Alternator ten oprócz 3 faz ma wyprowadzenie z gwiazdy aby nie pomylić wyprowadź z jednej fazy -jeden z dwóch środkowych.P
Po pierwsze diody w nich sa dosyć awaryjne. Po drugie można kupić alternator 24V sprawny w cenie przewinięcia i regulatora 24V. Po trzecie w czym będzie to pracować?
Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
Przeróbek robić nie musisz. Zakładasz i masz.
Nie będzie tak łatwo. Zapłon jest podobny jak w Suzuki Katana/Zilion. Ze względu na konstrukcję zapłonu (jedno uzwojenie) nie ma możliwości przerobienia na zwykłe CDI. Konieczna byłaby wymiana alternatora i przeróbka instalacji elektrycznej. Ewentualnie założenie modułu DC-CDI, ale z tym bywa różnie z trwałością.
Spośród odpiętych przewodów musisz namierzyć "+" na którym będziesz miał 12V. Powinien to być najgrubszy przewód- łączysz go do zacisku + w Oplowskim alternatorze. I to już powinno działać. Odnośnie kontrolki ładowania to musiałbym zobaczyć jak realizowany jest układ połączeń na schemacie Władimirca . Gdyby jednak okazało się, że ładowania nie masz,...
Masz alternator czy oryginalną prądnice? Bo oryginalnie C330 wychodziła z plusem na obudowie, w przypadku przeróbki na alternator trzeba było zamienić zaciski na akumulatorze żeby był minus na obudowie.
Domyślałem się, że akumulator, który jest pod maską, będzie miał ciężko obsłużyć silnik i kuchenkę, dlatego zastanawiałem się nad montażem drugiego akumulatora i drugiego alternatora, tylko nie wiem, czy silnik uciągnie dwa alternatory.
Powinien pracować do końca. Po co taka przeróbka?
Jak już będziesz na tym szrocie, to zapytaj o alternatory :)
W Ursusie masz alternator z MTZ Belarus 700 lub 1000w Na jakiej podstawie tak sądzisz, skoro to przeróbka z prądnicy i nie wiesz kto i co tam włożył? Ten stary alternator po naprawie przeżyje jeszcze nie jednego za 200 zł.
Nigdy nie odłączaj aku na pracującym silniku!!! Pewnie już uszkodziłes tym sposobem alternator
A może łatwiej będzie zastosować obrotomierz od diesla i sygnał wyjąć z alternatora? Takie luźne przemyślenie. W starszych maluchach, przynajmniej w tych, którymi kiedyś jeździłem, nie było alternatora tylko prądnica.
Mam takie pytanie jak przerobic alternator samochodowy 12V od polonea na silnik elektryczny ,najlepiej pradu stalego.
Nie ma sensu alternator, kup przetwornice 12/24V.
Proponuje sprawdzic sobie miernikiem alternator (diody).
Dokładnie to skodowski Magneton u nas brak częsci, ale można założyć Boscha lub przy niewielkiej przeróbce (górna śruba od napinacza) można zamontować alternator od Passat b5/Audi A4 1.6-2.0 benzyna.
Możesz pokazać zdjęcie regulatora który był w motocyklu? Powinien być regulator produkcji Kokusan montowany na dwie śruby. Stator ma uzwojenie przeznaczone głównie do zasilania świateł. Regulator napięcia to tylko ogranicznik napięcia, z wyprowadzonym jednym przewodem (żółtym). Można by spróbować zastosowania regulatora Ducati Energia (kwadrat od starszych...
Polecam przeróbkę np. tego alternatora: http://allegro.pl/item247952040_alternat... Wystarczy tylko inaczej podpiąć uzwojenia (nie trzeba przezwajać!!!) i mamy alternator wolnoobrotowy z regulatorem, lub wstawić magnes w wirnik i jest super. Dla porównania: -- alternator przed przeróbką prąd max. 120A, początek ładowania...
