Jaki masz alternator że regulatoraz jest ze szczotka mi?
Powiedz tylko czy masz jakikolwiek regulator (od innego auta) a jak nie to jakki chciałbyś wykożystać.(od 126 jest najtańszy ok. 20 zł). Dodano po 10 prey zasilaniu gdy jedna szczotka jest do masy zstosuj regler od fiata125-poloneza
Witam Jaki masz regulator napięcia mechaniczny ,czy elektryczny.Mogą się kończyć szczotki lub pierścienie ślizgowe,jak również może zawieszać się szczotka.
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
Kupiłem i wymieniłem regulator napięcia wraz z szczotkami.Ładowania nadal nie ma, kontrolka nadal się świeci, napięcie na akumulatorze jest 12.4 volta.Czy przyczyną braku ładowania może być tylko moze gdzieś po drodze coś jest niepodłaczone albo przerwany kabelek , a jak ten znajomy sprawdzał ten alternator ? jestes pewny ze jest sprawny ? wyjmij całkiem...
Czy przy pomiarze wirnika miałeś odłączone szczotki? Wygląda jakby jedna szczotka była podłączona do masy lub jeden pierścień z nią zwarty. Jeżeli jeden pierścień jest zwarty do masy, a były takie wersje wirników, to on musi odpowiadać szczotce podłączonej do masy! Najbardziej podejrzany jest regulator. To jakiś dziwoląg. I bardzo mnie ciekawi jak realizowany...
trzeba wyciągać,ale prosto i łatwo się wyciąga
Ok. powolutku. :) Nie pytam dlaczego się zużyła tylko czy zużycie może być powodem nie świecenia kontrolki, a to że pierścień jest mniej wypolerowany, wydaje mi się że dla tego że od jakiegoś czasu szczotka miała mniejszy docisk. I faktycznie zużyła się plusowa :)
Może taki układ jak w 125p, żuku czy starszych polonezach-jedna szczotka na masie a druga na regulator zewnętrzny...
Miałem podobnie wymieniłem regulator na alternatorze i wszystko wruciło do normy .Możesz jeszcze sprawdzić bo może być tylko szczotka zjechana zawsze to taniej miz cały regulator.
Możesz. Ponownie odsyłam do schematów obu rodzai alternatorów. Z malucha ze szczotkami izolowanymi od masy i z poloneza z jedną szczotką na masie. Więc przełączenie nie powinno stanowić problemu. Możesz dać większą żarówkę. Możesz dać równolegle do istniejącej rezystor.
Przyjrzyj się również szczotkom. Niemce mają lepsze alternatory.
to bardzo rachityczny alternator, zółta nalepka oznacza model 35A, i raczej nieszczególnie nadaje się do diesla. D+ to mostek diod pomocniczych, DF ( dynamo field-czyli inaczej pole magnetyczne) to szczotka-odpowiednik zacisku 67 w alernatorze poloneza czy fiata
Witam własnie robię kapitalkę silnika w 30 i pomyslałem o zmianie prądnicy na alternator od poloneza tylko z tego co pamietam miałem w polonezach alternator z regulatorem elektronicznym ze szczotkami oraz ze zwykłym regulatorem takim jak w maluchu, który będzie lepszy?
Temat poruszany parę postów niżej.Pozdr.
Urwana szczotka mogła spowodować zwarcie pomiędzy pierścieniami ślizgowymi, co w konsekwencji mogło doprowadzić do uszkodzenia regulatora elektronicznego. Pozostałe elementy alternatora możesz sprawdzić w łatwy sposób, aby je wykluczyć. Sprawdź również stan samych pierścieni wirnika, oraz oporność uzwojenia wzbudzenia.
Alternator jest już złączony (skręcony) z regulatorem i szczotkami. Tam nawet widać ten zacisk i jak się przyjrzeć - to także jeden kabelek ze środka. Racja - poprawione
Alternator jest oryginalny, chyba obcowzbudny, bo są podłączone do niego trzy przewody jeden przykręcany na śrubie 6mm(cały czas jest tam prąd), drugi podłączany do jednej ze szczotek ( druga szczotka jest podłączona do obudowy) i trzeci przewód przykręcony do obudowy alternatora, regulator to Niewinem, ale wygląda tak jak ze starszego poloneza ma dwie...
