Witam wszystkich uzytkownikow. Mam problem z pradnica od Pozostaje do wykluczenia przerwa w cewkach stojana, bądź zwarcie uzw. wirnika. Mam jeszcze jedno pytanie czy mozna zamienic pradnice 6V w Mz 250 TS Na alternator 12V?? Nie, nie można - całkowicie inne rozwiązanie mechaniczne, nie dopasujesz do kartera.
Przy prądnicy w większości przypadków "plus" był na masie, więc trzeba będzie inaczej podłączyć akumulatory, tak aby na masie był minus. Dla rozrusznika obojętnie czy jest zasilany plusem czy minusem, to szeregowy silnik prądu stałego. Jeżeli to będzie alternator z wbudowanym regulatorem napięcia to żarówkę od ładowania podłączasz do wyprowadzenia na...
Żeby wymienić prądnice na alternator, należy wymienić osłonę wentylatora, i usunąć regulator napięcia. W alternatorze do malucha regulator napięcia jest zamontowany na alternatorze. Nie jestem pewien czy koło pasowe z prądnicy pasuje do alternatora, ale to jest szczegół. Swego czasu jak nie można było dostać osłony wentylatora pod alternator to montowano...
Można uzyskać 60w z prądnicy w jawce ale wymaga to zmiany uzwojeń tak aby uzyskać 20w z jednej cewki oraz dołożenia do prądnicy czwartej cewki co jest trudne lecz wykonalne. Nawet jest to opisane na którymś z for o jawkach, wystarczy poszukać. Z tego co pamiętam robiło się ok 120zw drutem 0,7mmDNE lecz mogę się mylić.
ja bym podłączył ten regulator tak: 15/54 -> plus po stacyjce (na schemacie też plus po stacyjce masz tak opisany) M - magneto -> do prądnicy (jak na schemacie) R -> najprawdopodobniej do kontrolki ładowania (w liczniku) ale nie lepiej tam założyć alternator ze 105/120/Favoritki/Felicji ??? prądnica to straszne beznadziejstwo, to ledwo co ładuje,...
W Ursusie masz alternator z MTZ Belarus 700 lub 1000w Na jakiej podstawie tak sądzisz, skoro to przeróbka z prądnicy i nie wiesz kto i co tam włożył? Ten stary alternator po naprawie przeżyje jeszcze nie jednego za 200 zł. . Czytaj ze zrozumieniem pierwszy post
Alternator np. 24V 20A może naładować Ci akumulatory w ok. 10h. Natomiast prądnica 12V 6A będzie Ci ładować ok. 30h. Teraz skoro przy altku agregat spali 0.8l/h to zużyje na ładowanie 8l paliwa. Natomiast jeśli przy prądnicy spali 0.6l/h to zużyje 18l paliwa i na naładowanie aku będziesz czekał sporo ponad dobę. To tylko przykład ale obrazuje dobrze,że...
alternator jako prądnica obcowzbudna Generalnie alternator jest samowzbudny. jest wzbudzana z akumulatora napięciem ~12V Z akumulatora wzbudzenie jest tylko w momencie rozruchu. Nie znalazłem konkretnej informacji/ odpowiedzi, czy po zwiększeniu napięcia wzbudzenia zwiększy się napięcie wyindukowane w uzwojeniu stojana. Oczywiście, że się zwiększy....
http://www.terytorium126p.pl/forum/ladow... Masz tam wykresy charakterystyk prądnicy i alternatora. Wszystko zależy, jakie obciążenie planujesz, trzeba to policzyć. Resztę załatwi odpowiednia przekładnia, by nadać wybranemu generatorowi odpowiednią prędkość przy typowej pracy silnika. I pamiętaj, że zarówno prądnica, jak i alternator...
Wydaje się oczywiste, że przewód z zacisku 19 regulatora prądnicy należy podłączyć do zacisku 30 alternatora. Czyli alternator - wskaźnik - zacisk rozrusznika lub akumulatora. Oj poprawiam. A to z powodu że dawno nie dłubałem w takim wehikule. Aby wskaźnik pokazywał także ujemny bilans to połączenie wskaźnika musi nastąpić przez pokład czyli 19 do 30....
Aby sprawdzić czy alternator jest fabryczny, musisz porównać mocowanie alternatora i same piasty wiatraka. Ale co tam jest do porównywania, alternator swoją stopą mocowany był w dokładnie te same otwory śrub co mocowany był wspornik prądnicy (pod pompką paliwa) , wentylator był taki sam, ale inne piasty na alternatorze; nikt nie pozna. No chyba, że...
