Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
Sprawdź jeszcze raz czy dobrze zlokalizowałeś zacisk IG. W japońskich alternatorach nie ma opcji aby ładowanie działało bez zasilania po stacyjce. http://datsun1200.com/modules/mediawiki/... Tu masz schemat podobnego rozwiązania. Jak widać z zacisku IG idzie zasilanie na uzwojenie wzbudzenia (zacisk F). Zacisk N to punkt...
. Dążę jednak do uzyskania informacji jak wygląda "kabelkologia właściwa" Pzdr. Gerri Tak jak podłączyłeś S- stałe zasilanie /musi być podłączone bo to pomiar bez tego alternator będzie przeładowywał/ L-kontrolka IGN- zasilanie po zapłonie Alternator nie posiada diod wzbudzenia .P
Jeżeli masz alternator rozłożony to sprawdź: Wirnik: czy nie ma przerwy - mirnik między pierścienie(powinien pokazac jakąś opornośc) i czy nie ma do masy - miernik między pierścień i oś(tu miernik nie powinien nic pokazac).Do sprawdzenia przebicia międzyzwojowego potrzebny jest specjalny przyrząd. Stojan: czy nie ma przerwy - miernik wpinasz między...
Z racja zgłębiania wiedzy na temat diagnostyki alternatorów przekopuje internet i pozwolę sobie na forum elektrody wypisać parę znalezionych opinii o diagnostyce alternatora i poprosić o komentarz do nich Miernik uniwersalny ustaw > pomiar napięcia przebicia złącza ( rysunek diody często z buzerem ) Poprawne wyniki : 1. Z masy alternatora na wy prądowe...
Ciesze się, że na kolegę trafiłem. Nie będę ukrywał, że liczę na pomoc. Do tej pory nikt nie potrafił mi udzielić fachowej porady. Jeśli można, to chciałbym przejść od tematu ogólnego alternatorów do konkretnego przykładu (jeśli to konieczne proszę o wydzielenie do osobnego wątku). Gdzie są diody wzbudzenia w tym alternatorze? (foto) http://obrazki.elektroda.pl/1028989000_1...
Na początek radziłbym kolego zająć się pracą regulatora napięcia - widzę, że ten temat całkowicie pomijasz. Kiedyś osobiście robiłem doświadczenie w tym kierunku, a wniosek wstępny był taki, że dużo więcej niż połowa dostępnych alternatorów nie wykorzystuje swojej pełnej mocy do ładowania. Przyjmując wtedy końcowe napięcie ładowania akumulatora na poziomie...
jest jedyna metoda sprawdzenia regulatora napięcia to pomiar na zacisku D+ i +prądowy napięcie prądnicy wzdlędem masy powinno wynosić 13,8 do 16 woltów niższe lub wyższe wartości będą wskazywały na uszkodzenie regulatora a najlepiej jeśli jak pisali wyżej koledzy wymontuje się alternator rozbierze i sprawdzi po koleji diody dodatnie i ujemne obwodu...
Cześć . Próbuje zmierzyć moc alternatora ( 12V 0,43kW przy 5000rpm ) Jak można to powtarzalnie zmierzyć w bezpieczny dla cewki sposób. Sam alternator to magneto i cewka 3 fazowa połączona w trójkąt o oporności miedzy uzwojeniami 0,6 Ohma. (edytowane na 100% trójkąt ) Pomiar ma na celu ustalenie czy cewka nie ma zwarć w środku i pracuje z pełną mocą....
Witam, chciałbym mieć w samochodzie pomiar prądu alternatora. Zamontowałem bocznik 100A/60mv. Problem w tym że komputerek pomiarowy który mam zamontowany w samochodzie mierzy względem masy, a bocznik wiadomo zamontowałem na przewodzie plusowym. Proszę o poradę jak to zrobić żeby mierzyć to napięcie względem masy??
Witam Zaczęło się od tego, że w samochodzie rozładowywał mi się akumulator po naładowaniu prostownikiem był spokój na jakiś miesiąc. Po wizytach u mechaników samochodowych którzy, aby sprawdzić czy działa ładowanie podczas pracy samochodu podłączali woltomierz pod akumulator i przy odczycie 14V twierdzili że ładowanie działa i winny jest akumulator....
