Kolego to nie jest tak,przewód do alternatora(gruby)przychodzi z amperomierza,a nie prosto z akumulatora.Z tego co piszesz alternator masz starego typu pewnie na 5 zacisków,musisz odszukać jeden z cienkich przewodów który będzie dochodzić do takiej puszki a ma być do kontrolki.
Zadanie masz trudne, bo układ ładowania tam jest sztywny, regulator stara się utrzymać napięcie około 14V i tyle, a jaki prąd popłynie w układzie B+ to już go to nie za bardzo interesuje. Zatem wypadało by zrobić jakiś układ kontroli prądu, ale tu też jest kłopot bo jak? Mierzyć spadek napięcia na przewodzie łączącym alternator z akumulatorem? Układ...
Po pierwsze diody w nich sa dosyć awaryjne. Po drugie można kupić alternator 24V sprawny w cenie przewinięcia i regulatora 24V. Po trzecie w czym będzie to pracować?
Ty masz chyba T25A z początku lat '80. Alternator ktoś wymieniał na nowszy model. Fabrycznie tam był alternator który współpracował z tymi dwoma modułami pod deską rozdzielczą — jeden to regulator napięcia, a drugi to przekaźnik kontrolki ładowania. Obecny alternator ma wbudowany regulator napięcia i te dwa moduły w zasadzie nie są potrzebne. Konieczne...
W Ursusie masz alternator z MTZ Belarus 700 lub 1000w Na jakiej podstawie tak sądzisz, skoro to przeróbka z prądnicy i nie wiesz kto i co tam włożył? Ten stary alternator po naprawie przeżyje jeszcze nie jednego za 200 zł. . Czytaj ze zrozumieniem pierwszy post
Kiepski pomysł. Niestety w motocyklach sportowych (rzędowych czwórkach) pompa oleju oraz cieczy jest montowana na jednym wałku, a napędzana poprzez łańcuszek lub przekładnię zębatą od kosza sprzęgła. Drugi problem to brak końcówki PTO. Z jednej strony masz alternator i ew. wolne koło rozrusznika. Z drugiej dość cienką końcówkę wału korbowego, łańcuch...
Mam takie pytanie jak przerobic alternator samochodowy 12V od polonea na silnik elektryczny ,najlepiej pradu stalego.
Witam. Silnika prądu stałego szczególnie z magnesami stałymi nie trzeba przerabiać. Wystarczy go napędzić i powinien działać jako prądnica. Jeśli chodzi o moc rzędu 80W to silnik wentylatora chłodnicy od poloneza ma taką moc. Małe maszyny elektryczne mają niestety stosunkowo małą sprawność. Pozdrawiam.
Witam, Wymieniłem stary alternator w MF255 ma alternator po lewej stronie hitachi 180A 059903018R, niestety alternator ten nie ma możliwości podłączenia kontrolki ładowania. Czy są sposoby na to żeby ta kontrolka jednak działała przy tym alternatorze ? Może jakiś komparator tylko jak sterować stykiem albo tranzystor unipolarny? Pozdrawiam
Witajcie mam troche dziwne pytanie, no ale chciałbym to naprawić . W zetorze wysiadł mi alternator. był to alternator który posiadał Regulator zewnętrzny. wychodziły z niego 4 kable . ( B+, -, M, R ) Dostałem od znajomego inny alternator jednak ten alternator ma tylko 3 wyjścia ( +, -, D+ ) nie mam pojęcia jak go podłączyć, prosiłbym o jakiś schemat,...
Alternator zregenerowany (nowe łożyska, komutator, regulator). Po kilkudziesięciu kilometrach przepala się drut wirnika przy komutatorze. Jak rozebrałem go za pierwszym razem, to upalone były obydwa druty. Diody sprawdzone. Alternator ma ładowanie 14,2 - 14,5 do momentu kiedy nie padnie. Czy winny może być sam wirnik czy może sam akumulator lub instalacja...
witam, spotkało mnie ciekawe zaskoczenie, tzn. padły mi łożyska w moim starym alternatorze i uszkodził się wirnik - rozpadł się na dwie części :( no ale wymieniłem stary wirnik alternatora (60A) na wirnik z innego 45A-mperowego alternatora i złożyłem wszystko do kupy tzn. stojan z oryginalnego 60A -mperowego alternatora z wirnikiem 45A, no i teoretycznie...
