Regulator napięcia steruje tylko i wyłącznie prądem twornika (wzbudzenia), nie tak jak w prądnicy że odłączał ja w przypadku generowania napięcia nizszego niż znamionowe od akumulatora. Regulatory napięcia identyczne jak w "Jawach" można dostać tanio na złomowiskach - "Skoda", "Awia", ciągniki "Zetor". Zacisk 67 podłączasz w miejsce DF starego regulatora,...
http://corsa-b.cba.pl/alter.htm
Podłączenie regulatora napięcia do alternatora wymaga identyfikacji typu urządzeń i prawidłowego połączenia zacisków. Dowiedz się, jak to zrobić krok po kroku.
W tym przypadku to nieistotne jaki kupisz.
Witam Tutaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Masz do tego zaciska podać (+), a nie robić pomiar napięcia. Wtedy zrób pomiar napięcia B+ i B-
zrób tak- sprawdzone podany przez ciebie link do obrazka to alternator bez regulatora
Б-B, Д-D ,C-masa, Ш- wzb.
Powitać! Wg schematu wygląda, że ten alternator w ogóle nie ma diod wzbudzenia. Regulator sam wykrywa stan kiedy uzwojenie wzbudzenia zaczyna wirować i dopiero wtedy włącza prąd wzbudzający pobierając go z akumulatora. Takie podejście umożliwia odciążenie rozrusznika przy starcie (i akumulatora co zatem idzie). Twój alternator jest 105 A (!!!) czyli...
http://obrazki.elektroda.pl/1542374600_1... Myślę że dasz sobie rady 2-regulator napięcia 5-alternator.P
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Coś ściemiasz. Z dynama o numerze 129150-77202 Wychodzą do kostki 2 przewody. https://www.google.com/search?q=129150-7...
tu masz prosty schemacik zrozumiałem,że masz alternator 9 diodowy z wmontowanym regulatorem
https://obrazki.elektroda.pl/2770356900_... Kabel ze stacyjki (plus po kluczyku) - żarówka - kabel do alternatora tak w skrócie to ma wyglądać (bo nie rozumiem tego razem jeśli do dwóch biegunów kontrolki to ok). Czyli tak jest źle podlaczone? Od alternatora powinien isc - do zarowki? Tak jest źle. Najpierw uruchom kontrolkę potem...
Trochę zagmatwałeś dość prosty temat- postaraj się to trochę wyjaśnić. Masa. Plus(wyjście na śrubie M6/M8). Wyjście wzbudzenia(kros). Podobnie rozpisać regulator. Kolegom przydatne też jaki alternator.
Pomiędzy jednym pierścieniem a drugim ma być około 3-4 omy.Jeżeli bedzie jakaś mała rezystancja pomiedzy pierścieniem a masą to wirnik faktycznie w kosz :)
Chociażby tutaj masz sposób podłączenia które jest identyczne w bizonie: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Wyszperałem coś takiego w katalogu PR 110. Wkleiłem tylko wycinek schematu o marnej jakości ale zawsze coś. Oznaczenia na regulatorze i ograniczniku powinny bardziej zobrazować sytuację.
https://efnetica.pl/prosty-sposob-podlac...
Zastosowanie w tym alternatorze regulatora od "malucha" powinno być możliwe, tylko daj jakąś fotkę przy zdjętym regulatorze.
Podłączenie alternatora zależy od tego czy alternator jest 6 czy 9 diodowy.Rownież regulator napięcia zależy od typu alternatora.W 9 diodowym alternatorze wstępne wzbudzenie następuje porzez przepływ prądu poprzez kontrolkę ładowania, natomiast w 6 diodowym jest wymuszane po załączeniu + zasilania na regulator napięcia.
Regulator z kabelkami jest połączony ze szczotkami równolegle a alternator ma 9 diod. Regulator RNA-1 jest podłączony szeregowo w obwodzie wzbudzania a 6d oznacza, że jest do alternatora 6 diodowego.
