To faktycznie może płynąć tak duży prąd że nie podnosi się jeszcze napięcie choć alternator ładuje. Podładuj akumulator prostownikiem. Miernik cęgowy by to wyjaśnił.
Przecież alternator zasila całą elektrykę i elektronikę w samochodzie, więc do akumulatora idzie jakaś część energii. Natomiast prostownikiem zasilasz (ładujesz) tylko i wyłącznie akumulator, czyli cała energia z prostownika idzie do akumulatora. Pomijam straty na łączach kablach itp.
Ale jak sam piszesz to nie będzie typowy stabilizator napięcia tylko swojego rodzaju wyłącznik po naładowaniu akumulatora. Druga sprawa to napięcie 14.4V na jakie typowo jest ustawiany regulator napięcia w alternatorze. W stacjonarnym prostowniku jest to trochę niskie napięcie aby prawidłowo naładować akumulator.
Samo ładowanie alternatora, to nie koniec pomiaru. Przy uszkodzonym prostowniku w alternatorze, ten może rozładować akumulator.
Bardziej rozładowany,mniejsza rezystencja wewnętrzna . Nie wprowadzaj w błąd. Jest dokładnie odwrotnie. I popraw pisownię bo tego nie da się czytać.
Podłącz prostownik pod rozrusznik albo alternator.
Nie wyłączy się przedwcześnie, ponieważ mierzy napięcie na akumulatorze, akumulator sam w sobie jest tutaj buforem.
Przenoszę do bardziej kompetentnego działu!
A mi się wydaje, że miał rozładowany akumulator, więc go postanowił naładować, ale podpiął na odwrót klemy prostownika, i przebiegunowił akumulator.
Nie można. Jeżeli ci się nawet uda, to mocno rozładowany akumulator znacznie przeciąży alternator, co spowoduje przegrzanie uzwojenia i prawdopodobnie awarię prostownika, bo alternator to źródło napięciowe a nie prądowe
Gdy zamykam obwód jak na rysunku prąd może swobodnie popłynąć do uzwojenia wirnika, więc gdzie tu zabezpieczenie?Prostownik w alternatorze - Zasada działania prostownika 9 diodowego Tu jest mała niejednoznaczność w opisie na Wiki. W sytuacji z posta #3 prąd magnesowania wirnika jest pobierany z akumulatora. Płynie on przez żarówkę kontrolki ładowania,...
Na jakiej zasadzie reguluje się prąd i napięcie bo widzę tylko jedno pokrętło? Reguluje się napięcie, a płynący prąd jest wynikowy - tak samo jak ładuje alternator.
A jak jest z tym prądem ładowania akumulatora. Akumulator lubi stały prąd ładowania czy prąd ładowania ma maleć wraz ze wzrostem naładowania akumulatora? Bo czytałem na innym forum że akumulator lubi aby prąd ładowania malał, tak jest podczas ładowania alternatorem.
Walnięty prostownik(dioda) w alternatorze.
mówią że duży akumulator nie będzie doładowany do pełna Bo tak było w czasach kiedy w samochodach były mało wydajne prądnice. Obecne alternatory mają taki nadmiar mocy że spokojnie naładują większy akumulator. Na marginesie - alternatorem nigdy nie naładujesz do pełna tak jak prostownikiem. Ileś lat temu miałem Fiestę w której akumulatora przez cztery...
Akumulator należy ładowac prądem około 5.6 A przez okres 10 godzin aby uzyskał właściwe parametry podane przez producenta. To tylko sucha teoria. W praktyce ciężko jest uzyskać stały prąd ładowania, nie znany jest stopień rozładowania akumulatora, a także jego rzeczywista pojemność. Podłącz prostownik na wyższy zakres i poładuj kilka godzin. Resztę...
