W zależności od typu alternatora - 6 diodowy stosowany do lat dziewięćdziesiątych, czy 9 diodowy - nowszy, często z wbudowanym regulatorem napięcia. Dla starego 6 - diodowego trzeba zastosować przekaźnik rozwierny. Dla 9 diodowego łączysz +15 stacyjka - kontrolka - D+ alternatora. Zobacz posty (Tomasz Anikin) był temat przerabiany.
Witam w ciągniku rolniczym mam założony alternator od poloneza ,jeździłem tym ciągnikiem bez akumulatora kilka dni po założeniu nowego akumulatora brak ładowania , jaka przyczyna
Ciągnik nie był malowany , pasek dociągnąłem do oporu nic to nie dało. Pewnie wymienię cały alternator na nowy...
Witam zamierzam wymienić prądnice na alternator w ciągniku C 330. Po usunięciu prądnicy i wymianie na alternator co należy wyrzucić z instalacji i do czego podłączyć przewody z alternatora. Wiem o potrzebie zamiany biegunowości czyli należy podłączyć - na masę zmienić położenie akumulatorów. Jak podłączyć to wszystko żeby działało. Poniżej schemat instalacji...
Witam dzisiaj w c330 zrobiłem modernizację ,założyłem mniejsze koło pasowe [nawet od tego co było montowane w polonezie ,cc 700] zleciłem wytoczenie tak aby było jak się należy pod pasek 13mm i powiem że łapie po odpaleniu i kontrolka zaczyna świecić dopiero jak ciągnik ma poniżej 400 obr[silnik prawie gaśnie] Na pewno alternator sie nie rozsypie bo...
Zanim zadasz pytanie poszukaj czy nie było tematu wcześniej :) http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72...
Posiadam alternator od poloneza zamontowany w ciągniku c 330 problem polega na tym, że alternator dobrze ładuje bez obciążenia 14,7 V a z włączonymi światłami 14,3 V a kontrolka ładowania nie gaśnie całkowicie tylko przygasa i cały czas lekko się żarzy .Co może być przyczyną że kontrolka nie gaśnie całkowicie ? Regulator napięcia jest nowy. Proszę o...
Witam, To może ja się wtrącę, kontrolka jak włożysz kluczyk ma się świecić cały czas, odpalasz ciągnik pojawia się napięcie, obroty wzrastają do ok 8 tys. kontrolka gaśnie . :D W przedziale od 8 do 30 tys. obr. kontrolka nie ma prawa się świecić oraz mrugać. Ale przy obrotach od 4 do nawet 12 tys. obr. kontrolka się świeci przy pewnym momencie mruga,...
Podłączyłem tak jak radził przedmówca. Kontrolka zaświeciła, jak odpaliłem to lekko przygasła ale nie zgasła całkowicie(myślę, że pasek się ślizga, po szajba się nagrzała, jutro poprawie). Jednak stała się rzecz dziwna: amperomierz przestał cokolwiek wskazywać. Dlaczego? Silnik zgaszony, włączam światła i amperomierz stoi na 0, odpalam silnik, kontrolka...
Może być od cieniasa 900 cm3 z katalizatorem a jeszcze lepiej od Poloneza. Z ładowaniem sobie poradzi bez problemu tylko musiałby mieć odpowiednie przełożenie na kołach pasowych.
trzeba pominąć cały układ regulatora w ciągniku
Musisz zastosować dwa przekażniki i co najmniej dwa bezpieczniki no i dwa wyłączniki.Jeden halogen H3ma moc 55W , więc prąd pobiera ok5 A ,a dwie odpowiednio więcej .Przekażniki z Poloneza można zastosować.Myślę że w c360 masz alternator. Powodzenia.
Ciągnik służy do pracy a nie do stania w korkach w mieście na wolnych obrotach 1550 RPM to początek zalecanych obrotów pracy (1600 - 2000) Wracamy do myślenia polskich konstruktorów, którzy zafundowali nam prądnice w tych ciągnikach. Tylko że wtedy nie było obowiązku jazdy na światłach mijania po drogach publicznych. Nie łam sobie głowy podjedź na...
We wszystkich nowszych polonezach obwód wzbudzenia sterowany jest minusem. Jest tylko mały problem bo regulator jest razem ze szczotkami i do ruskiego nie będzie pasił. Proponuję zrobić tak jak jest w Lublinie II. Jest to rozwiązanie wzięte ze starszej wersji poloneza a regulator jest od Fiata 126p. Ma on dwa przewody żółty i zielony. Jeśli masz alternator...