Jezli z tego trafora (+ prostownik) chcesz ładowac akumulatory, to posyłam Ci schemacik takiej ładowarki z tyrystorem, jako elementem wykonawczym dla regulacji ładowania tak, zeby ładowac bezpiecznie. Oczywiście, możesz zmodyfikowac układ, wyrzucic zarówkę, itp. Napięcie ładowania jest określone przez napięcie bramki tyrystora pomniejszone o 0,6V. Jezeli...
bardzo podobny jest w huyndaiu Pony tylko ten ma chyba dodatkowe wyjscie wirnika do podlaczenia obrotomierza. Ten gruby bialy to wiadomo bezposrednio do akumlatora. styk L to kontrolka ladowania wpieta pomiedzy L a 12v po stacyjce styk S to prawdopodobnie napiecie odniesienia i podlacza sie typowo to do styku +12v po stacyjce Ale ostatnio mialem w rece...
napięcie odniesienia (zółty z kabeloczkiem) napięcie z jednej z faz do wygaszania kontrolki ładowania(niebieski)
jesli chodzi o takie coś to już chyba próbowałem i to nie bardzo działało http://img443.imageshack.xxxxxxxxxxxxxxx... chyba że zacisk m zostawić w ogóle pusty? jeśli mógł byś to narysować jak to podłączyć? Ostatnie upomnienie. Kolejny źle zamieszczony obrazek równać się będzie konsekwencjom regulaminowym.
Witam. Mam problem z podłączeniem starego typu alternatora w silniku renault 5. Opis alternatora to S.E.V Marchal B14/50. Konkretnie jest problem z podłączeniem regulatora napięcia- brakuje mi jakby jednego wyprowadzenia od uzwojenia wzbudzenia. Są tylko wyprowadzenia 2x B+, 2x D- oraz wyprowadzenie od szczotek. Planowałem podłączyć regulator z alternatora...
Z tego co pamiętam tam gdzie masz wsuwkę z regulatora podłączoną to było podwójny "samczyk" i tam podłączało się kontrolkę (żarówka 2 W drugim końcem przez stacyjkę do plusa). I to by było wszystko.
Nie ma różnicy.
Dfm sygnał do sterownika silnika. [img]https://as-pl.com/p/ARE0042(BOSCH)#...
Kolego jeden z tych wyjść łączysz z masą,obojętnie który.Drugie wyjście ,napięcie po stacyjce przez regulator (od żuka )do alternatora.15z bezpiecznika,67 na alternator,śruba 6przewodem do rozrusznika.Alternatory te były z układem wzbudzenia i bez układu.Są regulatory ze szczotkami do tego alternatora co wzbudzają się przez kontrolkę.
Tak.P
!5 ze styku stacyjki nr 15 kablem na styk nr 15 regulatora.67 z alternatora na styk 67 regulatora napięcia. B+ dorobić przewód o przekroju od 6 do 10 mm2 i podłączyć od zacisku B+ alternatora bezpośrednio na + 12V akumulatora pod górną śrubę rozrusznika do której jest przykręcony przewód akumulatorowy wychodzący z luku gdzie zabudowany jest akumulator....
Wystarczyło poszukać na forum. Jest tego dużo a tu masz prosty rysunek jak najprościej podłączyć alternator z wbudowanym regulatorem : http://obrazki.elektroda.net/79_12794001...
Tak, napięcie w Dnieprze to 12v. Prosiłbym mimo wszystko o schemat, opis jak to można ożenić. Regulator ma nieco inne opisy niż alternator.
A ile przewodów dochodzi do alternatora .Zdjęcie jest niewyrażne ,ale moim zdaniem przewód między 1a2 jest zasilaniem regulatora .Z1 idzie też na lampkę .
Zostaw regulator podłączony tylko do alternatora (wszystko inne odłącz) i zobacz czy wtedy się grzeje.
