Poszukaj sprawnej używki oryginalnej, może być od innego motocykla z takim alternatorem, ważne żeby był 4 lub 5-przewodowy
Przy prądnicy w większości przypadków "plus" był na masie, więc trzeba będzie inaczej podłączyć akumulatory, tak aby na masie był minus. Dla rozrusznika obojętnie czy jest zasilany plusem czy minusem, to szeregowy silnik prądu stałego. Jeżeli to będzie alternator z wbudowanym regulatorem napięcia to żarówkę od ładowania podłączasz do wyprowadzenia na...
Przewinięcie tego alternatora na 230 będzie kłopotliwe. Wyjdzie coś po 100 zwoi na cewkę. Poza tym jest takiej mocy że idealnie nadaje się na off_grid. Pompowanie energii w sieć pochłonie większość energii przy przetwarzaniu.
https://ciclon.ru/EN/sudovoe-oborudovani...
Co do zasady podłączania. Ma kolega jedno wyjście silnoprądowe i jedno wejście do podłączenia kontrolki. Wyprowadzenie z zielonym kablem wygląda na to od kontrolki ładowania. Drugi koniec kontrolki ma być podłączony do plusa zasilania po stacyjce, czyli tam gdzie kontrolka czujnika ciśnienia oleju. Wyjście silnoprądowe podłącza kolega do rozrusznika...
Teoretycznie tak ale nigdy tego nie próbowałem i koledze tez nie radze możesz spalić regulator, takich rzeczy się nie praktykuje... i poza tym bez przekaźnika rozładuje ci akumulator...
Czarny to "plus" przechodzący przez stacyjkę. Możesz sprawdzić czy pojawia się na nim napięcie 12V z akumulatora jak włączysz zapłon. Żółte to wyjścia z alternatora/prądnicy. Zielony to masa. Gruby zielony to też masa, przykręcana do ramy. Czerwony to ładowanie akumulatora. Bez czarnego też powinno działać. Widocznie ten regulator nie potrzebuje tego...
Pasek klinowy za mocno napięty, bądź teraz takie buble sprzedaję (raczej nie ,aż takie). Pasek poluzuj, tylko łożyska szybciej padną w pompie i w alternatorze (prądnicy). Trzy razy w żywocie ciapka wymieniałem to koło pasowe. :D
Żeby wymienić prądnice na alternator, należy wymienić osłonę wentylatora, i usunąć regulator napięcia. W alternatorze do malucha regulator napięcia jest zamontowany na alternatorze. Nie jestem pewien czy koło pasowe z prądnicy pasuje do alternatora, ale to jest szczegół. Swego czasu jak nie można było dostać osłony wentylatora pod alternator to montowano...
Chcę zrobić coś na zasadzie oczka wodnego z wodospadem i np. kołem młyńskim, które ma tworzyć prąd do zasilania pompy wody, tak by cały obieg był samowystarczalny i nie musiał bym zużywać energię z sieci. Czyli perpetuum mobile. W taki razie życzę powodzenia.
Dokładnie tak, ale nie mostki, lecz tylko diody, na zasadzie podobnej jak w prostowniku w alternatorze.
wszystko jak zawsze zalezy od wlasciciela sposób ładowania rozłdowania prą łdowania alternatora czy prądnicy reglera iwielu innych a także egzemplarza
Witam Prądnicy czy alternatora?
Witam. Wzbudzenie na zacisk DF+ ,D+ + wyjście z alternatora ,D- - alternatora
Zastosuj normalny regulator prądnicy/alternatora - to jedyna sensowne wyjście.
To jest uzwojenie wzbudzenia. Ma je każdy alternator.
No ale czy jesteście pewni że pod ciążeniem napięcie nie powinno się zwiększyć ? 16 volt sięga przy odpaleniu praktycznie wszystkich odbiorników. Nie jest to normalne. Rolą regulatora napięcia jest utrzymywanie napięcia alternatora (prądnicy) na stałym ustalonym poziomie. 16 V to stanowczo za dużo i moim zdaniem to jest przyczyna grzania się akumulatora....
