Gdy zamykam obwód jak na rysunku prąd może swobodnie popłynąć do uzwojenia wirnika, więc gdzie tu zabezpieczenie?Prostownik w alternatorze - Zasada działania prostownika 9 diodowego Tu jest mała niejednoznaczność w opisie na Wiki. W sytuacji z posta #3 prąd magnesowania wirnika jest pobierany z akumulatora. Płynie on przez żarówkę kontrolki ładowania,...
Napięcie spoczynkowe = napięcie baterii mierzone w temp. 20 °C po dobie od naładowania bądź użycia (rozładowania). Ok, daję Ci akumulator o którym nic nie wiesz, mierzysz mu napięcie i wynosi 12,6V. W takim przypadku stwierdzasz, że jest sprawny i naładowany? Ponadto po obciążeniu go na chwilę rozładowalnicą napięcie przysiada ale po niedługim czasie...
Ale jak sam piszesz to nie będzie typowy stabilizator napięcia tylko swojego rodzaju wyłącznik po naładowaniu akumulatora. Druga sprawa to napięcie 14.4V na jakie typowo jest ustawiany regulator napięcia w alternatorze. W stacjonarnym prostowniku jest to trochę niskie napięcie aby prawidłowo naładować akumulator.
BYY57 / BYY58 35A Silicon Power Rectifier Diode Applications Power supplies Rectifier diode in car generators Rectifier bridges/stacks Back-off-diodes Ani chybi, z alternatora. Prostownik przerabiany, diody z alternatora wciśnięte w płytki selenowe w charakterze radiatora. Ludzie mają pomysły...
Nie wyłączy się przedwcześnie, ponieważ mierzy napięcie na akumulatorze, akumulator sam w sobie jest tutaj buforem.
Najpierw napraw kontrolkę. Pulsacja napięcia wskazywała by na regulator. Sprawdź połączenia alternator akumulator i masy. Zmierz napięcie alternator obudowa, bo może być tak że alternator widzi swoje napięcie, a nie instalacji.
To faktycznie może płynąć tak duży prąd że nie podnosi się jeszcze napięcie choć alternator ładuje. Podładuj akumulator prostownikiem. Miernik cęgowy by to wyjaśnił.
Przenoszę do bardziej kompetentnego działu!
Na jakiej zasadzie reguluje się prąd i napięcie bo widzę tylko jedno pokrętło? Reguluje się napięcie, a płynący prąd jest wynikowy - tak samo jak ładuje alternator.
Samo ładowanie alternatora, to nie koniec pomiaru. Przy uszkodzonym prostowniku w alternatorze, ten może rozładować akumulator.
Bardziej rozładowany,mniejsza rezystencja wewnętrzna . Nie wprowadzaj w błąd. Jest dokładnie odwrotnie. I popraw pisownię bo tego nie da się czytać.
Dokładnie tak, ale nie mostki, lecz tylko diody, na zasadzie podobnej jak w prostowniku w alternatorze.
Regulator tutaj nie pomoże. Aby regulować prąd musiałbyś użyć tyrystorów o prądzie minimum 100A. Regulator w alternatorze reguluje prąd wzbudzenia wirnika rzędu maksymalnie kilku amper. Ty musisz regulować prąd 100A.
Masz klasyczny układ jak w alternatorach samochodowych. Prostownik może być uwalony lub zwarcie w samych uzwojeniach alternatora -kable żółte lub regulator daje wzbudzenie cały czas. Poczytaj posty o diagnozach alternatorów. To jest klasyka. Napisze tylko, że rezystancje między żołtymi mają być równe (uwaga sa bardzo małe!) a do masy ma być przerwa...
Prostownik w alternatorze wymień.
Zastosuj te wciskane pastylki, w zależności jaki alternator 35- 60A. Tylko te ampery są rzeczywiste i tak można stale obciążyć po wciśnięciu w radiator. Większy (radiator) jak w alternatorze bo tam jest chłodzenie wentylatorem. W alternatorze jest 3+ i 3- / czerwone i czarne. Pozwala to na zbudowanie mostka na 2 radiatorach.(2+2 szt)
Nie można. Jeżeli ci się nawet uda, to mocno rozładowany akumulator znacznie przeciąży alternator, co spowoduje przegrzanie uzwojenia i prawdopodobnie awarię prostownika, bo alternator to źródło napięciowe a nie prądowe
Pytanie zasadnicze jakimi przyrządami dysponujesz do pomiaru mocy wydawanej przez prądnicę. Można np. użyć alternator 12V, 50A czyli 0,6kW. no ale trzeba zmierzyć to parędziesiąt amperów i oczywiście napięcie. Alternator bez prostownika i uzwojenie wzbudzenia włączone w obwód regulacji prądu. 12V i 50A to w zasadzie zwarcie wykonane amperomierzem i...
