Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
Mnie jeszcze ciekawi jedno: w jaki sposób mierzone jest obciążenie alternatora? Jest gdzieś pomiar prądu dawanego przez alternator, pomiar napięcia w instalacji, czy może pomiar napięcia wzbudzenia ?
. Dążę jednak do uzyskania informacji jak wygląda "kabelkologia właściwa" Pzdr. Gerri Tak jak podłączyłeś S- stałe zasilanie /musi być podłączone bo to pomiar bez tego alternator będzie przeładowywał/ L-kontrolka IGN- zasilanie po zapłonie Alternator nie posiada diod wzbudzenia .P
Sprawdź jeszcze raz czy dobrze zlokalizowałeś zacisk IG. W japońskich alternatorach nie ma opcji aby ładowanie działało bez zasilania po stacyjce. http://datsun1200.com/modules/mediawiki/... Tu masz schemat podobnego rozwiązania. Jak widać z zacisku IG idzie zasilanie na uzwojenie wzbudzenia (zacisk F). Zacisk N to punkt...
Diody głównego mostka prostowniczego sprawdza się pod obciążeniem, miernikiem można jedynie diody wzbudzenia. Diody miały jedna nóżkę odlutowana podczas pomiaru?
Pytanie zasadnicze jakimi przyrządami dysponujesz do pomiaru mocy wydawanej przez prądnicę. Można np. użyć alternator 12V, 50A czyli 0,6kW. no ale trzeba zmierzyć to parędziesiąt amperów i oczywiście napięcie. Alternator bez prostownika i uzwojenie wzbudzenia włączone w obwód regulacji prądu. 12V i 50A to w zasadzie zwarcie wykonane amperomierzem i...
Pomimo że schemat powyżej jest z nowszego modelu w podłączeniu nie powinno być zasadniczych zmian alternatora G-6 i przekaźnika ładowania K-79. Jeżeli chodzi o regulator http://obrazki.elektroda.net/16_12368675... to podłączenie jest następujące; B- podłączone bezpośrednio pod śrubę głównego zasilania alternatora S-pomiar napięcia akumulatora-wyprowadzenie...
Witam . Na zacisku D+ napięcie musi być takie samo (dopuszczalna odchyłka 0.5V)jak na zacisku B+.Wskazania miernika około 10V świadczą o uszkodzeniu diod wzbudzenia (prawdopodobnie jednej).W tym alternatorze sprawdź napięcie na zaciskach izolowanych do których jest mocowane wyjścia stojana.Tych zacisków jest (3),pomiar zrób kontrolką względem masy.Na...
W każdym pracującym alternatorze część energii jest tracona w postaci ciepła. Prąd ładowania jest w normie. Dobrze by było zrobić pomiar napięcia.
Panowie w tym przypadku nie ma najmniejszego problemu z pomiarem diod głównego mostka bo są przykręcane za pomocą nakrętki. Odkręci 3 nakrętki widoczne w środku alternatora, rozłączy od śrubek diody i mierzy miernikiem ustawionym na pomiar diody. W jednym kierunku ma 0.5V spadku napięcia bo tak wskaże miernik w drugim nic nie wskaże, to cały pomiar....
Liczy się prędkość obrotowa. Przy niskiej alternator się nie wzbudzi.
Pisząc "z pracującym alternatorem" miałem na myśli poprawnie wzbudzony alternator - a więc odpalenie silnika, pomiar napiecia, wyłączenie silnika - potem z wyłaczonym alternatorem: odpiecie wzbudzenia, odpalenie silnika i pomiar napiecia. Róznica napięcia jest minimalna - w prądzie pobieranym z akumulatora jest różnica znacząca (3,6A vs ponad 8A) -...
Sprawdzałem wszystkie diody, wzbudzenia też i na nich po odpaleniu silnika pojawia się napięcie. Pomiar oczywiście na alternatorze. Nie wiem co jeszcze można zrobić.
Chcę dorobić pomiar prądu alternatora. Zmierzyłem miernikiem cęgowym, że zaraz po uruchomieniu i włączeniu czego się dało, daje ponad 100A, a domyślam się że może spaść i poniżej 10A. Ta rozpiętość jest problemem, nie zależy mi na dużej dokładności, błąd pomiaru rzędu kilku procent jest akceptowalny. Moje pytanie: Jak to zmierzyć? Bocznikiem raczej...
mianowicie po uruchomieniu silnika obroty są na poziomie 700 RPM, po dodaniu gazu i puszczeniu nie jest w stanie utrzymać obrotów i gaśnie. Co ciekawe po odłączeniu kabli od alternatora i uruchomieniu silnika na samym akumulatorze problem znika, silnik pracuje elegancko tak jak powinien. czyli alternator stawia silnikowi bardzo duży opór Oczyściliśmy...
A gdy silnik jest wyłączony też pokazuje na minus. Masz pobór przez przebitą diodę plusową, albo cały czas regulator wzbudza uzwojenje, albo pomiar do niczego.
