Wymiana alternatora nic nie da! Popatrz na wykresy wydajności prądowej alternatora w zależności od obrotów: dla obrotów niższych, niż ok. 1000 ... 1200 wydajność prądowa jest ZERO, bo prąd wzbudzenia razy obroty nie daje napięcia wystarczającego do ładowania akumulatora. Jeżeli silnik na wolnych obrotach dysponuje nadwyżką mocy wystarczającą do świecenia...
w polonezach + były regulatory ze szczotkami zdarzało się że padały te regulatory, o ile pamiętam regulator dało się wymienić bez wyciągania alternatora
Wypalone w środku pierścienie ślizgowe zwiera przewód pierścienie.P
Jeżeli altek 44A lub 55A to 1N4007 Jeżeli altek 70A to 1N5407
Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieścić się w granicach 13,8 a 14,4 V. U Ciebie występuje znaczna odchyłka w napięciu ładowania - prawdopodobnie winny jest regulator ładowania. Nie masz możliwości podmienić regulatora na inny egzemplarz?
Świecenie lampki ładowania bez włączonego zapłonu wskazuje na uszkodzenie diody w mostku prostowniczym(do wymiany).Powodzenia.
A124-14V-44A A125-55k-14V-55A polonez 1,9disel producent Paris Rhone typ A13N 12V50A polonez rover Magneti-Mareli A 12765 12V 65A
Kolega pisze że, ma 14.3V ładowanie więc wszystko w porządku ponadto jeżeli ma 2 razy 6V 165 ah to jest normalne że po zastartowaniu alternator musi uzupełnić pobrany prąd więc wyższa temperatura przez parę minut jest zjawiskiem normalnym. Jeżeli jednak temperatura utrzymuje się przez cały czas najprawdopodobniej są zużyte akumulatory i alternator ładuje...
Polonez ma słaby obwód prądu masy . Wystarczy z tylnego dekielka alternatora podłączyć przewód 6mm2 prosto do - klemy.
Czasami bywa tak że się wzbudzi bez kontrolki Sporadycznie i nie alternator elmot-u tylko Valeo mają takie tendencje
jeśli pasek się ślizga to normalne że się zedrze po obu stronach jeśli koła są przesunięte to też tak będzie ale widziałem konstrukcje z przesunięciem do nawet (na oko) 2-3mm i chodziły (właściciele nie narzekali na nadmierne zużycie) co się dzieje jeśli koło nie jest równoległe do reszty - na pewno boki paska się będą szybko zużywały ale w jakim tempie...
użyj wyszukiwarki bo ten temat się przewija co jakiś czas, "jak nie c 330 to c 360 jak podłączyć alternator od fiata/poloneza" Poszukaj naprawde sporo tego było
no napewno to nie maluch z rachitycznym alternatorem 34-ro amperowym. Większośc modeli ma alternator od 45A wzwyż,no chyba że to stara skoda 105 z archaicznym 35-cio amperowcem. Prosze zwrócic uwagę że polonez miał alt 42A,zaś akumulator był montowany o pojemności 60Ah,i nic niepokojącego się nie działo. Wnioski nasuwają sie same.
Nie wiem jaki rodzaj silnika ma ten polonez ale moge powiedizec jak taka rzecz wyglada dla samochodu z półkomputerem. Może to byc alternator (przez spalony stabilizator podawane jest za wysokie napięcie i silnik warjuje) wystarczy sprawdzić miernikiem jakie ładowanie. Druga sprawa to czujnik temperatury który tez może powodować źże trzyma wysokie obroty....
Uszkodzona jedna z diód wzbudzenia.
Witam. Wymieniłem łozyska w alternatorze od poloneza i mam problem. Po założeniu wiatraka oraz kolka pasowego, wiatrak szoruje o obudowę i nie da rady obrócić. Czy jest jakiś dystans pod wiatraczkiem czy jak bo zgupialem? Dodam że zgubiłem gdzieś klin, może to przez to? Pozdrawiam
ale nie mam możliwości podłączenie do samochodu bo chce go założyć do ciągnika a czy nie da sie jakoś inaczej sprawdzić jakimś przyrządem
alternator podłączony do akumulatora ,podaj (+) z akumulatora.