Prąd (wartość skuteczna)z jednego uzwojenia to około połowa całego prądu jaki alternator 3-fazowy oddaje za prostownikiem ps. Sówmiarka nie pokazuje przekroju w mm² tylko φ
A jak jest z tym prądem ładowania akumulatora. Akumulator lubi stały prąd ładowania czy prąd ładowania ma maleć wraz ze wzrostem naładowania akumulatora? Bo czytałem na innym forum że akumulator lubi aby prąd ładowania malał, tak jest podczas ładowania alternatorem.
ja ztobiłem cos takiego ,i działa nawinołem dodatkiwe uzwojenie drut 3 mm. na orginalnym uzwojeniu spawarki tak zeby dawało około 11,5 v .jako prostownik wykozystałem orginalny mostek z alternatora
Najpierw trzeba zacząć od tego co to ma za alternator, jest to 95A alternator firmy Wood-auto-HCUK jego odpowiednikiem jest alternator mitsubishi A3TN1791 ale brak dostępnych prostowników więc mam obawy że sobie z tym poradzisz.P
Walnięty prostownik(dioda) w alternatorze.
Użyj innego miernika 17,8 to zabójstwo dla akumulatora jeśli wyjdzie tyle samo masz wadliwy regulator lub uszkodzony prostownik w alternatorze . Maksymalnie 14,4V
Napisz jaki model quada masz i rok produkcji. W quadach zwykle występuje alternator trójfazowy + prostownik zintegrowany z regulatorem napięcia.
Podłącz prostownik pod rozrusznik albo alternator.
Odswieżam temat może się komuś przyda.To samo dopadło i mojego Tuska.Wymieniłem w alternatorze prostownik z regulatorem i wszystkie kontrolki zgasły.
2 aku po 6v połączone . Ładowane alternatorem
czy te 25mm2 zaszkodzi żywotności akumulatorów ? Nie. Spoko , przekrój przewodów nigdy nie jest zbyt duży. Może być jedynie zbyt mały. Tylko odpowiednio obrób - zakończ końcówki. [ quote"Podobno dobrze jest gdy prąd ładowania nie przekracza 1/10 pojemności. "quote] Możliwe jedynie przy ładowaniu prostownikiem. Przy alternatorze nawet kilkadziesiąt...
Bardzo dobry artykuł. Badaniami zajmowali się profesjonaliści a nie amatorzy z wybujałym ego. Wspomniano w nim o korozji płyt gdy akumulator jest ładowany zbyt dużym prądem w końcowej fazie ładowania. Gdy ja o tym wspomniałem to zaczęto krzyczeć, że akumulator to dużym prądem jest ładowany z alternatora.
Uszkodzony prostownik.
Prostownik zasilający regulator napięcia jest sprawny?
Na diodach smiga jak nowy ze sklepu.Zastosowałem diody z alternatora (Polonez ,Fiat).
"Wyrysowałem" coś takiego. Czy tak Kolega podłączył: http://obrazki.elektroda.net/74_12902758... Jeśli tak, pozostaje uszkodzenie płytki prostownika w alternatorze.
Przed sprawdzeniem podładowałem je prostownikiem.
Koledze (at)Megawe chodzi o regulator tzw. stratny, który zwiera przemienne napięcie wyjściowe alternatora do masy. Moim zdaniem lepiej byłoby zastosować dodatkowy prostownik półsterowany na tyrystorach i z niego uzyskać 12V.
Witam Mam starego kadeta. Wymieniałem w nim akumulator jakieś 3 lata temu. Wczoraj pod robotą wsiadam kręcę stacyjką i nic. Ciemno, głucho. Awaryjne pomigały aż zgasły kompletnie po chwili, samochód nie dostawał prądu. Kumpel na kablach mnie odpalił i dojechałem pod dom. Zgasiłem silnik i znowu nic. Pod prostownik zabrałem akumulator i jak się ładował...
