Wymiana alternatora nic nie da! Popatrz na wykresy wydajności prądowej alternatora w zależności od obrotów: dla obrotów niższych, niż ok. 1000 ... 1200 wydajność prądowa jest ZERO, bo prąd wzbudzenia razy obroty nie daje napięcia wystarczającego do ładowania akumulatora. Jeżeli silnik na wolnych obrotach dysponuje nadwyżką mocy wystarczającą do świecenia...
w polonezach + były regulatory ze szczotkami zdarzało się że padały te regulatory, o ile pamiętam regulator dało się wymienić bez wyciągania alternatora
napięcie odniesienia (zółty z kabeloczkiem) napięcie z jednej z faz do wygaszania kontrolki ładowania(niebieski)
A125-70
Ano. Żeby kolega szukać nie musiał podpowiem - odlutować uzwojenia i przelecieć po diodach głównych żarówką H4 połączoną szeregowo z akumulatorem, mało tego - każda dioda kilkanaśie sekund w kierunku przewodzenia i dopiero małą probówką w kierunku zaporowym - jak się podgrzeje to cuda potrafi robić. Diody wzbudzenia probóweczką bo słabe. Zrozumiał kolega?
zrób tak- sprawdzone podany przez ciebie link do obrazka to alternator bez regulatora
Tak, te same.
Wypalone w środku pierścienie ślizgowe zwiera przewód pierścienie.P
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Pamiętaj, że w C330 masz plus na masie, po podłaczeniu diody w mostku zaświecą jak lampki na choince, tyle, że krócej i jednorazowo, chyba,że już ktoś przerobił.
M12x1,5
Jeżeli altek 44A lub 55A to 1N4007 Jeżeli altek 70A to 1N5407
0,3 Ω jest zakładam wartością prawidłową, . No co ty. Wiesz jak to by się grzało? Z pamięci-0,145 Ω to rezystancja jednej fazy w alternatorze w polonezie.
Tak czy siak - proponuje zmierzyć prąd ładowania i się wyjaśni, jeśli akumulatory są nie za nowe i będą ładowane dużym prądem to alternator szybko je wykończy :(
Obudowa alternatora ,,-" D+ przez żaróweczkę 3W do Plusa zasilania , B+ wyjście na dowolny odbiornik (żarówka , przekaźnik itp.). Wiedz tylko , że przekręcenie koła pasowego alternatora dłonią nie wytworzy Ci 12V proponuje nałożyć nasadke na wiertarkę i nasadkę założyć na śrubę koła pasowego alternatora. W ten sposób jakieś tam napięcie uzyskasz. Żeby...
trzeba wyciągać,ale prosto i łatwo się wyciąga
Witam. Teraz nie pamiętam dokładnie jakie przeróbki były ale widziałem kiedyś jak kumpel adaptował do malucha alternator z poloneza. I to działa.
Załóż tam przekładnię 1 : 4 a będzie dobrze.
Mechanicznie założy każdy od poloneza, dużo ich tam nie było ale będzie mial problemy z podpięciem
Przyjrzyj się również szczotkom. Niemce mają lepsze alternatory.
[syntax=cpp-qt]Gdy wypinam regulator od alternatora kontrolka nie gaśnie.[/syntax] Czy ja dobrze czytam? Zatem w jaki sposób wpływa na to którakolwiek dioda alternatora? [syntax=cpp]Ale gdy wkładam kluczyk od oleju sie świeci a od ładowania gaśnie. [/syntax] Chyba jednak należy szukać i wyciągać wnioski.
To zależy co to za alternator bo w starszych polonezach były 6302 i 6201 a w nowszych 6203 i 6201.P
Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieścić się w granicach 13,8 a 14,4 V. U Ciebie występuje znaczna odchyłka w napięciu ładowania - prawdopodobnie winny jest regulator ładowania. Nie masz możliwości podmienić regulatora na inny egzemplarz?
Pomogłem ? Ale jeszcze podaj napięcia przy buczeniu na rozruszniku i na akumulatorze .Pozdrawiam ,powodzenia w innych naprawach
A czy koło pasowe ma być z jakiegoś danego modelu poloneza? Jeżeli grubość ośki Twojego alternatora ma 15 mm to od dowolnego Poloneza, Fiata jeżeli 17mm to od tych pojazdów nie nada się.
