Napięcie spoczynkowe = napięcie baterii mierzone w temp. 20 °C po dobie od naładowania bądź użycia (rozładowania). Ok, daję Ci akumulator o którym nic nie wiesz, mierzysz mu napięcie i wynosi 12,6V. W takim przypadku stwierdzasz, że jest sprawny i naładowany? Ponadto po obciążeniu go na chwilę rozładowalnicą napięcie przysiada ale po niedługim czasie...
Nie wyłączy się przedwcześnie, ponieważ mierzy napięcie na akumulatorze, akumulator sam w sobie jest tutaj buforem.
Gdy zamykam obwód jak na rysunku prąd może swobodnie popłynąć do uzwojenia wirnika, więc gdzie tu zabezpieczenie?Prostownik w alternatorze - Zasada działania prostownika 9 diodowego Tu jest mała niejednoznaczność w opisie na Wiki. W sytuacji z posta #3 prąd magnesowania wirnika jest pobierany z akumulatora. Płynie on przez żarówkę kontrolki ładowania,...
Bardziej rozładowany,mniejsza rezystencja wewnętrzna . Nie wprowadzaj w błąd. Jest dokładnie odwrotnie. I popraw pisownię bo tego nie da się czytać.
Dokładnie tak, ale nie mostki, lecz tylko diody, na zasadzie podobnej jak w prostowniku w alternatorze.
I tu kol. Quarz ma rację (podziwiam wzrok), z tym że ja obstawiałbym że to diody krzemowe, "wyrabowane" z alternatora - o takie: http://www.diax.pl/pic/2716s.jpg tylko z wyprowadzeniem w postaci linki dł. ok. 3cm zakończonym "kabeloczkiem" - jak to stosowano w prostownikach alternatorów "supersamochodów" PF125 i Polonez z tamtych czasów, i które to...
Prostownik w alternatorze wymień.
Samo ładowanie alternatora, to nie koniec pomiaru. Przy uszkodzonym prostowniku w alternatorze, ten może rozładować akumulator.
Czyli najlepiej wyciągnąć alternator? W zależności od jego lokalizacji - czasami można wymienić regulator bez demontażu alternatora. Lepiej jednak wyjąć i sprawdzić też komutator i okazyjnie łożyska. Jakieś pomysły co jeszcze może być przyczyną jak nie regulator? Kable, akumulator, słabe połączenie (śniedź itp), prostownik alternatora, uszkodzony wirnik...
Ale jak sam piszesz to nie będzie typowy stabilizator napięcia tylko swojego rodzaju wyłącznik po naładowaniu akumulatora. Druga sprawa to napięcie 14.4V na jakie typowo jest ustawiany regulator napięcia w alternatorze. W stacjonarnym prostowniku jest to trochę niskie napięcie aby prawidłowo naładować akumulator.
To faktycznie może płynąć tak duży prąd że nie podnosi się jeszcze napięcie choć alternator ładuje. Podładuj akumulator prostownikiem. Miernik cęgowy by to wyjaśnił.
Nie można. Jeżeli ci się nawet uda, to mocno rozładowany akumulator znacznie przeciąży alternator, co spowoduje przegrzanie uzwojenia i prawdopodobnie awarię prostownika, bo alternator to źródło napięciowe a nie prądowe
Użyj innego miernika 17,8 to zabójstwo dla akumulatora jeśli wyjdzie tyle samo masz wadliwy regulator lub uszkodzony prostownik w alternatorze . Maksymalnie 14,4V
czy te 25mm2 zaszkodzi żywotności akumulatorów ? Nie. Spoko , przekrój przewodów nigdy nie jest zbyt duży. Może być jedynie zbyt mały. Tylko odpowiednio obrób - zakończ końcówki. [ quote"Podobno dobrze jest gdy prąd ładowania nie przekracza 1/10 pojemności. "quote] Możliwe jedynie przy ładowaniu prostownikiem. Przy alternatorze nawet kilkadziesiąt...
