Witam wszystkich uzytkownikow. Mam problem z pradnica od Pozostaje do wykluczenia przerwa w cewkach stojana, bądź zwarcie uzw. wirnika. Mam jeszcze jedno pytanie czy mozna zamienic pradnice 6V w Mz 250 TS Na alternator 12V?? Nie, nie można - całkowicie inne rozwiązanie mechaniczne, nie dopasujesz do kartera.
cewka w maluchu daje na obu cylindrach iskrę w tym samym momencie tylko ze w jednym jest akurat sów sprężania czyli mieszanka paliwa z powietrzem a w drugim cylindrze sów wydechu czyli spaliny które sie nie zapalają:) od przeskakującej iskry czyli taka podwójna cewkę traktuj jak pojedyncza z wejściem na dwa przewody wysokiego napięcia Dodano po 11 w...
To prosta prądnica, w budowie jak dynamo Pewny jesteś? Bo mi jakoś po wyszukaniu graficznym wychodziło coś w podobie prądnicy od C330, tylko gabarytowo mniejszej (prądnica prądu stałego),. Ale Koledze chyba nie muszę wyjaśniać. Druga rzecz, sprzęt z 1971r. A tu mogą być różne rzeczy. Fota tej prądnicy/alternatora/generatora wiele by wyjaśniła. + zdjęcie...
Kolego starsze 330 miały+na masę i odwrócenie akumulatorów zmieni biegunowość,a prądnica sama się przemagnesuje i będzie ładować odwrotnie Nowsze 330 m miały -na masę od początku.
Gotowej instalacji do C-325 pewno nie kupisz. Prawie identyczna jest do C-330 i taką sobie kup. Dodajesz tylko wiązkę od prądnicy do regulatora napięcia (chyba że są jeszcze w sprzedaży wersje pod prądnice - ale wątpię), lub od razu wymiana prądnicy na alternator tak jak wspomniał kol. Błażej.
Nie wiem jak to wytłumaczyć ale po wymianiwe prądnicy na alternator i usunięciu regulatora napięcia ciagnik kręci jak szalony chciałem jeszcze go podłądować bo myuślałem ze nie da rady odpalić a tu miłe zaskoczenie ciągnik kręci jak nowy od razu odpalił ładowanie na poziomie 14.5V nie mam pojęcia czym było to spowodowane czyżby prądnica miała jakieś...
Jak rozumieć Temat postu: 126p - wymiana alternatora. Wymiana prądnicy na alternator czy alternatora ale na co? Zapoznaj się z regulaminem forum, szczególnie pkt 3 i opisz dokładniej problem.
Dzień dobry, Do C-330 założyłem alternator do Golfa III (wcześniej miałem od poloneza). Podłączyłem gruby kabel do styku przy rozruszniku a drugi cienki kabel do kontrolki. Po odpaleniu świeci się kontrolka i ładuje prądem od 12 do 13 V. Dopiero po zwiększeniu obrotów (przegazowaniu) gaśnie kontrolka i ładuje prądem nieco powyżej 14 V (czyli tyle ile...
Witam, W ciągniku zetor 5718 zamontowana jest prądnica , oraz regulator Bosh-a. Efekt jest taki, ze praktycznego ładowania nie ma. Miernikiem zmierzyłem napięcie na prądnicy i wynosi na wolnych obrotach U= 6-8 V, przy wysokich obrotach U= 13,5 - 14,8 V. Sprawdziłem miernikiem napięcie ładowania na akumulatorze i okazuje sie , że na wysokich obrotach...
Moja rada - wyrzuć z samochodu regulator napięcia. Ja raz go zostawiłem (jako zacisk do przewodów) a po pewnym czasie nastąpiło przebice i zniknęło w maluchu ładowanie. Konieczna jest też wymiana oblachowania - w prądnicy jest inne niż w alternatorze.
troszkę odgrzebiemy , ja załalem swojego olejem z ciezarówki 10W-40 juz któryś raz z kolei , wymiana raz w roku ponieważ duzo mgh nie robi ale nie ma problemu z motorem , pamietam zawsze zima na superolu był problem zeby zapalic , teraz tego problemu nie ma , jeden aku 90Ah malo nie wyrwie tak rozrusznik kręci , oczywiście zamiana prądnicy na alternator...