Do ciągnika pasuje każdy,kwestia co się trafi,no i regulator do danego typu musi być.Nawet od opla zakładałem do ciągnika i chodzi jak należy,odpada problem regulatora bo ma wewnątrz ze szczotkami.Oprócz zamontowania alternatora dobrze byłoby nad nim założyć wygiętą osłonę z blachy,gdyż wystaje poza ciągnik i zbiera mnóstwo syfu-co skutkuje szybkim...
moze byc spalona dioda w alternatorze sprawdz szczotki
Prawdopodobnie masz uszkodzony regler. Jesli posiadasz drugi taki sam to podmień. Jesli nie masz to możesz zastosować taki od poloneza elektroniczny , tez będzie działać. W takim układzie podłączasz pod D+ akumulator , pod DF alternatora (szczotka wirnika) zacisk 67 reglera. zacisk 15 reglera pod zacisk 61 mostka prostowniczego. Pomiędzy 15 a + po stacyjce...
Stary alternator 9 diodowy od poloneza, z zewnętrznym regulatorem, miał jedną szczotkę na masie. Maluch miał na zasilaniu. Nowe alternatory poloneza, te z wbudowanym regulatorem, już też miały obie szczotki izolowane. Tak więc trzeba dobrze znać typ, by się wypowiadać.
ostatnio coraz bardziej zaczynaja mi mrugac swiatla na mierniku sa to nagle spadki i wzrosty napiecia niewielkie ale wszystko miga czy to znak ze trzeba wymienic szczotki w alternatorze? help
Wreszcie znalazlem troche czasu i zabralem sie za samochod. Wyciagnalem alternator i zdemontowalem szczotkotrzymacz. Okazalo sie ze jedna szczotka jest calkowicie wytarta, co ciekawe ta druga jest prawie jak nowa. Wymienilem szczotkatrzymacz na nowy i zmontawalem calosc. Odpalil bez problemu. Bylem nim troche pojezdzic po okolicy.Na wypadek gdyby znow...
Zacznij od sprawdzenia pewności połączeń masowych,później możesz podmienić regulator napięcia nie musisz od razu kupować,no i sprawdzić alternator połączenia szczotki.
A masz prądnice czy alternator? Bo jesli altrnator to ten mechaniczny regulator wyrzuc i wstaw elektroniczny pasujący do starego fiata lub poloneza, znaczy taki w którym w układzie jedna szczotka podpięta jest do masy... Jak prodnica to tez poroponował bym wstawić jakiś elektroniczny... :)
Idź człowieku na byle szrot i poproś o alternator z wbudowanym regulatorem od poloneza za30zł takie cudo kupisz, a szczotki czy regulator diody czy coś innego dostaniesz byle gdzie,a zaoszczędzone pieniadze przeznacz na 3 kraty piwa
Wtedy znaczy, że szczotka wisi lub jest uszkodzone uzwojenie wirnika lub pierścienie. Ale ja ostawiam na przerwany przewód lub licznik i źle włożona żarówka lub upalona ścieżka. co znaczy upalona ścieżka bo nie wiem o co chodzi. Coś w alternatorze zjarane w liczniku?
Witam!!! Posiadam alternator od poloneza i chce go założyć do ciągnika Ursus C-330. Posiadam regulator jak na zdjęciu. Aletrnator był sprawdzany przez mojego kolegę i mnie wartości sa nasępujące: -Diody wzbudzenia mierzone na zakresie diody 936 mV -Diody minusowe (na obudowie) 783 mV -Diody plusowe 760 pare dokładnie nie pamiętam -Cewki twornika po...
Nigdy nie było 6 diodowych w polonezie,był w fiacie 125p do rocznika 82
te powyższe nie, bo są do alternatrów z zaizolowanymi wszystkimi szczotkami.
Jpna . nie .Czasem przy wymianie regulatora (w przypadku regulatora zintegrowanego ze szczotkami ) potrzebny jest impuls inicjalizujący.
Witam. Posiadam Alternator chyba z poloneza. 9-diodowy A124n nie wiem o jakim amperarzu . I jak mozna to sprawdzic ile ma amperów? Moje pytanie jest nastepujące jaki można zastosować regulator napiecia? Da rade z wbudowanym szczotkotrzymacze? Słyszałem że może byc ten od malucha tylko trzeba zmnienic szczotkotrzymacz żeby nie była jedna szczotka podłącona...