Przy zmianie z prądnicy na alternator należy minus puścić na ramę traktora . Większość alternatorów (nie liczyć wyjątków) mają minus na obudowie
Witam! Przyznam się że nie spotkałem prądnicy asynchronicznej w agregacie i nie przychodzi mi nic do głowy jak ona by miała tam działać. Zacznę od prądnic synchronicznych. Stosowane są wszędzie od dużych elektrowni, średnich i małych elektrowni, agregatów, alternatorów w autach na dynamie rowerowym kończąc. Trójfazowe mają trójfazowe uzwojenie najczęściej...
Obawiam się, że będzie miał kolega tylko kłopot z zainstalowaniem takiego kabla. W zupełności wystarczy taki, jak stosowany jest w samochodach z podobnym alternatorem. Niedorzeczne jest łączenie alternatora z rozrusznikiem kabelkiem takim, jak prowadzony jest do przednich lamp. Takie coś zrobił mechanik usuwając grubszy przewód. Na prąd C/10 czyli 16,5A...
Witam. Te podziękowania mógł Sobie Kolega darować. Alternator jest trójfazową maszyną prądu przemiennego, więc zastosowanie go jako rozrusznika jest co najmniej kłopotliwe. O wiele prościej można zrobić to co Kolega kombinuje na prądnicy prądu stałego, takiej jak w starych maluchach, trabantach itp. Pamiętam, że w starych autach, były rozruszniko-prądnice....
Przerabiałem podobny silnik na alternator(cena ze szrotu mniejsza niż regulator) Alternator ze szrotu to często szroty... Wyjące łożyska, kończące się szczotki czy wycięty pierścień ślizgowy a do tego często koło pasowe na pasek wielorowkowy. Nie twierdzę że to złe rozwiązanie ale na pewno nie tańsze jak nowy regulator do tej prądnicy.
Najlepiej będzie zdemontować regulator napięcia [stary] , wiązkę od regulatora do prądnicy usunąć , pozostałe końcówki po izolować . Pomiędzy [ nowy ] alternator a rozrusznik dołożyć nowy grubszy przewód i powinno być ok , oczywiście jeżeli to będzie alternator z regulatorem napięcia . Może wystąpić problem z kontrolką ładowania [ sposób podłączenia]...
Witam głowię się co tu skrobnąć zgrabnie i składnie.. Widać mamy alternator od 3011, kiedy pozostałości na wiązce w postaci dwóch oczek i regulatora na trzy bolce zarówno też w postaci oczek typują na prądnicę w oryginale, a więc na majorka bardziej. Alternator ma już inny typ regulatora na dwa bolce "wsówki" męskie no i jak wiadomo w tym wypadku musi...
Przykładem takiego generatora synchro jest alternator samochodowy. A synchroniczny nazywamy dlatego że częstotliwość wytworzonego napięcia jest ściśle powiązana z prędkością wirnika.
Równie dobrze możesz wrócić do plusa na masie. To nie jest problem.
Kup gotowe, a jeśli nie, to tańsze od tych car audio są przewody do spawarek. Też są elastyczne i łatwo je układać. Jeśli chcesz mieć dodatkowe oświetlenie, to wymień prądnicę na alternator i nie będzie problemów. Oczywiście wtedy pojawi się minus na masie. Osobiście trochę bym zmodyfikował tą instalację, by była pewniejsza w działaniu i i dodał możliwość...
To prosta prądnica, w budowie jak dynamo Pewny jesteś? Bo mi jakoś po wyszukaniu graficznym wychodziło coś w podobie prądnicy od C330, tylko gabarytowo mniejszej (prądnica prądu stałego),. Ale Koledze chyba nie muszę wyjaśniać. Druga rzecz, sprzęt z 1971r. A tu mogą być różne rzeczy. Fota tej prądnicy/alternatora/generatora wiele by wyjaśniła. + zdjęcie...
No to potrzebne ci tylko dwa przewody. Jeden przewód wychodzi od zacisku 15/54 stacyjki następnie idzie do kontrolki ładowania, z niej leci do zacisku 16 regulatora prądnicy i dalej na złącze w prądnicy i to jego podłączasz do złącza D+ alternatora. Dwa pozostałe przewody od prądnicy możesz usunąć. Drugi przewód dajesz od plusa akumulatora do złącza...
Jasne, że będzie działał wszakże pod warunkiem, ze nieco zmienisz połączenia w instalacji elektrycznej. Mianowicie regulator prądnicy zupełnie nie nadaje się do stosowania po pierwsze, że alternator posiada raczej regulator wewnętrzny a po drugie lampka ładowania jest inaczej włączana. Oczywiście musisz mieć na masie minus akumulatora (Ursusy miewały...