Tylu bzdur ile tutaj wypisano trudno szukać w innych miejscach. Kolega gilus1 jak widać jest znanym ekspertem w sprawie maszyn rolniczych, ale jego zakres stosowania ogranicza się do pługa. Radzę zapoznać się z szeroką gamą współczesnych maszyn rolniczych. Ciekawe jak według niego funkcjonują bez zasilania maszyny natkane komputerami, sterownikami,...
Przede wszystkim panowie, z waszych wypowiedzi widać, że nie macie o tym zbyt dużej wiedzy. I wywnioskować można też, że większość tych napraw/przeróbek próbujecie dokonać metodami chałupniczymi, tnąc przy tym maksymalnie koszty. A to sie zemści. Przed wymianą alternatora radze zaopatrzyć się w najprostszy miernik elektroniczny. To koszt około 10 zł....
Tak jak pisze Zico63. Jeżeli chodzi o to czy jest prądnica czy alternator to nie ma też specjalnego znaczenia. Ja w swoich dwóch maluchach (lata 70-te) miałem prądnicę i jak w pierwszym, w regulatorze nadpaliły mi się styki od odłącznika prądnicy od instalacji, zamiast odłącznika stosowałem dwie diody 10A na radiatorach połączone równolegle. Charakterystyka...
Hello chłopacy to ja Wam powiem, że do podobnych sytuacji dochodziło już i wszystko było (niby) dobrze. Wiadomo, że głębokie rozładowanie (w sensie długoterminowe) powoduje utratę pojemności i to jest pewne. Natomiast co do reszty nie da się ot tak powiedzieć jednoznacznie, czy tak zostawić, co poszło źle, itd. Bo nawet żeby określić pojemność (jako...
Mam problem z regulatorem napięcia. Po włączeniu świateł napięcie w instalacji spada do 11,8 V. Przy wyłączonych odbiornikach maksymalnie (przy podniesieniu obrotów) osiąga 12,5 V. To nie jest problem tylko normalne zachowanie prądnicy pod obciążeniem. Prądnice były w czasach gdy nie było obowiązku jazdy w dzień na światłach. Natomiast dłuższa jazda...
Twój alternator doładuje akumulator w 100% 56Ah. Napisz jakie masz napięcie ładowania na światłach i bez świateł. Jak stary jest ten akumulator? Bez świateł na wolnych obrotach ma około 12,5V a po włączeniu spada do około 11,8. Ten 56Ah jest nowy i nie chce aby szybko go szlak trafił. Poprzedni 36Ah po roku miał tak małą pojemność że wystarczyło posłuchać...
sebosss - hondy VFR miały jedną przykrą przypadłość - alternatory w nich dostawały zwarć międzyzwojowych i wtedy każdy regulator palił się w nich, jak suche siano. To standardowa usterka w nich. Przećwiczyłem to w dwóch egzemplarzach. Uratuje cię w zasadzie tylko wymiana uzwojeń. Chyba, że ktoś ci to ładnie przewinie... W tej Gilerze na 99% będzie "przerośnięte...
Czyli mam rozumieć, że to nie było przejęzyczenie i w przypadku tego alternatora muszę użyć przekaźnika?? Czy ktoś mógłby narysować poprawny schemat i napisać jaki to przekaźnik??? Bo rozumiem, że są różne. hmm a miało być tak pięknie, czy te ruskie nie mogły zrobić 9 diodowego alternatora, tylko wszystko na przekór. Naprawdę do elektryka mam kawałek,...
Panowie. Szukacie "po wsi" a autor tematu ma pewnie odbłyśnik 30 letni.... Jego wymiana + HS1 załatwi sprawę. Montaż całego wagonu elektroniki wręcz nie przystoi temu knedlowemu sprzętowi. :D Poza tym każda przetwornica ma jakąś sprawność. na 100% mniejszą od 1 ! I... kolejne waty uciekają. :cry: Jak chcesz zmniejszyć pobór energii przez światła, to...
Witam szanowne grono zapaleńców. Czytam Wasze poczynania od jakiegoś czasu i dopiero postanowiłem coś napisać, wymiana doświadczeń przynosi same plusy w końcu. Odnośnie baterii akumulatorów i ich łączenia, które było poruszone kilka stron wcześniej, opieram się na doświadczeniu o akumulatory do sam. ciężarowych. W takim przypadku łączymy je szeregowo...
