Zapewne koledze chodziło o rozrusznik sterowany stacyjką, ale to nie jest konieczne, do wymiany tylko mocowanie alternatora, tak jak pisali koledzy powyżej.
C-360 nigdy nie miało + na masie i pewno teraz też nie masz.
Witam. Posiadam Ursusa c330m z plusem na masie. Dzisiaj poszedłem na niego popatrzeć trochę inaczej niż zawsze, wniosek z tego taki że coś musi być z tym zabezpieczeniem natykorozyjnym. Rok ciągnika 1985 , uszkodzeń lakieru do gołej blachy na nim nie brakuje, a korozji brak. PS. Jak przy takim podłączeniu akumulatorów z plusem na masie, wygląda zmiana...
Przy zmianie z prądnicy na alternator należy minus puścić na ramę traktora . Większość alternatorów (nie liczyć wyjątków) mają minus na obudowie
Kto zmieniał i na jakiej zasadzie? Chyba jest oczywiste, że zasady regulacji napięci są odmienne..
Skoro miałeś prądnice to na pewno + prądnicy i akumulatora miałeś na ramie traktora. Zamieniając prądnice na alternator musisz odwrotnie podłączyć akumulator z tego względu że alternator ma - na obudowie a + na przewodzie. Podłączenie rozrusznika pozostaje bez zmian dlatego że to silnik szeregowy i zmiana polaryzacj zasilania na zaciskach przyłączeniowych...
Regulator do prądnicy i do alternatora jest inny ,jeśli chcesz zastosować alternator to musi byc dostosowany do niego regulator ,zmiana biegunowości alternatora nie jest dobrym pomysłem lepiej przełożyć klemy jak radzili poprzednicy .
Po zmianie alternatora trzeba zmienić biegunowość bo wszystkie prądnica w co miały plus na masie ale już alternator miał minus chyba że przebijesz diody to wtedy okej. A jak nie no to musisz zmienić biegunowość do tego zamienić przewody na amperomierzu bo będzie odwrotnie pokazywał. No dlatego zmiana obrotów silnika dmuchawę wycieraczką to nie przeszkadzało.
Tylko chciałbym odrazu z alternatorem ma wbudowany regulator A to "se" Kolega musi narysować, gdyż w oryginale była prądnica. A na poważnie, cała zmiana polega na wyrzuceniu regulatora, brązowy z byłego regulatora doprowadzamy do "D+" alternatora (musi tam coś takiego być), a ten żółty prądowy na "B+". Tak to ma być: http://obrazki.elektroda.pl/9973364300_1...
Witaj ! znam te alternatory GMP ładowanie jest ok .Wspornik pasuje prawie idealnie,czasami trzeba dołożyć tulejkę lub kawałek rurki, na pewno coś znajdziesz. A co do instalacji jest jedna mała zmiana,wypunktuję jak to zrobić: 1. odkręć stary regulator z mocowania,przewody zostaw podłączone 2.na jednym styku łączą się dwa przewody-z prądnicy (16)-do...
Jak jest miejsca a maszyna ma pracować a nie być kolekcjonerskim egzemplarzem i jest miejsce to wymienił by prądnicę na alternator . Zmiana mocowań kółka można dokupić na dowolny pasek 17mm czy 19 mm. Alternator z golfa 4 czy passata B5 czy opla corsy astry można dostać za 50 pln (Oplowskie są lepsze bo mają podłączenie wzbudzenia na oczko). Wymaga...
W każdym razie bardzo podobna sytuacja występuje w zwykłych alternatorach samochodowych. Jeśli połączymy wyjście z wzbudzeniem (np. poprzez włókno żarówki, żeby za duży prąd nie popłynął) i zakręcimy wirnikiem to alternator się wzbudzi (oczywiście bez podawania zewnętrznego napięcia), ale tylko kręcąc w jedna stronę. Aby wzbudzić go w drugą stronę trzeba...