Witam w tym uralu jest prądnica czy alternator jak alternator to regulator polonez stary typ 6d Jest alternator. Nie chcę zakładać od poloneza czy fiata itp. bo mam taki jaki pasuje, tylko nie wiem jak podpiąć. Z regulatorem od poloneza miałbym ten sam problem lub większy bo oznaczenia w regulatorze poloneza pewnie są inne (nie rosyjskie litery), ale...
Ło jutro sprawdze rozstaw bo mam te alternatory na stanie. Po drugie załóż mechaniczny od poloneza od najlepiej sie spisuje na wolnych obrotach, po trzecie z przodu jest cewka zamiast szczotek.
Wzbudzenie tego alternatora jest wykonane w postaci okręgu umocowanego w taki sposób,że pole magnetyczne tej zwojnicy podmagnesowuje wirnik.Nawiasem mówiąc,bardzo mi się ta konstrukcja podoba.Nie ma iskrzeń na szczotkach,nie ma słabych styków itp.Ale do rzeczy.Ponieważ budowa elektryczna tego alternatora w zasadzie nie różni się od budowy 6-cio diodowego...
Witam Kolegów! Swoją trzydziestkę przerobiłem w 2009 r. Trzeba zamienić biegunowość akumulatora i można zakładać alternatory dedykowane lub przeszczepiane z innych pojazdów. Tu moja przeróbka: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Obecnie pracuje regulator z alternatora Boscha, z golfa 3 w którym skończyły się szczotki...
!5 ze styku stacyjki nr 15 kablem na styk nr 15 regulatora.67 z alternatora na styk 67 regulatora napięcia. B+ dorobić przewód o przekroju od 6 do 10 mm2 i podłączyć od zacisku B+ alternatora bezpośrednio na + 12V akumulatora pod górną śrubę rozrusznika do której jest przykręcony przewód akumulatorowy wychodzący z luku gdzie zabudowany jest akumulator....
We wszystkich nowszych polonezach obwód wzbudzenia sterowany jest minusem. Jest tylko mały problem bo regulator jest razem ze szczotkami i do ruskiego nie będzie pasił. Proponuję zrobić tak jak jest w Lublinie II. Jest to rozwiązanie wzięte ze starszej wersji poloneza a regulator jest od Fiata 126p. Ma on dwa przewody żółty i zielony. Jeśli masz alternator...
za łożyska FAG do altka w poldku zapłaciłem w tym tygodniu 22zl z wysyłką regulator zew. w sklepie 9zl ( ja mam oddzielnie u ciebie pewnie już jako całość) szczotki miałem OK a pierścienie w poldku bankowo przeżyją blachę w aucie olinek65 zobacz sobie jak wygląda taki altek i uwierz ze to proste jak cep http://www.fsoautoklub.pl/index.php?opti...
Witam serdecznie. Ja do swojej c330 po wymianie akumulatora i pradnicy zastosowałem alternator od VW Passata b3 który wygląda tak samo jak na zdjęciu tanym przez jednego z fotumowiczow. Alternatory te występowały w dwóch wersjach amperazowych tzn z zieloną tabliczką które miały 55amper oraz z czerwoną tabliczką na której pisało 90a. Ja 90amperowy od...
Przyczyną uszkadzania diod może być mechaniczny regulator który ma zużyte styki.Aby nie komplikować sobie życia jedź na szrot i wymień cały alternator na nowszy typ np od poloneza najlepiej aby miał regulator z wbudowanymi szczotkami. Wymieniając należy zmodyfikować nieco instalację .W starszej wersji alternatora (bez dodatkowych diod) do wygaszania...
Wygląda jednak na to, że nie było ładowania akumulatora. Jazda odbywała się "na akumulatorze". Napięcie spadało do granicy poprawnego działania obrotomierza i następnie układu zapłonowego. Proponuję sprawdzić regulator napięcia alternatora (w szczególności długość szczotek).
Tego nie wiedziałem... człowiek wciąż się uczy. Miałem jeszcze jedną przygodę z alternatorem: po uszkodzeniu akumulatora (czasowe zwieranie jednego ogniwa) padł mi regulator a objawami były skoki napięcia w instalacji - od około 12 do 16 V. Widać to było po żarówkach podświetlenia wskaźników. Prawdopodobnie regulator próbował wymusić właściwe napięcie...