W książce do samochodu Syrena była opisana procedura sprawdzenia regulatora napięcia. Po pierwsze od strony prądnicy (nie wiem który to zacisk) podajesz napięcie i regulujesz jego wielkość. Włącznik samoczynny powinien się zewrzeć przy jakimś tam napięcie (dajmy na to 13 V). Dalej sobie regulujesz napięcie i przy ok. 15 V powinien się przełączyć styk...
Może tylko zderzaki zmienione na Karwowskiego? Podaj więcej danych. W silniku czasem konieczna była wymiana dmuchawy i przy okazji zmieniano na alternator. Swoją drogą w czym to przeszkadza? Maluch z prądnicą i koniecznością jazdy na światłach to pomyłka.
Wiem że nie jest to rozwiązanie rewelacyjne,lecz koszt przerobienia dość duży .Docelowo bym zmienił silniczki dmuchawy ,wycieraczek ,lub łatwiej przezwoić,a jedynie wskaźniki bym zostawił 12V.Jeszcze wiadomo wchodzi wymiana alternatora czy prądnicy w zależności co jest zastosowane.Przerabiałem w ten sposób w dawnych czasach Stary 28, 200-ki i spisywało...
witam,wprawdzie to już dawny post,ale by nie zaczynać nowego tematu,zapytam w tym.kolega poprosił mnie o wymianę prądnicy na alternator w ciągniku c-330 ,ma alternator,regulator i przekażnik lampki ładowania ,jeżeli połączę układ jak w załączniku[schemat b],i zmienię biegunowość zasilania,będzie to działać czy jeszcze trzeba coś zrobić o czym nie wiem...
MInus na masie, 50A prądu zamiast 15A z prądnicy. A i tak rolnicy mają z tym problemy, bo... jak się kontrolka żarzy to ładowanie pewnie jest,a ciągnik ledwo zapala, to pewnie akumulatory stare... Po wymianie alternatora ciągnik zapala bez cyrków z odprężnikiem. Wymiana szczotek rozrusznika też pomaga. W instalacji kolega interesuje mnie przewód łączący...
Witam Sprawdź kable przy alternatorze, (jeżeli masz alternator) czy nie masz naderwanych końcówek i przy rozruszniku. Gruby kabel od alternatora idzie do rozrusznika. Jeżeli wszystko ok to sprawdź szczotkotrzymacz (alternator) lub szczotki (prądnica). Jeżeli tutaj jest w porządku to następny jest regulator napięcia (w alternatorze małe metalowe pudełeczko...
Co za różnica czy alternator czy prądnica liczy się bilans.
Chciałem użyć prądnicy z motoroweru bo chodziło mi o małe opory i tym samym mniejsze spalanie na czym bardzo mi zależy.Z wydajnością myślę, że byłoby ok.Jednak z powodu mojej niewiedzy elektronicznej zdecyduje się na alternator, wymiana lub dostępność regulatora to żaden problem.Dzięki za podpowiedź.
Niestety szału nie zrobisz, masz prądnice bezpośrednio na wale silnika, gdzie w autach są przekładnie min. 2:1. Zerowy bilans energetyczny uzyskujesz gdzieś przy około 2000 rpm. Więc podnoszenie obrotów nie ma sensu. Masz dwie drogi, minimalizować pobór prądu (ledy których jestem przeciwnikiem) lub wymiana na alternator.
Witam. Kustosz, czytaj elektrit ma rację. Latwiej wymienić silnik w maluchu niż wymienić prądnicę na alternator. Wymiana, dopasowanie tych blach, wymontowanie turbiny, dobranie podkładek, itp. Los masakros.Pomijając to że w po tej robocie wygląda się jak kominiarz na urlopie. Pozdrawiam.
Przed zamknięciem tematu chciałem podzielić się rozwiązanym problemem. Przyczyną braku działania rozrusznika,był rozrusznik. Wymiany nie pomogły fachowcy też. Dopiera pomogła wymiana rozrusznika u elektryka w okolicach Wiatracznej w Warszawie. Do którego kiedyś zawoziłem rozruszniki prądnice i alternatory od malucha,fiata,poloneza. Za naprawę zaplaciłem...
Witam. Zamierzam się z zakupem nowych akumulatorów oraz wymianę prądnicy na alternator w traktorze Ursus c-360, od razu zaznaczam ze jestem kompletnie zielony w dziedzinie elektryki. Proszę o rade czy alternator c-360 14v 45a gmp za 167,90zł to rozsądny wybór spośród tych zamieszczonych na tej stronie: http://www.sklep.mizar.com.pl/c360-c-7_9...