Przeanalizowałem schemat i zasadę działania regulatora Я112Б w alternatorach z wbudowanym regulatorem. https://obrazki.elektroda.pl/2246501100_... Skomplikowali sobie układ robiąc pomiar napięcia na zacisku B+ alternatora, podczas gdy układ Boscha robi pomiar na diodach wzbudzenia (zacisk D+ napięcie zbliżone do napięcia akumulatora)....
Dla kilku tranzystorów po 3 złote plus radiator za osiem rozproszenie 400 w to absolutny pryszcz. Ale nie szedł bym tą drogą. Zwarlbym alternator rezystorem 1om 300 w. Tu mam zalatwiony pomiar mocy. Do tego wzmacniacz operacyjny i sterowanie prądem wzbudzenia. Najtaniej i masz zapewnione stałe obciążenie
Pomiar miernkiem jest jak najbardziej miarodajny ale dynamiczny jest lepszy zwłaszcza w wykrywaniu uszkodzeń diod wzbudzenia.
Ciesze się, że na kolegę trafiłem. Nie będę ukrywał, że liczę na pomoc. Do tej pory nikt nie potrafił mi udzielić fachowej porady. Jeśli można, to chciałbym przejść od tematu ogólnego alternatorów do konkretnego przykładu (jeśli to konieczne proszę o wydzielenie do osobnego wątku). Gdzie są diody wzbudzenia w tym alternatorze? (foto) http://obrazki.elektroda.pl/1028989000_1...
To niech wymieniacze nauczą się wymieniać podzespoły na dokładnie ten sam typ, a nie wg „fiesta 2012r”. Brak informacji nt. silnika i osprzętu — tutaj nic Ci nie poradzi. Może to być alternator Bosch z komunikacją LIN, albo jakieś japońskie lub amerykańskie rozwiązanie gdzie regulator napięcia tkwi w ECU. Trzeba też spojrzeć w diagnostykę...
Cześć. Oprócz wymienionych przez Ciebie narzędzi, konieczny będzie jeszcze akumulator. Bez niego alternator się nie wzbudzi. Podłączenie: Oczywiście minus akumulatora do obudowy alternatora, a plus do śruby prądowej na alternatorze. W kostce IG do plusa akumulatora L do żarówki, a drugi koniec żarówki do plusa akumulatora. Wiertarka na maksa i wtedy...
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Czy altek jest o tej samej mocy co nominalny np.( 70W albo 100w) jesli bedzie za maly nie bedzie doładowywał akumlatora. I jakie ma ladowanie przy wylaczonych odbiornikach ? I czy aklumlator jest dobry na 100% ?Zrobic pomiar testerem. Ladowanie sprawdz po wzbudzeniu alternatora .
Mój silnik ma prędkość obrotową 2950 obr/min i tu pojawia się kolejny problem, jakieś napięcie muszę do niego doprowadzić by ta prędkość spadła do o 1000 obr/min? tak orientacyjnie tylko pytam czy to będzie w przybliżeniu np 100 V czy 180 V, np jeśli silnik jest obciążony w połowie. Co oznaczają także parametry Ki na tabliczce znamionowej oraz ta prędkość...
Nie mam przejścia od regulatora do 10 C2 - generator Field driver, co na tym przewodzie jest ? Sterowanie wzbudzenia PWM ? Na drugim przewodzie 25 C3 jest zachowana ciągłość Dodano po 18 Nie mam też przejścia od 4 C1 do wtyczki czujnika temperatury akumulatora, od 15 C3 jest przejście. Dodano po 6 Popełniłem błąd pomiaru, mam wszystkie przejścia, i...
Witam, Podbijam ponieważ mam podobny problem w moim T4 1.9 TDI. Odpaliłem auto, kontrolka ładowania nie gaśnie ładowania niema, po chwili zapala się kontrola oleju. Do alternatora dochodzą dwa przewody i jeden gruby (+12v z aku), który jest od wzbudzenia, a który od pomiaru obrotów ? Ten na górze alternatora jest niebiesko-czarny, ten niżej czerwono-czarny....
Potrzebuję pomocy w prawidłowej diagnozie wzbudzenia alternatora w Renault Laguna 2002 1,9 dCi >problem polega na tym,że alternator wzbudza się dopiero po przy gazowaniu jednak mimo wzbudzenia zapala się kontrolka ładowania i stop po dłuższej chwili gaśnie,pomiar wykazał ładowanie po wzbudzeniu 14,3 V na akumulatorze a 14,4 przy alternatorze,jest zamontowany...
Popieram kolegę wyżej... Raczej regler, choć - pomiar diod wzbudzenia nie zaszkodzi, objaw może wskazywać również na uszkodzenie jednej z nich... Jesli dioda bedzie trafiona próg wzbudzenia się przesunie ale i kontrolka później zgaśnie. Pierwsze pytanie - ile przewodów i jak grubych dochodzi do alternatora?
