w polonezach + były regulatory ze szczotkami zdarzało się że padały te regulatory, o ile pamiętam regulator dało się wymienić bez wyciągania alternatora
Wypalone w środku pierścienie ślizgowe zwiera przewód pierścienie.P
A124-14V-44A A125-55k-14V-55A polonez 1,9disel producent Paris Rhone typ A13N 12V50A polonez rover Magneti-Mareli A 12765 12V 65A
Wymiana alternatora nic nie da! Popatrz na wykresy wydajności prądowej alternatora w zależności od obrotów: dla obrotów niższych, niż ok. 1000 ... 1200 wydajność prądowa jest ZERO, bo prąd wzbudzenia razy obroty nie daje napięcia wystarczającego do ładowania akumulatora. Jeżeli silnik na wolnych obrotach dysponuje nadwyżką mocy wystarczającą do świecenia...
użyj wyszukiwarki bo ten temat się przewija co jakiś czas, "jak nie c 330 to c 360 jak podłączyć alternator od fiata/poloneza" Poszukaj naprawde sporo tego było
Jeżeli altek 44A lub 55A to 1N4007 Jeżeli altek 70A to 1N5407
Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieścić się w granicach 13,8 a 14,4 V. U Ciebie występuje znaczna odchyłka w napięciu ładowania - prawdopodobnie winny jest regulator ładowania. Nie masz możliwości podmienić regulatora na inny egzemplarz?
Uszkodzona jedna z diód wzbudzenia.
alternator podłączony do akumulatora ,podaj (+) z akumulatora.
ale nie mam możliwości podłączenie do samochodu bo chce go założyć do ciągnika a czy nie da sie jakoś inaczej sprawdzić jakimś przyrządem
a może problem tkwi nie w alternatorze tylko w instalaci samochodu
Świecenie lampki ładowania bez włączonego zapłonu wskazuje na uszkodzenie diody w mostku prostowniczym(do wymiany).Powodzenia.
Jutro wezmę alternator na warsztat, i sprawdze co w nim piszczy, jakis link?
Szukam i nie znalazłem samochód ze wspomaganiem. Wyciągnąłem już nawet pompę od wspomagania. I nie znalazłem nic co by przypominało napinacz z silnika 1,6 benzyna. Alternator ma luz osiowy przy dolnym mocowaniu więc on powinien służyć jako naciąg. Mam książkę jednak albo tam rysunek jest od wersji bez wspomagania albo u mnie są jakieś przeróbki bo nic...
Tylko sprawdź dobrze wirnik bo ten smród może wróżyć zwarcia między uzwojeniami.I żeby się potem nie okazało że wymieniłeś łożyska,szczotki,regulator,diody...a alternator dalej nie działa jak powinien.Bo jak Ci do w.w. części dojdzie jeszcze wirnik to lepiej brać alternator.
Kolega pisze że, ma 14.3V ładowanie więc wszystko w porządku ponadto jeżeli ma 2 razy 6V 165 ah to jest normalne że po zastartowaniu alternator musi uzupełnić pobrany prąd więc wyższa temperatura przez parę minut jest zjawiskiem normalnym. Jeżeli jednak temperatura utrzymuje się przez cały czas najprawdopodobniej są zużyte akumulatory i alternator ładuje...
Polonez ma słaby obwód prądu masy . Wystarczy z tylnego dekielka alternatora podłączyć przewód 6mm2 prosto do - klemy.
Czasami bywa tak że się wzbudzi bez kontrolki Sporadycznie i nie alternator elmot-u tylko Valeo mają takie tendencje
jeśli pasek się ślizga to normalne że się zedrze po obu stronach jeśli koła są przesunięte to też tak będzie ale widziałem konstrukcje z przesunięciem do nawet (na oko) 2-3mm i chodziły (właściciele nie narzekali na nadmierne zużycie) co się dzieje jeśli koło nie jest równoległe do reszty - na pewno boki paska się będą szybko zużywały ale w jakim tempie...
no napewno to nie maluch z rachitycznym alternatorem 34-ro amperowym. Większośc modeli ma alternator od 45A wzwyż,no chyba że to stara skoda 105 z archaicznym 35-cio amperowcem. Prosze zwrócic uwagę że polonez miał alt 42A,zaś akumulator był montowany o pojemności 60Ah,i nic niepokojącego się nie działo. Wnioski nasuwają sie same.
Nie wiem jaki rodzaj silnika ma ten polonez ale moge powiedizec jak taka rzecz wyglada dla samochodu z półkomputerem. Może to byc alternator (przez spalony stabilizator podawane jest za wysokie napięcie i silnik warjuje) wystarczy sprawdzić miernikiem jakie ładowanie. Druga sprawa to czujnik temperatury który tez może powodować źże trzyma wysokie obroty....