Witam,mam problem Stalem sie szczesliwym posiadaczem poloneza 96rok z silnikiem 1,6gli na wtrysku i z gazem Problem polega na tym ze alternator przestaje ładowac po rozgrzaniu sie silnika.Stojac w korku na wolnych obrotach az gasnie,ladowanie jest znikome i tylko na wysokich obratach. Po rozgrzaniu zaczynaja mi przygasac kontrolki,radio przestaje grac,a...
Wiesz, co to zimny lut? I kiedy występuje? Wymień regulator i sprawdź.
Witam, miałem również taki problem ze swoim polonezem. Wszystkie układy sprawdzałem, wymieniałem, wymieniłem cały alternator i nic. Dopiero Mechanik samouk rozwiązał mój problem, wszystkie styki, śruby odpowiedzialne za przenoszenie napięcia przeczyścił papierem ściernym. Trwało to pół godziny ale ładowanie wróciło do normy. Ten sam problem miał znajomy...
w alternatorach z regulatorami (z Malucha) montowanymi na alternatorze. Wtedy częściej w ogóle nie zapalała się kontrolka.
Mam nowy alternator od Fiata 125 bez regulatora i drugi od Poloneza z regulatorem ale zatarte łożyska. Czy można przełożyć szczotkotrzymacz z regulatorem do tego alternatora od fiata125 i czy będzie to dobrze?
dlatego nie chce rozbijać tego na trzy lub dwie sekcje grzania tylko spiąć trzy w jedną. Zdajesz sobie sprawę, że takie rozwiązanie najprawdopodobniej spali alternator ?[/quote]
Polonez Budowa naprawa eksploatacja Edward Morawski https://obrazki.elektroda.pl/7042134200_...
a może problem tkwi nie w alternatorze tylko w instalaci samochodu
Załatwisz nie tylko akumulator, ale również powypalasz żarówki, uszkodzeniu może ulec nawet radio.
Sprawdzałeś szczotki w jakim są stanie?? Ile ten alternator leżał pod stołem??
Masy i połączenie dodatnie altka z aku sprawdzić, regulator napięcia sprawdzić, szczotki sprawdzić, potem pisać dalej! Po co kupować, najpierw dojść przyczyny!
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Witam mam następujący problem z Polonezem 1.6 1997r. akumulator jest niedoładowany, kontrolka nie świeci a jednak akumulator nie jest ładowany około miesiąc temu wymieniłem regulator napięcia i szczotkotrzymacz bo ładowanie wynosiło 12.3V po wymianie wróciło do normy 14.2V pod obciążeniem. autko jeździło normalnie wczoraj nie dał się uruchomić po podpięciu...
Mam takie pytanie jak przerobic alternator samochodowy 12V od polonea na silnik elektryczny ,najlepiej pradu stalego.
Alternator chyba od 126p bo ma regulator APE. Nie przyjacielu jest to alternator od FSO 125 lub Polonez Najpierw sprawdź te zardzewiałe śrubki na regulatorzę bo pod jedną jest masa regulatora potem wymień regulator i ne zapomni zerknąć na szczotki
Jutro wezmę alternator na warsztat, i sprawdze co w nim piszczy, jakis link?
Ano. Żeby kolega szukać nie musiał podpowiem - odlutować uzwojenia i przelecieć po diodach głównych żarówką H4 połączoną szeregowo z akumulatorem, mało tego - każda dioda kilkanaśie sekund w kierunku przewodzenia i dopiero małą probówką w kierunku zaporowym - jak się podgrzeje to cuda potrafi robić. Diody wzbudzenia probóweczką bo słabe. Zrozumiał kolega?
napięcie odniesienia (zółty z kabeloczkiem) napięcie z jednej z faz do wygaszania kontrolki ładowania(niebieski)
zrób tak- sprawdzone podany przez ciebie link do obrazka to alternator bez regulatora
Zniszczyłeś alternator podłączając go do instalacji z plusem na masie. Teraz musisz go naprawić lub założyć inny.
Polonez z silnikiem Rovera ma alternator produkcji Lucas (Magneti Marelli).Nie myl z Polskim Elmotem
Tak, te same.