Witam czy alternator trzeba wzbudzić , a jak tak to jak to zrobić???dzięki
Chcialbym sprawdzic polski alternator (ponoc od malucha),wykorzystujac np:wiertarke.Jak nalezy to podlaczyc.(czy potrzeuje dodatkowego nap.-do wzbudzenia)Sory,ale robie to po raz pierwszy.
Witam. Posiadam alternator, taki jak na zdjęciu poniżej. nie jest on doczepiony do ciągnika. Podczepiłem go do wiertarki i rozpędziłem go, po czym zmierzyłem napięcie. Na mierniku wyszło mi niecały 1V napięcia, podczepiłem także żarówkę i także nie zaświeciła. Podczepiłem + do grubszej wystającej śruby, - do obudowy. Czy coś źle zrobiłem? Wynik powinien...
Panowie, jeżeli samochód posiada instalację z jednym przewodem do wtyczki alternatora — może sugerować że alternator powinien posiadać regulator napięcia ze złączem COM (tylko jeden pin), czyli z interfejsem szeregowym (LIN). Na przewodzie utrzymuje się napięcie 6–8 V ze względu na sygnał cyfrowy. Alternator tego typu występuje w mocniejszych...
Temat jak widzę jest stary, ale może kiedyś ktoś się tego doszuka ??? Opowiem jak było u Mnie: Mam partnera 2.0 HDI i pewnego dnia zaświeciła się kontrolka ładowania, przy czym zapalała się zawsze jakieś 2 minutki po odpaleniu silnika. Postanowiłem zmierzyć najprostszym sposobem czy jest ładowanie (woltomierz na klemy akumulatora przy wyłączonym silniku...
A gdy silnik jest wyłączony też pokazuje na minus. Masz pobór przez przebitą diodę plusową, albo cały czas regulator wzbudza uzwojenje, albo pomiar do niczego.
Po pierwsze sprawdzał bym ładowanie ,raz na śrubie przy alternatorze, drugi pomiar na klemach akumulatora , Na wsuwce 15 misi być ( tyle co stan akumulatora ) pomniejszony o pobór 2 W żarówki wzbudzenia . Sprawdzeniu poddał bym wszystkie miejsca łączenia przewodów z końcówkami a zwłaszcza tu przy rozruszniku . A puść bezpośrednio przewód ze śruby alternatora...
Pisząc "z pracującym alternatorem" miałem na myśli poprawnie wzbudzony alternator - a więc odpalenie silnika, pomiar napiecia, wyłączenie silnika - potem z wyłaczonym alternatorem: odpiecie wzbudzenia, odpalenie silnika i pomiar napiecia. Róznica napięcia jest minimalna - w prądzie pobieranym z akumulatora jest różnica znacząca (3,6A vs ponad 8A) -...
Urządzenie ma być wpięte na wyjściu alternatora (przed regulatorem napięcia) samochodu. To rozwiązanie nie ma sensu, bo alternator nie działa tak, że daje napięcie zależne od prędkości obrotowej, a następnie regulator je obniża. To regulator sterując napięciem wzbudzenia doprowadza do tego, że napięcie wychodzące z alternatora ma „stałą”...
Witam Mam problem z autkiem (jak w tytule). Dwa dni temu zapalila mi sie kontrolka ładowania i padło wspomaganie (brak ładowania). Przeprowadziłem testy z żarówką i wypadły na nie kożyść alternatora. Napięcie na kabelku wzbudzenia 1 V, po jego odpięciu od alternatora 12,5V. Ziwera alternator..... Po podłączeniu wzbudzenia alternatora przez żarówkę do...
Web69 zgodnie, regulacja napięcia jest po przez prąd wzbudzenia a ogranicznik max prądu także po przez prąd wzbudzenia. Te układy są powiązane. Ogranicznik, przy normalnej pracy nic nie wnosi, gdy prąd wyjściowy alternatora zbliża się do max - powoduje zmniejszenie prądu wzbudzenia, ale przy gwałtownym zbyt dużym poborze i zwarciu, moc wydzielana na...
Trzeba sprawdzić spadek napięcia pomiędzy zaciskiem 30 alt a +aku.Jak nie ma więcej jak 0,2V to nie patrząc na to co pokaże miernik wywalić mostek diod wzbudzenia i wlutować nowe diody 1N5404.Częstym błędem jest pomiar sprawności diod bez odczepienia końcówek uzwojenia stojanu.