Witam zamierzam wymienić prądnice na alternator w ciągniku C 330. Po usunięciu prądnicy i wymianie na alternator co należy wyrzucić z instalacji i do czego podłączyć przewody z alternatora. Wiem o potrzebie zamiany biegunowości czyli należy podłączyć - na masę zmienić położenie akumulatorów. Jak podłączyć to wszystko żeby działało. Poniżej schemat instalacji...
Witam. Wymieniłem łozyska w alternatorze od poloneza i mam problem. Po założeniu wiatraka oraz kolka pasowego, wiatrak szoruje o obudowę i nie da rady obrócić. Czy jest jakiś dystans pod wiatraczkiem czy jak bo zgupialem? Dodam że zgubiłem gdzieś klin, może to przez to? Pozdrawiam
jak podłązyć alternator w polonezie z regulatroem i stacyjką
Witam wszystkich serdecznie mam problem z Wózkiem widłowym typu Bułgar (pisze na nim BALKANCER z 1986 r bodajże) oto zdjęcie http://images04.olx.pl/ui/8/02/58/f_1072... . Problem polega na tym iż stary alternator się zepsuł i nie ładuje już akumlatora - latałem po złomach szukając alternatora tego typu ale nie znalazłem. Polecono mi...
mam problem z alternatorem objaw jest taki ze po przekrosczeniu 4000 tys obrotów znika ładowanie i zapala sie kontrolka diody są dobre regulator podstawiłem i nic sie niezmieniło cewki stojana niemaja zwarcia do masy natomiast niejestem pewien co do zwarcia miedzyzwojowego czy wówczas beda takie objawy ?
Witam Mam chyba problem z ładowaniem. Na akumulatorze pokazuje 14v, po włączeniu świateł, radia, dmuchawy, spada na 12,5v. Natomiast w kabinie np w gnieździe 12v (zapalniczki) pokazuje ok 0,8v. Dlaczego tak sie dzieje?
ostatnio coraz bardziej zaczynaja mi mrugac swiatla na mierniku sa to nagle spadki i wzrosty napiecia niewielkie ale wszystko miga czy to znak ze trzeba wymienic szczotki w alternatorze? help
Panowie Koledzy, ratunku Problem: Rozładowanie akumulatora na odcinku 30km, jechała żona więc nie wiem dokładnie co się działo. Podmieniłem akumulator i pierwsze co zauważyłem to brak świecenia kontrolki ładowania akumulatora przy włączonym zapłonie. Kilka odpaleń i kontrolka zaczyna świecić, po odpaleniu nie gaśnie, dopiero po dodaniu gazu i wejściu...
Witam. Zamontowałem do "esioka" alternator z poloneza (taki z wbudowanym regulatorem) Wszystko jest ok poza jedną sprawą. Zamontowałem w tablicy rozdzielczej kontrolkę 12V lecz z malutką żarówką kupioną w sklepie elektronicznym. (taka z długimi nogami jak do podświetlania radia). Otwór w tablicy rozdzielczej wywiercony kontrolka ledwie się zmieściła,...
Załatwisz nie tylko akumulator, ale również powypalasz żarówki, uszkodzeniu może ulec nawet radio.
Witam Jak podłączyć alternator który dodaje w zalczniku. Chodzi o to ze zawsze podłączalem w ten sposob ze tam gdzie jest srubka (podpisana BAT) to prowadzilem grubszy kabel do rozrusznika a drugi do kontrolki ladowania tylko ze tu sa dwa wyjscia i nie wiem co z tym zrobic. Druga sprawa to co to za kostka widoczna na zdjeciu? Zapomnialem wspomniec ze...
Witam,mam problem Stalem sie szczesliwym posiadaczem poloneza 96rok z silnikiem 1,6gli na wtrysku i z gazem Problem polega na tym ze alternator przestaje ładowac po rozgrzaniu sie silnika.Stojac w korku na wolnych obrotach az gasnie,ladowanie jest znikome i tylko na wysokich obratach. Po rozgrzaniu zaczynaja mi przygasac kontrolki,radio przestaje grac,a...
Wiesz, co to zimny lut? I kiedy występuje? Wymień regulator i sprawdź.
Witam, miałem również taki problem ze swoim polonezem. Wszystkie układy sprawdzałem, wymieniałem, wymieniłem cały alternator i nic. Dopiero Mechanik samouk rozwiązał mój problem, wszystkie styki, śruby odpowiedzialne za przenoszenie napięcia przeczyścił papierem ściernym. Trwało to pół godziny ale ładowanie wróciło do normy. Ten sam problem miał znajomy...
w alternatorach z regulatorami (z Malucha) montowanymi na alternatorze. Wtedy częściej w ogóle nie zapalała się kontrolka.
Mam nowy alternator od Fiata 125 bez regulatora i drugi od Poloneza z regulatorem ale zatarte łożyska. Czy można przełożyć szczotkotrzymacz z regulatorem do tego alternatora od fiata125 i czy będzie to dobrze?
dlatego nie chce rozbijać tego na trzy lub dwie sekcje grzania tylko spiąć trzy w jedną. Zdajesz sobie sprawę, że takie rozwiązanie najprawdopodobniej spali alternator ?[/quote]
Polonez Budowa naprawa eksploatacja Edward Morawski https://obrazki.elektroda.pl/7042134200_...
