie chce zasilać tylko podaje przykład że tyle można wyciągnąć z alternatora max+ obecnie pobierający prąd samochód. Lepiej popatrzeć na moc alternatora i ile pradu pobiera samochód. Ale wykonałem skrót myślowy że pewnie tyle można pobrać z samochodu dodatkowo bez konsekwencji. Ale tak bym nie ładował. Po prostu założyłem że tyle bezpiecznie dodatkowo...
Odłącz przewody od alternatora i wtedy sprawdz na akumulatorze czy tez pobiera taki duży prąd jak nie to jak wyżej fachowiec juz napisał alternator do naprawy:|
Do Ireek. Jesli mozesz to opisz mi dokladniej jak zmierzyc prad pobierany przez alternator. Jag mierze prad pobierany przez caly samochod to odpinam kleme i wpinam pomiedzy ja a akumulator amperomierz. A co zrobic zeby zmierzyc prad pobierany przez sam alternator? Jezeli okaze sie ze to alternator pobiera prad to znaczy ze zepsuta jest ktoras z diod...
Czujnik ciśnienia oleju możesz podłaczyć bezpośrednio pod diodę led na 12 V. Czujnik ładowania to inna sprawa - prawdopodobnie w tym przypadku żarówka jest nie tylko kontrolką ładowania, ale też dostarcza odpowiedniego prądu do wzbudzenia się alternatora - dioda pobiera znacznie mniejszy prąd, więc może nie dawać odpowiedniego prądu do wzbudzenia się...
Przy wyłączonych odbiornikach na pracującym silniku z alternatora pobierany jest prąd 27A. Silnik jest nagrzany. Akumulator pobiera ok. 3A. Czy ten pobór prądu jest normalny do tego typu silnika?
Piszecie a nie za bardzo macie pojęcie o czym. Jak już wspomniał kkknc wszystko zależy od konstrukcji alternatora. Alternator pobiera napięcie do porównania, albo z wyjścia, albo jest ono podawane osobnym przewodem (pomijam LIN, COM itd). Te co pobierają z wyjścia możemy spoko odłączać w czasie pracy, a innych nie radzę.
Witam. Prądnice wolno obrotowe mają swoje wady i zalety, zaletą jest na pewno ze nie potrzebują prądu na wzbudzenie ale i tak dają mało prądu miałem styczność z takimi i 35 Amperowy mostek wystarczał przy napięciu 24-48V. ale mam pytanie co do przekładni i alternatora. Jak myślicie dużo alternator pobiera prądu na wzbudzenie? I ta przekładnia ile razy...
Witam, po sprawdzeniu miernikiem cegowym pobiera prąd ponad 4A na przewodzie zasilającym idącym od alternatora przez rozrusznik do akumulatora, i jest jak przedtem że po kilku godzinach nagle pobiera prąd. Po odpięciu kabla alternatora na 3 dni prądu nie pobierała, wymieniłem alternator na inny i dalej to samo. OBD pokazał błąd czujnika poziomu paliwa...
Podtrzymać? A co pobiera z niego prąd i ile pobiera? Alternator samochodowy zaprojektowano do dużo większych mocy i wysokich obrotów, ma przy tym kiepską sprawność, dlatego nie jest to dobry wybór do roweru.
Witam Mam taki problem, mój mostek w aucie nawala, dioda od ładowania się zapala, chcę go naprawić, tylko mam problem z dobraniem diod. O jakim prądzie mają być? Na rysunku - Jest zasilanie zmienne 12V i na wyjściu mostka ma być 80A/90A - katalogowo alternator pobiera 90A. Jak obliczyć jak dobrać te diody ? o jakim amperarzu ?
Panowie czyli alternator do regeneracji ? Czyli uważacie że jak stoi samochód w garażu to alternator pobiera prąd i rozładowuje akumulator ? Jaki może być koszt naprawy ? I co jest w nim nie tak ? Sam dam radę naprawić ?
Co do kontrolki to nie świeci po przekręceniu kluczyka Generalnie kontrolka raczej trafia na L w alternatorze chyba, że Seat ma jakieś inne oznaczenia. To, że jest to LED nie musi oznaczać, że nie bierze udziału w zasilaniu wzbudzenia - widziałem schematy na których LED był dodatkowo zbocznikowany opornikiem aby podać większy prąd dla wzbudzenia alternatora....
Po co nowy regulator ? Założyć nowe szczotki, zamontować alternator powinien dawać 14V. Jakie radio posiadasz ? Czy jest podpięte tak że gra bez kluczyka ? Jeżeli tak to 100mA może pobierać. Moim zdaniem to tylko nowe szczotki i wszystko ma śmigać. I odłącz radio i sprawdź czy te 100mA dalej pobiera jeżeli nie to radio na stół.