Mam podobny problem, ale u mnie jest tak, że jak się doda gazu, to lampki gasną całkowicie, czy to też może być wina diod, czy może są to szczotki w alternatorze?
Nie mam na myśli całkowity brak kontaktu między szczotkami, a pierścieniami wirnika.
regulator jest elektroniczny zespolony ze szczotkami. Dodano po 22 a co da podłączenie tej diody?
Regulator napięcia - nie szczotki....
Witam ! Mam takie pytanie. Czy możliwa jest naprawa regulatora napięcia ? Alternator to chyba dosc standardowy fordowski LUCAS(Magnetii Marelli), zamontowane w polonezie 1.4. Napięcie przy obciązeniu to kolo 13-13.5V. Regulator jest zintegrowany ze szczotkotrzymaczem i szczotkami, szczotki są jeszcze w całkiem dobrym stanie. Wiem , ze niby regulator...
Witam Alternator jest z samochodu Dacia,alternatory tego typu tylko z innymi szczotkami pracowały w spychaczach gąsienicowych produkcji Runuńskiej .Stosowany był regulator mechaniczny,który mozna zastąpić regulatorem 6B z Poloneza jak wspomniał kolega VCC. Pozdrawiam.
kolego sprawdz jakie ma ladowanie u jakiegos elektromechanika.ja bym obstawial regulator albo szczotki w alternatorze/
Można by szukać usterki w radiu, bo bezpiecznik od awaryjnych ma na swojej linii także centralkę alarmową (przynajmniej u mnie był tak podpięty alarm Silicon). Też często słyszałem o tych kablach do żaróweczki oświetlenia wnętrza... Co do dodawania gazu, to podobne objawy daje zużycie szczotek w alternatorze.
Witam. Regularnie odwiedzam wasze forum szukając rozwiązania mojego problemu. Niestety znalazłem tylko jedna wskazówkę, ale nieprecyzyjną. Odpowiedź pana Tomka665 na zapytanie: "Za wysokie napięcie ładowania". Na początek trochę danych. Praktycznie ostatni miesiąc produkcji modelu CT150 - Listopad 1987 r. Alternator Nippon-Denso 60 A. Cztery diody dodatnie,...
Witam! W jakim przypadku alternator w polonezie nie jest samowzbudny?! Alternatory w polonezach były samowzbudne -to w Fiatach 125p były obcowzbudne ale w końcowych wersjach też już były samowzbudne. Jeżeli dobrze pamiętam to na samowzbudnym będą trzy zaciski 30-śruba M6, 67-wsówka męska do której trzeba podłączyć regulator napięcia, a do wsówki na...
Jednym z wyjsc jest załozenie układu dławiącego wytłumi z reguły wszystko. Przyczyną najczęsciej jest alternator (szczotki i regulator).
Z sześciodiodowego nie nadaje się do dziewięciodiodowego. Niemniej można próbować uruchamiać ten alternator z regulatorem od innego alternatora. Jeśli jedna ze szczotek jest umasowiona, to działać będzie regulator napięcia z poloneza. Mechaniczny lub elektroniczny. Schematy i obrazki podłączeń są ogólnodostępne, choćby w grafikach google. Regulator,...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Jeszcze nie spotkałem alternatora w którym to nie chodzi (a przerobiłem już kilka), prądu nigdy nie sprawdzałem, ale myślę że będzie ok. Przeróbka polega na rozłączeniu blaszek/drutów łączących regiel ze szczotkami. Wewnątrz alternatora jest blaszka która doprowadza + z diod wzbudzenia do regla i jednej ze szczotek, styk na reglu od tej blaszki wyprowadzam...
Zgadzam się z Błażejem, sam kupuję alternatory od fiatów i polonezów po 35zł na pobliskim złomie, wymieniam łożyska, szczotki i do ciągnika. Powodzenia w przeprowadzaniu "sekcji" jak o prądzie nie masz zbytnio pojęcia.
Dzięki za pomoc. Już poradziłem sobię z tym problemem. Zmiana wirnika, diód wzbudzenia oraz szczotek pomogła :D.