W książce napraw fiata 125p są dwa typy alternatorów: starszy z 6 diodami w alternatorze i nowszy z 9 diodami . W obydwu jest mechaniczny regulator i w starszym zacisk 15 regulatora idzie przez stacyjkę na plus akumulatora, a w nowszym idzie na wyprowadzenie dodatkowych trzech diodek z alternatora. Zacisk 67 w obydwu typach idzie przez szczotkę na wirnik.
Witam ma ktoś schemat jak podłączyć czeski alternator z regulatorem?? np. do zetora??
Witaj To powinno Ci pomóc: http://www.cartoontrabant.pl/literatura....
A nowy alternator ma taki sam schemat jak na tym linku?
Witam mam w esiaku instalacje pod prądnice i regulator z żuka koło stacyjki, mogę podłączyć alternator z wbudowanym regulatorem pod wyprowadzone kable czy muszę ten drugi regulator zdemontować? Bo w tym momencie będą dwa regulatory podpięte na jednych kablach do alternatora czy to przeszkadza?
Idę zaraz sprawdzic, rozumiem że mam regulator i alternator podłączyć razem czyli 67 z regulatora z 67 od alternatora , 15 Regulatora do 30 alternatora, i zasilanie 15 Regulatora ze stacyjki?
Witam! Do tego alternatora powinien być inny regulator napięcia z wyjściem 67 i 19 Do 19 podłącza się napięcie zasilania po przekręceniu kluczyka. Styk 67 regulatora napięcia podłączamy do szczotek alternatora. do kostki obok szczotek podłączamy przekaźnik,który sygnalizuje ładowanie. Jak nie będzie w instalacji przekaźnika to łączymy z żaróweczką wskaźnika...
Tak alternator jest "walnięty" jeśli podłączyłeś jak piszesz. Odkręć regulator zobacz czy są szczotki nic więcej sam i tak nie zrobisz.
Alternatory z UAZa mają sześć diód. Kontrolkę można podłączyć do alternatora z dziewięcioma diodami. Do tego alternatora potrzebujesz zewnetrznego regulatora napięcia. Dlatego tez UAZ ma amperomierz a nie kontrolkę.
Cześć. Faktycznie za mało danych z twej strony. Ja napisałem jak to ma wyglądać przy prawidłowym podłączeniu. Nie ruszając przewodów od prądnicy i regulatora. Robiąc nową instalację. Co się tyczy regulatora to jak nie masz od tego alternatora oryginalnego to dostaniesz w punktach kasacji pojazdów od Fiata 125. Przykręcając w dostępnym miejscu będziesz...
B+ do plusa akumulatora, D- do minusa akumulatora. Ten alternator nie jest przystosowany do kontrolki. Zresztą sprawdź czy D ma zwarcie do masy.P
Skoro nie świeci to masz przerwę w obwodzie +B -żarówka- regulator-szczotki-wirnik. Zazwyczaj korozja na tej sprężystej blaszce łączącej mostek z regulatorem.
Jak pamiętam jedna szczotka dołączona do masy . Stosujesz regulator Ra2.
Wystarczy mu te 1100 na wolnych
To 72 A alternator więc o wydajność możesz być spokojny, natomiast albo źle podpinasz 15 regulatora do której masz podłączyć żarówkę i diody wzbudzenia albo źle to opisałeś.P
Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi chociaż temat poruszany to dla przypomnienia z regulatora wtyczka posiada dwa styki patrząc na alternator od tyłu z lewej styk szerszy do podłączenia kontrolki ładowania oraz z prawej styk węższy do podłączenia zasilania 12 V po zapłonie.P
Na tej stronie jest schemat ideowy fabrycznego regulatora oraz schemat regulatora przerobionego zeby dawal 14,4V a nie 14V. Moznaby wzmocnic stopien mocy tak aby mogl zasilac dwa uzwojenia twrnika ?
