Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
Musisz mieć zgodność połączeń początków i końców uzwojeń, podłączone odwrotnie będą generowały zerowe napięcie. Bez sensu trochę ta przeróbka. W platyniarzu zakładasz dwie cewki świetlne 12V, łączysz końce ze sobą i masz alternator który podobno uciągnie nawet H4. Stosując żarówkę przedniego reflektora o mniejszej mocy, regulator napięcia ze skutera,...
Poczytaj https://www.ehow.com/how_6337452_use-car... https://www.youtube.com/watch?v=p1pygOau... i popatrz jak to zrobili inni, mnóstwo przykładów jest w necie
W przyszłości możliwe, że w jakieś małej elektrowni wiatrowej. Ale czy taka prądnica asynchroniczna nie musi mieć nawiniętego drutu na wirnik tak jak to jest np. w alternatorze, bo nie wiem dużo na ten temat.
Magnes do przeróbki alternatora tak na poczatek http://cgi.ebay.pl/2-Neodym-Magnete-Max-...
Przecież prądnica jest liczona na określoną moc. I każde jej przeciążanie, skutkować będzie jej przegrzewaniem i usterką. A czeskie produkty nie należą do najtrwalszych. Na twoim miejscu nie zastanawiałbym się nad przeróbkami prądnicy, tylko zastąpił ją alternatorem. To najszybsza droga poprawy bilansu energetycznego.
Silnik klatkowy nie da się przerobić na prądnice. Musiałbyś z wirnika zrobić wirójący magnes lub elektromagnes. Zobacz jak zbudowany jest alternator samochodowy.
Z nieizolowaną szczotką w alternatorem dziewięciodiodowym też nie ma przekaźnika lampki kontrolnej. Patrz schemat, który zamieściłem. Oczywiście można zamieniać szczotkotrzymacz i robić inne przeróbki.
Polecam przeróbkę np. tego alternatora: http://allegro.pl/item247952040_alternat... Wystarczy tylko inaczej podpiąć uzwojenia (nie trzeba przezwajać!!!) i mamy alternator wolnoobrotowy z regulatorem, lub wstawić magnes w wirnik i jest super. Dla porównania: -- alternator przed przeróbką prąd max. 120A, początek ładowania...
A może zaadaptować wirnik z alternatora. Rozmontować wirnik i zamiast elektromagnesu dopasować magnes z głośnika. Pozdrawiam.
Celem jest uzyskanie silnika synchronicznego do napędu roweru. Prądnicę wykorzystać też można tylko trzeba zasilać dodatkowo uzwojenie wzbudzenia i martwić się o szczotki. Myśląc o takiej przeróbce miałem nadzieję na duży moment rozruchowy. Wydaje mi się, że jednak zakręci się. Ale zostawiam to na potem.
Regulator samochodowy nie zadziała z przerobionym na magnesy alternatorem. Ta przeróbka była błędem, który teraz się mści - trzeba było zostawić uzwojenie wzbudzenia - nie byłoby problemu.
Dzisiaj robiąc porządek w piwnicy znalazłem starą, polską prądnicę 12V od ciągnika rolniczego. Od razu ją rozkręciłem i okazało się, że jest ona w bardzo dobrym stanie. Pomyślałem o zastosowaniu jej w małej EW. Wiem, że zaraz pewnie padną odpowiedzi typu "daj sobie spokój z tą prądnicą", ale mimo wszystko chcę drążyć temat. Zresztą wielu z nas szuka...
Koledzy, czy ktoś z Was próbował budować wiatrak w oparciu o alternator samochodowy. Chodzi mi o sytuację, gdzie alternator jest napędzany przez przekładnię, a nie o przeróbki alternatorów na prądnice na magnesach stałych. Bardzo proszę o opisanie swoich doświadczeń. Jaki był typ alternatora, jaka przekładnia i o jakim przełożeniu, jaka turbina etc.
A no nie mam pojęcia! Jak bym miał to bym nie pytał. No w końcu jakieś konkrety podajecie. Pomysł z trzema cewkami ma sens, i przestawionym wirnikiem. xxxxxxxxx Ta prądnica od junaka jest tak samo zbudowana jak moja i alternator ktoś zrobił. Tak wnioskuję że zastosował gość pomysł Błażeja. Trzy cewki , jakiej grubości drut??? ile zwojów??? ile magnesów...
Cewka dwuiskrowa nie da rady, zostaw krzywki i przerywacze, załóż nowe cewki z kablami i fajkami. Miałem kiedyś hondę cb350 four (350 w czterech cylindrach!) i był właśnie klasyczny zapłon, jeździłem nią kilka sezonów i poza regulacją raz w roku przerwy na przerywaczach-nic nie robiłem. Jeśli upierasz się przy przeróbkach, zostaw odśrodkowy regulator,...
Do gazer11. Domyslam się ze chodzi właśnie o Junaka. Te nieszczęsne maszyny prądnice miały od d;Ciagle zalane olejem. Ludzie radzili rużnie. Widziałem duży 6 woltowy akumulator od trabanta. Zamiast kufra na klucze i filtra powietrza. Potem jak tu ktoś napisał doczepiano alternatory od fiata za cylindrem. I chyba niema nic lepszego. Polecam mały alternator...
Z zasady działania prądnice są samowzbudne (z magnesami), lub obcowzbudne (jak np. alternator). Przeróbka nie polega na przewijaniu, ona polega na wytworzeniu stałego strumienia magnetycznego, który jest niezbędny, aby w obracającym się względem niego uzwojeniu, wyindukowało się napięcie! Przewinięcie nie spowoduje powstania tego strumienia, trzeba...