Patrząc na to co kolega napisał w temacie, to tak akumulatory mogły się skończyć, ale tu też trzeba zwrócić uwagę na przewody którymi są połączone akumulatory, bo jeśli są w kiepskim stanie, np zaśniedziałe, albo też po prostu zczarniały, to wiadomo też będzie znaczna utrata mocy, do tego przy tak rzadkim użytkowaniu warto by było zerknąć, co się dzieje...
Witam wszystkich serdecznie mam problem z Wózkiem widłowym typu Bułgar (pisze na nim BALKANCER z 1986 r bodajże) oto zdjęcie http://images04.olx.pl/ui/8/02/58/f_1072... . Problem polega na tym iż stary alternator się zepsuł i nie ładuje już akumlatora - latałem po złomach szukając alternatora tego typu ale nie znalazłem. Polecono mi...
Kup lepiej alternator tak jak radzi <emeryt2> np. od poloneza. Na szrocie to koszt około 50 zł z regulatorem. Do tej prądnicy (zakładając, że jest sprawna) i tak będziesz musiał regulator dokupić, osłonę na szczotki dorobić, więc chyba gra nie warta świeczki.
Witam, Wykorzystuję silnik perkins w małym kutrze i od niedawna podłączyliśmy do niego alternator z polonoza (szczegółów jak typ, rocznik nie znam). Nurtuje mnie pytanie, w łodzi mamy śr obroty silnika 700-800, a w samochodzie taki alternator ma pewnie śr ok. 2,5 tys obr., jak bardzo taka różnica wpływa na moc ładowania. (generalnie wiem, że tak jest,...
Witam. Wymieniłem łozyska w alternatorze od poloneza i mam problem. Po założeniu wiatraka oraz kolka pasowego, wiatrak szoruje o obudowę i nie da rady obrócić. Czy jest jakiś dystans pod wiatraczkiem czy jak bo zgupialem? Dodam że zgubiłem gdzieś klin, może to przez to? Pozdrawiam
Tak co tam się ustawia i gdzie. I jak to wygląda. Jak naprawić świece żarową, jak wygląda i gdzie jest. Prądnicy nie naprawiałem nigdy a alternator przerabialem na regulator mechaniczny od poloneza. Świece żarową możesz tylko wymienić (zacisk wystaje z kolektora dolotowego) jeśli jest trafiona.
W C 360-3P mam zamontowany alternator od poloneza z mniejszym niż standardowe kołem pasowym. Alternator kilkadziesiąt motogodzin temu był kompleksowo regenerowany. Od jakiegoś czasu (robiłem coś przy silniku i rozłączałem instalację, ale wydaje mi się że to nie ma związku), brak ładowania na wolnych obrotach, a dokładniej to: Do tej pory uruchamiałem...
mam problem z alternatorem objaw jest taki ze po przekrosczeniu 4000 tys obrotów znika ładowanie i zapala sie kontrolka diody są dobre regulator podstawiłem i nic sie niezmieniło cewki stojana niemaja zwarcia do masy natomiast niejestem pewien co do zwarcia miedzyzwojowego czy wówczas beda takie objawy ?
Alternator ze zintegrowanym regulatorem. Usterka polega na braku ładowania dokładnie powyżej 3k obrotów. Przy spadku poniżej ładowanie powraca. -Podłożone dwa regulatory sprawdzone wcześniej na stole. -Mostek prostowniczy sprawdzony pod obciążeniem (10A) nie wykazał usterki. -Wirnik oporność poprawna, brak zwarcia do masy, pierścienie ślizgowe nie wytarte,...
Ostatnio alternator (chyba alternator) zaczął wariować. Polonez Atu Plus - rocznik 2000. Objawy: podczas jazdy co jakiś czas napięcie w instalacji zaczyna spadać do dość nieprzyzwoitego poziomu (wartości podam później, bo jeszcze ni zmierzyłem) - na oko, do około 8 może 9 V. Spadek nastepuje łagodnie, w ciągu kilku sekund. Przez kilkanaście sekund takie...
Wg. mnie wystarczy taki od Poloneza 55A
jak podłączyć kable żeby mi alternator ładował akumulatory w ursusie 60????????