Zastosuj te wciskane pastylki, w zależności jaki alternator 35- 60A. Tylko te ampery są rzeczywiste i tak można stale obciążyć po wciśnięciu w radiator. Większy (radiator) jak w alternatorze bo tam jest chłodzenie wentylatorem. W alternatorze jest 3+ i 3- / czerwone i czarne. Pozwala to na zbudowanie mostka na 2 radiatorach.(2+2 szt)
witam dwa źródła ubytku z akumulatora urządzenia typu alarm lub zwarta dioda na prostowniku alternatora, podłącz przy wyłączonym kluczyku (żarówki oświetlenia też nie powinny świecić) miernik z zakresem do 10A DC prąd płynie od plusa akumulatora i dokonaj pomiaru podczas pomiaru np. odłącz B+ od alternatora i zobacz reakcję czyli wielkość prądu jak...
"Wyrysowałem" coś takiego. Czy tak Kolega podłączył: http://obrazki.elektroda.net/74_12902758... Jeśli tak, pozostaje uszkodzenie płytki prostownika w alternatorze.
Walnięty prostownik(dioda) w alternatorze.
Ma znaczenie. to napisz jakie
Przed sprawdzeniem podładowałem je prostownikiem.
Najpierw napraw kontrolkę. Pulsacja napięcia wskazywała by na regulator. Sprawdź połączenia alternator akumulator i masy. Zmierz napięcie alternator obudowa, bo może być tak że alternator widzi swoje napięcie, a nie instalacji.
Bo to sa dwa rózne miejsca. Wsuwka to katody diod mostka pomocniczego, śruba to katody diod prostownika głównego. Jeżeli na wsuwce masz oczekiwane napiecie, to znaczy, że stojan "wyrabia" (mówiąc prostym językiem), zaś anomalia jest po stronie prostownika głównego.
Podłącz prostownik pod rozrusznik albo alternator.
ja ztobiłem cos takiego ,i działa nawinołem dodatkiwe uzwojenie drut 3 mm. na orginalnym uzwojeniu spawarki tak zeby dawało około 11,5 v .jako prostownik wykozystałem orginalny mostek z alternatora
A bym powiedział że alternator daje prąd jednokierunkowy. tyz pikne i prawdziwe stwierdzenie jeżeli definiujesz alternator jako zespół prądnicy i prostowników.
Przenoszę do bardziej kompetentnego działu!
Prąd (wartość skuteczna)z jednego uzwojenia to około połowa całego prądu jaki alternator 3-fazowy oddaje za prostownikiem ps. Sówmiarka nie pokazuje przekroju w mm² tylko φ
Uszkodzony prostownik.
Plus z prostownika podajesz na plus"+" alternatora bądź rozrusznika,a mase"-" łapiesz na przykład na bloku silnika.
Nic nie pokutuje i nic sie nie pali jak jest dobrane z głową. Prąd zwaciowy trafa jest ok 120A a diody wytrzymują 25A więc gdzie tu myślenie. Tam wystarczy prostownik alternatora Polonez Maluch DF można sobie zwierać dopuki nie zapali sie ogniem a diody wytrzymają.
Najpierw trzeba zacząć od tego co to ma za alternator, jest to 95A alternator firmy Wood-auto-HCUK jego odpowiednikiem jest alternator mitsubishi A3TN1791 ale brak dostępnych prostowników więc mam obawy że sobie z tym poradzisz.P
Temat jak najbardziej na czasie, moje stare autko Mondeo Mk1 na postoju ma pobór prądu około 220mA. Mimo że wyciągnąłem wszystkie bezpieczniki, przekaźniki, odłączyłem radio, zegarek w kabinie, wszystkie kastki od alarmu, centarlnego zamka, alternator - upłuwu prądu nie znalazłem i tak męczę się, jak tylko mam możliwość to prostownik podłączam. Alternator...
Prostownik zasilający regulator napięcia jest sprawny?
Czyli przewód ładowania z prostownika alternatora masz połączony za stacyjką. Dokąd silnik pracuje to zapłon zasilany jest z alternatora.
Masz klasyczny układ jak w alternatorach samochodowych. Prostownik może być uwalony lub zwarcie w samych uzwojeniach alternatora -kable żółte lub regulator daje wzbudzenie cały czas. Poczytaj posty o diagnozach alternatorów. To jest klasyka. Napisze tylko, że rezystancje między żołtymi mają być równe (uwaga sa bardzo małe!) a do masy ma być przerwa...