Poszukaj na forum. Było już i o tym. Żeby pozbyć się problemu raz na zawsze trzeba troszeczkę przerobić obwód wzbudzenia alternatora...
Alternator z Poloneza też dobra sprawa(widziałem takie montowane) ,gdyż ma dwie łapy do mocowania,tylko jeden minus,jak padnie to tylko regeneracja,lub następny ze szrotu.
Nie uszkodziłeś mostka tylko kabel pomiędzy alternatorem a akumulatorem. Ten gruby. Nie mogę sobie już przypomnieć jak on biegnie? Czy przez rozrusznik?
Spóbuj delkatnie rozwiercic i przegwintowac, a śrubki muszą byc bo stanowią połączenie miedzy regulatorem a obudową alternatora.
Polonez ma słaby obwód prądu masy . Wystarczy z tylnego dekielka alternatora podłączyć przewód 6mm2 prosto do - klemy.
Kiedyś gdy jeździły jeszcze Polonezy te alternatory przerabiałem na regulator Boscha (ten czarny kapelutek). Zero reklamacji. O tym regulatorze mówisz https://obrazki.elektroda.pl/8490752400_... Ten regulator to idzie ale do nowszego typu alternatora od Poloneza.
Wstawię znów, bo kiedyś dałem: http://obrazki.elektroda.pl/3438324200_1... Zacisk "15" w C330 ma chyba oznaczenie "54", w każdym razie to ten na którym jest napięcie po włożeniu kluczyka. I jeszcze jedno: BIEGUNY AKUMULATORA ! Alternator ma minus na masie , musi Kolega w ciągniku mieć taki układ! A ten "kondensator" to faktycznie kondensator...
Pierścień nie jest jeszcze taki zły ale po przetoczeniu niewiele go zostanie bo i tak trzeba będzie go stoczyć do najmniejszego wymiaru. Co do pierścieni ślizgowych to są dostępne na popularnym serwisie aukcyjnym jako pierścień ślizgowy do Bosch/Iskra. Mają tam dwa wymiary, większe (32 mm) do alternatorów starego typu z zewnętrznym regulatorem napięcia...
jeśli miał już tyle części wymienione to wymieniłbym jeszcze te diody a alternator może pasować od uno tylko czy wysadzenie koła pasowego jest to samo? http://bendiks.lublin.pl/PL/index.php5?o...
Więc tak-elektrycznie różnią się mocą, mechanicznie powiększona jest średnica wirnika i wewnętrzna średnica jarzma stojana. Inny jest też szczotkotrzymacz, i 55N ma na sobie regulator. Reszta ( przednia obudowa, diody) są takie same, rozstaw łap też, tak że nie ma problemu z zamianą obu.
Weź schemat choćby od Poloneza z alternatorem 9d i zobaczycz jak wygląda. Tu masz to samo.
Temat poruszany parę postów niżej.Pozdr.
Oj Romoo, to chyba tylko układ Leonarda ratuje...
jak podłązyć alternator w polonezie z regulatroem i stacyjką
pomiary wykonywane na minimalnych obrotach. Więc przy tym napięciu ładowanie też przebiega, sądzę, że bateria umiera i brak jej nominalnej pojemności, lub ma wewnętrzne zwarcie, ten "poranny" pomiar wiele wyjaśni. Zmierzenie prądu ładowania amperomierzem dało by szybki obraz, jednak już widzę: jak to zmierzyć i czym?
alternator w poldku ma wydajność ~44A. Cięzko będzie napełnić te dwa akumulatory za pomocą tego alternatora.
We wszystkich nowszych polonezach obwód wzbudzenia sterowany jest minusem. Jest tylko mały problem bo regulator jest razem ze szczotkami i do ruskiego nie będzie pasił. Proponuję zrobić tak jak jest w Lublinie II. Jest to rozwiązanie wzięte ze starszej wersji poloneza a regulator jest od Fiata 126p. Ma on dwa przewody żółty i zielony. Jeśli masz alternator...
jak podłączyć alternator poloneza z góry dziękuje
Witam własnie robię kapitalkę silnika w 30 i pomyslałem o zmianie prądnicy na alternator od poloneza tylko z tego co pamietam miałem w polonezach alternator z regulatorem elektronicznym ze szczotkami oraz ze zwykłym regulatorem takim jak w maluchu, który będzie lepszy?