To poszukaj na tym forum. Jest.
To jest alternator z Forda Tranzita. on jest 9-cio diodowy z wyjściem na kontrolkę i obrotomierz. Nie jest potrzebny przekaźnik kontrolki ładowania, regulator napięcia ma zintegrowany ze szczotkami.
Wydaje się oczywiste, że przewód z zacisku 19 regulatora prądnicy należy podłączyć do zacisku 30 alternatora. Czyli alternator - wskaźnik - zacisk rozrusznika lub akumulatora. Oj poprawiam. A to z powodu że dawno nie dłubałem w takim wehikule. Aby wskaźnik pokazywał także ujemny bilans to połączenie wskaźnika musi nastąpić przez pokład czyli 19 do 30....
Mam goły alternator od suzuki swif.Czy moge podłączyć elektroniczny regulator alternatora z maluszka?
Myślę że w praktyce leżysz z takim ładowaniem. Albo masz uszkodzony regulator albo takie spadki na instalacji. Napisz jakie jest napięcie na samym alternatorze pod obciążeniem.P
Może to Ci pomoże.
Podłączyłem alternator z wbudowanym regulatorem napięcia. Tylko mam taki problem ze nie gaśnie mi kontrolka ładowania wiecie może jak to dokładnie podłączyć trzeba pociągnąć jeszcze przewód minusowy z alternatora do kontrolki ?
Musisz na alternatorze osiągnąć obroty około 5000 obr /min a następnie zbudować część instalacji oraz podłączyć akumulator do wzbudzenia tego alternatora poprzez regulator napięcia. Dodano po 1 Musisz na alternatorze osiągnąć obroty około 5000 obr /min a następnie zbudować część instalacji oraz podłączyć akumulator do wzbudzenia tego alternatora poprzez...
Przecież masa jest na obudowie. Jeżeli w C-330 zamieniasz prądnicę na alternator to pamiętaj o właściwej biegunowości akumulatorów. To jest C-330 czy C-330M?
Obrotów wystarczy oczywiście. Najpierw bym spróbował zakręcić i zobaczył miernikiem co się pojawi na zaciskach. Potem podał bym zasilanie do wzbudzenia na ślizgi od wirnika (wygląda mi to na DF). Generalnie na wirnik powinien iść prąd przez regulator, a tu go jakoś nie widać. Może da się wyśledzić dokąd idzie podłączenie szczotek - do regulatora, czy...
Przecież wszystko masz napisane ale masz jeszcze raz . Alternator-B+ zasilanie główne /akumulator/ B- masa 54-szczotka -łączysz z masą DF-szczotka-łączysz z regulatorem DF Mo-przekaźnik kontrolki Regulator D+-zasilanie po zapłonie DF-alternator DF D--masa
Nie masz żadnego problemu, pod śrubę M-6 zasilanie główne z akumulatora a na końcówkę z zielonym przewodem kontrolka. Pod końcówkę na regulatorze masa.P
Witam.Z tym nie bedziesz mial raczej wiekszych problemow.Musisz oczywiscie kupic sobie alternator i regulator napiecia.Przewod bialy z zacisku 67 pradnicy wpinasz na zacisk B+ alternatora.Z tego zacisku podlaczasz rowniez kondensator.Na tym przewodzie(bialy) powinienes miec ciagle napiece rowne napieciu akumulatora.Przewod brazowy z zacisku 51 pradnicy...
Musisz tylko obrócić akumulatory i podłączyć alternator oraz regulator i to wszystko.
Na pewno ETZ? a nie MZ? bo stary to masz regulator na prądnice a nie alternator.
Alternator oryginalny Elmot? Z jakim regulatorem napięcia RNC-12?