Tak wychyla sie, o ile zamienie polaryzacje zasilania "zegara". A sprawa wyglada tak, ze wskaźnik przy podłaczonym czujniku wychyla sie na maksa do końca i z tamtad nie wraca. Jeśli zamienie polaryzacje czujnika to wszystko gra... Tylko ze silnik ma na sobie cały czas plus, a odizolować czujnik od silnika - masakra. Ale problem będzie rozwiązany wymianą...
No to pół biedy - odpadnie wymiana diod w alternatorze co jakiś czas a to też trochę kosztuje. Regulator prądnicy jest mechaniczny czy elektroniczny?
Witam. Zgadza się alternator nie pobiera prądu. Alternator jest to generator prądu (tak samo jak prądnica) czyli przy napędzie od silnika wytwarza się prąd elektryczny. Z twoich pomiarów przerażają mnie małe wartości, napięcie ładowania (na akumulatorze) przy włączonym silniku na biegu jałowym powinno wynosić 14-14,5 V, natomiast przy zgaszonym silniku...
Kiedys pokonywalem polske tym pojazdem i mialem pradnice i faktycznie zadnych oznak nie doladowania akum.,mimo ze zarowki byly 75/75W,jak jest sprawna to wszystko ok.Ale wymiana na alternator jest dobrym krokiem.
A da się to jakoś sprawdzić co jest nie tak? Ja obstawiam ten regulator. Są tam jakieś szczotki w tym wynalazku? Masz jakąś wiedze na temat mechaniki w tym sprzęcie? Chodzi mi o podstawy, czyli wymiana oleju, filtra itd.
Pierwszy zgrzyt (i wystarczający): prądnica to urządzenie prądu stałego. Posiada komutator, który umożliwia przełączanie uzwojeń twornika. Jeśli wprowadzisz magnesy stałe, to uzyskasz urządzenie prądu zmiennego, które to trzeba będzie wyprostować. I które nijak nie będzie współgrało z dostarczanym dotychczas przez prądnicę stałym. Czyli krótko - NIE...
... Zarówka nie moze być spalona, bo przy rozruchu na chwile świeci. W 9 przypadkach na 10 żarówki uszkadzają się mechanicznie, pęka w nich włókno, czasami tal wrednie że jak drga to łączy a potem już nie. Może u ciebie tak jest więc się nie wzbraniaj przed wymianą żarówki. No i wszyscy są przekonani że masz alternator, co wcale nie jest takie oczywiste,...
właśnie wymieniam prądnice na alternator, i z tego co widzę przewód "+" miał 2,5 mm na forum wyczytałem że zmieniając na alternator wszyscy zalecają wymianę przewodu zasilania alternator - rozrusznik na minimum 10mm stąd to pytanie.
Przepraszam za odgrzebywanie starego postu ale chodzi mi po głowie w moim C-330M z prądnicą P20C i plusem na masie zrobić tak aby minus był na masie. Nie chce jednak bawić się z wymianą na alternator bo prądnica w zupełności wystarcza. Akumulatory-minus masa sprawa akumulatorów załatwiona. Prądnica nic nie zmieniasz ,regulator- ściągasz pokrywę regulatora...
Oczywiście, że nie, każde koło z pojedynczym rowkiem jest pod pasek normalnoprofilowy HA! Przeczysz sobie w tym jednym zdaniu. HA to jest u Ciebie pasek o profilu A (szer. 13mm)? Pasek o szerszym profilu (B) w takim zastosowaniu jest mniej prawdopodobny... No tak, ma być w okolicy minimalnej średnicy podziałowej koła dla paska HA. Czyli możliwie najmniejsze,...
Witam pięknie wszystkich i każdego z osobna! Kupiłem dzisiaj alternator, aby założyć go w ursusie C-360 w miejsce prądnicy. Najpierw okazało się, że sprzedawca pomylił się i sprzedał mi do C-330. Na szczęście gościu jest bardzo równy i wymienił mi bez problemu. Mimo wszystko ten alternator jest jakiś dziwny. Nie widzę regulatora, nie wiem jak z polaryzacją....