2 aku po 6v połączone . Ładowane alternatorem
Myślę że sprawdzanie takiego alternatora taką metodą jest trochę słaba nigdy bym nie sprawdzał prostownikiem tylko akumulatorem. Jeżeli wszystko posprawdzałeś elementy uszkodzone wymieniłeś to nie ma możliwości aby nie ładował.P
czy te 25mm2 zaszkodzi żywotności akumulatorów ? Nie. Spoko , przekrój przewodów nigdy nie jest zbyt duży. Może być jedynie zbyt mały. Tylko odpowiednio obrób - zakończ końcówki. [ quote"Podobno dobrze jest gdy prąd ładowania nie przekracza 1/10 pojemności. "quote] Możliwe jedynie przy ładowaniu prostownikiem. Przy alternatorze nawet kilkadziesiąt...
Dzięki wielkie za informacje A jeszcze jedno pytanie, jak jest z alternatorami, na moim pisze 14V 70A, czy alternator rzeczywiście potrafi dać aż tak wysoki prąd? bo jeśli np mamy rozładowany akumulator i odpalamy samochód prostownikiem z rozruchem to gdyby alternator był w stanie dać zbyt duży prąd to mógłby się zagotować elektrolit w akumulatorze...
Dlatego też każą robić pomiar min 1 h po ładowaniu czy to prostownikiem (ładowarką) czy alternatorem.
źle dobrany To jest tzw. legenda miejska (totalna bzdura).
Samo wzbudzenie nie blokuje aż tak alternatora, przecież to mA. ZAleży co ktoś rozumie pod pojęciem "nie blokuje aŻ tak alternatora"? Jeśli aku bedzie mocniej rozładowany wtedy i opór w obracaniu wirnikiem będzie większy bo tak działa regulator w alternatorze. Jest na to sposób po prostu naładować akumulator do wartosci 14,7 v prostownikiem i wtedy...
Sprawdż w samochodzie przewody z alternatora do akumulatora mogą być zaśniedziałe, a także szczotki w alternatorze.
Tak prymitywną i prostą regulację ładowania mają najtańsze prostowniki zawierające transformator, mostek prostowniczy i... tyle. Dokładną regulację prądu umożliwiają prostowniki mikroprocesorowe. Jednakże najprawdopodobniej nie potrzebujesz takiego zaawansowanego prostownika. Akumulatory kwasowo-ołowiowe, oraz żelowe (a jeden z nich masz w motocyklu)...
A co to za pojazd? Bo normalnego samochodu nie da się odpalić z akumulatorem rozładowanym do 2V. Trzeba użyć np. kabli rozruchowych albo prostownika z taką funkcją. A wtedy napięcie w instalacji wzrośnie do okolic tych 12V więc będzie możliwość wzbudzenia alternatora.
Alternatory w samochodzie mają prąd nawet 75A tak aby wystarczyło energii do wszystkiego, nawet gdy silnik chodzi na wolnych obrotach.
Nic mu nie zrobiłeś, bo on tego wymaga :) W dodatku i tak tego typu ładowarki nie ładują wyżej niż do około 80%, resztą zajmuje się alternator w aucie. V.
Możesz jeszcze spróbować odsiarczyć te akumulatory, ale jeżeli są takie kiepskie to należy je kupić. Moja rada to kupić troche z zapasem, zrobiłem tak w samochodzie i jest lepiej. Miałem wcześniej 45Ah a teaz mam 55Ah, jedyny problem to alternator musi je dobrze ładować
Teraz trzeba sprawdzić alternator i ew. instalację.
1) W jakiej kolejności powinno się podłączać i odłączać akumulator od samochodu? 2) Czy można przeładować akumulator? Tzn. prostownikiem np. ładować naładowany i coś po jakimś czasie się stanie? Niby alternator nie jest w stanie przeładować akumulatora, a prostownik?
Niech się autor określi czy chciał mierzyć akumulator w samochodzie i prąd ładowania alternatora czy może podczas ładowania zwykłym prostownikiem.
Witam serdecznie naładuj akumulator prostownikiem. kiedy był ładowany.
Dlatego przełącznik akumulatorów lub drugi alternator.
Agregat posiada wyjście 12v do ładowania akumulatorów może można go podłączyć pod to wyjście. A może te 12V do ładowania akumulatorów jest też podłączone do akumulatora? Może zamiast alternatora ma prostownik?
witam dwa źródła ubytku z akumulatora urządzenia typu alarm lub zwarta dioda na prostowniku alternatora, podłącz przy wyłączonym kluczyku (żarówki oświetlenia też nie powinny świecić) miernik z zakresem do 10A DC prąd płynie od plusa akumulatora i dokonaj pomiaru podczas pomiaru np. odłącz B+ od alternatora i zobacz reakcję czyli wielkość prądu jak...