Zacisk SZ reg. z zaciskiem sz alternatora ,przewód + rozcinasz i doprowadzasz do amperomierza z amperomierza do akumulatora (+). Na drugi zacisk reg. + po stacyjce kłania się bezpiecznik 8 A. Pozostaje 3 pin w alternatorze jest to sterowanie kontrolki ładowania , jeśli alternator 6-diodowy to poprzez przekażnik jeśli 9-diodowy to do kontrolki a dalej...
To masz zasilanie bo to alternator obcowzbudny.P
Alternator stanowi całość z regulatorem.
Ten alternator od Volva bez problemu zadziała, nie trzeba zmieniać regulator na śrubkę. Szczegóły na P.W.
Przewód zasilający lampkę kontrolną jest połączony z uzwojeniem wzbudzającym WEWNĄTRZ alternatora, co oznacza, że D+ powinno być podłączone TYLKO do żarówki.
Uszkodzenie obwód alternatora tj. szczotki/regulator, komutator, sam wirnik lub brak masy na alternatorze.
Witam, po długim postoju u teścia odpaliłem JD 3130, i brak ładowania jest, teść mówi, że nie było jak już go kupił, jest tam jakiś ruski alternator, wstawię zdjęcia. Pytanie czy to jest dobrze podłączone, ewentualnie jak to podłączyć. Na zdjęciu jest kosta od regulatora po stronie alternatora jak i od strony samego regulatora
ok dzięki za pomoc Dodano po 2 Byłem właśnie u gościa który naprawia alternatory i po sprawdzeniu okazało się że jest dobry muszę tylko podpiąć regulator. On mówi że to dobrze że daje większą moc gdyż po włączeniu wszystkich odbiorników ta moc spadnie muszę tylko podłączyć reglator aby prąd idący na same akumulatory z altka ich nie przeładował. Więc...
Jeżeli Internet nie kłamie to ma to być "HELLA 5DR 004 241-761 Regulator napięcia alternatora - ... V"
Znalazlem regulator elektroniczny wraz z przekaźnikiem , ciekawe czy bedzie działał
Nie wiem jak chcesz podłączyć alternator z regulatorem napięcia od prądnicy ? Alternator zapewne 6 diod więc regulator napięcia od żuka czy innego na 6 diod i podłączyć wg schematów dostępnych w sieci
Witam.Mogę się mylić ale patrząc na te podłączenia to regulator napięcia jest elementem odrębnym poza alternatorem.
Witam . To masz alternator do którego należy podłączyć regulator zewnętrzny mechaniczny ,lub elektroniczny z Fiata 125p,Polonez.Należy jeszcze sprawdzić czy jest to alternator 6-cio diodowy ,czy 9-cio diodowy.Jak podłączysz regulator do alternatora sprawdź miernikiem jakie jest napięcia na tym konektorze izolowanym.Jeżeli jest tyle samo co na akumulatorze...
Więc regulator ma oznaczenia- M, R, B/15 - czyli masa. Alternator ma oznaczenia M-szczotka do M regulatora, R- diody wzbudzenia do R regulatora i na przekaźnik kontrolki , B/15 -zasilanie z stacyjki, minus regulatora masa alternatora.P
Koniec! Trzeba po prostu użytkownika poprowadzić za rękę i wytłumaczyć raz a porządnie. Masz taki alternator: https://obrazki.elektroda.pl/4364903000_... który ma 9 diód. Masz na nim złącza 15 oraz 67. Poniżej, zaznaczyłem na Twoim zdjęciu które jest które: https://obrazki.elektroda.pl/7438214300_... Następnie - zakup...
alternator podłącz 30 z rozrusznikiem prądowy ,67 z regulatorem 67 ,a15 połącz z kontrolką ładowania (trzeba uważać spalenie kontrolki spowoduje brak ładowania).Nie opisaną możesz podłączyć pod masę nie jest to konieczne.