Mam tylko i wyłączie tą właśnie prądnicę.Bardzo zależy mi na zwiększeniu mocy. Jak gonisz za mocą to szedłbym w kierunku alternatora. Z tej prądniczki coś tam może wyciśniesz, ale cudów bym sie nie spodziewał. Alternator 150W do urala za niecałe 500zł da sie kupić... Myślałem o zastosowaniu regulatora od fiata 126p dedykowanego do prądnicy DSV90 Masz...
regulator od malucha z tego co wyczytałem ma 20A, Chyba do prądnicy pr. stałego... Alternator ma 33A i może być ale chyba Relpol lub lepiej, jeśli się dostanie - Telpod 15TRa. czy alternator może chodzić(działać) bez podłączonych akumulatorów? To błąd krytyczny - absolutnie nie , a i byle żarówka też nie wystarczy. Muszą być przewidzianej mniej więcej...
Tak jak piszę. Jeden kabel od prądnicy zostawiasz i podpinasz pod D÷ do kontrolki. Gruby dajesz od B÷ na rozrusznik- śruba M10
Tak co tam się ustawia i gdzie. I jak to wygląda. Jak naprawić świece żarową, jak wygląda i gdzie jest. Prądnicy nie naprawiałem nigdy a alternator przerabialem na regulator mechaniczny od poloneza. Świece żarową możesz tylko wymienić (zacisk wystaje z kolektora dolotowego) jeśli jest trafiona.
Z tego co natrafiłem w książce"Maszyny elektryczne pojazdów samochodowych" Eugeniusza Kozieja wychodzi mi że jest to alternator z magnesami trwałymi zamiast uzwojenia wzbudzenia. Jeżeli potrzeba coś więcej proszę o e-mail mariusz144(at)vp.pl
Poczytaj coś o prądnicach w piździkach. Zanalizuj schematy. Jest tego na forum mnóstwo. Jednak pomysł z robiem agregatu z silnika 2T jest wg. Mnie chybiony. Drogo wyjdzie prąd. Hałas, drgania spaliny i co z chłodzeniem ? Do tego moc prądnicy śmiesznie mała. Czy nie lepiej kupić używany agregat prądotwórczy z silnikiem 4T? A jeżeli już to czy nie lepiej...
Kup lepiej alternator tak jak radzi <emeryt2> np. od poloneza. Na szrocie to koszt około 50 zł z regulatorem. Do tej prądnicy (zakładając, że jest sprawna) i tak będziesz musiał regulator dokupić, osłonę na szczotki dorobić, więc chyba gra nie warta świeczki.
Witam! Zamiast prądnicy założyć alternator najlepiej z wewnętrznym regulatorem napięcia. Co się tyczy rozrusznika to moim zdaniem elektryk nie ma racji, bo to jest silnik prądu stałego, w którym chcąc zmienić kierunek obrotów zamieniamy bieguny zasilania. W twoim wypadku trzeba by może dobrać z jakiegoś innego ( z "-" na masie) samochodu. Chodzi oto...
Witam Sądzę że pytanie dotyczy przeróbki w ciągniku jak sądzę.Nic więcej nie musisz przerabiać,ważne jest jednak by (-)akumulatora był na masę pojazdu,jak również wskazane by przewód zasilający alternator (B+)by był o dość dużym przekroju 6-10².Wówczas będą mniejsze spadki napięcia na instalacji,co korzystnie wpłynie na ładowanie akumulatora. Pozdrawiam.
Witam buduje prądnice z alternatora. Mam pytanko jak dobrać wielkość łopat do tego urządzenia. Będę robił duże 1/10 przełożenie bo potrzebuje obrotów żeby alternator coś wyciągał sensownego. Co po kolei muszę zmierzyć w prądnicy. Jakie parametry są potrzebne żeby oszacować ile i jakie skrzydła są potrzebne.
C-360 nigdy nie miało + na masie i pewno teraz też nie masz.
Zaobserwuj lampkę kontrolną ładowania akumulatora , przy prądnicy ma ona przy wolnych obrotach świecic dosyć jasno , ale tak aby silnik nie gasł. Jezeli masz alternator w/w lampka ma świecic na pograniczu gaśniecia i zarzenia się , również na takich obrotach aby silnik nie gasł gdy przechodzi z wysokich obrotów na wolne obroty. Precyzyjnie to możesz...
Alternator trójfazowy nie ma znaczenia w którą stronę się obraca, w przypadku prądnicy - owszem. Krzywkę przerywacza należałoby wykonać nową, ze względu na łagodny kształt progu na którym rozwierać się będą styki przerywacza w kierunku przeciwnym. Zapłon elektroniczny to zupełnie inna dyskusja. Silnik pracujący w przeciwnym kierunku będzie przekazywać...
