Trochę zagmatwałeś dość prosty temat- postaraj się to trochę wyjaśnić. Masa. Plus(wyjście na śrubie M6/M8). Wyjście wzbudzenia(kros). Podobnie rozpisać regulator. Kolegom przydatne też jaki alternator.
zrób tak- sprawdzone podany przez ciebie link do obrazka to alternator bez regulatora
tu masz prosty schemacik zrozumiałem,że masz alternator 9 diodowy z wmontowanym regulatorem
https://efnetica.pl/prosty-sposob-podlac...
Chociażby tutaj masz sposób podłączenia które jest identyczne w bizonie: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
http://corsa-b.cba.pl/alter.htm
Zastosowanie w tym alternatorze regulatora od "malucha" powinno być możliwe, tylko daj jakąś fotkę przy zdjętym regulatorze.
Coś ściemiasz. Z dynama o numerze 129150-77202 Wychodzą do kostki 2 przewody. https://www.google.com/search?q=129150-7...
Regulator z kabelkami jest połączony ze szczotkami równolegle a alternator ma 9 diod. Regulator RNA-1 jest podłączony szeregowo w obwodzie wzbudzania a 6d oznacza, że jest do alternatora 6 diodowego.
Podłączenie alternatora zależy od tego czy alternator jest 6 czy 9 diodowy.Rownież regulator napięcia zależy od typu alternatora.W 9 diodowym alternatorze wstępne wzbudzenie następuje porzez przepływ prądu poprzez kontrolkę ładowania, natomiast w 6 diodowym jest wymuszane po załączeniu + zasilania na regulator napięcia.
http://obrazki.elektroda.pl/1542374600_1... Myślę że dasz sobie rady 2-regulator napięcia 5-alternator.P
Regulator napięcia steruje tylko i wyłącznie prądem twornika (wzbudzenia), nie tak jak w prądnicy że odłączał ja w przypadku generowania napięcia nizszego niż znamionowe od akumulatora. Regulatory napięcia identyczne jak w "Jawach" można dostać tanio na złomowiskach - "Skoda", "Awia", ciągniki "Zetor". Zacisk 67 podłączasz w miejsce DF starego regulatora,...
Nie ma różnicy.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Powitać! Wg schematu wygląda, że ten alternator w ogóle nie ma diod wzbudzenia. Regulator sam wykrywa stan kiedy uzwojenie wzbudzenia zaczyna wirować i dopiero wtedy włącza prąd wzbudzający pobierając go z akumulatora. Takie podejście umożliwia odciążenie rozrusznika przy starcie (i akumulatora co zatem idzie). Twój alternator jest 105 A (!!!) czyli...
Masz do tego zaciska podać (+), a nie robić pomiar napięcia. Wtedy zrób pomiar napięcia B+ i B-
Б-B, Д-D ,C-masa, Ш- wzb.
Idę zaraz sprawdzic, rozumiem że mam regulator i alternator podłączyć razem czyli 67 z regulatora z 67 od alternatora , 15 Regulatora do 30 alternatora, i zasilanie 15 Regulatora ze stacyjki?
Witam Tutaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
bardzo podobny jest w huyndaiu Pony tylko ten ma chyba dodatkowe wyjscie wirnika do podlaczenia obrotomierza. Ten gruby bialy to wiadomo bezposrednio do akumlatora. styk L to kontrolka ladowania wpieta pomiedzy L a 12v po stacyjce styk S to prawdopodobnie napiecie odniesienia i podlacza sie typowo to do styku +12v po stacyjce Ale ostatnio mialem w rece...
https://obrazki.elektroda.pl/2770356900_... Kabel ze stacyjki (plus po kluczyku) - żarówka - kabel do alternatora tak w skrócie to ma wyglądać (bo nie rozumiem tego razem jeśli do dwóch biegunów kontrolki to ok). Czyli tak jest źle podlaczone? Od alternatora powinien isc - do zarowki? Tak jest źle. Najpierw uruchom kontrolkę potem...
Skoro nie świeci to masz przerwę w obwodzie +B -żarówka- regulator-szczotki-wirnik. Zazwyczaj korozja na tej sprężystej blaszce łączącej mostek z regulatorem.
W tym przypadku to nieistotne jaki kupisz.
W to wyprowadzenie z uzwojeń stojana, w starszych autach było wykorzystywane do "napędu" obrotomierza (częstotliwość zmienna w zależności od obrotów). DFM wyprowadzenie szczotek, które nie pamiętam ale wydaje mi się że to które idzie do regulatora.