Witam. Można odświeżyć trochę ten temat?? Chciałbym sprawdzić alternator z mojego mundka 1.8TD 96 mk1, bo nie ładuje. Alternator dokladnie taki jak na zdjęciu (tzn. bez tego oleju- jest suchy, pierścienie w dobrym stanie, szczotki też). Alternator jest wyjęty ciągłość uzwojeń sprawdzona, regulator nowy a dalej nie ładuje. Został tylko mostek, w którym...
Wymiana na inny regulator napięcia i przekaźnik kontrolki ładowania nic nie zmieni i nie uprości instalacji, bo one muszą być. Jak oryginalne działają to je zostaw, po co wydawać pieniądze i dodatkowo mieszać w instalacji. Ten ostatni regulator napięcia jest do alternatora 9 diodowego i jest w niego wbudowany, nie nadaje się. Uproszczenie tylko i wyłącznie...
Trochę ciężko - alternator nie musi pracować z całą wydajnością, na jaką go stać (a ta nas chyba interesuje, nie ile właśnie daje - jak akumulator naładowany, światła wyłączone, to może dawać bardzo niewiele) - a pomiar przy pracy z mniejszą wydajnością nie powie (przynajmniej wprost), czy stać go na więcej; nie powie o tym zmiana napięcia po zapaleniu...
alternator jest prądnicą prądu zmiennego z ukladem prostującym i regulatorem prądu wzbudzenia twornika uklad prostujący są to 6 diody w układzie prostującym trójfazowym lampka ładowania jest podłączona między plusem akumulatora a plusem diody w alternatorze gdy przekręcisz kluczy kontrolka swieci bo alternator nie daje napięcia zapalając silnik alternator...
no Panowie muszę przyznać że przeszedłem poważne zaskoczenie:D okazało się że mój projekt nie jest zrobiony z alternatora z malucha tylko z ...(nie mam pojęcia, po prostu nie pamiętam, chodzi mi po głowie zastawa ale pewny nie jestem). tak że na nic mi się zdały dzisiejsze 2 alternatory z malucha które dopadłem na złomie:/ tyle tylko że przemierzyłem...
Dziwne jest to, że każdego dnia to napięcie jest inne. Dlaczego uważasz, że jest to dziwne. Normalnym jest, że przez zmienny stopień naładowania akumulatora tak działa prawo Ohma. I co teraz powiem może być ciężkostrawne, ale ogólna zasada jest taka, że w 9cio diodowym regulator nie trzyma stałego napięcia na zacisku B+ w sposób dosłowny, tylko stabilizacja...
Rzeczywiście to alternator z Renault (dokładnie Twingo), ale pytań nie rozumiem. Jak mam rozumieć: "jaka jest ta prędkość "cut in" dla tego altka HELLA CA889IR? niektóre atki mają 1000-2000 RPM. " Też nie za bardzo wiedziałem co oznacza "cut in" w tych danych katalogowych, ale w FAQ BOSH'a coś takiego znalazłem: "What does “cut-in speed”...
Pomimo że schemat powyżej jest z nowszego modelu w podłączeniu nie powinno być zasadniczych zmian alternatora G-6 i przekaźnika ładowania K-79. Jeżeli chodzi o regulator http://obrazki.elektroda.net/16_12368675... to podłączenie jest następujące; B- podłączone bezpośrednio pod śrubę głównego zasilania alternatora S-pomiar napięcia akumulatora-wyprowadzenie...
Witam . Na zacisku D+ napięcie musi być takie samo (dopuszczalna odchyłka 0.5V)jak na zacisku B+.Wskazania miernika około 10V świadczą o uszkodzeniu diod wzbudzenia (prawdopodobnie jednej).W tym alternatorze sprawdź napięcie na zaciskach izolowanych do których jest mocowane wyjścia stojana.Tych zacisków jest (3),pomiar zrób kontrolką względem masy.Na...
mianowicie po uruchomieniu silnika obroty są na poziomie 700 RPM, po dodaniu gazu i puszczeniu nie jest w stanie utrzymać obrotów i gaśnie. Co ciekawe po odłączeniu kabli od alternatora i uruchomieniu silnika na samym akumulatorze problem znika, silnik pracuje elegancko tak jak powinien. czyli alternator stawia silnikowi bardzo duży opór Oczyściliśmy...