To, co Ci podałem, wynika z fizyki i wszystkiego, co wiadomo o budowie maszyn elektrycznych. Nie uwzględniając dotychczasowego dorobku w zakresie nauki i praktyki, możesz uzyskać tylko gorsze wyniki, a nie lepsze. Jako wskazówkę co do tego, jakie możesz mieć wielkości mechaniczne, daję Ci link do silnika o mocy 1,1kW przy 3000 obr/min. :http://www.cantonigroup.com/pl/cantoni/...
Witam. Jestem na etapie budowy prądnicy prądu zmiennego przy użyciu alternatora samochodowego. Jeśli ktoś podważa ten temat to proszę o nie kierowanie żadnych zbędnych wypowiedzi bo i tak nie będzie miał racji. Do rzeczy. Każdy alternator zbudowany jest róznie. Posiadam dwa typy ale z tym drugim mam problem. Rysunki przedstawiają alternator Boscha oraz...
marek_Łódź - ten silniczek ma tylko i wyłącznie napędzaćmi ten zmutowany alternator a skrzynia potrzebna mi do lepszel dynamiki auta więcej obrotów silnika i mniejsze obr. na wale napędowym po wyjściu z e skrzyni to lepsza moc takie mam zdanie zasada podobna jak w rowerze górskim - co Ty na to? Do tego samego w tramwajach stosowano silniki szeregowe...
cewka w maluchu daje na obu cylindrach iskrę w tym samym momencie tylko ze w jednym jest akurat sów sprężania czyli mieszanka paliwa z powietrzem a w drugim cylindrze sów wydechu czyli spaliny które sie nie zapalają:) od przeskakującej iskry czyli taka podwójna cewkę traktuj jak pojedyncza z wejściem na dwa przewody wysokiego napięcia Dodano po 11 w...
Kolego starsze 330 miały+na masę i odwrócenie akumulatorów zmieni biegunowość,a prądnica sama się przemagnesuje i będzie ładować odwrotnie Nowsze 330 m miały -na masę od początku.
Wiele osób odradza mi prądnice z alternatora ,rozumiem to ale mam alternator i to są moje początki walki z wiatrakami ... Kolego osobiście uważam, że dobrze Tobie radzą. Też zaczynałem podobnie. Pierw przerobiłem stary silnik od nagrzewnicy na prądnice efekty były mizerne więc pojawił się pomysł przerobienia alternatora. Bez ruszania uzwojeń potrzebne...
I dlaczego prądnica a nie alternator razem z regulatorem na obudowie.
Autor oczywiście myli pojęcia. 12.8 V napięcia to stan charakterystyczny dla w pełni naładowanej 12 V baterii akumulatorów kwasowo ołowiowych. W czasie ładowania alternator/prądnica utrzymuje napięcie 13.8 V - 14.4 V. prąd ładowania jest zależny od stanu naładowania akumulatorów i możliwości prądnicy (alternator to też prądnica, tyle że prądu zmiennego...
Z tego co piszesz i jeśli dobrze zrozumiałem to masz alternator a nie prądnice i masz dwa zestawy diod ,minusowe i plusowe i każdy z tych przewodów musi być polutowany lub przykręcony do diod które znajdują się na szynie zbiorczej bieguna plus, magneśnice u ciebie tworzy wirnik ,bo tylko alternatory trzy uzwojenia, prądnica ma uzwojenie tylko jedno...
Większość generatorów ma rdzeń w którym "łatwiej" i w kontrolowany sposób zamyka się pole magnetyczne. Zamiast klecić kiepski i kosztowny generator można przerobić alternator wklejając w wirnik odpowiednią ilość magnesów neodymowych.
Alternator nie nadaje się, bo jest to prądnica wysokoobrotowa. Można doposażyć go w przekładnię i podnieść obroty niestety kosztem dużego momentu rozruchowego i strat mechanicznych. Szybciej jakieś efekty można uzyskać z prądnicy typu amerykanka. Można taką kupić albo zrobić przewijając dawne silniki indukcyjne wielobiegunowe.
Fabrycznie c330 były na prądnicy i miały +na karoseri. Po przeróbce na alternator trzeba było odwrócić polaryzację. Nikt chyba nie zakładał elektrycznego wspomagania na prądnicy bo to za mało prądu. Zatem pewnie była to już wersja z alternatorem?
Tak, trzeba zmieniać także obudowę.