Szukam i nie znalazłem samochód ze wspomaganiem. Wyciągnąłem już nawet pompę od wspomagania. I nie znalazłem nic co by przypominało napinacz z silnika 1,6 benzyna. Alternator ma luz osiowy przy dolnym mocowaniu więc on powinien służyć jako naciąg. Mam książkę jednak albo tam rysunek jest od wersji bez wspomagania albo u mnie są jakieś przeróbki bo nic...
Ja zamieniłem tanią antenę na markę PRESIDENT i problemów masa znikła, te tanie tak wszystko ściągają. Nie wspomnę jak skaczę SWR po zdjęciu i postawieniu w to samo miejsce. (at)arturbajerski nie rób tak więcej z odpinaniem przewodu "+" od alternatorka, bo go uszkodzisz, na wolnych obrotach jak był uruchomiony bardzo w palnik nie dostał, ale dotknął...
Witam nie działa mi kontrolka ładowania w polonezie caro plus, wymieniłem już alternator bo nie było kontrolki i ładowania. Na nowym alternatorze kontrolka po włączeniu zapłonu nadal nie zapala się co do ładowania to nie wiem czy wróciło sprawdze to jutro martwi mnie to że nie świeci ta kontrolka bo gdzieś wyczytałem że jak sie nie zapali to nie będzie...
nie to nie polonez - to Citroen - ma alternator z regulatorem Valeo. Regulator jest razem ze szczotkotrzymaczem. Aha i kiedys byl taki objaw jakby przewod plusowy z alternatora sie BAAAARDzo nagrzewal przy samej koncowce alternatora. Wtedy tez byl na nim dosc duzy sopadek napiecia (nawet kilka dziesiatych volta). Wiec zastapilem go nowym. I to chyba...
diody w alternatorze przewodzą w dwóch kierunkach,najlepiej sprawdzić podłączając sąsiednia sprawną w szeregu z żaróweczką do akumulatora.+do diody,`zaróweczka i do -,na trzech diodach ma świecić,na pozostałych trzech nie swieci,po zamianie biegunów odwrotnie,do sprawdzenia małych diód nie mozna używać zbyt dużej zarówki.oczywiście jak jest rozmontowany...
Polonez z lampami prostokątnymi nie jest pierwsza wersja,a wersja późniejsza,tzw oszczędnościowa-zastosowane reflektory od wartburga.W zasadzie tak był robiony tylko polonez Truck.Niczym się nie różniła od wersji normalnej,opróczu uboższego wyposarzenia
Ja u swojego C-360 wsadziłem alternator od duzego fiata razem z regulatorem napięcia też od fiata i wszystko śmiga bez problemu juz prawie rok.
Witam w tym uralu jest prądnica czy alternator jak alternator to regulator polonez stary typ 6d
M12x1,5
Tylko sprawdź dobrze wirnik bo ten smród może wróżyć zwarcia między uzwojeniami.I żeby się potem nie okazało że wymieniłeś łożyska,szczotki,regulator,diody...a alternator dalej nie działa jak powinien.Bo jak Ci do w.w. części dojdzie jeszcze wirnik to lepiej brać alternator.
Do regulatora masz przykręcone masy, alternator samowzbudny, regulator dziewięciodiodowy.P
Pacjent: Alternator Elmot A125-70P z Poloneza Caro Plus Rozebrałem alternator z powodu wymiany łożysk. Zainteresował mnie stan pierścieni ślizgowych. Na jednym pierścieniu rowek ma głębokość około 0,7mm, na drugim jest w lepszym stanie i ma około 0,3mm. Oryginalna grubość pierścienia miedzianego to około 1,3mm, więc na jednym pierścieniu zużycie to...
Witam, Od niedawna posiadam Poloneza Caro GSI + LPG z 1999r. Jako, że miał problemy z rozrusznikiem, postanowiłem wymienić na inny, używany. Do tego było potrzebne odkręcenie alternatora. Sprawdziłem, że rozrusznik po wymianie kręci choć chciałem jeszcze dokręcić nakrętkę na dwóch głównych przewodach od alternatora. Niestety zapomniałem przy tym odpiąć...