Z tą żarówką zaszalałeś :) nie będzie działać. Dodano po 4 Pin F na styk 67 regulatora
Witam. Jak podłączyć regulator do alternatora, i żarówkę ładowania? http://obrazki.elektroda.pl/3559216300_1...
w ten obwod: w alternatorze pod zacisk" D+" 12V szeregowo jak wepne amperomierz to bedzie pokazywal +12 lub - 12V ??? tak>>> a ten 3ci przewod od alternatora to gdzie ma isc?? a moze tak: ??? przewód od szczotek do zacisku 67 regulatora. Wyjście z diód wzbudzenia (ta końcówka w plastikowej obudowie w alternatorze) łączysz z zaciskiem 15 regulatora....
Oczywiście że można tylko jaki tego powód. Natomiast kiedyś montowałem wiele razy drugi alternator do autobusów gdzie po uszkodzeniu oryginału koszt nowego był bardzo wysoki a sam zakup był problemem.P
Witam Jak podłączyć tu fiatowski regulator taki od malucha?? Musi być sterowany masą.Pozdrawiam http://obrazki.elektroda.net/98_12287289...
A od czego ten alternator? Zazwyczaj można podłączyć dowolny regulator
Ten schemat nie dotyczy alternatora z Jelcza ponieważ jest on sześciodiodowy więc na regulator podpinasz 15 czyli po zapłonie a z alternatora jest wyjście na przekaźnik kontrolki ładowania.P
Wzbudza się regulator napięcia, w tym modelu podłączony do zacisku B+ (alternator nie ma pomocniczych diod w mostku) Standardowa usterka, tylko wymień regulator na oryginalny bosch, bo podróbki nie działają poprawnie
Witam Problem jaki mam polega na prawidłowym podłączeniu regulatora napięcia do alternatora. Alternator pochodzi ze Stara ale jeszcze jest na 12V wylądował w ciągniku MTZ-82 w miejsce starego, który nie dawał już rady, ale był z wbudowanym regulatorem. Został dokupiony do niego osobno regulator po regeneracji teoretycznie właśnie do takiego alternatora....
Żaróweczkę od kontrolki, małej mocy.... nie wiem, ile ma, ale pewnie nie przekracza 2W
Zacisk 15 do "+" po stacyjce, a 67 do szczotek alternatora.
Witam. Jestem posiadaczem Kia Sportage z 1999 roku. Problem z ładowaniem powstał po tym jak syn podłączył odwrotnie akumulator (mnie przy tym nie było). Kupiłem nowy mostek i regulator, poskładałem, zamontowałem do samochodu i jak podłączałem klemy to tylko coś sykło w alternatorze. Na regulatorze są oznaczenia L i F i nie wiem czy tutaj nie pomyliłem...
Z tego co widzę to bez regulatora napięcia będzie pracował. Najważniejsze zaciski do podłączenia : B+ - WYJŚCIE PRĄDOWE (do plusa akumulatora) B- - MASA ,,-" Reszty nie musimy łączyć DF - To wzbudzenie M, Mo - wyjścia do kontrolki, obrotomierza Pomocny link: Link nieaktywny usunąłem.
Sprawdzałem wszystkie diody, wzbudzenia też i na nich po odpaleniu silnika pojawia się napięcie. Pomiar oczywiście na alternatorze. Nie wiem co jeszcze można zrobić.
niestey po podłączeniu według schematu alternator sie nie wzbudza, obejrzalem dokładniej regulator, i wydaje sie ze jest przykopcony, czy do tego typu alternatora mozna podłaczyć elektroniczny regulator od poloneza???
alternator podłączyć regulator regulator alternator podłączyć schemat podłączyć alternator regulator
czujnik amica lodówka zamrażarka części einhell wirnik amica zmywarka sterowanie
przerobienie słuchawek przerobienie słuchawek
Błąd E6 w płycie ceramicznej Electrolux EHF - przyczyny i rozwiązania Ricoh MP C406 – kolory bębnów światłoczułych CMYK, identyfikacja i zamienniki