Witam!! W mojim BMW 320i 2.0 95r w kulki gra alternator od pewnego czasu zacoł sobie lekko popiskiwać tak na ucho było słychać że to pasek więć wymieniłem na nowy plus napinacz.niestety dalej piszczało wyciągłem altka wymieiłem łożyska wirnik oddałem do regeneracji bo ślizg (komutator) był bardzo wyjechany przetocznie go na tokarce nic nie dało.Do tego...
Mam pytanie jeśli podepnę alternator 14 V do akumulatora 14 V czy zadziała i czy będzie kręcił się na pełnych obrotach
Witam! Mam pytanie czy możliwe jest przewinięcie alternatora na jednofazową prądnicę synchroniczną 230V tak aby mógł on oddawać moc zbliżoną do tej z przed przewinięcia ?
Witam wszystkich Od razu przepraszam jeżeli robię coś źle, ale pierwszy raz piszę na tym forum Mam problem z alternatorem we władku. Spaliły się w nim uzwojenia, bo koleś co to robił zrypał sprawę i źle popodłanczał. Alternator nadaje się na złom. Posiadam T25A2 z 1990 roku. Był w nim alternator bezszczotkowy z wbudowanym regulatorem 6ΠB23-50(pod...
Witam. Regenerowałem alternator Valeo 120A 038903023S ( miał wytarty dość mocno komutator - ale działał bez zarzutu). Wymieniłem łożyska, komutator, szczotki w regulatorze. Po założeniu w samochodzie jest problem :) Powyżej 4tys obrotów zapala się kontrolka ładowania i napięcie wzrasta liniowo wraz z obrotami do 16V. Do 4tys napięcie ładowania jest...
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
Witam Mam pytanie czy wtyczka alternatora musi być taka sama, czy nie będzie problemu z podłączeniem alternatora z inna wtyczka, jakoś ją przerobić lub zamienić tylko regulator? W moim padniętym alternatorze jest takie ustawienie blaszek |_| , natomiast w drugim trzy równolegle - - - Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj...
Witam, Jestem nowy na forum i pierwszy raz proszę o pomoc, w moim MTZ 82 nie mam ładowania. Zamontowany jest w nim alternatro z pięcioma wyjściami taki jak na zdjeciu, natomiast regulator napięcia to PP3626 Ciągnik ma instalacje 12/24v. Proszę o wyjaśnienie jak zamontować alternator samochodowy z poloneza czy fiata. http://obrazki.elektroda.pl/2584385400_1...
Witam wszystkich, Otrzymalem od Opel nie ladujacy alternator Hitachi-12v,70A. Nawiniety jest podwojnym drutem i polaczony w gwiazde. Zamierzam zmienic to przedluzajac uzwojenie o cala dludosc. Drut jest chyba 1,2 albo 1,3-gruby i 10 w rowku.Czy cos pozytywnego o trzymam przy polaczeniu w pojedynczy drut. Chodzi mi o zmniejsenie potrzebnych obrotow....
Witam. W skrócie napiszę, o co chodzi… Znalazłem alternator Mitsubishi A2T04677, o mocy 12V 65A. http://obrazki.elektroda.pl/9435057200_1... Pomyślałem… rozbiorę go i przerobię… Wzory miałem takie... http://obrazki.elektroda.pl/9871483700_1... http://obrazki.elektroda.pl/5642355900_1...
witam, mój problem polega na tym iż kupiłem alternator do c-330 z wbudowanym regulatorem, w zeszłym roku podczepiłem wszystko i jakoś działało, później spaliła się stacyjka i zaczął się problem. Wymieniłem stacyjkę. alternator mam podpięty w następujący sposób: + bezpośrednio z + akumulatora i rozrusznikiem, drugi wolny zacisk alternatora pod kontrolkę...
skoro jest taki problem z drugim alternatorem Montuj alternator z autobusu.