Aby sprawdzić ładowanie należy na uruchomionym silniku zmierzyć woltomierzem napięcie na klemach akumulatora albo zmierzyć napięcie między cewką rozrusznika a masą ciągnika Dodano po 6 Starych regulatorów raczej nie ma w sprzedaży, pozostaje przeróbka na nowy alternator od ruskiego albo przeróbka na alternator od poloneza czy golfa.
Regulator samochodowy nie zadziała z przerobionym na magnesy alternatorem. Ta przeróbka była błędem, który teraz się mści - trzeba było zostawić uzwojenie wzbudzenia - nie byłoby problemu.
Z zasady działania prądnice są samowzbudne (z magnesami), lub obcowzbudne (jak np. alternator). Przeróbka nie polega na przewijaniu, ona polega na wytworzeniu stałego strumienia magnetycznego, który jest niezbędny, aby w obracającym się względem niego uzwojeniu, wyindukowało się napięcie! Przewinięcie nie spowoduje powstania tego strumienia, trzeba...
czyli dobrze rozumiem że obrotomierz od diesla ma wszystko w sobie zrobione, potrzebuje tylko ten impuls z alternatora....tak???
Fabrycznie c330 były na prądnicy i miały +na karoseri. Po przeróbce na alternator trzeba było odwrócić polaryzację. Nikt chyba nie zakładał elektrycznego wspomagania na prądnicy bo to za mało prądu.
Przecież prądnica jest liczona na określoną moc. I każde jej przeciążanie, skutkować będzie jej przegrzewaniem i usterką. A czeskie produkty nie należą do najtrwalszych. Na twoim miejscu nie zastanawiałbym się nad przeróbkami prądnicy, tylko zastąpił ją alternatorem. To najszybsza droga poprawy bilansu energetycznego.
W kodowaniu masz do wyboru alternatory sprawdź jakie są. I tak instalacja do przeróbki
Po pierwsze żadne diody czy rezystory. Lekka modyfikacja regulatora w alternatorze i już . Po drugie układ balansera dla prądów rzędu 50A i kontrolą temperatury ogniw, bo krótkotrwałe ładowanie prądem rzędu 2C usmazy ten pakiet. Po kolejne przy cenach i dostępności akumulatorów samochodowych taka przeróbka jest totalnie bez sensu.
Witam. Teraz nie pamiętam dokładnie jakie przeróbki były ale widziałem kiedyś jak kumpel adaptował do malucha alternator z poloneza. I to działa.
Na diodach smiga jak nowy ze sklepu.Zastosowałem diody z alternatora (Polonez ,Fiat).
Silnik klatkowy nie da się przerobić na prądnice. Musiałbyś z wirnika zrobić wirójący magnes lub elektromagnes. Zobacz jak zbudowany jest alternator samochodowy.
Niech autor sprawdzi co ma na masie bo jak przeróbka był na alternator to już minus jest.
wiem o wszystkim do mówisz. czekam na kopiał od kumpla, podfrezuje karter pod alternator (tak, przegroda też), wspawam kołki po śruby. przegroda będzie ciut przesunięta (a raczej wywalona i zrobiona nowa, w kapie też). czop od lawy TS pojedzie razem z wałem do dobrego zakładu tokarskiego (regeneracja plus przeróbka) ja zakładam alternator od jawy 350...
Możesz ale do td wymaga przeróbki by podłączyć pod złącze alternatora "w" od biedy może być nawet obrotomierz z pb to tylko skala bedzie inna nie musi być z tdi. Przeróbka znajdziesz na forum audi80 tyczy się obrotomierza tdi i pb bo jed3n i drugi trzeba przerabiać
Kontrolki żadnej- jest amperomierz+,- 30A, przeróbki instalacji żadnej, zamiast regulatora wibracyjnego dać elektroniczny, sprawdzić bieguny akumulatora bo nie pamiętam czy nie minus na instalację. Zamienić na + na instalację. Jak odwrotnie bieguny zmienić przewody na amperomierzu. Nie zaszkodzi wymienić przewód prądowy od prądnicy bo za tyle lat może...