Posiadam motoreduktor 5:1 sprzężony z alternatorem,na alternatorze prawie nie ma zaskoków ,z oporami można kręcić w palcach, ale po przełożeniu(efekt dżwigni) zaskoki już są, tak że konstrukcja prądnicy nie może mieć żadnych zaskoków by to działało przy małych wiatrach(im większe przełożenie tym większe i rzadsze zaskoki),a swoją drogą to nie wyobrażam...
Witam! Mam pytanie odnośnie podłączenia do Ursusa C-328 altka od Forda Transita z 95' roku tzn. co musze ewentualnie zmienić przy alternatorzę (głównie chodzi mi o mechaniczne elementy ponieważ co do elektryki to już chyba wszystko zostało napisane na tym forum) Nadmienię że obecnie mam zamontowaną prądnice - która to prawdopodobnie przestała działać...
Witam, z doświadczenia wiem, że w WSK są słabe koła magnesowe i raczej dużo więcej się nie wyciągnie. O ile pamiętam tam cewki światła łączone są równolegle, tak?? Na pewno nie zaszkodzi założenie akumulatora i prostowników tak jak w jawie. Niemniej jednak dużo lepszym rozwiązaniem byłaby wymiana iskrownika na alternator. WSK "LELEK" bodajże miała właśnie...
Tyle, że w MZ prądnica (to też istotne- prądnica, nie alternator) jest na wale, nie wiem jak w Jawie. Więc może się najnormalniej w świecie nie dopasować :( Inna alternatywa to wymiana magnesów na stojanie na neodymowe, ale to jest w zasadzie kupa kasy, więc jest to zupełnie bezcelowe gdy istnieją inne sposoby a nie ma realnej konieczności posiadania...
Tutaj chodzi o wymianę diód bez wymiany uzwojenia. Wiązka w samochodzie na pewno jest w porządku. Alternator/prądnica jest podłaczona do rozrusznika. Gruby kabel spokojnie przeżył, bo jest zaprojektowany do obciążeń rozruchowych. Należy zbadać kabel od rozrusznika do alternatora. Ale dla pewności bym go wymienił - to nie jest duży wydatek. Trzeba sprawdzić...
Posłuchaj starego praktyka , żadne przetwornice tu nic nie pomogą, z pustego w próżne nie nalejesz, mocy masz tyle ile masz a tymi sposobami co tu czytam można tylko część mocy stracić. Moc prądnicy, alternatora, dynama wynika z dwóch czynników ;siły pola magnetycznego i obrotów,w twoim przypadku prawdopodobnie magnesy straciły część swej początkowej...
jakie są konsekwencje odwrotnego połączenia alternatora. Odwrotne podłączenie alternatora, czyli zamiana miejscami biegunów dodatniego (+) i ujemnego (-) w stosunku do prawidłowej polaryzacji układu elektrycznego pojazdu, może prowadzić do poważnych uszkodzeń zarówno samego alternatora, jak i innych elementów instalacji elektrycznej. Konsekwencje odwrotnego...
Oczywiście że możesz z alternatora dostać 220V, ale czy zdajesz sobie sprawę że nie jest to takie proste. 1. Przewinięcie stojana i wirnika na napięcie 220V 2. Wymiana diód na takie które wytrzymają w/w napiecie. 3. Zbudowanie odpowiedniego regulatora napięcia , chyba że obroty i obciążenie bedzie stałe, wtedy regulator napiecia jest prosty. Poza tym...
Też szedł bym w kierunku wymiany prądnicy na alternator i poodwracaniu wszystkiego co niezbędne dla minusa na masie. Zalety: - możesz bez problemów podłączyć każde urządzenie elektroniczne przystosowane do minusa na masie (radiotelefon, przetwornik sygnałów, kogut elektroniczny ...) - zawsze będziesz miał akumulator w pełni naładowany, nawet jak na...
Z całym szacunkiem. Czy wiesz jak działa alternator, zakładam że wiesz. Więc co mają obroty silnika do niedoładowania twojego aku?? To nie prądnica w Ursusie. Twój altek powinien dać sobie rade. Chyba że wozisz w bagazniku 500W- towy (realnej mocy nie P.M.P.O) subwoofer. Kolega <Viper555> dobrze ci podpowiada że wymiana altka może nie rozwiązać...