Jak nie jesteś pewien diody zenera to ją sprawdź - tą wylutowaną. A jak będziesz robił zakupy to weź po dwie od 5.6V do 8.2V. To grosze. Więcej kosztuje dojazd do sklepu. Aby być pewien naprawy lub choć sprawdzić działanie regulatora, musisz mieć źródło napięcia o regulowanej wartości od ok 10 do 16V. Jak go nie masz to będąc w sklepie kup LM317 w obudowie...
Dzięki śliczne - jutro sprawdzę. edit: Zgadza się - wygląda na ubity prostownik w alternatorze. edit: Dziękuje za pomoc Winny okazał sie prostownik alternatora.
co sądzicie o prostowniku z alternatora podłączonego do akumulatora napędzanego przez silnik elektryczny, czy takie coś mogło by być stosowanie do rozruchu ciągnika ? ten akumulator ładowany przez alternator byłby podłaczany do ciągnika przez kable rozruchowe np w zimie co sądzicie o czymś takim? warto to zbudować ?
Witaj, któraś z diod prostownika padła.
(at)domin192 A gdzie go masz ? Masz zintegrowany blok T20 w którym jest prostownik alternatora i regulator napięcia.
Koledze (at)Megawe chodzi o regulator tzw. stratny, który zwiera przemienne napięcie wyjściowe alternatora do masy. Moim zdaniem lepiej byłoby zastosować dodatkowy prostownik półsterowany na tyrystorach i z niego uzyskać 12V.
Mam problem z ładowaniem akumulatora. Napięcie na alternatorze 19,5 V. Uszkodzony bezpiecznik 110 A nie przekazuje napięcia na akumulator. Czy muszę zdjąć alternator, żeby wymienić regulator napięcia? A czemu bezpiecznik jest uszkodzony rozważyłeś? Przyczyna leży zapewne w uszkodzonym prostowniku alternatora, zakładanie że przy uszkodzonym prostowniku...
A mi się wydaje, że miał rozładowany akumulator, więc go postanowił naładować, ale podpiął na odwrót klemy prostownika, i przebiegunowił akumulator.
Luźny pasek. Na początek sprawdziłbym napięcie na akumulatorze (11,5 - 12V) na wyłączonej stacyjce, a potem na uruchomionym silniku - powinno być około 13,5-14V. Po za tym należy sprawdzić prostownik i regulator napięcia.
Raczej przepalona któraś dioda wzbudzeniowa,lecz wymienia się cały prostownik. Alternator Bosh czy Valeo?
Regulator tutaj nie pomoże. Aby regulować prąd musiałbyś użyć tyrystorów o prądzie minimum 100A. Regulator w alternatorze reguluje prąd wzbudzenia wirnika rzędu maksymalnie kilku amper. Ty musisz regulować prąd 100A.
Za pomocą prostowników tyrystorowych.
INDEKS: KJ0505H NAZWA: PROSTOWNIK ALTERNATORA OPIS: PROSTOWNIK ALTERNATORA HYUNDAI H100 BUS 2.5D (D4BA,D4BB,D4BF) 98.10-,GALLOPER 2.5TD (D4BF,D4BH),TRRACAN 2.5TD (D4BH) PRODUCENT: HYUNDAI To chyba ten, znalazłem w intercars za 117PLN. http://www.intercars.com.pl/?id=65&lang=...
Mierzyłeś bezpośrednio na alternatorze? Akumulator naładowany na prostowniku?
Podstawowe pytanie to co jest źródłem zakłóceń. Jeżeli nie jest to zapłon iskrowy - silnik wysokoprężny - to musi być to coś innego. Szukamy po nitce do kłębka - masa akumulatora, MASA ANTENY, regulator alternatora/prądnicy, alternator a raczej odkłócenie prostownika w alternatorze, jakaś inna elektryka/elektronika w instalacji. Być może będzie to jakaś...
Rozbierz i sprawdź prostownikiem przejście na wirniku.
dziękuje za szybką i konkretną odpowiedź. w temacie nie chodzi mi o zrobienie urządzenia z którego będe mógł odpalić dużego diesla bez jego baterii tylko o urządzenie wspomagające czyli pracujące około 10 min jeśli okaże sie ze bateria nie wystarczy, do tej pory urzywałem prostownika 6 A ale czas doładowania akku jest zbyt duzy. co do silnika nie ma...