Bo to sa dwa rózne miejsca. Wsuwka to katody diod mostka pomocniczego, śruba to katody diod prostownika głównego. Jeżeli na wsuwce masz oczekiwane napiecie, to znaczy, że stojan "wyrabia" (mówiąc prostym językiem), zaś anomalia jest po stronie prostownika głównego.
Witam. Wyjście W jest wyprowadzeniem jednego z uzwojeń stojana, przeznaczonym do pomiaru częstotliwości napięcia przemiennego generowanego przez alternator (jeszcze przed prostownikiem 3-fazowym). Wartość napięcia będzie stała, zmienia się częstotliwość w funkcji prędkości obrotowej. Obrotomierz w zestawie wskaźników jest częstościomierzem. Jeśli możesz,...
Witaj, któraś z diod prostownika padła.
Napięcie celi jest 2,4V i więcej nie wsadzisz. i co z tej twojej mądrości wynika :?: 2,4V x 6 = 14,4V a to oznacza, żeby naładować akumulator do tego napięcia, napięcie jakie mierzymy na trzpieniach akumulatora połączonego z alternatorem lub prostownikiem musi być nieco wyższe aby zachodził proces ładowania. Zauważ, że po zaprzestaniu ładowania, napięcie...
Witam odnośnie alternatora to jest tak że jeżeli ma prostownik 6-cio diodowy to jest on obcowzbudny a jeżeli alternator posiada prostownik pomocniczy to jest alternator samowzbudny-( takim najprostszym przykładem to altek od poloneza) i jeżeli taki alternator będzie prawidłowo podłączony do regulatora napięcia a wirnik będzie się obracał choćby z minimalnymi...
Czyli najlepiej wyciągnąć alternator? W zależności od jego lokalizacji - czasami można wymienić regulator bez demontażu alternatora. Lepiej jednak wyjąć i sprawdzić też komutator i okazyjnie łożyska. Jakieś pomysły co jeszcze może być przyczyną jak nie regulator? Kable, akumulator, słabe połączenie (śniedź itp), prostownik alternatora, uszkodzony wirnik...
14,6 V nie uszkodzi akumulatora, co prawda konkretnie nie wiadomo o jaki typ koledze chodzi, ale zakładając tzw. kwasiak, to absolutnie nic mu nie będzie. A szczerze, to nawet trochę mało tego napięcia, aby go naładować. Akumulator to Varta 560 408 054 313 2. (Czyli zwykły kwasiak?) Czy po założeniu drugiego nowego nie uszkodzi się w szybkim czasie?...
Układ prostowniczy to jak widzę stos selenowy. Raczej diody stosowane w alternatorach wciśnięte w blachę radiatorów.
Plus z prostownika podajesz na plus"+" alternatora bądź rozrusznika,a mase"-" łapiesz na przykład na bloku silnika.
A bym powiedział że alternator daje prąd jednokierunkowy. tyz pikne i prawdziwe stwierdzenie jeżeli definiujesz alternator jako zespół prądnicy i prostowników.
Jaki typ prostownika w w/w alternatorze? Jaki typ diody? Czy da się wymienić same diody, czy tylko cały prostownik? Pozdrawiam.
Tak to był prostownik automatycznego ładowania nawet dobry tylko ze był na 24V a przerobiłem go na 12V i teraz pytanie czy będzie to działać jak poprzednio, czy ten układ nie będzie działał na 12 voltach? . W środku jest tyrystor na radiatorze o symbolu GEQ 8333 CR12 UOIJY jest tez płytka z układem scalonym o symbolu ZN1034E 8212 FERRANTI przekaźnik...
Konedensator między zasilaniem nie może psuć ładowania, nie ma takiej możliwości, jakieś fałszywe wnioski. Obciążenie próbówką alternatora to dla niego żadne obciążenie alternatory maja moc 0.75-1kW! Jak próbówka miga to coś z alternatorem brak wzbudzenia, prostownik itd.etc. Sprawdzić alternator u fachowca.
A mi się wydaje, że miał rozładowany akumulator, więc go postanowił naładować, ale podpiął na odwrót klemy prostownika, i przebiegunowił akumulator.