Czy ktoś może podpowiedzieć jaki komutator będzie pasował do tego alternatora. Mam problem bo nawet na biegu jałowym z wyłączonymi odbiornikami napięcie nie osiąga 14,4 V. Robiłem nie tak dawno pomiary i mierzyłem spadki. Zrobię na dniach i wrzucę wyniki, ale było coś czemu się trzeba bliżej przyjrzeć jeśli chodzi o przewody. Przy obciążeniu, wyższych...
Witam! Elektryka nie jest moja najmocniejszą stroną,stąd moje pytanie.A mianowicie chciałbym w miejsce alternatora ze stykami B+,R i M podłączyc alternator ze złączami D+ i B+ .Czy to jest wykonalne? Chodzi o starą,poczciwą Skodę 105,gdzie fabryczny alternator daje mizerne 35A.W jego miejsce chcę podłączyć alternator z Pandy,70A.Mechanicznie już sobie...
Witam. Mam uszkodzony alternator Magneti Marelli AA125R-14V-55A. Nie znam się zbytnio na samochodach, więc proszę wybaczyć mi mało profesjonalne słownictwo itp :] Urwało mi się tam jakiś układ (czy coś) zalany plastikiem, z trzema końcówkami, które były podłączone do poszczególnych diód (przewody biegną żebrami radiatora), a z drugiej strony jeden przewód...
Witam. Problem dotyczy alternatora z Getza 1.1 Alternator VALEO 2655517 Generalnie mam jedno szybkie pytanie czy po wyjęciu regulatora napięcia, powinno być przejście pomiędzy dwoma szczotkami ? Regulator napięcia taki: http://www.as-pl.com/p/ARE3060
Zastosować możesz alternator od np mtz,nie jest drogi.
http://obrazki.elektroda.pl/1331219700_1... Witam, Przedstawiam swoją wizję na zasilanie awaryjne dosyć sporego budynku. Inwestor nosił się z zamiarem zakupu agregatu do zasilania obiektu - potrzebna moc maksymalna około 70kW, lecz jak to bywa nie chciał wydać na to zbyt dużo pieniędzy - prądu nie brakuje aż tak często. Miesiącami jest...
Niech autor sprawdzi co ma na masie bo jak przeróbka był na alternator to już minus jest.
Aby sprawdzić ładowanie należy na uruchomionym silniku zmierzyć woltomierzem napięcie na klemach akumulatora albo zmierzyć napięcie między cewką rozrusznika a masą ciągnika Dodano po 6 Starych regulatorów raczej nie ma w sprzedaży, pozostaje przeróbka na nowy alternator od ruskiego albo przeróbka na alternator od poloneza czy golfa.
Przeróbka całkiem bez sensu. Silnik jazdy musiał by mieć przynajmniej 2kW. Przy 12V to potężne prądy, ponad 150A. Uśredniając pobór to wyjdzie ze 100A ciągłego prądu w czasie pracy. Akumulator litowo jonowy 100Ah 12V będzie kosztował tysiące i starczy na niecałą godzinę koszenia. Przyda się też prądnica, która zasili silniki napędowe Techniczne możliwe,...
Alternator ten oprócz 3 faz ma wyprowadzenie z gwiazdy aby nie pomylić wyprowadź z jednej fazy -jeden z dwóch środkowych.P
Witam. W nawiązaniu do https://obrazki.elektroda.pl/8664065100_... Cała rzecz polega na oszukaniu regulatora napięcia co do mierzonej przez niego wartości napięcia wyjściowego alternatora. Oczywiście, regulator mierzy to napięcie klasycznie, między masą (minusem) a wyjściem B+ (ładowanie akumulatora). Żeby go oszukać, należy ujemny...
Kombinujesz jak koń pod górę z tymi chińskimi LEDami. Najbardziej prawdopodobne jest to, że zamienniki żarówek dwuwłóknowych mają uproszczoną budowę. Za światło pozycyjne i stop odpowiadają te same LEDy, różni się tylko prąd diody. Pomiędzy jednym a drugim zaciskiem znajduje się tylko rezystor. Do prawidłowego działania wymagany jest stan niskiej rezystancji...