Zadziała w ten sposób. Jedno wyprowadzenie połączyć z masą, drugie na przewody żółty i biały oryginalnej instalacji. Problem w tym, że ładowanie akumulatora będzie dużo słabsze niż na oryginalnym alternatorze. Prąd ładowania pojawi się dopiero po osiągnięciu napięcia stabilizacji obwodu świateł.
Po co obrażać innych... sam nie wiele potrafisz jedynie co to wyrwać od kogoś pieniądze. Do rzeczy, znalazłem świetny sposób na sterowanie tej kontrolki za pomocą diody zenera sterowanej. Prosty dość układ będę robić i poinformuję wszystkich o efektach bo nie jestem jak kolega wyżej. PS. Przesyłam poniżej link z informacją o tym sposobie. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic29...
karol0795 ! Zanim przystąpisz do budowy prądnicy "od zera" i chcesz "przymierzyć się" do przeróbki jakiegokolwiek alternatora, trzeba ustalić: - jaki alternator ma być przewijany? - jaki ma być cel przewinięcia? - jakie parametry mają być osiągnięte?
Zestawu naprawczego do tego alternatora nie kupisz, musisz przerobić na regulator zintegrowany ze szczotko trzymaczem. Tak to wygląda po przeróbce: https://as-pl.com/pl/u/0120400606 powinien pasować taki zestaw: https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawc... Koniec języka za przewodnika, dopytaj jeszcze. A tu masz...
Czemu chcesz kombinować z wyjściem alternatora i przeróbką obrotomierza skoro ten silnik na prawie 100% ma wyjście impulsów do podłączenia oryginalnego obrotomierza.
Włożenie alternatora to już przeróbka elektryki. A ty nie chcesz przerabiać?
Parę dni temu podawałem link do przeróbki alternatora. Co prawda alternator jest niemiecki, ale jest parę przydatnych obrazków. http://www.tobulus.de/extern/dzm/
Muszę cię zmartwić, silnik posiada instalację z mało wydajną prądnicą stosowaną w tanich wodzidłach. A twój Daelim posiada instalację przystosowana do mocniejszego alternatora. Nijak to nie będzie pasowało. Musisz przerobić, albo silnik, albo instalację. Decyzja zależy od dostępności części (czy silnik był w wersji z alternatorem) i czy zależy ci na...
jest jeszcze jeden pomysł przeróbka alternatora na 9 diodowy tak by sie sam wzbudzał
Kicha zakupiłem inną deskę od bęzyniaka. Ale podobno trzeba wyciągnąć sygnał z 1 fazy alternatora. Polecam przeróbkę wyświetlacza (tid lub did) na obrotomierz mam to zrobione i fajnie chodzi. Pozdrawiam
Zależy w jakim stanie jest twoja instalacja. Może wystarczy wymienić kilka przełączników, wsuwek i oczek, poczyścić punkty masowe i będzie wszystko działać. Jeśli jednak instalacja jest niebezpiecznie przestarzała i trzeba ją wymienić to polecam samemu zrobić wiązki przewodów. Wtedy będziesz mógł wykonać instalację "po swojemu" uwzględniając przeróbki...
Proponuje udać się do innego sklepu bo widocznie sprzedawca nie wie czym handluje, jeżeli ma katalog to na pewno znajdzie na podstawie danych o aucie i marki alternatora, chyba że to jakaś przeróbka?
Nie moglem znaleźć żadnych opisów wiec spróbowalem podlączyć go na oko :/ w końcu są tylko 2 możliwości no i nie udalo mi się. Uszkodzilem regulator, po czym postanowilem odnieść alternator do elektryka samochodowego. Jakimś cudem udalo mu sie zamontować regulator mocowany ze szczotkotrzymaczem na alternator( po drobnej przeróbce alternatora) no i jakoś...
Najlepszym rozwiązaniem jest przeróbka na alternator i po kłopocie
Koledzy, czy ktoś z Was próbował budować wiatrak w oparciu o alternator samochodowy. Chodzi mi o sytuację, gdzie alternator jest napędzany przez przekładnię, a nie o przeróbki alternatorów na prądnice na magnesach stałych. Bardzo proszę o opisanie swoich doświadczeń. Jaki był typ alternatora, jaka przekładnia i o jakim przełożeniu, jaka turbina etc.