Przed prostownikiem Wybacz , ale sugerowałem się alternatorem od "Fiaciora" i tam żadna końcówka nie jest "przed". Jedna z 2-połówkowego 3-f ,druga 1-połówkowego 3-f i trzecia przez szczotki na wirnik.Może teraz w nowoczesnych są jakieś dodatkowe , ale mnie nic o tym niewiadomo.Jeszcze nie rozbierałem takowego :wink: Pozdrawiam Piotrek To ja sorry,...
witam dwa źródła ubytku z akumulatora urządzenia typu alarm lub zwarta dioda na prostowniku alternatora, podłącz przy wyłączonym kluczyku (żarówki oświetlenia też nie powinny świecić) miernik z zakresem do 10A DC prąd płynie od plusa akumulatora i dokonaj pomiaru podczas pomiaru np. odłącz B+ od alternatora i zobacz reakcję czyli wielkość prądu jak...
alternator od cz 350 po 1987 były już 12V, po prostu przekładka alternatora, prostownika, reglerka i wszystkich żarówek. Zapłon to już sam założysz jaki zechcesz
Zaraz pojechałem... Jakby napisał, że chce stanowisko, to bym go odesłał, gdzie trzeba. A tak wyszło, że kombinuje jakieś jakieś nowatorskie rozwiązania. Więc wyjaśniłem, że robienie z alternatora prostownika do ładowania akumulatorów, który to musi napędzić silnikiem, to strata energii i pieniędzy.
Do pierwszego postu: Alternator to po prostu prądnica prądu zmiennego z prostownikiem.
Teraz trzeba sprawdzić alternator i ew. instalację.
źle dobrany To jest tzw. legenda miejska (totalna bzdura).
A co gdyby dokleić do wirnika magnesy neodymowe np. 20x10x5 i dalej wykorzystywać uzwojenie wirnika do regulacji? Jeśli pola się zsumują da to wyższe napięcie, ale czy moc przy niższych obrotach wzrośnie? Połączył bym wtedy dwa alternatory, cewki szeregowo w trójkąt, za prostownikiem w szereg.
Chyba nic nie wiemy o okolicznościach. Jaki pojazd (układ), akumulator, instalacja. W starych instalacjach/samochodach napięcia osiągały wartość rzędu 12,5 - 12,8 V ale to były raczej instalacje z prądnicą. Z racji rozwoju technologii produkcji akumulatorów napięcie podnoszono przez 13,5 - 13,8 V do obecnie stosowanego 14,2 -14,7 V i więcej. Ogólnym...
Luźny pasek. Na początek sprawdziłbym napięcie na akumulatorze (11,5 - 12V) na wyłączonej stacyjce, a potem na uruchomionym silniku - powinno być około 13,5-14V. Po za tym należy sprawdzić prostownik i regulator napięcia.
Myślę że sprawdzanie takiego alternatora taką metodą jest trochę słaba nigdy bym nie sprawdzał prostownikiem tylko akumulatorem. Jeżeli wszystko posprawdzałeś elementy uszkodzone wymieniłeś to nie ma możliwości aby nie ładował.P
Ładowanie powróciło, uszkodzone kable alternator-prostownik trójfazowy w izolacji co nie było widoczne gołym okiem, wymiana kabli pomogła. Problem rozwiązany. Dziękuję za pomoc.
Mierzyłeś bezpośrednio na alternatorze? Akumulator naładowany na prostowniku?
Czemu twierdzisz, że 1 połówkowy? Widać na dwóch radiatorach po dwie diody, prawdopodobnie wydłubane z alternatora, tworzą mostek dwupołówkowy.
Rozbierz i sprawdź prostownikiem przejście na wirniku.
przewód do obrotomierza w renault idzie z alternatora. Jeżeli alternator rodziny A13N (Valeo) to jak plastikowa osłona prostownika powinna tkwić zlączka.
Nie wiemy jakie funkcje regulatora chciałbyś wykorzystać i w jakim prostowniku. A nawet nie wiemy jaki regulator masz na myśli. Istnieje możliwość wykorzystania regulatora alternatora jako ogranicznika/wyłącznika ładowania. Oczywiście do sterowania przekaźnikiem. Tylko, że podobny skutek można uzyskać pewno taniej i bardziej estetycznymi innymi drogami.
Wtedy tyrystor mówi papa Masz za słaby tyrystor, u mnie diody z alternatora fiata wytrzymują strzały rewersu bez problemu.