Jeśli dobrze rozumiem-pierwsz pomiar masa alternatora -akumulatora drugi masa alternatora i + alternatora (śruba do której jest przykręcony) przewód od wzbudzenia tak? a jak moge sprawdzić te kontrolki same?
Jak byś mógł, podaj oznaczenia alternatora i regulatora napięcia. Nie wiem jakie rozwiązania są stosowane w Nissanie. Japońskie samochody są wyposażone w alternator, w którym potrzebne jest zasilanie po stacyjce do wzbudzenia alternatora (IGN). Toyota dodatkowo stosuje regulatory napięcia z osobnym zaciskiem S (sense) połączonym wewnątrz instalacji...
Do sprawdzenia na stole musisz jeszcze podpiąć sygnał wzbudzenia. Alternator sprawdzaj pod obciążeniem. Jaki to alternator tam siedzi? Regulator oryginał czy zamiennik? Schemat regulatora znajdziesz w necie. Potem jest pomiar.
Można przerobić instalację wyrzucając wiązkę od prądnicy, na następnie dołożyć przewód alternator-rozrusznik i przewód do kontrolki, o ile to jest alternator z wbudowanym regulatorem. Można i też wykorzystać istniejącą wiązkę od prądnicy do podłączenia alternatora, tylko że wówczas prąd ma dłuższą drogę przez przewód od stacyjki (tak jak w ciągnikach...
ze styku W idzie sygnał na obrotomierz i informacja o obrotach do dynamicznego pomiaru ciśnienia oleju Wtyk "W" to nic innego, jak wyprowadzenie jednego z uzwojeń stojanu alternatora. DF - sygnał wejściowy wzbudzenia sterujący cewką wirnika. Najlepiej wymienić na właściwy .
Jaki Masz alternator? Jeśli to możliwe zrób foto. Wszystko wskazuje na dość dziwny ale dość typowy objaw. Przyczyną takich objawów jest korozja na alternatorze. Nie dysponuję w tej chwili żadnym zdjęciem alternatora i jest dość trudno to wytłumaczyć, ale spróbuję. Stojan alternatora składa się z 3 podstawowych elementów pakiet blach z uzwojeniami włożony...
Pobory prądu zostaw w spokoju są prawidłowe . Tak jak kolega strumien swiadomosci napisał problem może leżeć w spróchniałej wiązce na lewej podłużnicy lub w przewodzie wzbudzenia alternatora -uszkadza sie najcześciej w kostce na skrzyni biegów. Z tym poborem prądu w fabii tak jest, 40 min to pierwszy próg usypiania elektroniki. Można ten czas przestawic...
Witam, Chciałem zapytać czy może ktoś miał z was podobny przypadek. Mianowicie mam problem z rozładowującym się akumulatorem. Auto Passat B5 99r. 1.9tdi 90km AHH. Jakieś 3 miesiące temu miałem wymieniany alternator valeo na bosch (valeo skończył swój żywot). Przy obecnych temperaturach auto po około 2 dniach postoju nie odpala, napięcie spada poniżej...
Jeżeli masz alternator rozłożony to sprawdź: Wirnik: czy nie ma przerwy - mirnik między pierścienie(powinien pokazac jakąś opornośc) i czy nie ma do masy - miernik między pierścień i oś(tu miernik nie powinien nic pokazac).Do sprawdzenia przebicia międzyzwojowego potrzebny jest specjalny przyrząd. Stojan: czy nie ma przerwy - miernik wpinasz między...
jest jedyna metoda sprawdzenia regulatora napięcia to pomiar na zacisku D+ i +prądowy napięcie prądnicy wzdlędem masy powinno wynosić 13,8 do 16 woltów niższe lub wyższe wartości będą wskazywały na uszkodzenie regulatora a najlepiej jeśli jak pisali wyżej koledzy wymontuje się alternator rozbierze i sprawdzi po koleji diody dodatnie i ujemne obwodu...
Temat jak widzę jest stary, ale może kiedyś ktoś się tego doszuka ??? Opowiem jak było u Mnie: Mam partnera 2.0 HDI i pewnego dnia zaświeciła się kontrolka ładowania, przy czym zapalała się zawsze jakieś 2 minutki po odpaleniu silnika. Postanowiłem zmierzyć najprostszym sposobem czy jest ładowanie (woltomierz na klemy akumulatora przy wyłączonym silniku...
"Pomiar" diod, szczegolnie laczonych rownolegle, miernikiem nie ma najmniejszego sensu. Kazdy miernik poda inne wartosci. Prosze przypomniec sobie charakterystyki napieciowo-pradowe diody i metode pomiaru opornosci przez multimetr. Pozdrawiam, Georges
W serwisie powiedziano, że to napięcie nie odbiega od normy bo może dochodzić nawet do 16V. Czy mam się czym martwić i co robić? Też nie wiem, czy się martwić. Może to jest ustawione tak celowo, żeby szybko akumulator naładować, ale czy jest to takie zdrowe dla akumulatora, to nie jestem do tego taki pewien, a to z tego między innymi powodu. Kiedyś...