Dlatego też każą robić pomiar min 1 h po ładowaniu czy to prostownikiem (ładowarką) czy alternatorem.
Równie dobrze może być uszkodzony prostownik alternatora. Tylko co tu radzić autorowi nie wiedzącemu co oznacza zwarty ?
Witam. Sprawdź czy przypadkiem nie masz zimnych lutów na diodach w prostowniku alternatora. Pozdrawiam.
Jaki typ prostownika w w/w alternatorze? Jaki typ diody? Czy da się wymienić same diody, czy tylko cały prostownik? Pozdrawiam.
Na jakiej zasadzie reguluje się prąd i napięcie bo widzę tylko jedno pokrętło? Reguluje się napięcie, a płynący prąd jest wynikowy - tak samo jak ładuje alternator.
Witam odnośnie alternatora to jest tak że jeżeli ma prostownik 6-cio diodowy to jest on obcowzbudny a jeżeli alternator posiada prostownik pomocniczy to jest alternator samowzbudny-( takim najprostszym przykładem to altek od poloneza) i jeżeli taki alternator będzie prawidłowo podłączony do regulatora napięcia a wirnik będzie się obracał choćby z minimalnymi...
Pytanie zasadnicze jakimi przyrządami dysponujesz do pomiaru mocy wydawanej przez prądnicę. Można np. użyć alternator 12V, 50A czyli 0,6kW. no ale trzeba zmierzyć to parędziesiąt amperów i oczywiście napięcie. Alternator bez prostownika i uzwojenie wzbudzenia włączone w obwód regulacji prądu. 12V i 50A to w zasadzie zwarcie wykonane amperomierzem i...
Miałem podobne objawy okazało się ,że do wymiany był prostownik alternatora, Koszt 200 zł. z wymianą.
A co gdyby dokleić do wirnika magnesy neodymowe np. 20x10x5 i dalej wykorzystywać uzwojenie wirnika do regulacji? Jeśli pola się zsumują da to wyższe napięcie, ale czy moc przy niższych obrotach wzrośnie? Połączył bym wtedy dwa alternatory, cewki szeregowo w trójkąt, za prostownikiem w szereg.
Naprawiałem kiedyś alternator bo nie działał ehr. Po wymianie prostownika w alternatorze działało wszystko. Chyba żarzyła się kontrolka ładowania (akumulatora) podczas usterki.
Przed prostownikiem Wybacz , ale sugerowałem się alternatorem od "Fiaciora" i tam żadna końcówka nie jest "przed". Jedna z 2-połówkowego 3-f ,druga 1-połówkowego 3-f i trzecia przez szczotki na wirnik.Może teraz w nowoczesnych są jakieś dodatkowe , ale mnie nic o tym niewiadomo.Jeszcze nie rozbierałem takowego :wink: Pozdrawiam Piotrek To ja sorry,...
Do pierwszego postu: Alternator to po prostu prądnica prądu zmiennego z prostownikiem.
Może być przebicie izolacji w stojanie,lub co również prawdopodobne uskodzona /zwarta/któraś z diod w głównym prostowniku.
Akumulator jak widzę jest niezły. Spróbuj podładować go na prostowniku, może alternator słabo ładuje.
Jak to do ładowania uzywa sie tylko prostownika. W alternatorze regulator reguluje prad podawany na uzwojenie wirnika , w prądnicach zazwyczaj w moto japonskich jest 3 fazowa, i regulator jest zrobiony na 3 tyrystorach, Ja mam Kawasaki i mam pradnice 3 fazową Panowie przecież do ładowania aku, nie wystarczy tylko prostownik bo napiecie na mojej prądnicy...
Po co chcesz prostować napięcie w samochodzie? Przecież już jest wyprostowane. Prostownik jest w alternatorze. Instalacja jest na napięciu stałym. A jeśli chodzi o wyłączenie świateł dziennych, to zwykły przekaźnik samochodowy o dowolnych parametrach. Po załączeniu stacyjki styk NC przekaźnika podaje napięcie na światła dzienne, a po załączeniu świateł...
