Witam Problem jaki mam polega na prawidłowym podłączeniu regulatora napięcia do alternatora. Alternator pochodzi ze Stara ale jeszcze jest na 12V wylądował w ciągniku MTZ-82 w miejsce starego, który nie dawał już rady, ale był z wbudowanym regulatorem. Został dokupiony do niego osobno regulator po regeneracji teoretycznie właśnie do takiego alternatora....
To tak śruba M6 do rozrusznika czyli akumulatora. Drugi kabel przez żarówkę 2 W do plusa (kontrolka a zarazem wzbudzenie) pojawienie się tam napięcia 13,6 V spowoduje wyrównanie napięcia i zgaśnięcie kontrolki przy pracującym silniku. Nie zalecane jest nie podłączenie kontrolki wzbudzenia gdyż alternator może się niekiedy nie wzbudzić i nie ładować...
Schemat przykładowy alternatora do fiata
http://obrazki.elektroda.pl/1542374600_1... Myślę że dasz sobie rady 2-regulator napięcia 5-alternator.P
Kolego "manta", bo namieszamy "tykesowi" w głowie. W mojej odpowiedzi wspomniałem o diodach wzbudzenia, czyli wszystko co podałem dotyczy wyłącznie alternatora 9-diodowego . Jeżeli już poruszyłeś temat alternatora 6-diodowego, to zacisk 67 do szczotki, zacisk 15 do plusa po stacyjce (włączenie prądu wzbudzenia), ale trzeba dodać, że w układzie występuje...
Masz do tego zaciska podać (+), a nie robić pomiar napięcia. Wtedy zrób pomiar napięcia B+ i B-
Б-B, Д-D ,C-masa, Ш- wzb.
https://obrazki.elektroda.pl/2770356900_... Kabel ze stacyjki (plus po kluczyku) - żarówka - kabel do alternatora tak w skrócie to ma wyglądać (bo nie rozumiem tego razem jeśli do dwóch biegunów kontrolki to ok). Czyli tak jest źle podlaczone? Od alternatora powinien isc - do zarowki? Tak jest źle. Najpierw uruchom kontrolkę potem...
Na pewno ETZ? a nie MZ? bo stary to masz regulator na prądnice a nie alternator.
Pomiędzy jednym pierścieniem a drugim ma być około 3-4 omy.Jeżeli bedzie jakaś mała rezystancja pomiedzy pierścieniem a masą to wirnik faktycznie w kosz :)
Myślę że w praktyce leżysz z takim ładowaniem. Albo masz uszkodzony regulator albo takie spadki na instalacji. Napisz jakie jest napięcie na samym alternatorze pod obciążeniem.P
Oświetlenie tył: Żarówka(10W), dwie malutkie żarówki po bokach, Rozwiń to, skąd się wzięła żarówka 10W do światła pozycyjnego? Wolne obroty ze światłami: 11.4V (tył + dwie żarówki 18W przód) Średnie obroty ze światłami: 12.2V (tył + dwie żarówki 18W przód) Taki duży spadek napięcia może wskazywać na akumulator o niezbyt dobrej kondycji. Poza tym wskazuje...
Zacisk 15 do "+" po stacyjce, a 67 do szczotek alternatora.
Jezli z tego trafora (+ prostownik) chcesz ładowac akumulatory, to posyłam Ci schemacik takiej ładowarki z tyrystorem, jako elementem wykonawczym dla regulacji ładowania tak, zeby ładowac bezpiecznie. Oczywiście, możesz zmodyfikowac układ, wyrzucic zarówkę, itp. Napięcie ładowania jest określone przez napięcie bramki tyrystora pomniejszone o 0,6V. Jezeli...
Tak, napięcie w Dnieprze to 12v. Prosiłbym mimo wszystko o schemat, opis jak to można ożenić. Regulator ma nieco inne opisy niż alternator.
A alternator masz na 100% sprawny? Jakiej firmy jest ten alternator?
Podłączyłem alternator z wbudowanym regulatorem napięcia. Tylko mam taki problem ze nie gaśnie mi kontrolka ładowania wiecie może jak to dokładnie podłączyć trzeba pociągnąć jeszcze przewód minusowy z alternatora do kontrolki ?
Jeżeli Internet nie kłamie to ma to być "HELLA 5DR 004 241-761 Regulator napięcia alternatora - ... V"
Mile widziane zdjęcia alternatora i regulatora.
Alternator oryginalny Elmot? Z jakim regulatorem napięcia RNC-12?
Nie chodzi mi o piny w alternatorach, lecz w gniazdach regulatorów napięcia.