Sprawdzałeś szczotki w jakim są stanie?? Ile ten alternator leżał pod stołem??
Masy i połączenie dodatnie altka z aku sprawdzić, regulator napięcia sprawdzić, szczotki sprawdzić, potem pisać dalej! Po co kupować, najpierw dojść przyczyny!
Witam mam następujący problem z Polonezem 1.6 1997r. akumulator jest niedoładowany, kontrolka nie świeci a jednak akumulator nie jest ładowany około miesiąc temu wymieniłem regulator napięcia i szczotkotrzymacz bo ładowanie wynosiło 12.3V po wymianie wróciło do normy 14.2V pod obciążeniem. autko jeździło normalnie wczoraj nie dał się uruchomić po podpięciu...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Mam takie pytanie jak przerobic alternator samochodowy 12V od polonea na silnik elektryczny ,najlepiej pradu stalego.
Alternator chyba od 126p bo ma regulator APE. Nie przyjacielu jest to alternator od FSO 125 lub Polonez Najpierw sprawdź te zardzewiałe śrubki na regulatorzę bo pod jedną jest masa regulatora potem wymień regulator i ne zapomni zerknąć na szczotki
Ano. Żeby kolega szukać nie musiał podpowiem - odlutować uzwojenia i przelecieć po diodach głównych żarówką H4 połączoną szeregowo z akumulatorem, mało tego - każda dioda kilkanaśie sekund w kierunku przewodzenia i dopiero małą probówką w kierunku zaporowym - jak się podgrzeje to cuda potrafi robić. Diody wzbudzenia probóweczką bo słabe. Zrozumiał kolega?
napięcie odniesienia (zółty z kabeloczkiem) napięcie z jednej z faz do wygaszania kontrolki ładowania(niebieski)
Zniszczyłeś alternator podłączając go do instalacji z plusem na masie. Teraz musisz go naprawić lub założyć inny.
zrób tak- sprawdzone podany przez ciebie link do obrazka to alternator bez regulatora
Polonez z silnikiem Rovera ma alternator produkcji Lucas (Magneti Marelli).Nie myl z Polskim Elmotem
Tak, te same.
diody w alternatorze przewodzą w dwóch kierunkach,najlepiej sprawdzić podłączając sąsiednia sprawną w szeregu z żaróweczką do akumulatora.+do diody,`zaróweczka i do -,na trzech diodach ma świecić,na pozostałych trzech nie swieci,po zamianie biegunów odwrotnie,do sprawdzenia małych diód nie mozna używać zbyt dużej zarówki.oczywiście jak jest rozmontowany...
Witam nie działa mi kontrolka ładowania w polonezie caro plus, wymieniłem już alternator bo nie było kontrolki i ładowania. Na nowym alternatorze kontrolka po włączeniu zapłonu nadal nie zapala się co do ładowania to nie wiem czy wróciło sprawdze to jutro martwi mnie to że nie świeci ta kontrolka bo gdzieś wyczytałem że jak sie nie zapali to nie będzie...
nie to nie polonez - to Citroen - ma alternator z regulatorem Valeo. Regulator jest razem ze szczotkotrzymaczem. Aha i kiedys byl taki objaw jakby przewod plusowy z alternatora sie BAAAARDzo nagrzewal przy samej koncowce alternatora. Wtedy tez byl na nim dosc duzy sopadek napiecia (nawet kilka dziesiatych volta). Wiec zastapilem go nowym. I to chyba...
Ja zamieniłem tanią antenę na markę PRESIDENT i problemów masa znikła, te tanie tak wszystko ściągają. Nie wspomnę jak skaczę SWR po zdjęciu i postawieniu w to samo miejsce. (at)arturbajerski nie rób tak więcej z odpinaniem przewodu "+" od alternatorka, bo go uszkodzisz, na wolnych obrotach jak był uruchomiony bardzo w palnik nie dostał, ale dotknął...
Polonez z lampami prostokątnymi nie jest pierwsza wersja,a wersja późniejsza,tzw oszczędnościowa-zastosowane reflektory od wartburga.W zasadzie tak był robiony tylko polonez Truck.Niczym się nie różniła od wersji normalnej,opróczu uboższego wyposarzenia
Ja u swojego C-360 wsadziłem alternator od duzego fiata razem z regulatorem napięcia też od fiata i wszystko śmiga bez problemu juz prawie rok.
Witam w tym uralu jest prądnica czy alternator jak alternator to regulator polonez stary typ 6d
M12x1,5
alternator polonez alternator polonez schemat alternator polonez rover
stm32 pomiar prąd schemat syrena alarmu pomiar rezonans
Nokia E51 – jak zdjąć SIM-lock? Kod NCK, IMEI, operator, serwis BB5 Czarna strzałka na manometrze pieca olejowego