sprawdz przewod masy obok alternatora bywa ze sie przerywa
a jak się zachowuje jak mu podasz ładowanie z prostownika? dobrze by było jakby prostownik miał regulację prądu, wsadź woltomierz na akumulator podłącz prostownik i obserwuj co się dzieje - altek oczywiście odłączony; czekam na efekty po takiej próbie .......
Najczęściej przerywa się na złączu przy rozruszniku. Tylko najlepszy dostęp jest od spodu po zdemontowaniu płyty ochronnej.
Jakich informacji potrzebujecie jeszcze? Jesteś w stanie znaleźć schemat instalacji do tego modelu? Wszystko jest do nowszych z silnikiem AM6. Pytanie, czy fabrycznie kierunkowskazy potrzebowały akumulatora, czy pracowały bezpośrednio z alternatora? Kierunkowskazy zasilane z AC wymagają specjalnego przerywacza kierunkowskazów, a same kierunkowskazy...
kto powiedział, że 0,4mm ma być w GMP? Przerwę ustawiasz na szczycie krzywki, nie ważne, gdzie wypada, a dopiero potem wyprzedzenie. Ja. :D. A tak poważnie, to tą w sumie mądrą uwagą utwierdzasz dyskutantów w tolerowaniu dziadostwa. Krzywki są tak skonstruowane, że ma ją dwie(dla jednej iskry na obrót) główne strefy i dwa przejścia międzystrefowe....
Pompę wspomagania masz na tym samym pasku co alternator?
W takim razie podłącz bo zapewne dlatego po włączeniu zapłonu znika obraz. Ok w wolnej chwili sprubuje dziękuję Witam nie pomogło podpięcie przewodu Brake nadal to samo po odpaleniu silnika jak zaczyna ładować alternator to kamerka przerywa i mruga tak jak by dostawała za duże napięcie zamierzam dołożyć do zasilania kamerki stabilizator LM7812 i zobaczę...
Mam na myśli pomocnicze. Chociaż teoretycznie to zwarcie przerywa niby ładowanie i alternator nie produkuje napięcia na tych diodach.. Jednak miałem taki przypadek.
Sprawdziłem napięcie ładowania. Zaraz po odpaleniu: Akumulator: 13,9 - 14,1 V Alternator: 14,1 - 14,3 V Po przygazowaniu do ok. 3000 obr/min przez ok. 1 min i znowu na wolnych obrotach: Akumulator: 14,0 - 14,3 V Alternator: 14,1 - 14,5 V ale bywało także: 13,0 - 13,2 V Przy zgaszonym silniku: Akumulator: 12,88 V Alternator: 12,88 V Wygląda na to, że...
Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
Po wymienia akumulatora na nowy problemy ustały.
Możesz zrobić ten przełącznik. U ciotki odpiąłem całkowicie i jest dobrze. Skończyły się problemy z alternatorem i ładowaniem. Zimny silnik wbrew opiniom nie przerywa. Obetnij niebieski przewód od przekaźnika dogrzewania i po kłopocie.
Wygląda że coś przerywa,zobacz na przewody do alternatora ,ewenualnie sprawdz szczotki.
18Vna prądnicy? Bez jaj na alternatorze było by ciężko tyle uzyskać.
Kostka sprawdzona , przełącznik awaryjnych sprawdzony , alternator sprawdzony , to pozostała skrzynka bezpieczników. Zauważyliście koledzy , jaku kulturalny Mmlody , nie przerywa naszej dyskusji.
Nie doszukuj się problemu,bo tak ma być.Podczas mrozów załączane jest dogrzewanie silnika po przez świece żarowe,jak i różnego rodzaju dogrzewanie przestrzeni pasażerskiej. Podaj jeszcze napięcie jakie jest na akumulatorze jak rzekomo wyłącza się ładowanie.