Witam hasiek takiej odpowiedzi mi trzeba było,- powiedz jeszcze czy w polonezie jest tak samo jak w ruskim ciągniku starowanie wzbudzenia minusem? czy mogę śmiało podłączyć regulator elektroniczny od poloneza do ruskiego alternatora?
Poszukuję schematu instalacji do koparki BIAŁORUŚ a szczególnie schematu podłączenia alternatora z regulatorem napięcia i wskaźnikiem ładowania
Żaróweczkę od kontrolki, małej mocy.... nie wiem, ile ma, ale pewnie nie przekracza 2W
napięcie odniesienia (zółty z kabeloczkiem) napięcie z jednej z faz do wygaszania kontrolki ładowania(niebieski)
Ten regulator z C360 to oczywiście że nie ,płytka tak.Ten co Ja podawałem też jest bardzo dobry tylko wymaga lekkiej przeróbki alternatora.
Dfm sygnał do sterownika silnika. [img]https://as-pl.com/p/ARE0042(BOSCH)#...
Ten alternator nie ma regulatora napięcia, musi być zewnętrzny.
Jak podłączyc do wtyczki kable od regulatora napięcia?
Prawidłowe podłączenie alternatora. /30/ gruby przewód zakończony oczkiem podłączony do + akumulatora.Akumulator połączony z rozrusznikiem. Gniazdo na sówkę /67/ wyjście szczotek w alternatorze podłączone do /67/ regulatora napięcia ta czarna puszka. /15/ z tej czarnej puszki podłączamy do stacyjki tak żeby po przekręceniu stacyjki było napięcie. W...
Różnie może być, ale obstawiam że wyprowadzone 3 fazy i szczotki (tylko takie domysły bo na oczy nie widziałem tego alternatora). Nie problem to sprawdzić i podstawić do tego regulator elektroniczny
Obrotów wystarczy oczywiście. Najpierw bym spróbował zakręcić i zobaczył miernikiem co się pojawi na zaciskach. Potem podał bym zasilanie do wzbudzenia na ślizgi od wirnika (wygląda mi to na DF). Generalnie na wirnik powinien iść prąd przez regulator, a tu go jakoś nie widać. Może da się wyśledzić dokąd idzie podłączenie szczotek - do regulatora, czy...
Alternatory z UAZa mają sześć diód. Kontrolkę można podłączyć do alternatora z dziewięcioma diodami. Do tego alternatora potrzebujesz zewnetrznego regulatora napięcia. Dlatego tez UAZ ma amperomierz a nie kontrolkę.
Nie wiem jak chcesz podłączyć alternator z regulatorem napięcia od prądnicy ? Alternator zapewne 6 diod więc regulator napięcia od żuka czy innego na 6 diod i podłączyć wg schematów dostępnych w sieci
Jak pamiętam jedna szczotka dołączona do masy . Stosujesz regulator Ra2.
Witam więcej szczegółów rodzaj ciągnika i chyba alternator ma więcej oznaczen i co chcesz podłączyć regulator napięcia i instalację ?
To jest alternator z Forda Tranzita. on jest 9-cio diodowy z wyjściem na kontrolkę i obrotomierz. Nie jest potrzebny przekaźnik kontrolki ładowania, regulator napięcia ma zintegrowany ze szczotkami.
Jaki to typ alternatora? Może brakuje regulatora napięcia.
Ha.. Dzięki ale duże kółko na schemacie to stacyjka (z cyframi), a to z mniejszymi kółkami to wyświetlacz biegów :D Już chyba wiem jak to pozałanczać. Dobry regulator też mam zrobiony. Pytanie jak tutaj działa gaszenie silnika?
http://www.motelek.net/andere/scooter/pi... Alternator ma wystarczającą wydajność aby pociągnąć to wszystko. Problem prawdopodobnie tkwi w uszkodzonym uzwojeniu alternatora lub nieodpowiednim, ewentualnie źle podłączonym regulatorem napięcia. To jest typowy regulator, że tak powiem "dwufazowy", używany w alternatorach z cewką "bezmasową"....
Witam. Mam problem z podłączeniem starego typu alternatora w silniku renault 5. Opis alternatora to S.E.V Marchal B14/50. Konkretnie jest problem z podłączeniem regulatora napięcia- brakuje mi jakby jednego wyprowadzenia od uzwojenia wzbudzenia. Są tylko wyprowadzenia 2x B+, 2x D- oraz wyprowadzenie od szczotek. Planowałem podłączyć regulator z alternatora...