Ciekawy pomysł. Tytuł jednak powinien brzmieć " Nowa pamięć masowa ". Drugi pomysł na "duży dysk" jest bardziej realny do wykorzystania, jeżeli faktycznie jego zaletami będzie dużo mniejsza ilość głowic, jeden silnik itd. Inaczej mówiąc w jednej obudowie zmieścisz równowartość 20 dużych dysków, stosując kilka razy mniej części, przez co drastycznie...
Witam mam prośbę. czy może ktoś dokładnie opisać i najlepiej przedstawic schemat które kabelki do czego mam podłączyć przy zmianie prądnicy na alternator ( mam alternator od poloneza)przy ursucie c-330?? Bo nie wiem jak podlączyć kable przy alternatorze, resztę rozumiem. bedę bardzo wdzieczny. Pozdrawiam
Jakiej mocy masz ten silnik? Jeżeli ta hamownia ma mieć sens to obciążenie musi mieć większą moc niż silnik a potem dostosowywać obciążenie do potrzeb za pomocą np. zmiany wzbudzania prądnicy/alternatora.
Dzięki za pomoc, sprawdzę niebawem jak to jest.To po pierwsze, po drugie wybaczcie, ale dzięki za propozycję zmiany prądnicy a alternator, ta opcja nie wchodzi w grę...Także nabijanie postów z propozycjami alternatora jest bez sensu, z całym szacunkiem
Napewno alternator czy pradnica ?
Witam! Zamiast prądnicy założyć alternator najlepiej z wewnętrznym regulatorem napięcia. Co się tyczy rozrusznika to moim zdaniem elektryk nie ma racji, bo to jest silnik prądu stałego, w którym chcąc zmienić kierunek obrotów zamieniamy bieguny zasilania. W twoim wypadku trzeba by może dobrać z jakiegoś innego ( z "-" na masie) samochodu. Chodzi oto...
Witam własnie robię kapitalkę silnika w 30 i pomyslałem o zmianie prądnicy na alternator od poloneza tylko z tego co pamietam miałem w polonezach alternator z regulatorem elektronicznym ze szczotkami oraz ze zwykłym regulatorem takim jak w maluchu, który będzie lepszy?
Jak gonisz za mocą to szedłbym w kierunku alternatora. Z tej prądniczki coś tam może wyciśniesz, ale cudów bym sie nie spodziewał. Alternator 150W do urala za niecałe 500zł da sie kupić... Nie chcę od urala, bo musiał bym "ryć" blok a tego nie chcę robić, bo to nieodwracalna zmiana. Jeżeli już miał bym iść w tym kierunku,to wolał bym zlecić wykonanie...
Dzień dobry, Do C-330 założyłem alternator do Golfa III (wcześniej miałem od poloneza). Podłączyłem gruby kabel do styku przy rozruszniku a drugi cienki kabel do kontrolki. Po odpaleniu świeci się kontrolka i ładuje prądem od 12 do 13 V. Dopiero po zwiększeniu obrotów (przegazowaniu) gaśnie kontrolka i ładuje prądem nieco powyżej 14 V (czyli tyle ile...
Kolego marg21, mostek prostowniczy służy do prostowania prądu czyli zmiana z AC(zmienny) na DC (stały), Reulator napięcia sluży do stabilizacji napięcia wyjsciowego prądnicy niezależnie od obrotów i obciążenia, sterując jej wzbudzeniem. Także jak widzisz są to dwa różne układy. Alternator posiada i mostek prostowniczy i regulator napięcia. Mostek prostowniczy...
Panowie wielkie dzięki za pomoc lecz zapadła decyzja o zmianie prądnicy na alternator. Regulator na który czekałem okazał się badziewiem, a nowy kosztuje 60zł. Za 40zł będę miał sprawny alternator. Czy kierunek obrotu alternatora ma znaczenie? ( kłopot z mocowaniem) Edit: Doczytałem, może tylko kłopot jest z chłodzeniem jeśli kierunek nie okaże się...
Raki oryginalne miały prądnicę i na masę był (+),lecz ze zmianą na (-),nie ma problemu ,czy pozostanie prądnica,lub będzie zamontowany alternator.