Jeśli zapala się check, to komp musi coś zapamiętać-wymigaj sobie kody. Też tak miałem, a winnym był przepływomierz powietrza, ale zacznij od czujnika temperatury silnika(ten przy alternatorze) sprawdź oporność
Jak to możliwe jak dobre 5 godzin ciąglem wcześniej piecyk a potem lądowałem podczas jazdy rowna godzinę Jeżeli nie masz ograniczenia prądu ładowania (bezpiecznik go nie ogranicza tylko przepala się gdy prąd jest zbyt duży i przerywa ładowanie) to naładowanie akumulatora przez godzinę jazdy jest możliwe. Napiecie wzrasta w ciągu 20-30 sekund Czy to...
Podstawowe pytanie - co to za alternator, Bosch czy Valeo. Tak z grubej rury - podstaw regulator, może gdzieś w sobie przerywa.
Witam Wypnij kostkę na wyłączonym silniku,włącz zapłon i sprawdź kontrolką zrobioną z żarówki czy na jednym z dwóch przewodów jest napięcie.Na drugim po podłączeniu kontrolki ,powinna zapalić się kontrolka ładowania w aucie. To jest wstępny warunek by było ładowanie,jeżeli wszystko jest O.K ,problem będzie w alternatorze.Przewody oznaczone S i L.
Żarówka po przekręceniu kluczyka przed uruchomieniem się zapala Czyli mowa o lampce /wskaźniku ładowania? Właściwie nic nie mówi jeśli mamy do czynienia z regulatorem elektromechanicznym. Ale też nic nie ma się zdarzyć po odłączeniu wzbudzenia z regulatora jeśli ciągłość alternatora z akumulatorami ( a taki wyłącznik raczej nie przerywa tego połączenia)....
Problemem okazał się alternator, który generował śmieci po całej instalacji. Po wymianie wszystko wróciło do normy.
Sprawdź dokładnie jakość połączenia klem ze słupkami aku,klem z przewodami,połączenia przewodów na rozruszniku i alternatorze oraz sprawdź połączenia (punkty)masowe.
Witam Posiadasz oryginalny schemat elektryczny. Grubość linii podpowiada jaki stosować przekrój przewodu elektrycznego.Linia przerywana to o ile pamięć mnie nie myli to 2.5mm. Musiałbym to sprawdzić.
witam chciałem się dowiedzieć w jaki sposób ustawić zapłon,,,auto gdy ruszam przerywa {nie ma mocy takiej jak powinien mieć},a po chwili idzie dobrze i znowu przerwie i znowu idzie dobrze i tak cały czas ,,aparat zapłonowy mam obrócony maksymalnie w stronę przeciwna do ruchu palca rozdzielacza zapłonu ,bo tak pali najlepiej ,, gdy odpalam na zimnym...
Jak to 0.3V zmierzyłeś? Co sprawdzałeś w drugim motocyklu? Po kolei. Sprawdziłeś, co się dzieje na szczotkach alternatora podczas pracy? Pojawia się tam prąd wzbudzenia? Może masz dość częstą usterkę w tych alternatorach, czyli wyrwało drucik z pierścienia ślizgowego i jak silnik zacznie kręcić, to przerywa.
Witam,Co do zanikającego ładowania na wyższych obrotach,winowajcą może być regulator napięcia Dodano po 6 Proszę poczytać temat na elektrodzie DUŻE ŁADOWANIE W BIZONIE-ROZWIĄZANE.
Witajcie , wracam do tematu , sprawdziłem uzwojenie w alternatorze czy tam prądnicy bo nie wiem co to jest i od kostki do uzwojenia w czerwonym kablu nie było ciągłości przewodu , natomiast za diodą od czerwonego kabla do uzwojenia już ciągłość była . Nie wiem czy tak powinno byc , ze dioda przerywa ciągłość więc postaniowiłem wyjąć diodę i kupić nową...
przed zgaśnięciem szarpie,przerywa?ale może być że schodzi paliwo do zbiornika.piszczy pasek napędu alternatora,sprawdz jak odpalając go przy otwartej masce czy nie masz tam pomiędzy kablami i świecami dyskoteki.
Ok dzięki. To już jestem upewniony ale mam jeszcze jedną sprawę mianowicie kupiłem nowy ELEKTRONICZNY REGULATOR ALTERNATORA A-124 i gdy go podłączam to ładowania niema a na forum Jawacz.pl pisano że będzie eleganckie. Z góry dzięki za odp.