Najlepszym rozwiązaniem jest przeróbka na alternator i po kłopocie
Ten alternator to chyba najlepszy pomysł: podłączyć do jakiegoś aku dla wyrównania impulsów i do przetwornicy. Z kolei, przy spięciu bezpośrednim będą za małe obroty. Diody mogą być nieco szybsze i Ur min 200V
Walczę właśnie z problemem jak w temacie. Oryginalny regulator mechaniczny działa nieco nie halo. Jest niby nowy ale to sprzęt akcesoryjny - coś jak tandetne zamienniki części robione dawniej (i teraz) do naszych PF przez krajowych garażowych "wytwórców" - cena kosmiczna (w tym przypadku) - jakość zerowa. Po regulacji (doginanie blaszek, przestawianie...
Witajcie, kupiłem ostatnio traktorek ogrodniczy Gutbrod 1010. Problem tkwi w tym, że jakiś Janusz instalację elektryczną przerobił w ten sposób że traktorek odpala i działa, ale nie ma ładowania akumulatora i do tego nie da się go zgasić w "normalny" sposób - jedyna metoda na zgaszenie traktorka, to załączenie ssania co powoduje zduszenie silnika. Chciałbym...
W pierwszej kolejności złóż tego Simsona aby odpalał i zaczął jeździć na tym zapłonie który masz. Nie opłaca się inwestować w części do zapłonów DDRowskich (elektronik/platyniarz). Cewka ładowania/światła stop zazwyczaj ma podobną wydajność co cewka świateł 12V, ale występowały różne wersje. Podróbki cewek są wykonywane niezgodnie z oryginałami i bywa...
proszę nam wytłumaczyć co wymiana akumulatora ma wspólnego z wymianą alternatora? Bo na moje oko nic. No to zależy jak bardzo zaawansowna przeróbka będzie
Coś jak ringi w reflektorach samochodowych które same światła dają tyle co nic, za to są widoczne z dużej odległości. No właśnie o to mi chodziło. Bajer bez sensu. W samochodzie takie rozwiązanie ma sens - bo takie LED mają za zadanie informowanie innych o tym ,że pojazd z zapalonymi światłami uczestniczy w ruchu. Wieczorem czy w nocy włączane są światła...
Nigdy nie odłączaj aku na pracującym silniku!!! Pewnie już uszkodziłes tym sposobem alternator
[quote="janzi"] A ja przed chwilą postawiłem wiatrak,jest to wielopłatowiec 24 łopaty i 2m średnicy.Prądnica to przerobiony alternator prezent od Wojtka32'pracuje na przekładni 1:10. Ja równiez mam wiatrak o średnicy 2m tylko ze 6 łopata ale zastosowałem pradnice od Fiata 126, chce zmienic na alternator (na czym polegała twoja przeróbka alternatora?)-...
wiem o wszystkim do mówisz. czekam na kopiał od kumpla, podfrezuje karter pod alternator (tak, przegroda też), wspawam kołki po śruby. przegroda będzie ciut przesunięta (a raczej wywalona i zrobiona nowa, w kapie też). czop od lawy TS pojedzie razem z wałem do dobrego zakładu tokarskiego (regeneracja plus przeróbka) ja zakładam alternator od jawy 350...
Witam. Ciężko mi powiedzieć jaki alternator ponieważ to jest taka przeróbka nissana patrola z silnikiem 3.3 model bodajże k 160 ale raczej oryginalny a pojemność aku muszę zobaczyć bo nie pamiętam instalacja na pewno 24V a aku dwie sztuki po 12V Pozdrawiam.
Witam trójfazowe silniki i prądnice to same problemy bo zanikający prąd przy przeciążeniu prądnicy i nie dopuszczalne jest asymetria faz pod obciążeniem oraz napięcie 400V. Moc dzielimy na trzy części. Dla bezpieczeństwa obniżyć moc o 10% to jest cała moc do odbioru z chwilowym przeciążeniem z zachowaniem równego obciążenia. Chyba że przeróbka na jedną...
Przyszedł mi do głowy inny pomysł. Nie do końca wiem, czy się sprawdzi. Można zrobić to tak, jak było to robione w dieslach w golfie mk2 - pobrać sygnał z alternatora. Wymaga to zastosowania innego alternatora i innego licznika. Alternator powinien posiadać wyjście W - w golfie mk3 był taki alternator montowany do silnika 1.9 D o oznaczeniu 1Y. Nie...