Jeśli kontrolka się żaży na wolnych obrotach i na wysokich gaśnie to nie inaczej jak któraś dioda wzbudzeniowa na prostowniku
Witam. Wyjście W jest wyprowadzeniem jednego z uzwojeń stojana, przeznaczonym do pomiaru częstotliwości napięcia przemiennego generowanego przez alternator (jeszcze przed prostownikiem 3-fazowym). Wartość napięcia będzie stała, zmienia się częstotliwość w funkcji prędkości obrotowej. Obrotomierz w zestawie wskaźników jest częstościomierzem. Jeśli możesz,...
Oczywiście na pracującym silniku lub wcześniej prostownikiem.
Może być uszkodzona (ne) dioda, lub inny problem, więc nie wiadomo, czy nie mają racji- napięcie powinno być 14,4V. Lampka ładowania zaświeca się wtedy, gdy nie ma odpowiedniego napięcia z prostownika pomocniczego alternatora. Jęśli to napięcie jest odpowiednie, to mamy taką sytuację, że pojawia się plus od strony deski(zapłonu) na lampce i drugi plus...
Sprawdż ładowanie. Regulator napięcia potrafi puścić 16V,przy większych obrotach. Za moment lampka ładowania może przestać świecić, a wymienić trzeba regulator i prostownik alternatora...
Chodzi o diody prostownicze, takie jakie są w prostownikach i alternatorach.
źle dobrany To jest tzw. legenda miejska (totalna bzdura).
Układ prostowniczy to jak widzę stos selenowy. Raczej diody stosowane w alternatorach wciśnięte w blachę radiatorów.
Te ładowarki nowe są o kant d... . Najlepiej weź normalny stary prostownik i wtedy go ładuj najlepiej przez żarówkę. Te ładowarki przy głęboko rozładowanym akumulatorze wymiękają. Tak na przyszłość, jak akumulator rozładujesz do zera,że nawet żarówki nie świecą nie odpalaj samochodu z kabli. Wyjmij akumulator i naładuj prostownikiem. Alternator przy...
tzn testowałem tylko 2 fazy bez mostka prostowniczego. To dwie fazy odpowiednio połączone powinny dać napięcie√3 * napięcie jednej fazy. √3 = 1,73... Tylko po co do ładowania akumulatora 24V napięcie zbliżone do 3*24V ? Może wystarczy gwiazda i prostownik trójfazowy taki podobny do tego co był w alternatorze. Odczuwam to jakieś nieuzasadnione parcie...
Mieszanka ustawiona na analizatorze spalin. Jeździ wyśmienicie. Mam jeszcze jedno pytanko troszke odbiegające od tematu LPG . Gdzie znajduje sie prostownik alternatora w tipo?
Samo wzbudzenie nie blokuje aż tak alternatora, przecież to mA. ZAleży co ktoś rozumie pod pojęciem "nie blokuje aŻ tak alternatora"? Jeśli aku bedzie mocniej rozładowany wtedy i opór w obracaniu wirnikiem będzie większy bo tak działa regulator w alternatorze. Jest na to sposób po prostu naładować akumulator do wartosci 14,7 v prostownikiem i wtedy...
O alternator tu masz rację. Rozrusznik raczej nie daleko odstawione styki. Jak odłączy alternator i zaiskrzy przy prądzie 0,5 A to już coś jest. Różnie może być , regulator lub prostownik alternatora. A napięcie przy włączonym silniku nie pulsuje ??? można to zobaczyć na światłach.Alternator musi być obciążony.
Na diodach smiga jak nowy ze sklepu.Zastosowałem diody z alternatora (Polonez ,Fiat).
Na poczatek to dolej wody do akumulatora i spr. klemy, później połączenia przy alternatorze a na końcu wymień diody wzbudzania (trzy małe zastapić możesz szybkimi 1 amper ) w prostowniku alternatora.