Zdejmij ten czarny dekiel z tyłu prądnicy (alternatora) to zobaczysz łeb śruby o której pisałem (przechodzi przez całą długość osi wirnika i jest wkręcona w wał korbowy)
Witam wszystkich uzytkownikow. Mam problem z pradnica od Pozostaje do wykluczenia przerwa w cewkach stojana, bądź zwarcie uzw. wirnika. Mam jeszcze jedno pytanie czy mozna zamienic pradnice 6V w Mz 250 TS Na alternator 12V?? Nie, nie można - całkowicie inne rozwiązanie mechaniczne, nie dopasujesz do kartera.
Ile razy temat o podłączaniu alternatora w ciągniku będzie powielany?!? Wystarczy użyć funkcji SZUKAJ i wpisać sobie : ciągnik, ursus, C-330, C-360, alternator w ciągniku i tym podobne... A oznaczenia alternatorów i regulatorów są ogólnie dostępne. A tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/-font-c... schemat elektryczny do...
Witam Czasem wystarczy poszukać. http://autofelicia.republika.pl/alternre... http://www.google.pl/search?hl=pl&q=dzia... Pozdrawiam
Można dorobić automatykę, która odcina baterię dziobową gdy pracuje silnik dziobowy. Ładować ją stale przez opornik albo podłączać do alternatora (prądnicy) na postoju gdy napięcie obu baterii niewiele się różni. Układ zastąpi istniejący separator. Może separator realizuje część tych funkcji?
Podstawowe pytanie to co jest źródłem zakłóceń. Jeżeli nie jest to zapłon iskrowy - silnik wysokoprężny - to musi być to coś innego. Szukamy po nitce do kłębka - masa akumulatora, MASA ANTENY, regulator alternatora/prądnicy, alternator a raczej odkłócenie prostownika w alternatorze, jakaś inna elektryka/elektronika w instalacji. Być może będzie to jakaś...
Przy prawidłowym połączeniu w gwiazdę napięcia między dowolną parą z trzech pozostałych końcach będą równe (tylko przesunięte w fazie). Przy nieprawidłowym jedno będzie o ponad 70% wyższe od dwóch pozostałych. Najprościej podłączyć trzy jednakowe żarówki - jak jedna zaświeci jaśniej, niż dwie pozostałe razem, to trzeba zamienić końcówki tego uzwojenia,...
Kolega w pierwszym poście napisał że jest to prawdopodobnie prądnica od 30. Teraz kiedy ma już symbole mógłby sprawdzić czy na pewno tak jest. Przekonaj swojego znajomego do założenia alternatora. Kupując nowy regulator napięcia do prądnicy miałby już połowę na alternator, a co za tym idzie bezproblemowe ładowanie.
Na korpusie prądnicy są wybite numery i takie same są na regulatorze, ale jak pisze emeryt2 lepiej pomyśl o alternatorze. Prądnica z regulatorem elektromagnetycznym to źródło wiecznych problemów.
Tak wszystko z prądnicą i regulatorem wyrzuciłem oprócz kabla od kontrolki.
prądnica typu NIRWANA własnej konstrukcji (do której link podałem wcześniej) przy 220 obr/min daje napięcie 3fazowe i około 50 Hz
Przy zmianie z prądnicy na alternator należy minus puścić na ramę traktora . Większość alternatorów (nie liczyć wyjątków) mają minus na obudowie
No, to Ci nie wyjdzie nic dobrego: regulator napiecia współpracujący z alternatorem (lub prądnicą) działa w ten sposób, że jeżeli napiecie podawane na regulator jest niższe od napiecia progowego, to regulator powoduje przepływ prądu przez uzwojenie wzbudzenia prądnicy (lub alternatora). Gdybyś chciał to wykorzystac do regulacji napięcia zasilacza sieciowego,...