Wyszperałem coś takiego w katalogu PR 110. Wkleiłem tylko wycinek schematu o marnej jakości ale zawsze coś. Oznaczenia na regulatorze i ograniczniku powinny bardziej zobrazować sytuację.
Witam. Mam problem z podłączeniem starego typu alternatora w silniku renault 5. Opis alternatora to S.E.V Marchal B14/50. Konkretnie jest problem z podłączeniem regulatora napięcia- brakuje mi jakby jednego wyprowadzenia od uzwojenia wzbudzenia. Są tylko wyprowadzenia 2x B+, 2x D- oraz wyprowadzenie od szczotek. Planowałem podłączyć regulator z alternatora...
Tak, napięcie w Dnieprze to 12v. Prosiłbym mimo wszystko o schemat, opis jak to można ożenić. Regulator ma nieco inne opisy niż alternator.
Myślę że w praktyce leżysz z takim ładowaniem. Albo masz uszkodzony regulator albo takie spadki na instalacji. Napisz jakie jest napięcie na samym alternatorze pod obciążeniem.P
Witam mam w esiaku instalacje pod prądnice i regulator z żuka koło stacyjki, mogę podłączyć alternator z wbudowanym regulatorem pod wyprowadzone kable czy muszę ten drugi regulator zdemontować? Bo w tym momencie będą dwa regulatory podpięte na jednych kablach do alternatora czy to przeszkadza?
A ile przewodów dochodzi do alternatora .Zdjęcie jest niewyrażne ,ale moim zdaniem przewód między 1a2 jest zasilaniem regulatora .Z1 idzie też na lampkę .
Pomiędzy jednym pierścieniem a drugim ma być około 3-4 omy.Jeżeli bedzie jakaś mała rezystancja pomiedzy pierścieniem a masą to wirnik faktycznie w kosz :)
Wystarczy mu te 1100 na wolnych
Tak.P
Jak pamiętam jedna szczotka dołączona do masy . Stosujesz regulator Ra2.
Koniec! Trzeba po prostu użytkownika poprowadzić za rękę i wytłumaczyć raz a porządnie. Masz taki alternator: https://obrazki.elektroda.pl/4364903000_... który ma 9 diód. Masz na nim złącza 15 oraz 67. Poniżej, zaznaczyłem na Twoim zdjęciu które jest które: https://obrazki.elektroda.pl/7438214300_... Następnie - zakup...
Kolego jeden z tych wyjść łączysz z masą,obojętnie który.Drugie wyjście ,napięcie po stacyjce przez regulator (od żuka )do alternatora.15z bezpiecznika,67 na alternator,śruba 6przewodem do rozrusznika.Alternatory te były z układem wzbudzenia i bez układu.Są regulatory ze szczotkami do tego alternatora co wzbudzają się przez kontrolkę.
Witam ma ktoś schemat jak podłączyć czeski alternator z regulatorem?? np. do zetora??
Z tego co pamiętam tam gdzie masz wsuwkę z regulatora podłączoną to było podwójny "samczyk" i tam podłączało się kontrolkę (żarówka 2 W drugim końcem przez stacyjkę do plusa). I to by było wszystko.
Tak alternator jest "walnięty" jeśli podłączyłeś jak piszesz. Odkręć regulator zobacz czy są szczotki nic więcej sam i tak nie zrobisz.
Zostaw regulator podłączony tylko do alternatora (wszystko inne odłącz) i zobacz czy wtedy się grzeje.
napięcie odniesienia (zółty z kabeloczkiem) napięcie z jednej z faz do wygaszania kontrolki ładowania(niebieski)
Jezli z tego trafora (+ prostownik) chcesz ładowac akumulatory, to posyłam Ci schemacik takiej ładowarki z tyrystorem, jako elementem wykonawczym dla regulacji ładowania tak, zeby ładowac bezpiecznie. Oczywiście, możesz zmodyfikowac układ, wyrzucic zarówkę, itp. Napięcie ładowania jest określone przez napięcie bramki tyrystora pomniejszone o 0,6V. Jezeli...
To jest alternator z Forda Tranzita. on jest 9-cio diodowy z wyjściem na kontrolkę i obrotomierz. Nie jest potrzebny przekaźnik kontrolki ładowania, regulator napięcia ma zintegrowany ze szczotkami.