Alternator (regulator napięcia). Wszelkie masy silnik-karoseria ewentualnie dołożyć. Wszelkie połączenia -wtyczki +jakość styku klem oraz kondycja akumulatora .
sprawdź kostkę pod stacyjką, pewnie wszystkie odbiorniki wyłączane w czasie pracy rozrusznika nie działają? sprawdź i powiedz coś na ten temat Przy rozruchu świeci tylko kontrolka ładowania(działa prawidłowo),ale obrotek,wskazniki paliwa,temperatury "śpią".Czasem uda się odpalić,ale zaraz gaśnie.Rozrusznik kręci żwawo,tyle że nie łapie.Pompa paliwowa?Zwarcie?Poluzowana...
Pewnie uszkodzenie wzmacniacza. No niekoniecznie bo w poprzednim temacie można przeczytać > Martwię się jedynie co będzie po przesiadce z hertz he4 na tego xs2500 ponieważ już teraz na basach przygasają mi światła i spadają obroty silnika. Widać, że alternator jest mocno obciążany. Kondensator przed wzmacniaczem uspokoiłby te spadki napięcia? Tak więc...
Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
podejrzewam alternator
Do wiadomości kolegi SlaweK. Właśnie w moim przypadku napięcie ładowania nie daje żadnych wytycznych ponieważ alternator był w naprawie i ładuje w tej chwili około 14.2 Volta więc jest jak najbardziej OK.
W serwisie powiedziano, że to napięcie nie odbiega od normy bo może dochodzić nawet do 16V. Czy mam się czym martwić i co robić? Też nie wiem, czy się martwić. Może to jest ustawione tak celowo, żeby szybko akumulator naładować, ale czy jest to takie zdrowe dla akumulatora, to nie jestem do tego taki pewien, a to z tego między innymi powodu. Kiedyś...
Te grube wsówki to też B+, polączone wewnętrznie z śrubą. Przekaźnika można nie podlączać. W orginale jest on pod faze alternatora podlączony. Pelni to funkcje zabezpieczenia by podczas pracy silnika nie dalo się zalączyć rozrusznika. Dodano po 2 Z tym L jako kontrolką nie byl bym pewny. Pewne jest za to jedno, że wsówka równolegla do + , to wyjście...
Masy, te cienkie w okolicach alternatora, ew czujnik walu.
Widocznie ja mam pecha i u mnie coś się dzieje, przerywa ładowanie widać to na obrotomierzu i lampce od ładowania . Mam możliwość sprawdzenia na stole ale nie wiem jak jego podłączyć.
Albo to, Albo to, Albo tamto. Masz problem z diodami w alternatorze najprawdopodobniej jest zwarcie gdzieś na nich, ale warto je wymienić. A najpierw sprawdź kable dochodzące do alternatora od modułu zapłonowego. A zamulenie może być winą czujnika przy kole alternatora. Pozdrawiam Michał ;-)
Kolega nie zrozumiał idei . Alternator zawiera trzy uzwojenia wytwarzające prąd zmienny trójfazowy ten prąd jest prostowany w prostowniku głównym ( trzy diody do masy i trzy diody do plusa ) oraz w prostowniku dodatkowym ( trzy diody dające plus do zasilania wzbudzenia ). Ja proponuje dołożyć trzy diody ( te podłączone linią przerywaną na rysunku )...
Walnięta pompa wspomagania była. Jeździłem z odpiętą pompą ABS jak też wspomagania ( tj. wtyk zasilający ) i było to samo. Mam pompę TRW, firma naprawiająca te pompy twierdzi, że jak ona walnie to na amen, nie ma czegoś takiego, że przerywa. Nie zaobserwowałeś czy w takich momentach przygasania alternator nie "jęczy" ? Nie słyszę niczego, jedynie co...
Chciał bym jeszcze dodać że zapłon jest bardzo dobrze wyregulowany Zawsze warto sprawdzić i skorygować. A problemem może być np. Luzy na wale lub jedna ośka od wału ta od alternatora ma lekkie bicie i przy większych obrotach daje nie dokładną iskrę Więc z czym do ludzi? Jak przy wyższych obrotach gubisz iskrę, to czego oczekujesz? Myśl!