Nie poprawi to sytuacji. Większy akumulator będzie się dłużej ładował jeśli prądnica nie poda więcej prądu. Napięcie będzie rosło jeszcze wolniej. Naładuj tę baterię do 7,5V i uruchom silnik. Napięcie powinno szybko wzrastać do 7,5V. Prądnica ogranicza prąd ładowania, więc mamy do czynienia z metodą ładowania stałym prądem do maksymalnego napięcia....
Akumulator zasila kierunkowskazy, rozrusznik, kontrolkę od kierunkowskazów, światło stop i sygnał a reszta idzie z alternatora. No właśnie nie wiem czy ma sens wymiany akumulatora jeżeli nie będzie ładowania. To w takim razie gdzie mam mierzyć napięcie i czy konieczna jest wymiana regulatora napięcia?
Ja tylko powrócę do tego kołą pasowego na alternatorze. Wymiana jego na mniejsze ma sens jak najbardziej ponieważ na jałowych obrotach przy włączonych światłach mijania ładowania kompletnie nie ma. Mało tego swiatła ciągną prąd z aku, pomimo że lampka alternatora pokazuję że jest ładowanie. Przyczyną jest to że po prostu pomimo że altek jest wzbudzony,...
Witam problem polega na braku ładowania, kontrolka od ładowania gaśnie normalnie po odpaleniu, przy prądnicy są styki: R nie wiem od czego (wsuwka) B+ wyjście na akumulator (oczko 6) N kontrolka (wsuwka) uziemienie(odwrócone T ze znakiem - ) podłączony przewód (oczko 5) na styku N jest napięcie 12,8V (prawidłowo), na styku R jest napięcie 5,3V (nie...
Witam tak jak wspomniałem nie ja jestem właścicielem tego pojazdu i co do tego co ma zamontowane nie mam nic do powiedzenia, poproszono mnie aby ogarnąć elektrykę widocznie ktoś kto zaczynał zrezygnował albo co -nie wnikam. Zastałem Warszawkę w stanie następującym rozłączona elektryka silnik wyjęty - górnozaworowy posiadał wówczas prądnicę powiedziano...
Cześć. Posiadam wózek widłowy Suchedniów Rak z silnikiem od C330. I teraz mam 3 sprawy odnośnie tego sprzętu. 1. Jakim napięciem powinien być zasilany ten wózek? Jak dostałem go w swoje ręce to były tam 2 akumulatory po 12V czyli był na 24V, później taki miejscowy mechanik przyszedł i powiedział, że c330 jest na 12V i jeden z tych akumulatorów wywalił...
Witam, koledzy mam problem z prądnicą p20d i regulatorem rg15d w ursusie 4011. Po podłączeniu prawidłowym ( setki razy sprawdzanym ze schematem i oznaczeniami na korpusie) w instalacji ciągnika pojawia się zwarcie. Znalazłem też przyczynę owego zwarcia: po odłączenia kabla od zacisku nr 16 na prądnicy i odizolowaniu go zwarcie ustaje, kable się nie...
Niestety elektryka w maluchu, a szczególnie w starym maluchu, to opłakana sprawa. Zanim zaczniesz grzebać przy prądnicy (wymień sobie za grosze na alternator - kupisz na szrocie razem z obudową wiatraka - inne otwory na śruby mocujące), to zrób gruntowny przegląd elektryki. Zacznij od złączy i przewodów (wymiana każdego podejrzanego lub wręcz wszystkich...
Link jest dostepny , usuń przecinek na koncu tego linka ale to nie jest do alternatora tylko do prądnicy 3- fazy z magnesami stałymi Kilka regulatorów jest tutaj mnapewno bo kiedyś scigałem http://archiwa.elektroda.net/ szukajcie a znajdziecie Chciałem się pochwalić moim najnowszym "dzieckiem" - regulatorem napięcia zbudowanym wg schematu z Radioelektronika...
Witam Mam problem z 20 letnim motorem WSK 175 KOBUZ mojego dziadka. Problem tkwi w ładowaniu akumulatora i słabo świecących światłach. Co do akumulatora to jest to 4 Ah 6V nowy akumulator świeżo ładowany za każdym razem jak go włoże do motora to dziadek pojeździ trochę i motor nie odpala na kopę bo akumulator jest wyładowany. Jeżeli w tym czase podepnę...
Ale w skuterze masz alternator? Bo jak nie to czym zasilasz światła i skąd tam masz rozrusznik? Wszelkie potrzebne informacje na temat akumulatora: Żelowy jest lepszy, bo nie wylewa się nic z niego, za to wyższe napięcie z alternatora/prądnicy może zmniejszyć jego żywotność. Niektórzy używają takich akumulatorów ponad 5 lat i jest ok. Na zimę chować...