Potwierdzam jak napisał kolega wyżej ,bez wyjęcia nie da się jednoznacznie odpowiedzieć.Jeszcze odepnij kostkę od alternatora i sprawdź pobór prądu jeszcze raz,czy są zmiany.To jedynie może Cię upewnić że alternator pobiera niewielki prąd na postoju.
Gdy zamykam obwód jak na rysunku prąd może swobodnie popłynąć do uzwojenia wirnika, więc gdzie tu zabezpieczenie?Prostownik w alternatorze - Zasada działania prostownika 9 diodowego Tu jest mała niejednoznaczność w opisie na Wiki. W sytuacji z posta #3 prąd magnesowania wirnika jest pobierany z akumulatora. Płynie on przez żarówkę kontrolki ładowania,...
Niestety, dziś znów napięcie skoczyło mi do 18 V 1 nie rób tego , kup po prostu inny mokry alternator. 2 wentylator nawiewy pobiera 60A na pełnej mocy, plus opiekacz w zimie i świtła i wycieraczki i nazbierra się 150A szybciutko.
<Czy piszczący pasek na starcie samochodu to duży problem? Wymieniać go?> Jeśli przy stałych obrotach silnika wzrośnie prąd pobierany przez instalację z alternatora, to wzrasta moment obrotowy jakim jest napędzany alternator (w dużym uproszczeniu siła z jaką pasek obraca kółko pasowe alternatora). Gdy dzieje się to na wolnych obrotach i pasek...
Z własnego doświadczenia wiem, że sportowy wydech w seryjnym silniku nic nie daje. No może w głowie mi przybyło z 20 koni. Stożek też nic nie daje. Zmieniłem z powrotem na serię. Jednak producent ma więcej racji niż użytkownik golfa z przyciemnionymi szybami. Nawet o dziwo diody nie dały więcej mocy, a przecież pobierają mniej prądu i nie obciążają...
Ale tam zapłon nie pobiera żadnego prądu. Sprawdzałeś sam alternator, 30V na maksymalnych obrotach to nie jest aż ta wiele. W zał. serwisówka silnika. Jest tam pokazany sposób sprawdzenia regulatora.
Oczywiście, że nie możesz podłączyć ładowarki wyposażonej na wejściu w układ MPPT do alternatora, który to stanowi źródło napięciowe. Moduł PV to właściwie źródło prądowe. Stąd po dołączeniu MPPT do alternatora dojdzie do zwarcia, ponieważ układ MPPT będzie się starał dokonać maksymalizacji mocy pobieranej ze źródła.
Kolego odłączenie akumulatora na pracującym silniku, jest niedopuszczalne. Mogłeś uszkodzić diody albo regulator. Stary alternator mogłeś sprawdzić odłączając od niego przewód "+" na noc, czy tam na ile mogłeś.
Mimo wszystko alternator podobnie jak każdy generator prądu wytwarza prąd. To, że natężenie prądu pobieranego z alternatora zależy w pewnym stopniu od liczby włączonych odbiorników to zrozumiałe.
Może podczas rozruchu silnika alternator pobiera dużo prądu i brakuje na radio! Lub zobacz styki za radiem! Dodano po 1 Rozrusznik a nie alternator :( Ale gapa!
Witam. Mam dwa pytania dotyczące pracy alternatora, ponieważ nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem literaturę, a myślę też, że wielu osobom może przydać się taki wpis :) 1) Charakterystyka prądowo-prędkościowa (inaczej obciążeniowa) alternatora. Jaki prędkość obrotowa ma wpływ na prąd wyjściowy? Moim zdaniem żaden. Istotne jest aby prędkość alternatora...
Słyszałeś coś o czymś takim jak moment elektromagnetyczny ( hamujący)? A wyobraź sobie, że alternator ma oddać moc powiedzmy 300W, zaś jego globalna sprawność wynosi 70%, to jaką moc musi pobrać z napędu? A akumulator może sobie zazyczyć i 100A, jak wyładowany... Słyszałem o tym, że obciążony alternator ma moment hamujący. Jednak jak byś uważnie czytał,...
Witam Pacjent to Mondeo mk3 03r 2.0 tdci. W samochodzie podczas pracy migało oświetlenie diagnoza padła na regulator napięcia ok. Po rozebraniu altka założone zostały nowe łożyska regulator komutator szczotki. Po złożeniu i zamontowaniu oświetlenie już nie miga, alternator ładował 14,6v trochę za dużo ale zostało to zignorowane. Po pierwszej nocce samochód...