Coś za coś. Kupujesz oryginał Hondy i praktycznie nie masz żadnych problemów. Wymieniasz jedynie olej i co jakiś czas sprawdzasz filtr powietrza i świecę. Kupujesz chińczyka i już od początku masz jakieś problemy. Jak trafisz to gaźnik na początek do wymiany, bo silnik źle pracuje, zalewa lub przerywa, gaźnik źle dobrany do silnika. Silnik nie wiadomo...
Witam, mam problem z prawym migaczem, zachowuje się bardzo dziwnie, tzn. jego praca jest nieregularna i przerywa jego działanie, również zaczyna migać wtedy szybciej. Żarówki świecą raz na jakiś czas. Szczególnie gdy pada deszcz sytuacja się pogarasza. Czy winę może ponosić zalany olejem alternator? Czy zwarcie występuje gdzieś indziej?
-----> szaro Obrotomierz nie będzie działał (diesel nie ma cewki skąd brane są impulsy a obrotościomierz bierze sygnał ze specjalnego wyjścia z alternatora).
po odpaleniu auta Zaprzęgnij sygnał z alternatora do załączania przekaźnika. Albo zmien sygnał sterowania na inny w , bo ten widocznie albo jest wyłaczany przy rozruchu , albo stacyjka przerywa obwód przy jej kręceniu po pozycjach.
możesz wrzucić przebiegi?? nie ma cudów... gdzie mierzyłeś sygnały? tak jak mowiłem przy wejsciu od ecu czy przy czujnikach? sprawdzałeś sygnały wzgledem siebie? czy tylko pojedynczo mierzyłeś? Dodano po 21 http://obrazki.elektroda.pl/2484043700_1... Dodano po 1 tu masz tak jak to powinno wygladać... Dodano po 4 a i spróbuj bez podpiętego...
Witam. Miałem podobny problem tylko czasami występował - szarpanie samochodem podczas jazdy, z tym że mam Ibize 1.9SDI. Mi pomogło sprawdzenie kabli przy alternatorze. Jeden był poluzowany. :?:
jesli chcesz miec stala predkosc przerywania to miedzy akumulatorem/alternatorem umiesc stabilizator napiecia i mostek. i wszystko jest ok. masz prad staly i napiecie max 9 luv 12 volt. jesli dostanie mniej, to oczywiscie wypusci mniej, aale bedziesz mial tylko wahanie 7-9, 7-12 volt.
Typowo kończą się szczotki w regulatorze plus jeden z pierścieni ślizgowych ma wyryty rów (warto wymienić). Regulator czasem przeżyje brak kontaktu/przerywany kontakt pierścień ślizgowy - szczotka a czasem nie. Wymania samych szczotek jest możliwa choć trudna (lutowanie/zgrzewanie miedzi do aluminium). Jak chcesz robić eksperymenty to kup sobie drugi...
Citroen Picassa - "choinka" na wyświetlaczu, zapalające się kontrolki różne, potem szczękanie ABS, na końcu zdechnięcie auta. Werdykt - alternator, koszt w 2015 roku około 400PLN z robocizną. BMW E36- najpierw gubi ustawienia zegara na tablicy. Potem "choinka", zapalają się i gasną zegary. Auto chodzi, silnik nie przerywa. Sprawdziłem luty w liczniku,...
Słuchaj rad kolegi (at)mrice . Jeżeli masz w swoim mieście dobry zakład regeneracji silników elektrycznych, alternatorów to daj silnik na kompleksowy przegląd ewentualnie poszukaj kolejnego z rynku wtórnego.
Sprawdź Kolego, jaki jest łączny prąd pobierany z alternatora na przewodzie B+ i wtedy będzie można dalej szukać usterki. Tylko czasem nie przerywaj obwodu B+ podczas pracy silnika, może to zniszczyć alternator. Jeżeli nie dysponujesz właściwym przyrządem, to udaj się na pomiar do elektromechanika.