Alternator klasyczny, ale Japońce coś naździwiali. Wygląda na alternator obcowzbudny. I z pomiarem napięcia baterii a nie alternatora - battery sensing. Sprawdź rezystancje uzwojeń i diody. Szczotki i pierścienie ślizgowe. Regulator na stół i też sprawdzić. Klasyka. Jak nie wiesz jak to zrobić zapytaj, choc było wielokrotnie opisywane. Osobiście po...
A może wogóle przerwa w obwodzie pomiaru napięcia, czyli diod wzbudzenia(regulator widzi za niskie napięcie i ciągnie wzbudzenie do góry na max'a).
Czyli są trzy przewody .Po zdjęciu przewodu żółtego z śruby ,możesz określić z czym połączona jest śruba?. Czy jest odizolowana,czy połączona,przykładowo z zaciskiem gdzie podłączony jest przewód czerwony(to możesz sprawdzić miernikiem,ustawionym na Ω,lecz wstępnie odłącz zasilanie alternatora czyli +.Sprawdź na zapalonym silniku jakie jest napięcie...
PD oznaczenie wejście zacisku wzbudzenia czyli alternatorem steruje ecu silnika szajba kolo alternat. nie powinno się nagrzewać kolejna rzecz co można sprawdzić po zapaleniu silnika i obciążenia go istotne pomiar prądu z alternat. jaki dostarcza to dużo powie
Jeśli dobrze sprawdziłeś będzie działać, pod warunkiem,że jest napędzany i podłączony do plusa,minusa,wzbudzenia(lampka ładowania). Najprościej sprawdzić przez pomiar napięcia na akumulatorze przy uruchomionym silniku powinno być 13,8-14,2V...
napewno jeśli była by to cewka zamiast magnesu to mozna wytwozyć silniejsze pole magnetyczne ale z tego rodzaju przeróbka jeszcze się nie spotkałem, oprucz duzej ilosci gadki zadnych fotek nie widziałem , osobiście tez tego nie wykonałem... Moje zdanie jest takie, żakłądam ze chce wykożystać tam ten alternator i wkładam go tam taki jaki jest .Uzwojenie...
Podpowiem mniej trybliwemu. Wszystkie połączenia przewodów: alternator, masa, akumulator czyli wysokoprądowe (+) i (-) należy przeczyścić. Może być uwalona jedna z diód wzbudzenia... Na początek woltomierz i pomiar spadków napięć.
Ten regulator nie jest do tego alternatora. Takie alternatory były w "dużym fiacie" i "żuku". W żuku było kółko do szerszego paska. W starszych fiatach nie było diod wzbudzenia. Jeżeli masz miernik to ustaw go na test diod i zrób pomiar w obuch kierunkach pomiędzy wyjściem 15 i 30 alternatora. wtedy będziemy wiedzieć jaki regulator do tego dobrać.
Po pierwsze sprawdzał bym ładowanie ,raz na śrubie przy alternatorze, drugi pomiar na klemach akumulatora , Na wsuwce 15 misi być ( tyle co stan akumulatora ) pomniejszony o pobór 2 W żarówki wzbudzenia . Sprawdzeniu poddał bym wszystkie miejsca łączenia przewodów z końcówkami a zwłaszcza tu przy rozruszniku . A puść bezpośrednio przewód ze śruby alternatora...
Na początek radziłbym kolego zająć się pracą regulatora napięcia - widzę, że ten temat całkowicie pomijasz. Kiedyś osobiście robiłem doświadczenie w tym kierunku, a wniosek wstępny był taki, że dużo więcej niż połowa dostępnych alternatorów nie wykorzystuje swojej pełnej mocy do ładowania. Przyjmując wtedy końcowe napięcie ładowania akumulatora na poziomie...
Tu nie ma w pewnym słowa znaczeniu przewodu wzbudzenia,Na alternatorze jest zacisk(D+)do kontrolki ładowania ,oraz zacisk (W)do obrotomierza.Napięcie na przewodzie kontrolki ładowania po przez regulator pomaga przy wzbudzeniu alternatora .Lecz nie wszystkie alternatory tak mają.W Twoim alternatorze kontrolka gaśnie w inny sposób (elektronicznie ,tak...
Pozwolę sobie zadać być może trywialne pytanie - czy miernik jakim mierzysz te napięcia jest wiarygodny? Czy mierzyłeś napięcie w trakcie ładowania pomiędzy wyjściem alternatora a biegunem "+" akumulatora. Proponuję też dokonać pomiaru napięcia pomiędzy obudową alternatora a biegunem "-" akumulatora. Sam zaobserwowałem takie zjawisko, że miernik w trakcie...