Miałem podobny efekt. Przewijany był stojan alternatora (nie wiem czy było to konieczne ale tak stwierdził fachowiec) i wymieniłem regulator i była lipa. Wyprowadzilem zatem szczotki alternatora na zewnątrz, podłaczyłem regulator od poloneza i przekaźnik wewnątrz dociążyłem dodatkowo żarówką 12V/5W bo nie chciał się wzbudzać, do dziś działa ok (ok 1...
-zakłada sczotkotrzymacz od poloneza -montuje regulator od poloneza ( trza tylko wywiercic jedną dziurkę pod blachowkręt) -ten przewód co szedł do regulatora oryginalnie ( taki różowawy ) podpina do cycka 15 regulatora -bierze pół metra przewodu, zalutowuje dwie samiczki i łączy 67 regulatora ze szczotkami. Proste jak dupczenko, i nie wiem po co się...
taki regulator nie jest bardzo drogi nie musi to być orginał można jednak dopasować inny.łączy to się z koniecznością wyprowadzenia przewodów od szczotek i zasilania z diod pomocniczych alternatora. -REGULATOR MALUCH- Przewód z diod pomocniczych(zasilanie wzbudzenia) łączymy do jednej szczotki i do przezodu z końcówką 90 stopni tam też łączymy kntrolkę...
Przewód od kontrolki do masy. Przy alternatorze. Kontrolka ma zaświecić. Jeśli działa, skończyły się szczotki lub pierścienie ślizgowe.
To wszystko wygląda skąplikowanie ale wszystko jest bardzo proste. Alternator normalny poza braku szczotek. Zbudowany tak samo jak inne. Diody tylko są oddzielnie i regulator, który daje sie zastąpić elektronicznym od poloneza. Pozdrawiam.
Może być też koniec szczotek lub regulatora w alternatorze, bądź za słabo napięty pasek klinowy.
Nie napisałeś jaki to typ alternatora czy regulator jest na alternatorze czy na zewnątrz na karoseri
Mnie sie wydaje że to beda szczotki w alternatorze, a jak nie to, to te diody. Pozdrawiam. ;)
rzadko zdarza się że pali się żarówka kontrolki ładowania. Dobierz się do alternatora....najprawdopodobniej jak pisali koledzy skończyły się szczotki lub przerwa na uzwojeniu wirnika
WV Podejrzewam, że alternator nie ma szczotek. Silnik zaś, zasilany jest gaźnikami i nie ma sprzężenia zwrotnego! Nie tędy droga. Jednak minimalny spadek obrotów powinien być, ale minimalny a nie 200 RPM! marek1024 Zażyj sobie coś na uspokojenie, bo za bardzo panikujesz i gubisz tropy. Pisałem o kontroli mas. Szczególnie masy regulatora alternatora!...
:. Skąd wiesz, ze ten alternator czeskiej produkcji też tak ma? Słuszna uwaga nie ma tak, jedna ze szczotek jest umasowana. Zaciski do łączenia regulatora na alternatorze są dwa- M i R M to jedna ze szczotek, R to katody diod wzbudzenia. Kupujemy regulator od poloneza i zacisk M łączymy z zaciskiem 67 regulatora, zacisk R z zaciskiem 15 i dodatkowo...
Dziękuje za pomoc pomimo tego że alternator był niedawno remontowany okazało się że podwiesiły się szczotki w szczotkotrzymaczu.
Jeśli zdecydujesz się alternator z poloneza to potrzebna będzie mała modyfikacja, dołożenie jednego obwodu. Jeśli nie masz alternatora to lepiej kupić taki do C-360 , ma elektroniczny regulator w obudowie szczotek i zostanie dołożenie lampki sygnalizacji ładowania.
Z innej beczki - może ktoś wie gdzie dokładnie jest podłączona kontrolka ładowania w Polonezie rocznik 97 (alternator z regulatorem na obudowie)- kilka razy miałem zawieszoną szczotkę a kontrolka się nie świeciła (żarówka sprawna, świeci przy zatrzymanym silniku)
Sprawdzałeś szczotki w jakim są stanie?? Ile ten alternator leżał pod stołem??