Trochę wygląda na to, że jak prąd ładowania spadnie poniżej pewnej wartości, to ładowanie jest wyłączane. Ale jaki to ma sens? EdiM To teoria wyciągnięta z serwisówki kia Układ sterowania alternatorem utrzymuje napięcie ładowania akumulatora na poziomie właściwym w danej sytuacji. Dzięki temu pojazd zużywa mniej paliwa, moc alternatora dostosowywana...
Napięcie 2,2V to nie jest max napiecie ładowania tylko takie jest po pełnym naładowaniu (i to nie od razu po odłączeniu prostownika) .Tak jest przyjęte jak i takie drugie napiecie tj, 2,4V na cele jako max. czyli 14,4V , albo też inne tj 2,45V czyli 14,7V dlatego też jest przyjete , że alternatory w samochodach nie dają wiecej niż 14,8V a na radiach...
Ale mój wózek nie ma klimatyzacji :) Dodano po 1 Chociaż na zdrowy chłopski rozum to chyba on musi się kręcić cały czas bo napędzany jest paskiem który napędza również alternator. A z kolei żadnego sprzęgła wiskotycznego na nim nie widzę. Zwykły prosty wentylator.
naprawić alternator, przeprowadzić dokładna diagnostyke zasilana sterownika itd
Witam. Jestem w trakcie przerobienia Router Sport 50s 50cc 4T. Zamontowałem LEDy zamiast żarówek z włóknem/żarnikiem i w końcu coś widać przed skuterem. Lep problem pojawił się na niskich obrotach bo prądnica bezpośrednio z cewek na żarówki daje napięcie które przerywa i z diody robi się stroboskop. Zakupiłem stator 12 cewek 3 fazowy do kompletu regulator...
Zacznij od początku a nie od końca to zrozumiesz sam. Na początku brak pomiaru napięcia dopiero po rozkręceniu podłączono miernik i jak widzisz mimo że jest cyfrowy z dużym oporem wewnętrznym po napięcie bardzo szybko leci w dół i pomiar jest przerywany. Diody nie wiesz jak się świecą no to się przypatrz dobrze.
Cześć, Potrzebuję pomocy z motocyklem Yamaha XS400 z 86 r., motocykl na dwóch wałkach rozrządu. Problem polega na braku iskry na lewym cylindrze, nie jestem orłem z elektryki, przerwy w obwodach w postaci przetartego/przerwanego przewodu czy jakieś podmianki elementów jestem w stanie zrobić i na tym moja wiedza się kończy. Cewki zapłonowe po zamianie...
Alternator -szczotki,regulator napięcia Gaźnik - pompka przyspieszajaca ,dysze
Mam jeszcze pytanie czy przez uszkodzony alternator czy tez moga występować moze takie objawy bo gdy odpale jest 14.40v ladowanie po nagrzaniu napiecie powoli spada pod obciazeniem spada do 11.30v
Witam Sprawdź gdy jest nagrzany ładowanie ,połączenia (+)alternator ,masy ,połączenie przy akumulatorze czy się coś nadmiernie nie grzeje.Oczywiście może być wina regulatora(świruje gdy nagrzany)jak kolega podpowiada wcześniej.Jeżeli jeszcze przerywa (może być nadmierne ładowanie)lub coś ze stacyjką (jej wkładem elektrycznym).Musisz kolejno sprawdzać.
Na to wygląda, do rodziny Z250 mam service manual i nie zgadzały mi się do końca pewne fakty... Ten GPZ pasuje, po za tym powstał z rodziny Z250. Wrzuć więcej zdjęć silnika. Podaj kolory kabli idących do regulatora napięcia i alternatora, zobaczymy czy będzie pasował schemat. Reszta czyli zapłon na 90% jest na przerywaczach. Pomierz rezystancje uzwojeń...
Witam Bardzo ciekawy pomysł założenia PRĄDNICY (a nie jak napisałeś alternatora) do AWO. 1- Wydaje mi się że można podłączyć pod oryginalny układ zapłonowy. Z prądnicy "wychodzi" przewód czerwono-czarny i on odpowiada za iskrę. 2- Schemat zapłonowy- napisałem jak podłączyć wyżej . Schemat elektryczny- też można bardzo prosto podłączyć. ale najważniejsze...