Prądnica nie potrzebuje wzbudzenia. Chyba że to alternator to d+
Zrobiliśmy prosty układ przekaźnikowy i wózek jeździ. Mam pytanie. Dlaczego jak wyłączę wzbudzenie silnika a wzbudzenie prądnicy będzie włączone to silnik diesla od razu gaśnie. To samo jak jak zamienimy + i - na prądnicy, silnik Diesla nawet nie odpali. Na wzbudzenie prądnicy daliśmy 12V a znamionowe jest 24V ale prądnica działa. Alternator na 12V.
Czyli teoria o większej baterii leży jeszcze bardziej. Czemu?? Dane wyjściowe (Fiat 126p wyposażony w prądnicę): Pojemność akumulatora: 35 Ah, Dzienny czas jazdy: 20 minut (0,33 godziny), Cykl mieszany: 50% korki, 50% na wyższych obrotach, Straty ładowania akumulatora: 30% (sprawność 70%), Prąd pobierany przez urządzenia: 14,3 A, Wydajność prądnicy...
Peugeot 107 stał około miesiąca z powodu naprawy. Po miesiącu, przy pierwszym uruchomieniu silnika, rozległ się gwizd i rozniósł zapach palonej gumy. Stwierdziłem, że pasek wieloklinowy, który ma napędzać prądnicę, nie porusza się, a koło pasowe wychodzące z silnika, które próbuje go napędzać, ślizga się w zablokowanym pasku. Stąd gwizd i palona guma. Okazało...
Ile razy temat o podłączaniu alternatora w ciągniku będzie powielany?!? Wystarczy użyć funkcji SZUKAJ i wpisać sobie : ciągnik, ursus, C-330, C-360, alternator w ciągniku i tym podobne... A oznaczenia alternatorów i regulatorów są ogólnie dostępne. A tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/-font-c... schemat elektryczny do...
Oryginalnie w "ciapku" instalacja jest 12V z biegunem "+" na masie. Po pierwsze odłączyć akumulatory, zdemontować prądnicę, dorobić mocowanie alternatora oraz dopasować koło pasowe do szerokości paska klinowego. Przewód 6mm2 z zacisku B+ pociągnąć do rozrusznika. Zdemontować oryginalny regulator napięcia i zabezpieczyć przewód prądowy. Na jednym z zacisków...
Tylko dalej nie wiemy czy chodzi o zamianę prądnicy na alternator i co ten C-330 ma na masie (+) czy (-) .
A bym powiedział że alternator daje prąd jednokierunkowy. tyz pikne i prawdziwe stwierdzenie jeżeli definiujesz alternator jako zespół prądnicy i prostowników.
Tak alternatora nie wzbudzisz. Alternator wzbudza prąd stały z akumulatora płynący przez lampkę ładowania. Alternator samochodowy nie jest prądnicą samowzbudną, a o takiej tu mowa. Jest zawsze prądnicą obcowzbudną, wzbudzaną napięciem z akumulatora. Prąd płynący przez lampkę ładowania, nie zawsze jest prądem wzbudzenia. Pamiętaj o tym.
No i korekta - 99% kabli w C360 ma pole pprzekroju 1mm kwadratowy. Znosi to prądy do zasilania lamp drogowych, czyli 45W, czyli 3 A przy 15 V napięcia zasilającego. Z prądnicy 12A czy 18 A jest wyprowadzone kablem 4mm kwadrat. Wiejscy mechanicy łączą alternatory 50 A z rozrusznikiem kablami 1 mm kwadrat. :D Nawet przez myśl nie przejdzie, że skoro słabsza...
Tak tylko ze charakterystyka pradnicy bldc i pradnicy Dc są bardzo odmienne, pradnica dc nie ma czegos takiego jak mppt. Najpewniej alternator 24v i direct ladowac baterie trakcyjna.
Chodzi o samochody elektryczne, bo jak wiadomo jest już wymyślone by ładowały się od drogi w trakcie jazdy, a czy nie może być tak żeby samochód elektryczny mógł ładować akumulatory tak jak dynamo w kole od rowera jest źródłem świateł? Chodzi mi czy może być podłączony i napędzany np.: alternator poprzez ośke napędową aby akumulatory nie traciły tak...
prądnica typu NIRWANA własnej konstrukcji (do której link podałem wcześniej) przy 220 obr/min daje napięcie 3fazowe i około 50 Hz
Alternator"]W nowoczesnych samochodach układ prostowania i regulator poziomu wzbudzania, zwany regulatorem napięcia, są instalowane w alternatorze. A to oznacza, że i alternator, i prądnica mogą mieć regulator, i ostateczny rezultat jest podobny. Istotna różnica jest w tym, że prądnica ma komutator mechaniczny, a alternator diody, oraz że w prądnicy...