Alternator jeszcze "idzie" wyciągnąć gorzej z rozrusznikiem....
http://obrazki.elektroda.net/7_126008550... Kolego aby nie być gołosłownym na każdym schemacie masz podany przekrój zasilania alternatora a że podane dane były błędne masz przykład- opel alternator 70A /łatwo znależć jaki alternator przychodzi do jakiego samochodu/ przekrój zasilania Rt-6mm² Dodatkowo polonez alternator 55A zasilanie główne...
sprawdź 'naciąg' paska napędzającego alternator
Zamontowany nowy alternator z regulatorem
Witam. Czy do mojego auta akumulator Centra Futura 60 Ah 600A będzie odpowiedni czy może lepszym wyborem będzie akumulator 53 Ah 540A? Polonez ma alternator starego typu - 44A. Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam.
trzeba wyciągać,ale prosto i łatwo się wyciąga
Kolego, co było pierwsze, na początku temperatura skoczyła do 130 stopni, czy pękł pasek klinowy, napędzający pompę wody? :-) Możliwe, że powodem, dla którego zużył się pasek był problem z pompą. Jednakże, w Polonezie, którego mam, po kilku tygodniach nieużywania staje alternator i trzeba go ruszyć żabką - inaczej pasek będzie się ślizgał na zablokowanym...
mam podobny problem jak hutnik. Chodzi mi o URSUSA mam w nim założony alternator od poloneza Caro z 96 roku regulator taki jak w maluchu. Kontrolka od ładowania przygasa ale nie gaśnie całkowicie niezależnie od prędkości obrotowej silnika. Instalacja na pewno dobra bo po wpięciu innego kontrolka gaśnie i jest ładowanie. Więc wina leży po stronie alternatora...
Polonez "Borewicz" alternator elmotowski 9 diodowy regulator na błotniku Jezpol-a ładowanie 14,5 do 14,6 V mierzone na aku, a kontrolka się żarzy. altek rozebrany diody wszystkie w porządku sprawdzone żarówką, szczotki dobre, przebić wirnika ani stojana nie stwierdzono, zwarcia międzyzwojowego nie wiem jak sprawdzić, ale raczej by nie miał prawidłowego...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Pamiętaj, że w C330 masz plus na masie, po podłaczeniu diody w mostku zaświecą jak lampki na choince, tyle, że krócej i jednorazowo, chyba,że już ktoś przerobił.
Witam. Czy przy podłączaniu przewodu ładowania na rozrusznik ma zaiskrzyć (wyłączony silnik) . Alternator Polonez
koszt regulatora to ok 40 zł znam lepsze sposoby trwonienia pieniędzy ;) W takim razie komunikacja miejska taniej wyjdzie. Połączenie aku - alternator jest ok, sprawdziłem Bosko. Ten przewód rzadko się upala. Co do wzbudzenia, to właśnie żałuję że nie podłączyłem bezpośrednio do akumulatora, no ale cóż za późno już. Trzeba było - wtedy byłby i alternator...
Alternator + regulator poniżej 30 pln na szrocie, szkoda zabawy z naprawą
0,3 Ω jest zakładam wartością prawidłową, . No co ty. Wiesz jak to by się grzało? Z pamięci-0,145 Ω to rezystancja jednej fazy w alternatorze w polonezie.
alternator na stół.
To zależy co to za alternator bo w starszych polonezach były 6302 i 6201 a w nowszych 6203 i 6201.P
Krótko: alternator do naprawy
Napisałem żeby kolega sprawdził ładowanie, masę silnika również w kwestii ładowania, chyba że alternator ma swoją "własną" (osobną) masę.
Trzeba odkręcić koło pasowe na wale, te z którego jest przekazywany napęd na alternator i pompę wody, ta śruba zawsze mocno trzyma więc trzeba dużej siły aby ja odkręcić, następnie należy odkręcić pokrywę paska rozrządu. wymienić pasek i poskładać. Jeśli nie liczyć odkręcenia tej opornej śruby to cała operacja wymiany paska zajmuje max 30 min.
Jeśli zdecydujesz się alternator z poloneza to potrzebna będzie mała modyfikacja, dołożenie jednego obwodu. Jeśli nie masz alternatora to lepiej kupić taki do C-360 A co niby , każdy polonezowski jest 9 diodowy i ma regulator, tylko fitat 125p jest 6 diodowy. Z tego co kojarzę to w polonez był regulator oddzielnie elektroniczny
Kolego mam takie alternatory o oznaczeniu A124F2 -14V44-A53 i A124F-14V44-A53A i z pewnością są to alternatory 9 diodowe.Były i są montowane, nowy typ Żuka,ciągnik Ferguson,Polonez. A o czym ja piszę? Przecież to łatwo sprawdzić, bez rozbierania. Miernik, jedna końcówka na złącze 15, druga na jedną ze śrub mocujących wyprowadzenia faz. Jak okolo 0Ω...