Ja mam Sprintera 312 w maxie 2.9 tdi i podczas powrotu do domu stanelismy tam na chwile , i chcemy jechac dalej a on tak przerywał ze myslelismy ze paliwa nie ma i ze sie zapowietrzył a tu lipa daje gazu chcwile idzie a chwile zwalnia ;/ no i wymienilismy filtr paliwa prezjechalismy 100 km ok dobrze na drugi dzien jedziemy do niemiec jestemy przed granicą...
Jak pożyczę prostownik do zastosuję się do rady kazpal-a. Nałduję- doładuje akumlator i zobaczymyczy jak z objawami. Jak obliczyć ładowanie akumlatora (BILANS PRĄDU) a jego póżniejsze zużywanie w ciągu dnia. Średnio robię 50 km dziennie. Teraz na włączonych światłach(żarówki standard), ogrzewanie na połowę i dmuchawa na 2. Ps. Mam radio (blaupunkt),...
Założyłem nowy przewód ten kolektor-regulator ciśnienia paliwa. Przerywa nadal. Błędy 1684, 1685 1686 1668. W vagu w grupie 014 jest "Count" , to jest licznik czego? Chyba nie sumy wszystkich wypadających zapłonów, bo rośnie dość szybko po 15-20 jednostek na raz. W grupie 015 są 3 miejsca "Count", zapewne odpowiadające wypadaniu zapłonu na 1,2,3 cyl....
Pisk jest jednostajny czy przerywany ?
Witam Przyczyn takiego zachowania może być kilka.Sprawdź czy dobrze są dokręcone kable do alternatora.Może niechcąco zrobiłeś uszkodzenie mechaniczne części elektrycznej w alternatorze podczas wymiany łożysk.Sprawdź szczotki i regulator napięcia.A jeżeli to nie to albo zimny lut albo dioda wewnątrz alternatora.Najlepiej go rozbierz i zrób pomiary wszystkich...
A mnie się wydaje, że źle podłączałeś. Chociaż te nowe rzeczy kupowane w sklepach też niewiadomo co jest. Ostatnio kupiłem nowy regulator alternatora (tak w ciemno) do malucha bo kontrolka podświecała. Okazało się, że to szczotki a ten nowy regulator do d..py. Dobrze że nie wyrzuciłem starego. Tak, że różnie to bywa.
Witam u mnie też jest podobny problem ale w innym modelu i osłona będzie bardzo przydatna przed moczeniem czujnika ale też przed zalewaniem alternatorów co u mnie jest taki problem i pasy klinowe wtedy piszczą no też najważniejsze będzie znakomita ochrona komory silnika przed solą z zimie:) Pozdrawiam
koleszko z tą kontrolką to jest tak jak zaczyna migać i silnik przerywa a po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jest już normalnie to masz 2 opcje jak już wcześniej pisałem wymień wtryski tylko w autoryzowanym serwisie forda to jest koszt około 5 tyś zł nie montuj po regeneracji bo też padną, a jeżeli wtryski są dobre to problem w alternatorze wymień cały...
Witam. Sprawdz szczotki w alternatorze mogą być wytarte. I dlatego na małych obrotach ci nie ładuje.
Nie mam pojęcia jakie ten silnik ma obroty biegu jałowego. Na przyklad zestawienie silnika z alternatorem w grupie samochodów Fiat-a z lat 70-90 wyglądało mniej wiecej tak: obroty biegu jałowego silników to zwykle wartość ok. 800-850 obr/min, przełożenie silnik:alternator stosowano o wartości od 1:1,4 w Maluchach, co nie zdawało egzaminu (zbyt małe...
Naciąg paska.
Podstawy elektrotechnik: w obwodzie elektrycznym prąd będzie płyną, jeżeli obwód jest zamknięty. Co to oznacza? Pomiędzy źródłem napięcia a odbiornikiem muszą byś sprawne połączenia elektryczne. Przerwa w obwodzie przerywa przepływ prądu. Elementy obwodu elektrycznego świateł samochodowych: 1. Źródło napięcia - bateria akumulatorów lub trójfazowa prądnica...