Ze wszystkich uczonych dyskutantów tylko niutat ma rację. Prądnicę żeby przemagnesować trzeba zewrzeć zacisk od wzbudzenia i zacisk główny prądnicy (do chwili obecnej "-") i na chwilę podłączyć do niego "+" akumulatora, a "-" do masy prądnicy i po zawodach, prądnica przemagnesowana. Operacje trzeba przeprowadzić przy prądnicy i akumulatorze odłączonych...
Witam, przezwojenie tej prądniczki możliwe ale upierdliwe bo coraz mniej tego typu fachmanow i jeszcze policzyć trzeba uzwojenia, Ural ma taką konstrukcje że pewnie da sie załozyć alternator od yamachy np. FZR 1000, też napedza go kolo zębate i kształt bardzo podobny, pewnie jakies przeróbki mech będą potrzebne , koło napedowe bym zostawił od orginalnej...
No i tutaj zacznie się wojna WRO* z ludźmi dopuszczającymi modyfikacje zwiększające bezpieczeństwo i niezawodność. Fakt, zmodyfikowano wygląd zewnętrzny, dając dwubarwne malowanie i dając więcej chromu, niż fabryka wypuściła. Ale czy zepsuło to auto? Chyba nie... Zastosowano alternator zamiast prądnicy. Modyfikacja gwarantująca koniec problemów z prądem....
Moim zdaniem to tylko odwrócić biegunowość akumulatorów tak aby masą był "-" , a nie "+".Wstawić alternator, a rozrusznik po zmianie biegunowości nie zmieni kierunku swych obrotów.
Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku....
Witam, Zainspirowany silnikiem DC z neodymami w konfiguracji https://obrazki.elektroda.pl/8402138300_... Użyłem drutu nawojowego o średnicy 0.5 mm i testowo nawinąłem jedną cewkę (2.5 ohm) wypełniającą szczelinę w ponad 3/4 objętości, tak na oko ok 150 zwojów, grubość ramienia cewki ok 10x7 mm. Między magnesami a cewką jest ok 1,5-2...
kotuniunia Nie odsyłaj do moich postów tylko uchyl rąbka tej tajemnicy . Pod wskazanym adresem jest mój opis ale silnika od pralki z oryginalnym uzwojeniem który niema nic wspólnego z alternatorem . Może adres jest zły ??? Chyba znalazłem to o co chodzi str. 328 i taka tylko notatka : " To jest moje dzieło pracuje już ponad rok i jest po modernizacji...
W 126p od roku 1977 powiększono średnicę hamulców bębnowych do 185 mm oraz wprowadzono nowe obręcze kół. (również zmiana pojemności silnika do 652 cm³ z dotychczasowych 594 cm³, oraz prądnicę prądu stałego zastąpiono alternatorem) Tak wyglądają szczęki do rocznika 1972-77 http://obrazki.elektroda.net/79_12427538...
(at)gerri założenie że duży akumulator odpali auto szybciej jest błędne. Jest prawidłowe. Sprawny silnik benzynowy odpali tak samo niezależnie od szybkości z jaką go obracasz. Bzdura, zrobi to szybciej. Ten, konkretnie ten. Jak i każdy inny z klasycznym zapłonem bateryjnym. Zrobi ze dwa obroty i odpali. Kolejna bzdura. I brak znajomości działania układów...
Ja też miałem w maluchu prądnicę i jak w regulatorze napięcia wypaliły się styki załączające prądnicę do instalacji, zamiast tych styków założyłem dwie diody 10A na radiatorze i efekt był lepszy niż przy oryginalnym regulatorze napięcia. Efekt mógł być faktycznie lepszy bo regulator podłączał prądnicę do instalacji przy konkretnym napięciu wytwarzanym...
Przy okazji - rozrusznik w 330/360 ma 3 kW a nie 1 KM. Jak silnik jest sprawny i dobrze odpala, to wystarczy aku i te 60Ah. A jak trzeba chechłać, to duże aku i zwykły oryginalny rozrusznik (tzw Bosch), bo te wszystkie podróby z przekładniami nie wytrzymują długiego kręcenia. Ludzie dziesiątki lat jeździli z prądnicami i nikt nie latał z prostownikami...