Chodziło mi o to, że pomiar powinien być na akumulatorze tudzież alternatorze żeby spadki napięcia na przewodach nie wprowadzały niepotrzebnego zamieszania.
Chcę go użyć do podglądu natężenia wychodzącego wprost z alternatora. Alternator daje max 180 amper . Pytanie tylko ile pobiera rozrusznik samochodu A co ma do rzeczy rozrusznik? Z alternatora nie pobiera
Witam. Może aku nie trzyma lub coś pobiera np. radio, uszkodzony alternator- diody, regulator napięcia. Sprawdź ładowanie. Może też być problem z rozrusznikiem- szczotki, tulejki na wirniku mają duży luz, bendiks.
Alternator zazwyczaj pobiera więcej.
Miałem podobny problem. Okazało się, ze jest strzelona dioda na alternatorze i co najdziwniejsze raz pobierało wiecej prądu z aku na postoju, raz mniej..... Odłącz przewód "30" od alternatora, zabezpiecz przed zwarciem, podłącz w szereg amperomoerz (moze być i ten z taniego multimetru), wyciagnij kluczyk ze stacyjki pozamykaj wszystko- drzwi, maskę-...
co z pobieranym prądem wzbudzenia w przypadku braku wiatru? W znaczeniu, że alternator będzie pobierał prąd z akumulatora ale nie będzie go oddawał? Nie pomyślałem o tym ale odpowiedni układ może załączać wzbudzenie dopiero wtedy gdy śmigła kręcą się z odpowiednią prędkością.
Nie nadaje się. To regulator 3,5 amp. Delco pobiera ponad 4amp. Musi być 5.5 amp.Pozdr.
Witam. Według mnie nie. Po rozruchu silnika wszystkie odbiorniki w aucie zasilane są właśnie z alternatora a jest ich mnóstwo alternatory rzędu 100A - 200A są standartem, a w "mesiu" wszystko jest elektryczne np. podgrzewanie siedzeń, lusterek i wiele pierdoł które pobierają prąd. A akumulator pośrednio ma znaczenie.
Jest większa pojemność i akumulatora jak i alternatora. Włączona klimatyzacja pobiera dużo prądu dla tego jest większa pojemność alternatora jak i akumulatora to jest oczywiście moje zdanie :)
Zdaje sobie sprawę z oporów tarcia i strat energii z tym związanych. Znajomy mówił że koło czynne alternatora porusza się dość lekko i nie trzeba wielkiej siły żeby nim ruszac to prawda? Zdaje się, że nie rozumiesz skąd bierze się prąd w alternatorze i że opory tarcia można pominąć bo nie one są najważniejsze. nie chce tym generatorem zasilać całego...
Witam, chciałbym się dowiedzieć dlaczego obciążenie alternatora wpływa na spalanie samochodu ostatnio wyczytałem, że jazda na światłach też na to wpływa. Silnik pracuje z określoną liczbą obrotów, która "przekładana" jest na obroty alternatora więc alternator pobiera określoną ilość energii (obciąża silnik) ale dlaczego to obciążenie wzrasta gdy alternator...
mianowicie po uruchomieniu silnika obroty są na poziomie 700 RPM, po dodaniu gazu i puszczeniu nie jest w stanie utrzymać obrotów i gaśnie. Co ciekawe po odłączeniu kabli od alternatora i uruchomieniu silnika na samym akumulatorze problem znika, silnik pracuje elegancko tak jak powinien. czyli alternator stawia silnikowi bardzo duży opór Oczyściliśmy...
Wyjscie jest proste nawet banalne nie wart pisania, ale cóż napisze. Pomierz prąd pobierany przez podgrzewacz i prąd produkowany przez alternator. Jeśli będą w normie to po prostu za dużo włączasz odbiorników na postoju albo masz niewłąściwy alternator. Pomiar amperomierzem cęgowym DC.
Po wyjęciu regulatora alternator już nie pobiera prądu? , jeśli tak to regulator do kosza jeśli inaczej to mostek diodowy.
Nie rozumiecie, że alternator Mitsubischi cały czas wzbudza BSI? Bez tego "poganiania" ładuje słabo. Mało tego-BSI go gasi w ten sposób, że (umowny) zacisk D+ po zgaszeniu samochodu przez chwilę zwiera z masą, jak tego nie zrobi to alternator pobiera prąd około 2A. Sam się na to nabrałem. A my dalej nie wiemy co on tam ma. Kolego, zobacz jeszcze jedną...