Ja zakładałem do C-330 alternator od Poloneza w miejsce prądnicy. Wystarczyły dwie tulejki odpowiednio docięte żeby koło pasowe było ustawione w osi z pozostałymi kołami. Koszt: 50 złotych, a śmiga aż miło. Pozdrawiam
Można uzyskać 60w z prądnicy w jawce ale wymaga to zmiany uzwojeń tak aby uzyskać 20w z jednej cewki oraz dołożenia do prądnicy czwartej cewki co jest trudne lecz wykonalne. Nawet jest to opisane na którymś z for o jawkach, wystarczy poszukać. Z tego co pamiętam robiło się ok 120zw drutem 0,7mmDNE lecz mogę się mylić.
posiadam wsk 175 założyłem do niej kilka bajerów i chciałbym założyć alternator zamiast prądnicy tylko skąd dostać tak mały alternator żeby się zmieścił w miejsce prądnicy:|z góry dzięki
Z fotek w necie ,ale widać na niektórych zdjęciach stojan jak w alternatorze. Opis że do autosana ,to nie sądzę że to prądnica w tych czasach. A jaki jest regulator obecnie do tej istniejącej prądnicy?
Aby sprawdzić czy alternator jest fabryczny, musisz porównać mocowanie alternatora i same piasty wiatraka. Ale co tam jest do porównywania, alternator swoją stopą mocowany był w dokładnie te same otwory śrub co mocowany był wspornik prądnicy (pod pompką paliwa) , wentylator był taki sam, ale inne piasty na alternatorze; nikt nie pozna. No chyba, że...
W książce do samochodu Syrena była opisana procedura sprawdzenia regulatora napięcia. Po pierwsze od strony prądnicy (nie wiem który to zacisk) podajesz napięcie i regulujesz jego wielkość. Włącznik samoczynny powinien się zewrzeć przy jakimś tam napięcie (dajmy na to 13 V). Dalej sobie regulujesz napięcie i przy ok. 15 V powinien się przełączyć styk...
http://www.terytorium126p.pl/forum/ladow... Masz tam wykresy charakterystyk prądnicy i alternatora. Wszystko zależy, jakie obciążenie planujesz, trzeba to policzyć. Resztę załatwi odpowiednia przekładnia, by nadać wybranemu generatorowi odpowiednią prędkość przy typowej pracy silnika. I pamiętaj, że zarówno prądnica, jak i alternator...
Napisz dlaczego nie chcesz zmienić prądnicy na alternator. Naprawa prądnicy według mnie jest nieekonomiczna. Ja ostatnio na szrocie kupiłem sprawny alternator za 30 zł.
Przecież prądnica jest liczona na określoną moc. I każde jej przeciążanie, skutkować będzie jej przegrzewaniem i usterką. A czeskie produkty nie należą do najtrwalszych. Na twoim miejscu nie zastanawiałbym się nad przeróbkami prądnicy, tylko zastąpił ją alternatorem. To najszybsza droga poprawy bilansu energetycznego.
no właśnie o to chodzi żeby jak najtaniej u nas są trochę tańsze alternatory od poldków lub fiata
Jaki to jest regulator? Do alternatora , prądnicy czy jeszcze czegoś innego???
To prosta prądnica, w budowie jak dynamo Pewny jesteś? Bo mi jakoś po wyszukaniu graficznym wychodziło coś w podobie prądnicy od C330, tylko gabarytowo mniejszej (prądnica prądu stałego),. Ale Koledze chyba nie muszę wyjaśniać. Druga rzecz, sprzęt z 1971r. A tu mogą być różne rzeczy. Fota tej prądnicy/alternatora/generatora wiele by wyjaśniła. + zdjęcie...
W Ursusie masz alternator z MTZ Belarus 700 lub 1000w Na jakiej podstawie tak sądzisz, skoro to przeróbka z prądnicy i nie wiesz kto i co tam włożył? Ten stary alternator po naprawie przeżyje jeszcze nie jednego za 200 zł.
A bym powiedział że alternator daje prąd jednokierunkowy. tyz pikne i prawdziwe stwierdzenie jeżeli definiujesz alternator jako zespół prądnicy i prostowników.