Zabrakło czasu, żeby napisać więcej w moim ostatnim poście. Po zmianie biegunowości (minus na obudowie) i po całej zabawie z miernikiem i żarówką, alternator został oczywiście od razu podłączony. Alternator bardzo ładnie ładuje, bez porównania ze starą prądnicą. Szczerze polecam wszystkim zmianę prądnicy na alternator. Poniżej opis instalacji tego typu...
Witam Oczywiście wyprostuj prąd z cewek reflektorów , ale przydał by się jeszcze jakiś stabilizator i kondensator,aby wyrównać wahania napięcia przy zmianie obrotów. W alternatorach te funkcje spełnia regulator.
Jak na moje oko kolego do zmiany albo regulator pod twoja prodnice albo zmiana pradnicy na alternator
pukury Nie do końca jest tak jak piszesz. W "piździkach" jest to prawdą i nie mając wiedzy można fabryczny układ tylko zepsuć. W dużych motocyklach (wcale nie tanich!) stosowane są alternatory trójfazowe dużej mocy (kilkaset watów). Tam proste rozwiązania na tyrystorach sprawdzają się nieźle. Alternatory z "magnetem" mają jedną niezaprzeczalna zaletę....
Dobrze, bardzo dobrze. Ocena: dostateczny. Tak się pastwili kiedyś nauczyciele. :D Całkiem fajnie rozumujesz. Jednak są pewne błędy... Twoje obliczenia nijak się mają do twoich pomiarów. Trzeba je podzielić przez dwa. Jak widać na oscylogramach (chwała ci za nie!) na jeden obrót wału (czas między dwoma impulsami impulsatora) wypadają trzy pełne okresy...
Odkrecasz przewody z uzwojenia twornika i wzbudzenia. Do plusa akum. podpinasz przewód tak dlugi aby dostal do pradnicy. Dotykasz na chwile do sruby uzwojenia wzbudzenia, mozesz dwa trzy razy, na krotko. Po tym zabiegu wracasz do pierwotnych polaczen i kontrolujesz ladowanie. Powinno byc OK PS. wymiana kolka na inne jest bez sensu, jak pradnica nie...
Oprócz zmiany układu zapłonowego trzeba też zapewnić energię dla tego układu i do ładowania akumulatora. Jeśli włożysz w silnik prądnicę/alternator, to możesz tak zrobić. W przeciwnym wypadku bateria akumulatorów (akumulator) będzie notorycznie niedoładowany lub zapłon będzie się odbywał tylko z baterii i w końcu silnik zgaśnie, bo zabraknie energii...
Dziękuję za słowa zachęty;) Doskonale wiem że eksperyment kosztuje. Ważne żeby się udał. Na dziś eksperymentuję wirtualnie. Jestem osobą która lubi mieć temat policzony, zaprojektowany i zrozumiany zanim odpalę maszyny do strugania tego ustrojstwa, kupię miedź, magnesy, łożyska czy odleje korpusy. Mam tylko nadzieję że dziesiątki lat rozwijania konstrukcji...
Witam, mam pytania odnośnie: zmiany w ciągniku prądnicy na alternator. W ciągniku jest kompletna instalacja przystosowana pod prądnice i jest oczywiście tez regulator napięcia. Zamontowałem już w ciągniku alternator ale potrzebuję kilku rad jak go teraz podłączyć bo prawdopodobnie jest inaczej niż z prądnicą i inny regulator napięcia. Zdjęcia poniżej...
Jakieś dodatkowe sugestie panowie? Kasa wzięta (220zł) i bez zmian. W końcu to nie prądnica że ładuje w zależności od obrotów :)
Witam. Nie szkoda akumulatora? Przecież on musi być ładowany. W tym przypadku masz zupełnie inny rodzaj regulacji i stabilizacji napięcia wyjściowego. Wszystkie regulatory działają poprzez zmianę wzbudzenia. Sprawdź co jest zamontowane (alternator lub prądnica) i wtedy poszukasz regulatorów. Tak na marginesie ,to takie regulatory dodatkowo zmieniają...