Tu się zgodzę ponieważ w większości nowych alternatorów wystepuje pasek wielo rowkowy, a przy silniku w kombajnie jest zwykły klinowy.Ale to też da się zrobić :) myślę że jeśli się da to wstawie koło pasowe z oryginalnej prądnicy do alternatora po małych przeróbkach u tokarza:).Dzięki za pomoc.
Najlepszy efekt (czytaj-najmniejszy spadek napięcia-lepsze światła), kiedy podepniesz sie do + alternatora. Takie przeróbki robi się często w starszych autach z kulawą instalacją w cely poprawy świateł. Ale TRZEBA zabezpieczyc przewód bezpiecznikiem.
Ty masz chyba T25A z początku lat '80. Alternator ktoś wymieniał na nowszy model. Fabrycznie tam był alternator który współpracował z tymi dwoma modułami pod deską rozdzielczą — jeden to regulator napięcia, a drugi to przekaźnik kontrolki ładowania. Obecny alternator ma wbudowany regulator napięcia i te dwa moduły w zasadzie nie są potrzebne. Konieczne...
Ten regulator z C360 to oczywiście że nie ,płytka tak.Ten co Ja podawałem też jest bardzo dobry tylko wymaga lekkiej przeróbki alternatora.
Też myślałem nad przeróbką instalacji ale jeszcze pozostaje kwestia seryjnego alternatora który nie został zaprojektowany na tak duże obciążenia. U mnie stopiło się uzwojenie. Jeżeli wymienić też alternator to taka przeróbka z technicznego punktu widzenia powinna wystarczyć (no nie mówiąc o niszczacych się lustrach).
Nie można zastosować innego regulatora. Dostępny jest zamiennik WM Motor. Jedyna opcja przeróbki to zastosowanie alternatora od Aprilii SR50 (Morini gaźnik) i zapłonu DC-CDI. Nie daje gwarancji niezawodności i też trochę kosztuje...
Witam Kolegów! Swoją trzydziestkę przerobiłem w 2009 r. Trzeba zamienić biegunowość akumulatora i można zakładać alternatory dedykowane lub przeszczepiane z innych pojazdów. Tu moja przeróbka: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Obecnie pracuje regulator z alternatora Boscha, z golfa 3 w którym skończyły się szczotki...
Prawdę mówiąc nie widziałem Raka z instalacją 24V,to tak samo by musiały być produkowane C-330 z taką instalacją .Lecz kolega obeymydreamz,nie pisze że ma rozrusznik na 24V ,i przełącznik akumulatorów.Spotkałem się z takimi przeróbkami gdy silnik był padnięty i nie miał kompresji.
Problemy z ładowaniem to nie nowość żeby uniknąć kłopotów i zapomnieć o problemie ładowania zamontuj alternator ze szrotu od Poloneza i problem Masz z głowy.Jest wiele postów dotyczących układu ładowania w T25 oraz przeróbki na alternator od samochodu.
Dziękuję wszystkim za pomoc ale przeróbka tego alternatora jest chyba zbędna ze względu na jego wiek i to że w każdej chwili może się zepsuć. Jeszcze raz dziękuję za zaangażowanie.
MInus na masie, 50A prądu zamiast 15A z prądnicy. A i tak rolnicy mają z tym problemy, bo... jak się kontrolka żarzy to ładowanie pewnie jest,a ciągnik ledwo zapala, to pewnie akumulatory stare... Po wymianie alternatora ciągnik zapala bez cyrków z odprężnikiem. Wymiana szczotek rozrusznika też pomaga. W instalacji kolega interesuje mnie przewód łączący...