Tak, temat oklepany, ale nigdzie nie udało mi się znaleźć odpowiedzi. Jak pisałem w innym wątku, zaczęło się od krótkiego spięcia z mojej winy, po czym pojawiła się konieczność przygazowania po odpaleniu, zanim alternator zacznie ładować. To tak w skrócie. W ramach poprawy stanu ustrojstwa, postanowiłem wymienić pierścień ślizgowy, który miał już spore...
Witam. Zamontowałem do "esioka" alternator z poloneza (taki z wbudowanym regulatorem) Wszystko jest ok poza jedną sprawą. Zamontowałem w tablicy rozdzielczej kontrolkę 12V lecz z malutką żarówką kupioną w sklepie elektronicznym. (taka z długimi nogami jak do podświetlania radia). Otwór w tablicy rozdzielczej wywiercony kontrolka ledwie się zmieściła,...
W Polonezie Caro Plus wyłącza się ładowanie po około 3500 obrotach. Jeśli tą granicę nieznacznie przekroczę to po zmniejszeniu obrotów ładowanie się włącza. Natomiast, po dłuższej jeździe na 3500 - 4000 następuje jakby chwilowe wyłączenie silnika ("puknięcie"), i brak ładowania przez parę minut. Elektryk stwierdził, że ładowanie do granicy 3500 jest...
Witam. Do tej pory miałem prądnicę w Ursus C-330. Próbowałem zamontować alternator z Malucha. Działał fajnie tylko pękła obudowa i dałem sobie spokój. Ostatnio znalazłem, że od Poloneza alternator pasuje dobrze. Dzisiaj przyszła paczka i lipa. Uchwyty nie za bardzo pasują do siebie. Ma ktoś takowy zamontowany w Ursus C-330 i mógł by się pochwalić zdjęciami...
Witam. Dość dawno temu mój c330 przeszedł remont. Został założony alternator od żuka, - na masie, itd. Jakiś tydzień temu owy alternator od żuka uległ awarii. Mianowicie zatarły się łożyska. Jako że miałem 2 alternator, założyłem go. Wszystko podpiąłem tak jak na schemacie poniżej. Regulator jaki zastosowałem to regulator od Poloneza (taki by założony...
chodzi o zamontowanie alternatora w ciagniku c 330.alternator mam kupiony juz z gotowymi uchwytami.to jakas przerubka alternatora od poldka chyba.uchwyty sa spoko ale w ciagniku + jest na ramie ciagnika a w alternatorze juz o tym njie pomysleli i - jest na obudowie a plus wyprowadzony.z przrobka instlacji niema problemu ale co z rozrusznikiem???? jak...
Witam . Kontrolka ładowania jak również kontrolka ciśnienia oleju są podłączone (ich zasilanie po kluczyku przez bezpiecznik).Nie podałeś informacji jaki alternator zastosowałeś do ciągnika,co jest istotne .
Może... Tylko dziwi mnie, czemu są obroty dla których jest OK. Przełożenie jest standard C330+standardowe koło alternatora z poloneza. Jeszcze zauważyłem, że jak kontrolka świeci to mam 14,2/14.3V, a jak nie świeci to 14,4V.
Dla nakretki nie ma zadnego znaczenia, w ktora strone kreci sie silnik. Gwint jest zawsze prawy. Roznica jest tylko w wentylatorze. Jesli nakretka sie luzuje sama, to znaczy, ze jest zbyt slabo dokrecona lub gwint i/albo powierzchnie styku czolowego sa uszkodzone. Wiekszosc alternatorow podobnych Valeo czy Paris-Rohne nie maja klina i nie ma problemow...
Kolego mam takie alternatory o oznaczeniu A124F2 -14V44-A53 i A124F-14V44-A53A i z pewnością są to alternatory 9 diodowe.Były i są montowane, nowy typ Żuka,ciągnik Ferguson,Polonez.
Ja polecę alternator od Poloneza. Pasuje idealnie jak i ładuje. Pomiędzy tylne mocowanie alternatora a ciągnika potrzebujesz kawałek rurki jako dystans i jest ok. U mnie pasek ma rozmiar 1280. Nie wiem czy wszystkie alternatory w Polonezie miały takie samo koło pasowe.