Jak nie ma łądowania poprawnego to nie włączysz tylnej szyby grzanej. Jak alternator nie daje powyżej 14v pod obciążeniem to jest uszkodzony.
To jest spalona żarówka w desce lub uszkodzona wiązka (przewód od kontrolki). Można wzbudzić alternator poprzez zapięcie kontrolki do + akumulatora oraz do wzbudzenia alternatora.
przypadkiem trafiłem na ten temat chodzi mi po glowie podobna rzeźba silnik rover najlepiej turbo skrzynia z poloneza 1.4 most od fiata 132/argenta a nawet + samonośna rama o nadwoziu na razie nic nie piszę bo to nie wiąże się z tym tematem wał trzeba będzie zamówić skrzynia i most powinny wytrzymać nową moc bo pojazd będzie lekki :twisted: więc odpowiadając...
Obudowa alternatora ,,-" D+ przez żaróweczkę 3W do Plusa zasilania , B+ wyjście na dowolny odbiornik (żarówka , przekaźnik itp.). Wiedz tylko , że przekręcenie koła pasowego alternatora dłonią nie wytworzy Ci 12V proponuje nałożyć nasadke na wiertarkę i nasadkę założyć na śrubę koła pasowego alternatora. W ten sposób jakieś tam napięcie uzyskasz. Żeby...
Ludzie czasami montują durne zabezpieczenie gdzie podtrzymanie przekaźnika odcinającego jest brane z kontrolki ładowania, a żeby odpalić trzeba przydusić hamulec z któego przez diodę jest podawane napięcie na rozruch , zauważyłem w kilku polonezach. A puźniej auto czerpie prąd z plusowych diod wzbudzenia i alternator ugotowany.
Załóż tam przekładnię 1 : 4 a będzie dobrze.
elektrit: miałem kiedyś poloneza 1.4 i był tam alternator Magneti Marelli (zresztą podobny był w escortach). Samochód był z 1994r - może później zaczęli pakować Lucasy... Mostek kosztuje ok. 60 zł.
Stawiam na pełny pobór prądu przy wyższych obrotach. Takie rupiecie jak naprzykład polonez był wiele razy mierzony i poniżej 1500 obr nigdy nie ładował co jest winą konstrukcji i jego parametrów. Nie mamy parametrów alternatora skody, więc podałem opis ogólny. Bez obciązenia żadnego, faktycznie alternator powinien mieścić się w tych wartościach. 13,8...
Witam. Teraz nie pamiętam dokładnie jakie przeróbki były ale widziałem kiedyś jak kumpel adaptował do malucha alternator z poloneza. I to działa.
Zamiast sprawdzac styki przy stacyjce itp. aby wykluczyc ronice napiecia wystarczy aby kolega wzial sobie zwykla kontrolke samochodowa w postci zarowki podpiol jednum koncem do zacisku alternatora ktory idzie na kontrolke a drugi do + akumulatora i bedzie widomo czy to alternator nawalil czy kontrolka ladowania zle wskazuje. Chociaz kolega powyzej ma...
Szanowni forumowicze. Z racji tego że w moim Polonezie padł akumulator, a właściwie zagotował go spalony regulator napięcia, muszę kupić nowy akumulator. Do tej pory używałem centry plus 62 Ah, jednak jakość tej marki chyba spadła, bo w ciągu ostatnich 6 lat wymieniałem każdy akumulator od razu po zakończeniu gwarancji, czyli po 2 latach nie nadawał...
Witam ponownie. Mój temat został usunięty prawdopodobnie za zły dział. Wklejam ponownie: Samochód Polonez Caro Plus 1.6 GLI +gas 2001r, bosh. Wracając sobie do domku, po jakichś 80km samochód zaczął szarpać i prychać, zjechałem na stację CPN i okazało się, że akumulator jest rozładowany, jako że miałem przy sobie prostownik, podładowałem aku na stacji...