Jak jadę i gra sie dość mocno to tak sie dzieje a jak chce jechać szybciej niż np 110km/h to auto strasznie przerywa i czasem zaświeci sie kontrolka silnika :/ Nowe aku tu nie problem, teraz tylko pytanie czy mój alternator będzie w stanie naładować go w 100% przy moim silniku 1.1 b wątpię ze auto naładuje w 100% aku powyżej 55Ah ;( Idę posprawdzać...
Jeśli chodzi o prostownik, to mam obecnie założony z jakiegoś alternatora z nieznanego mi samochodu..., ale jest sprawny i myślę, że nie do zdarcia przynajmniej w Charcie :) Jutro będę kombinować, ale dzięki za rady. Co do zakłóceń to wiem i wyobrażam sobie ich moc, skoro przejeżdżając koło domu na ekranie telewizora pojawiają takie 'paski'. Spróbuję...
tak tylko rozrusznik i alternator mam z poprzednigo zestawu a to tak wygląda jak by paliwo nie dochodziało
Przekaźnik jest jeden zaraz nad skrzynią, zielony Cartier, układ jest prosty-cewka przekaźnika podłączona jest do masy i do zacisku D+ alternatora, czyki jak altek zaczyna ładować to rusza pompa. Dalej normanie-przekaźnik zapina plus na pompę.
http://obrazki.elektroda.pl/2561326500_1... Kierunkowskazy z przerywaczem. http://obrazki.elektroda.pl/1244273100_1... Jest to modyfikacja kierunkowskazów sprzedawanych w internecie z przeznaczeniem dla jednośladów, quadów z 12 V instalacją elektryczną. Zamiast żarówki 12 V / 10 W świecą diody LED. Użyłem 10 białych...
Do tych pomiarów zamiast typowego oscyloskopu lepszy byłby diagnoskop. Zwykle umożliwia on pomiar parametrów prądnicy lub alternatora, pomiar obrotów, pomiar kąta zwarcia i rozwarcia styków przerywacza i ich rezystancji, ma zwykle wbudowaną lampę stroboskopową oraz umozliwia obserwację wysokiego napięcia w kilku cylindrach jednocześnie. Przykładem takiego...
Witam, odgrzewam stary wątek, ale może się komuś przyda... Ja bym radził po prostu zaadoptować gotowy układ z innego pojazdu (najłatwiej zapewne z motocykla o podbnych parametrach elektryki itp) - masz już gotowy przerywacz, sterowanie, wszystko - tylko kable i mocowanie przystosować:) Co do samego źródła światła - możesz zarówno kupić dziś na Allegro...
jak ustawisz zawory i przerwe na swiecach, przerywaczu to sprawdz cewke jak bedzie to samo sie dzialo
Może to być problem z regulacją LPG na biegu jałowym, bo jeśli niskie napięcie to i niska częstotliwość iskry cewki i centralka gazu może zacząć sobie taktować cewkami gazu. Może byś próbował wyregulować gaz na NAGRZANYM dobrze silniku... Wyjaśnienie: przy włączonych światłach mijania silnik obciążony jest alternatorem, więc na źle wyregulowanym gazie...
Jak masz OFF ta prąd musi być na naładowanie magazynu, uruchomienie grzałki a jak coś wskoczy w obieg to przerywa grzanie grzałką tylko zostawia ładowanie magazynu. Dziś zrobiłem próbę na moim patencie i wyszło rewelacyjnie. Coś podpowiem, co używam w kamperach i na jachtach, gdzie są dwa akumulatory: startowy i domowy. Są specjalne przekaźniki linkujące...
To nic nie szkodzi że z akumulatora. :D Przykład: W instalacji samochodowej masz niby 12V. Ale akumulator ma około 13-13,5V, a gdy w grę wchodzi alternator napięcie instalacji samochodowej może podskoczyć nawet do 15V!! To samo jest u ciebie, gdy zaczyna się akumulator doładowywać – napięcie wzrasta. Może osiągać coś koło 7V. Niby 1V to nic, ale...