Nie rozumiem o jakie "pierścionki" chodzi Pierścienie ślizgowe. Doprowadzony do wirnika prąd stały powoduje że uzwojenie/a wirnika wytwarzają pole magnetyczne w jednym kierunku a kierunek ten zmienia się wraz z położeniem kątowym wirnika względem uzwojeń stojana. Komutator jest tak jakby "prostownikiem elektromechanicznym" i mimo obrotu wirnika, kierunek...
Kolego lepiej sie już nie wypowiadaj, bo za chwile się dowiemy że motocykl ma dynamo czerpiące napęd z opony. Może nie z koła, ale nowoczesnym alternatorom motocyklowym z kołem ze stałym magnesem, bliżej jednak do dynam, niż do układów klasycznego alternatora ze sterowanym uzwojeniem. Dlaczego upieracie się przy dwóch alternatorach? Przecież można...
....zostawic alternator a tylko wstawic zamiast wzbudnika kolo magnesiowe np od wski 175..... [/quote] Tylko, że .... rególując prąd przepływający w uzwojeniu wzbudzenia reguluje się napięcie na zaciskach alternatora i tym samym prąd ładowania. Jeśli wsadzisz tam magnes stały to brak jest regulacji prądu. Może to spowodowac uszkodzenie ukumulatora...
Czy wicie że z kapsztana (???) ze starego video po przeróbce obwodu magnetycznego można wyciągnąć ok.10-15 W. Jeden zrobiłem na bezp. napęd, ten tylko zasila Ledy, drugi natomiast zasilany jest przekładnią 1/10 i turbina r 0,5 m. Magnes oryginalny i uzw (???) . Mam jeszcze trzeci ,ten z założenia powinien mieć 500-700 W (tyle było podczas badania laboratoryjnego...
Jestem pod wrażeniem :) Widzę że odpowiedni człowiek, bardzo się cieszę :) Panie Pawle, sprawa wygląda tak, iż elementy zaworu nabiegunniki, cewka i cały układ będzie wykonany przez nas na obrabiarkach CNC! Magnes stały to pierścień neodymowy! Układ będzie wymagał większych parametrów ponieważ postaramy się wykonać zawór i cały zespół w skali 1:1 i...
Tak myślałem. Czyli rozumiem że prądnice są droższe bo łatwiej jest je napędzić Nie rób nadinterpretacji, napisałem że nieobciążona prądnica pobiera niewiele mocy (mechanicznej) w porównaniu do obciążonej (prądnicy asynchronicznej z silnika to też dotyczy) i dlatego da się to napędzić wiertarką, nie pytałeś o elektrownie wiatrową. Wyciąganie wniosków...
Witam. Mam taki problem. Mam lodówkę w przyczepie kempingowej, ale zwykłą na 230V. Potrzebuję ją zasilać z 12V zamiast 230.pomyślałem, żeby rozciąć sprężarkę na 230v, przewinąć silnik na 3 uzwojenia i połączyć w gwiazdę, a na wirnik nakleić magnesy neodymowe i zasilać z sterownika do silników modelarskich bezszczotkowych. Jedyne co mnie interesuje to...
zadam może głupie pytanie ale czy każdy silnik z magnesami stałymi w stojanie może pracować bez przeróbki jako prądnica? proszę o wyrozumiałość.
Nie chodzi o przełożenie. Chodzi o dopasowanie charakterystyki turbiny wiatrowej do charakterystyki generatora, tak aby wycisnąć z tego ostatniego wata 😉. Na początek trzeba ustalić prędkość startową wiatru, potem jaką moc max chcesz uzyskać. Pewnie jak największą. Popatrz na wykresy w tym temacie który podlinkowałem, może będziesz widział o co chodzi....
Cześć W Polsce warunki wiatrowe nie są najlepsze. Z tego powodu istotne wydaje się żeby wiatrak wykorzystał każdy podmuch. Problemem jest ustawanie pracy prądnicy przy pełnym obciążeniu. Wiatrak ma być mały. Średnica do ok. 2 m Prądnica na magnesach stałych po przeróbce alternatora. Obciążenie - grzałka w bojlerze. Przejrzałem już chyba wszystkie posty...
Uzwojenia laczy sie w gwiazde. Podstawowy problem jaki bedziesz mial to regulacja napiecia ladowania , poniewaz sa tam magnesy stale i jesli tego nie przerobisz to cala przerobka do niczeg sie nie bedzie nadawala .W orginalnych alternatorach uzwojenie wirnika zasilane jest przez regulator napiecia , ktory to reguluje napieciem ladowania i utrzymuje...
ALternator bez całkowitej przeróbki jest ciężką maszyna do produkcji energii elektrycznej... Jesli miałbyś juz to przerobić to : Zbudowanie nowego wirnika na magnesach stałych i przezwojenie stojana. I pamietaj im bardziej wysoko obrotową maszyne przerabiasz na wolnoobrotowa tym wiecej mocy tracisz. Ja przerobiłem Alternator i nagle z 45A zrobiło mi...
alternator magnes magnes alternator przeróbka alternator
dht22 raspberry rozruchowy danfoss podłączyć antena wieża
elektronika baterie parkside elektronika baterie parkside
Dioda blokująca do paneli fotowoltaicznych z Anglii – cło, VAT, import 2024 STAR-X 99 Plus Flash Dump: Recovery, Models, ALi M352x, W25Q32, Boot Issues