Ta, widzę sporo tu znawców. Tak mnie tylko ciekawi który ma chociaż prawo jazdy. I czy wie jak alternator w samochodzie obsługuje akumulator.
Zależy jak długo jechałeś ? Nie chodzi o rozruszanie tylko alternator podładował akumulator. Nie zaszkodzi gdy go po prostu naładujesz prostownikiem wręcz wskazane. Pamiętaj - NIE ZAPALAJ AUTA NA ZAPYCH - może to być kosztowny sposób. Lepiej już pożyczyć przewody i podłącz się do innego auta.
Nie wiemy jakie funkcje regulatora chciałbyś wykorzystać i w jakim prostowniku. A nawet nie wiemy jaki regulator masz na myśli. Istnieje możliwość wykorzystania regulatora alternatora jako ogranicznika/wyłącznika ładowania. Oczywiście do sterowania przekaźnikiem. Tylko, że podobny skutek można uzyskać pewno taniej i bardziej estetycznymi innymi drogami.
Witam, od lat zajmuję się regeneracją alternatorów i rozruszników, przeważnie przyczyną palenia się mostków prostowniczych w alternatorach jest wadliwy akumulator i od niego zaczął bym. Trzeba pamiętać że po naprawie alternatora akumulator musi być naładowany prostownikiem, gdyż alternator służy do doładowania akumulatora a nie naładowania od zera.
Jakiś czas temu w jednej ciężarówce padł alternator. Kierowca sam go sobie wymienił na nowy. Rozumiem, że jakiś czas jechał bez alternatora o po wymianie nie naładował akumulatorów prostownikiem. Nietypowa sytuacja + błąd kierowcy.
czyli będzie to wina alternatora?
Na początek sprawdź stan połączeń elektrycznych, muszą być "pewne" i styki czyste, bez śladów korozji itp. zanieczyszczeń. Wg mnie w traktorku masz prostownik tzw. jednopołówkowy, a więc przy napięciu 24 V (zmiennym) da na akumulator zaledwie ok. 12 V napięcia stałego, co jest zbyt mało do naładowania akumulatora. O ile dobrze pamiętam, to sprawny alternator...
dzięki, a jak to się odbywa ładując w czasie jazdy go alternatorem, nie przeładujemy?
Użyj innego miernika 17,8 to zabójstwo dla akumulatora jeśli wyjdzie tyle samo masz wadliwy regulator lub uszkodzony prostownik w alternatorze . Maksymalnie 14,4V
Jest to pytanie bardziej filozoficzne aniżeli techniczne, w tym wypadku na stan naładowania akumulatora ma wpływ wiele czynników (pojemność akumulatora, jego wiek, stan prądnicy lub alternatora). Zimą najlepiej akumulator wspomagać poprzez doładowywanie prostownikiem, ale małymi prądami. Ceny paliwa są takie, że na pewno nie opłaca się aby robił to...
Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
Ma znaczenie. to napisz jakie
Tak nie może byc albo spalisz prostownik albo alternator...
tzn testowałem tylko 2 fazy bez mostka prostowniczego. To dwie fazy odpowiednio połączone powinny dać napięcie√3 * napięcie jednej fazy. √3 = 1,73... Tylko po co do ładowania akumulatora 24V napięcie zbliżone do 3*24V ? Może wystarczy gwiazda i prostownik trójfazowy taki podobny do tego co był w alternatorze. Odczuwam to jakieś nieuzasadnione parcie...
Oczywistym jest, że w przypadku ładowania stałym napięciem, tak jak ma to miejsce w aucie, w początkowej fazie ładowania rozładowanego akumulatora pobierany prąd jest znaczny, a następnie pobór prądu spada. I choćbyś miał ogromny alternator to i tak nic to nie zmieni, bo po osiągnięciu pewnego poziomu naładowania, aby naładować akumulator do maksymalnej...