Mnie jeszcze ciekawi jedno: w jaki sposób mierzone jest obciążenie alternatora? Jest gdzieś pomiar prądu dawanego przez alternator, pomiar napięcia w instalacji, czy może pomiar napięcia wzbudzenia ?
Panowie w tym przypadku nie ma najmniejszego problemu z pomiarem diod głównego mostka bo są przykręcane za pomocą nakrętki. Odkręci 3 nakrętki widoczne w środku alternatora, rozłączy od śrubek diody i mierzy miernikiem ustawionym na pomiar diody. W jednym kierunku ma 0.5V spadku napięcia bo tak wskaże miernik w drugim nic nie wskaże, to cały pomiar....
Sprawdzałem wszystkie diody, wzbudzenia też i na nich po odpaleniu silnika pojawia się napięcie. Pomiar oczywiście na alternatorze. Nie wiem co jeszcze można zrobić.
W każdym pracującym alternatorze część energii jest tracona w postaci ciepła. Prąd ładowania jest w normie. Dobrze by było zrobić pomiar napięcia.
Pobory prądu zostaw w spokoju są prawidłowe . Tak jak kolega strumien swiadomosci napisał problem może leżeć w spróchniałej wiązce na lewej podłużnicy lub w przewodzie wzbudzenia alternatora -uszkadza sie najcześciej w kostce na skrzyni biegów. Z tym poborem prądu w fabii tak jest, 40 min to pierwszy próg usypiania elektroniki. Można ten czas przestawic...
Przeanalizowałem schemat i zasadę działania regulatora Я112Б w alternatorach z wbudowanym regulatorem. https://obrazki.elektroda.pl/2246501100_... Skomplikowali sobie układ robiąc pomiar napięcia na zacisku B+ alternatora, podczas gdy układ Boscha robi pomiar na diodach wzbudzenia (zacisk D+ napięcie zbliżone do napięcia akumulatora)....
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Chcę dorobić pomiar prądu alternatora. Zmierzyłem miernikiem cęgowym, że zaraz po uruchomieniu i włączeniu czego się dało, daje ponad 100A, a domyślam się że może spaść i poniżej 10A. Ta rozpiętość jest problemem, nie zależy mi na dużej dokładności, błąd pomiaru rzędu kilku procent jest akceptowalny. Moje pytanie: Jak to zmierzyć? Bocznikiem raczej...
Jaki Masz alternator? Jeśli to możliwe zrób foto. Wszystko wskazuje na dość dziwny ale dość typowy objaw. Przyczyną takich objawów jest korozja na alternatorze. Nie dysponuję w tej chwili żadnym zdjęciem alternatora i jest dość trudno to wytłumaczyć, ale spróbuję. Stojan alternatora składa się z 3 podstawowych elementów pakiet blach z uzwojeniami włożony...
Popieram kolegę wyżej... Raczej regler, choć - pomiar diod wzbudzenia nie zaszkodzi, objaw może wskazywać również na uszkodzenie jednej z nich... Jesli dioda bedzie trafiona próg wzbudzenia się przesunie ale i kontrolka później zgaśnie. Pierwsze pytanie - ile przewodów i jak grubych dochodzi do alternatora?
Jak byś mógł, podaj oznaczenia alternatora i regulatora napięcia. Nie wiem jakie rozwiązania są stosowane w Nissanie. Japońskie samochody są wyposażone w alternator, w którym potrzebne jest zasilanie po stacyjce do wzbudzenia alternatora (IGN). Toyota dodatkowo stosuje regulatory napięcia z osobnym zaciskiem S (sense) połączonym wewnątrz instalacji...
Pomiar miernkiem jest jak najbardziej miarodajny ale dynamiczny jest lepszy zwłaszcza w wykrywaniu uszkodzeń diod wzbudzenia.
Dla kilku tranzystorów po 3 złote plus radiator za osiem rozproszenie 400 w to absolutny pryszcz. Ale nie szedł bym tą drogą. Zwarlbym alternator rezystorem 1om 300 w. Tu mam zalatwiony pomiar mocy. Do tego wzmacniacz operacyjny i sterowanie prądem wzbudzenia. Najtaniej i masz zapewnione stałe obciążenie
Do sprawdzenia na stole musisz jeszcze podpiąć sygnał wzbudzenia. Alternator sprawdzaj pod obciążeniem. Jaki to alternator tam siedzi? Regulator oryginał czy zamiennik? Schemat regulatora znajdziesz w necie. Potem jest pomiar.