Nastąpiła zmiana. Silniki będą testowane BEZ przekładni, prędkość maksymalna silników to dalej 3000rpm. Prądnicą będzie prawdopodobnie ten alternator: https://as-pl.com/p/A0016 Pytanie tylko czym dokładnie je obciążać. Czy mógłby ktoś z Was zaproponować jakieś obciążenie? Konkretny link lub chociaż nazwa będzie ogromną pomocą.
Jak dobrze rozumiem ma to działać jak rower treningowy w domu. A dodatkowo chcesz miec wpływ na siłę jaka trzeba użyć. Zastosował bym nie silnik tylko prądnicę lub alternator, zmieniając obciążenie (a to łatwo zrobic) masz zmianę siły potrzebnej do kręcenia.
Witam M mojej mz ts 150 założyłem alternator i wszystko śmiga jak należy .Zaznaczam że nie wprowadziłem żadnych trwałych zmian do silnika tego leciwego motocykla , a jedynie zastąpiłem oryginalną prądnicę , regulator , akumulator i żarówki ( 12 v) Alternator z silnika Minarelli , Ducati energia lub podobny -musi mieć nie więcej niż 103 mm średnicy!
Szanowni Specjaliści, Po zapoznaniu się z kilkudziesięcioma tematami forum jakkolwiek zbliżonymi do interesującego mnie zagadnienia, w których nierzadko po dwudziestym poście rozmowa dotyczyła już socjologii, wiary i nietechnicznych przekonań osobistych odważyłem się z moją sprawą zwrócić do Was bezpośrednio. Mieszkam w domu jednorodzinnym na wsi, awarie...
Witam Babettka faktycznie jest dwubiegowa. Sama zmienia biegi jak wszystko jest OK. Prądnica, jak w każdym starszym motorowerze, jest alternatorem ze wzbudzeniem od magnesów "stałych". Jak pali żarówki, to tylko dobrze świadczy o stanie magnesów:D Pomiary miernikiem z automatyczną zmianą zakresów są bez sensu:!: Weź zwykły miernik i ustaw zakres 200V...
Myślę że alternator to nie najlepszy pomysł - tracisz na przekładni itd. Lepiej zrób dedykowaną prądnicę, tym bardziej że potrzebujesz 48V - chociaż możesz to oczywiście rozważyć po próbach z alternatorem. Innym rozwiązaniem jest zmiana UPSa na 12V. Popatrz tutaj http://www.otherpower.com/scotthydro1.ht...
Regulację napięcia w maszynach synchronicznych przeprowadza się przez zmianę prądu wzbudzenia, takie samo zadanie ma regulator napięcia w alternatorze samochodowym. Alternator to także prądnica synchroniczna, trójfazowa, która po prostu ma wbudowany mostek na wyjściu. Częstotliwość napięcia w tworniku (stojanie) maszyny synchronicznej zależy od prędkość...
Prawdopodobnie nastąpi zmiana planów, przewinę całą prądnice tylko na ładowanie. pytanie tylko jak podpiąć 8 cewek ? wszystkie szeregowo to zapewne kiepski pomysł. regulator pewnie też będę musiał zamienić na inny
Witam. Dla żarówki jako odbiornika oporowego, jest bez różnicy czy zostanie zasilona plusem na masę, czy minusem. Żarówkę można spalić tylko wyższym napięciem. A zmiana biegunowości zawsze jest możliwa tylko, że w chwili obecnej droga, a dla zasilenia żarówki 5W całkowicie nie opłacalna. Coś jest nie tak i nie świeci z tych punktów z których próbowałem...
mam malutkie pole i chciałem kupić mikrociągnik itp... ale to drogie więc postanowiłem zrobić coś samemu napoczątku myślałem o agregacie prądotwórczym ale to jest strasznie drogie bo musiał by mieć ze 2KW więc do żeczy pomyślałem że można by kupić malucha na chodzie koszt koło 400zł, zespawać sobie stalową rame, na to silnik z osprzętem i na pasku/...