Tak jeszcze tylko wspomnę dlaczego chcę przerabiać oryginalną prądnicę. powodem jest fakt że oryginalna daje 65watt a ja bardzo bym chciał, żeby w tej samej obudowie to było chociaż troszkę ponad 100 wat. Nie wiem czy się to uda. Widziałem oryginalne "Junaki" z alternatorami zamiast oryginalnej prądnicy. Poza tym zastosowanie neodymów, eliminuje regulacje...
alternatora. Prądnicy, Kocie, prądnicy :D
Mówisz że masz 2 identyczne modele - w obu przypadkach ten sam problem czy w jednym? Zakładam że w jednym, więc najprościej to przełóż pewny regulator z jednego motocykla do drugiego. Jak będzie poprawa to strzelony regulator. Na allegro najczęściej kupisz chińskie regulatory bardzo wątpliwej jakości. Jeśli podmianka regulatora nie poprawi sytuacji...
Podlacza się rożnie zależy od układu czytaj opis , do prądnicy (alternatora) lub do cewki wysokiego napięcia.
Z tego co napisałeś wydaje mi się, że chodzi Ci o regulator napięcia alternatora/prądnicy. Takie cudo można kupić od dowolnego pojazdu, przy uwzględnieniu parametrów prądnicy/alternatora. Chyba, że układ prądnica/alternator regulator napięcia nie ma pracować w pojeździe a stanowić oddzielne źródło o napięciu 12V buforowo ładujące akumulator (jaki?).
Mam w związku z tym pytanie czy po przerobieniu prądnicy czy alternatora (nie wiem co tam jest) i tych wszystkich regulatorów i prostowników zmieści sie to w obudowie cartera i czy będzie na tyle silne aby ładowac akumulator i zasilać sprzęt ? Czy moc silnika ma na to wpływ i wysokośc obrotów ? Pytam bo grzebiemy czasem z kolegą w takich.
Napisz dokładniej o co ci chodzi.Potrzebujesz danych do konkretnej prądnicy,alternatora,czy szukasz informacji ogólnych(budowa,działanie,wykresy itp.).Mam książkę(z czasów szkoły średniej)pt."Maszyny Elektryczne"jest tam trochę o takich urządzeniach,więc mógłbym Ci odstąpić.Mam też trochę wiadomości dotyczących samochodowych prądnic,alternatorów.
Wiem że nie jest to rozwiązanie rewelacyjne,lecz koszt przerobienia dość duży .Docelowo bym zmienił silniczki dmuchawy ,wycieraczek ,lub łatwiej przezwoić,a jedynie wskaźniki bym zostawił 12V.Jeszcze wiadomo wchodzi wymiana alternatora czy prądnicy w zależności co jest zastosowane.Przerabiałem w ten sposób w dawnych czasach Stary 28, 200-ki i spisywało...
Nie powinno być problemu. Wywalasz prądnice ( musisz wymienic też część obudowy wiatraka do której mocowanu jest alternator ze względu na inny rozstaw srub ). Wywalasz regulator napięcia bo w alternatorze już masz zabudowany regulator. Podłączas przewód prądowy do alternatora, a na przewodzie idącym z lampki ładowania wymieniasz oczko na zakończenie...
Kolego mam dwa skutery (dwusuwowy i czterosuwowy - 50 i 125 cm3), które przy braku akumulatora można awaryjnie uruchomić z kopnika. Zwykle akumulator w skuterach służy do uruchamiania silnika, a także do światła stop, sygnału i kierunkowskazów, natomiast światła mijania, drogowe i postojowe zasilane są z prądnicy-alternatora. Jeśli będziesz jeździł...
Właśnie to " lata 60te" jest tu ważne, tam nie było zadnej elektroniki, przekażników, komputerów itp. A taki crafter to sama elektronika i nawet takim ładowaniem steruje pewnie "komputer" a nie regulator w alternatorze , czy prądnicy.
Koncepcja przedstawia się jak na obrazku. Wymusza ją wstawienie pod koło zamachowe alternatora/prądnicy o motoru zajmującej całą dostępną tam przestrzeń.