Witam, znajomy przerabia junaka z 6 na 12 V. Gdzies zrobili mu alternator o wymiarach oryginalnej prądnicy, więc przeróbka nie bedzie widoczna. Alternator daje trzy fazy, i nie posiada uzwijenia wzbudzenia, tylko trzy wyprowadzenia uzwojen połłaczonych w gwiazdę polus przewód srodkowy. Potrzebny jest regulator napięcia tak aby dawał 12-14 wolt jak to...
Kurcze !!! Poczytałem te wszystkie posty i...płacze ze smiechu Kochani !!! Tylko jeden post jest sensowny . Reszta do smietnika sie nadaje . BEzpośrednią przyczyna usterek wspomagania elektrycznego w Punciakach jest ...napiecie ładowania ponizej 14 V . Jesli rano ( zwlaszca zima ) po uruchomieniu silnika i ruszenie kierownica zapal sie kontrolka wspomagania...
Do tego dojdziemy. W ciągniku jest alternator czy prądnica?
no ok tak zrobie bede musiał jeszcze raz go rozbierać. A wogóle jest mozliwa tak przeróbka jaką ja zrobiłem?
Też myślałem nad przeróbką instalacji ale jeszcze pozostaje kwestia seryjnego alternatora który nie został zaprojektowany na tak duże obciążenia. U mnie stopiło się uzwojenie. Jeżeli wymienić też alternator to taka przeróbka z technicznego punktu widzenia powinna wystarczyć (no nie mówiąc o niszczacych się lustrach).
Nie trzeba dawać magnesów na wirnik. Trzeba dodać uzwojenie wzbudzania nawet na 12V. W ciągniku T-25 Rosjanie zastosowali własnie alternator o konstrukcji silnika asynchronicznego. Na korpusie dekla gdzie znajduje się łożysko wąłu wirnika, dali uzwojenie wzbudzania wirnika. Srednica karkasu uzwojenia wzbudzania jest o około 1mm większa od średncy osi...
Jeżeli posiadasz alternator z regulatorem wbudowanym to bez drobnych przeróbek nie przejdzie. Ile przewodów dochodzi do alternatora? Jeden gruby od akumulatora i jeden cienki? jeśli tak to przeróbka jest prosta. Trzeba kupić alternator 9d i regulator elektroniczny też 9d. Regulator dokładnie przyśrubować do karoserii w pobliżu silnika. Obudowa regulatora...
Diody nie ograniczają prądu! Co najwyżej prąd może skutecznie ograniczyć ich żywotność :D . W samochodzie za ładowanie odpowiedzialny jest regulator napiecia... Wymiana z 25 na 40 A nic Tobie nie da. Alternator jest tak obliczony i nie próbuj zwiekszać jego wydajności. Chyba najtaniej wyjdzie przeróbka polegająca na zamontowaniu drugiego większego alternatora...
(at)danio123411 Wg mnie ten silnik to ma sens w aucie z epoki gdzie na siłę chcemy zachować oryginalność godząc się z tym co się z tym wiążę. W maluchu EL stary silnik i w dodatku jeszcze 600 to rzucanie sobie kłód pod nogi i mierzenie się z problemami które są niekonieczne. Zmierz w sowim silniku kompresje zmierz ciśnienie oleju wyczyść filtr oleju...
Do tych alternatorów lepiej jest stosować oryginalne regulatory,jak również mała jego przeróbka na samowzbudny(dodatkowe diody wzbudzenia),powinno rozwiązać problem przy odpalaniu. Pozdrawiam. Ps.Naprawiało się Kamazy i Krazy,nie wspomnę o Łazach ,w dawnych czasach ,gdy tego dużo jeździło.
Silnik klatkowy nie da się przerobić na prądnice. Musiałbyś z wirnika zrobić wirójący magnes lub elektromagnes. Zobacz jak zbudowany jest alternator samochodowy.