Ten regulator jest przystosowany do układu 9-cio diodowego. Nie napisałeś jaki masz układ w swoim motorze i jak podłączony. Czy na 100% przyczyną przerywania jest układ ładowania? Przecież łatwo to sprawdzić odłączając zupełnie alternator i jeżdżąc na samym (ale dobrze naładowanym) aku. Najczęstszą przyczyną "gubienia" iskry (co za eufemizm!) jest utrata...
eurotips napisał: Wszyscy milczą jakby zesrali się w spodnie że takie akumulatory wymagają napięcia ładowania 16.2V Upss..... , mocne słowa. :cry: Mógłbyś podrzucić jakiś, konkretny link ?. Nie chciałbym uczyć się na własnych błędach a tym bardziej na cudzych. Było o tym na tym forum w którymś temacie o napięciu ładowania w samochodzie. Z takim napięciem...
Zmierz napięcie pomiędzy masą alternatora a minusem akumulatora w czasie kiedy nie ładuje. To samo zrób z grubym przewodem plusowym. Jak nie będziesz miał napięcia to możliwe że akumulator na klemie przerywa i nie dochodzi napięcie do celi. Wówczas nie masz obciążenia i żarówki powinny jaśniej świecić przy większych obrotach, możesz tak spalić wszystko...
Witam Kilka dni temu wpadł do mnie kumpel ze swoim malczakiem i mówi, że ma problemy z ładowaniem. Po dogłębnej analizie problemu (i analizie tematów na Elektrodzie) doszedłem do wniosku, że problem tkwi w połączeniu przewodu od alternatora z przewodem od rozrusznika (na rozruszniku) i to był strzał w dziesiątkę!. I co?... teraz ładowanie jast aż za...
Połączenie z masa mam dobre, nawet dałem dodatkowy przewód do regulatora połączony do masy aby mieć pewność prawidłowego połączenia masowego. Tak sobie myślę, w Unie ostatnio zmieniłem regulator i ładuje ze światłami 14,2V i bez świateł 14,5V - i gdyby odłączyć od cewki zapłonowej to wydaje mi się że wskoczyło by napięcie na 14,7V A że w silniku z zapłonem...
Witam Pacjent to Peugeot Boxer 2019r 2.0 bluehdi Samochód podczas jazdy nieregularnie szarpie ( wygląda to tak jak by na sekunde odciac sterowanie z przekaznika głownego ) przy czym temperatura wedruje na max włącza check i czasem akumulatora kontrolke. Po około 2 sekundach po szarpnieciu wszytsko sie stabilizuje chceck gasnie aku tez i samochód znowu...
( Przyczyna tkwi w przerywaczu kierunkowskazów ) Przerywacz kierunkowskazów nic nie ma do spalających się żarówek . Swoim układem musiał by zakłócać pracę regulatora alternatora , a to jest nie możliwe .! Lepiej pomierz napięcie ładowania jeszcze raz , bo tylko w tym wypadku mogły spalić się żarówki przy zbyt dużym napięciu .! :|
Witam! Posiadam wzmacniacz samochodowy INTERCONTI PA 15770 jest to stary wzmacniacz dwukanałowy. Problem w tym że gdy podłącze wszystko to z głośników czasami leci muzyka z szumem a czasami nawet muzyki nie ma tylko szczela głośnik niekiedy zdaża się że zagra czysto ale krótko jest pyknięcie i znów szum/tyrkotanie (to nie jest tyrkotanie alternatora...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Jutro jeszcze raz pomierzę wszystko bo mierzyłem przed mostkiem. Mam kilka używanych alternatorów i pomyślałem aby wziąć silnik z pralki i jako prostownik było by to dobre ? (Jeżeli by się prostownika nie udało uratować bo na razie słabo z kasą.)
alternator przerywa ładowanie przerywa gitarowe przerywa alternator suzuki alternator
kolumna aktywna 1000zł transformator sterujący tl494 samsung ue46c6500
makita dc18rc bojler zawór bezpieczeństwa
Lokalizacja sterownika PTCU w Mercedes W213 220d Lokalizacja modułu PTCU w Mercedesie W213 220d