Zanim zadasz pytanie poszukaj czy nie było tematu wcześniej :) http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72...
L kontrolka ładowania, S podpinasz pod przewód zasilany po stacyjce z bezpiecznika.
Na diodach smiga jak nowy ze sklepu.Zastosowałem diody z alternatora (Polonez ,Fiat).
Skoro jedna ze szczotek jest łączona z masą to ten regulator nie będzie pasował. Może być regulator zewnętrzny z fiat125p poloneza,ten przykręcany na błotniku.
użyj wyszukiwarki bo ten temat się przewija co jakiś czas, "jak nie c 330 to c 360 jak podłączyć alternator od fiata/poloneza" Poszukaj naprawde sporo tego było
Diody na fotografii to diody o max prądzie przewodzenia 10A, choć jak na ruskie diody przystało znoszą większe przetężenia. Proponuję zakpić sztabę profilu aluminiowego ( gruby na 7 do 10mm) i po wywierceniu otworów 12,5mm wcisnąć diody od alternatora poloneza. Będą potrzebne dwie sztabki-na diody z katodą i anodą na obudowie.
Wirnik do wymiany, albo zaizolowania, taniej.
Pewnie skończyła się kostka w stacyjce albo przewody na alternatorze nie łączą. Pozdrawiam.
Poleciłem alternator od poloneza dlaczego ?A no dlatego iż jego przednia pokrywa jest w całoći odlana bez użebrowania i nie ulega uszkodzeniu przy naciąganiu paska oraz nie reaguje na różnicę temperatur.Alternatory tego typu pracują całe lata bezawaryjnie.W moim samochodzie pracuje już ten alternator około 13 lat i tylko jeden raz wymieniłem w nim łożyska...
Witam,mam problem Stalem sie szczesliwym posiadaczem poloneza 96rok z silnikiem 1,6gli na wtrysku i z gazem Problem polega na tym ze alternator przestaje ładowac po rozgrzaniu sie silnika.Stojac w korku na wolnych obrotach az gasnie,ladowanie jest znikome i tylko na wysokich obratach. Po rozgrzaniu zaczynaja mi przygasac kontrolki,radio przestaje grac,a...
Uszkodzona jedna z diód wzbudzenia.
Wie ktoś co to za alternator, albo gdzie szukać zamiennika? fiat 125p. Wejdzie/podpasuje od poloneza plusa(jest mocniejszy), tylko te mają już regulator wewnątrz i obecny będzie trzeba usunąć.
To co brakuje weźmie z akumulatora. Na biegu jałowym wydajność alternatora niska.
alternator podłączony do akumulatora ,podaj (+) z akumulatora.
Musisz tylko obrócić akumulatory i podłączyć alternator oraz regulator i to wszystko.
Idź człowieku na byle szrot i poproś o alternator z wbudowanym regulatorem od poloneza za30zł takie cudo kupisz, a szczotki czy regulator diody czy coś innego dostaniesz byle gdzie,a zaoszczędzone pieniadze przeznacz na 3 kraty piwa
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Z tyłu alternatora była taka osłona,zawsze mi sie kojarzyła z donicą. Regualator był zamontowany zaraz na szczotkotrzymaczu. Alternatorowi w tym Fordzie Kartonie :) nie szkodziła woda,a cieknący gaźnik.
Witam serdecznie. Przeczytałem sobie wątek i mam kilka informacji odnośnie łożysk stosowanych w alternatorach. Zgłębiłem wiedzę z racji "regeneracji" kilku już alternatorów, a obecnie to BOSCH 0124 325 060 90A. Oryginalnie w alternatorach BOSCH-a przeważnie siedzą łożyska markowe, Japońskie: NTN, KOYO, NACHI ewentualnie FAG. Zawsze są to też łożyska...
do zacisków Ri M podłącza sie regulator napięcia. Na przedstawionej fotografii widzimy alternator od samochodu Skoda 105-120 Zacisk R to zacisk wysciowy diod wzbudzenia i podłączamy do niego jeden koniec lampki kontrolnej i zacisk R regulatora (regulator od skody) albo zacisk 15 (jeżeli stosujemy regulator od poloneza) Zacisk M to zacisk jednej ze scztotek...
kolego zależy jaki alternator od poloneza (w starych modelach były takie z osobnym regulatorem przykreconym do nadwozia a w nowszych regulator był przykrecony/zespolony z alternatorem (tylko sie upewniam) to po pierwsze a po drugie czy przypadkiem w c330 nie masz + na masie??? bo wtedy trzeba przerobić kilka rzeczy. a prądnice to sie tak sprawdza że...