Ten schemat nie dotyczy alternatora z Jelcza ponieważ jest on sześciodiodowy więc na regulator podpinasz 15 czyli po zapłonie a z alternatora jest wyjście na przekaźnik kontrolki ładowania.P
Wystarczy mu te 1100 na wolnych
Dzięki , Aleksander_01 Dodano po 20 Ten alternator podłączałem w taki sposób jak na dołączonym zdjęciu z regulatorem z pierwszego postu i niby działa kontrolka gaśnie ale nie wszystko jest ok. Ładuje 15.7V co dalej z tym zrobić??? A dodam jeszcze że szczotkotrzymacz też jest ten sam co na pierwszym zdjęciu Wybacz ale to podłączenie to bzdura co zrobiłeś...
http://obrazki.elektroda.pl/3241627100_1... http://obrazki.elektroda.pl/3865496700_1... Witam Wszystkich, Bardzo proszę o podpowiedzi / rozwiązania na dwa następujące pytania. 1. Jaki elektroniczny regulator napięcia zastosować do alternatora [na zdjęciach] ? 2. Jak podłączyć regulator napięcia do tego alternatora ?...
Nie ma różnicy.
Jak podłączyć alternator KPL 50457990 z regulatorem napięcia do C-330 są dwa wyjścia , bardzo proszę o pomoc.
Ten gruby czerwony przewód pod + 12V pod śrubę rozrusznika gdzie jest przykręcany gruby przewód od akumukatora .Ten czarny przewód to zasilanie regulatora napięcia a poprzez regulator zasilanie wirnika alternatora i powinien być podłączony pod stacyjkę pod numer zacisku 15 lub 54.
Musisz na alternatorze osiągnąć obroty około 5000 obr /min a następnie zbudować część instalacji oraz podłączyć akumulator do wzbudzenia tego alternatora poprzez regulator napięcia. Dodano po 1 Musisz na alternatorze osiągnąć obroty około 5000 obr /min a następnie zbudować część instalacji oraz podłączyć akumulator do wzbudzenia tego alternatora poprzez...
I dlaczego prądnica a nie alternator razem z regulatorem na obudowie.
Dobra to dam żarówkę jutro napisze jak poszlo Dodano po 36 A powiedz mi jeszcze ktoś czy ten mój alternator posiada regulator napięcia
Jak podłączyć alternator Volvo S60 TD do ciągnika. Nadmieniłem, że ma wyjście do akumulatora i gniazdo z dwoma pinami, regulator napięcia ma wbudowany w środku.
Witam.Mogę się mylić ale patrząc na te podłączenia to regulator napięcia jest elementem odrębnym poza alternatorem.
Z tą żarówką zaszalałeś :) nie będzie działać. Dodano po 4 Pin F na styk 67 regulatora
Wzbudza się regulator napięcia, w tym modelu podłączony do zacisku B+ (alternator nie ma pomocniczych diod w mostku) Standardowa usterka, tylko wymień regulator na oryginalny bosch, bo podróbki nie działają poprawnie
jest to regulator elektroniczny typ RA2/12V DE chodzi mi o podłączenie tego regulatora z alternatorem gdyż sam alternator daje napięcie powyżej 16V i obawiam się że przeładuje mi akumulatory po dłuższej jeździe
Wklej zdjęcie tego alternatora i regulatora napięcia od C360. Coś mi świta...
http://www.terytorium126p.pl/forum/ladow... Masz tam wykresy charakterystyk prądnicy i alternatora. Wszystko zależy, jakie obciążenie planujesz, trzeba to policzyć. Resztę załatwi odpowiednia przekładnia, by nadać wybranemu generatorowi odpowiednią prędkość przy typowej pracy silnika. I pamiętaj, że zarówno prądnica, jak i alternator...
Podpiąłem akumulator, minus do obudowy plus do wystającej śruby. Podłączyłem woltomierz do akumulatora i sprawdzałem napięcie. Gdy alternator stał, jak i podczas obracania napięcie akumulatorów było cały czas takie same - 12,35V Skoro alternator dawał napięcie powinno wskazać pewne różnice napięcia. Regulator napięcia jest zamontowany na obudowie alternatora...
Trzeba się upewnić sprawdzając miernikiem, ale wygląda, że zacisk FLG jest połączony z masą, obudową alternatora, jak nie jest to i tak należy go z masą połączyć, zacisk FLD do zacisku 67 regulatora napięcia
Witam ponownie, dzieki za odpowiedzi.Nie mozna zmienic na inny alternator poniewaz w tych modelach z jednej strony na alternatorze jest kolo pasowe paska klinowego natomiast z drugiej strony pompa olejowa. Walek z wieloklinem wystaje okolo 2 cm za alternator do ktorego jest ona przykręcona. Taki smieszny patencik. WIrnik jest chyba dobry, nie pamietam...