Akumulator można uznać za naładowany jak na akumulatorze zostanie osiągnięte zadane napięcie a natężenie prądu spadnie do poziomu prądu samo rozładowania i tak będzie ładowany jeszcze kilka godzin. Akumulatory zamontowane w samochodach nigdy nie są ładowane przez alternator wg. tych warunków a pracują poprawnie wiele lat . Zatem " aptekarskie " prostowniki...
Bardzo dobry artykuł. Badaniami zajmowali się profesjonaliści a nie amatorzy z wybujałym ego. Wspomniano w nim o korozji płyt gdy akumulator jest ładowany zbyt dużym prądem w końcowej fazie ładowania. Gdy ja o tym wspomniałem to zaczęto krzyczeć, że akumulator to dużym prądem jest ładowany z alternatora.
Czyli normalnie niszczymy akumulator Dlatego też powinno się przestrzegać, żeby nie ładować akumulatora alternatorem, tylko prostownikiem, z ograniczeniem prądu. Akumulatorowi ładowanemu w trybie stało napięciowym aż taka krzywda się nie dzieje, za to alternatorowi już jak najbardziej.
Zaraz pojechałem... Jakby napisał, że chce stanowisko, to bym go odesłał, gdzie trzeba. A tak wyszło, że kombinuje jakieś jakieś nowatorskie rozwiązania. Więc wyjaśniłem, że robienie z alternatora prostownika do ładowania akumulatorów, który to musi napędzić silnikiem, to strata energii i pieniędzy.
Po pierwsze moc jest w watach, prąd w amperach. Prawdoopodobnie masz problem z regulatorem alternatora. Naładuj akumulator z prostownika, załóż do maszyny, podepnij prostownik, sprawdż napięcie na akumulatorze, nie może przekraczać 15V, sprawdż działanie.
Коlego, piona5! Napięciem 13.5 - 13-7V ładują się akumulatory, które wykorzystują się w buforowym reżimie, na przykład - w awaryjnym oświetleniu. W samochodzie u akumulatora cykliczny reżim i jego należy ładować do napięcia 14.4-14.5V . Akurat takie napięcie zabezpiecza alternator. Woltomierz i amperomierz dla prostownika nigdy nie bywają...
Do tego jeszcze dochodzi zużycie prądu na postoju zawsze jakieś 25-50 mA samochód pobiera. BMW X6 bierze "w garażu" ponad 100 mA, po dwóch tygodniach stania bez odpalenia z akumulatora nie ma co zbierać.. , ciekawe, co by wyszło, jakby pomierzyć większość współczesnych, nadźganych elektroniką "cudów techniki"..… I dlatego najbardziej lubię swoje...
Zamiana uzwojenia zbyt wielkich efektów w tym przypadku nie przyniesie z orginalnym aku 34ah.Jazda z podwyższonymi obrotami(ok1000) w cyklu miejskim to dodatkowy 1-1,5 litra paliwa.W warunkach zimowych masakra z ładowaniem akumulatora prostownikiem.
Sorry napięcia podałem dla instalacji 12V dla 24V jak już się zorientowałeś, wszystkie podane wartości x2. Z tego co piszesz alternator nie ładuje i może to być bezpiecznik, oby, następne uszkodzenia to regulator, diody 6 dużych lub 3 małe, no i najgorsze uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia alternatora, lub uzwojeń głównych. Dodano po 1 Ja jak mam wyciągnięty...
Najpierw napraw kontrolkę. Pulsacja napięcia wskazywała by na regulator. Sprawdź połączenia alternator akumulator i masy. Zmierz napięcie alternator obudowa, bo może być tak że alternator widzi swoje napięcie, a nie instalacji.
Przyszło mi to do głowy później. Żeby rozruch był możliwy, musi świecić się kontrolka ładowania (silnik nie pracuje, alternator nie ładuje). Sposób w jaki kontrolka i przekaźnik blokady rozruchu są załączane, zależy od typu alternatora (w T25A stosowano kilka modeli). Jeżeli alternator jest uszkodzony, to istnieje taka możliwość, że kontrolka ładowania...