Jest to pytanie bardziej filozoficzne aniżeli techniczne, w tym wypadku na stan naładowania akumulatora ma wpływ wiele czynników (pojemność akumulatora, jego wiek, stan prądnicy lub alternatora). Zimą najlepiej akumulator wspomagać poprzez doładowywanie prostownikiem, ale małymi prądami. Ceny paliwa są takie, że na pewno nie opłaca się aby robił to...
Poszukaj sprawnej używki oryginalnej, może być od innego motocykla z takim alternatorem, ważne żeby był 4 lub 5-przewodowy
Zgadza się .Jeszcze taki układ ograniczenia prądu posiadam z autosana . Trochę to dziwne rozwiązanie , bo w układzie ładowania z alternatorem nie stosuje się ogranicznika prądu tylko sam regulator napięcia i to wystarczy do prawidłowej pracy .Ogranicznik prądu był w czarnej plastikowej puszce . Po zdjęciu obudowy zobaczyłem ten układ i był oparty na...
piszę o normalnych rzeczach czego nie rozumiesz człowieku? Gdy mierze multimetrem napiecie to aku ma zaledwie 12,1 czyli są nie doładowane gdy ciagnik pracuje na obrotach to od 12,7 do max 13,2 teraz patrzałem więc to jest za mało podczas pracy ciagnika powinno byc minimum 14,1 wiec gdzie tu do takiel liczby jak ja mam ledwo 13,1 wiec ewidentnie prądnica...
Witam Panowie głobie się właśnie z podłączeniem regulatora prądnicy od silnika właśnie takiej maszyny jak opisuje kolega ssaku1 i potrzebuje takich informacji jak symbol regulatora napięcia jaki jest oryginalnie zamontowany przy tym zespole i czy na obudowę silnika jest podłączony plus z akumulatora czy minus? pozdrawiam Ten układ zasilania ma potężną...
Skrzynia biegów jest własnie jedyną rzeczą o którą się matrwię w tej konstrukcji. Jak narazie nie maiłem z nią problemów ale boję się własnie ze na dłuższą mete może nie wytrzymać dlatego myśle o innej skrzyni. Ladowanie jest. Nie widać żadnej prądnicy bo jej nie ma ale jest alternator :) Umieszczony na tym samym wałku na którym sa koła pasowe przy...
Akumulator ma już kilka lat, a po kilku godzinach ładowania wciąż pobiera 0,2 A; klemy OK, masy — to pierwsze, co sprawdzę, potem alternator i jego moduł. ... ale żeby tak razem z akumulatora i prądnicy prądu zabrakło... Wszędzie — blackout na pół sekundy, bez żadnych objawów wcześniej. Przy złej masie coś by poszarpywało, chociaż jeden mały objaw,...
RG14a RG14b Dodano po 9 jest jeden na aukcji ale cena 600zł. Nie lepiej założy używkę alternator i będzie prawdziwe ładowanie.
Kolego nie obniżenia obrotów wału prądnicy (alternatora) tylko obrotów silnika. Przy 1200 obr alternator ma ok 20 A ale przy 5000 obr jest 65 A. Na podstawie alternatora A 210 W- Star 200.
Zależy który rocznik, bo schematy instalacji i kolory niektórych przewodów różniły się w zależności od rocznika. Schematy wersji z alternatorem dotyczą nowych instalacji elektrycznych produkowanych przez LSN lub „oryginał Ursus”. Poza tym co to za kłopot podłączyć alternator? Kwestia dwóch przewodów. Czerwony 4 mm² (prądowy) z alternatora łączysz do...
Przy sprawnej instalacji elektrycznej i poprawnym stanie silnika oczywiście wystarczy. Ale sprawna instalacja to m. in. właśnie też prądnica a najlepiej alternator oraz rozrusznik. Wielkie akumulatory zastosowano właśnie z powodu małowydajnej prądnicy i rodzaju pracy ciągnika rolniczego w ubiegłym wieku. Silnik pracuje po kilka godzin bez przerwy więc...
Nie rozumiem, dlaczego uważasz, że nic im nie zrobią, skoro trzykrotnie przekroczyli odchyłkę. No bo nic nie zrobicie zwłaszcza na to. On wykonywał usługę naprawy alternatora który z ustnych zeznań klienta nie będzie eksploatowany w samochodzie a .....samodzielnie skonstruowanej prądnicy wiatrowej dlatego uznał, że nie ma ścisłej potrzeby trzymania...