Mój wentylator nawiewu bierze max 6A co daje mniej niż 100W, prądnice w benzynie 1.0 mam około 600W, przy normalnym użytkowaniu auta mam gdzieś 150W na lampy, dajmy na to z 50W na nawiew, do tego kilka A na sterowanie wtryskami, cewką WN, radiem i licznikiem i myślę, że tu kolejne 150W się uzbiera co daje łącznie 300-350W podczas normalnej pracy, tak...
poszukam ( bo jak dla mnie to regulator mono oznacza tyle iż regulacja odbywa się tylko na jednym biegunie a drugi na stałe wpięty do źródła wzbudzenia ) bo skąd wie ze przekręcono stacyjkę ale może mam za mało wiedzy ja znam tylko dwa rodzaje prądnic samowzbudne te z malucha z syreny itp. i obcowzbudne (alternatory) ogólnie stosowane w motoryzacji...
Przede wszystkim taki tester nie pokaże rzeczywistej pojemności, bo sposób pomiaru przeczy prawom fizyki, aby to było możliwe i procent z wydruku w żadnym wypadku nie będzie adekwatny, a opiera się on na przyroście rezystancji wewnętrznej (co daje spadek obciążenia) - warunek pomiaru akumulator naładowany do pełna. W "normalnym" alternatorze regulator...
Twoja wsk robiła 40 tys na łańcuchu nawet jeśli to: jeździłeś powiedzmy ze średnią prędkością 50 km/h czyli na 40 000 to musiałeś jeździć 800 godzin to się zgadza ale te 800 godzin to nie są 3 lata pracy elektrowni wiatrowej tylko najwyżej 3 miesiące tu ci się troszkę pomieszało. Jeszcze jedno jak często naciągałeś ten łańcuch i smarowałeś w swojej...
Bardzo ci dziekuje za odpowiedz i cieszy mnie to ze się nie zatrze w koncu oleju nie bierze masz sluszna racje tylko sam fakt ze się zapala ta kontrolka jest troche wkurzajacy ale liczy się to ze jezdzi ;-) Miałem to samo, po wymianie oleju na inny (nie pamietam jaki, bo od dawna nie jezdze maluszkiem, ale chyba lotosa 20W40, moze nawet city byl jakis...
Wiesz jak sprawdzić czy w maluchu otworzył się termostat ? W silniku pod kolankami wydechowymi do głowicy są wkręcone tzw. gwizdki, śruby z otworami. Po przegrzaniu silnika w tych otworach zaczyna pojawiać się ciemny olej oznacza to, że zbliża się czas na wymianę uszczelki pod głowicą. Dzisiaj jest problem z kupnem części do malucha. W sklepowych katalogach...
Chciałbym zamontować sobie lampę w motocyklu typu CROSS. Motocykl nie ma klasycznego alternatora czy prądnicy dającego 12 Volt i regulatora napięcia. Ma zespół kilku niedużych cewek które wytwarzają od 30-40 Volt w zależności od obrotów silnika. Jest to zasilanie modułu zapłonowego (rodzaj procesora z mapą dobierającą kąt wyprzedzenia zapłonu). Chciałbym...
(...) nie byla zbyt dluga okazalo sie ze spalil sie bezpiecznik 20A ten kolo stycznika , wymienilem bezpiecznik , traktorek znowu swietnie odpalil ale bezpicznik ponownie wystrzelil . bardzo prosze o podpowiedz co moze byc przyczyna? regulator kupilem tani zamiennik -czy to moze byc powodem takiej sytuacji? Cześć! Wydaje się, że masz do czynienia z...
Jeśli wymieniasz pierścienie wymień też cylindry da to dużo lepszy efekt niż same pierścienie.Docieranie silnika to proces na około(różne źródła różnie podają) ale do około 5000 km.Pierwszą wymianę oleju ja robiłem po 500 kilometrach następną po 1500,2000,5000 i tak po 5000 do 15000.Pierwszy rozruch postaraj się zrobić bez obciążenia silnika czyli bez...