Myślę że sprawdzanie takiego alternatora taką metodą jest trochę słaba nigdy bym nie sprawdzał prostownikiem tylko akumulatorem. Jeżeli wszystko posprawdzałeś elementy uszkodzone wymieniłeś to nie ma możliwości aby nie ładował.P
2 aku po 6v połączone . Ładowane alternatorem
To normalne wymienić prostownik, regulator na pewno dobry.P
W woli zakończenia tematu, całym problem w moim przypadku był uszkodzony prostownik w alternatorze, uszkodzona część diod. Po naprawie alternatora ładowanie działa normalnie. Dwa równoległe rezystory wzbudzające 2x2k8 (Rwyp=1k4) i alternator wzbudza się bez problemu.
Napisz jaki model quada masz i rok produkcji. W quadach zwykle występuje alternator trójfazowy + prostownik zintegrowany z regulatorem napięcia.
Tak,zwarcie w stojanie,albo popuścił impregnat i "goni" cewka ale jeszcze sprawdź prostownik.
Niedawno ktoś pytał o to samo w motocyklu CZ 175. Odpowiedź będzie taka sama. Sprawdzić trzeba układ ładowania, czyli prądnicę i regulator lub magneto i prostownik, lub alternator, którego raczej nie ma w tanich wyrobach z dalekiego wschodu. Sprawdź połączenia pomiędzy prądnicą a prostownikiem czy baterią akumulatorów. Jeżeli jest kontrolka ładowania...
Tak nie może byc albo spalisz prostownik albo alternator...
Czemu twierdzisz, że 1 połówkowy? Widać na dwóch radiatorach po dwie diody, prawdopodobnie wydłubane z alternatora, tworzą mostek dwupołówkowy.
chyba mogę to zrobić równie dobrze przy alternatorze bo oznacza to zwarcie styków M i R alternatora??? A tak poważnie - który kabel wypiąć aby ciągnik mógł pracować ale nie pobierał prądu (abym nie rozwalił akku)? Światła mi nie potrzebne obecnie bo pole za domem, silnik uruchomi się leciutko a po robocie i tak pójdzie pod prostownik (alternator będzie...
Nic nie wywalasz. Odpinasz swój alternator, który w.g schematu też miał tylko dwa przewody (stator 1, stator 2) i podpinasz nowy z dwoma przewodami. Ten "alternator" z linka, to zwykłe dynamo - musi mieć zewnętrzny regulator z prostownikiem, bo nie ma wbudowanego.
Wtedy tyrystor mówi papa Masz za słaby tyrystor, u mnie diody z alternatora fiata wytrzymują strzały rewersu bez problemu.
Prostownik alternatora składa się z 8 diod i wszystkie sprawdziłem miernikiem wskazania rzędu 590 mV oczywiście w kierunku przewodzenia. Natomiast jak alternator ma wpiętą tylko wtyczkę sterowania (3 piny) to pobór prądu z akumulatora jest 700 mA oczywiście na postoju bez kluczyka.
A jak jest z tym prądem ładowania akumulatora. Akumulator lubi stały prąd ładowania czy prąd ładowania ma maleć wraz ze wzrostem naładowania akumulatora? Bo czytałem na innym forum że akumulator lubi aby prąd ładowania malał, tak jest podczas ładowania alternatorem.
Akurat ten co podałeś ma tylko oryginały z prostownikiem nie ma problemu ale w hurcie ponad 400zł.P
Należy wymienić prostownik w alternatorze Są tam trzy małe diody ,które obsługują kontrolkę a z prostownika jest wyprowadzony przewód do obrotomierza jeśli jest to alternator do diesla
Sorry napięcia podałem dla instalacji 12V dla 24V jak już się zorientowałeś, wszystkie podane wartości x2. Z tego co piszesz alternator nie ładuje i może to być bezpiecznik, oby, następne uszkodzenia to regulator, diody 6 dużych lub 3 małe, no i najgorsze uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia alternatora, lub uzwojeń głównych. Dodano po 1 Ja jak mam wyciągnięty...
alternator prostownik alternator prostownik akumulator alternator bosch prostownik
modyfikacja biosu podgląd rejestrator mostek prostowniczy isuzu
kocioł węglowy stacja czyszcząca braun
Renault Master 3 dCi – błędy DF569 i DF054 pod obciążeniem, ciśnienie doładowania i paliwa Regulator Junkers FW120 nie świeci - brak zasilania