Dzisiaj odkopałem stary regulator nawet nie ma oznaczeń. Wyczytałem że to są różne modele tych regulatorów. RG15D 12V12A taki chciałbym sprawdzić. Patrząc z góry mam 3 zaciski na dole. Czy licząc od lewej to: 16, 18, 19? Ładowało tyle lat na prądnicy i było ok, nie widzę sensu zmiany na alternator. Dodano po 2 Czy ktoś może podpowiedzieć jak na szybko...
Czesc, posiadam ciagnik benzynowy,odpalanie i gaszenie z kluczyka, posiadam w nim pradnice, ale juz mi ona nie wyrabia przy obciążeniu i tez bez wlaczonego oswietlenia. Kontrolka ladowania gasnie ale ladowania za duzo nie ma, dlatego też posiadam alternator lucas, i chcialbym go podłączyć, w nim znajdują sie 3 wtyki, 2 razem polaczone blaszka i sa wieksze...
Witam, Mam pytanie, mianowicie, co jest odpowiedzialne za to, że pomimo zmiany biegunowości rozrusznik kręci w tą samą stronę? Mam problem, bo chciałem wymienić prądnicę na alternator, zamieniłem z + na - na masie i mam wrażenie, że bendix kręci w drugą stronę. Pytam, bo oddałem ciągnik do naprawy i została w nim wymieniona elektronika i mam wrażenie,...
Maluch ma za duże koło pasowe na alternatorze. Jego wielkość jest prawie taka sama jak wielkość koła na silniku. W normalnych samochodach koło na alternatorze jest min 2 razy mniejsze co daje 2 razy wieksze obroty na biegu jałowym. W maluchu zrobili prawdopodobnie tak żeby się dmuchawa nie rozpadła przy maksymalnych obrotach ( gdzieś o tym czytałem...
Witam .Koledzy ,w żuczku na początku ich produkcji plus był na masie .Mnie to mocno utrudniało życie.Odbiornik radiowy"REKORD" .W końcu mnie ruszyło zamiast izolowac odbiornik CB i resztę .Przestawiłem bieguny akumulatora Przestawiłem na zegarku ładowanie .Początkowo czekałem,po momencie sam zegar się ułożył oczywiście patrzyłem czy mnie nie zmyli ładując...
1. Stabilizator liniowy to bzdura w tego typu zastosowaniu. 2. Całość dyskusji nadaje się do kosza, bo do tej pory wiemy, że autor ma jakiś "nietypowy" alternator, jakiś regulator i jakoś to ma podłączone. Ilość konkretów podanych - ZERO. 3. Z mętnych tłumaczeń wywnioskowałem, że pracuje tam coś na kształt alternatora motocyklowego, czyli trójfazowego...
Takie samo rozwiązanie miał poprzednik Trabanta,czyli P-70 . Dodatkowo cały zespół był umieszczony na przedłużeniu wału korbowego... Obecne rozwiązania w nowo -projektowanych samochodach tzw concept-carach idą dalej: Likwidacji ulegnie prawdopodobnie cały zewnętrzny osprzęt silników napędzany paskiem,a wszystkie te funkcje będzie realizował multiblok...
O filmiku nic ci nie powiem, bo aż tak biegły w angielskim nie jestem. Sama zmiana z AC na DC nic ci nie da. Bo to od biedy można załatwić 4rema diodami prostowniczymi na np 10A. Lutujesz to w mostek Gretza i gotowe, masz napięcie DC. Ważniejsze czy ty przypadkiem tam nie masz trójfazowego alternatora, jednak to mało prawdopodobne, bo alternator wymaga...
Ze schematów wynika że rzeczywiście pierwsza do sprawdzenia jest dioda zenera bo to ona ustala górny próg ładowania. Poza tym należy sprawdzić bezpiecznik, nie tylko jego przejście (czy jest sprawny), ale i poprawny kontakt w gnieździe... Jeśli to nie pomoże to niestety regulator na stół i symulacja pracy cewek (prąd przemienny) poprzez zmianę wartości...