Ma znaczenie. to napisz jakie
Temat jak najbardziej na czasie, moje stare autko Mondeo Mk1 na postoju ma pobór prądu około 220mA. Mimo że wyciągnąłem wszystkie bezpieczniki, przekaźniki, odłączyłem radio, zegarek w kabinie, wszystkie kastki od alarmu, centarlnego zamka, alternator - upłuwu prądu nie znalazłem i tak męczę się, jak tylko mam możliwość to prostownik podłączam. Alternator...
Ma tam Kolega instalację na alternator, prostownik i regulator napięcia? To jeśli tak, to tam: http://arecki113.republika.pl/schematy/m... jest chyba tego schemat. Wszystko jest rozrysowane.
Alternator, mam model 472.6, więc można sobie poczytać o nim ;)
Nie powinno się podłączać prostownika do akumulatora podłączonego do auta,może to uszkodzić alternator!!!
A w alternatorze nie było całego mostka? Diody muszą mieć chłodzenie alternator pewnie dawał 55A
Pakiety Li-Poly 3S mają napięcie nominalne 11,1V i mogą mieć prąd rozładowania do 40-50C i pojemność rzędu 6-8Ah, co daje ciągły prąd rozładowywania na poziomie 240 - 400A. Oczywiście prądu starczy im wtedy tylko na nieco ponad minutę. Taki pakiet jest wielkości przeciętnego zasilacza do laptopa. Niestety konieczne są diody, bo pakiet nie może być ładowany...
A co przede wszystkim zabija akumulator? W sensie że skraca jego żywotność diametralnie? 1. Trzymanie w stanie rozładowanym, długie trzymanie niedoładowanego (zasiarczenie - kryształy siarki wytrącają się w ogniwach, nie biorą udziału w reakcjach, zwiększają opór i zmniejszają pojemność aku - są bardzo trudno rozpuszczalne i jak porządnie zasiarczysz...
Mam problem z ładowaniem akumulatora. Napięcie na alternatorze 19,5 V. Uszkodzony bezpiecznik 110 A nie przekazuje napięcia na akumulator. Czy muszę zdjąć alternator, żeby wymienić regulator napięcia? A czemu bezpiecznik jest uszkodzony rozważyłeś? Przyczyna leży zapewne w uszkodzonym prostowniku alternatora, zakładanie że przy uszkodzonym prostowniku...
W Władimircu jest przekaźnik blokujący rozruch silnika podczas pracy silnika. Zasilanie do tego przekaźnika jest z jednej fazy alternatora bodajże. Jest tak jak napisał kolega, prostownik podnosi napięcie które załącza przekaźnik i uniemożliwia rozruch silnika.
Wystarczy tego. Ten regulator się nie nadaje, bo to regulator alternatora, nie prostownika. Zamykam.
Dzięki śliczne - jutro sprawdzę. edit: Zgadza się - wygląda na ubity prostownik w alternatorze. edit: Dziękuje za pomoc Winny okazał sie prostownik alternatora.
Akumulator należy ładowac prądem około 5.6 A przez okres 10 godzin aby uzyskał właściwe parametry podane przez producenta. To tylko sucha teoria. W praktyce ciężko jest uzyskać stały prąd ładowania, nie znany jest stopień rozładowania akumulatora, a także jego rzeczywista pojemność. Podłącz prostownik na wyższy zakres i poładuj kilka godzin. Resztę...
INDEKS: KJ0505H NAZWA: PROSTOWNIK ALTERNATORA OPIS: PROSTOWNIK ALTERNATORA HYUNDAI H100 BUS 2.5D (D4BA,D4BB,D4BF) 98.10-,GALLOPER 2.5TD (D4BF,D4BH),TRRACAN 2.5TD (D4BH) PRODUCENT: HYUNDAI To chyba ten, znalazłem w intercars za 117PLN. http://www.intercars.com.pl/?id=65&lang=...
Ładowanie jest ok sprawdzane nie raz. Alternator, prostownik na alternatorze i cała reszta ok. Po prostu w ciągu dnia zrobię kilkanaście km nalotu, gdzie w tym czasie kilka, kilkanaście razy auto odpalę. Nie wspominając o odbiornikach jak np. grzałki do lpg które włączają się po odpaleniu a wyłączają się po osiągnięciu przez płyn 30st. Na trasie mam...