W takim razie powiem koledze że musi szukać także nowego koła na wał silnika. Na złomie to chyba i tak będzie nieduży koszt. Jeżeli chodzi o sam regulator to w międzyczasie zglebiłem sobie temat zewnętrznych regulatorów do alternatorów i może zamiast tego fabrycznego z astry zastosować regulator RNC 12? Byłby on dobry po pewnych przeróbkach nowego alternatora...
dzięki panwie za pomoc, szukając informacji nt połączania innego niż oryginalny alternator czytałem o przeróbkach instalacji i się wystraszyłem, z moim brakiem wiedzy się nie podejmę alternatywnych rozwiązań. wybór więc padł na oryginał i mam tylko jedno pytanko jeszcze - on ma wbudowany regulator - czyli zewnetrzny mogę już pominąć - tylko jak - spiść...
proszę nam wytłumaczyć co wymiana akumulatora ma wspólnego z wymianą alternatora? Bo na moje oko nic. No to zależy jak bardzo zaawansowna przeróbka będzie
Musi być włączony silnik (sygnał z alternatora). W sprawie przeróbki możesz zgłosić się do firmy HVAC z Gliwic.
Niestety nie ma nic co pasuje bez żadnej przeróbki
Alternator od stara,bizona(kombajnu) A120E 28V40A powinien dać radę (no i trochę przeróbki,dłuższe paski).
Ostatecznie przerobiłem alternator na 6 diodowy według powyższych sugestii, za które bardzo uprzejmie dziękuję! Alternator działa, ładuje, wszystko jest w porządku. Można zmienić temat tego wątku na coś w stylu "przeróbka alternatora z 9 na 6 diodowy" to może komuś się w przyszłości przydadzą Wasze świetne rady Panowie. Jeszcze raz dziękuję!
Sprawdziłem proponowane przez ciebie parametry. I masz rację akumulator jest przewymiarowany. Można by oddać alternator do przeróbki a to kosztuje. Aku wiecznie żyć nie będzie a takiego jakiego mam ja co kosztuje ok 1000zł napewno nie kupię. Więc wolę co jakiś czas podłączyć na noc w garażu. Więc interesuje mnie modernizacja prostownika.
Zamierzam podłączyć alternator do c330, z pewnych względów postanowiłem nie zmieniać biegunowości(zostawić + na masie). Dokonałem stosownej przeróbki alternatora (odpowiednio zamieniłem diody prostownicze). Zastanawiam się czy konieczne jest przelutowywanie na odwrót diód wzbudzenia? Podejrzewam ,że nie trzeba ich wykorzystywać po podłączeniu do oryginalnego...
jutro postaram sie pozyczyc taki amperomierz cęgowy ... a co do alternatora i przeróbki elektryki to na wszystko przyjdzie czas... Niestety nie mam prądu w garażu więc wszystko musze robić w dzień na dworze... a wiadomo jaka teraz jest pogoda ;/ Jutro musze przeczyscic gaźnik bo coś sie dusi na wolnych obrotach a potem pomyślimy..
-> tomciope Jeszcze raz, jak dziecku: taka przeróbka to całkowita zmiana wewnątrz alternatora. Obecnie prostownik złożony z 6 diod prostuje napięcie międzyfazowe. Po uziemieniu środka uzwojeń i odizolowaniu od masy '-' prostownika uzyskasz _niższe_ napięcie - niewystarczające do poprawnego ładowania akumulatora. Na dokładkę będzie to prostowanie jednopołówkowe...
W tym wątku masz schemat instalacji elektrycznej z prądnica,ale wczytaj się w cały wątek,bo jest tam mowa o podłączaniu alternatora http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic44... oraz sporo na temat przeróbki na alternator tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72... poza tym użyj wyszukiwarki,jest tego więcej i może znajdziesz ten schemat
ile masz cewek na ładowanie pod zamachem ? jakie napięcie w instalacji ? i jak podłączone ? (szereg czy równolegle) może łatwiej zrobić napęd jakiegoś małego alternatora ?
Przy przeróbce alternatora na samowzbudny konieczne byłoby przerobienie połączenia uzwojenia wzbudzenia - jedną ze szczotek połączyć z masą, a nie z zaciskiem B+ jak to było w oryginale. Nie zawsze tak się da zrobić. Spróbuj poszukać starych, dużych, zewnętrznych regulatorów od japońskich samochodów, np. z Toyoty z lat '80. Kiedyś miałem z takim do...