A czy nie ma czegoś takiego jak wzbudzenie alternatora? Jest i generalnie jest zasilane przez D+. Przed rozruchem silnika D+ jest zasilane przez kontrolkę ładowania (i dlatego świeci przy zatrzymanym silniku). Takie zasilanie jest wystarczające do generacji napięcia po włączeniu silnika, wytwarzane napięcie trafia na B+ ale także na D+ i dzięki temu...
Urządzenie ma być wpięte na wyjściu alternatora (przed regulatorem napięcia) samochodu. To rozwiązanie nie ma sensu, bo alternator nie działa tak, że daje napięcie zależne od prędkości obrotowej, a następnie regulator je obniża. To regulator sterując napięciem wzbudzenia doprowadza do tego, że napięcie wychodzące z alternatora ma „stałą”...
Witam. Po internecie krąży mnóstwo projektów, gdzie alternator napędzany silnikiem elektrycznym/spalinowym służy jako spawarka MMA/tig/mig. Wpadłem na pomysł, żeby napędzać alternator silnikiem 3 faz 3KW. Silnik będzie miał podwójną ciężką szajbę (prawie 6kg) na dwa paski. Alternator mam od Mercedesa 190A chłodzony cieczą. Mam też palnik MIG, podajnik,...
Moje spostrzeżenia są takie ze do napraw samochodów w zasadzie oscyloskop o pasmie 1mhz starczy tu nie ma szału ja za dobry kupisz to i tak go nie wykorzystasz. A co do tematu to wydaje mi się że sprawa jest prosta . Alternator w zasadzie na wtyczce 3 pinowej ma +12 sygnał prostokątny -tak jak myślałem- z tym że sygnał bliski zeru wyzwala alternator...
Masowanie silnika dla iskry i wzbudzenia robione jest brązowym kablem idącym od alternatora do punktu masy pod kanapą. Tam jest główny punkt masy całego motoru. Jest to bardzo ważne. Sprawdź to! Czy robiłeś pomiar napięcia z rezystorem?
http://obrazki.elektroda.net/67_12517170... Po dość długiej przerwie, chciałbym przedstawić kolejne modyfikacje mojego silnika turbinowego z wątku http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... Najistotniejszą zmianą jest dodanie obudowy turbiny napędowej. Silnik jest teraz zamontowany na solidnej ramie, która pozwala na obsługę w pozycji...
To nic nie da - musisz pomierzyć napięcie i najlepiej jeszcze prąd ładowania przy włączonych odbiornikach.Jeżeli będzie "głupiała" dioda wzbudzenia (jedna z trzech) w alternatorze,to będzie taki efekt.Uwaga alternator nie może chodzić bez podpiętego obciążenia (przy pomiarze prądu ładowania) albo dokładny miernik cęgowy albo metoda "luźnej klemy".
Jeżeli to pomiar na alternatorze to by się zgadzało z uszkodzeniem stojana. Zrób jeszcze jeden eksperyment aby sprawdzić to uszkodzenie, odłącz wzbudzenie i odkręć główne zasilanie wtedy alternator nie będzie pracował elektrycznie, świst powinien zniknąć.P
Trzeba sprawdzić spadek napięcia pomiędzy zaciskiem 30 alt a +aku.Jak nie ma więcej jak 0,2V to nie patrząc na to co pokaże miernik wywalić mostek diod wzbudzenia i wlutować nowe diody 1N5404.Częstym błędem jest pomiar sprawności diod bez odczepienia końcówek uzwojenia stojanu.
Jeden z pinów na alternatorze (ten z kablem) jest wykorzystany do informowania komputera silnika o obciążeniu przez alternator np aby ten podniósł wolne obroty. Drugi jest typowym sterowaniem kontrolki, tzn. podaje masę w trakcie w stanie spoczynku a "plus" w czasie ładowania. Przez ten pin tak jak w klasycznym alternatorze samowzbudnym można wzbudzić...
Widać że nie stosujesz się Kolego do rad jakich się Tobie udziela i czytasz pewnie co 10-ty post.Odłączyłeś wzbudzenie od alternatora; -sprawdzileś co sie dzieje NIE -zrobiłeś pomiar uzwojenia względem masy NIE -sprawdziłeś napięcie innym multimetrem NIE -tytałem czy jak zaczyna ładować ,masz podłączony do akumulatora ,czy stawia opor-BRAK ODPOWIEDZI....
Przede wszystkim podaj jakie to auto i w jakiej wersji. Poza tym podane przez ciebie wartości świadczą o jak najbardziej poprawnej pracy alternatora i układu ładowania. Przy tak dużym obciążeniu, jakie fundujesz autu w trakcie pomiaru, napięcie może się tak wahać. Dalej: nawet w tej samej serii regulatorów jeden będzie stabilizował napięcie na poziomie...
kkknc Złapałem cię! Ha,Ha. Tam nie ma żadnej cewki wzbudzenia. To alternator ze wzbudzeniem od magnesów trwałych! Instalacja w swojej koncepcji bardzo przypomina najbardziej rozwinięte układy NRDowskiego Simsona. Tzn. światła zasilane są prądem przemiennym z tyrystorowym regulatorem równoległym. Akumulator jest ładowany z osobnej cewki tzw. "bezmasowej"...