Jeżeli napięcie spada i się nie ładuje, to wniosek taki, że uszkodził się alternator, biorąc pod uwagę jeszcze to, że coś się faktycznie spaliło. Na twoim miejscu bym spróbował naładować najpierw akumulator prostownikiem.
Alternator daje napięcie zmienne, do ładowania akumulatora potrzebne jest stałe; jak się zrobi prostownik na diodach, to będą dodatkowe straty (tak z 10%); proponuję użycie MOSFET-ów i zrobienie prostownika sterowanego, by je zmniejszyć. Czy alternator mając lepszy stosunek mocy do wymiarów nie ma gorszej sprawności?
Mierzyłeś bezpośrednio na alternatorze? Akumulator naładowany na prostowniku?
Tak, akumulator rozładowują światła, radio, dmuchawa... Gdy silnik pracuje zasilanie idzie z alternatora. Przypominam Panom fachowcom, że kontrolka świeci kiedy ładowania nie ma. Obie kontrolki o których wspominam w temacie są sprawne. Akumulator naładowany prostownikiem zapewnia prąd na rozruch, kontrolki nie świecą. Po przejechaniu dłuższego dystansu...
Masz klasyczny układ jak w alternatorach samochodowych. Prostownik może być uwalony lub zwarcie w samych uzwojeniach alternatora -kable żółte lub regulator daje wzbudzenie cały czas. Poczytaj posty o diagnozach alternatorów. To jest klasyka. Napisze tylko, że rezystancje między żołtymi mają być równe (uwaga sa bardzo małe!) a do masy ma być przerwa...
Czyli najlepiej wyciągnąć alternator? W zależności od jego lokalizacji - czasami można wymienić regulator bez demontażu alternatora. Lepiej jednak wyjąć i sprawdzić też komutator i okazyjnie łożyska. Jakieś pomysły co jeszcze może być przyczyną jak nie regulator? Kable, akumulator, słabe połączenie (śniedź itp), prostownik alternatora, uszkodzony wirnik...
Naładuj akumulator na max-a i sprawdź, czy to "miałczenie" nie przycichnie. Albo rozładowałeś akumulator podczas wymiany/robocizny (np. słuchaniem radia, włączona lampka sufitowa przez dłuższy czas, etc...), albo po prostu dźwięk ze szczotek dochodzi - nic poważnego. Tak czy inaczej, taki dźwięk, to nic groźnego, wkurza ucho, ale wszystko działa jak...
Wypnij alternator a akumulator na prostownik. Do tego amperomierz cęgowy i szuka jeżeli to dobry trop.
Co ty człowieku piszesz o jakichś Euro4 czy świecach. Po co w ogóle to piszesz? Tu chodzi o zmierzony prąd pobierany przez akumulator, a nie o to co wypływa z alternatora. Może już się nie kompromituj więcej co?
Co do ładowania tym prostownikiem i przy efektach jakie uzyskałeś (15.8 V i 2A), jeżeli nie ma możliwości zmiany parametrów ładowania (nie znam prostownika), to nie ładowałbym nim akumulatora bez dostępu do cel akumulatora, w celu uzupełnienia ubytków wody z elektrolitu w wyniku jej elektrolizy - bulgotanie świadczyło, że coś takiego zachodziło i to...
a jak się zachowuje jak mu podasz ładowanie z prostownika? dobrze by było jakby prostownik miał regulację prądu, wsadź woltomierz na akumulator podłącz prostownik i obserwuj co się dzieje - altek oczywiście odłączony; czekam na efekty po takiej próbie .......
Cześć, po zimie jeszcze nie odpaliłem skutera, ale czas najwyższy. Chiński, 3600km przebiegu. Akumulator całkowicie rozładowany: 12N4-3B, 12V4AH 10HR (http://www.yinxinbattery.com/E_product.... Mam tylko prostownik samochodowy: 12V/6A/T dla akumulatorów 20-60Ah Czy mogę podłączyć? Chociaż na chwilę, żeby naładować na tyle, żeby skuter odpalił...
Jednorazowo podładować nie zaszkodzi. Automatyczna ładowarka nie powinna pozwolić przekroczyć 14,4V wiec nic mu nie będzie. Dla pewności zmierz napięcie i jak przekroczy 14,4V to odłącz. Możesz też podładować praktycznie dowolnym prostownikiem z szeregową żarówką, podładować nie do końca a resztę zrobi alternator.