Osobiście dużo montuje alternatorów od fiata i poloneza w ciągnikach rolniczych, regulator sprawdzam w następujący sposób, zasilacz regulowany 0-16V, + do 15 regulatora a 67 przez żarówkę 2W do masy. Zwiększając napięcie sprawdzam przy jakim napięciu gaśnie żarówka, jeżeli jest to 14.3, 14.4V to jest ok.
Zakładałem parę takich regulatorów i napewno chodzą parę lat w tych ciągnikach. Nie ma za dużego ładowania, elektroniczne szybko padały! Pozdrawiam.
ładuje, mam miernik, amperomierz w ciagniku pokazuje ładowanie, chodzi tylko o to żeby podłączyć kontrolke pod ten alternator, jest on z poloneza
Do ciągnika pasuje każdy,kwestia co się trafi,no i regulator do danego typu musi być.Nawet od opla zakładałem do ciągnika i chodzi jak należy,odpada problem regulatora bo ma wewnątrz ze szczotkami.Oprócz zamontowania alternatora dobrze byłoby nad nim założyć wygiętą osłonę z blachy,gdyż wystaje poza ciągnik i zbiera mnóstwo syfu-co skutkuje szybkim...
Ten schemat powinien działać bez zarzutów. Tylko weź pod uwagę sugestie Elektrita, że były dwa rodzaje polaryzacji: z minusem i plusem na masie. Swoją drogą jak potrzebujesz 12V, to wstaw jakiś typowy alternator od fiata, czy poloneza i po kłopocie. Na szrocie kupisz za mniej iż 50 zł.
w c-330 jesli jest alternator z poloneza srawne świece żarowe i dobre kable to nie potrzebne są takie akumulatory wystarczy jeden 12v 800a 120ah lub 100ah też wystarczy bo ten jeden jest tańszy i dwa i jedno miejsce zostaje
Mam zamiar zmienić prądnice na alternator od poloneza ale dowiedziałem się że na alternatorze na obudowie jest (-) a ja na obudowie w ciągniku mam (+) < tak że minus idzie na rozrusznik . Wiem że obojętne jest czy będzie - czy + na rozruszniku bo on i tak będzie dobrze kręcił . Nie wiem czy wystarczy odwrócenie akumulatorów i będzie dobrze czy będzie...
Kiedyś na chwilę zakładałem Elmota chyba z poloneza, to miał trochę za duże koło pasowe i za niskie obroty w 3p. Już nie pamiętam ile, ale liczyłem to, bo się właśnie wzbudzał dopiero przy po znacznym podniesieniu obrotów. Nie zmieniałem nic, bo był tylko na czas naprawy zamontowanego tam na stałe alternatora.
Na temat ciągnika T 25 oraz zamiany alternatora od Poloneza wystarczy tylko użyć wyszukiwarki na Elektrodzie.Polecam.
mam alternator od poloneza, a obrotomierz od łady
http://obrazki.elektroda.pl/8914426100_1... mam alternator od UNO45 1.1 , czy nadaje się do ciągnika c360 ? Czy lepiej szukać od poloneza
witam ja mam podobny problem z alternatorem z poloneza który zamontowałem w ciągniku . diody sprawdziłem na kilka sposobów stojan i wirnik tez podkładałem rególatory i dalej to samo ładowanie jest ale kontrolka świeci wraz z dodaniem gazu coraz jaśniej co mam z nim zrobić bo takiego przypadku nie miałem
Żarówkę zobaczę jaką mam a alternator na pewno nie jest chinol. Ja go nie kupowałem. To jest mój prywatny alternator, który zakładałem sam w 2000r po zakupie ciągnika (była prądnica) a alternator mam z któregoś ze swoich starych samochodów, albo fiat albo polonez. Już nie pamiętam. Ale jest to alternator z epoki. Żaden chińczyk.
na co Ci w tych czasach prądnica... przerób mocowanie pod alternator np. od dużego fiata lub poloneza. przewód od kontrolki pociągnij tylko bezpośrednio pod deskę zagarów
Z alternatorów do zabudowania na ciągnikach fabrycznych oraz SAM ach polecam alternatory od samochodów Polonez.Awia 50, Zetor a nawet CC ze względu na swoją masywną konstrukcję oraz wszystkie alternatory posiadające masywną płaską przednią obudowę od strony koła pasowego.Wypukła przednia obudowa alternatora stosowana w niektórych samochodach niejednokrotnie...