Jeśli nie będzie coś pasowało to można dorobić inne mocowanie altka, bądz też może będzie pasowało od Accorda. Ewentualnie czeka Cie zmiana koła pasowego na alternatorze. Ogólnie przeróbka dość prosta :D Dodano po 1 aha ogólnie spadki napięć są w normie jak na taki wzmacniacz.
Jak się nie rozumiesz na elektryce to zawezwij elektryka który ci naprawi ukł ładowania. Napięcie na akumulatorach nie powinno przekraczać 15V, prawidłowe to 14-14,4V. Sam alternator myślę że jest sprawny, regulator napięcia na pewno umarł a kwestia lampki - no cóż, nie wiemy jak masz to zrobione więc do tego jest ci potrzebny fachowiec. Jeśli czujesz...
zdobądź alternator od poloneza 9 diodowy z regulatorem i to jest optymalne rozwiązanie cenowe, gabarytowe i prądowe do polskiej trzydziestki jak na mój gust to wystarczający alternator. Teraz tylko mała przeróbka w instalacji jak była prądnica, mała przepinka akumulatorów i fura gada
W tym temacie jest poruszony podobny problem: /www.elektroda.pl/rtvforum/topic2774895.... I tutaj następny temat, jakby po przeróbce nie zgadzała się ilość obrotów na wskaźniku: /www.elektroda.pl/rtvforum/topic2990155....
Ten alternator można bardzo łatwo przerobić na samowzbudny, zastosować regulator od poloneza i kontrolkę ładowania. Robiłem coś takiego i pracuje już 15 lat w ciągniku. Trzeba zamontować trzy diody 1A i w ten sposób utworzyć wyjście nr 15. Nawet alternatora nie trzeba rozbierać do takiej przeróbki.
Nie ma alternatorów z + na obudowie.
W fiatach były oba alternatory. W polonezie oryginalnie montyje się regulator 9d i alternator wyłącznie 9 diodowy. Jeżeli nie miałeś żadnej przeróbki w podłączeniu alternatora to kup regulator 9d. Pozdrawiam.
Ale konstrukcją godna pochwały i naśladownictwa zmienił bym tylko zespół prądnicy na inny silnik indukcyjny po przeróbce od pralki większa prądnica to znaczy liczba par cewek .Może nawet alternator po przeróbce pozwolił by na uzyskanie większej mocy .Tylko należało by zastosować ,przekładnię zwiększające prędkość obrotowa przy małym wietrze mała sprawność...
Nieprawdą jest że diody ulegną przebiciu przy pracy na wyższym napięciu. ja sprawdziłem praktycznie że daje się nimi prostować nawet napięcie sieci.-Jest taka firma która oferuje takie przeróbki alternatorów w samochodach na spawarkę Agregat prądotwórczy, i chyba jeszcze coś innego.Może to znajdę.
Z nieizolowaną szczotką w alternatorem dziewięciodiodowym też nie ma przekaźnika lampki kontrolnej. Patrz schemat, który zamieściłem. Oczywiście można zamieniać szczotkotrzymacz i robić inne przeróbki.
Witam, znajomy przerabia junaka z 6 na 12 V. Gdzies zrobili mu alternator o wymiarach oryginalnej prądnicy, więc przeróbka nie bedzie widoczna. Alternator daje trzy fazy, i nie posiada uzwijenia wzbudzenia, tylko trzy wyprowadzenia uzwojen połłaczonych w gwiazdę polus przewód srodkowy. Potrzebny jest regulator napięcia tak aby dawał 12-14 wolt jak to...