Witaj, To raczej problem związany z elektronicznym modułem zapłonowym. Miałem kiedyś podobne problemy. Powiem jednak że na opisane zachowanie może mieć wpływ wiele czynników. I choć masz problemy tylko podczas jazdy na benzynie może być uszkodzona instalacja gazowa. I od tego powinienieś chyba zacząć. Raczej wątpię żeby w tym przypadku obyło się bez...
kupilem nowy akumulator ale byl za slaby wiec pojechalem go wymienic wzielem 50 ale nie zwrocilem uwagi na odwrucone bieguny i go zapielem na okolo 10 sek. jak laplem o co chodzi to przewody byly nagrzane objaw mam teraz taki jest wylaczona stacyjka a kontrolka ladowania sie swieci po wlaczeniu zplonu tez jak zapale to gasnie drugi problem to brak ladowania...
Kolego wydaje mi się,że jest to właśnie ze starego poloneza i jak wyżej na pierwszym zdięciu mają iść tam szczotki,regulator napięcia idzie poza alternator.
Witam Z tego co piszesz to wywnioskować można że jest coś nie tak z masą .Popraw styki masy między aku a karoserią możesz też sprawdzić szczotki w alternatorze to nie zaszkldzi przed zimą a może pomóc. P
No popatrzcie, jedno słowo i się czepiają. Inaczej, alternatory zza "żelaznej kurtyny" to nie to samo co alternator fiat 125 lub polonez, oczywiście do pewnego roku produkcji.
Witam Mam problem z alternatorem w wózku widłowym, silnik z ursusa C-330. Po uruchomieniu silnika napięcie na akumulatorze dochodzi do 16V i powyżej. Zamontowałem alternator od poloneza 44A 12V z regulatorem elektronicznym RNc-12. Żółty przewód podłączyłem do szczotek, zielony razem z przewodem od kontrolki ładowania do diód. Czy takie połączenie jest...
Masy i połączenie dodatnie altka z aku sprawdzić, regulator napięcia sprawdzić, szczotki sprawdzić, potem pisać dalej! Po co kupować, najpierw dojść przyczyny!
osobiście bym doładował akumulator i sprawdził szczotki w alternatorze.. a, i klemy obowiązkowo trzeba wyczyścić... (więcej pomysłów nie mam)
Witam -Najczęstszym powodem żarzenia się kontrolki ładowania akumulatora jest uszkodzenie którejś z diód wzbudzenia ,który znajduje się w tylnej pokrywie alternatora.W celu ich sprawdzenia konieczny jest demontaż alternatora można przy okazji sprawdzić diody prostownicze ,stan łożysk,stan szczotek i pierścieni wirnika.
możesz problem rozwiązać przerabiając instalację, to znaczy: wmontuj dodatkowe 4 diody w alternator wzorem alternatorów 9-ciodiodowych poloneza , wyrzuć regulator napięcia , wyprowadż przewody ze szczotki i z dodatkowych diod na zewnątrz, zastosuj regulator napięcia od poloneza 9-ciodiodowego. Niestety musisz jeszcze podciągnąć przewód do kabiny, wymontować...
rozrusznik trudne - nie ale czasochłonne odlacz akumulator odkrec blache nad rozrusznikiem odreec górne mocowanie alternatora i ramie , albo lepiej calkiem go wykrec odlacz przewody wykrec 3 sruby trzymajace alternator dwie najlatwiej z kanalu , ale bez tez da rade a szczotki to juz banał!
zaglądnij przy przekaźniku od kontrolki ładowania - a co jest przy tym przekazniku?. a moze jakis schemat albo link do schematu takiego rozwiazania. alternator 6 diodowy z regulatorem od poloneza?
Od pewnego czasu podczas jazdy zapala się (czasem żarzy się) kontrolka ładowania akumulatora. Dzieje się tak raczej przy nagrzanym silniku, od obrotów biegu jałowego do około 2200 obr/min. Po zwiększeniu obrotów lampka gaśnie, wyłączenie odbiorników (świateł, radia) raczej nie pomaga. Samochód to Polonez Caro Plus 1.6 GSI, typ alternatora A125-70p firmy...
Natomiast alternator Jubana ma konstrukcję przypominającą tą z FSO1500/Poloneza. Części elektryczne (regulator, przewody, a pewnie i też stojan, wirnik i diody) są chińskiego pochodzenia. Szczotki wydają się mniejsze niż w alternatorze FSO. Ale jakoś nic nie śmierdzi chinami Przypominać przypomina ale chińczyk skutecznie zmienił trochę budowę. W środku...