Hmnnn o ile to nie jest okaz kolekcjonerski to może było by szybciej i prościej przerobić na alternator tego stara. Na złomie można łatwo i stosunkowo tanio dorwać całe komplety altek + oryginalny regulator napięcia. Trzeba by było tylko z płaskownika jakiś uchwyt wyprofilować i przymocowac w miejsce prądnicy, no i oczywiście aku odwrócić żeby (-) była...
Napisz dlaczego nie chcesz zmienić prądnicy na alternator. Naprawa prądnicy według mnie jest nieekonomiczna. Ja ostatnio na szrocie kupiłem sprawny alternator za 30 zł.
Podczas kręcenia rozrusznikiem (silnik był ciepły) pobór prądu przez moment był 270A.Przez te powiedzmy 2 sekundy prąd pobierany był tylko z akumulatora ponieważ alternator nie zaczął jeszcze doładowywać akumaulatora(teoretycznie). Dobrze auto odpalone silnik pracuje na wolnych obrotach wlączyłem nawet światła drogowe, podgrzewanie tylnej szyby,lusterek,podgrzewanie...
https://ciclon.ru/EN/sudovoe-oborudovani...
http://obrazki.elektroda.pl/1331219700_1... Witam, Przedstawiam swoją wizję na zasilanie awaryjne dosyć sporego budynku. Inwestor nosił się z zamiarem zakupu agregatu do zasilania obiektu - potrzebna moc maksymalna około 70kW, lecz jak to bywa nie chciał wydać na to zbyt dużo pieniędzy - prądu nie brakuje aż tak często. Miesiącami jest...
posiadam wsk 175 założyłem do niej kilka bajerów i chciałbym założyć alternator zamiast prądnicy tylko skąd dostać tak mały alternator żeby się zmieścił w miejsce prądnicy:|z góry dzięki
Przewód zasilania nowy 8mm2 . Bezposrednio aku lub rozrusznik. Ten z prądnicy się upali. To bardzo ważne spostrzeżenie. Część mechaników łączy alternator z rozrusznikiem za pomocą przewodu takiego jaki użyty był do połączenia świateł w instalacji ciągnikiów C-330/C-360. Potrafią nawet zdemontować grubsze przewody i założyć tę cieniznę. Będzie to działało...
Czyli mam tak samo wszystko podpiąć tylko pominąć regulator prądnicy tak?
Witam zamierzam wymienić prądnice na alternator w ciągniku C 330. Po usunięciu prądnicy i wymianie na alternator co należy wyrzucić z instalacji i do czego podłączyć przewody z alternatora. Wiem o potrzebie zamiany biegunowości czyli należy podłączyć - na masę zmienić położenie akumulatorów. Jak podłączyć to wszystko żeby działało. Poniżej schemat instalacji...
Jak jest miejsca a maszyna ma pracować a nie być kolekcjonerskim egzemplarzem i jest miejsce to wymienił by prądnicę na alternator . Zmiana mocowań kółka można dokupić na dowolny pasek 17mm czy 19 mm. Alternator z golfa 4 czy passata B5 czy opla corsy astry można dostać za 50 pln (Oplowskie są lepsze bo mają podłączenie wzbudzenia na oczko). Wymaga...
Prąd płynął przez łożyska? A jednak,bingo. Ktoś "temu gościu" powiedział że alternator jest lepszy od prądnicy bo prądnica zawsze pobiera prąd. On codziennie wieczorem odkręcał przewód od niej. O ile samo odłączenie szkodliwe nie jest to zwarcie kluczem do koła jest już bombą zegarową. Takie zwarcie nadpala kulki i po jakimś czasie robią się kwadratowe....
URZĄDZENIA PRZECIWZAKŁÓCENIOWE W SAMOCHODZIE Skany zawierają: - Wstęp - Instalację i liczne obwody niskiego napięcia - Instalacja wysokiego napięcia Rodzaje zakłóceń - Zakłócenia strefy zewnętrznej - Zakłócenia strefy wewnętrznej Elementy przeciwzakłóceniowe - Rezystory - Kondensatory - Cewki indukcyjne - Filtry przeciwzakłóceniowe - Osłony ekranujące...
Cześć. Chciałem dodać układ załączający światła dopiero po odpaleniu motorynki bo światła bardzo szybko rozładowują akumulator . Jak to zrobić żeby nie uszkodzić prądnicy .Myślałem o podłączeniu jednego z wyjść prądnicy do diody 1n4007 w kierunku cewki przekaźnika a drugi koniec do masy na stałe. Czy taki układ będzie działał lub czy trzeba dodać mu...