Może być dioda walnięta w alternatorze i pobiera prąd
Zawsze można zrobić dwa elektrolizery, jeden zasilany z alternatora, drugi z akumulatora... Można również zrobić tak, że elektrolizer dostaje napięcie, jakie daje akumulator, a z alternatora pobiera się ograniczony prąd (ze spadkiem napięcia na elemencie ograniczającym ten prąd). Zrobienie tego nie jest problemem. Problemem jest: po co to robić? Można...
Witam Samochód: Rover 420 (2.0 benzyna) Si Lux – GSI – 1998r Szukam sposobu na odłączanie w momencie gaszenia samochodu i ponowne podłączanie po jego odpaleniu - obwodu: alternator – akumulator. O co konkretnie chodzi: Od paru miesięcy walczyłem z rozładowującym się akumulatorem. Dopiero teraz udało mi się namierzyć przyczynę –...
Ok. 300 W pobiera ogrzewanie tylnej szyby, więc będzie działać bez problemu. Pamiętaj tylko o odpowiednim przekroju przewodów, wyłączniku na wymagamy prąd (najlepiej przekaźnik) i bezpieczniku!
Otoz odpowiedz jest bardzo prosta. Nie ma perpetum mobile. A kazdy prad pobierany z alternatora skutkuje zwiekszonym zuzyciem paliwa. Zalozmy ,ze z alternatora pobieramy pewna moc P. Zatem moc mechaniczna dostarczona do alternatora musi wynosic: P/sprawnosc alternatora, a ilosc spalanego paliwa wzrosnie (idac tym uproszczonym tokiem myslenia) o: P/(sprawnosc...
Zasilanie jest realizowane z zewnętrznego źródła napięcia tj. akumulatora samochodowego, który jednocześnie jest ładowany z badanego alternatora. W testerze działa funkcja obciążenia alternatora. Wskazywane jest napięcie i pobierany prąd przez alternator. Podkreślam, brak jest na wyjściu sygnału do sterowania alternatorów nowej generacji. A więc napięcie...
kolego zaciekawiłeś mnie poszukam schematu bo to oznacza ze alternator pobiera prąd w czasie postoju inaczej muwiąc miałeś zwarcie na mostku prostowniczym Dodano po 2 chyba ze po odpaleniu podnosiłeś maske i konektorek zwierałeś do plusa
Witam. Mam mały problem z w/w alternatorem. Otóż auto przyjechało z brakiem ładowania, dwa miesiące wcześniej był założony nowy alternator (zamiennik). Alternator na stole ładuje, a w aucie już nie. Dziwne jest w tym wszystkim to, że kiedy alternator zaczyna się wzbudzać i kontrolka gaśnie, (ma wtedy 600 obr/min) alternator pobiera 3A na B+. Przy dalszym...
Witam. Jeżeli jako napędu alternatora chcesz użyć silniczka elektrycznego<12V> i akumulatora, a z alternatora,chcesz pobierać prąd na żarówkę i chłodziarkę i jeszcze tym podładować akumulator, to będzie to <peripetium mobile>.Radzę zastosować jakiś mały silnik spalinowy. Pozdrawiam.
Nie ośmieszaj się już kolego vodiczka i najlepiej w ogóle nie zabieraj głosu w tym dziale forum. Co mają wspólnego motocyklowe prądnice z samochodowymi alternatorami? alternatory samoograniczają maksymalny prąd pobierany z alernatora Taa, do nawet 180A w zależności od modelu alternatora. Pokaż mi akumulator który to wytrzyma. Alternatory z resztą też...
Nie jest tak zawsze, spotkałem się, że DFM zasuwał sygnał wpływający na pracę alternatora. Zastanowiło mnie to, a ja mam taki nawyk, że muszę wszytko wybadać i wyszło mi, że DFM leci na tą szczotkę, która była komutowana (druga leciała na diody wzbudzenia). Z tej szczotki był brany sygnał o obciązeniu alternatora -wiadome-stan na niej był wymuszany...
Panowie (at)mesmariusz, (at)jarek2140 - ładowanie w aucie jest poprawne. Problem jest w tym że nie macie z tym doświadczenia. Na filmie z miernikami wszystko się zgadza - 67A na cieńszym plusowym przewodzie, 69A na tym grubszym plusowym. 2A na minusowym na akumulatorze. Na filmie widać jak akumulator pobiera 2A. Ładowanie z alternatora to 69A, pobór...
Mostek w alternatorze może mieś zwarcie i pobiera prąd z aku na postoju. Odłączałeś przewód od alternatora przy pomiarach?
Obroty spadają, bo wzrasta obciążenie alternatora po uruchomieniu świateł, który pobiera większą moc z silnika. To normalne, ale sterownik silnika powinien podnieść obroty. Problem w tym przypadku dotyczy prawdopodobnie układu regulacji prędkości biegu jałowego. W tym aucie obroty są regulowane silnikiem krokowym. Zacząć należy od odczytania błędów...