Chyba jest oczywiste, że zasady regulacji napięci są odmienne.. Nawet wtedy kontrolki nie powinny zgasnąć, jeśli już to powinno zgasnąć wszystko po wyładowaniu akumulatorów.. Coś zostało źle podłączone lub wręcz któryś obwód nie został podłączony. Alternator ma zintegrowany regulator czy osobny?
Najlepiej będzie zdemontować regulator napięcia [stary] , wiązkę od regulatora do prądnicy usunąć , pozostałe końcówki po izolować . Pomiędzy [ nowy ] alternator a rozrusznik dołożyć nowy grubszy przewód i powinno być ok , oczywiście jeżeli to będzie alternator z regulatorem napięcia . Może wystąpić problem z kontrolką ładowania [ sposób podłączenia]...
Z tą różnicą że w nowym niema regulatora napięcia?
Jeżeli jest taki sam jak na zdjęciu to potrzebuje zewnętrznego regulatora napięcia.
Z alternatorem jest razem regulator napięcia w komplecie czy to jest jedna całość?
Jedyna zmiana to doprowadzenie kontrolki ładowania bezpośrednio do alternatora.Tu jeżeli miałeś alternator 6-cio diodowy kontrolka była zasilana przez przekaźnik.Gdy natomiast był 9-cio diodowy kontrolka mogła dochodzić do regulatora,a następnie dochodziła do alternatora. Montując ten alternator , musisz zdemontować regulator napięcia.
Jest to alternator 6 diodowy, do pełni szczęścia potrzebujesz przekaźnik kontrolki.
Każdy się wzbudza od napięcia na wirniku. tak sie składa że są alternatory samowzbudne
https://obrazki.elektroda.pl/5816675000_... https://obrazki.elektroda.pl/2698605800_... DF (F, FLD) (Field) – sygnał wejściowy na szczotki (sterowanie wzbudzeniem cewki wirnika) L (D+) – sygnał wejściowo/wyjściowy na kontrolkę ładowania (czasami służy dodatkowo do kontroli napięcia) Wygląda na to, że podłączyłeś...
Jest z regulatorem i oczywiście jest cały temat wystarczy poszukać.P
mam regulator napięcia na 12v jest podłączony do alternatora i ładuje mi 9,5v jak to zwiększyć ??
Schematu nie mam, ale moge powiedzieć do czego wyprowadzenia: D+ do alternatora DF do alternatora D- do masy
Mam stary rosyjski alternator. Chciałem go założyć do traktora. Co mam podłączyć do szczotek? Bo jest wyjście ze szczotek, nie ma regulatora, szczotki są bez oznaczeń. Jaki zastosować regulator napięcia elektroniczny czy mechaniczny?
Sprawdż diody , opór wirnika ,jeżeli poprawne to regulator. Nie piszesz nic na temat alternatora , zależnie od typu jest możliwość złego podłączenia regulatora.
dodam że alternator pracuje "normalnie" tylko że daje o jakieś 2-3 V za małe napięcie i akumulater nie jest ładowany a czasem jest tak że daje normalne napięcie a czasem pulsuje to na pewno wina regulatora ale jak na razie w pewien sposób go oszukałem rozpiołem zasilanie regulatora z dodatkowego mostka i podłączyłem w kabinie do 2 pozycyjnego przełącznika...
A tą wsuwkę Stator zostawić niepodłączoną?
Która faza to nie ma znaczenia. Musisz znaleźć tę 3 fazy tak jak napisałem Dodano po 1 Sprawdzaj od strony alternatora na odłączonym regulatorze
alternator jest 9 diodowy. po podłączeniu plusa Aku z plusem na alternatorze i i plusa z kontrolki z wyjściem z regulatora napięcia kontrolka świeci lecz po uruchomieniu silnika nie gaśnie. zastanawia mnie gdzie podłączyć wystający z obudowy kabelek
potrafisz narysować lub opisać jak jest podłączony regulator do alternatora?
Jak najbardziej jest to alternator nie prądnica. Z magnesami trwałymi. Na wyjściu masz prąd zmienny więc przestaw miernik na zmienne i zobacz czy generuje prawidłowo napięcie. Potem sprawdź regulator. Jest typowy dla tego układu czyli stratny. Nie ruszy bez kl15 i kl31. A jak spojrzysz od spodu na regulator to zobaczysz schemat podłączenia. Jest nad...