Jezeli jest ciągłośc rejestracji tj. posiada aktualny dowód rejestracyjny i tablice ,to nic bym nie zmieniał. Sam mam jeden samochód z 1973 roku i nie zamierzam go rejestrować na "żółte". Nie warto. Więcej z tego krzywdy niż pożytku. No chyba ,że nie masz żadnych dokumentów na niego-wtedy niema innego wyjscia i musisz zarejestrować na zabytkowe tablice....
I masz rację, i nie masz. Jest oczywiste, że regulacja (zmiany) napięcia na jakiejś rezystancji pociąga za sobą i zmianę prądu płynącego w obwodzie. Ale w alternatorze nie ma żadnego komponentu lub podzespołu który kontroluje czerpany zeń prąd (natężenie) i dostosowuje do potrzeb. Ogranicznik prądu był tylko w regulatorach prądnic.
obecnie posiadam silnik z wycieraczek 12V 50W hula niezle! ale korci mnie na zmiane cos wiekszego ! chodzi mi o eltenator np z malucha tylko nie wiem jak mam sie do tego zabrac? jesli opanowaliscie ten patent to prosil bym o jakis cynk piszcie na moja poczte (mariuszs(at)buziaczek.pl) Z GÓRY DZIEKI !!!
Tadzikk Jak na majsterkowicza wykazujesz wyjątkową awersję do podpięcia/odpięcia kilku kabelków. Nie ma się co bać. Nie święci garnki lepią... Koledzy pomogą. Ja też. Przychylam sie do propozycji dołożenia trzech małych diod (ok 1 zł) do alternatora i zrobienie z niego samowzbudnego. Nie ma sie co kurczowo trzymać oryginału. Trzeba iść z postępem. Wyrzuć...
alternator jest to rodzaj prądnicy trójfazowej z prostownikiem gdzie wytworzona energia powstaje w stojanie a regulacja napięcia odbywa się w wirniku poprzez znianę natężenia prądu a tym samym zmianę pola magnetycznego - stosowany w samochodach wytwarza napięcie stałe generator- (jeżeli chodzi o maszyny elektryczne ) to tak jest nazywana prądnica energetyczna...
Bateria akumulatorów ma zapewnić rozruch ciągnika zimą, latem - gdy ciągnik jest wielokrotnie uruchamiany i zatrzymywany i w mniej niesprzyjających warunkach. Stąd w ciągnikach tak duże akumulatory - pozwalają na wiele rozruchów nawet jeśli nie ma ładowania w ciągniku i pozwalają bez problemu uzyskać duże prądy. Wszystko to prawda, jeśli akumulatory...
Ja miałem kiedyś problem z akumuklatorami na jachcie. Znalazelm wtedy schemat podlaczenia 2 akumulatorow: 1 do rozruchu, 2 do instalacji. Ładowane są 2 na raz. Moze to się komuś przyda :] OPIS: Zasada działania: Punkt S3 podłączyć do zacisku stacyjki lub innego miejsca gdzie podczas pracy silnika występuje dodatnie napięcie. Akumulator 1 jest akumulatorem...
To że zaświeciła to jeden pomiar, a drugi to zmiana biegunowości żadna nie powinna nawet jarzyć się . Dokładnie raz jeszcze czyszczenie wszystkich połączeń z nalotu ( gryszpanu ) co papier to papier odrobina Kontaktu S , Więcej żadnej rady z wyjątkiem ,, Prądnica i regulator ,, wyd Komunikacji i łączności ,dobre dla początkujących . A tam stoi że ,...
Wiem kolego , ale glownie mi chodzi o odpowiedz na pytanie czy silnik bezszczotkowy dzialal by tak samo jak alternator? To jest przecież silnik z uzwojeniami przełączanymi (synchronicznie) za pomocą tranzystorów sterowanych za pomocą czujników wykrywających chwilowe położenie wirnika - magneśnicy, . Skoro chcesz zrobić prądnicę synchroniczną (a można)...