!5 ze styku stacyjki nr 15 kablem na styk nr 15 regulatora.67 z alternatora na styk 67 regulatora napięcia. B+ dorobić przewód o przekroju od 6 do 10 mm2 i podłączyć od zacisku B+ alternatora bezpośrednio na + 12V akumulatora pod górną śrubę rozrusznika do której jest przykręcony przewód akumulatorowy wychodzący z luku gdzie zabudowany jest akumulator....
Wydaje się oczywiste, że przewód z zacisku 19 regulatora prądnicy należy podłączyć do zacisku 30 alternatora. Czyli alternator - wskaźnik - zacisk rozrusznika lub akumulatora. Oj poprawiam. A to z powodu że dawno nie dłubałem w takim wehikule. Aby wskaźnik pokazywał także ujemny bilans to połączenie wskaźnika musi nastąpić przez pokład czyli 19 do 30....
Przecież wszystko masz napisane ale masz jeszcze raz . Alternator-B+ zasilanie główne /akumulator/ B- masa 54-szczotka -łączysz z masą DF-szczotka-łączysz z regulatorem DF Mo-przekaźnik kontrolki Regulator D+-zasilanie po zapłonie DF-alternator DF D--masa
Witam.Z tym nie bedziesz mial raczej wiekszych problemow.Musisz oczywiscie kupic sobie alternator i regulator napiecia.Przewod bialy z zacisku 67 pradnicy wpinasz na zacisk B+ alternatora.Z tego zacisku podlaczasz rowniez kondensator.Na tym przewodzie(bialy) powinienes miec ciagle napiece rowne napieciu akumulatora.Przewod brazowy z zacisku 51 pradnicy...
To 72 A alternator więc o wydajność możesz być spokojny, natomiast albo źle podpinasz 15 regulatora do której masz podłączyć żarówkę i diody wzbudzenia albo źle to opisałeś.P
Nie masz żadnego problemu, pod śrubę M-6 zasilanie główne z akumulatora a na końcówkę z zielonym przewodem kontrolka. Pod końcówkę na regulatorze masa.P
Poszukaj w sklepie z częsciami do ciezarówek elektronicznego regulatora do autobusu Autosan.Ma on zaciski D+...DF ....D-. Podłącz D+ do zacisku stacyjki zasilanego po włączeniu DF do szczotki alternatora D- do masy pojadu. Sterowanie kontrolką: Zacisk (oznaczony czerwona strzałką) podłącz do przekaznika 12V zacisk 85. Zacisk 86 do masy Zacisk 30 masa....
Bo o to chodzi że ja robiłem remont kapitalny silnika i nie zrobiłem sobie zdjęcia jak były połączone kable. Teraz zamontowałem silnik i nie wiem za bardzo jak to podłączyć a cały czas miałem taki alternator i regulator.
Alternator stanowi całość z regulatorem.
Alternatory z UAZa mają sześć diód. Kontrolkę można podłączyć do alternatora z dziewięcioma diodami. Do tego alternatora potrzebujesz zewnetrznego regulatora napięcia. Dlatego tez UAZ ma amperomierz a nie kontrolkę.
Jeżeli Internet nie kłamie to ma to być "HELLA 5DR 004 241-761 Regulator napięcia alternatora - ... V"
Uszkodzenie obwód alternatora tj. szczotki/regulator, komutator, sam wirnik lub brak masy na alternatorze.
Witaj To powinno Ci pomóc: http://www.cartoontrabant.pl/literatura....
Wystarczyło poszukać na forum. Jest tego dużo a tu masz prosty rysunek jak najprościej podłączyć alternator z wbudowanym regulatorem : http://obrazki.elektroda.net/79_12794001...
Na pewno ETZ? a nie MZ? bo stary to masz regulator na prądnice a nie alternator.
Prawidłowe podłączenie alternatora. /30/ gruby przewód zakończony oczkiem podłączony do + akumulatora.Akumulator połączony z rozrusznikiem. Gniazdo na sówkę /67/ wyjście szczotek w alternatorze podłączone do /67/ regulatora napięcia ta czarna puszka. /15/ z tej czarnej puszki podłączamy do stacyjki tak żeby po przekręceniu stacyjki było napięcie. W...
Tak tylko bez podłączenia do M regulatora,bo to jest dodatkowa masa alternator regulator.
Ten alternator od Volva bez problemu zadziała, nie trzeba zmieniać regulator na śrubkę. Szczegóły na P.W.
Żaróweczkę od kontrolki, małej mocy.... nie wiem, ile ma, ale pewnie nie przekracza 2W
Alternator oryginalny Elmot? Z jakim regulatorem napięcia RNC-12?