Nowy pasek i prawidłowo napiąć, potem pomiar ładowania i pogadamy
Witam. Posiadam alternator z tarpana ale nie mam regulatora. Czy do tego alternatora będzie pasował elektroniczny regulator z poloneza? Pozdrawiam.
Wymienić prądnicę na alternator- może być szrot od Poloneza. Akumulator jeden i dać go z boku po prawej stronie. Zmniejszy długość kabli do rozrusznika i lepsza konserwacja niż pod siedzeniem.
Oczywiście można zastosować z Poloneza typ, RA2/12.
Witam zamierzam wymienić prądnice na alternator w ciągniku C 330. Po usunięciu prądnicy i wymianie na alternator co należy wyrzucić z instalacji i do czego podłączyć przewody z alternatora. Wiem o potrzebie zamiany biegunowości czyli należy podłączyć - na masę zmienić położenie akumulatorów. Jak podłączyć to wszystko żeby działało. Poniżej schemat instalacji...
jeśli pasek się ślizga to normalne że się zedrze po obu stronach jeśli koła są przesunięte to też tak będzie ale widziałem konstrukcje z przesunięciem do nawet (na oko) 2-3mm i chodziły (właściciele nie narzekali na nadmierne zużycie) co się dzieje jeśli koło nie jest równoległe do reszty - na pewno boki paska się będą szybko zużywały ale w jakim tempie...
zamontowałem alternator od poloneza i śmiga do dziś...
Witam nie do końca zgodzę się z tym podłączeniem bo użyłeś regulatora 9d a powinien być 6d do tego schematu ,zastosuj trzy diody 1A i kontrolkę do tego regulatora tak jak podłączenie w polonezie .
Witam w ciągniku rolniczym mam założony alternator od poloneza ,jeździłem tym ciągnikiem bez akumulatora kilka dni po założeniu nowego akumulatora brak ładowania , jaka przyczyna
witam czy ktoś wie jakie parametry mają diody prądowe w alternatorze (polonez maluch) mają one oznaczenie D204 20 i D104 20. dziekuje za pomoc
Do autora: Czy jesteś pewien, że od początku był założony regulator właściwy do alternatora? RNA-1 jest przeznaczony do alternatorów 6-cio diodowych (Fiat 125p), natomiast Polonezy posiadały alternatory 9-cio diodowe. Podaj dokładny model alternatora, bądź zamontuj po prostu właściwy regulator i dopilnuj poprawnych połączeń masy. pozdrawiam
Ja polecę alternator od Poloneza. Pasuje idealnie jak i ładuje. Pomiędzy tylne mocowanie alternatora a ciągnika potrzebujesz kawałek rurki jako dystans i jest ok. U mnie pasek ma rozmiar 1280. Nie wiem czy wszystkie alternatory w Polonezie miały takie samo koło pasowe.
witam podaj numery alternatora,taki regler jest do kupienia nówka max.100zł dam ci adres to sobie zamówisz i przyslą.Jak nie chces nowego to można zaadoptować taki jak jest w maluchu lub polonezie orginał elmot kosztuje 19 zł.Ten typ alternatora jest wzbudzany masą pozdrawiam
Krótko-bez wzgledu na to co pokaże miernik,wymienić diody wzbudzenia . Sprawdzić wirnik-odpowiedź parę tematów niżej dotycząca poloneza,te same wirniki.
Nie nada się, kupić szczotkotrzymacz od poloneza i regulator też od poloneza.
Może... Tylko dziwi mnie, czemu są obroty dla których jest OK. Przełożenie jest standard C330+standardowe koło alternatora z poloneza. Jeszcze zauważyłem, że jak kontrolka świeci to mam 14,2/14.3V, a jak nie świeci to 14,4V.