Można kupić gotowe wiązki i zamontować. Pomyśleć należy o założeniu alternatora zamiast prądnicy. Szczypce do zaciskania końcówek by się przydały.
No to potrzebne ci tylko dwa przewody. Jeden przewód wychodzi od zacisku 15/54 stacyjki następnie idzie do kontrolki ładowania, z niej leci do zacisku 16 regulatora prądnicy i dalej na złącze w prądnicy i to jego podłączasz do złącza D+ alternatora. Dwa pozostałe przewody od prądnicy możesz usunąć. Drugi przewód dajesz od plusa akumulatora do złącza...
prosże mi powiedzieć jak okiem laika mogę zoabczyć czy jest to alternator czy prądnica? Na wyłaczonym zapłonie przyłóż do alternatora/prądnicy coś metalowego np. śrubokręt Jesli bedzie przyciągać to jest to prądnica bo tam są magnesy , jeśli nie będzie to jest to alternator
Dzięki wiedzy kolegów którzy udzielali się aktywnie na temat mojej prądnicy.
Odradzam przeróbki regulatorów. Jeśli wiesz od jakiego pojazdu masz alternator to lepiej kupić/zorganizować regulator do tego typu alternatora.
Zmieniam, nowa instalacja 12v z nowym alternatorem, zamiast prądnicy posiada - na masie. Czyli najlepiej zrobić lekkie druciarstwo jak kolega z jawa250.fora i wtedy powinno wszystko działać? Widzę że konstrukcja amperomierza jest "symetryczna". Mogę nawinąć nową cewke w odwrotnym kierunku? Pozdrawiam
A nie ma znaczenia czy masz prądnice czy alternator, wskaźniki muszą działać ,nie działają są zepsute trzeba sprawdzić. Dotknij przewodami do masy i sprawdź.
Witam Wielkość zależna jest od alternatora lub prądnicy 12v jaką miałby zasilać. Marek Zamiast alternatora stosować Pralkowca - wolnoobrotowy i nie wymaga wzbudzenia.Nie ma oporów na starcie i już ma napięcie, które (jeżeli trzeba) regulować obciążeniem.
To niewielka różnica w prądzie. Ka by zakładał. Chociaż z drugiej strony dał bym alternator.
Przewód główny od alternatora do rozrusznika daj w miarę gruby. Do kontrolki 2,5mm² wystarczy. Dodano po 35 Ewentualnie zostaw jeden kabel od prądnicy, o ile miałeś ją wcześniej.
Jak rozumieć Temat postu: 126p - wymiana alternatora. Wymiana prądnicy na alternator czy alternatora ale na co? Zapoznaj się z regulaminem forum, szczególnie pkt 3 i opisz dokładniej problem.
jawa 250 Który model dokładnie, rocznik? Pokaż fotki prądnicy/alternatora.
Chodziło mi o prądnicę 230V o której pisze kortyleski. Przepraszam, za złe sformułowanie. Chodzi mi o napięcie wyjściowe na niej. Jak głęboka, hmm. Umieszczenie pod maską alternatorów/prądnicy i połączenie albo paskami, albo bezpośrednio z wałem.
Zasadniczo każdy wirnik alternatora lub prądnicy posiada tzw. magnetyzm szczątkowy, który powoduje samowzbudzenie - po cóż, więc komplikować sobie życie magnesami
alternator jako prądnica obcowzbudna Generalnie alternator jest samowzbudny. jest wzbudzana z akumulatora napięciem ~12V Z akumulatora wzbudzenie jest tylko w momencie rozruchu. Nie znalazłem konkretnej informacji/ odpowiedzi, czy po zwiększeniu napięcia wzbudzenia zwiększy się napięcie wyindukowane w uzwojeniu stojana. Oczywiście, że się zwiększy....
Generalnie nie lepiej niż tak kombinować z tym wszystkim, po prostu przewinąć uzwojenia alternatora/prądnicy? Sam wzmacniałem zasilanie w swoim motorowerze (simson) i teraz mam zamiast żarówki 6V 35W żarówkę 12V 65/55W (pełne H4, oczywiście z wymienioną lampą z powodu homologacji). Aczkolwiek podziwiam za kreatywność, ciekawe tylko jak z wodoodpornością...