Alternator 55A, więc bezpiecznik powinien być na większy prąd. Akumulatory - pobór prądu przez oba silniki plus niewielki zapas. Trzeba uwzględnić to, że silniki mogą być przeciążane i w momencie rozruchu pobierają prąd większy niż znamionowy. W samochodach nie ma bezpiecznika pomiędzy alternatorem a akumulatorami. Nie ma też bezpieczników pomiędzy...
Nie mam dodatkowych odbiornikow.prad byl mierzony po wylaczeniu oswietlenia,ok 3 min po wylaczeniu silnika. Jednak wydaje mi sie ze znalazlem juz wade,mianowicie alternator pobiera prad na postoju. Caly czas dochodzi do niego prad wzbudzenia. Wyciagnalem go i zawiozlem do elektryka.nie byl pekniety,moze to byc albo regulator napiecia lub problem z przepuszczaniem...
Wydajność alternatora a to ile odbiornik pobiera prądu to dwie różne sprawy.
Wolne obroty silnika to nie są obroty umożliwiające osiągnięcie znamionowych parametrów przez alternator. Zgoda ale alternator to nie prądnica, spadek napięcie na wolnych obrotach jest niewielki. Napięcie nie spada poniżej 13V przy fabrycznie dobranym alternatorze pod kątem prądu pobieranego przez odbiorniki. Jeżeli ktoś dołoży więcej odbiorników niż...
zanim kupisz nowy akumulator sprawdz gestosc elektrolitu w celach i napiecie ladowania alternatora.
Czym skuteczniej ładuje się akumulator w samochodzie - alternatorem (podczas jazdy) czy prostownikiem? Zakładając, że w czasie jazdy nie jest pobierany prąd.
Po podłączeniu napięcia na alternator i regulator to regulator pobiera prawie 5A prądu, czy to normalne?
Wyrzuć alternator, zastosuj zwykłą prądnicę rowerową. Alternator - aby dawać napięcie dla ładowania akumulatora - musi mieć ponad 1200 obrotów na minutę . Ponadto aby wystartować - alternator musi mieć wstępny prąd magnesujący wirnik, pobierany z akumulatora (pobór kilka - kilkanaście W). Człowiek ciężko pracując daje moc ok. 100W - wyczynowi sportowcy...
"Włączyć wszystkie odbiorniki i zwjększyć obroby silnika do 4000. Przy sprawnym alternatorze można pobierać prąd 30A" cyt. z książki napraw dotyczy alternatora AA108 i A115. czyli pewnie tyle jest dopuszczalne . wjęcej pewnie też się da jak wyżej opisano te 34A tylko przy wjększych obrotach + komplet uszczelek pod głowice :wink:
Należałoby zmierzyć napięcie na samym alternatorze i masę pobierać z tylnej pokrywy, powinno wyjaśnić czy to instalacja czy alternator. Akumulator wykluczam.P
Robi się fajnie, tradycja na tym forum. Wszystkie prawa fizyki, prawa Kirchhoffa i Ohma są nieważne, zaczyna obowiązywać "prawo elektrody". Wg tego prawa w szeregu mogą płynąć prądy o różnych wartościach i znajduje się wielu "odkrywców", którzy nie znając obowiązujących praw fizyki, narzucają swoje. "Sprawdź android", "odłącz radio", itd . Wg "elektrodowych...
Bez dodatkowego rezystora nie będzie to hulać ? Nie bo to on odpowiada za przepływ prądu i wzbudzenie alternatora. Dioda led pobiera zbyt mały prąd aby była wstanie wzbudzić alternator. Prąd wzbudzenia tez nie może być zbyt duży.
Witam wszystkich posiadam forda mondeo 1.8 kombi rok 1998 mam za duży pobór prądu sprawdzałem bezpieczniki każdy po kolei i wykazało ze jest za duży pobór na bezpieczniku 1(zasilanie główne). Myślałem ze to alternator pobiera wiec go sprawdziłem i to nie to proszę o pomoc. Dołączam zdjęcie który to bezpiecznik. http://obrazki.elektroda.pl/6543477900_1...
alternator pobiera ampery alternator pobiera amper alternator pobiera prąd
scenic skrzynia automat płyta gazowa bezpiecznik biało czarny ekran laptopie
yamaha wyłacza mikrokomputer cobra1
Lampka otwartych drzwi w pralce Bosch - przyczyny i rozwiązania Regulacja śruby L w Oleo-Mac 937 a kolor świecy