Jeśli dobrze rozumiem-pierwsz pomiar masa alternatora -akumulatora drugi masa alternatora i + alternatora (śruba do której jest przykręcony) przewód od wzbudzenia tak? a jak moge sprawdzić te kontrolki same?
PD oznaczenie wejście zacisku wzbudzenia czyli alternatorem steruje ecu silnika szajba kolo alternat. nie powinno się nagrzewać kolejna rzecz co można sprawdzić po zapaleniu silnika i obciążenia go istotne pomiar prądu z alternat. jaki dostarcza to dużo powie
Potrzebuję pomocy w prawidłowej diagnozie wzbudzenia alternatora w Renault Laguna 2002 1,9 dCi >problem polega na tym,że alternator wzbudza się dopiero po przy gazowaniu jednak mimo wzbudzenia zapala się kontrolka ładowania i stop po dłuższej chwili gaśnie,pomiar wykazał ładowanie po wzbudzeniu 14,3 V na akumulatorze a 14,4 przy alternatorze,jest zamontowany...
Witam. Badania diagnostyczne alternatorów wykonuje się na dwa sposoby, są to badania wraz z regulatorem. Pierwszy sposób są to badania wyrywkowe. Są one wykonywane przy mniejszej mocy zainstalowanego w stole silnika i obrotach do 4000 obr/ min. Są to badania uproszczone ponieważ niejednokrotnie nie stanowią one nawet obrotów znamionowych badanego alternatora....
Czy altek jest o tej samej mocy co nominalny np.( 70W albo 100w) jesli bedzie za maly nie bedzie doładowywał akumlatora. I jakie ma ladowanie przy wylaczonych odbiornikach ? I czy aklumlator jest dobry na 100% ?Zrobic pomiar testerem. Ladowanie sprawdz po wzbudzeniu alternatora .
"Pomiar" diod, szczegolnie laczonych rownolegle, miernikiem nie ma najmniejszego sensu. Kazdy miernik poda inne wartosci. Prosze przypomniec sobie charakterystyki napieciowo-pradowe diody i metode pomiaru opornosci przez multimetr. Pozdrawiam, Georges
Czyli są trzy przewody .Po zdjęciu przewodu żółtego z śruby ,możesz określić z czym połączona jest śruba?. Czy jest odizolowana,czy połączona,przykładowo z zaciskiem gdzie podłączony jest przewód czerwony(to możesz sprawdzić miernikiem,ustawionym na Ω,lecz wstępnie odłącz zasilanie alternatora czyli +.Sprawdź na zapalonym silniku jakie jest napięcie...
Coś dziwnie zeznajesz... Zaczynam miec wątpliwości czy aby na pewno dobrze sprawdziłeś diody i uzwojenia. W zasadzie powinieneś mieć odłączony prostownik od uzwojeń aby zrobic rzetelne pomiary. Jednak wtedy od razu by wyszło że są dwie dodatkowe diody. Podejrzewam, że sa to Transile zabezpieczające diody główne. Uwaga Banana jest słuszna. Aby zastosować...
Tu nie ma w pewnym słowa znaczeniu przewodu wzbudzenia,Na alternatorze jest zacisk(D+)do kontrolki ładowania ,oraz zacisk (W)do obrotomierza.Napięcie na przewodzie kontrolki ładowania po przez regulator pomaga przy wzbudzeniu alternatora .Lecz nie wszystkie alternatory tak mają.W Twoim alternatorze kontrolka gaśnie w inny sposób (elektronicznie ,tak...
wzbudzenia alternator alternator wzbudzenia alternator napięcie wzbudzenia
przewód poddasze kocioł jednofunkcyjny termet mnożenie liczb
piekarnik bosch piekarnik bosch
Mercedes-Benz C200 W204 2010 135kW – sterownik SIM271, VGS/EGS, lokalizacja i numery OEM Audi A4 B5 1.8T Avant 2001 po lifcie – długi rozruch na benzynie latem, szybki na LPG i zimą