Chyba trzeba będzie podłubać w generatorze, wyjąć prądnicę i na jej miejsce włożyć alternator od "stara". Takie rozwiązanie sprawnościowo, byłoby najlepszym wyjściem, ale przypuszczam, że może to nie być takie proste i bez większych przeróbek się nie obejdzie, jeżeli budowa generatora jest podobna do tego co ja mam - zesprzęglenie wirnika generatora...
Zasada jest zawsze taka sama zmieniające się natężenie pola magnetycznego jak i zmiana kierunku wywołuje w przewodniku uporządkowany ruch elektronów ( prąd elektryczny).W związku z tym jeśli np. do silnika trójfazowego wstawisz wirnik z magnesami to będziesz miał prąd trójfazowy z uzwojeń. Jedyny problem to dopasowanie tych magnesów nie tylko pod względem...
Fizyka jest nieubłagana i nie istnieją magiczne zaklęcia, które by ten stan zmieniły. U=n* dφ/dt Fizyka nie jest do błagania ani do modlitwy - Fizyka to Nauka - ten wzór trzeba umieć czytać. Trzeba rozróżnić strumien elektromagnetyczny silnika indykcyjnego od strumienia magnetycznego prądnicy synchronicznej i ich przebiegi. Mam pytania: n* w silniku...
Ok. Zwracam honor. Można nazwać i tak. Wirnik obraca się z taką samą prędkością z jaką wiruje pole magnetyczne, a więc spełnia wymogi definicji. Mnie jednak chodziło o to, że cechy "synchroniczna" nie używa się w nazewnictwie ze względu na niestałość obrotów w ogóle. I tylko o to. Czyli alternator jest prądnicą prądu przemiennego, najczęściej trójfazową,...
Brzmi ładnie, ale nie ma to większego sensu. Niezależnie od tego co jest włączone układ kontroli alternatora utrzymuje stałe napięcie w instalacji. Odłączając urządzenia zmniejszamy pobór prądu, alternator daje mniej prądu, ale napięcie jest przecież stabilizowane, więc prąd ładowania akumulatora powinien pozostać bez zmian. Co innego, gdyby to był...
(at)tatanka: Ja od początku uważam, że ten projekt to tylko zabawka. I wyobraziłem sobie sytuacje, kiedy mógłby się przydać. Oszacowałem to i owo. W sytuacji, kiedy jest ciepło, sucho i do domu blisko a 1 kWh z gniazdka kosztuje 50 gr, taki projekt to czysta zabawa i wyrzucanie forsy w błoto. Nawet, jak się codziennie i tak kręci po godzince dla zdrowia...
Samoindukcja (indukcja własna) jest zjawiskiem elektromagnetycznym, szczególnym przypadkiem zjawiska indukcji elektromagnetycznej. Samoindukcja występuje, gdy siła elektromotoryczna wytwarzana jest w tym samym obwodzie, w którym płynie prąd powodujący indukcję, powstająca siła elektromotoryczna przeciwstawia się zmianom natężenia prądu elektrycznego....
Witam Nawiązując do przywołanego schematu układu sterującego proces ładowania akumulatora mam kilka pytań poniżej. Nurtuje mnie kwestia warunków ładowania akumulatora kwasowego podłączonego do prostownika. Z tego co pamiętam z lekcji elektrotechniki prostownik czyli transformator i układ prostujący jedno czy dwupołówkowy jest źródłem napięcia o charakterze...
W dyskusji jest kilka trafnych spostrzeżeń, lecz faktycznie brak kompleksowej porady. Co do miejsca gdzie kupisz akumulator istotne jest jaką rotację maja akumulatory na magazynie. Każdy magazynowany akumulator w naturalny sposób traci potencjał (napięcie). Ważne jest, by to napięcie nie spadło poniżej 12,6V, bo później zaczyn a się proces zasiarczania,...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
alternator prądnicy zmiana prądnicy wymiana prądnicy alternator
berlingo światłami mijania kondensator drganie styków zmywarka favorit pompa
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
Schemat instalacji elektrycznej Benzer 50 - gdzie znaleźć? Wiązka kabli do hulajnogi Skaymaster Astro 2019 - gdzie kupić?