To jest silnik jednofazowy 1400 obrotów i ma 4 bieguny czyli na wirniku musiałbyś zrobić też cztery bieguny, cewki połączone są szeregowo trzeba zmienić na równolegle,napięcie ok.50V przy 1000 obrotów...to jest tylko wstęp a czy nie lepiej zwykły alternator.
Motocykl to yamaha 600 tenere, jedna cewka zasila moduł, a reszta cewek jest od świateł. fotka realna http://obrazki.elektroda.net/41_12166605... edit: jakoś nie potrafię znaleźć schemtu regulatora dla alternatora (prądnicy?) jednofazowego
Tylko dalej nie wiemy czy chodzi o zamianę prądnicy na alternator i co ten C-330 ma na masie (+) czy (-) .
sprawdzałem i te zakłócenia z silnika lecą, ponieważ gdy przygazowałem, to te zakłócenia coraz bardziej się zwiększały. Przy zwiększaniu obrotów silnika również wzrastają obroty prądnicy/alternatora i to powoduje wzrost zakłóceń. Poruszające się tłoki silnika nie mają na to wpływu.
Witam głowię się co tu skrobnąć zgrabnie i składnie.. Widać mamy alternator od 3011, kiedy pozostałości na wiązce w postaci dwóch oczek i regulatora na trzy bolce zarówno też w postaci oczek typują na prądnicę w oryginale, a więc na majorka bardziej. Alternator ma już inny typ regulatora na dwa bolce "wsówki" męskie no i jak wiadomo w tym wypadku musi...
Witam Można podłączyć regulator napięcia z prądnicy do polskiego alternatora??Albo trzeba dokupić regulator??Prądnica była wymieniana na alternator, polski zamiennik na regulator fiatowski.
Napisz w jakim urządzeniu. Wygląda mi to na alternator.
Jakiej mocy masz ten silnik? Jeżeli ta hamownia ma mieć sens to obciążenie musi mieć większą moc niż silnik a potem dostosowywać obciążenie do potrzeb za pomocą np. zmiany wzbudzania prądnicy/alternatora.
Tak czy inaczej amperomierz do samochodu/motocykla musi być z 0 w środku, czyli +/- 15A, podłącza się go szeregowo na przewodzie prowadzącym z alternatora/prądnicy do akumulatora (musi być to miernik przystosowany do pomiaru ciągłego). P.S. Te całkiem tanie amperomierze z Allegro są bez boczników...
Witam. Te podziękowania mógł Sobie Kolega darować. Alternator jest trójfazową maszyną prądu przemiennego, więc zastosowanie go jako rozrusznika jest co najmniej kłopotliwe. O wiele prościej można zrobić to co Kolega kombinuje na prądnicy prądu stałego, takiej jak w starych maluchach, trabantach itp. Pamiętam, że w starych autach, były rozruszniko-prądnice....
Chodzi mi o to iż nie chce się podpinać pod aku tylko pod elektrykę maluchowską, by prąd płynął po włączeniu zapłonu. Nie bardzo rozumiem...chcesz pobierać prąd z samego alternatora(prądnicy)bez obecności akumulatora?powiedzmy odpalasz "buggy"na pych a światła/kierunki zasila sam alternator?
Oj chyba lepiej założyć alternator.
Będziesz musiał zmienić koło pasowe na typowe, może od prądnicy ale nie wiem czy nie za duże.
Sprawdź ładowanie. Maluch na alternatorze czy prądnicy?