Nie wiem czy temat aktualny ale właśnie przed chwilą miałem ursusa C360 z padniętym ładowaniem które kiedyś robiłem na alternatorze od poloneza , myślę że ten schemat pomoże:D, regler też do alternatora :D bo raz mi się zdarzyło że gość był zdziwiony że nie pasuje ten co był od prądnicy
Tak wygląda cały alternator plus zdjęcie kontrolek : od lewej pomaranczowa od hamulców ,dwie zielone od migaczy ,2 niebieskie światła krótkie długie , czerwona od ladowania , ostatnia biała powinna być od świecy żarowej i tu właśnie mnie ciekawi ze do niej idzie ten cienki kabel od alternatora to jest połączone z ta dziwna puszka pod deska (do tej białej...
Pytanie dość banalne i formalnie wiem jak to zrobić lecz pojawia się pewien problem, ponieważ w kombajnie nie ma kontrolki ładowania. Prądnica umarła nikt nie chciał jej zregenerować, kupiliśmy alternator który defacto pasował bez żadnych przeróbek na mocowania i okazało się że to alternator od C-360 firmy THM. Niestety nie ma na nim z tyłu kompletnie...
Tylko silnik szczotkowy to słaby genrator bo ma szczotki ustawione dla wytwarzania energii mechanicznej a nie na generowanie prądu. Dwa cała konstrukcja jest pod to zbudowana. Chcesz 12V kup alternator samochodowy na szrocie . Za 50 zł będziesz miał stabilne źródło 14V z zapasem mocy (niektóre dają nawet 120-140A)
przedstawionym porównaniu prądnicy i alternatora czy nie: https://ck68.pl/th/sam/sam003.pdf Śmiech mnie ogarnia jak widze takie artykuły, w tym regulator rna jeżpola i i podobne dinozaury. Akurat o alternatorach to wiem conieco bo robiłem z nimi wszystko w tym zdejmowanie charakterystyk. Tak wydajnosc prądowa alternatora zalezy tylko od obrotów, prawie...
Witaj ! znam te alternatory GMP ładowanie jest ok .Wspornik pasuje prawie idealnie,czasami trzeba dołożyć tulejkę lub kawałek rurki, na pewno coś znajdziesz. A co do instalacji jest jedna mała zmiana,wypunktuję jak to zrobić: 1. odkręć stary regulator z mocowania,przewody zostaw podłączone 2.na jednym styku łączą się dwa przewody-z prądnicy (16)-do...
Witam! Podpiłąłem u siebie altek z Poloneza. Niby wszystko jest OK, ale...kontrolka ładowania gaśnie na wolnych obrotach (takich ledwie, ledwie) natomiast po dodaniu gazu świecie. Sprawdzone: - napięcie ładowania: 14,3-14,4V - mostek z diodami wzbudzenia - wymieniony, - wszystkie diody sprawdzone - OK - sprawdzone przebicia wirnika, stojana - OK. Czy...
karol0795 ! Zanim przystąpisz do budowy prądnicy "od zera" i chcesz "przymierzyć się" do przeróbki jakiegokolwiek alternatora, trzeba ustalić: - jaki alternator ma być przewijany? - jaki ma być cel przewinięcia? - jakie parametry mają być osiągnięte?
Ja osobiście założyłem od senica myślę że od punto może być za słabe waga scenica jest podobna do c 330 a punto jednak jest dużo lżejsze Dodano po 4 a co do prądnicy to raczej nie zadziała bo scenic ma minus na masę a oryginał c330 ma plus na masę ja kupiłem na allegro alternator regenerowany za 120 zł i śmiga już 2 rok
Ok ćwiczysz a energia , którą wytwarzasz idzie w "powietrze" , jak już wcześniej wspomniano dynamo takie tradycyjne na kole jest porażką bo ma znikomą sprawność, alternator samochodowy wbrew pozorom też jest beznadziejne, wymaga konkretnych obrotów i mimo dużej wydajności też ma małą sprawność, pracuje z silnikami rzędu dziesiątek KW i jego konstrukcja...
Do sprawdzenie prądnicy musisz miec uchwyt do jej zamocowania, coś do napędu i akumulator do wzbudzenia. Chyba że sprawdzisz tylko uzwojenie omomierzem i styk na szczotkach. Z alternatorem podobnie tyle ze bywają samowzbudne........, Pozdr.J.
wymiana prądnicy alternator alternator zamiast prądnicy zamiana prądnicy alternator
mazda adaptacja aster czujnik temperatura słaby ładować alternator
sterownik zaworu trójdrożnego schemat spawarka magnum opinie
Lokalizacja kostek kurtyn powietrznych Peugeot 807 2.0 HDi 2006 Zasilacz ATX startuje po kilku próbach - diagnoza