Witam. Zakupiłem ciągnik c360 z przerobiona instalacją elektryczną tzn zamiast prądnicy jest alternator od żuka z regulatorem elektronicznym od poloneza , z tego co zauważyłem ładowanie jest dobre chociaż kontrolka ładowania gaśnie tylko przy około 1100 obrotów a poniżej i powyżej świeci ale ciągnik odpala w zimie bez problemu. Coś dziwnego dzieje się...
Pasuje z żuka. Ten sam alternator szerokie koło. Pozdr. A bedzie mial wówczas odpowiednie obroty ten alternator od poloneza caro do prawidłowej pracy, czy trzeba jeszcze cos przerabiac w ciągniku?
To chyba alternator 6 diodowy bez wzbudzania własnego.Możesz tu zastosować regulator od Poloneza starego typu lub Fiata 125.Szukaj regulatora do alternatora 6-cio diodowego.
Alternator od poloneza czy fiata 125p bedzie działał jak należy w ciągniku roliczym. Nieważne czy bedzie miał regulator w sobie (z tyłu) czy osobno. Było by dobrze żeby mial regulator elektroniczny taki jak był montowany w Polonezach Caro. Taki mechaniczny, który w przyrodzie już prawie nie występuje ( duży w blaszanej obudowie) też będzie działał....
Kolego napisz dokładnie, ponad 14,7V to ile? Bo ponad to może być nawet i 10kV... Jeśli ładuje 14,8V to nie jest wcale tak źle, radzę wsadzić DOBRY akumulator nawet od samochodu "na próbę" i wtedy sprawdzić ładowanie bez obciążenia. Lepiej byś zrobił kupując alternator od Poloneza na szrocie i dorobił mocowanie z płaskownika. Części tanie jak barszcz...
wejdź na stronę Expom,robią komplety pod ciągniki Akurat poleciłeś najgorszy z możliwych, ale jak się człowiek uprze...
ale nie mam możliwości podłączenie do samochodu bo chce go założyć do ciągnika a czy nie da sie jakoś inaczej sprawdzić jakimś przyrządem
Ok 15 V, czyli być może 14,5 V? A to nie jest źle. Zatem sprawdź wiarygodność miernika lub zastosuj dokładniejszy. W przypadku uszkodzenia regulatora wystąpiłyby też inne objawy jak np nadmierne grzanie alternatora. Najprościej to próbuj wzbudzić alternator przez żarówkę np 5 W i pomierzyć parametry pracy. Wygląda na to, że inicjator zagadnienia ma...
TEMAT dyskusji Ładowanie - Alternator Po ok 5 godz pracy ciągnika na wolnych obrotach nie pali sie ani nie ża rz y kontrolka ładowania tylko pulsuje z częstotliwością co 1-2 sekundy jak obroty wzrastaja to przestaje swiecić, lub po zapaleniu np świateł postojowych (na wolnych obrotach) Czekam na opinie Pozdrawiam Marka sprzętu? Marka alternatora? Może...
Natomiast alternator Jubana ma konstrukcję przypominającą tą z FSO1500/Poloneza. Części elektryczne (regulator, przewody, a pewnie i też stojan, wirnik i diody) są chińskiego pochodzenia. Szczotki wydają się mniejsze niż w alternatorze FSO. Ale jakoś nic nie śmierdzi chinami Przypominać przypomina ale chińczyk skutecznie zmienił trochę budowę. W środku...
Tym nie mniej miałem w polonezie 1,6 altka od laguny dci 150A i dawało to radę ale co 3, 4 miechy pasek 13 do wymiany był. Napędzało to subwofer 1000W.
Ostatnio miałem podobny przypadek w alternatorze od poloneza, zamontowałem go w ciągniku i wszystko było sprawne ładowanie 14.3V i się grzał, podmieniłem 2 taki sam i już się ten 2 tak nie grzał, w tym 1 były zużyte łożyska i przez nie się cały grzał.
alternator polonez polonez alternator podłączyć alternator ciągnik
zdjąć obudowę pieca junkers punktowy pomiar temperatury ethernet neostrada livebox
Podłączenie czujników pompy wtryskowej Citroen Saxo 1.5 Diesel Citroen Saxo 1.5 Diesel: Funkcje czarnej i niebieskiej wtyczki na pompie wtryskowej Bosch