Witam serdecznie. W związku z budową subwoofera o mocy 1 kW muszę zamontować alternator o wydajności min. 180-200 A. Obecnie mam 120 A. Czy ktoś orientuje się, czy alternator o wymaganej wydajności pasowałby bez przeróbek od jakiegoś innego samochodu? Ewentualnie z jak najmniejszymi przeróbkami? Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie, bo ciemny...
rozrusznik mieści się po prawej stronie kabiny,przy silniku/patrząc od tyłu pojazdu w kierunku przodu.dochodza do niego przewody elektryczne/dwa/ natomiast to co ma kółko i pasek klinowy/mały silnik/to nic innego tylko prądnica a w zasadzie alternator. Nadal nie wiem na czym polegaja te przeróbki instalacji.Jaki konkretnie jest to model ciągnika: bo...
To opowiedz w jakich okolicznościach zdechło. Typ ciagnika, alternator czy prądnica, jaki regulator mechaniczny czy elektroniczny , czy na ciągniku albo narzędziu przypiętym było coś spawane?
Standart który masz to 65A wytrzyma, bo z tego co się orientuje to za dużo zabawy z przeróbką na inny alternator.
W zasadzie odpowiedziałeś sobie sam na swoje pytanie - kamerowcy skłaniają się do dwóch akumulatorów. W oryginale na moim kamperze są dwa - jeden rozruchowy w przedziale silnika, drugi na pokładzie. Układ ładowania pozwala naładowanie obydwu w czasie jazdy oraz na postoju ze źródła zewnętrznego sterowanie z kabiny oraz pobór oddzielny. Jest to najwygodniejsze,...
A może ktoś podpowiedzieć od jakiego samochodu po niewielkich przeróbkach pasował by alternator.Montowany pod sprężarkę podobno od jakiegoś Mitsubishi.
Witam. Ciężko mi powiedzieć jaki alternator ponieważ to jest taka przeróbka nissana patrola z silnikiem 3.3 model bodajże k 160 ale raczej oryginalny a pojemność aku muszę zobaczyć bo nie pamiętam instalacja na pewno 24V a aku dwie sztuki po 12V Pozdrawiam.
Felicja ma ten problem że pod małym obciążeniem na durzy spadek napięcia ładowania, przerabiałem ten problem już w kilku takich samochodach i rezultat jest taki że pomaga tu mała przeróbka alternatora lub założenie innego alternatora to jest wada fabryczna rzeczywiście jest wielka różnica w oświetleniu jeśli masz za niskie napięcie. U mnie np. przed...
W elektrowniach wiatrowych też są przekładnie. Nie wnikałem nigdy w przeróbki alternatora pod kątem pracy z małą prędkością obrotową, nie chcę niczego tu sugerować. Co do mocy silniczka- dość sporo potrzeba, by w ogóle zakręcić wirnikiem alternatora nieobciążonego, jeżeli poprzez przekładnię, to już moc powinna być ok. 2,5-3 razy większa (straty na...
Witam, mam problem z alternatorem,wirnik ma rysy,brak ładowania czy mogę zamontować alternator np z opla silnik benzynowy? Oczywiście z przeróbką uchwytu i zmianą koła pasowego
Musisz mieć zgodność połączeń początków i końców uzwojeń, podłączone odwrotnie będą generowały zerowe napięcie. Bez sensu trochę ta przeróbka. W platyniarzu zakładasz dwie cewki świetlne 12V, łączysz końce ze sobą i masz alternator który podobno uciągnie nawet H4. Stosując żarówkę przedniego reflektora o mniejszej mocy, regulator napięcia ze skutera,...
no ok tak zrobie bede musiał jeszcze raz go rozbierać. A wogóle jest mozliwa tak przeróbka jaką ja zrobiłem?
Magnes do przeróbki alternatora tak na poczatek http://cgi.ebay.pl/2-Neodym-Magnete-Max-...
Do tego dojdziemy. W ciągniku jest alternator czy prądnica?
Już prędzej zrobisz silnik BLDC z alternatora, były opisy takich projektów w sieci i na elektrodzie.
przeróbka alternator przeróbka alternator magnes alternator suzuki alternator
bloody sterowniki mieszanka paliwo virtualdubmod audio
spawarka parkside kospel serwisowy
Setra - zimno w środku: diagnostyka ogrzewania Zdalne sterowanie temperaturą w piecu Junkers - jak to zrobić?