Teraz się nie dziwię, że konkretne tematy zamierają jak takie byle co na elektrodzie kwitnie. Po prostu to forum zmierza w kierunku totalnej błazenady. Chłopie, czy alternator jest na 24V poznasz po tym: -rezystancja wirnika -regulator napięcia - ilość zwojów i grubość drutu na koronce
ale potrzebny jest jakiś regulator napięcia
Jest jedno ALE. Jeżeli jest to regulator elektroniczny regulujący masą podłączenie jest następujące; 54 alternator i regulator napięcie po zapłonie, reszta bez zmian a Z pozostaje wolny. Poprzednia podpowiedź nie dotyczy regulowania masą a Liaz tak stosuje.P
A od czego ten alternator? Zazwyczaj można podłączyć dowolny regulator
Całkiem inna bajka. Masz alternator jednofazowy a regulator od trójfazowego. Poszukaj jednofazowego od jakiegoś skutera. Byle moc alternatora była zbliżona.
a nie wystarczy mostek prostowniczy? nie rozumiem jak ten regulator mógłby tu działać, to regler do alternatora a nie iskrownika
Jak to trzy żółte? Model po 2008 roku, czy swap? Ten regulator nie nadaje się do alternatora trójfazowego.
Alternator, przede wszystkim, żeby wytworzyć prąd, musi być podłączony do źródła prądu.
Witam serdecznie. Mam problem z podłączeniem alternatora od malucha do akumulatora. Jak go podłączyć? Jest on razem z regulatorem napięcia. Które kable do których. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Witam. Poszukuje schematu podłączenia alternatora. Dokładnie gdzie jest podłączony drugi koniec przewodu od regulatora napięcia. Pozdrawiam.
Jeżeli są tylko dwa wejścia to prawdopodobnie masa jest na obudowie, co do trzech faz, to trzeba by było wyprostować to na diodach, jeden kabel zrobi za masę, a dwa pozostałe przez diody podłączyć do regulatora.
natomiast maluchy czyli PF126 były produkowane poxczątkowo z pradnicami,dopiero później wprowadzono alternatory.
Kolega do tego nowego alternatora musi użyć inny regulator napięcia, dokładniej- trzy przewodowy.
Witam. Nie wiem czy dobrze się doczytałem z internetów, że ten regulator jest do alternatora, tak? Jeśli tak to wyprowadzenie "W" służy podłączenia obrotomierza. Na wyjściu tym jest jakaś częstotliwość proporcjonalna do obrotów silnika odczytanych z prądu zmiennego "przychodzącego" z alternatora.
Podłącz alternator, wywal regulator napięcia, bezpośrednio na szczotki podaj napięcie z zasilacza regulowanego 12V 5A. Dopóki będziesz to napędzał siłą mięśni to nie martwiłbym się o przeładowane akumulatora (zakładając, że będzie miał przynajmniej kilkanaście Ah). Dodaj wskaźnik napięcia na akumulatorze i ewentualnie amperomierz, żebyś wiedział ile...
Jutro wezmę alternator na warsztat, i sprawdze co w nim piszczy, jakis link?
Witam. Szukałem i nie znalazłem nic podobnego, chodzi mi o alternator Nissana Vanette z oddzielnym regulatorem napięcia. Chciałbym od zera go podłączyć ale nie widziałem jak było wcześniej. Z alternatora wychodzą z kostki dwa przewody cienki i gruby. Jak to teraz wszystko podłączyć żeby ładowanie było? Czy grubszy na akumulator a cienki na regulator?...
Ale po co robisz zdjęcia? Ty weź kartkę i sobie narysuj schemat. A potem go porównaj z jakimiś quadami. Poza tym, opisujesz przewody, a nie wiesz, który jest od czego. Zdejmij koło magnesowe i będziesz wiedział, który przewód to jest zasilanie modułu CDI, który to wyjście cewki prądowej, który cewka wyzwalająca. Poznasz też konfigurację tego magneta....
Witam. Chciałbym się poradzić czy dobrze podłączyłem REGULATOR NAPIĘCIA ALTERNATORA 12V MZ ETZ 250 251 kable podłączyłem tak: niebieski-61 zielony-d- biały-wzb. df i oczywiście do tej metalowej płytki w regulatorze bo on się rozgałęzia.Z góry dziękuje za odpowiedzi
alternator podłączyć regulator regulator alternator podłączyć podłączyć regulator alternator
żarówka omnilux grzałka zużyta tranzystor bc337
wybor pralki clarion wxz468rmp
Zasada działania generatora SEMP: Flyback i samowzbudzenie Niedziałający głośnik niskotonowy Electro-Voice LZX 15P