Mam goły alternator od suzuki swif.Czy moge podłączyć elektroniczny regulator alternatora z maluszka?
Moim zdaniem orginalny regulator był źle podpięty. Zielony kabel idzie do uzwojenia wzbudzenia. Niebieski-czerwony też do uzwojenia wzbudzenia, Pomarańczowy plus Wedle tego schematu http://obrazki.elektroda.pl/8688545700_1...
Więc regulator ma oznaczenia- M, R, B/15 - czyli masa. Alternator ma oznaczenia M-szczotka do M regulatora, R- diody wzbudzenia do R regulatora i na przekaźnik kontrolki , B/15 -zasilanie z stacyjki, minus regulatora masa alternatora.P
B+ do plusa akumulatora, D- do minusa akumulatora. Ten alternator nie jest przystosowany do kontrolki. Zresztą sprawdź czy D ma zwarcie do masy.P
Podłączyłem alternator z wbudowanym regulatorem napięcia. Tylko mam taki problem ze nie gaśnie mi kontrolka ładowania wiecie może jak to dokładnie podłączyć trzeba pociągnąć jeszcze przewód minusowy z alternatora do kontrolki ?
To masz zasilanie bo to alternator obcowzbudny.P
moga być jakieś konsekwencje tego podłączenia po stacyjce np uszkodzenie regulator, alternatora?
Może to Ci pomoże.
Mam taki sam alternator i mam pytanie, czy do ładowania 2 akumulatora 12V potrzebuję jeszcze regulator? Jaki to model alternatora?
Witam, po długim postoju u teścia odpaliłem JD 3130, i brak ładowania jest, teść mówi, że nie było jak już go kupił, jest tam jakiś ruski alternator, wstawię zdjęcia. Pytanie czy to jest dobrze podłączone, ewentualnie jak to podłączyć. Na zdjęciu jest kosta od regulatora po stronie alternatora jak i od strony samego regulatora
Musisz na alternatorze osiągnąć obroty około 5000 obr /min a następnie zbudować część instalacji oraz podłączyć akumulator do wzbudzenia tego alternatora poprzez regulator napięcia. Dodano po 1 Musisz na alternatorze osiągnąć obroty około 5000 obr /min a następnie zbudować część instalacji oraz podłączyć akumulator do wzbudzenia tego alternatora poprzez...
Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi chociaż temat poruszany to dla przypomnienia z regulatora wtyczka posiada dwa styki patrząc na alternator od tyłu z lewej styk szerszy do podłączenia kontrolki ładowania oraz z prawej styk węższy do podłączenia zasilania 12 V po zapłonie.P
alternator podłącz 30 z rozrusznikiem prądowy ,67 z regulatorem 67 ,a15 połącz z kontrolką ładowania (trzeba uważać spalenie kontrolki spowoduje brak ładowania).Nie opisaną możesz podłączyć pod masę nie jest to konieczne.
Z tą żarówką zaszalałeś :) nie będzie działać. Dodano po 4 Pin F na styk 67 regulatora
A nowy alternator ma taki sam schemat jak na tym linku?
Przecież masa jest na obudowie. Jeżeli w C-330 zamieniasz prądnicę na alternator to pamiętaj o właściwej biegunowości akumulatorów. To jest C-330 czy C-330M?
Obrotów wystarczy oczywiście. Najpierw bym spróbował zakręcić i zobaczył miernikiem co się pojawi na zaciskach. Potem podał bym zasilanie do wzbudzenia na ślizgi od wirnika (wygląda mi to na DF). Generalnie na wirnik powinien iść prąd przez regulator, a tu go jakoś nie widać. Może da się wyśledzić dokąd idzie podłączenie szczotek - do regulatora, czy...
Witam Problem jaki mam polega na prawidłowym podłączeniu regulatora napięcia do alternatora. Alternator pochodzi ze Stara ale jeszcze jest na 12V wylądował w ciągniku MTZ-82 w miejsce starego, który nie dawał już rady, ale był z wbudowanym regulatorem. Został dokupiony do niego osobno regulator po regeneracji teoretycznie właśnie do takiego alternatora....
Na tej stronie jest schemat ideowy fabrycznego regulatora oraz schemat regulatora przerobionego zeby dawal 14,4V a nie 14V. Moznaby wzmocnic stopien mocy tak aby mogl zasilac dwa uzwojenia twrnika ?
Przewód zasilający lampkę kontrolną jest połączony z uzwojeniem wzbudzającym WEWNĄTRZ alternatora, co oznacza, że D+ powinno być podłączone TYLKO do żarówki.