Alternator A125-55K, oryginalny.
[syntax=cpp-qt]Gdy wypinam regulator od alternatora kontrolka nie gaśnie.[/syntax] Czy ja dobrze czytam? Zatem w jaki sposób wpływa na to którakolwiek dioda alternatora? [syntax=cpp]Ale gdy wkładam kluczyk od oleju sie świeci a od ładowania gaśnie. [/syntax] Chyba jednak należy szukać i wyciągać wnioski.
Sprawdź upływ prądu na postoju, bo to może rozładowywać akumulator, sprawdź czy alternator ładuje jak należy.
Witam, mam następujący problem: Mam poloneza atu plus z 99 roku. Auto jest u mnie od nowości i ma przejechane tylko 30tys. Jakiś czas temu zaczął piszczeć pasek alternatora, a następnie rozładowywać się akumulator. Nie wiem, czy te dwie sprawy są ze sobą związane, pasek piszczy na alternatorze, ponieważ koło pasowe alternatora po chwili od włączenia...
mysle że masz uszkodzoną diode wzbudzenia lub prądową czasem wirnik aby to sprawdzic trzeba rozebrac alternator i sprawdzic
Zacznij od sprawdzenia pewności połączeń masowych,później możesz podmienić regulator napięcia nie musisz od razu kupować,no i sprawdzić alternator połączenia szczotki.
jeszcze jedno ,żarzy się to znaczy świeci słabo czy świeci normalnie?tak czy tak odłącz ten kabel ma zgasnąć całkowicie ,jak dotkniesz do masy ma świecić(oczywiście przy włączonym zapłonie) jak tak jest to uwalony alternator
Wszystko fajnie, tylko że na necie znaleźć można książki starej daty ( http://peb.pl/ksiazki-instrukcje-serwiso... ), które zawierają alternatory o mocy poniżej 1 kW (zapomniałem dodać, że rozchodzi mi się o napięcie 14V). Polonez z alternatorem o mocy powyżej 1 kW produkowano w "nowszych"...
tak naprzwde to wszystkie polonezy maja problemy wieksze lub mniejsze na wolnych obr. nie wiem dlaczego polskie inzynierki jeszsze sie nie zwrócili uwage na fakt ze alternator ma zle dobrane przelozenie tzn ma za niskie obroty na wolnych mozna zrobic proste doswiadzcenie postawic obok poloneza jakikolwiek normalny sampchód zapalic w obu swiatla ( wystarczy...
Witaj! Proponuje podstawic jakis inny alternator bosch lub tez polski polonez japonce tez pasuja! Sa wydajniejsze od orginalu. Mam taki alternator ale jest trafiony regulator proponuje zamienic. Dodano po 6 ALTERNATOR OCZYWISCIE.
Więc tak-elektrycznie różnią się mocą, mechanicznie powiększona jest średnica wirnika i wewnętrzna średnica jarzma stojana. Inny jest też szczotkotrzymacz, i 55N ma na sobie regulator. Reszta ( przednia obudowa, diody) są takie same, rozstaw łap też, tak że nie ma problemu z zamianą obu.
a czy od polonez i duzy fiat mialy takiesame alternatory? i niewiem jak wygląda sprawa z regulatoerm napiecia czy musze zmieniac na inny?
to najtańszym kosztem kup jaki kol wiek alternator i dopasuj go do mocowań ja do C-330 zakładałem alternator od volvo bo klient akurat taki miał wiec nie ma różnicy trochę przeróbek i po sprawie ale najlepiej będzie pasował tak jak piszesz polonez fiat
Podłącz amperomierz i wyjmuj kolejno bezpieczniki, stwierdzisz w którym obwodzie jest pobór. Jeśli po wyjęciu wszystkich bezpieczników prad nadal popłynie to alternator albo rozrusznik.
alternator polonez alternator polonez schemat alternator polonez rover
oporność głośnik radmor 300mhz rejestrator point
captor aplikacji captor aplikacji
Schemat zasilacza Megmeet AMP3618-V50 do TV Blaupunkt, Bush, JMB – brak dokumentacji, diagnostyka Philips TV – jak wpisać odwrócone V (^, Λ, ʌ) pilotem lub klawiaturą?