Z racja zgłębiania wiedzy na temat diagnostyki alternatorów przekopuje internet i pozwolę sobie na forum elektrody wypisać parę znalezionych opinii o diagnostyce alternatora i poprosić o komentarz do nich Miernik uniwersalny ustaw > pomiar napięcia przebicia złącza ( rysunek diody często z buzerem ) Poprawne wyniki : 1. Z masy alternatora na wy prądowe...
Czyli wpiac sie miernikiem czerwonym kablem we wtyczke w pin a czarnym kablem do masy ma sie rozumiec? I tez wartosc na mierniku ustawic na prad staly jak przy pomiarze ladowania i akumalatora tak? Jesli bedzie szedl prad z wtyczki to jaka wartosc powinien wskazac miernik? I jesli dobrze rozumiem w przypadku gdy nie bedzie ladowania a na wtyczce pp...
Pytanie-czy po zwiększeniu obrotów lampka gasnie w sposób zdecydowany,czy wygaszanie lampki następuje w sposób stopniowy?I czy z alternatora nie dochodzi odgłos przypominający wycie?Objawy o których piszesz wyglądają na uszkodzony stojan,niestety-pomiar miernikiem nic szczególnego nie wniesie,nie wykryjesz nim zwarcia w uzwojeniu fazy.Proszę zrobić...
Panowie, jeżeli samochód posiada instalację z jednym przewodem do wtyczki alternatora — może sugerować że alternator powinien posiadać regulator napięcia ze złączem COM (tylko jeden pin), czyli z interfejsem szeregowym (LIN). Na przewodzie utrzymuje się napięcie 6–8 V ze względu na sygnał cyfrowy. Alternator tego typu występuje w mocniejszych...
Mam już nowy komputer ze starym eepromem. Komunikacja po CAN jest jak należy. Można się skomunikować z ECU przez złącze diagnostyczne. W czasie pracy zero błędów na ECU. Silnik odpala, ale tylko poprzez wysterowanie plusem rozrusznika. W dalszym ciągu brak sterowania rozrusznikiem oraz brak wzbudzenia dla alternatora. Jest zasilanie pompy wtrysku. Prawie...
Witam Mam problem z autkiem (jak w tytule). Dwa dni temu zapalila mi sie kontrolka ładowania i padło wspomaganie (brak ładowania). Przeprowadziłem testy z żarówką i wypadły na nie kożyść alternatora. Napięcie na kabelku wzbudzenia 1 V, po jego odpięciu od alternatora 12,5V. Ziwera alternator..... Po podłączeniu wzbudzenia alternatora przez żarówkę do...
Gaszenie lampki powoduje takie sam potencjał na żarówce z jednej strony (od diod wzbudzenia) i z drugiej strony (od diod dodatnich głównych). zajrzyj na temat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... W Twoim przypadku uszkodzenie może być w niejednakowej rezystancji diod w kierunku przewodzenia (jednej grupy) lub częściowo uszkodzonymi (zwarcia)...
Nie nie niezrozumiałeś. Normalnie w alternatorze jest 9 diód. 3 małe(ala oporniki) to te mają po 3A i dają informację o napięciu generowanym do regulatora. Następnie są trzy diody "masowe" te duże a ich prąd ciąghły to ok 65A!. Kolejne 3 diody "plusowe" też duże i też ok 65A!.plusowe i masowe normalnie są oznaczone kolorami - czerwone i czarne(napis...
Web69 zgodnie, regulacja napięcia jest po przez prąd wzbudzenia a ogranicznik max prądu także po przez prąd wzbudzenia. Te układy są powiązane. Ogranicznik, przy normalnej pracy nic nie wnosi, gdy prąd wyjściowy alternatora zbliża się do max - powoduje zmniejszenie prądu wzbudzenia, ale przy gwałtownym zbyt dużym poborze i zwarciu, moc wydzielana na...
Przede wszystkim taki tester nie pokaże rzeczywistej pojemności, bo sposób pomiaru przeczy prawom fizyki, aby to było możliwe i procent z wydruku w żadnym wypadku nie będzie adekwatny, a opiera się on na przyroście rezystancji wewnętrznej (co daje spadek obciążenia) - warunek pomiaru akumulator naładowany do pełna. W "normalnym" alternatorze regulator...
Chodzi Ci o prąd przy włączonym aucie? Jeżeli tak to podpinasz do + akumulatora tylko kabelek który idzie z alternatora a miernik wpinasz między właśnie + akumulatora a pozostałe kabelki które szły do + razem z tym z alternatora. Oczywiście te pozostałe kabelki mają być ze sobą połączone. Jeżeli chodzi o wyłączone auto to odpinasz kabelek od alternatora...