Masz tam dwa akumulatory 6V połączone szeregowo? Nie ma takiej opcji, żeby jeden się ładował a drugi nie. Oba ładują się jednocześnie (to cecha połączenia szeregowego). Jeśli jeden jest słabszy to należy wymienić oba. Jeden akumulator to zimą słaba opcja, bo pojemność spada razem ze spadkiem temperatury. Latem, jeśli często uruchamiasz ciągnik, też...
Jak robisz nową instalacje daj nowy przewód 10mm2 z alternatora na rozrusznik. I dopasuj tak z 0,5cm średnicy mniejsze koło alternatora. Koła nie da się stoczyć ale pasuje od forda sierry 2 paskowe lub dotoczone na zamówienie. Normalna przeróbka w starych wozach strażackich gdzie na wolnych obrotach alternator łądował tak jak u Ciebie. A wóz stoi czasami...
Co do wzmocnionych alternatorów to widziałem alternatory 12V/200A ale były chłodzone cieczą 8O . Poza tym nie ma sensu chyba wytwarzać prądu o tak dużym natężeniu bo czarno widzę zrobienie przetwornicy do wzmacniacza, a te kable ...... Osobiście jeśli miałbym dokładać drugi alternator to zrobiłbym go np. na 48V. Wyższe napięcie = mniejszy prąd. Taka...
zdobądź alternator od poloneza 9 diodowy z regulatorem i to jest optymalne rozwiązanie cenowe, gabarytowe i prądowe do polskiej trzydziestki jak na mój gust to wystarczający alternator. Teraz tylko mała przeróbka w instalacji jak była prądnica, mała przepinka akumulatorów i fura gada
Witam, minus na obudowie to współcześnie normalne zjawisko. Dawniej bywało z tym różnie, i właśnie z tego co pamiętam, to w 330-tce był plus na masie. Problem jest w zasadzie duży, należałoby wycisnąć na prasie diody prostownicze z radiatorów i zamienić miejscami "plusowe" z "minusowymi". Te wyjęte raczej nie będą się nadawały do powtórnego montażu,...
Alternator jest zdecydowanie mniejszy niż wspomniany wcześniej silnik. Musisz określić jak wolne obroty ma twój wiatrak jeśli jest to coś w okolicy 100-200 obr/min to podejrzewam że nawet tak duża maszyna jaką jest silnik 5,5 kW nie wystarczy. Pomyśl może o jakiejś nieskomplikowanej przekładni bo prądnica o mocy 1kW i naprawdę niewielkiej prędkości...
Witam. Ja wstawiałem wiele alternatorów do traktorków. I najłatwiej oraz najtaniej jest wyjąć jakiś dobrze wyglądający alternator z zachodniego złomowanego samochodu. Lub już wybrany za złomie. chodza po 20--50 złote. Byleby uchwyty pasowały. Czasem trzeba coś przeciąć i pospawać. Koło pasowe niestety nalezy wymienić lub rozszerzyć.Np; c330 ma wąski...
Motocyklowy - Jawa TS, MZ ETZ. Jednakże obawiam się że przeróbka mechaniczna kolegę przerośnie. A co do alternatorów - potocznie określa się tak trójfazową prądnicę synchroniczną zintegrowaną w jednej obudowie z układem prostowniczym, nie ma znaczenia czy to obco (alternatory samochodowe) czy samowzbudną (japońskie motocykle) - kwestia regulacji napięcia.
Podzielę się z wami moją przeróbka alternatora akurat od Isuzu Midi, bo jakieś 12 lat temu na szortach w Polsce tego nie było a diody były tam nisko-profilowe, więc od Poloneza się nie zmieściły a te, które wchodziły miały max 5A więc lipa.. Wymiana alternatora nie wchodziła w rachubę ze względu na wakupompę. U mnie poszły diody, a regulator też szwankował,...
alternator przeróbka przeróbka alternator magnes przeróbka alternator silnik
wymiana kabel telefoniczny cyfrowy tuner telewizji kablowej wsparcia toshiba
google chromecast naprawa wentylatora chłodnicy
Steyr 4065S – brak świateł roboczych, bezpiecznik F18, przekaźnik R7, masa M04, wiązka dachowa Salus sterownik bezprzewodowy nie włącza pieca - przyczyny i rozwiązania