Te ładowarki nowe są o kant d... . Najlepiej weź normalny stary prostownik i wtedy go ładuj najlepiej przez żarówkę. Te ładowarki przy głęboko rozładowanym akumulatorze wymiękają. Tak na przyszłość, jak akumulator rozładujesz do zera,że nawet żarówki nie świecą nie odpalaj samochodu z kabli. Wyjmij akumulator i naładuj prostownikiem. Alternator przy...
Mam możliwość nastawienia wyższej wartości napięcia ładowania Ja bym nie zmieniał tego 14,8 V . Takie napięcie naładuje aku. do pojemności ok. 80 % , resztę dobije alternator w samochodzie.
Luźny pasek. Na początek sprawdziłbym napięcie na akumulatorze (11,5 - 12V) na wyłączonej stacyjce, a potem na uruchomionym silniku - powinno być około 13,5-14V. Po za tym należy sprawdzić prostownik i regulator napięcia.
Ja bym podładował do porządku aku prądem 4.5 A i zobaczył co się będzie działo.Może kupiłeś aku w firmie drucik gdzie nie był dobrze naładowany zformowany a alternator nigdy ci nie naładuje ta jak prostownik.
Chodziło mi o założenie że podłączenie prostownika na czas ładowania akumulatora do rozrusznika jest tak samo dobre jak bezpośrednio pod akumulator. W większości przypadków nie ma znaczenia gdzie jest podłączony prostownik w takim ciągniku czy pod rozrusznik, alternator czy też bezpośrednio pod akumulator ale... Właśnie zawsze jest to małe ale
Ile lat ma ten akumulator 72Ah? Może już kończy żywot. Jak zachowywał się gdy był naładowany przez alternator lub z innego, pewnego prostownika?
Jakieś pomysły co może być nie tak? Szczotki, regulator napiecia, prostownik, itp. Jak masz blisko (bardzo krótki czas dojazdu) to naładuj akumulator i podjedź do warsztatu naprawiającego alternatory. I jeszcze dlaczego prąd ładowania jest aż tak duży? Zazwyczaj jest to normalne natężenie ładowania rozładowanego akumulatora od samochodu osobowego....
Prostownik o którym pisałem wyżej w 7 poście działa wg stałego napięcia ( regulator alternatora ), mocno rozładowany akumulator może jednak przeciążyć transformator, stąd w obwodzie uzwojenia PIERWOTNEGO oporniki i kondensatory, dobrane, by nie przekroczyć maksymalnego prądu strony wtórnej. Można powiedzieć, że ten prostownik ma ograniczenie prądu do...
Witam! Powodem tak niskiego napięcia, po spaleniu alternatora, może być sam alternator, który spowodował zwarciem duży pobór prądu, a efekcie czego rozładowanie ak. Proponuję wypiąć akumulator i spróbować naładować go prostownikiem. Okaże się, czy trzyma prąd w ogóle. Następnie zmierzyć wartość jego napięcia ,które winno być 12,8-13,4V. Napięcie poniżej...
Uwazasz ze 45V starczy ? typowe do alternatorów wciskane są na 100V Wydaje mi się , że powinno wystarczyć , w prostownikach do ładowania akumulatorów nic im się nie dzieje . :?: Zawsze możesz kupić droższe na wyższe napięcie : http://www.nikomp.com.pl/opisy/DE000/DED...
naładuj akumulator prostownikiem zapal go , sprawdź jakie jest napięcie ładowania mierzone na akumulatorze i na alternatorze gruby przewód idącym od akumulatora - alternatora utlenia się przy alternatorze .
ladowarki impulsowe czy prostownik z mikroprocesorem W zasadzie pojęcia zamienne. Większość ładowarek impulsowych ma sterowanie mikroprocesorowe. 1 dedykowany 110 Ah a drugi wylacznie dla 2x70Ah? Nie wystarczy jeden prostownik? Potrzebujesz je ładować w tym samym czasie? akumulatory w komorze silnika (2x70) sa rozlaczone od tego z tylu (110) i mam...