Zacisk 15-w zależnosci czy poł z +24 czy też do zac wzb 3d alter. spełnia tę samą funkcję tzn. ten sam reg będzie pracował w ukł obco i samo wzbudnym.Wróć do pocz. spróbuj wzbudzić podając nap na zac. nr. 67 jesli chodzi to pomiar nap aby stwierdzić czy nie padła dioda i daj znać pozdr.
Schematy super! Przekaźnikiem się nie przejmuj - na razie. On pełni tylko funkcję informacyjną dla kierowcy i nie pływa na pracę alternatora. Uwaga: napięcia mierzymy względem masy, chyba, że wyraźnie napiszę o innym sposobie. Najpierw odłącz kable XYZ od prostownika. Nie znam koloru. powinny być trzy w jednym kolorze. Nie zaznaczaj ich przed odpięciem....
Jeden ze sposobów to pomiar miernikiem ustawionym na "Test diod", pomiędzy B+ a D+ w obydwie strony. Jeśli brak jest przejścia 9 diodowy, jak przejcie tylko w jedna stronę to 6 diodowy. Jeśli alternator nie sprawny (zwarta dioda wzbudzenia) test jest niemiarodajny. Trzeba zastosować drugi sposób, lub rozbierać, akurat w tych alternatorach to chwila...
W regulatorach Magnetion zacisk 54 był połączony ze stacyjką 54 Dodano po 7 Witam.W alternatorach Magnetion pomiar napięcia był realizowany na zacisku D+,były to alternatory stosowane w Skodach ,Zetorach i LKT ,oczywiście 12v lub 24v. Dodano po 28 W alternatorach starego typu [Fiat 125 p,ciągnik ruski T 25]były stosowane alternatory 6 diodowe i w razie...
Kręciłem kiedyś na siłowni rowerkiem z pomiarem mocy. Spokojnie byłem w stanie generować 100W. Brawo, wzbudzenie bierze około 4A przy 12V, dołóz straty mechaniczne, ideaz rowerkiem całkowicie pozbawiona sensu.
Do alternatora podłączony jest tylko jeden cienki biały kabelek, przez wtyczkę mającą 2 piny (Pin L i pin bodajże FR, L- jest wpięty w kabel) . Czy w takim razie po wypięciu tej wtyczki z alternatora na samym przewodzie powinno być napięcie? Idąc po przewodzie powinienem dojść do opisywanej przez Ciebie skrzynki (skrzynka z bezpiecznikami jest koło...
Witam !! Jeżeli chodzi o alternatory samochodowe coś podobnego robiłem z kumplem dawno temu . Zrobione to było tak - silnik o regulowanych obrotach napędzał alternator . Oczywiście w układzie " rzeczywistym " - tzn . podpięty regler i akumulator . Dokonywaliśmy pomiaru napięcia i prądu ładowania . To była wersja pierwsza - była i druga . W drugiej nie...
Witam, tak obstawiam, że to regulator. W zasadzie nic innego nie spowoduje nadmiernego wzrostu napięcia w instalacji. Można się jeszcze upewnić dokonując pomiaru napięcia ładowania w zależności od obrotów (oczywiście na postoju). Nie bardzo w tej chwili pamiętam dokładną konstrukcję alternatora w cc, ale zdaje się, że jest bardzo podobna do tej w maluchu....
To że zaświeciła to jeden pomiar, a drugi to zmiana biegunowości żadna nie powinna nawet jarzyć się . Dokładnie raz jeszcze czyszczenie wszystkich połączeń z nalotu ( gryszpanu ) co papier to papier odrobina Kontaktu S , Więcej żadnej rady z wyjątkiem ,, Prądnica i regulator ,, wyd Komunikacji i łączności ,dobre dla początkujących . A tam stoi że ,...
Witam. Można odświeżyć trochę ten temat?? Chciałbym sprawdzić alternator z mojego mundka 1.8TD 96 mk1, bo nie ładuje. Alternator dokladnie taki jak na zdjęciu (tzn. bez tego oleju- jest suchy, pierścienie w dobrym stanie, szczotki też). Alternator jest wyjęty ciągłość uzwojeń sprawdzona, regulator nowy a dalej nie ładuje. Został tylko mostek, w którym...
Trochę ciężko - alternator nie musi pracować z całą wydajnością, na jaką go stać (a ta nas chyba interesuje, nie ile właśnie daje - jak akumulator naładowany, światła wyłączone, to może dawać bardzo niewiele) - a pomiar przy pracy z mniejszą wydajnością nie powie (przynajmniej wprost), czy stać go na więcej; nie powie o tym zmiana napięcia po zapaleniu...