Sruba M8 przewód do śruby prądowej rozrusznika. Przewód 25mm2. Kontrolka pin L wtyczki regulatora( ten od zaokrąglonej strony).
Alternator o tym oznaczeniu pochodzi z jumza a 306 z z mtz-ta. Oba nie mają szczotek ale też różnią się budową. Strona 140. http://rolczar.com.pl/katalogi/Katalog%2... Dalej jest schemat z tym typem altka ale to to samo co z 306 łącznie z regulatorem.
Musisz tylko obrócić akumulatory i podłączyć alternator oraz regulator i to wszystko.
Wzbudza się regulator napięcia, w tym modelu podłączony do zacisku B+ (alternator nie ma pomocniczych diod w mostku) Standardowa usterka, tylko wymień regulator na oryginalny bosch, bo podróbki nie działają poprawnie
niestey po podłączeniu według schematu alternator sie nie wzbudza, obejrzalem dokładniej regulator, i wydaje sie ze jest przykopcony, czy do tego typu alternatora mozna podłaczyć elektroniczny regulator od poloneza???
To poszukaj na tym forum. Jest.
Nie chodzi mi o piny w alternatorach, lecz w gniazdach regulatorów napięcia.
Ten schemat nie dotyczy alternatora z Jelcza ponieważ jest on sześciodiodowy więc na regulator podpinasz 15 czyli po zapłonie a z alternatora jest wyjście na przekaźnik kontrolki ładowania.P
https://obrazki.elektroda.pl/1688233500_... AI: Jaki to dokładnie model i marka alternatora? Mam tylko numer katalogowy części: 360/54/1/4/AL/J AI: Do jakiego pojazdu albo urządzenia chcesz go podłączyć? Ursus C360, chcę wymienić stary alternator, który był podłączony pod regulator napięcia. Dodano po 2 Skoro masa jest na obudowie,...
Witam . To masz alternator do którego należy podłączyć regulator zewnętrzny mechaniczny ,lub elektroniczny z Fiata 125p,Polonez.Należy jeszcze sprawdzić czy jest to alternator 6-cio diodowy ,czy 9-cio diodowy.Jak podłączysz regulator do alternatora sprawdź miernikiem jakie jest napięcia na tym konektorze izolowanym.Jeżeli jest tyle samo co na akumulatorze...
Witam. Mam problem z podłączeniem alternatora wg instalacji z C330. Na schemacie jest prądnica i osobno regulator natomiast ja mam alternator z regulatorem. Mój mail : tomus5(at)onet.eu
Jak podłączyć alternator Volvo S60 TD do ciągnika. Nadmieniłem, że ma wyjście do akumulatora i gniazdo z dwoma pinami, regulator napięcia ma wbudowany w środku.
Witam. Alternator jak w temacie Valeo TG 17C030 180A, ze Sprintera. Zaciski wejściowe regulatora oznaczone: "1" i "2". Czy jest możliwość sprawdzić go na stole? Jak podłączyć? Czy można sprawdzić sam regulator?
Kolego napisz to po ludzku bo pokazujesz alternator z wbudowanym regulatorem to po co chcesz zamontować regulator zewnętrzny.P
Zacisk SZ reg. z zaciskiem sz alternatora ,przewód + rozcinasz i doprowadzasz do amperomierza z amperomierza do akumulatora (+). Na drugi zacisk reg. + po stacyjce kłania się bezpiecznik 8 A. Pozostaje 3 pin w alternatorze jest to sterowanie kontrolki ładowania , jeśli alternator 6-diodowy to poprzez przekażnik jeśli 9-diodowy to do kontrolki a dalej...
Zacisk 15 do "+" po stacyjce, a 67 do szczotek alternatora.
Z tego co widzę to bez regulatora napięcia będzie pracował. Najważniejsze zaciski do podłączenia : B+ - WYJŚCIE PRĄDOWE (do plusa akumulatora) B- - MASA ,,-" Reszty nie musimy łączyć DF - To wzbudzenie M, Mo - wyjścia do kontrolki, obrotomierza Pomocny link: Link nieaktywny usunąłem.
alternator podłączyć regulator podłączyć regulator alternator schemat podłączyć alternator regulator
bascom komparator zasilacz garden arduino sterowanie diodą
przerobienie słuchawek przerobienie słuchawek
Regulacja podwójnej elektrody zapłonu Termet Doładowanie Plus: Metody i Ładowanie Baterii