Witam!! Mam C330M przerobioną na alternator od VW. 1. Odwrócić akumulatory tak aby był minus na masę (u mnie musiałem kupić nowe klemy bo org. były nierozbieralne). 2. Zamontować alternator zamiast prądnicy, podłączyć wyjście alternatora grubym przewodem (pow. 6mm²) do przewodu z akumulatora na rozruszniku. 3. Podłączyć zacisk kontrolki alternatora...
nie doczytałem się czy masz prądnice czy alternator przy prądnicy masz "+" na masie i wskaźniki pokażą błędy
Co do zwarcia to jest moje uproszczenie tak naprawdę chcę zastosować rezystory suwakowe, którymi będę zmieniał obciążenie alterantora lub prądnicy. Rzecz w tym że niechciałbym jeszcze dawać dodatkowego napięcia DC na wzbudzenie.
''Podłączenie prądnicy i alternatrora do akumulatora'' To w końcu prądnicy czy alternatora bo to kolosalna różnica a że wyładowało akku to się spodziewam prądnicy bo wszystkie alternatory mają minus na obudowie i jak nie ładują to napewno nie rozłądowują.
Zapewne koledze chodziło o rozrusznik sterowany stacyjką, ale to nie jest konieczne, do wymiany tylko mocowanie alternatora, tak jak pisali koledzy powyżej.
Przewód zasilania nowy 8mm2 . Bezposrednio aku lub rozrusznik. Ten z prądnicy się upali.
Czy opór przy 46A jest podobny zarówno w alternatorze jak i np. prądnicy wolnoobrotowej ?
Wydaje się oczywiste, że przewód z zacisku 19 regulatora prądnicy należy podłączyć do zacisku 30 alternatora. Czyli alternator - wskaźnik - zacisk rozrusznika lub akumulatora. Oj poprawiam. A to z powodu że dawno nie dłubałem w takim wehikule. Aby wskaźnik pokazywał także ujemny bilans to połączenie wskaźnika musi nastąpić przez pokład czyli 19 do 30....
APE RP-MZm to regulator napięcia do prądnicy MZ. Oryginalny regulator alternatora posiadał ogranicznik mocy alternatora do 15A. Teoretycznie można użyć regulatora do prądnicy, także posiada ogranicznik prądu, tyle że jak widzę na zdjęciach APE RP-MZm12V ma ograniczenie do 8–10 A. Przy światłach drogowych H4 i zapłonie bateryjnym może nie wystarczyć...
Przedstawiam schemat obrotomierza do diesla biorącego sygnał z uzwojenia alternatora, jako prądnicy prądu zmiennego, w której częstotliwośc zależna jest od obrotów silnika. Rozwiązanie stosowane przez producentów samochodów.
Kolego nie obniżenia obrotów wału prądnicy (alternatora) tylko obrotów silnika. Przy 1200 obr alternator ma ok 20 A ale przy 5000 obr jest 65 A. Na podstawie alternatora A 210 W- Star 200.
Jeżeli masz jakiś zbędny silnik 3-4Kw to zrób "rozrusznik" na WOM. Lub tak jak miał mój znajomy w C-360 zrób przystawkę z silniszka około 1kw do alternatora/prądnicy i przed odpalaniem na 30 minut włącz silniczek i przeładuj aku. Dużo lepiej będzie kręcić.
Akumulator spełnia w układzie elektrycznym rolę superkondensatora - tłumi wszelkie przepięcia pochodzące np. z prądnicy lub alternatora. Jeśli w tym skuterze występuje jakaś elektronika, to próby uruchomienia skutera bez akumulatora skończą się zniszczeniem tej elektroniki.
Dostaliście te schematy? Chyba mam oryginalne instrukcje. Tak w ogóle w moim zdechł prąd całkowicie. Podejrzewam że któraś cewka prądnicy padła a nie wiem jak to sprawdzić. Nie chce montować alternatora. żeby się dostać do prądnicy wymagalna jest ingerencja w silnik. Robił to ktoś, udało się komuś? Dajcie znać.
wymiana prądnicy alternator zmiana prądnicy alternator alternator zamiast prądnicy
pl2303 ft232 lenovo przycinanie grach automatyczne przełączanie elektrowni
prostownik tyrystor neotec magnus
Magnetowid Philips VR530: lata produkcji i specyfikacja CHEVROLET MATIZ – kontrolki hamulca ręcznego i ładowania akumulatora świecą jednocześnie