Alternatory w samochodzie mają prąd nawet 75A tak aby wystarczyło energii do wszystkiego, nawet gdy silnik chodzi na wolnych obrotach.
tzn testowałem tylko 2 fazy bez mostka prostowniczego. To dwie fazy odpowiednio połączone powinny dać napięcie√3 * napięcie jednej fazy. √3 = 1,73... Tylko po co do ładowania akumulatora 24V napięcie zbliżone do 3*24V ? Może wystarczy gwiazda i prostownik trójfazowy taki podobny do tego co był w alternatorze. Odczuwam to jakieś nieuzasadnione parcie...
Nic nie pokutuje i nic sie nie pali jak jest dobrane z głową. Prąd zwaciowy trafa jest ok 120A a diody wytrzymują 25A więc gdzie tu myślenie. Tam wystarczy prostownik alternatora Polonez Maluch DF można sobie zwierać dopuki nie zapali sie ogniem a diody wytrzymają.
To normalne wymienić prostownik, regulator na pewno dobry.P
Witam dostałem od kolegi prostownik 12/24V. Początkowo gdy go dostałem był niesprawny. napięcie z transformatora wychodziło, dochodziło do czegos w kształcie małego przekaźnika z konektorami i zalanego żywicą (chyba mostek prostowniczy) dalej juz prądu nie było. Znajomy dał mi mostek prostowniczy od fiata, podłączyłem go i na ustawieniu 12V daje ładowanie...
Sorry napięcia podałem dla instalacji 12V dla 24V jak już się zorientowałeś, wszystkie podane wartości x2. Z tego co piszesz alternator nie ładuje i może to być bezpiecznik, oby, następne uszkodzenia to regulator, diody 6 dużych lub 3 małe, no i najgorsze uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia alternatora, lub uzwojeń głównych. Dodano po 1 Ja jak mam wyciągnięty...
Tak prymitywną i prostą regulację ładowania mają najtańsze prostowniki zawierające transformator, mostek prostowniczy i... tyle. Dokładną regulację prądu umożliwiają prostowniki mikroprocesorowe. Jednakże najprawdopodobniej nie potrzebujesz takiego zaawansowanego prostownika. Akumulatory kwasowo-ołowiowe, oraz żelowe (a jeden z nich masz w motocyklu)...
Możesz jeszcze spróbować odsiarczyć te akumulatory, ale jeżeli są takie kiepskie to należy je kupić. Moja rada to kupić troche z zapasem, zrobiłem tak w samochodzie i jest lepiej. Miałem wcześniej 45Ah a teaz mam 55Ah, jedyny problem to alternator musi je dobrze ładować
Nie pamiętam na jakiej stronie ale to mnie zainteresowało. Prostownik z zastosowaniem modułu z alternatora
Prądnica prąd stały-alternator prąd zmienny+prostownik (czy to wystarczy?).
To są diody z alternatora
Naprawiałem kiedyś alternator bo nie działał ehr. Po wymianie prostownika w alternatorze działało wszystko. Chyba żarzyła się kontrolka ładowania (akumulatora) podczas usterki.
A jaki to alternator ? Z magnesami trwałymi czy ze wzbudzeniem wyprowadzonym ? Ilu fazowy ? (ile kabli z niego wychodzi?) Jeżeli ze wbudzeniem to można regulator samochodowy zastosować. No plus prostownik oczywiście stosowny. Jak z magnesami trwałymi to tu się sprawa komplikuje. Najlepiej zastosować taki regulator jaki był orginalnie z tym alternatorem...
Ten biały element to tulejka ( izolator ), elementy robocze ( diody ) są wciśnięte w aluminiową płytkę. Oznaczenia tych diod odczytasz po drugiej stronie. Te diody wyglądają podobnie jak te które były stosowane w alternatorach FSO1500 i Polonez.
Oczywiście na pracującym silniku lub wcześniej prostownikiem.
chciałbym sie zapytac czy można stosować diody od alternatora do budowy prostownika mozna tanio dorwać na złomie są jakieś skutki uboczne???? osobiście posiadam 2 prostowniki na diodach od poloneza i sie dobrze sprawują prosze o opinie na ten temat
prostownik alternator alternator prostownik akumulator alternator bosch prostownik
zalany sokiem pendrive write protect koszyk łożyska
zamrażarka whirlpool instrukcja obsługi radia blaupunkt
Torque Pro CSV – rozszerzone PID dla Lancia Delta III 1.6 JTD (EDC16C39/EDC17C49, DPF, EGR, boost) Starcus – brak reakcji przycisku po podłączeniu radia zewnętrznego, schemat podłączenia