Potrzebuję podłączyć w Polonezie alternator z Opla Omegi(Denso- wbudowany regulator napięcia - Zaciski: "D+" i "-"). W polonezie mam regulator osobno, na błotniku. Z regulatora wychodzą następujące przewody: Z Zacisku 67 szary -> do alternatora zacisk 67 Z Zacisku 15 czerwony -> do alternatora Z zacisku 15 czarno-fioletowy -> do kabiny dodatkowo, do...
Jutro wezmę alternator na warsztat, i sprawdze co w nim piszczy, jakis link?
Nada się alternator np od malucha lub fiata 125p, od poloneza, wystarczy poszukać szukajką.
Wzbudzenie podpięte prawidłowo przez lampkę?
Czasami pomaga mi ' rozchodzić' łożyska. Właśnie mam do sprzedania ok 300kg alternatorów polonez żuk 126 125p jak wiecie sa one przystosowane do zewnętrznych regulatorów.
ale nie mam możliwości podłączenie do samochodu bo chce go założyć do ciągnika a czy nie da sie jakoś inaczej sprawdzić jakimś przyrządem
Daj przekaźnik i bezpiecznik wszystko pod maską a sterowanie weź z wentylatora tego co jest. Najlepiej daj przewód 4mm2 wprost z alternatora żeby nie obciążać istniejącej już instalacji.
Czy to chodzi o poloneza?
A125- 70c 212.020.0 14V 70A - z LUBLIN II/III. A125-70p 213.020.0 14V 70A - Polonez Atu 97-r. Różnią się kołem pasowym. Mocowaniem.
A dlaczego kolega uparł się na taki alternator? Wystarczy dowolnego szrota z wbudowanym regulatorem- nawet od Poloneza chociaż czy nowy z C360 3 P za 200 zł.
Zniszczyłeś alternator podłączając go do instalacji z plusem na masie. Teraz musisz go naprawić lub założyć inny.
Mam takie pytanie jak przerobic alternator samochodowy 12V od polonea na silnik elektryczny ,najlepiej pradu stalego.
Witam Może masz '' głodne aku '' i wtedy potrzebuje więcej prądu do chwili naładowania . Chociaż normalnie było by do około 14,6 V ale i mówią że 15 V też nie szkodzi , czego lepiej unikać no chyba że głodne aku np. po uruchomieniu kiedy był duży pobór prądu . Pozdrawiam
jeszcze jedno pytanie czy w/w podjedzie bez problemu alternator od poloneza caro
Cześć! Pisze bo mam problem z ładowaniem w polonezie trucku 1,6 "98 rok. Po włączeniu zapłonu nie zaświeca się kontrolka ładowania. Spalona żarówka wykluczona. Po odpaleniu silnika nadal nie świeci. Auto nie ma wcale ładowania. Dziwne jest jeszcze to że ta kontrolka ładowania w ogóle się nie zaświeca. Mam taki regulator napięcia proszę o pomoc http://img208.imageshack.us/img208/9573/...
sprawdź również masę i dokręcenie śrub - w polonezie miałem kilka razy z tym problem - pomagało np. naciśnięcie ręką alternatora...
Wyjąć na wzór i kupić.
Jesteś w błędzie w polonezach caro nie było 6 diodowych Alternator z poloneza a 125p/żuka różnił sie mocowaniem W polonezie miał 3 uszy a w 125p tylko 2 Tutaj na zdjęciu widać że to z poloneza więc jest 9 diodowy Ewentualnie 3 diody wzbudzenia umarły co często się zdarza
Znaczenie ma napiecie.
Procedura wykręcenia szczotkotrzymacza trwa 0,5 minuty, oględziny 3 sekundy. To powinno być zrobione w pierwszej kolejności. Samo pisanie postów nic nie załatwi, dopóki nie sprawdzisz tego, co napisałem. Co do kontrolki, to powinna zapalać się przy włączeniu zapłonu. Szczotkotrzymacz ok. 5 PLN regulator napięcia ok. 20PLN Sprawdź czy nie zsunęły sie...
alternator polonez alternator polonez schemat alternator polonez szczotka
minidisc instrukcja programator oświetlenie napinacz pasów
samsung ue55mu6102 darmowa energia
Lexus NX 350h 2024 – licznik nie wyświetla się w całości, nie działają przyciski kierownicy Lodówka MAN poza ciężarówką – zasilanie, akumulatory, instalacja plenerowa