Ja bardziej myślałem o zastosowaniu skrzyni biegów CVT Multitronic. Jest to skrzynia działająca trochę jak wariator, z tym że średnica kół jest sterowana ciśnieniem oleju. Mógłbym przerobić elektronikę tak , aby sterować potencjometrem przełożenie . Nie zastanawiałem się tylko jak działa tam sprzęgło bodajże hydrokinetyczne. Pomysł z alternatorem nie...
Wiec tak. Weż prosty miernik napięcia stałego i zobacz ile jest na akumulatorze gdy silnik pracuje. To taka prosta sprawa że ten znajomy elektronik powien (no chyba że mu się nie chciało) zejść z Tobą do auta i zmierzyć to. Powinno być od 13,8V do 14,6V (typowo 14,2-14,4V) w zależności na jakich obrotach silnik pracuje. Następna sprawa którą dość łatwo...
Nie wiem czemu się burzysz? Może dlatego, że drogie, wspaniałe i "amerykanskie" BMW się popsuło.... Mało tego. Opacznie i wręcz agresywnie interpretujesz moje pytania a potem odpowiadasz nie na temat. :cry: Napięcie z cewek po odłączeniu regulatora napięcia jest ok - pomiędzy 16V - 100V. chyba logiczne że skoro mierzę same cewki to będzie AC Tylko dla...
https://obrazki.elektroda.pl/9434130900_... Alarm złożony został z gotowych modułów zakupionych na portalu akcyjnym, z przeznaczeniem do zamontowania w motocyklu. Źródłem zasilającym urządzenia jest akumulator motocykla, a dodatkowym awaryjnym zasilaniem są trzy ogniwa typu 18650 o sumarycznej poj. ~7500 mAh. Oczywiście awaryjne zasilanie...
Równie dobrze możesz wrócić do plusa na masie. To nie jest problem.
Pompa hydrauliczna faktycznie może stawiać spore obciążenie. U mnie przy ciśnieniu 150 barów już silnik ma mocne obciążenie, śmiem podejrzewać, że zawór przeciążeniowy u ciebie jest ustawiony na ciśnienie około 200 a może i więcej bar dzięki czemu może i podniesie ci tonę albo nawet i sześć hihi ale za to silnik można zakatowac bo pompa hydrauliczna...
Wymieniłes prądnicę na alternator, ale nikt na forum nie wie, czy zmieniłes biegunowosć w ciągniku,cz pozostała taka sama.
witam kupiłem alternator ponieważ mi siadła prądnica. wszystko podłączyłem jak widać na zdjęciu tylko nie wiem co jest grane ponieważ po jakichś 10 minutach po odpaleniu altek robi się gorący i akumulator sie gotuje. gdy podlączam kontrolkę to po odpaleniu gaśnie więc wszystko powinno być ok a nie jest. http://obrazki.elektroda.net/82_12767627...
Witam. mam problem mam spalone regulatory napiecia co zatem wiaze se ze pali zarowki,zostaly naprawine wymiana trezystorow niestety praca ich nie trwala zbyt dlugo zaledwie 10 do 20min . Kupno nowych to wydatek nie maly a powstaje pytanie czy nie jest to ryzyko ? Czy jest jakis sposob na sprawdzenie pradnicy lub alternatora po chlopsku! A jaki to jest...
Dziękuję za zainteresowanie - wieczorem wpiszę co "poeta miał na mysli" AW Dodano po 23 Trochę historii - czyli parę słów wstępu Historia silnika Stirlinga sięga początku XIX wieku. Były to lata budowania pierwszych i coraz większych maszyn parowych. Niestety - braki wiedzy, braki materiałów - powodowały dość częste wypadki i katastrofy, w wyniku których...
Witam , pozdrawiam . Kupilem niedawno zdemolowana Astre , lubie i szanuje autka tego typu bo moja poprzednia mnie nigdy jeszcze nie zawiodla ale ... No coz , dzis wracajac z roboty zaczelo sie tak : "bzyczenie" w radio , kontrolka silnika zapalila sie ( pomaranczowa ) , silnik lekko "zakulal" i po 900m na swiatlach dotarl do mego nosa swad palacej sie...
alternator prądnicy wymiana prądnicy alternator zamiast prądnicy
czasowe wyłączanie ustawić pompa wtryskowy renault naprawa radia pionier
sterownik zaworu trójdrożnego schemat spawarka magnum opinie
Brak ciśnienia turbodoładowania w kolektorze dolotowym - przyczyny Dolewanie oleju do ciepłego silnika - zasady i bezpieczeństwo