Kolego Bronek22 - upss przepraszam, CYRUS2 - skończ Waść z tymi rewelacjami, wstydu oszczędź! Prostowniki samochodowe (urządzenia do ładowania akumulatorów samochodowych) w postaci transformatora sieciowego i prostownika (nie pisze "Graetz'a" bo były stosowane również calofalowe dwuelementowe-selenowe czy diodowe, a nawet jednodiodowe) były produkowane...
Dotyczy to zarówno alternatora jak i prostownika , jeśli akumulator dostanie 14,2 V to naładuje się "do syta".Jeśli napięcie ładowania będzie niższe to nawet tydzień ładowania nie nasyci go.
Witam. Każdy akumulator posiada otworki lub kanaliki służące do odprowadzania gazów, które powstają podczas normalnej pracy akumulatora. Jeżeli ładowanie odbywa się prądem 0,1 pojemności akumulatora (a prostownik z "lidla" zapewnia takie parametry) nie ma potrzeby otwierania korków. Przykład: Jadąc autem, akumulator jest ciągle ładowany poprzez alternator,...
Musisz zobaczyc czy kuca ci napiecie przy wzmacniaczach czy w calym aucie ogolnie. Jak w aucie to sprawdz polaczenia akumulatora do silnika, zarowno masa jak i + alternatora (czasem jeszcze idzie przez rozrusznik lub jakies bezpieczniki, to tez sprawdz gdzie wystepuja spadki). Jesli okaze sie ze wina lezy tam to oczysc wszystkie polaczenia, najlepiej...
Tak wiem,ale nie mam na myśli alternatora który ładuje akumulator. Tylko zwykły prostownik, gdzie jest trafo i zwykła dioda prostownicza. Nie ma znaczenia czym kolega ładuje akumulator.
Co do wysokości spadku, to bez obciążenia na aku mam 13,8 - 13,9V. Po włączeniu świateł i innych zimowych udogodnień jest tylko gorzej. Tak z ciekawości spytam, czy temu napięciu mierzonemu na biegunach akumulatora 13.8-13.9V odpowiada napięcie 14.4 mierzone w tm samym czasie (momencie) na zaciskach alternatora? Pytam dlatego, że u mnie na zimny alternator...
Podładować prostownikiem.
Dlaczego nie założyć przewodów z oczkami na śruby klem? Alternatora wystarczy! Pozdrawiam.
Samochod regularnie użytkowany ze sprawnym alternatorem i akumulatorem nie potrzebuje doładowywania prostownikiem
Przy okazji - rozrusznik w 330/360 ma 3 kW a nie 1 KM. Jak silnik jest sprawny i dobrze odpala, to wystarczy aku i te 60Ah. A jak trzeba chechłać, to duże aku i zwykły oryginalny rozrusznik (tzw Bosch), bo te wszystkie podróby z przekładniami nie wytrzymują długiego kręcenia. Ludzie dziesiątki lat jeździli z prądnicami i nikt nie latał z prostownikami...
Za to elektroniczną ładowarką możesz ładować akumulator w aucie bez odłączania go od instalacji samochodu. W normalnych warunkach wystarczy, że prostownik podładuje akumulator, resztę zrobi alternator, jeśli jest sprawny. 180A to żaden rozruch... poza tym nie odważyłbym się go użyć na współczesnym, naszpikowanym elektroniką, aucie.
Witam. Sprawdź czy przypadkiem nie masz zimnych lutów na diodach w prostowniku alternatora. Pozdrawiam.
Silnik elektryczny 24V, który będzie pobierał prąd z dwóch szeregowo podłączonych akumulatorów Żelowych, ma kręcić Alternatorem który ma ładować ten dodatkowy 55A Akumulator. Żebym ładując oryginalną ładowarką te dwa Żelowe akumulatory, nie musiał ładować prostownikiem osobnego Akumulatora. Już rozumiesz ?
alternator prostownik prostownik alternator alternator bosch prostownik
spalać touran somfy schemat kolumny fenton
Brak oświetlenia deski, świateł tył i klaksonu w Dacia Duster Jak wyłączyć tryb nocny w Vaillant ecoTEC plus VC 20CS