Alternator był rozbierany z powodu zużycia szczotek, więc przy okazji sprawdziłem wszystkie diody miernikiem i są sprawne. Regulator napięcia też nowy.
Witam... Powiem Ci tak... Ostatnio miałem podobny problem z kontrolką ładowania i filtra paliwa, tyle że u mnie przy dodawaniu gazu przygasały, lub kompletnie gasły... Kilka razy zdarzyło się jej, że zapomniała się zaświecić... Okazało się, że szczotki na alternatorze się wytarły i po ich wymianie wszystko powróciło do normy...
Witam, potrzebuje zamontować alternator z poloneza do gokarda. I potrzbuje jakiegoś schematu. Alternator ma przykręcony do obudowy regulator z żółtym i zielonym przewodem oraz do jednej szczotki można podłączyć aż 3 przewody a do drugiej tylko jeden. Jest też wyjście konektorowe z diód odizolowane oraz plus na śrubie M6. Problem jest w tym że nie wiem...
Podobny i w starszym aucie ale jak ma pomóc... Nissan Almera, 1996, benzyna. Objaw: brak oznak życia kontrolki ładowania (żarówka sprawna, kontrolka nie świeci przy zgaszonym silniku). Po uruchomieniu silnika - brak ładowania (sprawdzane na klemach - brak jakiegokolwiek wzrostu napięcia). Po zwiększeniu obrotów do ok. 1500 obr/min - nagle ładowanie...
Jak sprawdzałeś diody (pod obciążeniem ) czy tylko miernikiem bez obciążenia . Sprawdź przewód ładowania z zacisku alternatora ( chyba 30 ) ten na śrubkę czy przy klemie akumulatora mocowany jest w ołowianej klemie razem z rozrusznikowym czy rozdzielony mocowany na oczko , Sprawdź mocowanie szczotko-trzymacza ( nie wiem czy regulator ze szczotko-trzymaczem...
Pisałem wcześniej. Regulator od Poloneza/ Żuka itp. do alternatora 9-diod za ...15 - 20 zł się nada. Jeszcze kontrolka ładowania obowiązkowo. Zwykła(!) żarówka 2- 4 W. Zmniejszyłem opór szczotek do 8,9 ohma na jałowych obrotach, na wyłączonym 4,9ohma i alternator zaczął działać. To jeszcze za duży opór. Musisz doprowadzić do sytuacji aby rezystancja...
Nowy taki regulator zapewne bedzie kosztowal okolo 30zl jak nie wiecej. Jesli sie obawiasz ladowania to albo oddaj go na gwarancje i do skutku albo sprzedaj go taniej i kup jakis od poloneza za 50zl dokup regulator za 15 ewentualnie wymien szczotki za 5zl ciesz sie ladowaniem.
Alternator chyba od 126p bo ma regulator APE. Nie przyjacielu jest to alternator od FSO 125 lub Polonez Najpierw sprawdź te zardzewiałe śrubki na regulatorzę bo pod jedną jest masa regulatora potem wymień regulator i ne zapomni zerknąć na szczotki
bizon_126 napisał: Chcąc podłączyć ten RNC12 musisz zmienić szczotko trzymacz na inny-izolowany A diody wzbudzenia tam są? Raczej bo ten alternator wygląda na taki z poloneza a tam 6 diodowych nie było
Jak to alternator Bosch to odkręć regulator napięcia (2 śrubki) i zobacz stan szczotek (zespolony szczotkotrzymacz z reglerem) jak niziutkie to wymień (pasyją od poloneza :) ) a jak są dobre to może padł regler.
Dzięki miałeś rację przewody były trochę zaśniedziały wyczyściłem też klemy na akumulatorze i wymieniłem szczotki w alternatorze, teraz ładnie pali.:D Temat zamykam. To nie jest mechanika! Przenoszę.
alternator szczotka szczotka alternator alternator polonez
antena ogrzewanie tylnej szyby przycisk stabilny inwerter naprawa
telewizor elektron telewizor elektron
Wpływ zużytych świec na elektrykę w Opel Insignia 1.8 benzyna Electrolux suszarka - czynnik chłodniczy 300g R290