Wracając do tematu. Czy alternator wzbudza się od razu po odpaleniu? Logika oraz pomiar napięcia podpowiada mi że tak. Zaobserwowałem jeszcze raz ten moment spadku napięcia i wyświetlenia chęcią od ładowania. A więc w okolicy 5 min po uruchomieniu- zimny, ciepły na odbiornikach lub bez. Słychać właśnie takie sprzęgnięcie, przez chwilę ten silnik pracuję...
Mam dziwny problem w Renault Twingo. W czasie jazdy, a ściślej - podczas postoju na wolnych obrotach żarzy się czasem kontrolka ładowania. Ponadto od czasu do czasu - w czasie jazdy rozładowuje się akumulator, przy czym robi to w sposób nieregularny - czasem można jezdzic 2 tygodnie bez problemu, a czasem na krótkiej trasie auto traci cały prąd. Poprzedzone...
Kolego . Tu jest zastosowana prądnica, nie alternator. Regulator ma zaciski; -19 zasilanie (+) z akumulatora, a raczej z amperomierza -18 wzbudzenie prądnicy -16 wyjście napięcia z prądnicy. Jeżeli przewody OK, to można teoretycznie sprawdzić działanie prądnicy w samochodzie. W ten sposób jeżeli prądnica sprawna, wyjdzie że regulator należy sprawdzić....
Niekoniecznie, nie masz pewności że regulator jest sprawny. W celu sprawdzenia prądnicy odłączyłbym ją od instalacji, obciążył np. żarówką 45 W, uruchomił silnik, zasilił wzbudzenie z akumulatora przez regulowany opór np. kilka żarówek 5W dołączanych równolegle do siebie. Pomiar prądu wzbudzenia i odpowiadającego mu napięcia na obciążeniu przy obrotach...
Jak tam jest stabilizowane napięcie? Regulator w alternatorze czy wzbudzanie sterowane zewnętrznie przez ECU? Czy możesz, może z pomocą innej osoby, zrobić takie pomiary ale zewnętrznym woltomierzem podłączonym np: przy klemach? Te padnięte akumulatory wykończone niedoładowaniem czy przeładowaniem? Sprawdzono to w ogóle? Nie jestem ani elektrykiem,...
Wg mnie AVR działa impulsowo i widać to na pierwszym oscylogramie. Chcesz powiedzieć że nauka zna taką konstrukcję czy również że widziałeś że w innych generatorach tej klasy też tak jest? Nauka "zna" wiele konstrukcji. To którą zastosował producent jest jego tajemnicą. Do czasu weryfikacji pomiarami. Jednak pewne konstrukcje praktycznie zdominowały...
mierzyć częstotliwość tych pików albo ich amplitudę Dobra idea, zgadzam się, że lepsze to niż tylko pomiar spadku napięcia na kablu, ponieważ niesie ze sobą informację o prędkości obrotowej silnika. Posiadacze benzyniaków mogą pozyskać sygnał prędkości silnika z obwodu pierwotnego jednej z cewek zapłonowych, ale ja nie jestem zwolennikiem zbytniego...
Więc tak przez żarówkę nie idzie, aku+ - zarówka wzbudzenie. Żarówka świeci bardzo słabo po zapaleniu gaśnie niby ok ale prądu ładowania nie ma. Alternator na stół odlutowałem przewody stojana od diód pomiar diody przepuszczają prąd tylko w jedną stronę,nie ma zwarć miedzy diodami prąd płynie tylko do w jedną stronę oporność wszędzie taka sama czyli...
Witam. Trochę odgrzeję kotleta :-) Również "straciłem obrotomierz" tyle że w 3070 i nie bardzo mam pomysł gdzie tego szukać. To co jest w wątku to już sprawdziłem i lipa. Ze schematów elektrycznych jednak wynika mi że obrotek dostaje sygnał z W z alternatora. To by mi pasowało, bo mam przy nim 2 cienkie przewody tylko oznaczeń nie mogę zidentyfikować...
Witam. Co to może być?, a mianowicie alternator ładuje prawidłowo wg. pomiaru wykonanego miernikiem, regulator utrzymuje napięcie 13,77V przy każdych obrotach silnika, natomiast kontrolka od ładowania świeci się cały czas jasnym normalnym światłem. Po wyciągnięciu kostki z przewodami (dwa przewody) z alternatora kontrolka pali się cały czas oczywiście...
Wymiana na inny regulator napięcia i przekaźnik kontrolki ładowania nic nie zmieni i nie uprości instalacji, bo one muszą być. Jak oryginalne działają to je zostaw, po co wydawać pieniądze i dodatkowo mieszać w instalacji. Ten ostatni regulator napięcia jest do alternatora 9 diodowego i jest w niego wbudowany, nie nadaje się. Uproszczenie tylko i wyłącznie...
wzbudzenia alternator alternator wzbudzenia alternator napięcie wzbudzenia
telewizor philips podłączyć wieża grzałka prostownica cyfrowy polsat multiroom dekoder
Problemy z odpaleniem Suzuki Grand Vitara 1.9 DDiS Zmiana grafiki w systemie Opel Insignia DVD800